♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Meillä yrityksen alussa oli molemmilla sijaisuudet, miehellä vielä epävarmat jatkot ja jäikin sitten työttömäksi. Nyt molemmilla vakipaikat ja oma kotikin ostettu (=asuntolaina, haha). Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, ja eiköhän useimmiten asiat järjesty :)

@rubikinkuutio uuu jännää!!

@N93 jos jotain positiivista, niin ei ainakaan kierto sitten paljoa venynyt?

Mulla oli se yksityinen gyne tänään, ja oli kyllä paras sijoitus aikoihin. Ultrassa kaikki oli normaalisti ja nähtiin, että olin ovuloinut. Kirjoitti mulle Terolut reseptinkin :). Hänen mielestään voidaan yrittää vuodenvaihteseen ilman lisätestejä, kun kaikki näyttää olevan ok. Lupasi laittaa mulle tsh+prolaktaani verikokeet ja miehelle siemennesteanalyysiin lähetteen ihan vaan sähköposti-ilmotuksella jos ei tärppiä tän vuoden puolella tule.
 
Viimeksi muokattu:
@N93 äh, ei oo kyllä helppoa sulla.
Kun mulla tässä kierrossa vihdoin alkoi menkat, olin hetken innostunut mutta se lopahti kyllä täysin. Musta tuntuu kans turhalta, hyvä kun jaksoin ovista yrittää testailla. Tuli kyllä ehdottomasti parempi mieli ton gynereissun jälkeen. Erityisesti noista Terolueista oon superiloinen. Gyne sanoi kyllä että kaksi näin varhaisesti tapahtunutta keskenmenoa kun mulla on ihan normaalia, mutta silti musta tuntuu vahvasti että tarvitsen jotain apua tähän hommaan
 
Huoh. Joka toinen päivä olen mielestäni "varmasti" raskaana ja joka toinen päivä odotan yhtä varmasti kuukautisia. Tänään ehkä enemmän jälkimmäistä.

Onneksi ollaan puhuttu miehen kanssa, että hän haluaa olla mukana ihan kaikessa tähän touhuun liittyvässä, eli myös mun tyhmissä oirepähkäilyissä. Ei tartte tuntea itseään idiootiksi sitten kun ne kaikki "varmat merkit" raskaudesta ei olekaan sitä :D

Eikös täällä ollut muitakin tänä viikonloppuna piinailevia? Toivottavasti tulisi plussia kehiin kaikille :love:
 
@Bluebelle täällä ihan sama :ROFLMAO: tänään on kp27, menkat pitäis alkaa viimeistään tänää tai huomenna. Kaks halppistestiä hätäilin jo aiemmin ja haamuja näkyi. Tänään aamulla tein niin ei taas näkyny mitään, eilen illalla ja yöllä ollut menkkamaisia kouristuksia ja vatsakipuja, mutta menkkoja ei oo näkynyt (n) tämä stressaaminen ja asian vatvominen ne ainakin pitää myöhässä, jos ei muu :eek:
Meillä mies on itse rauhallisuus niin kuin aina ja mä oon asian kans ihan tulisilla hiilillä :barefoot::D
Taisi tosiaan monella olla kierto katkolla nyt loppuviikosta, jospa saatais plussauutisiakin kuulla :love:
 
Paljon plussausonnea @Bluebelle ja @rubikinkuutio !! Ja @Kumiankka1, eiköhän plussata yhtaikaa ja treffata sit! ;)

Tänään kp22 ja mahassa kaikenlaisia tuntemuksia, joista en osaa sanoa, ovatko ihan tavallisia vai viittaavatko johonkin. Hirveästi tulee kyllä seurailtua ja kehiteltyä oireita. Yksi mikä on ihan oikeasti nyt erilaista kuin aiemmin on se, että vatsassa on tosi paljon ilmaa! Siis pierettää jatkuvasti. :confused: Ehkä voi jotenkin liittyä myös pillereiden lopettamiseen..?
 
Paljon plussaonnea myös sulle, @Riannah :)
En osaa sanoa noista pillereistä kun en ole itse sellaisia syönyt.

Olis kyllä ihanaa nähdä täällä plussia tänä viikonloppuna :)

Mulla on aamulämmöt pienessä mutta tasaisessa laskussa. Paljon olis kaikenlaisia alavatsaoireita, mutta voi olla, että niitä tulee kun alitajuisesti jännittää. Lisäksi myös närästystä ja pahoinvointia on ollut, mutta mulla on niitä niin usein muutenkin et eivät tarkoita mitään. Eiköhän ne menkat sieltä taas viikonloppuna tai viimeistään tiistaihin mennessä ala.

Hirveästi tekisi kyllä mieli testailla.
 
Olen täällä sormet ristissä ja peukut pystyssä ja muutenkin kauheet tsempit päällä että plussailisitte kaikki jännäilijät :love:

@Linnn Hyvä että yksityisellä käynnistä oli hyötyä, ettei tullut sellaista fiilistä että maksoit turhasta :)

@Kumiankka1 ja @Bluebelle Mulla on kans älyttömän huono omatunto jostain syystä siitä että aloitin juuri uudessa työssä ja nyt jo haaveilen äitiyslomasta.. :unsure:Toki mulla on siinä mielessä hyvä tilanne että sain suoraa koulusta vakipaikan ja miehellä on myös vakityö...

Itsellä kp11 ja tasaisesti ollaan joka toinen päivä peittoa heiluteltu, varmuuden vuoksi, onneks on ollut fiilikset kohdillaan :ROFLMAO: Tänään taidan mennä ostamaan ovistikkuja niin pääsen seuraamaan että tapahtuuko siellä edes mitään :whistle:
 
Mä testasin kans negan.. :cry: vitivalkonen näyttö testiviivan kohdalta. Menkat alkaa huomenna tai ylihuomenna. Tää seuraava kierto on viiminen, ennenkun yksityiselle tutkimuksiin hakeudutaan.. Uskomatonta et yritystä on kohta jo vuos takana :(

Noh, toivottavasti muilla parempi onni! :love: Milloin @Bluebelle meinaat testata? Ja kumpa @rubikinkuutio viiva vahvistuisi! :love:

Pahoittelut @N93 uudesta kierrosta :( kyl tää vaan niin vaikealta alkaa tuntumaan..
 
@Tähtisilmä93 turhaan sitä murehdit, sulla on niin monta vuotta työikää jäljellä että ehdit kyllä tehdä niitä myöhemminkin. Vakityöstä on turvallista lähteä mammikselle, eli ihan oikea aika teillä on jos vaan siltä tuntuu :love: Itsekin olen valmistumassa omaan unelma-ammattiini ja todella kova palo olisi tehdä myös uraa.. mutta onhan sitä aikaa sitten lapsen jälkeenkin :rolleyes:

@Hope- pahoittelut negasta :unsure: testaan aikaisintaan maanantaina tai tiistaina, jotenkin haluan nyt odottaa, että kuukautiset ovat oikeasti myöhässä. Saa nähdä, että maltanko sinne asti. Kotona ei kyllä ole yhtään testiäkään :LOL:
 
Hei vaan kaikille! Minut saa lisätä listalle! Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, ja yhdessä on oltu n 7,5 vuotta. Itse valmistuin ammattikorkeakoulusta maaliskuun lopulla ja siitä lähtien olen tehnyt keikkatöitä ja hakenut omalta alalta töitä. Mies opiskelee ja valmistuminen olisi ensi keväällä. Viime vuoden kesällä teimme päätöksen, että ehkäisyn jätämme pois kesän alussa. E-pillerit loppuivat toukokuun puolessa välissä ja käytimme kondomia kesäkuun alkuun asti. Eli yritys aloitettu 6/17 ja toinen kierros menossa. Tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäiset luomumenkat tulivat kesäkuun lopulla kp41. Nyt on menossa toinen kierto ja tänään kp31. Ajattelin, että perjantaina teen raskaustestin jolloin siis kp32. Voihan olla, että menkat alkavat nyt myös myöhemmin, mutta koska rintani ovat lauantaista lähtien olleet kosketusarat niin en malta olla testaamatta, josko arkuus olisikin alkuraskauden oireita.

Onko täällä muuten muita yrittäjiä, joilla on ylipainoa? Vuoden alusta ylipainoa minulla oli 25kg, mutta nyt enää 15kg. Stressaa jotenkin hirveästi, kun ajatuksena oli, että lukemat olisivat vielä alhaisemmat kun yrityksen aloitamme. Olen kuitenkin lukenut, että ylipainoisen kohdalla pienikin laihdutus on vain hyväksi, ettei pitäisi tuijottaa kokonaislukua vaan ennemminkin niitä pudotettuja lukuja. Mutta silti minua ahdistaa kun mietin tätä..
 
Voi ei, pahoittelut kans negasta @Hope- :unsure:
Ja muillekin jotka joutunut uuteen kiertoon.

Mulla niitä "oireita" ollut tässä parin viikon aikana mm. 5-6 päivää hedelmöittymisestä kovat vatsakrampit, finnit, turvotus, ilmavaivat, matkapahoinvointi ja nyt ennen kuukautisia samat vatsakrampit... Miten sitä tuleekaan tietoiseksi omasta kropasta kun tarkkailemalla tarkkailee! :LOL:

Tänään kuitenkin kp28 ja halppistestien haamujen jälkeen tuli Clearbluella positiivinen tulos!! :love:(y):oops::love: Ei tätä voi uskoa, mies ei varsinkaan! :LOL: Nyt varovaisin mielin iloitaan, niin aikaisessa vaiheessa... :love:
 
Oirekyttäilyjä täälläkin. Tänään ehkä dpo7. Pieniä vihlaisuja alamahassa, ruokahalu vaihtelee, väsyttää aamusta alkaen, nännit on kipeät, nenä tukossa, olo tuntuu lämpöiseltä. Mutta toki tämä voi olla IHAN muutakin!

Jotenkin oma olo on enemmänkin pessimistinen kuin optimistinen, ettei sitten liikaa pety. Olen myös suunnitellut aloittavani fysioterapian, mikäli raskaus ei tässä kierrossa ala, koska ryhtini on huono. Odotan sitäkin ihan innolla, eli se olisi hyvä lohdutuspalkinto. Raskaana ollessa en siis liikkeitä ehkä uskaltaisi tehdä, kun en ole mikään kauhean liikkuva ihminen luonnostanikaan.

Jänniä aikoja sulla @Bluebelle! Eikö se testi kamalasti polttele kaapissa. :D
 
Onnea @rubikinkuutio ! :) ja tervetuloa uusille!

Täällä ollaan hiljaiseloa elelty, koska on ollut niin paljon kaikkea. Kierron alussa ajattelin, että testailisin ovista, jotta tiedän tapahtuuko sellaista edes. Testailun aloitin jo hyvissä ajoin kp7 ja testi viivat vahvistuivat päivä päivältä (mutta eivät kuitenkaan saman värisiä kuin kontrolliviiva).

Kp11 nousi sitten aivan järkyttävä 39 kuume, jonka ansioista olin vuodepotilaana seuraavat 3 päivää. Ei käynyt mielessä, että ovista olisi sinä aikana tikuttanut. Viime viikonloppuna oltiin vuosipäivämatkalla ja silloin kp 14 tuntui vihlontaa alavatsan oikealla puolella. Kuvittelin, että voisi olla ovulatio.

Maanantaina (kp17) nousin nopeasti ylös sohvalta ja vasemmalle alavatsalle tuli todella kova pistävä kipu, jonka seurauksena ei selkää voinut heti suoristaa. Nopeasti meni kuitenkin ohi. Sen jälkeen alavatsan vasemmalla puolella ja keskiosassa ollut ajoittain jomotusta ja painetta ja alaselkä välillä todella kipeä.

Täällä ei siis mitään hajua mikä on dpo tai onko sellaista ollenkaan. Outoja tuntemuksia on ollut. Muut tuntemukset voi olla kuviteltujakin, mutta tuo maanantainen kipu ei voinut olla. Mieskin ihmetteli, että mitä nyt tapahtuu :LOL:

Kaikesta huolimatta aika levollisesti oon osannut olla. Jotenkin alkaa olemaan jo sellanen olo, että ihan sama mitä tässä tapahtuu. Tai lähinnä toivois, että tulis edes ne menkat..

Tsemppiä kaikille testailijoille!:love:
 

Yhteistyössä