♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Naturamama helposti sitä tekee suunnitelmia jo ennakkoon. Olen tarkistanut monet kerrat mikä laskettu aika olisi jos tietystä kierrosta tärppäisi, jne. En siis todellakaan sano, että osaan itsekään ottaa rennosti näiden asioiden suhteen.

@-CeeCee- pystyn samastumaan siihen, kun on puoli vuotta mennyt tuloksetta. Ei meilläkään ole yritetty oikein tosissaan, siis puuhailtu koko ajan joka toinen päivä jne. Mutta on toki pyritty ajoittamaan otollisille päiville. Onhan se raskautuminen mielessä jatkuvasti. Mies ei edes varmasti arvaa miten. Ja niin sitä vaan kuvittelee ja toivoo, että kaikki tapahtuisi helposti ja luonnollisesti. :rolleyes: Pitää toivoa parasta.
 
@Naturamama @sucrine tunnistan tuon saman suunnittelijan/haaveilijan itsestäni. Mutta mitä pidempään tämä yritys on kestänyt, sitä vähemmän huomaan ajattelevani ”esteitä” ja kovasti vaan toivotaan että se plussa vihdoin tulisi. Tuntuu myös, että aina joka yk:lla on tullut yksi läheinen lisää, joka tietää yrityksestämme. Toisaalta moni läheinen tietää, että olen lapsia halunnut, joten uutisarvoa asialla ei ole ollut ;)
 
@-CeeCee- Meillä myös puolivuotta yritystä takana ja olen välillä aika synkillä vesillä mielialan puolesta. Pettymys on pahinta kun toiveet on niin kovat. Olen myös täysi-ikäisyyden kynnyksellä tehnyt abortin ja mietin täysin samaa kuin sinä. Siitä on jo yli 10 vuotta ja edelleen olemme saman miehen kanssa yhdessä. Mietin kuinka meillä saattaisi olla jo 9 vuotias esikoinen ja saammeko enää tärppiä ollenkaan. Söin pillereitä tässä tärppikierrossa ja nyt en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen mitään hormonaalista ehkäisyä. Haluaisin vaan niin paljon kokonaisen perheen meille...

Meille voi seuraavaan listaan päivittää yk 7 ja miehen iäksi 30. Kiitos :love:

Itse käytän nykyään keskisykettä jolla alkavan raskauden pystyy huomaamaan jo viikko hedelmöityksestä. Fitbit kello ranteessa 24/7 piirtää keskisykettä ja se jos jää korkealle ovulaation jälkeen tietää että jotain masussa tapahtuu. Käyttäytyy hyvin samanlailla kun lämpötilakäyrä. Suosittelen tutkimaan jos omaa fitbit kellon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Naturamama
@-CeeCee- Meillä myös puolivuotta yritystä takana ja olen välillä aika synkillä vesillä mielialan puolesta. Pettymys on pahinta kun toiveet on niin kovat. Olen myös täysi-ikäisyyden kynnyksellä tehnyt abortin ja mietin täysin samaa kuin sinä. Siitä on jo yli 10 vuotta ja edelleen olemme saman miehen kanssa yhdessä. Mietin kuinka meillä saattaisi olla jo 9 vuotias esikoinen ja saammeko enää tärppiä ollenkaan. Söin pillereitä tässä tärppikierrossa ja nyt en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen mitään hormonaalista ehkäisyä. Haluaisin vaan niin paljon kokonaisen perheen meille...

Meille voi seuraavaan listaan päivittää yk 7 ja miehen iäksi 30. Kiitos :love:

Itse käytän nykyään keskisykettä jolla alkavan raskauden pystyy huomaamaan jo viikko hedelmöityksestä. Fitbit kello ranteessa 24/7 piirtää keskisykettä ja se jos jää korkealle ovulaation jälkeen tietää että jotain masussa tapahtuu. Käyttäytyy hyvin samanlailla kun lämpötilakäyrä. Suosittelen tutkimaan jos omaa fitbit kellon (y)
Mulla on fitbit ja kauan sitten huomasin tuon sykehomman! Viime kierrossa sykkeet jäi korkealle, mutta menkat tuli silti! :cautious:
 
Tervetuloa @-CeeCee- :) Täällä saa vertaistukea! Itsellä ihan samanlaisia tuntemuksia kuten monella @Helmi30 @VauvaHaaveilija89 että kun yritystä on nyt jo useampi kuukausi takana niin vaikuttaa mielialaan ja miettii mikä on vialla... Meillä yritystä takana 9kk mutta itsellä lyhyempi kierto niin jo 11 ovulaatiota takana.

@Naturamama Itse myös kesän alussa mietti kaikkia juhlia missä pitää kesällä väistellä alkoholia, mutta tosiaan ei ole tarvetta ollut... Jos joskus plussan saan niin sitten keksin keinot :D ihanaa kun mies näytti vihreää valoa ja pääset todenteolla pinnailemaan, plussaonnea kaikille!
 
Tervetuloa @-CeeCee- :) Täällä saa vertaistukea! Itsellä ihan samanlaisia tuntemuksia kuten monella @Helmi30 @VauvaHaaveilija89 että kun yritystä on nyt jo useampi kuukausi takana niin vaikuttaa mielialaan ja miettii mikä on vialla... Meillä yritystä takana 9kk mutta itsellä lyhyempi kierto niin jo 11 ovulaatiota takana.

@Naturamama Itse myös kesän alussa mietti kaikkia juhlia missä pitää kesällä väistellä alkoholia, mutta tosiaan ei ole tarvetta ollut... Jos joskus plussan saan niin sitten keksin keinot :D ihanaa kun mies näytti vihreää valoa ja pääset todenteolla pinnailemaan, plussaonnea kaikille!
Kiitos! On kyllä epätodellinen olo. Toisaalta helpottunut, mutta nyt se jännitys vasta alkaakin! Heti rupesin tässä myös häitä suunnittelemaan. Olisihan se nyt kiva olla naimisissa, kun (toivottavasti) lapsi tulee. En ole koskaan ajatellut että se olisi minulle tärkeää, mutta näköjään...

Hulluahan tämmöinen kelailu on. Suurempi mahdollisuus on kuitenkin, että kesä menee vielä plussaamatta ja katsotaan sitten syssymmällä. Nyt kun näitä menkkakipuja tässä potee, niin toivon kyllä, että plussaisin pian! :LOL:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 6.7.2018


Yritys päällä:

Jennipä
25v (mies 25v).......................ya 5/16, yk 21, hoidot aloitettu 8/17
Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 12
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 30v).....ya 1/18, yk7
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 13, km 2/18, km 5/18
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2, ku 3/18
Evelin27 27v (mies 28)...................... ya 2/17, yk16
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk2
Mansikka19 27v (mies 28v)................yk2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 11, ku 12/17, tm 6/18
Audreyy 26v (mies 28v).......................ya 5/18, yk2
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
sucrine 31v (mies 33)........................... ya 12/17, yk6
Naturamama.......................................ya 6/18, yk1



Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17-->, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18-->, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk2, plussa 7/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä, yritys alkaa syksyllä 2018
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17, yk 10


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun on auennut ihan uusi maailma, että ensi viikolla on otolliset päivät yrittää, niin minua onkin alkanut pelottaa ja jännittää mahdollinen synnytys. Onko muilla tällaisia pelkoja? Haluaisin pystyä uskomaan omaan kroppaan, että siihen se on luotu, että oma asenne ratkaisee ja että pitää pysyä luottavaisena ja rauhallisena. Itse tuntuu vaikealta että pystyisi luottamaan siihen, etten jossain vaiheessa menetä toivoa. Onko hullua miettiä tätä tässä kohtaa?
 
Viimeksi muokattu:
Varovaiset onnittelut @Helmi30! Ihanaa! :love::love:

Tervetuloa myös uusille keskustelijoille!

@Naturamama Mullakin on käynyt ajatuksissa synnytysjännitykset/pelot useampaan kertaan. Mietin asiaa itseasiassa jo vuosia ennen yrityksen aloitusta, kipuja ja mahdollista vaikeaa ja pitkää synnytystä - jopa sitä, voisiko vauvalle tai minulle käydä jotain. Kaikkia kamalia ajatuksia. Minua helpotti se, että luin positiivisia kokemuksia ja opin tilastoista, miten hyvin synnytykset nykyään täällä Suomessa hoituvat. Myös jotkut tv-sarjat, kuten Netflixin Call the Midwife (tosin historiallinen sarja se - eikä ehkä sovi pahimpaan vauvakuumeeseen, koska paljon vauvoja!) vahvistivat ajatusta synnytyksen luonnollisuudesta, kun näki sarjassa niin monta onnistunutta synnytystä. Areenan britti-tosi-tv Nyt se syntyy! - Tee jotain antoi puolestaan realistisemman käsityksen synnytyksestä, vaikka muuten ehkä vähän urpo sarja onkin (kätilöt valmentavat miehiä synnytykseen :D). Enemmän keskityn kuitenkin nyt plussahaaveisiin enkä itse synnytykseen, se tuntuu tosi kaukaiselta kun ei nämä raskaudet tunnu nyt vaan onnistuvan... Kyllä se synnytys sitten ajallaan hoituu, ja onhan sitä kaikkia mamapilateksia ja valmennuksia, jos raskausaikana asia mietityttää :)

ON: Täällä nyt odotellaan edelleen tuulimunaraskauden jälkeen hcg-arvojen laskua. Seuraava yrityskierto heinä-elokuun vaihteessa, jos kaikki menee hyvin. Ja ollaan siis nyt keskenmenon jälkeen vielä 2 viikkoa yhdyntäkiellossa lääkärin määräyksestä, ja sekös vituttaa.....
 
Pahoittelut uudesta kierrosta @Kumiankka1 :(

Voimia raskaaseen tilanteeseen @syystyttö! :)


Täällä on nyt oudot ajat menossa. Kierrot nyt olleet 27-48 päiväisiä. Viime kierto oli tosiaan sen 48 ja ihan selkeästi tunsin oviksen kp35 ja testitkin vahvisti asian. Tässä kierrossa en ole tuntenut ovista ollenkaan ja ajattelin, että tämäkin kierto nyt venyy ja venyy, kun ovista ei kuulu. Hirveästi en ole jaksanut vauvajuttuja edes ajatella, kun meillä on ollut muutto menossa ja tallettelutkin on jäänyt todella vähälle. Oireita ei ole ollut mihinkään suuntaan enkä ole viitsinyt testailla, kun en ole ajatellut, että tästä kierrosta nyt tärppäisi. Tänään kp35 ja jostain syystä yhtäkkiä ajattelin, että pitää nyt testata, niin tietääpähän sitten, että menkkoja odotellaan joskus, kun suvaitsevat saapua. Yllättäen OneStepin liuskaan ilmestyikin melko selkeä viiva päiväpissasta. Nyt jännittää, kummastuttaa ja ihmetyttää. Ja odotan vaan seuraavaa pissahätää, että pääsisin uittaa digin :ROFLMAO::ROFLMAO:

r.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka19
Oii, viiva on kyllä jo selkeä! Varovaiset onnittelut @Önnö! :love: Raportoi jatkotestailusta! Näyttää kyllä pätevän edelleen se, että plussa tulee sillon kun "lakkaa yrittämästä" ja on rento kierto.

Mitä me tehdään, jos sä siirryt plussanneisiin, kun oot niin hyvin huolehtinut listasta? :D
 
Kiitos @syystyttö! :) Katsotaan, kuinka tässä käy. Vielä en ainakaan tämän perusteella uskalla siirtyä pois täältä. Tuli nyt koko juttu sen verran puskista, että en kyllä jotenkin usko tätä ollenkaan :D Ajattelin tosiaan, että tämä kierto olisi edellisen tapaan joku 50-päiväinen ja kohta saisi ottaa gyneen yhteyttä. En edes yhtään osannut ajatella raskautta, vaikka Flon mukaan olen “5 päivää myöhässä”. Mutta edellinen kierto oli sen parikyt päivää myöhässä, niin jotenkin tässä vaan ajatteli kropan sekoilua pillereiden lopetuksen jälkeen.

Katsotaan, mitä digi näyttää, kun sen pääsee jossain vaiheessa tekemään. Tosin tulee tehtyä päiväpissasta ja todennäköisesti melko lyhyellä pidätyksellä, joten en tiedä, kuinka paljon siihen sitten on luottamista. Mutta sitä ainakin sitten uskon enemmän kuin tuota liuskaa, jos siihen pärähtää teksti “raskaana”. Onneksi on 2 digiä kaapissa, niin saa sitten huomen aamulla tehtyä uuden :D
 
Viimeksi muokattu:
r2.jpeg

Eipä tästä oikein erehtyäkään voi :) Luulin tosin, että tässä olisi ollut se viikkonäyttö… Täytyy ehkä vielä hakea huomisaamuksi sellainen :D Edellisistä menkoista laskettuna LA 10.3 ja viikkoja nyt 4+4. Mutta kierroissa ollut sen verran heittoja, että saa nähdä, kuinka hyvin pitää paikkansa. Pitänee huomenna soitella neuvolaan, vaikka en kyllä tiedä, onkohan siellä kesälomat menossa… :) Todella jännää. Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin, eikä tarvitsisi tänne palailla takaisin. Vielä en uskalla siirtää itseäni plussanneiden listaan, mutta ehkäpä viikonloppuna tai malttamattomana heti huomisen viikkonäytöllisen jälkeen :D
 
Ihanaa @Önnö onnea! Mulla ei edelleenkään onestepiin tule noin vahvaa viivaa, joten kyllä sulla varmaan ovis on ollut jo reilusti sen pari viikkoa sitten, jos ei kauemminkin :D:love::love::love:

Mulla on yksi digi kaapissa ja mietin tekisinkö huomenna vai säästänkö ensi viikolle, että saisi ehkä sen 2-3 viikkoa näkyviin o_O Huomenna joka tapauksessa soitan neuvolaan minäkin :love:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :) Vielä on ihan epätodellinen olo. Ja nyt kun on nähnyt sen plussan testissä, niin on huomaavinaan vaikka mitä oireita. Tähän mennessä ei ollut mitään oireita ja nyt sitä sitten koko ajan miettii, et ”tääkin ja tääkin tuntuu oudolta” :D

Tosin ehkä niitä oireita nyt rupee oikeestikin tulemaan, enkä kuvittele ihan kaikkea. Kun se testaamisideakin tuli jotenkin ihan yhtäkkiä, niin ehkä sitä sitten oli jotenkin outo olo...? Ihan kummallisen onnellinen, sekava ja epätodellinen olo :)

@Helmi30, onnea myös sinne! :) Huomenna sitten soitellaan neuvoloihin, toivottavasti ei mene ajat mihinkään hirveän pitkälle jonkin kesätauon takia :) Maaliskuisissa nähdään :D

Tulkaahan muutkin pian perässä! Plussatuulia kaikille! :)
 
Ihana plussa-aalto! Minä toivon pääseväni huhtikuisiin. Lähdetään sinne kaikki yhdessä! :D

Täällä odotellaan vieläkin hedelmällisiä päiviä! En arvannut että TÄMÄKIN odotus on niin pitkä! Toisaalta hyvä, koska vielä ei ole ollut mahdollisuuksia pupuiluun tässä kuussa, joten ehkä sitä jaksaa sitten talletella...:love: Aikamoista tjottailua :ROFLMAO: Yritän pitää miekkosen pimennossa suunnitelmistani kuitenkin, ettei tulisi paineita (hänen toive).;)
 
Kiitos kaikille onnitteluista :love:

Mä tein tänään viikkonäytöllisen CB:n, jota oon hautonut kaapissa tammikuusta asti. Ajattelin että tulee tässä vaiheessa vielä 1-2 viikkoa, mutta tulikin 2-3 viikkoa o_O hedelmöityksestä omien laskujen mukaan tasan 2 viikkoa, joten voiko tuosta ajatella että on ovis ollut ehkä aiemmin, vai onko ihan normaalia jo tässä vaiheessa tuo 2-3 (n)

Mites @Önnö viikkonäyttö?
 
Kiitos @Emmae! :)

Täällä viikkonäyttö näytti 2-3. Sen myötä siirsin itseni nyt plussanneiden listaan. Laitoin myös sinut @Helmi30 plussalistaan. Käyn täällä varmasti edelleen lueskelemassa ainakin silloin tällöin ja tiedänpähän, minne palata, jos niikseen tulee. Toivottavasti joku muu koppaa nyt listan päivittämisen :)
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 6.7.2018


Yritys päällä:

Jennipä
25v (mies 25v).......................ya 5/16, yk 21, hoidot aloitettu 8/17
Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 12
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 30v).....ya 1/18, yk7
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 13, km 2/18, km 5/18
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2, ku 3/18
Evelin27 27v (mies 28)...................... ya 2/17, yk16
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk2
Mansikka19 27v (mies 28v)................yk2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 11, ku 12/17, tm 6/18
Audreyy 26v (mies 28v).......................ya 5/18, yk2
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
sucrine 31v (mies 33)......................... ya 12/17, yk6
Naturamama.......................................ya 6/18, yk1


Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17-->, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18-->, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk2, plussa 7/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä, yritys alkaa syksyllä 2018
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17, yk 10


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 

Yhteistyössä