♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos @Emmae ❤ Toivottavasti sullakin seuraava yrityskierto olisi The Kierto!

On tää kyllä aika epätodellista. Mä en oo perjantaiaamun ekasta haamusta lähtien ajatellu juuri mitään muuta :D Mies on ihan onnessaan ja parhaalle ystävällenikin jo kerroin.:whistle:

Oon päättänyt että annan itselleni luvan iloita tästä raskaudesta ja elän nämä epätietoiset viikot ennen ultraa sillä oletuksella, että tuolla kohdussa on kaikki kunnossa. Tässä on vielä tosi monta viikkoa ennen kuin selviää onko siellä elävää ihmisen alkua, niin vähän hölmöä olisi siihen asti vaan stressata ja ajatella että "älä vielä iloitse, vituiksi se menee kumminkin." Ekan haamun jälkeenhän mä tolkutin itselleni ja miehelle että ei vielä kannata iloita ku se voi olla tuulimuna tai voi tulla keskenmeno, mutta päätin yrittää muuttaa ajattelutapaani positiivisempaan suuntaan, josko sekin auttaisi alkiota pysymään matkassa. Mä oon luonteeltani kauhea stressaaja ja ahistuja, ja siitä pessimistisestä ajattelutavasta haluaisin muutenkin päästä eroon.

Eilen alkoi päivän mittaan rinnoissa tuntumaan kipuilua ja arkuutta muuallakin kuin nänneissä, ja rinnat on sen myötä alkanu tuntua vähän raskaammilta.
 
Tsemppiä @peanut_butter uuteen kiertoon! Helpottaiskohan jos päättäisi että tietyn yrityskierron jälkeen varaa ajan gynelle jos ei oo tärpännyt.. Saisi mielenrauhan itselleen odotella.

Onnea @Apustaja :) uskon myös tuohon positiivisuuden voimaan! Turha stressi ja murehtiminen ei tuossa vaiheessa auta mihinkään. Toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Mä ajattelin myös seuraavaan kiertoon kokeilla greippimehua ja uutena tuota vehnänalkioöljyä, kiitos @Emmae vinkistä. Yritän nyt tässä jo positiivisin ajatuksin varautua seuraavaan kiertoon, että saisin ajatukset pidettyä poissa tästä piinailusta.. :D huijaan itseäni ottamaan rennosti ettei tulisi stressattua niin kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae ja Apustaja
Hirmuisesti onnea plussanneille! :love:

Mä aloitin raskausravintolisän (Terranova) ja kuningatarhyytelökapselit elokuussa, kun annettiin pienelle lupa tulla. Sen jälkeen on alkanut kierrot heittää totaalista härän pyllyä eli järkähtämättömästi 33 päivän pituinen kierto venyy nyt jatkuvasti 50 päivään. :alien: Mietin tuon kuningatarhyytelön jättämistä pois, jos se aiheuttaakin näitä ylipitkiä kiertoja. Jotakin hämärää on kehossa meneillään, kun se näin sekosi. (n)

Rauhallista toista adventtia kaikille. :giggle:
 
@Emmae Joo samat kapselit kyseessä. Vähän ihmetyttää, että mikä on sekoittanut kierron nyt niin totaalisesti, kun aina stressin määrästä riippumatta on kierto ollut tasan 33 päivää. Senhän tietää, että tasoittuminen ottaa varmasti taas aikansa, nää hormonihommat on siitä ikäviä. :confused: Onneksi vauvalla ei ole vielä mikään kiire ja varmasti keväällä viimeistään tärppää, kun luontokin alkaa elpyä tästä pimeästä jaksosta. :LOL:
 
@Emmae mulla on nyt dpo 8 mikäli tulkitsin oireita oikein.

Jouduin jäämään töistä saikulle flunssan takia ja onhan tämä ihan kamalaa. Tässä levätessä ei voi muuta tehdä kuin miettiä ja googlettaa kaikkea mahdollista. Olen myös alkanut tulkita kaikkea näistä oireista, esim. rinnat arat ja tämä flunssa ja väsymys jne.. Yritän sinnitellä kuitenkin keskiviikolle testausta ja pitää ajatuksia muualla.

Oletteko muut lukeneet mitään kirjoja raskauteen tai vauvaan liittyen? Onko teillä mitään suosituksia?
 
Täällä tosiaan alkoi yk5. Itkut on itketty ja nyt on vähän tyhjä olo. Tosi vaikea yrittää luottaa siihen että kaikki olisi kunnossa ja plussa vielä tulisi.. :unsure:

@Apustaja Joko oot testannut uudelleen? :love:
Mullakin alkoi yk 6 jo, ja mietin että voisin kokeilla niitä ovistikkuja tällä kertaa taas. Ihan vain että tiedän missä mennään... Mua ei itkettänyt jostain syystä. Mä vain tiesin ettei tämä ollut se kierto vaikka toivoa oli.
 
@Kumiankka1 Eikä, pahoitteluni :cry: Voit tulla tänne meidän kanssa juttelemaan, kun siltä tuntuu. <3

@StellaMom Pahoittelut uudesta kierrosta, ja parempaa onnea uuteen yrityskertaan! (y)

@Lyyraviikuna Tosiaan lupaavat oireet, jännittää testitulos sinun puolesta! :love:

@Bambinen Pahoittelut negasta, mutta kuten itsekin sanoit, vielä on tosi aikaista testata! Toivotaan plussaa :love:

Täällä aloiteltu uusi kierto ihan rauhallisin mielin. Mulla alkoi uusi työ johon tulee nyt keskityttyä ja oon ihan tietoisestikin pyrkinyt työntämään vauva-ajatukset muualle. Koitan olla stressaamatta ja jos ei tärppää niin sitten ei tärppää, saanpahan tehdä töitä ilman pahoinvointia ja väsymystä. Mutta ihanaa joulu tulee ja oviksen aikaan ollaan sopivasti miehen kanssa yhteisellä reissulla.. :love: Pyrin nyt varmaan taustailemaan, jotta saan ajatukset pidettyä muissa jutuissa.

Paljon plussatuulia ja voimahalit kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Kumiankka1 voimia sulle <3

@Emmae Yritin tänään aamulla testata, mutta epäilen että se testi oli jotenkin viallinen. Oli siis negatiivinen tulos ja värjääntyi rusehtavaksi se koko näyttö. Mutta en kyllä tässä vaiheessa odottanutkaan vielä mitään selkeää plussaa. Testaan uudestaan kun raskauskeijulta tilatut testit saapuu! Tilasin jo viime viikolla joten toivottavasti tänään tulee.

@Bambinen se voi kyllä hyvinkin vielä muuttua, kun testaa myöhemmässä vaiheessa! Jännät paikat kyllä meillä.. Itse ajattelin tänään testata uudestaan jos testit saapuu. Huomisen jätän ehkä välistä mutta perjantaina taas.

@peanut_butter Tsemppiä uuteen työhön! Varmasti hyvä vaan keskittyä välillä muuhun. :)

@Apustaja miten sulla menee?
 
Eli täällä tilanne tämä:
Käytiin sit vielä eilen ultrassa ja ei löytynyt alkiota, mutta raskauspussi näkyi edelleen. Viikkoja edelleen sama kuin eka ultrassa, 5+3. Millähän logiikalla perjantaina kaikki oli hyvin ja sykekin muka näkyi... Lähete tyhjennykseen ja keskenmenotutkimuksiin, joihin nyt odotellaan aikaa. Mulla on nyt kaikki raskaudet stopannu 5+2-4... :unsure:
 
@Kumiankka1 onko sulla ollu siis mitään vuotoa tai oireita keskenmenosta? Tuntuu kyllä uskomattomalta että jos perjantaina vielä kaikki ollu hyvin :(

ON: menkkamaiset jomotukset jatkunu tänäänkin, todella epätyypillinen oire mun kierrossa. Jomotukset on erilaisia kuin kuukautisten aikaan, ja yleensä kuukautis kivut alkaa mulla samana päivänä kuin vuoto. Mulla on yks herkkätesti kaapissa jonka ajattelin huomenna tehdä ja raskauskeijulta tilasin lisää niin jospa ne tällä viikolla ehtisi tulla :)
 
Kiitos kysymästä, @Lyyraviikuna :) tein tänään vielä yhden rfsu:n herkän testin, ja mietityttää että onkohan tuo viiva riittävästi vahvistunut. On se kuitenki vahvistunut vaikka aamulla aluksi näytti että jää saman näköiseksi kuin vanha testi. Ylempi on 4+0 ja alempi 4+2.
 

Attachments

@Kumiankka1 Otan osaa! Vaikka sitä ei ehdi hirveästi juhlia asiaa noilla viikoilla niin tiedän tunteen, mullakin loppui raskaus varmaan hyvin alkuvaiheessa jo ja tyhjentyi itsestään rv 5+2. Oli aika kivuliasta, mutta kroppa on jo mennyt normikierrokseen tämän jälkeen. Tsemppiä ja jaksamisia sinne:love::oops:

Oma napa: täällä kp 6/32, ei mitään uutta kerrottavaa. Flunssassa jälleen, yskätauti tällä kertaa. Toivottavasti ovis tulee ajallaan kuitenkin!:barefoot:
 
@Apustaja On minustakin selkeästi vahvistunut viiva uudessa testissä.

@Bambinen Kerro sitten, miten testissä kävi. Toivottavasti sieltä tulee plussa ja päästään sitä ihailemaan! :love:

@Kumiankka1 Voimia, tilanne on varmasti raskas. Uskon, että teillekin vielä plussa tulee, vaikka se nyt tuntuisikin kaukaiselta. :oops:

@Lyyraviikuna Oletko päässyt testaamaan?

ON: Tein tänään CB:n digitestillä, kun en saanut puhuttuani itseäni neuvolaan. Tulos 2-3 viikkoa raskaana, tänään kp 35 (yleensä 29 päivää) kemiallisen raskauden ja vuodon alkamisen jälkeen. Oviksen tikutin kp 20. En nyt sitten tiedä, voiko tämä olla vielä sen kemiallisen peruja vai heti perään alkanut uusi raskaus? Negaa ei tullut missään vaiheessa, mutta todella hailakka haamu ja ultrassa ei näkynyt kaksi viikkoa sitten mitään. Ei auta kuin odottaa, mitä tapahtuu.

Tänään rinnat turposivat ja kipeytyivät, flunssa on paranemaan päin, mutta lämmöt edelleen koholla, suu rutikuiva ja menkkajomottelu alkoi aamupäivällä. Ruskeaa vuotoa tuli eilen, mutta se loppui. Kääk. Kamalan vaikeaa olla nyt tarkkailematta itseään.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä