♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ihanaa @Jesy :love: toivottavasti viiva vahvistuu!

@eevas meillä on mun töiden takia myös sellainen tilanne, että lapsi olisi järkevämpi tehdä myöhemmin. Käytännössä kaikki menee solmuun sillä hetkellä kun teen positiivisen raskaustestin. Todettiin vaan miehen kanssa yhdessä, että me pärjätään tässä nyt jotenkin. Jos jäädään odottamaan mun valmistumista ja vakiduunia, niin siihen lasketaan aikaa vuosissa. Mulle olisi pahempi asia huomata siinä vaiheessa, että raskautuminen on tosi vaikeaa ja että olisi pitänyt yrittää aikaisemmin, kuin tehdä se nyt. Mutta jokaisella perheellä on oma tilanteensa, minkä tuntevat itse parhaiten :)

@rubikinkuutio hahaa, ihan samoissa puuhissa on oltu täällä! Joka toinen oire on menkkaoire ja joka toinen merkki raskaudesta :rolleyes:

Tosiaan olen nyt mittaillut noita lämpöjä. Lämmöt olivat hetken aikaa 36,7-37,3 alueella, mutta nyt ovat laskeneet. Muuten outoja oireita on ollut väsymys, nuhainen olo ja poskien "helottaminen" välillä. Voi olla, että oon myös vähän kipeä. Menkkafinnit kyllä tekevät kovasti tuloaan :D

Mulla on ollut hormoniton ehkäisy ehkä 7 vuotta. Se on ollut siitä kiva juttu, että oma kierto on tullut tutuksi :)

Täällä kans menkat tulossa viikonloppuna. Voi käydä kummin vaan. Testailen kyllä vasta alkuviikosta.
 
Täällä kans olen kovasti ovista yrittänyt metsästellä, mutta kunnon positiivista tulosta en ole saanut, vaikka vahvoja viivoja kyllä. Limoista päätellen ovis on kuitekin jo ollut, jos oli (nyt kp 21). Tallettelut kp 15 ja 17, näillä mennään tää kierto. Huomasin muuten just että nännit on vähän kipeät, tosi outoa, koskaan ennen ei ole ollut :alien:

Huomenna mulla on gyne perustutkimus johon kuuluu ultra kans. Jännittää! Oon ollu jo perumassa aikaa useempaan kertaan, kun jo muutaman kuukauden päästä voitaisiin hakeutua julkiselle puolelle tutkimuksiin.. Olen kuitenkin nyt päättänyt sinne mennä, ja ehkä kysäisen jos lähetettä vois jo nyt laittaa eteenpäin :D
 
Tsempit kaikille piinailijoille! :love: Tuntuu osuvan useammalle menkkojen odottelu loppuviikkoon ..

Mä oon ainakin tulossa jo ihan hulluksi. Dpo9 ja jostain syystä ihan sellasilla fiiliksillä et nyt olis tärpänny. Ei siis mitään normista poikkeavia oireita, kunhan vaan toiveet taas ihan pilvissä. Ryminällä tullaan taas alas siis loppuviikosta..
Tajusin muuten just et 1v 2 vko sit söin viimisen e-pillerin :poop:
 
Tsemppiä myös sinne @Hope- :love:

Ja tsemppiä gynelle, @Linnn (y)

Täällä kanssa paljon (ainakin kuviteltuja) raskausoireita. Rintoja pistelee ja tuntuvat isoilta ja pehmeiltä. Ihan kuin olisi nännitkin hiukan suurentuneet ja tummuneet. Poskia välillä kuumottaa. Mulla on vuorotellen tosi kylmä ja tosi kuuma. Nälkä on pohjaton, voisin syödä nyt vaikka sen kuuluisan hevosen. Olen myös välillä todella väsynyt. Olen myös pari kertaa tirauttanut itkunkin. Nämä siis sellaisia oireita, mitä en liitä kuukautisiin yleensä.

Menkkojen puolesta taas puhuvat alavatsatuntemukset, ihon ja hiusten rasvoittuminen, menkkafinnit... Hajut ei ällötä myöskään, enkä haista mitään. Oikeastaan nenä on tukossa.

Mutta samalla tiedän, että mielen voima on uskomaton. Kaikki raskausoireet saa kyllä kuviteltua kun niin haluaa.

MIKSI AIKA MENEE NIIN HITAASTI! olis kiva jo päästä testaamaan :sneaky:
 
Kiitos tsempeistä, kaverit :) Tein eilen testin ja se näytti samanlaiselta kuin sunnuntaina eli mahdollisesti positiivinen tai sitten vahva viivanpaikka. Joten kävin eilen apteekissa ostamassa pari uutta testiä, jos vielä tänäänkin olisi ollut epäselvä testi.

Tänään siis DPO12 ja tein ekaksi mun nettihalpiksen. Kyllä siinä taas selkeästi viiva on, mutta ei se juurikaan ole vahvistunut useassa päivässä.

http://aijaa.com/whGppk

Seuraavaksi tein Predictor early -testin samasta kupista. Tätä menin testiajan jälkeen katsomaan ihan varmana siitä, että nega tulee. Mutta ei, kyllä siinäkin on viiva!

http://aijaa.com/rMYcgS

Tässä vaiheessa olin ihan mielettömän täpinöissä ja vapisevin käsin kaivoin vielä Clearblue digitalin kaapista ja tein sen. Meinasi mennä jalat alta, kun näin tuloksen raskaana 1-2 viikkoa.

http://aijaa.com/Y3ANet

Eli raskaana ollaan :love::love::love: Mä en voi uskoa tätä! Mähän en saanut edes ovista kiinni, viivat kyllä vahveni jonkun verran mutta koskaan tulos ei ollut oikeasti positiivinen. Mutta näköjään kaikki oli kunnossa ovulaation suhteen :LOL:

Kovasti plussatuulia teille muille!!
 
Oi paljon onnea @Jesy :love:(y)! Mahtavia uutisia!

Tilasin raskauskeijulta liuskatestejä, malttamattomana niitä tehnyt vaikka mies toppuuttelee...:whistle: mulla kierto ollut 24-28 päivän väliltä, yleensä 27pv. Tänään on kp26, aamulla tein liuskan ja oon näkevinäni siinä haamujen haamun :eek::rolleyes: korostan sanaa näkevinäni :ROFLMAO:o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Linnn
Tulen mukaan mestoille! Kovasti olen lukenut tarinoitanne ja nyt vähän kauhulla odotan, millainen matka itselleni tulee... Myös siskollani kesti useampi vuosi raskautumiseen, ja toivon tietysti sydämeni pohjasta, että pääsen itse helpommalla.

Tässä taustaani: Yasminet jätin pois kesäkuun lopussa (käytin niitä melkein 9 vuotta), eli eka luomukierto on vasta meneillään. Luulen löytäneeni ovulaation ilman tikutusta noin kp17. Ennen pillereitä ja pienillä pilleritauoilla kiertoni on ollut pitkä ja kuukautiset erittäin kivuliaat, mitään ei kuitenkaan ole tutkittu. Tänään kp21. Olo on malttamaton ja koko ajan olen lukemassa vauva-asioita. :whistle:

Kiva olisi saada täältä ihan irl-kavereita varsinkin sitten, jos raskaudun! Tällä hetkellä kukaan ystävistäni ei ole vauvapuuhissa – monilla toki on jo isompia lapsia ja joillain asia ei vielä ole ajankohtaista.

Plussatuulia meille kaikille! :love:

Listalle: Riannah, 27v, mies 29v, ya 7/17, yk 1.
 
@Jesy oiii paljon onnea plussasta :love:

@eevas @Bluebelle täällä kans semmonen tilanne, ettei ois mikään järkevin hetki raskautua. Mulla opiskelut kesken ja menee vielä useampi vuosi. Ollaan kuitenkin miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että mielummin nyt kuin viiden vuoden päästä :D Mää oon useammat itkut itkeny siitä, etten voi rahallisesti oikein osallistua vauvajuttuihin ja uuteen kämppään (ja sen remppaan). Mies kuitenkin vakuuttanu mut, että ehin myöhemminki tuhlata tuleviin vauvoihin rahaa, että kyllä me pärjätään hyvin nytki pelkästään miehen tuloilla :love:

@Riannah Tervetuloa! Et ole ainoa joka lukee kokoajan vauvajuttuja :geek: Mulla ei myöskään oo yhtään kaveria jolla ois ajankohtaisena vauvajutut, kellään mun kaverilla ei ole edes vielä lapsia. Siskoa oon jo useamman vuoden yrittäny patistaa, kun on mua pari vuotta vanhempi, mutta ei oo vauvoja näkyny :LOL: toivon vaan, että miehen kavereista ja niiden naisista tulis mullekki läheisempiä, ne saattaiski vauvoja tehä pian :whistle:

Omanapa; tänään kp11/27-28. Ovista alan tikutteleen myöhemmin tänään, kunhan päästään täältä mökiltä kotiin. Flon mukaan ovis ois torstaina, saa nähdä (y) Perjantaina lähtään reissuun niin toivon, että ovis sattuis ennen sitä. Launtaina on kaverin häät niin ei hirveesti oo mahollisuutta peittoja heilutella enää sillon :LOL:
 
@Kumiankka1 olisit voinut kuvailla tuossa juuri meidän tilanteen :D Taloudellisesti ajateltuna meillä on aika huono hetki saada perheenlisäystä, mutta valitsen sen kuitenkin ennemmin kuin riskin rahakkaasta lapsettomuudesta! Varsinkin kun haluaisin tulevaisuudessa ainakin 3 lasta.

Mulla on ollut nyt joku pakkomielle lukea synnytyskertomuksia :LOL: Ja mitä kauheampi, sen kiinnostavampi. Mua jotenkin rauhoittaa jos vaan saan ottaa huolellisesti selvää ihan kaikista asioista mitä johonkin juttuun liittyy. Mut joo, koitetaan nyt raskautua ensin :D
 
@Bluebelle Mää taas oon aatellu niin, että haluan lapset suht nuorena niin siksi mielummin nyt kuin myöhemmin :D ja halutaan kans 2-3 lasta niin tässähän tulee kohta kiire, jos haluaa tehä ennen kuin täyttää 30 :D en oo halunnu stressata ollenkaan sitä mahdollisuutta, että pitäis lapsettomuushoitoja miettiä. Eihän sitä tietenkään koskaan tiedä, mutta on yritetty niin vähän aikaa vasta niin turhaa alkaa stressaamaan vielä :)
 
Onnea @Jesy plussasta! :) ihanaa!

@Bluebelle @Kumiankka1 Työtilanteen ei pitäisikään liikaa sanella näitä juttuja, kun nykyään varma työpaikka on yhä useammalle vain urbaani legenda. Jos toisella on vakituiset tulot, niin se kyllä yleensä riittää jo pitkälle. :) Itselläni näytti viime kesänä, että jään työttömäksi ja silloin jo meinasimme mieheni kanssa alkaa yrittää lasta, koska omalla alallani ja asuinpaikkakunnallani työllistyminen ei yleensä ole mitenkään helppo homma. Ajateltiin, että jos tässä aletaan odottamaan sitä päivää, kun "kaikki on täydellistä", niin siihen saattaisi mennä vuosia.

Sain onnekseni kuitenkin uuden työn pian ja sen vuoksi lapsihaaveet siirtyivät tälle kesälle. Ei tässäkään tilanteessa kuitenkaan ole ihan ongelmatonta alkaa suunnitella lasta. Päässä pyörii kaikenlaista: olen vasta päässyt kunnolla mukaan työelämään ja olen työpaikallani suht uusi, putoanko kokonaan työelämästä, jäänkö ulos isoista projekteista, mitä kaikki nyt ajattelevat, kun teen "ne perinteiset", eli alan hankkia lapsia heti, kun on vakituinen työsoppari kädessä. Yllättävän paljon kaikesta tällaisesta saa stressiä revittyä, jos vain haluaa.

Fakta on kuitenkin se, että työelämää tässä on jäljellä vielä 40 vuotta, mutta hedelmällistä aikaa korkeintaan kymmenisen vuotta. Eli ehkäpä se pari vuotta pois työelämästä ei lopulta paljoa merkitse :)
 
@tilliina joo mulla kans oli mietinnässä toi et jospa vaan odottaisi et saisi jalkaa oven väliin valmistumisen jälkeen, mut sit taas ei tunnu kovin reilulta ottaa sitä sopparia ja häipyä heti kun maha on pystyssä. Mulla menee vielä ainakin vuosi että voin edes hakea töitä. Itsestä tuntui että vaan huonoja vaihtoehtoja on pöydällä, kun pitää valita, et onko se aika kesken opintojen vai vasta valmistuneena vai onko ikinä... Mut kuten sanoit, kyllä sitä työuraa on sen verran pitkä siivu jäljellä ja vauvantekoikää huomattavasti vähemmän, että turha sitä työpaikan ehdoilla on lapsia tehdä. Asiat järjestyy... :rolleyes:
 
@Bluebelle Niin järjestyy :)

Ei vitsi on kyllä perseestä nää menkat. Yritin kärvistellä panadolilla, mutta ei siitä mitään tullut. Puoli pakettia buranaa taas syöty. Ei varsinaisesti haittais, jos nää jäis viimeisiksi menkoiksi hetkeen... :rolleyes: toiveajattelua, tiedetään :D
 
@voittamaton helppo suhtautua järkevästi, kun uusi työ vie mukanaan, mähän kiipeilin loka-maaliskuun seinille täs asian kanssa. Nyt tuntuu, että jos tulee vauva niin ihanaa ja jos ei niin sopii tällä hetkellä meille sekin:)

Tälleen viimisellä viikolla ne toiveet aina nousee.. Toisaalta nyt kesällä oon juonu kahvia ihan hirveästi ja sokeriakin kuluu ihan liikaa... Toisaalta oon reenannu myös kovasti, että ei ihan totaali epäterveellinen meno:ROFLMAO:

Kiva että monilla nyt jännät paikat! Toivottavasti plussia tulee runsaasti:love: Itsellä ne mahikset niin pienet etten pahemmin ole toiveita nostatellut, mutta on se mahdollisuus aina mielessä. (Ainakin, kun vedän kahviöverit toimistolla:D)
 
Hormonihirviö täällä hei :ROFLMAO:
Kyllä on mies ollu pulassa muutamana päivänä mun hysteeristen itkukohtausten kanssa. Se on kerran jos toisenkin saanu vakuutella ettei oo menossa mihinkään ja että se rakastaa mua just sellasena mitä olen :love:
Ovis lähenee ja vähän hirvittää saadaanko se hyödynnettyä, mies kun on ymmärrettävästi väsynyt työpäivien jälkeen. Pitikin meidän lomaplussan mennä kesken, on niin hankalaa talletella miehen töiden lomassa :(
 

Yhteistyössä