Esikoishaaveiden taaperot

bb
kyllähän sä meidän miehen jutut tiedät... ja mun sukuhan on tiennyt ihan alkumetreiltä... ihan sieltä aikaa ennen varhais ultraa...

ja toi ukko ois varmaan jättänyt kertomatta jos tätä ei vieläkään olis näkynyt, et ois laittanut synnäriltä viesti, et ainiin joo tällänen synty.

millons mä saan nähdä sen sun masun???
 
Moikka!

huh, olihan polttarit. Melkein aamu viiteen saakka istuttiin möksän kuistilla, juotiin punkkua, turistiin ja laulettiin. :) JA se tuntuu vielä tänäänkin... jestas kun väsyttää! |O :LOL: Mutta kivaa oli. :D

Tyttö oli pärjännyt superhienosti mummilassa. :) Seuraavan kerran pääsee toisen mummin luo jo kolmen viikon päästä kun meillä on häät joissa aiotaan kans kupeksia yömyöhään. On se ihanaa kun isovanhemmat tykkää hoitaa ja et pääsee ite välillä menemään rientoihin. :)

HanTa kiva et juhlat meni hyvin. No, ainahan niitä löytyy joiden mielestä toinen lapsi tulee liian aikaisin/liian myöhään/ tai on muuten vaan huono idea. Onneks se ei oo niitten murhe. ;)

TA meilläkin vähän rauhottui unet. Onneks ei enää oo samanlaista jatkuvaa heräilyä. :) Tänään on kyllä sellaista kitinää ollut ilmassa et en tiiä taas... jäystää kaikkea raivoisasti ja hankaa naamaansa joka paikkaan. TAitaa sieltä jotain puskea suusta... Meil ei tyttö enää nuku rattaissa ollenkaan. Nukkuis varmaan jos ois pakko, mut omassa sängyssä tuntuu uni olevan parasta. :)


Nyt meen päikyille samaan aikaan ku lapsikin. ;) Jospa tästä toipuis viikonlopun riennoista. :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
bb
kyllähän sä meidän miehen jutut tiedät... ja mun sukuhan on tiennyt ihan alkumetreiltä... ihan sieltä aikaa ennen varhais ultraa...

ja toi ukko ois varmaan jättänyt kertomatta jos tätä ei vieläkään olis näkynyt, et ois laittanut synnäriltä viesti, et ainiin joo tällänen synty.

millons mä saan nähdä sen sun masun???
No juu,tiiän. Harmu ku on tollanen :( Mut onneks Sen sukulaiset ei ole raskaana vaan sinä :)
 
no joo bb oot oikeessa... onneksi anoppi itse ei ole paksuna... sehän tästä vielä puuttuisikin.

joko sä oot selvinnyt eilisestä järkytyksestä???

em
sama meillä sama... rattaissa ei nukuta... sängyssä vain...
ulkona taitaa nykyään olla liian kuuma nukkua... tosin nyt on kyl pari päivää ollut tosi viileetä, mut sängyssä silti. :D

em no joo aina on mielipidettä suuntaan jos toiseen... mutta ja ko ihmisen lauseista ei sais välittää, mutta sille ei voi mitään että mieleni todella kovasti pahoitin...
 
ElinaMaria kiva et oli kivaa polttareissa! =) on kyl tosi hienoo jos on mummoja/pappoja jonne viedä pienokainen aina välillä. :heart: hyvä et oli tyttönen viihtynyt mummolassa. :)

onneksi teilläkin unet rauhoittunut. :heart: Meillä taas ei sänkyyn rauhoitu. Paitsi sillo ku on kipeenä.Kaikkein helpointen saan pojan nukkumaan ku lähden vaunuilemaan. Ei tarvi pitkälle mennä, mut vähän matkaa ku kävelee ni johan nukahtaa. Oishan se aika helppoo jos nukkuis sisällä...mut toisaalta saampahan rauhassa metelöidä/siivota ym. ku poika nukkuu ulkona.
 
HanTa onnea piharempan loppu taipaleelle. Mekin ollaan laittamassa pihaa kuntoon, mut se nyt ei valmistu ihan tänä eikä ens vuonnakaan...meidän piha on ikuisuus projekti. :LOL: No kuhan saatais nyt lopputarkastus ees tehtyy ni hyvä on! Pihaan kerkee satsaamaan sitten myöhemminkin.

Kiva et saitte miehenkin suvulle kerrottuu pikku ufosta. Harmillista että siellä suunnalla ei kaikki osaa iloita maailman ihanimmasta asiasta.
 
HanTa no kyllähän siinä pahoittaa mielensä kun puhutaan ikävään sävyyn teidän valinnoista. :/ Mullakin oli anopin kanssa kunnon sanailu, koskaan aiemmin ei oo ollu mut nyt laukoi sellaisia ärsyttäviä "totuuksia" ja vielä jossain FB:ssä eikä ees suoraan... huh. Saatiin kyl sovittua.

TA on se kyllä kieltämättä helppoa kun typy nukkuu sisällä. VArsinkin kun sen vaan vie puolen päivän aikaan sänkyyn ja sit se jää sinne itse ja nukkuu semmoset 1,5-2h päikkärit. Mut on tätä ootettukkin, muistan kun typykkä nukkui yhessä vaiheessa kuudet unet ja kaikki vain vaunuissa!!! On tää luksusta.

Kävin tytön kanssa fillaroimassa, käytiin postissa ja kirjastossa. Ja HUH. En mä enää kyl ihmettele yhtään et jotku käyttää lapsellaan valjaita! nyt kun toi kävelee niin ei hetkekskään voi laskea silmistään kun se on jo kipittänyt johonkin karkuteille, repimään torimyyjän kukkia, kiskoo kirjaston kirjoja alas, poimii ties minkä kiven ja roskan mukaansa... hohhoi. :LOL:
 
Hanta Juu ollaan selvitty. ;) :heart:

TA Meillä taas likka ei suostu lainkaa nukkuu ulkona kun on liian kova melu,mutta taasen koiria ei noteeraa vaikka haukkuisivatkin. Toivinaan on kaipaillu että pikkunen nukkuis ulkona niin sais edes siivottua kun nukkuu tai imuroitua...

EM Mä kans mietin sitä itte et miten joku voi käyttää niit valjaita,kunnes viola lähti konttaa niin ei kyllä lasketa hetkeksikän että "istu/seiso seiinä hetki" :D

ME Vietettiin ihana kesäinen päivä perheen kanssa! Oltiin ensin 2 untia hoplopissa ja Viola tykkäs ihan hurjasti! Sen jälkeen oltiin ulkona hetkisen verran keinumassa ja hiekkalaatikolla ja käytiin kylvyssä vielä illalla. KEllo ei oo seiskaakaa ku Viola nukkuu jo.Maanantaina ultra!! Jännittää ihan hirveesti :)

BB& Viola sekä ihmeellinen kirppu rv7-11?
 
ElinaMaria onneksi saitte sovittuu anopin kanssa. aika Inhottavaa tuollainen, ettei ees suoraan tuu sanoo, jos on sanottavaa, vaan jossain fb:ssa. Tosin suoraankin jos sanoo ni sekin tuntuu pahalta.(riippuu tietty mitä on sanonut) Onneksi mun anoppi on ollut ainakin nää viimeiset 10 vuotta ihana, eiköhän siis jatkossakin.

Meillä Poitsu nukkuu kans nykyään vaan 1,5h päikkärit, eihän siinä ehdi juuri mitään!!!plää!! No mutta sen seurauksena yöt menee paremmin. Menee viimeistään 20.30 nukkumaan ja herää yöllä vaan kerran (joskus on 2-3 herästystä, mut tooosi harvoin) ja aamulla nousee vasta 7.30-8.00, se on aika luksusta! :D

Meillä kans pitäis olla kyl valjaat, jos päästäisin vapaasti vilistämään julkisilla paikoilla. Vielä ei oo päässyt poika "vapauteen" :D ku meillä on aina matkarattaat takakontissa tai sit ollaan vaunuilla liikenteessä eli aina rattaissa istuu ja kaupassa niissä kärryissä. Omalla pihalla saa vilistää vapaasti ja meno onkin aika hurjaa, kaikkeen kosketaan, kiivetään ja maistetaan.
 
baby butterfly harmi että teillä on niin meluherkkä. Onneksi sitten nukkuu kuitenkin sisällä. Meillä ei kyl herää semmosiin ääniin joihin nukahtaa eli lintujen, koirien, lasten ja autojen ääni ei haittaa. Kerran mun vanhemmilla on herännyt siihen ku yks naapurin ukko tuli ihan vaunujen lähelle ajaa trimmerillä ojanpenkkaa!

mukavan kuulonen päivä teillä olluna :heart:
 
käytiin ekaa kertaa Poitsun kanssa semmoisessa leikkipuistossa, jossa on ohjattuu toimintaa, leluja ja tosi paljon lapsia! Kyllä Poitsu oli ensin tosi hämillään eikä osannut ku seisoo ja katsoo sitä ihmismäärää.
Ei olla meinaan koskaan ennen oltu missään missä ois ollut noin paljon lapsia. Aika nopeesti kyllä osasi etsiä leluja itselleen ja tehtiin yhdessä hiekkakakkuja, keinuttiin. Poika työnteli siellä vaikka mitä vempaimia ja ryömi sellaisen putkenkin lävitse. Hauskaa oli.
 
Juupa juu, mie oon niiiiin täysin pudonnu kärryiltä, ku ei tuu tääl enää oltua :ashamed: Mie koitan parantaa tapani, mut aina jotenki huomaa et jahas, ei oo taaskaa aikoihi tullu ees käytyä tääl.

Meil syödään edelleen 5-6kk soseita, oksentaa kaiken saamansa ruoan pois jos antaa vähänki karkeampaa (eli vaikka puolikkaan lusikallisen ni sit aiemmin syödyt ruoat tulee ylös).. Mut aikanaan sitten jos oppis karkeempaan.. Ei auta sormiruoka eikä mikkään. Mut eihä tuolla oo ku 6 hammasta ja kaikki ne on eessä. Et sikäli ei mikkään ihme.

Olotila mukava, jalkoja turvottaa aivan hirmusen paljon.. Ja lonkkaa kolottaa, mut muutoin ei onkelmia. Täällä siis kaikki hyvin. Atte on rauhallinen menijä, ei vieläkään kävele kuin tukea vasten. Mut aikanaan sekin sitten :)

SS/ Atte 1v2kk ja mörrikkä 32+2
 
TA joo, saatiin sovittua ei kylläkään anopin ansiota... no, se on nyt mennyttä ja päätin unohtaa koko välikohtauksen.

suukkis voi sentään tuota Aten syömistä.. :/ onks ne neuvolasta antanu mitään vinkkejä? Pääasiahan tietty on että syö jotakin. Mä en oo ihan varma et johtuuko pelkästään hampaista kun meillä tyttö söi niitä 8kk soseita jo neljällä hampaalla kuitenkin. (yksilöllistähä tuokin on!) No mut tsemppiä ja toivottavasti Attekin alkais syömään pian jo isompien ruokia. Mut eikös sillä ollu tuota ongelmaa ihan heti alusta asti kun ekoja kertoja maistelitte soseita? Jos mä oikein muistan.... teijän pojalla on ilmeisesti vaan tosi herkkä kurkku. :/ Hienoa että voit mainiosti. :) Oi jestas, teitähän on kohta jo neljä!!! :heart:

babyb wautsi! onnea askelista! :heart:

mä oon ihan prinsessahäähuumassa. =) :heart: minä paatunut romantikko nieleskelin kyyneleitä kun oli niin ihana hääpari ja satu muuttunut todeksi. oih. :heart:
 
SS :hug: :hug: Voimia syömisongelmaan!
Ja BB onnea askeleesta :D :heart: :flower:

Meillä kans kyl syötiin karkeita jo siinä 8kk hujakoilla, tai siis niitä 8kk tarkotettuja, ja 6kk tarjotettuja jne...

Tänne ei erikoisempaa...Miia kovasti touhottaa ja kasvaa :heart: Saa nähä mitä sanoo kun pikku veikka tulee taloon :D

Täällä oli 1.5v neuvolaki tossa kesäkuun alussa...pituutta 79cm ja painoa vajaa 11kg.

vauvis, Miia 1.5v ja allu 30+6 :heart:
 
Sain vihdoinkin villatakin valmiiksi!! jee! Tai se on paremminkin huppari. Aika kiva tuli vaikka jokunen virhe löytyypi. ja Työ on ollut ns. ikuisuus projekti eli jouduin kesken työtä alottaa tekemään vähän isompaa takista, että mahtuisi valmiina pojalle. ja takki onkin nyt juuri sopiva.

 
SuukkoSuulle Harmillista ettei karkea ruoka mee, no onneksi on keksitty soseet ni pääasiahan on että syöpi jotain. Kyllä se siitä sitten ku hampaita tuleepi lisää. Meidän Poitsulla oli kuusi hammasta jo 9kk iässä mut kyllä meillä syötiin sillo jo 8kk ruokia ja sormiruokana leivän, banaanin yms.palasia. Mutta kaikki lapset ovat niin erinlaisia. Nykyään meillä syödään ihan oma kokonainen leipä margariinilla ja banaaninkin saa kokonaisena, mutta Poitsulla onkin 16hammasta.

Mikäs kiire Atella onkaan, moni oppii vasta 1,5kk iässä kävelemään. Ompahan meno sitten vakaata eikä tuu niin paljon kolhuja niiku meidän pikku miehelle.

Mullakin jalat turposi raskausaikana, ei mahtunut enää normikengät. Toivottavasti sulla ei ihan niin paljoo turpoo. ihanaa raskaus aikaa sinulle ja kaikkea hyvää! :heart: :heart:
 
Heips pitkästä aikaa...nimimerkki pikkasen muuttunut mulla kun unohdin ihan täysin kaikki tunnukset ja jouduin sitten tekemään uuden:) Tänne ei kummempia, toukka kasvaa masussa, eka ultra oli 7.6 ja kaikki siellä hyvin.Laskettuaika on ultran mukaan 19.12, eli melkein sama kuin esikoisesta:)nyt siis rv 14+0... Typyn kans oltiin 1,5v tai oikeestaan 1v 5kk:) neuvolassa, hyvin on kasvanut:pituutta oli 83.3cm ja painoa n.11kg...Yritänpä muistaa taas vähän ahkerammin kirjotella,mutta tuntuu että päivät hupenee ihan täysin johonkin:)
 
Tänään oli ultra. 8+1 oli viikkoja ja LAskettuaika on 30.1.2011 :) Viimeksi kesällä mahan kanssa vannoin et seuraava on talvivauva. :D Kohdussa oli myös 2 hematoomaa jotka olivat peukalon pään kokoisia. Toivottavasti ei ala vuotaa ne niin ei tarvii huolestua. Mutta kkyllä sieltä pieni vauva tulee :heart: :heart:
 
bb :flower: :heart: :heart: onnea :heart:

ta hienoa ja onnea valmiista työstä :D

suukkis kyllä mäkin olen sitä mieltä että tärkeintä on että jotain syö... kyllä sinne karkeeseen ehtii viel siirtyä kunhan Atte itse on siihen valmis.

Meillä suussa kaksi hammasta, ja syödään ihan peruspöperöä ja pitkälti samaa mitä muukin perhe...

siis perunat jauhelihat makaronit riisit, nakit ja makkarat...
kanat ja muut lihat eivät jollei kovasti pilko ja soseuta

Kimi auttaa kirjottaa siihen malliin että on ihan sika vaikeeta.

 

Yhteistyössä