♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@MonaLisa33 Kiva kun virittelet tännekin keskustelua. Täällä kp2 yk6 ja pikkuhiljaa saa taas tsempattua itseään. Mielialat vaihtelee tosi paljon, välillä surettaa ja masentaa, välillä innostun uudesta yk:sta. Kaikista pahimpia on ollu nää pari kemiallista missä on tullu selkee plussa tai edes haamuplussa, sillon on tultu korkeelta alas. Tällä kertaa nyt erityisesti. Ens viikolla mulla on lääkäriaika.

Mitä sulle kuuluu, ja muille?
 
Täällä menossa kp 28/28-31, kuukautisia odotellessa.. jotenki en plussaan usko enää vaikka menkat ei oo vielä alkanukaan :(
Aattelin huomen aamuna testailla jos ei oo vielä kuukautiset alkanu.

Oon tosi pahoillani @peanut_butter :cry: oisin toivonu, että plussa olisi vahvistunut toivotusti..

Miten plussan saaneet? Laitelkaa kuvia testeistä nii saahaan ihailla ja uutta toivoa omaanki yritykseen että kyllä se plussa vielä tulee meille muillekin:):love:
 
Heipä hei kaikille. Oon täällä kirjotellut 2017 marraskuusta viime huhtikuuhun, jolloin päätin että pakko pitää taukoa palstalta. Tää vei mut niin mukanaan ja yritys täytti muutenkin koko mielen. Kesän pidin taukoa ja nyt oon syyskuusta lähtien lueskellut teidän kuulumisia säännöllisen epäsäännöllisesti.

Meillä on siis yritys alkanut 10/17 ja jatkuu edelleen. Yk on jotain 13-15 en oo enää laskenut. Kaikkemme ollaan tehty ja huomenna mennään lääkäriin, lapsettomuushoitojen ensikäynnille. Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset.. Oon niiiiiiin surullinen, ja pettynyt, ja ahdistunut. Ja peloissani siitä, että tutkimuksissa selviää jotain mille ei mahda mitään. Toisaalta taas toiveet on tosi korkealla ja ajattelen, että nyt kun ite ollaan tehty mitä voidaan niin saadaan apua. Ja se apu alkaa jo huomenna. Eihän sitä tiedä kuinka rytinällä asiat alkaa etenemään. Ei nimittäin aavistustakaan mitä ensikäynnillä tehdään..? Että onko vaan pelkkää juttelua ja tulevaisuuden suunnittelua.. No, askel eteenpäin se ainakin on.

En oikeestaan tiedä, miksi mulle tuli näin vahva halu kirjottaa tänne tästä. Ehkä siksi, kun en halua kertoa kenellekään asiasta irl. Mies tukee 100% ja huolehtii, mutta onhan tää hänenkin suru. <3
 
@Bambinen Ui, nyt testiä kehiin! Voi kun tuliskin plussa :love:

Kiva kuulla sinustakin @Emmae :) Hienoja viivoja on, kiitos mallikuvista, me varmasti tullaan tiirailemaan noita myöhemmin :D :love:

@Nemi_K Voi, teillä on pitkä yritys takana :( Varmasti on tunteita laidasta laitaan. Onneksi saatte nyt apua, kyllä luotan lääketieteeseen niin paljon että uskon että saatte plussan nyt kun saatte siihen apujakin. :) Tulehan kertomaan sitten, miten teillä meni! (y)
 
@peanut_butter Varmasti on ollut raskasta kokea menetyksiä. :( Sinullakin toivottavasti tapahtuu pian isoja harppauksia tilanteeseesi, kun pääset lääkäriin... vai oliko sinulla sinne jo ennestään käyntejä? Tsemppiä joka tapauksessa! :)

Tänään mua ihmetyttää, miten tämä aika kuluu niin nopeasti ja hitaasti yhtä aikaa.
 
@peanut_butter @MonaLisa33

Käynti oli tosiaan pelkkää juttelua. Lääkäri vähän kartoitti mun ja miehen terveyttä ja elintapoja ja että löytyisikö niistä jotain syytä lapsettomuuteen. Perusterveitä ollaan, harrastetaan liikuntaa ja syödään ihan kohtuu hyvin että mikään asia ei sieltä erottunut. Puhuttiin myös meidän parisuhteesta ja yritysajasta. Varattiin aika mulle verikokeisiin ja miehelle simppanäytteen antamiseen.

Lääkäri oli super-toiveikas, ja sanoi monta kertaa, miten moni pari onnistuu heti hoitojen alettua.. Sanoi että on ihan varma että meidän raskaus onnistuu nopeasti. Mua alkoi itseasiassa vähän ärsyttää sen liika positiivisuus. Mistä se voi tietää että onnistutaan, eihän kukaan tiedä mistä meidän lapsettomuus johtuu, kun mitään ei oo tutkittu? Mitä jos löytyykin jotain vakavaa? Hyvähän se on pysyä toiveikkaana mutta mun mielestä ei ole ammattitaitoista ns. luvata liikoja. Muuten oli ihan mukava käynti mut tää jäi ärsyttämään:X3::ROFLMAO:
 
Marjusk, 27, miehen ikä 28, ya=7/18, km 11/18, yk 2 km jälkeen

Ajattelin liittyä myös tähän ryhmään, tuolla keskenmenoryhmässä olen jo. Ennen keskenmenoa ehdin hetken kirjoitella Toiveena vauva-ryhmään, mutta se on niin aktiivinen, että en varmaan sinne vielä ainakaan liity.
Täällä piinapäivät menossa, testin jätän vasta kuitenkin 21.1 päivälle, koska ensi viikolla kaksi reissua ja kierrot vaihdellut 17-41... :cautious::cautious: Ketkäs muut ovat samoilla päivillä testauksen suhteen :rolleyes:
 
@peanut_butter olen pahoillani ettet päässyt kauan iloitsemaan, tiedän tunteen! Toivottavasti sulla on kotona hyvä syli jossa voi itkeä tai hakea lohtua jos sitä tarvitset. Mun mies oli hyvin tukenani silloin km aamuna.

@Emmae sulla näyttää hyvin vahvistuneena viiva nyt joten tarrasukkia ja koita olla stressaamatta nyt. Se olisi se tärkein asia sulla nyt :)

Omanapa: edellinen viesti oli varmaan se kp 1 koska olin niin mieli maassa, ja nyt on toki jo päässyt pahimmasta yli. Mietin täällä jo että milloin lähtee kyselemään niitä lapsettomuusaikoja. Ainakin testit olisi hyvä tehdä jos ei kohta ala onnistua. Kierukka poistettiin heinäkuussa joten tässä on nyt mennyt puoli vuotta, ja yk 7 menossa. Me ollaan molemmat tipattomalla miehen kanssa ja olen syönyt joka päivä vitamiinit ja greippimehua. Jos ei tällä onnistu niin mä lopetan seurailut kokonaan. Täytän 33 tänä vuonna, en voi elää tällä tavalla kauan. Se on ihan kuten laihdutus, aina toivo nousee ennen kuin astut vaa'alle ja sitten kun se onkin 1 kilo enemmän kuin eilen niin lannistut.:LOL: Kierto on vain pidempi kuin tuossa asiassa, toki laihdutus on toinen asia mitä tuo mulle aina tuskaa, ei ikinä onnistu mulla. Enkä usko että se on vain kilpirauhasen takia...:confused:
 
Pääsin testailee. Negaa tullut, paitsi äsken kun tein parin tunnin pidätyksestä testin niin en tiiä oliko se viivan paikka vai maailman olemattomin haamu o_O nyt menossa siis kp 29/28-31. Yritän olla herättämättä toiveita liikaa tuon viivanpaikka/haamun kans :eek: aamulla sitten uutta testiä. Mulla ei vaa oo kun noita ei herkkiä testejä, jos huomenna tulee jotain epämääräistä taas tikkuun ja jos menkat ei oo alkanu niin haen sitte apteekista herkkiä testejä
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@MonaLisa33 Ei oo aiempia lääkärikäyntejä mulla..

@Nemi_K Ymmärrän kyllä ton, että liika positiivisuuskaan ei herätä kovin suurta luottamuksen tunnetta. Mutta toivotaan että lääkäri on oikeessa ;)

@Marjusk Lämpimästi tervetuloa mukaan (y)

@StellaMom Mies on onneksi tosi hyvin tukena. Tosi harmi ettei teilläkään oo vielä tärpännyt :( Yritystä ainakin on, toivottavasti tämä kierto nyt toisi toivotun tuloksen :love:

@Bambinen Ui jännää, laita kuvaa testistä? :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Bambinen Ymmärrän, toi on tuttua :D Mä oon pyrkiny tekemään kunnon testitilauksen netistä, jottei tarvii sitten ravata joka päivä kaupassa/apteekissa :D Ja aina myös lupaan itselleni että nyt en kyllä varmasti testaa kun vasta kun dpo:t on pidemmällä ja maltan mieleni muutenkin testaamisen kanssa, mutta eihän siitä mitään tuu. Täytyy kyllä sanoa että sillon kun testit on näyttänyt yksiselitteisesti negaa, ei se oo ollut mitenkään vaikeeta. Mutta kemiallisissa se testaaminen on lähtenyt ihan lapasesta, varmaan koska oon aavistanut ettei se lopu hyvin.

PS. En tiedä mikä se mun viimeisin raskaus oli, oliko se kemiallinen vai joku varhainen keskenmeno. Ihan selkee plussa tuli, ja menkat 5 pv myöhässä.
 
@peanut_butter joo sitä aina ajattelee että testaan vasta dpo 10 ja sitte on jo dpo 7 uittamassa tikkua :ROFLMAO:
Mää en tosiaan kyllä tiiä mikä dpo on nyt menossa, mutta kp 30/28-31 on nyt menossa.
Laittelen kohta kuvaa jos on mitä laittaa,lähikaupassa oli nuita pregchekin testejä! Tein tuon rtestin jälkeen huvikseen ovistestin ja siihen tuli haalea viiva (n)
 
@Bambinen oon huono tulkitsemaan testejä, eli toivotan vaan tsemppiä, että plussa vahvistuu jollain toisella testillä :)

@peanut_butter harmi juttu toi sun kemiallinen tai v km:unsure: millä dpo oli se vahvin plussa? oon tainnut lueskella toisesta ketjusta, että ne viivatko lähti haaleneen?

on: eilen illalla tuli pieni määrä (1-2tl) rusehtavaa valkovuotoa, niin olin ihan :poop: että nyt alkaa vkloppuna menkat... tänään siis dpo11 niin oisko toi voinut olla vaan jotain kiinnittymisvuotoa? kokemuksia anyone?(n)
 
Tein pregchekin testillä reilu tunnin pidätyksestä ja negaa näytti. Pitää testailla huomenna uudestaan jos ei kuukautiset ala ennen sitä. Jotenki niin toivo heräsi plussasta :unsure:

Mää oon vaan kuullu nuista kiinnittymisvuodoista ei oo omakohtaista kokemusta, ylläri :LOL: @Marjusk
 

Yhteistyössä