♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Minä en oo ovista tikutellut nyt ollenkaan kun ollut kaikkea muuta hommaa niin unohtunut asia kokonaan, mikä on ehkä hyväkin:) nyt menossa kp 12/28-31 ja talleteltu ollaan aina kun peitto heilunu:ROFLMAO:
Me ollaan uusi vuosi ihan kotona vaan, kun koira on paukkuarka :)
@topis ihan selvä haamu tuo kyllä on! Väriäkin näkyy!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@topis IHANAA, onnea kovasti :love::love:

@StellaMom nyt kun sanot/kyselet niin mulla oli ennen oletettua kuukautisten alkua melko voimakasta häntäluun seudun kipua, sellaista että muutaman kerran tuli ja meni. Aiemmin ei vastaavaa ole ollut. (n)
No jos tää oos ohimenevää niin en reagoisi samalla tavalla kuin nyt, mutta se on ollut koko päivän ja kun työtää peppua ulos niin tuntuu että se venyttäisi paikkoja mut ei ole mitenkään mennyt pois vielä, katsotaan huomenna uudestaan. Nyt ei vaan uskalla huomenna syödä mitään kiellettyä vanhemmillani tai juoda alkoholia. Dpo 5 on huomenna toki, että... Mitä te tekisitte?
 
@haaveilija92 noin olen yrittänyt ajatella asiaa myös, ja jos lääkäriltä kysyy niin hekin sanoisivat että mitä aikaisemmin on ottanut alkoholia, sitä parempi tsänssi ettei ole vaikuttanut mitenkään. Ei tässä ollakaan mikään alkoholisti joka tarvitsee viiniä joka päivä:LOL: tänäänkin otin lasin punasta vanhemmillani sitten, kun tarjottiin. Muutenhan epäilyksiä tulisi!
@Emmae tsemppiä sinne piinapäiviin! Taidan olla päivän perässä nyt! Dpo 5-6 on nyt menossa, riippuu vähän oliko se ovis illalla viime viikolla vai aamulla. Nippailujen perusteella oli yöllä kyllä.:sneaky: uuden vuoden aattona on pakko testailla, muuten en uskalla ottaa skumppaa. Ja kuten jossain luki, dpo 10 oli jo hyvin mahdollista saada haamut.:ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Hei taas kaikille, toivottavasti teillä on ollut mukava joulu <3 Monien kanssa mennään taas aika samoissa piinapäivillä. Täällä dpo6 ja aion myös testata uudenvuoden aattona jotta tietää miten sitä uskaltaa juhlia. Tää kierto onnistui suhteellisen stressittömästi tuonne piinapäivien alkuun, mutta nyt tuntuu että ajatukset on taas aika lailla siinä, tuleeko plussa vai nega. Voi kumpa me saataisiin tähän ketjuun VIHDOIN kunnon plussa-aalto uudenvuoden tienoille :love:
 
@Emmae No kiitos kysymästä, enemmän olen päivitellyt varmaankin tonne toiveena vauva 2019-ketjuun :) Mutta siis viimeinen luomukierto menossa ja yk10, tammikuussa alan syömään letroja. Ihan hyvällä mielellä, tänään lähtö Milanoon ja jos ovulaatio tapahtuu, niin se tapahtuu Italiassa :love::love::love:

Mitäs sinne`?
 
@Emmae nuo anopit ovat juuri tuollaisia, mä olen aina ollut aika neutraali vihjailujen suhteen mutta nyt jos niitä tulisi kun oikeasti yritetään niin varmaan olisi itku ja raivo lähellä. Eo hän ehkä ajattele että yritätte ja haluaa vihjata että olisi aika. Se on vain just tämä asia ettei se kaikille ole niin helppoa. Entäs jos tulee plussa ja se sit jatkaa tuota samaa, aiotko silti pitää suusiskiinni kunnes kaikki on hyvin? Se on silti suht pitkä aika ennen kuin suositellaan kertomista. Itse en kestäisi sitä sääliä mitä saisin jos kertoisin vko 8 ja tulisi keskenmeno vko 10. Toivottavasti se plussa kuitenkin tulee tällä kierrolla! Onko ollut mitään poikkeavaa oiretta? Mun häntäluukipu hellitti eilen, joten se oli aika hassu ja outo ja kipeä! Jos sellasta pitää kestää 9 kk niin en paljon tuu jumppailee ainakaan.:ROFLMAO:
@peanut_butter kiva että mennään aika samoissa kierroissa.:) onko ollut jotain oireita jotka poikkeaisivat edellisistä? Mulla on jotenkin aika stressitön odotusaika piinapäivinäkin. En ymmäeym oikein, varmaan se stressittömyys johtuu myös ku on töistä lomaa ja ei tarvitse katsoa työkavereita. Heidän puheet lapsista maseentavat aina. Tsemppiä kuitenkin sinnepäin!:love:
@haaveilija92 miten sulla on letrot menossa yk 10 jälkeen jo? Olitko käynyt tutkimuksissa tms. Anteeksi tietämättömyyteni :rolleyes: olen ymmärtänyt että pillerit tuodaan apuun jos todetaan joku ovisongelma tms. Correct me if Im wrong.(y) Itselle ei ole tehty tutkimusta, ja miehelläni on jo lapsi eli sillä on ainakin toiminut jos ei enää toimi tavarat..:geek:
 
Ihan off the topic muuten, mistäpäin te olette (jos pienellä paikkakunnalla niin ei tarvitse kertoa kylän nimeä toki :D) ??
Mä asun Espoossa :)
 
@StellaMom Siis ne määrättiin kyllä todella helposti (y)
Ovuloin kyllä, ja gyne oli sitä mieltä että ollut vaan huonoa tuuria että ei ole vielä napannut. Ihan kunnalisen puolella siis olen asioinut.

Sanoi, että ei niistä haittakaan ole :) Annetiin vielä tämä joulukuun ovulaatio luomusti, ja sitten tammikuussa alan lääkityksen ja ultrataan että miten lääke auttaa, ennen kun saadaan lupa yhdyntään ovulaation aikaan.

Oli kyllä tosi kiva, kun huoleni otettiin tosissaan. Marraskuun lopussa kävin Mehiläisessä gynellä, ja teki samantien lähetteen kunnalliseen johon pääsin sitten parin viikon päästä ( joulukuun puolessa välissä ).
Tehtiin muutamat eri verikokeet ja ultrattiin kohtu ja munasarjat eikä löytynyt mitään vikaa mistään.

Mies menee vielä tammikuussa sperma-analyysiin, mutta eivät usko että siinäkään on mitään vikaa koska kesällä 2017 onnistuimme ehkäisyn läpi mikä sitten meni kesken, ja aikaisemminkin on saman miehen kanssa tullut ehkäisyn läpi tuulimuna
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Täällä menossa kp14. Toissapäivänä tein ovistestin, siihen tuli hailakka viiva, sitte tein eilen illalla ja puhdas nega. Oiskohan ovis voinu tosiaan olla jo kp13 o_O
Meillä onneks anopilla ja omalla äidillä on jo yhdet lapsen lapset molemmilla niin ne ei oo kyselly tai päivitelly asiaa kummemmin :) mutta on siis tosi epäasiallista tuollainen kommentointi:unsure:
 
@StellaMom Kyselit oireista. Musta tuntuu että mun on hirveän vaikea tulkita oireita, koska taustalla on sekä kemiallisia raskauksia että negakiertoja, epäilen että kemiallisia tai kiinnittymisyrityksiä on ollut tosi usein joten en ole varma mikä oire kielii negasta ja mikä kiinnittymisyrityksestä. Ei mulla nyt juuri mitään oiretta kuitenkaan ole, tissit on kipeet kuten aina. Toivottavasti se sun häntäluu-oire tietää hyvää (y) Niin ja olen itsekin pk-seudulta.

@haaveilija92 Hyvä että sulla on hyvä kokemus lääkäreistä ja että sut on otettu tosissaan. Toivotaan että saatte plussan pian :love:

@Bambinen Milloin sulla on yleensä ovis? Kannattaa testailla vielä muutama päivä, jos ei plussaa kuulu niin ehkä se oli jo. :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Hyvää joulua ja uuden vuoden odotusta kaikille! Toivottavasti pieni loma tuo monille plussan mennessään! :love:

Täällähän on useammallakin piinapäivät alkamassa. Tsemppiä kaikille, jotka odottavat plussaa testiin tässä lähipäivinä!

@Emmae Huh, miten raivostuttava kommentti! :confused:Hyvin sen kestit itse tilanteessa.

@Bambinen Toivottavasti pupuilut tulee hyvin ajoitettua. Itse olen tulossa oletettavasti pari päivää perässä. Ajattelin tikuttaa ovista tästä päivästä eteenpäin.

@StellaMom Mua on tässä raskautumisprojektissa alkanut vaivata juuri alkoholin välttämisen vaikeus. Mulle on nyt vastav konkretisoitunut, kuinka vaikeaa alkoholin välttäminen onkaan monissa sosiaalisissa tilanteissa. Siinä on heti jotain outoa ja epäilyksiä herättävää, jos ei ota... :cautious: Ihan jo tästäkin syystä on tehnyt mieli vältellä alkoholia, raskautumiseen liittyvät syyt tärkeimpänä tietenkin.
 
@StellaMom me asutaan Tampereella :)
Täällä menossa kp23 ja dpo 6 tai 5(ehkä, yhen ovistestin tein torstaina muistaakseni ja sillon ooli tasavahvat viivat). Kierrosta tulossa oviksen perusteella pisin, sitten kevään KU-raskauden jälkeen. Ens viikolla ajattelin testata ti tai ke ekan kerran. Oireita on pikkusen, mut niin on ollu negakierroissakin ja myös oireettomia negakiertoja on ollu :D Joten tiiä sitte noista :D

Meillä ei onneks kummankaan vanhemmat tai muutkaan sukulaiset oo kyselly mitään vauvoihin liittyvää. Miehen isä jopa heitti sellasen kommentin vuosi sitten, että ette kai te viä meinaa sitte pariin vuoteen ainakaa :D
Mun vanhemmille kerroin KU raskaudesta ja 15.10 kun oli joku keskenmenopäivä tms niin tein faceen päivityksen, johon laitoin yhden kuvan joka tuli vastaan km-ryhmässä ja kirjotin tekstin ja loppuun viel laitoin netistä löytämäni runon. Toivon, että toi päivitys viimestään saa ihmiset oleen kyselemättä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom ja Emmae
Juttelin lääkärtin kanssa alkoholista ( en siis juo paljon, mutta paljon on kekkereitä missä täytyy jo työnkin puolesta edustaa), niin yhdessä lasillisessa alkoholia ei ole mitään haittaa, niin kauan kun raskaustesti ei plussaa näytä (y)

Ei haittaa siis mitenkään negatiivisesti raskaushaaveisiin
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Anteeks pikainen omanapailu.. Nyt dpo 10. Yritystä ei olla aloitettu, mutta tässä kierrossa kävi pieni hups. No tissit on ollu tosi kipeet ja turpeet.
Sain sitten ideaks tehdä töissä 25 herkkyydellä testin, siihen tuli haamu. Oon aivan pihalla nyt.IMG_20181227_125515.jpg
 
Hyvää joulua ja uuden vuoden odotusta kaikille! Toivottavasti pieni loma tuo monille plussan mennessään! :love:

Täällähän on useammallakin piinapäivät alkamassa. Tsemppiä kaikille, jotka odottavat plussaa testiin tässä lähipäivinä!

@Emmae Huh, miten raivostuttava kommentti! :confused:Hyvin sen kestit itse tilanteessa.

@Bambinen Toivottavasti pupuilut tulee hyvin ajoitettua. Itse olen tulossa oletettavasti pari päivää perässä. Ajattelin tikuttaa ovista tästä päivästä eteenpäin.

@StellaMom Mua on tässä raskautumisprojektissa alkanut vaivata juuri alkoholin välttämisen vaikeus. Mulle on nyt vastav konkretisoitunut, kuinka vaikeaa alkoholin välttäminen onkaan monissa sosiaalisissa tilanteissa. Siinä on heti jotain outoa ja epäilyksiä herättävää, jos ei ota... :cautious: Ihan jo tästäkin syystä on tehnyt mieli vältellä alkoholia, raskautumiseen liittyvät syyt tärkeimpänä tietenkin.
Joo suomalaisessa juomakulttuurissa tuo syy miksi ei juo on aina outoa jonkun mielestä. Itse koitan olla kyselemättä enempää koska se syy voi olla juuri sellaista mitä he eivät vielä halua kertoa. Minä olen keksinyt päteviä syytä, ja riippuu tilanteesta mitä käytän. Eivät yleensä vaadi lisäkysymyksiäkään. (Vatsatauti ollut äsken, antibioottikuuri tai esim. on kuskina/autolla)
 

Yhteistyössä