♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Kumiankka1 voih, Tsemppiä teille!

@Apustaja kyllähän tuo viiva tummemmalta näyttää! Toivotaan että pysyy mukana :)

@MonaLisa33 siis tuo itsensä tarkkailu on kyllä niin hankalaa lopettaa! Mä kans kokoajan löydän vaikka mitä oireita, vaikka yritän kieltää itseäni miettimästä liikaa. Pitäisi vaan malttaa odottaa. Mä ajattelin huomenna aamulla testata. Oon ylpeä itsestäni kun maltoin tänään olla testaamatta! :D välillä on vähän rennompi olo, mutta välillä ei meinaa millään malttaa odottaa.
 
Täällä yritetty bongailla ovista tällä viikolla ja hyödynnetty ahkerasti. Kohta alkaa piinailu, nyt menosss kp 21/37. Aikaisemman kierron mukaan, ennen tm kierto oli aika epäsäännöllinen välillä. :confused: Onko muita pitkän / epäsäännöllisen kierron kanssa yrittäviä? Monesko yk menossa?
 
Mulla "vasta" yk 6 menossa. Tuntuu pahalta kun miettii miten moni ovat jo tässä vaiheessa saaneet plussat... Ja mieheni sanoo aina että "mehän saatiin jo yksi plussa, kyl se toinenkin tulee" mutta kun täällä lukee muita jotka ovat olleet samassa tilanteessa eivätkä vuoden jälkeen ole saaneet uutta plussaa. Kyl se vähän lannistaa fiilistä. Mikäköhän se 6 kkn prosentti olikaan, 80%? Juon tällä kierrolla greippimehua, jospa se vaikuttaisi... Kaikki konstit otetaan kohta käyttöön...:coffee:
 
@StellaMom tiedän tunteen. Itsekin kun oikeasti puhtaasti vahingossa tulin raskaaksi 2017 ( joka sitten meni kesken ), niin kun maaliskuussa alettiin yrittämään niin ajattelin että onnistuisi heti :( Nyt Yk9 meneillään ja alkaa kyllä vahvistumaan tunne että nyt on jotakin pahasti vialla.
 
@Bambinen ei oo ollut mitään vuotoja tai muita oireita tässä. Ainut mikä niin kovat vatsakivut tuollon 5+3, josta oikeestaan tiesin että nyt meni kun samoja kipuja oli eka raskaudessa 5+3 (jolloin kehitys pysähtyi).

@StellaMom Et puhunut mitään tästä, mutta ajattelin silti piristää; yhden keskenmenon jälkeen keskenmeno riski on sama kuin ei keskenmenoa takana. Kolmen keskenmenon jälkeen kuitenkin jo 25–49 %... Ja keskenmenon jälkeen tais olla seuraavat 6kk hedelmällistä aikaa, joten hyvät mahdollisuudet teillä on (y)

Kaikille: tässä ketjussa 90% on alle vuoden ajan yrittäneitä, ja myös plussanneet on suurin osa plussannu alle vuodessa. Joten ei se yk 3-8 pitkä aika ole, vaikka tuntuu pahalta. Tilastojen mukaan kuitenkin alle 35-vuotiaista naisista 80–90 prosenttia tulee raskaaksi vuoden yrittämisellä, joten malttakaa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
@haaveilija92 Sama tunne vaikka nyt vasta se kuudes kierto alkoi. Jotenkin ajattelin että se olisi helppoa, miehen ensimmäinen yrityskerta oli kuulemma helppo. Mutta nainen eri... Eli vika on minussa...:unsure::censored:
 
@Kumiankka1 Sinä olet ainakin positiivisesti liikkeellä, ja kyllä minäkin yritän olla. :)Ehkä se on tämä kaamosaika joka vaikuttaa taas, ja olisi ehkä halunnut itselleen se joululahja, vaikka avaamiseen olisi mennyt 9 kk. Nyt tässä mennään yk 6 eli tämän kierron jälkeen ollaan jo menty sen 80% ohi :) sitten katsotaan onko vika minussa vai miehessa. Arvelen, että minä olen se vika koska miehellä on jo yksi lapsi...:cautious:
 
Voi harmi @Bambinen :cry: Tsemppiä uuteen kiertoon! Mullakin aamulla herkkä testi näytti negatiivista, ja eiliset ärsytykset viittaa kyllä myös maanantaina alkaviin kuukautisiin.. Teen vielä sunnuntaina testiä ja odottelen sit vaan.

Hyvät positiiviset asenteet teillä! Yritetään nyt kaikki pitää hyvää mieltä yllä ja keskittyä kivoihin asioihin elämässä :) ei se auta etukäteen murehtia! Nyt vaan hyvää joulumieltä kaikille niin yrittäminenkin on mukavampaa.
 
@StellaMom Ajattelen mä positiivisesti teidän muiden yrityksestä, kun itsellä kuitenkin jo niin pitkä ja tuskainen taival verrattuna muihin. Omasta yrityksestä en ookkaan sitten niin positiivisella mielellä... Teilläkin vielä 80-90% mahdollisuus onnistua seuraavan puolen vuoden aikana (eli alle vuodessa). Ei se vika automaattisesti ole sussa, vaikka miehellä on jo lapsi. Miehenkin hedelmällisyys voi huonontua.

@Emmae Mä oon sitä mieltä ettei meille koskaan tule vauvaa. Keskenmenosta ei oo se pahin mahollinen fiilis, kun alusta asti ajatteli, että näin tässä käy. Ja sit kun tuo koiravauva piristää niin paljon olemalla niin hassu ja ihana :barefoot: Yritin suostutella miestä siihen, että jokaisesta keskenmenosta saisin pilkullisen koiravauvan, mutta ei suostunut :ROFLMAO: Ensimmäisen jälkeen vielä toimi, mutta kun tää tapaus on vasta 6kk niin ei tähän kyllä kahta (tai edes yhtä) lisää voi laittaa vielä aikoihin :D
Mies on vielä kieltovaiheessa eikä usko koko keskenmenoa. Hän googlaili liikaa tapauksia, joissa onkin löytynyt alkio ja syke, vaikka näyttänyt keskenmenolta. Ja kun mulla ultrattiin mahan päältä ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu niin "eihän se välttämättä näy vaan vielä" :unsure: Maanantaina pääsen tyhjennykseen, jossa vielä ultrataan alakautta ensin, niin eiköhän sitten mieskin usko jo.
 
@Kumiankka1 Kiitos tilastopäivityksestä! Toivoa ylläpitäviä lukuja! :) Hienoa, että niin moni voi vuoden aikana onnistua. Ei tarvitse ajatella, että jokin on pielessä, jos ei heti onnistu.

Ehkä hedelmällisyys voi vaihdellakin. Itsellä on taustalla 2 vuoden jakso, jolloin ei yhtäkään tärppiä tullut ja nyt tuli plussa testiin suht nopeasti useita vuosia myöhemmin.
 
@Kumiankka1 Todella kurjaa, että teille kävi noin. Paljon voimia molemmille, toivottavasti mieskin pian sisäistää asian.

@Bambinen ja @Lyyraviikuna tsemppiä uuteen kiertoon.

Joululoma alkaa ensi viikolla ja se tuntuu kyllä todella tervetulleelta. :LOL:Edelleen pyörittelen silmiäni näille nykyisille kierroille. Nyt huidellaan pitkästi yli kp 50 ja mekat ovat kyllä "alkaneet" n. viikko sitten, mutta eivät pääse näemmä ollenkaan vauhtiin. :alien: Raskaustestit ovat kuitenkin olleet kaikki negatiivisia enkä ovulaatiotakaan saanut tikkuun koko kierrossa, eli kyllä tämä jotakin muuta häiriötä on. :confused:

Toivottavasti joulunpyhät toisivat mennessään monia plussia. Toiveissa vauva 2019 -keskustelun plussalistaa katsellessa pisimmät nimilistat olivat lomakuukausia tai niiden jälkeisiä. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Minäkin toivon oikein monta plussaa joulun pyhien jälkeen ja jo sitä ennen tietenkin! Hauska huomio noista lomista, Hipposka. :) Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee nauttimaan lomista. ;) :love:

@Hipposka Toivottavasti saat selvyyttä tuohon kiertoasiaan. 50 päivää kuulostaa tosiaan aika pitkältä. Mulla on iän myötä alkanut tuhruvuoto vaivata ja usein ollut "käynnistymisvaikeuksia". Pääsääntöisesti tuhrua on ollut 3-5 päivää ennen varsinaista vuotoa. Joskus on ollut vain 7 päivää kuussa, ettei ole jotain ruskeaa tai veristä vuotoa tullut ja sitten taas toisessa kuussa ollut kaikki suht "normaalia".
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Heippa taas, viikonloppu ohi ja takas töihin! Nyt on vaihteeksi hieman stressilomaa noin kuukauden verran koulusta, ja tämän viikon jälkeen reilu viikko töistäkin lomaa. Toivottavasti saan rentoutua joulun aikana ja pääsen aloittamaan uusi vuosi ilman stressiä!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@MonaLisa33 Odottelen rauhassa josko kierto itsestään tasaantuisi. Muutama viime vuosi on kulunut aikamoisessa painekattilassa ja nyt tämä syksy on ollut ihan uskomattoman rento. Ehkäpä se elimistökin ottaa nyt levon kannalta. :LOL: Jos ei kevääseen mennessä tule muutosta, niin täytyy lähteä tapaamaan lääkäriä!
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
No nyt alkoi sitten vuoto :cry:
Aamulla digi näytti raskaana 2-3 viikkoa ja vuoto alkoi tosi nopeasti.

Huoh! No jospa nyt tulis pian se nega tikkuun :unsure: niin pääsisi jatkamaan yritystä. Pari kertaa on itku tullut illan aikana, mutta samalla koitan olla iloinen siitä, että plussa on mahdollinen, kun taustalla kummittelee ne pari plussatonta vuotta... :confused:

@StellaMom Toivon sinulle antoisia rennompia päiviä! Toivottavasti tuottavat hedelmää (y)

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon ja hyvää oviksen odotusta teille, joilla se lähenee!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@MonaLisa33 Tsemppiä tuohon harmaaseen aikaan! Mulla oli lyhyt ilo silloin mun km kierrossa mutta ainakin tietää että voi tulla raskaaksi ja paikat jotenkin toimii!

Täällä tänään ovislimat erittäin häiritsevät, tuntuu melkein kuin olisi menkat mutta on silti vain ovislimat. Eilen ovistesti oli hyvin voimakas mutta ei samanvahvuinen kuin testiviiva vielä, eli se varmasti tänään on!! Talletukset on tehty eilen, ja tänään illalla toiset. Toivottavasti nämä riittävät meille ja saataisiin hyvä uutinen heti uuden vuoden jälkeen!:p:love::X3:
 
Hei ja hyvää joulua tänne! Miten on teidän joulu mennyt? Piinapäivillä oireita jo?

Mulla tässä ovis tuli ilmeisesti to/pe viime viikolla 20/21 vaikka Flo arvioi sitä vasta tälle päivälle. Eli mun kireto lyheentyi melkein 5 päivää greippimehun voimalla? Oon tässä toki vielä jatkanut greippimehun ja mammavitamiinien syöntiä koska miksi ei voisi tärppää vielä?
Heräsin aamulla pissanhätään noin 9 paikkeilla ja sitten huomasin mun kipeä häntäluu. Lähdin toki aamuhöperössä googlaamaan että voisiko se kipu olla joku ensioire. Vastaus oli ehkä. Monella oli ollut häntäluu kipeenä alkuraskaudessa, minä en tosiaan ole kuin dpo 4 ja kp 18 tänään joten emmä ihan lue sitä oireeksi silti. En vain ole vuosiin tuntenut kipua häntäluussa. Ja viimeksi taisi olla ihan rasituksen takia. Muilla kokemuksia tästä?

Päätin eilen että en juo alkoholia ennen uutta vuotta, ja sinä iltana/aamuna teen testin että tiedän saako vuoden vaihteen skumpat ottaa. Silloin pitäisi jo olla dpo 10/11 ja hyvinkin voisi hailuraa näkyä jo. Jos ei oireitakaan ole niin ehkä otan skumpan, mutta luotan vaistooni! :)
 
Hyvää Joulua kaikille!

En ole saanut ovista kiinni tikuttamalla, pääsi loppumaan tikut välissä kesken ja en ole saanut kuin kerran haileaakin haileamman viivan sellaiseen.

Nyt kp 28, kierron pituudesta tai dposta ei tietoa ja päätin tehdä raskaustestin. Oireitakaan ei ole, mutta..

Näkyykö mielestänne kuvassa haamu vai vaan viivanpaikka?
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Hyvää Joulua kaikille!

En ole saanut ovista kiinni tikuttamalla, pääsi loppumaan tikut välissä kesken ja en ole saanut kuin kerran haileaakin haileamman viivan sellaiseen.

Nyt kp 28, kierron pituudesta tai dposta ei tietoa ja päätin tehdä raskaustestin. Oireitakaan ei ole, mutta..

Näkyykö mielestänne kuvassa haamu vai vaan viivanpaikka?
Kyllä siellä näyttäytyy haamunen! Jospa toinen testi aamulla ja sitten digia kehiin jos vielä ihmetyttää? :)
 

Yhteistyössä