Esikoinen vuodelle 2015

Heips! Tuun vielä tänne hermoilemaan ja kysymään neuvoa..

Eilen juuri kun olin suihkuun menossa alkoi yht äkkiä sattumaan kohtuun vähän samoin kuin kuukautisten ekoina päivinä, mutta nyt vain paljon pahemmin ja jatkuvammin. Normaalisti kuukautiset eivät siis minulla ole olleet kovin kivuliaat.
Oli pakko mennä sänkyyn makaan puolikippuraan ja huohottaan henkeä (kun ei välillä muistanut hengittää). Itkukin siinä pääs, kun mietin että nytkö se sit menee kesken :( Kipua kesti n. 20 minuuttia. Verta ei ole tullut ollenkaan. Suihkussa kun koitin niin oli tullut paljon ovismaista limaa vain. Kipu vaimeni pikku hiljaa ja paineen tunnetta oli vielä tunninkin päästä.
Sen jälkeen on olo ollut taas ihan normaali.

Kysynkin teiltä joilla on keskenmenoja (valitettavasti) ollut, että voiko keskenmenossa veri tulla vasta päivien viiveellä? Toinen ajatus mikä tuli on että jos tämä onkin kohdun ulkoinen, mutta silloin varmaan olisi myös vuotoa ja useammin kipuilua? Voi harmi kun ei ole sellaista laitetta vielä käytössä jolla voisi jo näin alussa kurkata vatsaan, että mitä siellä tapahtuu..

Voihan tuo liittyä normiraskauteenkin? Yritin soittaa tänään neuvolaan kysyäkseni asiasta, mutta automaattivastain sanoi seuraavan kerran tavoitettavan ensi viikolla.

Hieman pelokkain mielin Lumikko rv 4+2 tai 3
 
Viimeksi muokattu:
Lumikko, täytyy sanoa, että se voi olla ihan mitä tahansa noista. :/
Uskoisin, että jos kyseessä alkava keskenmeno, vuoto voi tulla myöhemminkin tai olla tulematta (keskeytynyt keskenmeno). Jos kohdunulkoinen kyseessä niin vuotoa ei välttämättä edes ole tai sitten se voi olla ihan vähäistä ruskeaa vuotoa eikä ees kipujakaan välttämättä oo ennen kuin munajohdin (mikäli se siellä on) puhkeaa. ja oon kuullut sellaisistakin joilla ei ees se ole aiheuttanut kipuja, mutta sitten jossain yhteydessä huomattu, että verta valuu mahaonteloon. Yhtälailla kuitenkin homma voi johtua ihan vaan normaalista raskauden aikaisista kipuista, kohdun kasvukivut jne.
Kannattaa varmaan soitella sinne neuvolaan ja kysellä tai sitten jos kipu palaa niin päivystykseen.

Omaanapaa: No nyt meni sitten jännäksi! o_O (ällövaroitus!)
Äsken vessareissulla kokeilin ihan vaan rutiininomaisesti kohdunnapukkaa ja sain matkaani paitsi paljon valkovuotoa, myös veriklimpin. Siis mulla ei oo ikinä ennen tätä ollut minkäänmoisia välivuotoja sun muita, ei luomuna eikä pillerien kanssa. Mitä tää nyt sitten on? Kohdunnapukka oli kuiteski pehmee, mutta ihan kiinni.
Itse oon päässyt kolmeen johtopäätökseen:
1) mulla onkin ollut joku salaovis jo joskus pari viikkoo sitten ja viime viikonlopun valkovuodot ja limailut on olleet vaan menkkoja edeltävää -> menkat alkaa kohta. Voisi olla hyvin todennäköistäkin, nyt kp28 ja voisi sopia arviolta oikean puolen munasarjan kiertoon...
2) tää olisi vaan munasolun irtoamisesta aiheutunutta ja tulisi vaan nyt rakkulan puhkeamisesta tulleet veret ulos.
3) tää olisi kiinnittymisvuotoa, joka kyllä on vaihtoehdoista epätodennäköisin. Nyt voisi olla ihan pisimmillään dpo 4 mikäli ovis ja hedelmöitys olisi tapahtunut sunnuntaina. Vähä ehkä aikaisen oloista kiinnittymiselle. Tosin silloin, ku raskauduin niin mulla oli muistaakseni dpo 5 kauhean kipeä alavatsa, ihan kuin olisi tehnyt sata vatsalihasliikettä. Nyt ei tosin sellaista ole.

Ei auta muuta kuin odottaa ja katsoa. Jotenkin pikkuisen epäilen, että yllärimenkat olisi alkamassa. Tai sitten sain vaan ekaa kertaa elämässäni epämääräisiä vuotoja. Tai mulla on joku kauhee tulehdus... :D
 
Lumikko eiköhän tuo ole ihan normaalia, neuvolassa minulle aikoinaan sanottiin kun itsekkin sain aikamoisia kipukohtauksia että se on niin kauan normaalia kun verta ei tuu. Ymmärrän huolesi ja kannattaahan asiaa vielä neuvolasta tarkistaa jos tuntuu siltä.
 
Lumikko vaikkei mulla raskauksia olekaan niin olen ymmärtänyt, että kovatkin kivut ovat yleisiä ja kuuluvat asiaan, kuhan ei verenvuotoa tule ainakaan enempää kuin kuukautisissa normaalisti. Tottakai sua huolestuttaa, itsekin huolestuisin suunniltani, ota ihmeessä yhteys neuvolaan oman mielenrauhasi takia :)

ON: En käsitä, tätä "maitoa" vaan tulee. Pisaroittain paitaan asti. Pitäiskö tehdä aamulla taas testi? Yks digiclearblue ois kaapissa, oon säästelly sitä siihen että saisin plussan ja tuolla voisin varmistaa viikot. Oon lueskellu tosta maidonpisaroinnista, vois johtua prolaktiinin liikatuotannosta mikä ilmeisesti estää raskautumisen. Soitan huomenna kyl omalle terveysasemalle ja pyydän päästä labraan ainakin, jos siellä selviäis jotain?
 
Olinpa sitte niin hätähousu että piti jo nyt (kp 23/28-31, DPO 6) tehdä ensimmäinen testi iltapissasta. Joo tiedän, turhan aikaista. Ja oikein tyylipuhdas negahan se sieltä tuli. Jotenkin kamalan pettynyt olo, vaikka tiedän että se voi ehkä vielä muuttua. Jotenkin silti epäilen sitä. Ja niin selvä oviskin oli. Ja muka on ollut oireitakin.. Voih.. ):
 
Kiitos rauhoitteluista :) mutta pidän nyt vielä kaikki ovet avoinna. Soittelen neuvolaan sitten ensi viikolla ja yritän ajatella että kyllä pikkuinen siellä kiinni pysyy jos niin vain on tarkoitus.

Puutarhassa on kyllä outoa tuo "maidon tulo". Mieluummin kannattaa varmistaa kuin odotella.
Ja seawind älä nyt vielä vaivu epätoivoon! Itsehän tällä plussakierrolla testasin tyylipuhtaan negan dpo 9 ;)
 
Lumikko:Mulla ei keskenmenossa ollut muistaakseni muuta, kuin normaalia menkkakipuilua ja kesken tais mennä viikolla rv 6 tai 7.. en muista enää tarkalleen, kun sen olen jättänyt taakseni ja uutta vaan odotellessa :) Muistan kuitenkin, että keskenmenovuoto oli runsaampaa ja klimppisempää kuin normimenkoissa. Mullakin käsitys, että jos ei verta tuu niin kovatkin kivut voi olla normaaleita ja kipukynnyshän meillä on erilainen. Mutta jos on tosi kovat kivut ihan verenvuodon kanssa, niin sitten olisi enemmän syytä huoleen.. Jos ei verta näy ja kivut eivät ole jatkuvia niin luulen, että se on ihan ookoo, mutta tottakai kannattaa neuvolasta varmistella. Ollaan kuitenkin niin yksilöllisiä, että vaikeahan se on sanoa loppupeleissä :D

~SeaWind~ : Vaikeahan se on olla testailematta, mutta kannattaa harrastaa kärsivällisyyttä ;) voi hyvin olla, että ei vaan vielä näy, joten ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Plussatuulia! :flower:

hopess: Mulla tuli rusehtavaa tuhrua parina päivänä oletettujen menkkojen aikoihin, ja silloin olinkin raskaana :) Siitä tiesinkin tehdä testin, kun oli niin niukat. Toivotaan, että sullakaan ei ne kunnon menkat ala ja pysyy vaan tossa tuhrussa! Samoin sinulle plussatuulia kovasti! :flower:
 
Iida itse kävin myös yksityisellä, jolloin tuo pco huomattiin. Hän määräsi terot ja sanoi että syö näitä 6kk ja jollet sitten ole raskaana soita niin saat clomit.

Haluaisin aloittaa clomit kylläkin aiemmin, koska en usko pelkkien terojen kohdallani auttavan. Siksi kotiinkin soittaa ehkäisyneuvollaan mutta sieltä ei apua tullut.

Minulle saakin päivittää KP1 ja YK10, en saa värjättyÄ. Tämä nyt tulos tupla annostuksesta teroja.. Lyheni liiankin lyhyeksi kp27 tänään... Kun ovis normaalisti kp 22..

Tsemppiä HOPESS
 
Viimeksi muokattu:
Eikä vieläkään menkkoja kuulu. Tänään kp 25/22-24. Eilen testasin illalla pc:n, johon sain mielestäni aavistuksen verran haamua näkymään. Äsken tein cb digin, joka ilmoitti "ei raskaana". Tässä nyt mietin, että kannaattaako nyt yhtään nautiskella alkoholia kun lähdetään kaveriporukalla laivalle :)
 
hopess voi harmi olis ollut niin ihanaa sullekkin suoda raskauden ilo mutta tsemppiä uutteen kiertoon kuten muillekkin uuteen kiertoon joutuneille!

Mantzu tuo onkin kinkkinen juttu, itse varmaan toimisin sun tilantees niin että tilanteen mukaan jos alkaa tulee painostavia/kysyviä katseita niin yhen tai kaks mietoo voit ottaa ja sanoo ettei enempää tee mieli sillä eiks tässä vaiheessa vaikka oisitkin raskaana niin teillä ei ole vielä yhteinen verenkirto joten sillä ei ois vaikutusta alkioon,tai sit keksit et sul on meneillään joku antibioottikuuri miks et voi sit juoda ollenkaan, mutta tietenkin suosittelisin varmanpäälle alkoholista kieltäytymistä
 
Itsellä keskenmenovuoto oli täysin kivuton, valui joku 6-7 päivää eikä ees kauhean runsaastikaan. Pari ekaa ja pari vikaa päivää oli vaan tuhrua, siinä välissä muutama runsaampi päivä, mutta sidettä ei tarvinnu siltikään vaihtaa ku joku neljän tunnin välein eikä silloinkaan ees mitenkään täynnä. Että voi se tapahtua näinkin... tosin oon jo aika kallistunut siihen, että oli vaan joku tuulimuna tai sitten multa vaan romahti raskaushormonit vuodon alettua tosi nopeasti... ku se joku 5-6 päivää vuodon alun jälkeen otettiin raskaushormoni ja se oli vaa 70. Ja viikko siitä raskaustesti jo ihan puhdas. :p

Onneksi en juo alkoholia ku ihan tosi harvoin niin ei tule tollasia ongelmia. :D
Ja toisaalta eipä mulla olekaan ympärillä sellaista porukkaa kauheammin joiden seurassa olisi "pakko" juoda. Mutta miekin varmaan tossa tilanteessa pidättäytyisin juomisesta tai sitten joisin jotain tosi mietoa, tyyliin sen yhden siiderin illan aikana. Ja toisaalta tuossa vaiheessa se alkoholi ei oo vielä ihan niin vaarallista, kun ei ole vielä yhteistä verenkiertoa.

Ja täällä ollaan edelleen ihmeissään. Tänäkin aamuna outo veriklimppi löydetty (ei tuu siis housuihin asti, mutta kohdunnapukkaa kokeillessa tarttuu matkaan) ja nyt mahaakin juilii välillä oudosti. Voisi olla menkkojen tuloon viittaavaa, mutta ku ei mulla oo mitään ennakoivia kipuja tai mitään ihme tiputteluvuotoja tavallisesti. o_O Ei ainakaan pitäisi.... ellei kroppa oo nyt sitten sekoamassa. Outoa. Väkisin tässä alkaa haaveilemaan, että jos vaikka olis kiinnittymisvuotoa, mutta koetan nyt vielä toppuutella villiä mielikuvitustani.
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 23.5.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2724/25-29X
Boni2926/??312/2013pco
bumpy2926/31141/20131 ku, mfo
diadora2527/29-3114
hopess221/?6/2013
Iiida228/17-4679/2013
ilokilo2925/2716
Intopiukka2897/24-4859/2013mfo
KultaSieni2812/27-3024/2014
Liilja2023/32-3324/2014X
Mantzu_852925/22-244
Mappis_882525/28118/2013
Merope2929/28-3198/2013kilppari
MiiSa-80347/28-35158/2012
Minisport271/33108/2013pco
MooiMama2514/32-3315/2014X
Neyalin20?/??14/2014X
Nosugar2546/30-3114/2014
Onnenpisara2316/31-385/20131 km
Oodikas3639/2887/2013
piretti227/311810/2012X1 km
puutarhassa2142/3399/2013
sassa7251/3028/2013
~SeaWind~2024/28-3124/2014
Sirppanainen245/28712/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai3314/26-3124/2014X
tibt2625/28-3215/2014
Tikru-783625/28-3133/2014
vauvatoiveilija2229/22-37310/20131 tm
valonkantaja2329/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4
Nissukka26.5
Lumikko89319.5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa KultaSieni! Lisäsin sut listalle. Toivotaan, että tärppää pian! =)

puutarhassa kyllä nyt luulis ton olevan raskauoire! Tsemppiä!

Minisport ja Iiida kyllä kannattaa muualtakin jo kysellä clomireseptiä. Itse en ehtinyt syödä ku muistaakseni 2 terokuuria kun sain clomit avuksi. Ja pco-typpiset munasarjat siis minulla. Me ollaan tietty yritetty jo paljon kauemmin et en tiedä sit vaikuttaako se, mutta taitaa enemmänkin olla kyse lääkärikohtaisista eroista. Toiset määrää ne auliimmin ku toiset. Mullakaan ei mitään selkeää ovuloimattomuutta epäilty tai mitään. Lääkäri määräsi clomit vähän niinku "vamuudeks" edesauttamaan ovulaatiota. Kysy ihan tk:sta tai ehkäisyneuvolasta tai toiselta yksityiseltä tai vaikka kaikista.

Lumikko toivotaan , että ihan normaalia tuo sun kipuilu! Tulethan sitten kertomaan meille kun jotain selviää :)

Seawind, uskoppa toista hätä- ja himotestaajaa että rahaa saat tolla lailla kulumaan :D mutta onneksi noita luiskatikkuja saa nykyään niin halvalla, että so what. Ei sitä vaan malta olla testaamatta aina liian aikaisin. Kunhan et vaan itsellesi aiheuta turhaa ahdistusta niillä aikaisilla negoilla. Koita jaksaa, kärsivällisyyttä tää touhu vaatii :popcorn:

Mantzu toivotaan että haamu on kuin onkin plussa!! Tosiaan niin aikaisessa vaiheessa olisit, että muutama sidukka tuskin haittaisi laivalla, mutta parempihan se on ilman olla jos luulet tärpin käyneen. Kivaa laivailua!!

Täällä onkin moni joutunut samaan aikaan uuteen kiertoon :( Positiivista mieltä teille!

On: Tajusin yhtäkkiä että tänää on jo dpo 10. On vissiin ollut tekemistä tällä viikolla kun yleensä odottelen kuin kuuta nousevaa, että pääsis jo testailemaan mutta nyt on jotenki ollu vähän rennompi fiilis. Kuukautisten alkuun ois vielä 4-5 päivää mut viittiskös sitä huomenna aamupissasta jo testailla :D Ei kyllä oo sellainen olo että ois tärpännyt, lähinnä juurikin ton hyvin tutun tätiä edeltävän tissikivun takia... Joitain "oireita" on taas, tarkemmin sanottuna vatsakipuja ja tänään vähän huonoa oloa. Mutta mullahan on aika järeä tulehduskipulääkekuuri päällä jotka yleensä aiheuttaa mulle kipuja vatsaan ja suolistoon ja hyvin voivat aiheuttaa pahaa oloa. Eli ihan yhtä lailla voivat olla lääkekuurista johtuvia fiiliksiä. Lisäksi (ällövaroitus!!) nyt tulee tooodella runsaasti valkovuotoa. Siis ihan on pöksyt märkinä, ja se on sellaista aikast paksua. Noh, huomenna ehkä selviää... Olen huomannut, että olen alkanut käymään aika pessimistiseksi tän vauvayrityksen suhteen. Tähän asti sitä vaan jotenkin on toivo elänyt aina ennen kuukautisia, mutta nyt alkaa olee semmonen asenne että "vitut sieltä mitään plussaa tuu" (pahoittelut kiroilusta...). Tyksin kirjettä odotellessa...

Sorry, ei oo tarkoitus synkistellä. Jospas sitä lähtis pizzalle tonne rantapaikkaan niin piristyis :)
 
Viimeksi muokattu:
No niin, taas on käyty gynellä kiertoa ihmettelemässä. :D Mulla oli eilen gynelle puhelinaika, lähinnä aattelin et saisin tuplavahvan terokuurin kun edellinen ei tehonnu ja kohta paukkuu kp100. Lääkärin mielestä ensin vois ultrata ja selvittää onko mulla ees siellä limakalvoa, joka vois vuotaa pois, koska jos ei ole niin terot ei auta, siinä tapauksessa vois sit suoraan alottaa sen toisen kuurin eri lääkkeellä minkä avulla kroppa heräis sitä ovulaatiota tuottamaan. Noh, ultrassa tänään kävikin ilmi, että ihan kunnon limakalvo löytyy ja vielä hyvännäköinen munasolu oottamassa oik. puolella. Eli hän määräsi yhdyntää viikonlopuksi, sillä toivon mukaan se mollukka on sieltä irtoamassa lähipäivinä! Se myös pohti et jos oisin itse halukas/kykenevä itseäni piikittämään niin se ois määränny sellasen pistoksen mikä varmistaa solun irtoamisen. Se tuntui ajatuksena hurjalta et ois tarvinnu itseä piikittää, joten se vaihtoehto jätettiin väliin. Sain myös primolut-reseptin mikä siis terolutia vahvempaa et josko sillä sais menkat tulemaan, mut en nyt ota sitä kun oviksen pitäis just olla tuloillaan ja sitä myöten vuotokin. Lääkäri oli positiivisesti yllättyny että siel on täs kohtaa munasolu irtoamassa ja en kyllä itsekään osannut sitä odottaa yhtään. Niin helpottava fiilis kun sai määräyksen harrastaa vkonloppuna yhdyntää. :) Toivoa ei ole siis menetetty, helmikuun vauvalle on mahikset olemassa. :) Anteeksi itsekäs omanapailu, mut pitkästä aikaa positiivisia kuulumisia tällä rintamalla. :)
 
Hyvä juttu intopiukka että vihdoin sait kunnon apuja. Ja siis ihan mahtavaa että siellä munanen kypsyy :D Aika jännä juttu noin pitkässä kierrossa! Ei muuta ku lakanat pöllyämään ja tsemppiä!

pikainen omanapa: tyylipuhdas nega aamulla. Ylläri pylläri... Tai no tuli siihen kuivuttuaan joku viivanpaikka mut noihin one steppeihin nyt tulee mun mielestä lähes aina joku sellanen.
 
Jopas oli paljon kuulumisia kaikilta. :D Pitkä lista kun muutamaan päivään päässyt käymään.

Mutta aluksi paaljon tsemppiä teille keillä alkoi uusi kierto eli uusi mahdollisuus :) Paljon kärsivällisyyttä! :D

En ala runoilemaan nyt hirveämpiä ja taidan mennä suoraan asiaan ja omanapailla:

Elikkäs menkkojen kuuluisi piakkoin alkaa viimein näkymään, koska ei tulleet 16pv ja oletan että tulevat tuossa 27pv tienoilla. Ei vaan niin minkäänlaisia merkkejä.

(Ällövaroitus!!) Valkovuotoa tulee runsaasti edelleen, ei mitenkään erikoista. Aika paksua.

Ja sitten miun tuntemuksiani: Mahaani on tosi pelottavastikkin nipistelly ja ihan hassuja tuntemuksia. Ei ne silleensä satu mut tuntuu tosi oudolle. En osaa selittää. :D

Mutta ei mitään erikoista tosiaan, testiä teen sitten ensiviikolla jos menkkoja ei kuulu enne sitä :)

Onnea testailuihin teille ketkä testailette ja kaikille tasapuolisesti voimia,jaksamisia ja paljon plussia! :flower:
 

Yhteistyössä