♥ Esikoisesta haaveilijat ♥


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 1.2.2019


Yritys päällä:

Kumiankka1 27v (mies 27v)...............ya 5/17, yk 18, km 2/18, 5/18, 12/18
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18, yk 6
Bambinen 28v (mies 29v)..................ya 9/18, yk 4
Päppyrä 25v (mies 23v)...................... ya 1/18, yk 5, KU 4/18
sucrine 31v (mies 33v)........................ya 12/17, km 8/18
StellaMom 32v (mies 35v)..................ya 7/18, yk 7, varhainen km 10/18
Hipposka 24v (mies 30v)................ ya 8/18, tjot
MonaLisa33 33v (mies 34v)............ya 8/18, yk 4, varhainen km 11/18 ja 12/18
haaveilija92 26v (mies 26v)............ya 3/18
Myrd 27v (mies 31v).......................ya 12/18, yk 2
jempsuuu 22v (mies 22v)...............yk 2
Lyyraviikuna 27v............................ya 10/18
Suspi 27v (mies 33).......................ya 9/18, yk4
tamariatara 29v (mies 29v)...........ya 1/19, yk 1
Marjusk 28v (mies 28v).................ya 7/18, km 11/18, yk 3 km jälkeen
Karvakorvat 24v (mies 25v)..........ya 12/18, tm 1/19


Plussanneet 2019:




Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:




Taustalla:




Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@haaveilija92 antaako OneStepit sulle minkäänlaista haamua, kun ovis on näkyvissä muissa testeissä? eli ootko käyttänyt vaan noita Onestepin liuskoja? mä oon myös noilla onestepeillä tikuttanut tän kierron, eikä plussaa oo tarttunut, mulla oli toki lisäksi 6 kpl onestepin puikkotestejä, ja käytin niitä samoilla päivillä kun liuskoja, eikä sen kummempia viivoja niihinkään tullut.

@Bambinen minkä merkkisillä testeillä oot tikuttanut ovista? Plussatuulia teille molemmille @Bambinen ja @haaveilija92 , jos tallettelutkin siis olisi osunut kohdilleen:whistle:(y)

@Hipposka okei, ompas tympeää, kun pitää het ens viikolla mennä uudestaan muualle. toivottavasti saa jouhevasti testit/labrat alkuun.(y) Toivotaan siis parasta työhaastattelun suhteen!:)

@Kumiankka1 kiitos listan päivityksestä! (y)Olikos sulla noin verikokeet yksityisellä vai kunnallisella?


ON: nyt kp 20 eikä ovista siis tikkuun ole tarttunut… flunssa hyökkäs tänään, joten pelkään, että ovis siirtyy vieläkin tai jää tulematta. Tallettelut myös olleet heikkoja tässä kierrossa, nääh:poop::confused:. jotenkin vaan oottaa seuraavaa kiertoa ja ehkä oon kokonaan tikuttamatta sen
 
@Marjusk minä tilasin just nuita pc ovistestejä kun aina muulloin tehty onestepillä, mutta en siltikään sitä plussaa siihen saanu (n) toki oon vähän laiska tikuttaja että teen sen yleensä kerran päivässä, harvoin kahdesti:whistle::ROFLMAO: täällä nyt piinapäivät siis alkaneet. Testata ajattelin ens viikon loppupuolella aikaisintaan, paitsi ainiin, minähän en aikonu testata jos ei menkat oo myöhässä:LOL::LOL:
 
@haaveilija92 Me kerätään tässä voimia tutkimuksiin. Tosiaan kohta 2 vuotta yrityksen aloittamisesta ja viime vuonna 3 keskenmenoa.

@Marjusk Yksityisellä oli :)

Googlailin taas eilen näitä asioita mitkä auttais raskautta. Ruokavalio oli meillä ennen se suurin ongelma, mutta nyt sekin on ollut pitkään jo kunnossa ja en oo koskaan syönyt näin terveellisesti :D Ollaan kerran käyty hesellä tänä vuonna, kun ennen vähintään kerran viikossa. Oon myös lisännyt kasviksia ja vihanneksia hurjasti ja jättänyt herkut lähes kokonaan pois. Ainut uus juttu googlailussa oli seksin ajoitus. Luin, että raskauden kannalta paras aika on puoli kahdeksalta aamulla ja maalis-, huhti- ja toukokuussa :D Tuo aamuseksi meiltä ei onnistu kuin viikonloppuisin, mutta onneksi nuo kuukaudet on edessä päin :ROFLMAO:
 
@Bambinen, tsemppiä piinapäiviin! Mulla on sama ajatus että en testaa ennen kun menkat jää pois, mutta ai hitsi kun tänään olisi tehnyt mieli testata! :LOL: Vaihdoin varmasti 100 kertaa mieltä puolen tunnin aikana, mutta lopulta päädyin että pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa.

@Kumiankka1 Tsemppiä kovasti tulevaan. Sulla on hieno asenne vaikka onkin ollut paljon pettymyksiä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kumiankka1
Täällä näytti useammalla olevan kokemusta onestepin ovulaatiotestistä. Käytän niitä nyt ekaa kertaa tässä kierrossa, eikä selkeää plussaa ole vielä tullut. Kun odottaa riittävän pitkään, n. 10 min, tulee jo melko vahva viiva, mutta ei yhtä selkeä kuin kontrolliviiva. Tulintaa hankaloittaa vielä se, että testiviivan toinen reuna on tumma ja toinen vaalea. Edellisinä päivinä en ole edes ymmärtänyt odottaa näin kauaa, joten hankala nyt sitten verrata tuloksia. Onpa turhauttavaa! Ehkä minäkin siirryn johonkin toiseen merkkiin. o_O
 
Moi! Olen lueskellut jonkin aikaa juttujanne ja nyt uskaltauduin liittyä seuraanne.

Olen siis jo 38v ja nyt ekan kerran parisuhteessa, jossa mieskin haluaa lapsen ja vieläpä minun kanssa. Olenkin vähän ihmeissäni, että tässä iässä vielä iski vauvakuume, kun ei sitä aiemmin ole ollut tai en ole sille antanut sijaa, koska mies ei ole halunnut lapsia. Nyt ajatellen että hyvä niin. Ihanaa yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä, kummallakaan ei ole ennestään lasta. Mies on 42v.

Jätettiin ehkäisy pois lokakuussa ja nyt takana varsinaisesti vasta yk 3. Nyt kp 21/25-27. Epäilen että sain hyvin varhaisen keskenmenon lokakuussa, koska silloin oli kaikkia oireita mutta menkat alkoivatkin jo kp 24 eli periaatteessa liian aikaisin. Tai sitten kuvittelin kaiken. Nyt taas oireita mutta vähemmän.

Peukut ja varpaat pystyyn ensi viikkoa varten ettei menkat ala
 
Puhuitte ovistesteistä, niistäkin on monia mielipiteitä. Mä oon käyttänyt yleensä niitä raskauskeijun one steppejä, joihin oon aina saanut selkeän plussan eli konrolliviivaa vahvempi viiva joka piirtyy tikkuun heti. Nyt kokeilin myös sofin one steppejä, enemmän tykkään niistä raskauskeijun testeistä.

Tervetuloa mukaan @Ellinoora38 ja tärppionnea! :love:

Voimia tänne kaikille ja plussatuulia <3 Oon taas pysytellyt paljolti taustalla, mutta tosiaan yk6 on täällä jo meneillään, se on unohtunut näköjään päivittää. Ens viikko on piinaviikko, toisaalta odotan sitä mutta toisaalta tää piinaviikkoa edeltävä viikko on vielä täynnä toivoa. :)
 
Mulla on nyt vähän mietittävää! Mä sain eilen uusi työpaikka, ja sopimus on allekirjoitettu! Lähden kuukauden päästä siis uusiin tehtäviin! Mutta mitä jos samalla tärppäisi o_O Mulla on koeaikaa 5kk ja en mielellän ilmoittaisi raskaudestani sen aikana. Pitäisikö nyt vain lopettaa aktiiviset yritykset ja katsoa että tulee jos on tullakseen? Onko joku täällä samassa tilanteessa? :rolleyes:
 
@StellaMom mä otin tuossa syksyllä firman sisällä ylennyksen vastaan, ja siinä tuli 5kk koeaika. Joka loppui itseasiaassa eilen :D

Yritimme kyllä koko sen ajan, koska
A) olen hyvä työssäni
B) on laitonta irtisanoa raskauden takia ( koeajallakin)
C) jos olisin jostain muusta syystä saanut potkut, liitto olisi maksanut palkan ja äitiysrahat
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@StellaMom Ehdottomasti jatkatte yritystä! Kuten aiemmin jo mainittiin, niin irtisanominen raskauden takia on laiton ja toiseksi, vaikka toivon teille pikaista tärppiä niin koskaan ei voi tietää meneekö siinä kuukausi, 6 vai 12. Tuo koeaika 5kk on kuitenkin melko lyhyt aika ja jos nyt kuvitellaan, että tärppää nyt heti, niin silti ehdit käydä koeajan ennen äitiyslomaa.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Kumiankka1 Näinhän se on, ei tiedä miten kauan kestää. Toive on ollut korkealla, mutta se on myös ollut ainoa positiivinen asia jota on voinut miettiä työpäivän aikana. Nyt kun se stressi menee pois niin ehtii taas ajatella muuta. :)
 
Mä sain ne verikokeiden tulokset eilen. Muuten näytti hyvältä, mutta hemoglobiini 122 (viitearvojen sisällä, mutta alarajalla) ja ferritiini 28. Niille joille ferritiini on outo niin:
"Vaikka hemoglobiini olisi normaali voi ihmisellä olla varastoraudan eli ferritiinin puutos."
"Raskautta suunnittelevalla ferritiinin tason tulisi olla vähintään 50."
"Rautavarastot ovat käytännössä tyhjät, jos luku on alle 30."
"Raudanpuutteen tarkkaa syytä hedelmällisyyden alenemiseen ei ole vielä tutkittu, mutta erään lääkärin mukaan se saattaa vaikuttaa alkion kiinnittymiseen raskauden alussa."

Tuossa vähän tietoa muillekin. Mä oon tosiaan lisännyt ruokavalioon rautaa jo ajat sitten ja syönyt rautatabletteja marraskuusta asti, joten ties kuinka alhainen ferritiini ollut aiemmin... Jatketaan vielä rautakuuria ja ens viikolla soittelen lääkärille tuloksista ja jatkosta.

Eli kannattaa käydä tutkimassa ferritiiniarvot, jos vähänkään epäilyttää tai haluaa muuten valmistautua raskauteen :)
 
Mä sain ne verikokeiden tulokset eilen. Muuten näytti hyvältä, mutta hemoglobiini 122 (viitearvojen sisällä, mutta alarajalla) ja ferritiini 28. Niille joille ferritiini on outo niin:
"Vaikka hemoglobiini olisi normaali voi ihmisellä olla varastoraudan eli ferritiinin puutos."
"Raskautta suunnittelevalla ferritiinin tason tulisi olla vähintään 50."
"Rautavarastot ovat käytännössä tyhjät, jos luku on alle 30."
"Raudanpuutteen tarkkaa syytä hedelmällisyyden alenemiseen ei ole vielä tutkittu, mutta erään lääkärin mukaan se saattaa vaikuttaa alkion kiinnittymiseen raskauden alussa."

Tuossa vähän tietoa muillekin. Mä oon tosiaan lisännyt ruokavalioon rautaa jo ajat sitten ja syönyt rautatabletteja marraskuusta asti, joten ties kuinka alhainen ferritiini ollut aiemmin... Jatketaan vielä rautakuuria ja ens viikolla soittelen lääkärille tuloksista ja jatkosta.

Eli kannattaa käydä tutkimassa ferritiiniarvot, jos vähänkään epäilyttää tai haluaa muuten valmistautua raskauteen :)
Tää ferritiini oli mulle nyt ihan uutta tietoa... Mulla tosiaan muutama viikko sitten labroissa oli hb 117 (naisilla viitearvo 117-155), mutta mitään ferritiiniä ei multa edes mitattu. Tuohonkaan mun hemoglobiiniin lääkäri ei puuttunut millään tavalla, vaikka tiesi että raskautta suunnittelen. Totesi vain, että vielähän tuo on viitearvoissa. Parin kuukauden päästä otetaan uudet labrat niiden kilpirauhasarvojen takia, niin taidan kyllä silloin mainita tuosta ferritiinistä, että jos sen saisi tutkittua samalla.

Mulla nyt menossa dpo 11-12 (kai?). Eilen testasin ihan puhtaan negan. Tiistaina (eli dpo 7 tai 8?) oli jotain kummaa tiputtelua, tosi vähäistä siis. Ikinä ennen ei oo ollut mitään tiputteluja mulla. Sen jälkeen jomotteli menkkamaisesti alavatsaa ehkä puoli vuorokautta. Sen jälkeen ei mitään. Heti kävi tietysti mielessä kiinnittymisvuoto, mutta lienee toiveajattelua. Jos sitä parin päivän päästä testailis uudelleen ellei menkat ala :LOL:
 
@Myrd Tuo ferritiini on tosiaan sellainen, että harva lääkäri sitä kattoo. Se pitää yleensä itse osata pyytää ja silloinkaan ei välttämättä tahdo saada... Siksi kävin suoraan yksityisellä mihin pääsee niihin verikokeisiin mihin itse haluaa, ilman lähetettä.
 

Yhteistyössä