♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Paputoive Ostin nyt sellaisen kirjan kuin Liiku läpi raskauden, siinä oli hyviä vinkkejä miten pystyy aloittamaan liikuntaa ja painonhallintaa raskautta suunniteltaessa ja sen edetessä. :) Itsellä on myös jonkin verran ylimääräistä ja tavoitteena tosiaan olisi ettei paino nousisi sitten raskausaikana juuri ollenkaan. Toki nytkin jo motivaatio terveellisempiin elintapoihin on huomattavasti korkeampi kuin ennen raskauden suunnittelua!(y)

@ananasbananas Tervetuloa mukaan ja tsemppiä kierron käynnistelyyn ja tasaamiseen!

@Jennipä Hyvä, että oot rentoutunut lomalla, se tekee hyvää kropalle! Äippäloma on kans haaveissa, nimimerkillä Ei lainkaan kesälomaa tänä vuonna... :rolleyes:

Me oltiin viikonloppu erossa: kumpikin tahoillaan vähän juhlimassa, ja nyt sitten eilinen ilta ja tää aamu meni melko läheisissä tunnelmissa, onneks ihana aamuaurinko herätti jo ennen kellon soittoa.. ;)
 
@N93 ja @voittamaton Niin pystyn samaistumaan noihin ajatuksiin :LOL: Paniikista jännittyneenä olen itsekin menkkoja nuorempana odotellut, kun jäänyt pilleri ottamatta ym. :ROFLMAO:
@Tähtisilmä93 Kiitoksia! :)

Tänään aloitin gynen ohjeiden mukaan 10 päivän Terolut -kuurin. Tänään myös ollut juilintaa ja turvotusta alavatsalla. Ajattelin, että voisivat ovulaatiotuntemuksia myös olla? Toivo siitä ainakin on suuri :LOL: Ei pitäisi itseään niin tarkasti tarkkailla. Tulee vaan turhia paineita...
 
Tännehän oli tullut vaikka kuinka paljon uusia! Tervetuloa:)

Tajusin, että mulla on menossa kp35/33 eli ois pari päivää menkat myöhässä.. Se vaan että on ihan fyysinen mahdottomuus olla raskaanao_O Ja SILTI toiveet alkaa heti nousta, vaikka tiedän, että ne mun tyroksiini sekoilut nyt vaan kostautuu:mad: Mut ei hättää soittelin läheiselle ystävälle jolla aina just sama kierto ja hänkin on saman verran myöhässä:LOL::ROFLMAO: Annan luvan itselleni innostua vain, jos kaverin menkat alkaa ja mun ei.
 
Kenellä testipäivä lähellä? @eevas? :p

Mä meinaan testata torstaina tai perjantaina, niin tiedän sitten voinko juhannusskumpat juoda. Nyt dpo 9. Toiveet ei kyllä oo korkeella, eilen alkoi aika selkeät menkkakivut (n) Tissitkään ei oo tippakaan kipeet, mitä ne on aikasemmissa plussakierroissa ollu.
 
Täällä dpo10. Menkkoja odottelen alkavaksi päivän parin sisällä. Ovistestin tänään uitin, kun muutakaan ei ollut. Eikä minkäänlaista viivaa siihen piirtynyt. Tuskin on toivoa siis? :unsure: yk12 saa kohta julistaa alkaneeksi, millonhan mäkin kyllästyn noita laskemaan!? :mad:

Hei mullakin on muuten kirjavinkki! Jos oot kyllästynyt jojolaihduttamiseen ja se "terveellinen ruokavalio" on hakusessa ni kannattaa lukea Kaisa Jaakkolan, Hyvän olon hormonidieetti-kirja :) Itse koin monia ahaa-elämyksiä tota lukiessa :LOL:
 
@Linnn mä varmaa torstaina teen hätävarjelun liioittelutestin, että saa pari siideriä juoda. Ei ole vielä menkka kipujakaan:confused: Mutta joo en kyllä voi raskaana olla, että varmaan taas tulee pitkä kierto:poop: Uusille tiedoksi, että edellinen pitkä oli jonku 80 päivää ehkä ja todennäköisesti ihan kilpirauhasen vajaatoiminnan takia.:poop: Tai sitte oon taas laihtunut liikaa:unsure:
 
Oon lueskellut teidän juttuja taustalta. Kiitos kirjavinkeistä!

Omaa napaa:
Minä tein tänään muka mieltä rauhoittaakseni clearblue digitestin. Ekan tein 4+3 (tai 4+2) tilanteessa jolloin näytti vain 1-2 viikkoa. Nyt kun viikkoja 5+6 (tai 5+5), niin toivoin saavani jo 3+ viikkoa. Testissä kuitenkin viikkoja vain 2-3 ja tietysti iski hätä et missä vika. Tein testin päivälirusta muutaman tunnin pidätyksellä... Oletin että kyllä se jo näyttää. Olis pitänyt malttaa aamuun testaamisen kanssa. Oispa kaikki hyvin. En tiiä miten tässä jaksaa ensi viikon perjantaille asti kun vasta silloin ultra. Oispa kaikki hyvin... Pitikin mennä testailee. :unsure:


Testasin muuten huvikseen samasta pissasta ovistestin, heti piirtyi aika muhkea viiva testiin. :eek:

picture1497976087.jpg
 
Lisäystä vielä tuohon aiempaan:

Eiköhän tässä kaikki hyvin oo. Pitiki vaan hätäillä testailun kanssa.

Luin jostain et 3+ hcg tason pitäis olla yli 20 000. Tosin samassa paikassa luki myös et yli 2000, joten tiiä sitten mikä on totta. Mut hcg:n pitäis olla nyt alla olevan taulukon mukaan jotain tällä välillä: 3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340 / 4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


Nyt lopetan panikoinnin ja uskon et enemmän tai vähemmän raskaana ollaan. :whistle: reilun viikon päästä ultra saa kertoa miten on. Että osaakin olla piinaavaa!
 
Hei @Paputoive! Olen ymmärtänyt, että hcg:n nousu on aikalailla yksilöllistä, joten älä vielä hätäile. Varsinkin, jos testi oli päivälirusta tehty! Ja onhan tulos kuitenkin edellisestä testistä noussut!

Haluaisin sanoa että koita olla stressaamatta, mutta se on varmasti mahdotonta. Jos joskus vielä raskaaksi tulen, en varmasti rentoudu hetkeksikään ekojen viikkojen aikana. Sanon siis että tsemppiä, ja toivotaan että aika menee nyt nopeasti että pääset sinne ekaan ultraan.

Eiköhän kaikki ole ihan niin kuin pitääkin ♡

Edit. Hyvä kun sait itsesi rauhoitettua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Jee ei venynyt kovin pahasti! Täällä starttasi eevas tjot5 kp1/33-35

Ei tarvitse pahoitella, just nyt on töiden takia ihan hyvä olla olematta raskaana:) Kiireinen loppukesä tiedossa ja en tiedä miten siitä selviää jos olis pahoinvointia tms. Jatketaan syksyyn keskeytetyllä(y)
 
@Paputoive tsemppiä ultran odotteluun! Rauhallisuutta ja pitkää pinnaa, eiköhän kaikki ole hyvin(y)

@eevas hyvä, että kierto ei enempää venynyt! Pitkässä kierrossa on niin stressaavaa odotella ja odotella :unsure:

Maanantaina aloitin Terolutit ja samoihin aikoihin (tai jo oikeastaan sunnuntaina) ilmaantui todella ovulaatiomaisia oireita. "Oireet" jo väistyneet, mutta aivan jäätävä vatsan turvotus jäänyt ja tänään merkittävästi lisääntynyt.. Oikeen pahaa tekee istua töissä, kun on huono-olo ja maha turvotuksesta pinkeä:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 21.6.2017 (vanha lista löytyy 12.5.2017)

Yritys päällä:
Jennipä 24v (mies 24v)................ya 5/16, yk 9
voittamaton 26v (mies 36v).........ya 12/16, yk 4, PCO todettu 3/17
Edith_87 29v (mies 32v)...............yk 7
Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 11
ToukkaHaave87 30v (mies 28v)...ya 7/16, yk 5
Tuimatar 28, (mies 36)..................ya 10/16, yk 9
eevas 27v (mies 27v)....................ya 12/16, tjot 5
Linnn 26v (mies27v).....................ya 10/16, yk 8
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 6
Myrsky10 22v (mies 26v)..............ya 4/17, yk 3
Kumiankka1 26v (mies 26v).........ya 5/17, yk 2
Tähtisilmä93 24v (mies 32v)........ya 6/17, yk 1
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 2
N93.................................................ya 3/16, kkm 2/17, yk 14 / 4 kkm jälkeen


Plussanneet 2017:
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/2016, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois kesä/syksy 2017

Taustalla:
Villisilmä ya 4/16, tutkimukset alkaa 6/17

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin listaa päivitellessä, että @N93 on tipahtanut pois listalta, varmaan sillon kun alettiin kasaa uutta listaa? Haluutko kertoo tiedot niin lisäilisin?

@Karvakorvat lisäsin yritystä odotteleviin, onko ok?

Ja olikos @eevas tarkotus olla taustailijoissa vai? Voin muokata, on jäänyt (mulle) epäselväks :LOL:.

Omaa napaa sen verran, että lapsettomuuspolin lääkäri oli käyny kommentoimassa edelliskierron progesteroniarvoa omakantaan ja kirjoittanut sen olevan matala (arvo oli 20,5). Ja perään kirjoittanut clomifen hoidon olevan suunnitteilla. Eli samapa vissiin miten nää kesän tallettelut sujuu, ei vissiin tuu kunnon ovulaatiota vaikka ovuloisinkin. Me laitetaan elokuussa sitten toukovauva aluille ;).
 
Moi kaikki!

En tiedä muistaako kukaan, mutta kirjoittelin tänne joskus todella kauan sitten. Silloin tilanne oli se, että halusin itse lapsia todella kovasti ja mies oli sitä mieltä, että "sitten joskus". Oli pakko lopettaa Kaksplussalla pyöriminen, kun tuntui että oli helpompi olla vauvakuumeen kanssa kun ei ole tällaista foorumia siitä jatkuvasti muistuttamassa.:unsure:

Kuitenkin n. 2kk sitten tapahtui todellinen ihme, ja mieheni sanoi että ehkä sen ehkäisyn voi jättää pois, tulee jos on tullakseen. Suvussani on aina ollut vaikeaa raskautua ja mekään emme enää ole mitään teini-ikäisiä (25&32), joten ehkä miehenikin ajatteli asian niin, ettei sitä vauvaa välttämättä ole kovin nopeaa tulossa.

Päätimme, ettemme varsinaisesti kyttää ovulaatioita emmekä laske päiviä, harrastamme vain normaalisti seksiä n. pari kertaa viikossa ja jos raskautuminen tapahtuu niin otamme sen ilolla vastaan. No tottakai siinä sitten on käynyt niin, että minä olen vähän jopa salaakin laskenut päiviä ja raskaustestejäkin tekisi mieli tehdä päivittäin, vaikkei siitä hyötyä olisikaan. :whistle:

Päätin siis palata tänne kirjoittelemaan, koska en viitsi aiheuttaa miehelleni stressiä jauhamalla vauva-asioita, mutta silti kaipaan jotain vertaistukea ja juttuseuraa. Tällä hetkellä siis "virallisesti" menossa yk2, ovulaatio oli omien laskujeni mukaan 3 päivää sitten ja tietenkin yritin ajoittaa petipuuhat otolliseen ajankohtaan. En vaan millään malttaisi odottaa rt tekemistä. :D

Luin lähes koko ketjun läpi ja toivon todellakin kaikille plussasta haaveileville onnea matkaan! Etenkin @Paputoive suuret onnittelut plussasta! Muistelen, että luin raskautumishaaveistasi jo silloin kun edellisen kerran kävin täällä kirjoittelemassa.
 
@Jennipä kiitokset päivittelyistä! Mä kuitenkin eksyn tänne ainakin aina loppukierrosta hourailemaan vauvakuumeissa omiani, vaikka kuinka mentäs keskeytetyllä eli sama mun olla ihan listallakin:D Ja oon niin kauan jo lukenut tätä, että on jo rutiini käydä kuikkimassa kuulumisia, vaikka en kommentoikaan aina.:)

@Suikku1 mäkin päädyin tänne, kun miestä alkaa ahdistaa kaikki vauva höpötys ja oon luvannut ottaa rennosti:D

Huomenna vihdoin se kilpparilabra! On kyllä vointi jo paljon parempi, haluisin saada itteni kuntoon ennen kunnon yritystä. :) Jännä nähdä millaset on arvot. Ja painoakin oli tullut takas pari kiloa.(y) Äitikin sano, että näytän jo terveemmältä. Tais vaan lähteä lihasta ja tulla takas rasvaa, mutta sole niin justiinsa:ROFLMAO:
 
Kiitos @Jennipä päivittelystä, mulle voi kanssa vaihtaa yk6, koska jotakin outoa on tapahtumassa ja mulla alkoi toiset luomumenkat eilen. Tässä kierrossa mukana nyt ekaa kertaa huomisesta alkaen letrot ja ensi viikolla sitten lapsettomuuspolilla folliultra, että kasvaako sillä lääkkeellä ylipäänsä ykskään munasolu. Toivotaan näin :)

Kivaa juhannusta kaikille. Itse suuntaan viettämään Himosjuhannusta ja ylipäänsä ekoja festareita näin kolmekymppisenä :eek:
Toivotaan tänne kovasti juhannusvauvoja :love:
 
@Jennipä, joo ok tuo lista (y)

Onkos kukaan nyt jännäämässä juhannuksen tienoolla? Tai sattuuko kennelkkään osumaan juhannusyritykset? :D
 
Täällä ois tänää Flon kalenterin mukaan ovispäivä. Jotenki ei oo yhtää luottoa tuohon kalenteriin, mutta onneksi meillä heilutellaan peittoa muutenkin joka päivä niin ei tarvi vahtia päiviä :D
Meillä on tässä kämpän myynti ja uuden osto projekti niin ei oteta stressiä vauvanteosta. Uus kämppä ois jo kiikarissa, mutta ei oo vielä laitettu nykyistä ees myyntiin. Luulen kyllä, että nopsaa tää menee :)
Ei tässä mikään kiire oo vauvan eikä kämpän suhteen vaikka tottakai ne haluais nyt heti :love:

Hyvää juhannusta kaikille ja toivotaan paljon juhannusvauvoja meille ja teille muille :love:
 
Minäkin tein tänään kaiken varalta rtestin, negahan se tietenkin oli. Juhannuksen viettoon mökille olisi tarkoitus suunnata, niin oli pakko varmistaa uskaltaako saunaoluet juoda. Kummasti se nega vaan aina aiheuttaa pettymyksen, vaikka tiesinkin ettei mitään mahdollisuuksia positiiviseen olisi ollutkaan. :unsure::D

Oikein ihanaa juhannusta kaikille! Jospa juhannuksena puhaltaisivat tulevat plussatuulet. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Minäkin testasin tänään negan, dpo 11. Mitään ei näkynyt vaikka kuinka kääntelin ja vääntelin :ROFLMAO::D. Harmittaa niin paljan, vaikka olinkin aika varma että nyt ei tärpännyt. Vähän kuitenkin elättelin toiveita, haha.. Nyt toivon vaan että menkat alkais ja pääsis uuteen kiertoon. Tänään kp 37!

Mukavaa juhannusta ja toivotaan paljon juhannusvauvoja (y)
 
  • Tykkää
Reactions: eevas

Yhteistyössä