Esikoinen vuodelle 2015

Mä olen syönyt macaa nyt pari rkl/pv eikä oo vatsaoireita. makeen nälkä vähentyny ja jotenki tosi rauhallinen olo.

tänään taas punertava haamu r-testissä, ilm. mulla tosiaan muut hormoonit värjää. jatkossa ostan varmaan vaan niitä vähemmän herkkiä testejä.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

LAUANTAI 26.7.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2762/25-29
X
Boni308/28
5
12/2013pco
bumpy
2913/31
161/20131 ku, mfo
Chuislean
21
19/28-30
1
7/2014
diadora25?/29-3116
hopess2213/28
6/2013
Iiida23
17/17-46
9
9/2013
ilokilo2963/27
17
Intopiukka2921/30
79/2013mfo
joa247/26-30
2
6/2014
KultaSieni2823/27
44/2014
Malvankukka2535/28
25/2014
Mantzu_852965/22-25
5
Mappis_882613/30
148/2013
Merope2966/28
108/2013kilppari
Minisport279/33
128/2013pco
MooiMama2515/32-33
35/2014
Nalat-843054/38-60
10/2013mfo
Nööse2517/27
35/2014
Penni8925
piretti2312/30
2010/2012X1 km
pipiipa2015/29-33
26/2014x
puutarhassa2132/33
109/2013
robusti2913/34
35/2014
sassa72516/30
48/2013
satyjo2524/25-28
5/2012
~SeaWind~214/2014
Sirppanainen2440/28
812/2013
taikakai3319/26-31
44/2014X
ttaisku247/??
10
9/2013
Tikru-78
3656/28-31
43/2014
Tweety87
27
10/35
2
6/2014
pcos
valonkantaja2393/27-34
32/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
MiiSa-80
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
Liilja310.7.2014
evaparadise122.7.2014
 
Heippa taas! Tulin lomamenojen välissä taas päivittelemään listaa =)

En ole nyt kaiken touhun keskellä hirveästi käynyt mutta kuin pikaisesti aina välillä, joten pahoittelut että monen kuulumiset ehkä mennyt vähän ohi.

Tervetuloa Tweety87 & Chuislean!!! :flower: Katsokaas, että listatiedot meni oikein.

Bosch ihana kuulla sinusta! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, ja toivon mukaan me kaikki päästään pian odotuspalstalle.

ON: Tiistaina oli eka käynti lapsettomuuspuolella. Vähän liukuhihnamaisesti kiireellä hoitui, mutta ymmärrettäväähän se on kun TYKSissä on varmaan muutama muukin asioiva... Kuitenkin määrättiin juuri se mitä odotinkin ja toivoin. Eli ekana tutkitaan miehen simpat ja itselle aukiolotutkimus. Useimmiten oon kuitenkin ovuloinut niin selkeästi, että pahoin pelkään putkien olevan tukossa :'( Se ois kyllä kamalaa, koska sitten on pakko hoitaa asia IVF-hoitona, mikä ei ollenkaan houkuttelis... Toivotaan kuitenkin, että putket olis auki. Nyt jatkan clomeilla, terot jätettiin pois. Vähän ihmettelinkin että miksi aikaisemmin pidettiin vaan molemmat. Viime kierto oli tosiaan teroista ja clomeista huolimatta ihan outo, 44 päivää ja ovis tuli siis kp 30. Nyt lääkäri myös ultrasi tiistaina eli kp 9 ja totesi ettei kyllä hirveästi aktiivisuutta muniksissa näy. Lieneekö tästäkin kierrosta tulossa yhtä outo :| Noh aukiolotutkimukseen pääsen kuitenkin heti seuraavien kuukautisten jälkeen. Mies vie simpat maanantaina, mutta en tiedä yhtään kauanko tuloksissa kestää. Lääkäri myös unohti kokonaan kertoa labratuloksistani. Olisin halunnut tietää kilppariarvot sun muut. Noh mutta voin kysyä niitä sitten samalla kun menen sinne aukkaritutkimuksiin. Vähän se jännittää, koska joillain on vähän ikävän kivulias, mutta ymmärtääkseni useimmille ei. Yksi tuttu on ollut ja hän sanoi sen olevan aikast kivutonta, papa-kokeen luokkaa.
Se muuten yllätti, ettei lääkäri huomauttanut painosta mitään, vaikka BMI on tosiaan siellä 30 hujakoilla. Itse mainitsin että on vähän liikaa juu, mutta hän vaan tiedusteli että onko se pysynyt tasaisena jne. Ehkä katsoi kuitenkin ulkomuodosta, että pyöreä likka mutta ei vielä ihan hirveän lihava... Olen meinaan oikeasti rakenteeltani iso ja paino on isommissa lukemissa mitä päältä katsoen olettaisi.

Nyt kuitenkin vähän positiivinen olo siinä mielessä, että hoitoihin on päästy ja vian löytyessä päästään toimenpiteisiin.

Tässä pikaiset päivitykset... Palaan lomailemaan miehen kainaloon =) Parin päivän päästä mökille relailemaan ja kalastamaan, jee! Tsemppiä meille kaikille ihanaisille naisille :heart:
 
. Täällä sitte kahen päivän testit ollu negat. Toissa päivänä oli kauhean kauhean kauhea puristava vihlova ja postävä kipu koko alavatsalla. Säikähdin tosi pahasti. Sellaisen tunnin kesti. En lähtenyt lääkäriin. Ei pystyny kävelemään suorassa enkä tekemään muuta kun makaamaaa kylelläni peittoa jalkojen välissä. Satunaisia vihlontoja on sen jälkeenkin ollut useasti päivässä mutta ei edellä mainitua kipu kohtausta.

Hain vakis työpaikkaa kunnalta, joten vauva haaveet jätetään ainakin tämän kierron ajaksi kunnes tieto tulee työpaikasta. Sitten katsotaan jos töihin pääsen niin odotellaan vuos varmaankin. Jos en pääse niin yritystä jatketaan.

Eli minut voi siirtää haaveilijoihin.

Kaamos iski ja puhti loppu kaikesta niin saa nähdä jos tämä sitten tästä.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille. Palaillaan
 
bumpy meille ainakin yksityisellä sanottiin, että simpat tutkitaan heti ja tuloksen kuulee parin tunnin sisään. Tosin nyt koko tutkimus aiheuttaa meillä vähän stressiä. :( Ei voi edes tehdä kotona, kun asutaan liian kaukana.
 
Alkuviikosta taisi olla vain jotain vatsakramppeja, sillä nyt donnatesti näyttää niin selvää ovista kun olla voi. Ja kauniisti sanottuna alakerta on niin märkänä :D
Otin vielä kuvan, niin näette miltä donnatest näyttää plussana :) Vaikea vain kuvata puhelimella 3mm aukosta :D Mut koko näyttö oli täynnä tuota saniaiskuviota :)
Kuvien jakaminen - But.fi
 
Pientä päivitystä siitä, miten hommat etenee, josko jotain samassa tilanteessa olevaa kiinnostaa.

Letrozol kahdella tabulla päivässä (ei siis yhdellä niin kuin jollekin väärin täällä vastasin) ei siis tuottanut mitään tulosta. Miehellä kaikki priimaa. Lääkäri ei ollut ikinä nähnyt tällaisia munasarjoja... :( Hän laski yli 30 rakkulaa per puoli, joka on kuulemma jo aika harvinaista eli todellakin on monirakkulaisuutta - ja pahasti! Nyt sitten vielä pistetään Menopuria ja sit tsekataan taas tilanne. Lääkärin mukaan homma on vähän hankala annostusten ja muiden suhteen, jottei sitten yhtäkkiä sieltä niistä monista lähde vaikkapa 10 kasvamaan!

bumpy, mites teillä sujui? Muistanko oikein, että tänään oli lisäkokeita?
 
Täällä on kotiuduttu mökiltä. Otin oikein toiveikkaana peräti siteitä mukaan, että josko ne menkat sieltä hiljalleen tulisivat, mutta turhaanpa otin. Kolmisen kuukautta ovat jo karkuteillä olleet, voihan möhöpöhkö. :(
Noh, puolentoista viikon päästä olisi terveydenhoitajalle aikaa kouluasioihin liittyen ja siinä samalla voisi udella josko pääsisi niitä kilppariarvoja tutkimaan ja ehkä tekemään jotain tälle kierrollekin.

Mökillä oli kuitenkin mukavaa, vaikka paarmat ja hyttyset söivätkin mun jalat ihan totaallisesti. Ja hämmentävää oli kyllä, että vähän päälle viikko sitten mulla oli kyllä niin mielenkiintoiset meiningit tuolla alapäässä, että melkein olisin voinut väittää ovikseksi. Ei oikein kuitenkaan jaksaisi uskoa...Noh, jos se sellainen oli niin ehkäpä sitä tänä viikonloppuna voisi vihdoin ja viimein jotain punaista löytyä alkkareista.......tai jos haluaa elätellä toiveita niin sellaisesta maagisesta tikusta kahden raidan muodossa.

Niin ja tervetuloa uusille ja oliko täällä joku plussannutkin? Onnea mikäli oli! :D
 
Boni, harmi etteivät letrot heti tehonneet. :( Mutta mä jaksan uskoa, että nykytekniikalla sunkin munikset saadaan tekemään tarvittavat temput raskautumista ajatellen. Kun eikö niitä ylimääräisiä rakkuloita voida tarvittaessa puhkoa tms? Hienoa, että simpat on kunnossa! Tsemppiä!
Mulla siis nyt toinen letrokierto menossa ja taidan ovuloida vasta about nyt, eli kp 22-24, viime kierrossa sen sijaan ovuloin kai kp17. Eli voi olla, että mullekin otetaan piikit käyttöön ens kiertoon, jos nyt ei tärppää. Oliko se muuten niin, että sitä valkuaismaista valkkaria tulee just oviksen aikaan vai tuleeko jollain vähän jälkeen? Mulla o-testi ollut vahvimmillaan su-ma (muttei siltikään ihan tasavahvat viivat), tänä aamuna sen sijaan viiva jo haaleampi, mut ekaa kertaa pyyhittäessä valkuaismaista kun taas aiemmin muuten vaan alapää kosteana ja pyyhittäessä valkkaria.
 
Boni, oho on kyllä paljon rakkuloita! mutta lääkäri vissiin oli optimistinen? tai ainaki kuulostaa siltä! ettei vaan olis pian kaksoset tai kolmoset sulla mahassa :p

Valonkantaja, voi toi on niin perseestä. Tiedän hyvin tunteen. Aina kantaa niitä siteitä mukana JOS vaikka alkais ja sit ihan turhaan.. mutta kyllä se sullaki siitä :)

Mä alan nyt kyllä luopua uskosta sen kiinnittymisvuodon kanssa.. näitä piskoja on ollu nyt kolmena päivänä :( ei kai se kiinnittyminen niin kauaa vuotais? vitsi jos nää on menkat nii sit kyl menee hermo!! eka niitä ei näy missään ja nyt ne alkais jo kp17!?!?!
 
hopess, mielenkiintoista nähdä, miltä sylkitestiplussa näyttää :) Just luin jostain noista sylkiovistesteistä ja kiinnostaisi kokeilla, kun varmaan pidemmän päälle tulee halvemmaksi kuin LH-testit, mutta mahtaako ne olla yhtä luotettavia? Ootko pitkään käyttänyt tuota donnatestiä ja näyttääkö se sulla oviksen aina noin selvästi?

Täällä tuli selvä ovisplussa liuskatestiin ja cb digiin vasta kp 20. Saas nähä, mitä luteaalivaiheelle käy tässä kierrossa.
 
Mulla on donnatest näyttäny selvää saniaista oletettuna ovulaationa, mutta en liuskaan ole saanut bongattua. Oon käsittänyt, että pcos saattaa vääristää tuloksia?

ON: Täällä menossa kp 13/35(?). Uskon että kierto ei kestä tota 35, mikä oli eka luomukierto pillereiden jälkeen. Ennen pillereitä kun oli yleensä 28-30.
 
taikakai kyllä itsellä ainakin on tullut halvemmaksi donnatest kuin liuskat. Kun ostin sen 7 eurolla :)
Kunhan joku päivä tule raskaaksi, niin donnatest lähtee myyntiin :)
Nyt odotellaan että saan ajan gynelle, jossa tutkitaan miksi oikealla puolella on aina hirveät kuukautiskivut.
 
Viimeksi muokattu:
intopiukka Mennään ylihuomenna taas ultraan ja katotaan mikä vaste on nyt tällä piikillä. Kyselin jo hoitajalta, että onko nyt sitten seksikielto, jos siellä onkin 5 rakkulaa kasvanut ihan kunnolla. Hän sanoi, että ei ole, koska sitten he tyhjentävät niitä ylimääräisiä pois eli juuri niin kuin sanoit. Toivottavasti sulle letrot riittäisi, koska noi piikit oli tosi tyyriitä! Mietin just, että kyllä koko "projektille" tulee iso hintalappu tutkimuksineen yksityisellä ja sit ton hintasilla lääkkeillä... Onneks ne letrot on aika edullisia.

sassa7 Joo, lääkäri on optimistinen ja ihana! En yhtään ihmettele, että on kehuttu. Just eilen sanoin miehelle, että kaksoset vielä menis, mutta sit siitä ylöspäin alkais olemaan jo vähän tukalaa. Toivottavasti sun oudolle kierrolle olis mukava selitys! ;)

Pistääkö joku muu tota Menopuria ja tuleeko jotain oireita? Mulla oli eilen aika kipeä maha koko illan aina kun liikahdin. Muutenkin se pistäminen oli tosi epämiellyttävää...
 
Boni, mäkin sain ekaan letrokiertoon myös piikkireseptin ja ohje oli silloin, että jos ei juhannuspäivään (kp16) mennessä oo tullu plussaa ovistestiin ni sit vois piikittää, mut en halunnu sitä tehdä koska ajatus tuntui tosi vastenmieliseltä ni aattelin kokeilla eka ilman. Lopulta ovis tais tulla siis kuitenkin kp17, joten ihan hyvä etten lähteny piikkiä tuhlaamaan. Jos nytkään ei tärppää ni sit soitan gynelle ja katsotaan mitä mieltä on, piikitetäänkö seuraavassa kun ovis tuli nyt kuitenkin aika myöhään (kp22-24). Mulla tää lysti ei vielä oo tullu kalliiks kun kaikki käynnit ultrineen oon saanu vakuutuksesta (omavastuun jälkeen siis), letroja en ees yrittäny vakuutuksen kautta, mut eipä ne paljoa maksanu tosiaan. Piikit pitää sit kans itte pulittaa, jos niitä tarvitaan. Tsemppiä seuraavaan ultraan, tuu sit kertomaan tuliko piikillä vastetta. :)
 
intopiukka Nyt kiinnostuin... En oo ajatellutkaan tota vakuutusasiaa. Saako udella mistä vakuutuksesta olet saanut kuluja takaisin (sairauskuluvakuutus?)? Täytyy varmaan itsekin tutkia, josko jostain näitä edes osan saisi takaisin.

Onko sulla muuten ultrattu, että miten ne rakkulat on kasvaneet? Ja onko ovis ihan testien varassa, että sitä ei muuten katota? Mulle on vielä vähän mysteeri mitä sitten loppuviikosta tapahtuu... Paljon kai riippuu siitä, mitä siellä ultrassa näkyy. Mutta palailen kertomaan sitten viimeistään ens viikolla mikä oli tuomio! ;)
 
Boni, juu sairaskuluvakuutuksesta oon saanu. Jos sulla on sellanen niin kantsii kertoa lääkärille siitä niin hän laittaa papereihin diagnoosiksi epäsäännöllinen kuukautiskierto tms. kun lapsettomuushoitojahan ei taida vakuutus korvata. Ultrassa oon ollu tän tiimoilta vain viime kierrossa olikohan kp12 kun katsottiin, että letrot tehoaa, eli on 1-3 rakkulaa tuloillaan. Kaksi sieltä löytyi, joten käskettiin vaan tikuttaa ovista ja jos ovis löytyi niin sit yht. 3 kiertoa näin ja sit mietitään myös miehen tutkimista. Ovista en tikuilla tavoittanu viime kierrossa, mut arvelisin sen kuitenkin olleen n.kp17 ja siitä parin vkon päästä menkat alkoikin. Jos tässä kierrossa ei tärppää niin soittelen menkkojen tultua lääkärille ja kyselen siitä piikistä vielä. Ymmärsin muuten, että mieskin voi hyvin piikin pistää, jos ei itse halua ja sitä harkitsen vaikkei mies mikään hoitsu tai lääkäri olekaan. :D Seuranta tosiaan nyt vähäistä, itse kävisin mielelläni vaikka joka kierrossa kaks kertaa ultrassa kun vakuutuskin kerran korvaa. Sitä haluis joka käänteessä tietää missä mennään. :p
 
Voi hitsi... Muistin, että mulla on se vakuutus, mutta eipä taidakaan nykyisellään olla. :( Ja nyt vasta apteekin kuittia tutkiessa havahduin siihen OV-kertymäänkin, mutta sekin lasketaan hölmösti kalenterivuosittain eli tuskin kuitenkaan ehtii se 610€ täyttyä tän vuoden puolella (ja tietysti toivotaan, ettei kauheasti enää lisää lääkkeitä tarvisi!).

Ymmärrän kyllä hyvin, että haluaisit käydä ultrassa useammin, etenkin jos ovista ei aina bongaa testeillä. Mua kyllä jännää, että mikä on vaste nyt piikeillä, kun ainakin mahassa on nyt koko ajan aika jännä tunne ja vähän ehkä turvottaakin. Toivon kyllä, ettei kaikki rakkulat ole nyt lähteneet sitten kasvuun!! Tietääkö joku muuten millainen operaatio se on, jos niitä "ylimääräisiä" sitten sieltä puhkotaan (ei mitään hajua onko toi oikea sana tähän yhteyteen, mutta tajusitte varmaan mitä tarkoitan ;))?

Niin ja meillä siis tosiaan mies pistää piikit. Ehkä oon joidenkin mielestä nössö tai yliherkkä, mutta mulle olis tosi vaikeaa pistää ite ja muutenkin jo sattuu se aine ihan paljon enemmän kuin luulin...
 
Heippa!

"Luomu" kuukautiset alko eilen. Ja postissa tuli lähete naistentautienpolille sairaalaan. Olen sairastanut kohdunkaulanpintasyövän 09. Ja kuukautisia ei ole tullut sen takia kun oli lääkitys joka esti normaalien kuukautisten tulemisen. Nyt kyseinen lääke purettu ja kappas kuukautiset tulivat itsestään.

Polille aika 28.8. Jolloin ultrataan, jutellaan ja otetaan ilmeisesti papa. Kyllä hieman pelottaa, että miten käy. Onko kaikki kohdallaan niinkun ennen? Niin ja ennen tota käyntiä otetaan kaksi verikoetta jossa mitataan jotain hormooneja.
 

Yhteistyössä