Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Oi ihana, lisää vauvoja :heart: Memelisa on ajatuksissa ja täällä jännätään kovasti!! Jokohan sielä ois pieni maailmassa? =)

Sanja Onpa ihana että pääset ilman tappelua käymään ultrassa!! :heart: Ja sydänääniä ei varmaan kuunnella neuvolassa mahan päältä ennen kun on reilusti viikkoja, mulla taisi olla 14 mutta mulla onkin tuota vararavintoo kertyny :xmas: eli hoikemmille hieman aikasemmin. Mutta ultralla tosiaan näkee jo tuolloin, kävin itsekin 7+ vkoilla tarkistuksessa neuvolan antiikkisilla välineillä ja näkyi jopa mahan päältä ultrattuna =)

tiuhti Meillä on samankokoset masut!! :D Mulla oli kans sf 30 viime käynnillä, tosin ensin sai jopa 32 mittariin mutta laittoi sitten pienimmällä saadulla mitalla. Mites lääkärineuvola meni??? Saitko sairaslomaa loppuun asti? Ja onko vielä tullu kipeitä suppareita? :hug:

Unet ja nenäverenvuoto on ollu kans täällä koko raskauden ajan! Omituisia ja levottomia unia ja tietenkin niitä painajaisia, alkuun näin aina että vessassa paperiin jäi verta, sittemmin synnyttänyt vaikka jos mitä :D Nenästä vuotaa verta joka kerta kun niistää mutta loppuu onneks itestään heti, pari kertaa tullu vaan reippaammin. Ja pissillähän mä oon käyny alusta asti koko ajan, yölläkin vähintään kaks kertaa. Nykyään jo tosin määrä kasvanut 3-6krt / yö. |O

ON Kävin tosiaan sielä äippäpolilla ja ultrassa kaikki ok, tosi pikaisesti katto ja 1700g painoarvio. Kasvaa pikkusen käyrän alapuolella eli ei näillä näkymin ainakaan isoa ole tulossa :) Tosin jalkojen väliin ei onnistuttu näkemään, mutta luotetaan siihen että neitiä ootellaan!

Diabeeteshoitajan kanssa käytiin pitkät keskustelut ja todettiin että insuliini on ainut vaihtoehto :ashamed: Hitsi että harmittaa ja pyörryttää!! Se neula on jotain aivan järkkyä! :O Lähes sentti (ei saa nauraa!!!) pitää itse tuikata reiteen pystyyn ja mä meinaan pyörtyä jo pelkästä ajatuksestakin!! Hyvin on pistot kuitenkin onnistunu ja iltainsuliinia siis pistellään. Jos nyt ei pysy arvot kurissa tuolla insulla ja ruokavaliolla niin sitten ateriainsuliinit lisäksi ja tarkoittaa kolme kertaa päivässä pistämistä!! Eli nyt ei enää herkkuja eikä lipsuta dieetistä!!

Seuraava kontrolli-ultra olis sitten rv 36 jolloin painoarvio jälleen. Kuulin myös huhua että insuliinia pistävät rd:t ei päästetä yli lasketun ajan vaan käynnistellään la:n tietämillä vaikka vauva olis normi-kokonen... :) Täytyy tämä vielä varmistella, mutta kuulostaa ihan hyvältä kun ei hirveesti haluttais montaa vkoa yli mennä!!

viida ja neitokainen 31+6 :heart:
 
Ooooooooo!! Vauvvoja! Vauvvoja! :) Tsemppiä ja onnea Memelle!

Tänne ei juur uutta. Ensviikolla on se neuvolakäynti, mihin miehen tarttis mukaan tulla se lappu täytettynä.. En varmana saa miekkosta sinne. Tappelu siitä tulee.. Idiootti.. Ja sitte olis viikon päästä maanantaina 26 pv taas ultra :) Aika jännää!

..koskakohan ne käskee siellä neuvolassa tilaamaan sen sokerirasituksen :( EN HALUA!! EN, EN, EN!! :(

Vauvvan potkut tuntuu kyl välillä ihan hassuilta, tai mä luulen, et kaveri vetää kuperkeikkoja, ko tuntuu sellanen kunnon muljahdus, vähän niinko suolikaasuja kulkis :D Oudon tuntusia siis :) ..mut kovin on aktiivinen :) Miekkonenkin on saanu osansa.. :heart:

Emby^ ja nökö 24+6 :heart:
 
Huomenia kaikille :)

ihan ekana Memelisalle ja perheelle sylin täydeltä onnea pienestä prinsessasta :heart: IHANAA!!!

viida, täällä toinen wc ravaaja :D pe-la yönä kävin VAAN 2 kertaa, joskus 1 maissa ja 5 aamulla :) oli outoa! muuten käyn sellaset 4 kertaa yössä.. harmi kun joudut pistämään itsees :( onneksi vaiva poistuu kohta, ei onneksi ole enää kovin montaa viikkoa ;) mutta ikävää silti! toivotaan että pysyy siinä iltainsuliinissa :) ja mullakin sai ensin sen 32 cm :D mittasi sitten uudestaan ja laittoi sen 30,5cm..

Sanja, multa yritettiin sykkeitä etsiä neuvolassa 11+0 viikoilla ja ei kuulunut, sain ihan kauheen paskahalvauksen siitä!!!!! mut hyvin siellä kaikki oli silti :) mutta yleensä he yrittävät kuunnella siinä 10-14 viikolla, riippuen neuvolasta ja laitteista.. meillä selivisi myöhemmin että heidän laitteensa oli rikki, koska minulta ei saatu sykkeitä kunnolla kuulumaan vielä edes 18 viikolla :D korjasivat laitteen niin johan alkoi kuulumaan! ja mulla näkyi syke 6+3 viikoilla varhaisultrassa :)

Namppis, aivan ihanan nimi :heart: pikku Emilille paljon onnenpipanoita elämänsä varrelle :)

"kuumeilija" teillä poika kyllä nukkuu kuin unelma! 5h putkeen :O voi mikä onni! toivottavasti unenlahjat säilyvät hyvinä myös eteenpäin! :) ootkos sie jo parantunut?

taiteilijattarelle onnea poksumisesta :flower: kohtahan sullakin paukkuu jo puoliväli!!!!

Chiba, kesähelteillä se masu onkin sitten mukava varmaan :D tuskasta kun on kuuma.. meinaan mulla on nyt jo öisin niin, että mies tärisee peiton alla ja mienukun ilman peittoa suurimman osan ajasta :D mutta sä pääset sentään kunnolla näyttämään masua, mä näytän vaan isolta plussapallolta mun talvitakin kanssa :D

(.), juuh.. mulla alkoi ns. äippäloma perjantaina :) ei päästäny lääkäri enää töihin, kirjotti suoraan kk sairasloman! kohdunkaula lyhentynyt sinne n. 1,5cm-2.. eli supistukset saa jotain aikaseksi :( ei sentään ole onneksi pehmenyny paikat vaan oli ihan kiinni! nyt ei oo supistellut :) ihan selvästi stressasin töistä.. itkuhan siinä pääsi kun lääkäri lapun kirjoitti! olin helpottunut mutta samalla toki hieman harmitti etten kyenny olemaan töissä loppuun saakka! heillä tulee töissä meinaan olemaan kauheaa.. pomo mokasi aika pahasti hommat, mulla ei ol vieläkään tullut oista sijaista!!! mullehan piti kaksi sijaitsa tulla ja toinen paikka ei ole vielä haussa ja edellistä ei oo perehdytetty.. että näin! mutta ei oo mun ongelma :) itse soppansa keitti vaikka varoittelin jo!

jaahas, jospa sitä alkais pesemään pikkusta pyykkiä :heart:

ihana ilmakin ulkona, mennä koirulin kanssa kävelemään kunhan päivä lähtee kunnolla käyntiin :)

tiuhti ja pikkumies :heart: 30+4
 
Onnea Memelisan perheelle prinsessasta! :heart:

tiuhti Plussapallo :LOL: Oon tota miettiny et ku ei se maha toppatakin alta raskausmahaksi erotu..sit tuntee itsensä hehkuvan kauniiksi elefantiksi ku ihmiset tuijottaa toppatakin etumusta joka on sekin suunnilleen ratkeemassa :D

Viikonloppuna yksi tuttava poika piristi mieltä kehumalla mua niin hehkeeksi ja pieneksi kun aattelee et on kuitenki viimesillään..No siis kyl se varmaan valehteli mut mulle tuli ihan hirveen hyvä mieli :D


(.) Lähen nyt terkkariin tarkastuttamaan maksa-arvot armottoman kutinan vuoksi. Sit olis jo melkonen setti kasassa jos sieltäki löytys jottain. Koska nyt peräpukamatkin on tullut kuvioihin,aivan saatanan kipeitä.
Sokerit edelleen päin helvettiä,ihan sama mitä syö. Eli nyt toivon jo itekkin sitä insuliinia torstain ä-poli käynniltä. Saas nähdä tippuuko neuvolatäti tuoliltaan kun heitän ton uusimman sokeriseurantakortin sen nenän alle.

Syysmyrsky & sokeripoika 35+2
 
Jättimäiset onnittelut Memelisalle neitosesta :heart:

tiuhti Hyvä vain että sait sen saikun =) Pomon häpeä jos ei oo hoitanu hommia ajallaan!! Ja onneks ei oo paikat vielä pehmenny vaikka kaulaa aika vähän jäljellä.. Nyt vain nautiskelemaan loppuajasta ja hyvä jos supparitkin talttui! Yhtään ei saa miettiä työasioita ja tuntee huonoo omaa tuntoa!! ;) Sinä ja vaavi ootte nyt tärkeimmät!

syysmyrsky Ai kauheeta, peräpukamia!! :O Täällä ei vielä oo moisia mutta kauhulla odotan! Toivottavasti maksa-arvoissa ei oo häikkää! Niin ja toivon että peruna ei oo torstaina töissä tai on tullu asennevammaan muutos :) Ootko pitäny esim ruokapäiväkirjaa jolla vois "todistaa" että ruokavalio ei enää auta? Vaikka onhan se kyllä aika veemäistä jos aikuisen ihmisen sanaan ei luoteta, mut sen viime käynnin perusteella siellä saa varmaan olla nyrkit pystyssä asenteella menossa itteesä puolustaa ja vaatimaan oikeuksiaan :hug:
MUTTA!! Yksi pieni varoituksen sananen... Sä oot jo kuitenkin niin pitkällä eli vauva on niin lähellä täysiaikaisuutta, niin insuliinista ei välttisti oo enää hyötyä. Jos vauva on iso ja keuhkot kehittyny (punktio) saattavat jo käynnistellä tai alkaa jo suunnitella ainakin. Oot varmaan tästä tietoinenkin mut jos ei oo tullu mieleen niin aattelin ettet järkyty jos näin käy =)

( . ) Ihmettelin myöskin että viime yönä nukuin kun tukki ja vessakäyntejäkin vain kaksi... Ja nukuin peiton alla enkä sen vieressä kun yleensä nykyään hikoilen kun pieni sika. Noh, alakertaan kömpiessä lämpömittari kertoi kyllä syyn. Lämmöt talossa tippunu 15 asteeseen :D Ei ihme kun nukutti niin hyvin!! Mutta siis joutuu takan lämmitykseen että voi taas ens yönä hikoilla :xmas: ...

niin ja POKS

viida ja pikku-eskimo 32+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea Lare ja Memelisa!:heart:

tiuhti_ Tässä ihan itteäki jo hirvittää miten se tämä aika meneeki näin äkkiä, kun ollaan jo viidennellä kuulla menossa! Huhhui. Ja kuitenkaan mitään isompia ulkoisia muutoksia ei ole vielä tapahtunut, maha nyt vähän enempi ulkoneva, mutta muutenkin niin normaali olo! Kuitenkin aina vähän epätodellinen olo, vaikka on monesti jo nähnyt, että kyllä siellä elämää on minun massussa!

Olitte yöllisistä pissallajuoksuista puhunu.. täällä ei moista onkelmaa ainakaan vielä ole ilmaantunut :O Onneksi. Muutenkin pitää herätä niin aikasin ja aamulla väsyttää!

Erikoista on se, että vaikka hemppa on matalalla, ei päivisin väsytä mitenkään erityisemmin. Päikkärit vedän kuitenkin joka työpäivä, oli sitten mikä tilanne tahansa. Yöt kyllä nukun hyvin, yleensä.

Mahtaiskohan nestemmäinen rauta, jossa mukana C-vitamiini, olla tehokkaampi imeytymään kuin tämä obsidan, jota täytyy nyt siis syödä ihan urakalla...? Vois varmaan kokeilla.. ja minusta tuntuu, että vaihdan tuon perus raskaus & imetys multivitan siihen uuteen plus versioon, jossa siis maitohappobakteerit mukana. Sen luulis kans imeytyvän paremmin kuin tuo kova tabletti.. ja kun tuota maitohappoakin pitää napsia vielä erikseen. Näillä muutoksilla jäis napit minimiin! :D

Nyt voisin väittää, että olen tässä jo puolen viikon ajan tuntenut pikkuisen potkuja mahassa. Nyt siis silloin kun iltaisin menen nukkumaan ja toisinaan istuessa sohvalla. Ihan selviä muksauksia tuossa navan alapuolella ja illalla ihan tuntunut jopa käteen, kun on hieman painanut käsillä vastaan?!? :O voiko olla totta jo näillä viikoilla? Voiko se sikiö olla niin lähellä mahanahkaa, että potkiessaan tuntuu jo läpi?? Sitten taas jos ei paina käsillä niin ei ne niin selvästi tunnu mahassa.. Ja kun se istukka on kuitenkin kuulema edessä, niin saa aika lujaa potkia että tuntuu..! Mystistä. Mitään möyrintää en ole kuitenkaan tuntenut vielä.

No seurailla tilannetta! Kyllä se parin viikon sisään alkaa tuntumaan paremmin vaan! Ilmeisesti :)

Ja POKSISTA POKS!! 18 viikkoa rikki! :D

-pansku- ja bubu 18+0!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heips kaikille! :)

Uskaltauduin tänne kurkkimaan tuolta The Esikoisesta Haaveilevista! :) Pelottaa niin hemmetisti, kun taustalla yksi keskenmeno, mut jospa tää nyt olis sit se pysyvä raskaus! Toivotaan! :heart: Menkoista laskettuna olis nyt menossa 5+1.. :) Eli ei viä paljon, mut neuvola jo varattuna reilun parin viikon päähän! :) Pitää olla ajoissa liikkeellä, kun mulle täytyy laittaa sairaalaan lähete, kun joudun noita klexane piikkejä laittaan itelleni sit koko raskauden ajan, kun tosiaan ollut muutama vuosi sitten veritulppa jalassa.. :|
Oon vähän pihalla kaikkien jutuista, mut yritän päästä ajan tasalle! :)
 
:) Onnea Memelisalle ja koko perheelle!! :flower: Ihanaa!!

Aivan mahtava maanantai aamu, hieno ilma :) ..mut töihin se on vaan mentävä.
Voooooij mä odotan, et tulee kesä. Lämmintä, aurinkoa. Voij että :cool:

Ja tämä tyttö poksuu vaan :) :heart:

Emby^ ja nökö 25+0 :heart: Ihihihikhihi ^_^
 
nellielli, tervetuloa tänne puolelle :heart: pienelle liimaa ja tarrasukkia mukaan 9kk matkalle! :) toivotaan että kaikki menee täll kertaa hyvin!

ONNEA POKSUJILLE :) teitä onkin paljon näin maanantain kunniaksi :flower:

-pansku-, kyllä mä tunsin liikkeet tuolloin, rv16 eteenpäin muistaakseni.. käteen potkut tuntui juurikin noin 18 viikon tienoilla =)

viida, me ollaan niin samiksia :D mäkin hikoilen ku sika! ja täällä oli aamulla mökissä sen 18 astetta niin munki oli tosi hyvä nukkua!

mä oon oikee emakko :D oikeesti.. hikoilen ja syön ku sika! ja toisinaan jopa käyttäydyn ku sika.. piereskelen ja haisen pahalle :D mies tykkää ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
syysmyrsky, nyt vasta tajusin settä sä ihan oikeesti olet jo loppusuoralla :O APUA! sä oot seuraavissa jo! toivotaan kovasti ettei oo vaan hepatogestoosia tuo kutina.. mulla kutisee toisinaan jalkapohjat ja kämmenet, mutta maksa-arvot oli viimeks ihan okei! siihen on onneksi lääke :) mutta eipä sulla montaa viikkoa oo enää, ties vaikka parin viikon päästä jo käynnistäisivät =)
 
  • Tykkää
Reactions: syysmyrsky
Tulen tänne vaan omanapailemaan

VITUTTAA JA HALUAN HUUTAA JA ITKEÄ...
Eli täällä käyty siellä ä-polilla synnytystapa-suunnittelussa. Alakautta mahtuu poika tulemaan, tällä hetkellä painoa n.3060g, RT:ssa mutta pää ei vieläkään kokonaan kiinnittynyt. Alakerrassa tapahtunut sen verran että "auki ulkosyrjälle"? ja pituus 2cm. KÄYNNISTYSTÄ EIVÄT SUOSTUNEET antamaan vaikka itkua siellä tuhersin koska ei ole mitään lääketieteellistä syytä. :´( Verenpaineet edelleen koholla 137/85 mutta ei mitenkään hälyttävästi, ja pissa puhdas.

Epa ja Jokke 38+0
 
Moikka Naiset!! =) ..oli pieni 2+ tauko..v.loppuna oli vieraita ja kaikenlaista ohjelmaa.. Ja sillä välin täälä oliki taas tehty niitä pieniä ihmeitä! :heart: Onnea Memelle pienestä rinsessasta! :heart: Ja isot Onnittelut nelliellille ja pikkuselle kasa työkaluja! :) Helppohan täältä on huudella, mutta koitahan nauttia pienestä ihmeestä, ressi on pikkuselle pahasta! :)

Tiuhti Ihanaa, että sait viimein rauhottua kotiin. Jospa nyt supparitki pysyis pois ja jätkänpätkä viihtyis pitkään masus! :heart: Nyt muru nautit! ..niin mäki teen, vaikka pari viikkoo siinä meni, että sain työressin pois mielestä.. :ashamed:

Emby Kuinka jaksat töis olla? Oiriiko selkä, vai pitääkö sun kuinka paljo nostella? Onko muuten teillä työkaverit ollu kuinka ymmärtäväisiä?? Meillä oli aiva ihania, mutta mun ystävällä Ei. Siä ne pirun vanhat harput ei yhtää tajuu vähentää siltä nostoja.. Sitä supistelee sen taki jo aikas paljo, ja viikkoja on kuitenki vasta 16!!

Syysmyräkkä Toivottavasti arvot olis ok.. :hug: Voimia muru! :heart:

Oikeesti, tuola pihalla on Kevät!! :cool: Mä tuuletin kämppää ja pihalta kuulu Ti-Ti-Tyyy!!! :heart: ..ah niin ihanaa.. Ja tämä kaikki ihanuus loppu siihen ku meinasin lentää seljuun neuvolan puntarilta!! :kieh: Ei muuten naurattanu!! Paino +975g/VKO!!! Nyt ristus loppu herkuttelu!! Ja kaiken hyvän lisäks mua turvottaa ihan sikana, nyt jo! Onneks paineet ja pissa oli ok, mut silti. Sormet ja jalkapöydät on jo puolenpäivän jälkeen turpeet. Hb oli noussu vähä 119->124, se onneks hyvä. Mutta, torstaina sokerirasitukseen ja ainasen väsyn takia kilpirauhaskokeisiin siinä samalla.. Suvus on kilpparin vajaatoimintaa ja raskauden alus se oli vähä hiinä ja täs että arvot oli ok. Että tämmöstä tänään... Isäntä jo laski, että 15vko raskautta jäljellä, joten 15kg tulee viä lisää!! :stick: Oikeen Ristus KannustusPuhe!!! :mad:

-Myy ja Tirriääänen 24+3-
 
viida Ruokavalio ei enään auta. Tähän asti kunnon iltapala on ollut mun pelastus,mut nyt siis kaikki arvot perseellään. Nyt käskettiin jättää jo maito ja hedelmät ja ihan kaikki jossa hiukankin sokeria pois. Olin taas ihan hermostunu kun olin siellä. Ei mee jakeluun et pitäis kaikki ateriat pilkkoa kahteen osaan kun en muutenka syö paljon ja nyt särkee koko aika pää ku on kaiken aikaa aivan saatanallinen nälkä! : / että syönkö ennemmin panadolia vaiko ruokaa? Just juttelin siskon kanssa et vois laukun pakata valmiiksi jo mukaan..vaikkakaan tuskin alkavat käynnistämään. Tai edes suunitteleen ku tuolla porissa ei harrasteta sitä ku vasta jos vauva on kuukauden yliajassa..tyyliin. :D Ja voi veenus jo peruna ottaa vastaan,mää en sit jaksa yhtään ku muutenki ottaa päähä :D

Alkaa muutoinkin olla aikas tuskaa oleminen kun oikean puolen kylki aristaa niinku olis väh kolme kylkiluuta poikki. Tähän sanoivat syyksi kudoksen venymisen ja että pallea alkaa työntyä luiden alle.

atl Joo mä oon sit se joka on luultavasti ku raivohärkä siel :D

Epa Tää tuskin lohduttaa mut koita kestää vielä hetki :hug:

(.) nyt ootellaan maksa-arvoja sitten. Pitää ne hakea mukaan ä-poli reissulle to aamuna. Tosiaan ravitsemusneuvomisesta ei taas irronnu muutakuin kauhea ketutus. Ainoa uusi asia mitä nyt tiedän on se kuinka paljon hiilareita saa olla per ruokailu. Ja muuten kaikki on niin etten voi tehdä mitään. ONNEKS ei ole enään paljon jäljellä. Muuten huutaisin ja itkisin myös.
 
Hey
Hei ihanat mammat!!:heart:

Memelisalle Suuret onnittelut pienestä prinsessasta!:heart:

Tulin vähän taas kurkkimaan, voikun pääsis jo tänne. :ashamed:
Piinaviikot alkaa taas. Josko nyt onnistuis? Ei vaan uskalla edes toivoa...

Valtavasti kaikille voimia!!:heart: Monilla tuntuu olevan aika rankkaa, mutta eiköhän se palkinto ole lopulta sen arvoinen vaikka eihän tuo kivaa ole kun paljon vaivoja..(helppo se on täältä sanoa kun ei ole minkäänlaista kokemusta):ashamed:

Ihanaa kevättä kaikille!! En voi uskoa miten aika menee niin nopeesti, vaikka tuolla odottamisen odottajissa se menee niiiiiiiiiiin hitaasti, mutta sitten kun tajuaa että miten pitkällä kaikki jo on niin..ihan älytöntä!:D

Ootte ihania!!! :heart:

-Hey, haaveilijoista...taaaaaaas-:ashamed:
 
PikkuMyy, hyvinhän mä jaksan :) 8 tunnin työpäivässä, ni viiden tunnin jälkeen mun selkä alkaa sanomaan sopimusta irti, sattuu pakaroihin ja kävely alkaa olemaan tuskaa, mut, en mä koe, et se olis syy jäädä pois.. Ennemmin se vois olla syy jäädä pois, kun kaveri painaa rakkoon aika huolella. Koko ajan armoton kusihätä tai sellanen paineen tunne..
Ymmärtää mun työkaverit :) :heart: Koko ajan tyrkyttämässä apua, mutko on niin ittepäinen, ettei tartte, mukamas. Eikä meillä nostoja oikeestaan ole, sitä sellasta sängyssä pyörittelyä pikemminki. Meil on nosturit, ni tarvii ne liinat saada alle ja vaatteet ja vaipat ja huh.. Ihanat työkaverit mulla kyl :heart: Huolissaan ain..

Mä EN HALUA sinne sokerirasitukseen! EN EN EN! Oonko teille jo tästä huutanu? Noh, ihan sama, EN HALUA!! *polkee jalkaa maahan* :( Ihan paskaa.

Ja tosiaan toi kevät! Ihanaa! KOHTA ON KESÄ! IHANAAAAA!! \o/ \\o o// :cool:

Voi myräkkää, :( :hug: Koita jaksaa vielä vähän aikaa. :heart:

Emby^ ja nökö 25+0 :heart:
 
Hey Eiks kevät oo suurta sikiämisen aikaa? ;) toivottavasti sinäkin pian olet odottajien puolella :heart: kaikkien raskausvaivojen kera! :)

Emby Eikä siinä itse rasituksessa mitään! Mut voi helvata jos sieltä jotain löytyy niin...Pikku vinkki et ennen sitä kannattaa illalla syödä kunnon ruisleipä ateria ja laittaa kaikkee mahollista leivän päälle: Kalkkunaa tai kinkkuu,paistettuu kananmunaa,kurkku,tomaattia jne jne.

(.) Nää yöt saa mut niin ärsyyntyneeks! Nyt ei voi nukkua enään ko vasemmalla kyljellä,joka tietysti puutuu alle tunnissa ja sit pitäis vaihtaa asentoa,mut selällään jos yrittään niin ei saa nukuttua ku oma kuorsaus valvottaa ku nokka niin tukossa.. :D sit niistelen pitkin yötä valtavia veripalloja,varmaan aivon palasia. Ja sit ku itse ei saa nukuttua niin koira on levoton ja mies heräilee.
 
  • Tykkää
Reactions: Hey
Heipä hei ihanaiset =) hirveesti ei tänne oo tullu kirjoteltua, kun ei oikein ole mitään. Ei kummempia oloja, ei tapahtumia. Ens viikolla sitten kun sinne ultraan pääsee, nii josko sitten ihan oikeesti tajuais, et on siel joku =) tein tuossa lauantaina vielä digitestin, ja tuli siihen testi raskaana 3+ eli kyllä siellä varmaan jotain mukana on :heart:

Sen oon huomannu, että työpäivän jälkeen jos vielä on reenit päälle, jossa seisoskellaan aika paljon paikallaan, alkaa alaselkää jomotella. Mut nyt jo? Emby taisit laittaakin että töissä alkaa selkä kiroilemaan, ja taidat olla osastolla töissä?

Miulla töissä sinänsä fyysisesti helpompaa (kotihoidossa), ei oo nostoja tms, mut mietin että myö taas vastaavasti joudutaan aika paljon kumartelemaan ja kyykkimään, mitehän tuo onnistunee pidemmällä? Missä vaiheessa tuo masu alkaa olee tiellä... Ja onko siitä mitään muuta "haittaa" kuin että on tiellä vaan.l

Kaikennäkösiä sitä rupeaa ajattelemaan =) Äidillekin kerroin, vaikka kovin aikasessa vaiheessa onkin, nii ei tuo ollukkaan hirveen järkyttyny eikä yllättyny, oli itse asiassa jo käynyt joitain vauvan vaatteita ostamassa, kait jotain aavistellu kun tuon miehekkeen rengastin :)

Syysmyrskylle voimia :hug: mitä ihmettä sie enää saat syödä? Kaik kielletään ja vähennetään, hurja!
 
Saan syödä lihaa ja porkkanaa..Kyllä sitä ihan hyvin silti loppuenlopuks saa syödä mutku ei jaksais miettiä yhtään!! Ja sit ku ei kiinnosta yhtään lähtee enää ruokakauppaan urheilemaan niin jätä nyt sit miehen kontsalle kytätä jokasen purkin kylki mitä ostaa :D sen tietää sit mitä siitä tulee.
 
Sanja Itse joudun myös töissä paljon kumartelemaan ja kyykkimään, niin kyllä se selkä alkaa oireilla ikävästi : / Ja kyseinen vaiva alkoi ihan alussa jo vaivaamaan, eli kyllä kai ne paikat alkaa löystyä ihan heti niiden hormonien vaikutuksesta..
Mulle terkka sanoi, että tuosta kumartelusta ja kyykkimisestä ei ole haittaa ainakaan sikiölle, kun on niin suojissa siellä massussa :)
Tuosta, että onko siitä isommasta mahasta sitten haittaa, niin ei se varmaan muuten kuin että on tosiaan tiellä ja voi vaikeuttaa töitä, luulen. Ainakin jos tosiaan pitää paljon kyykkiä yms. Häätyy tutkailla asiaa kun maha alkaa olla isommissa mitoissa ;) Mulle voi tulla ongelmaksi isomman mahan kanssa mahtua lehmien väliin ahtaissa parsinavetoissa, joitta yleensä tämmöiselle persjalkaiselle kaikki hanat ym. on tosi korkealla ja kaukana, niin se maha on varmasti jossakin vaiheessa jo ihan esteenä työnteolle!

tiuhti_ Piti eilen jo kommentoida, että nyt vain nautit kotona olosta, kun kerta jo nuin alkanut kohdunkaulakin lyhenemään! Se on tosiaankin pomosi ongelma, miten hommasi hoitavat sinun poissa ollessa. Elä siitä ressaa :)

Syysmyrskylläkin vaan olot pahenee : / Ikävän kuuloista. Koitahan jaksella vielä hetki! :)

Hei, mites se muuten tuo sokerirasitus. Onko se kaikilla viimeistään tuolloin ennen rv 30?

-pansku- ja bubu 18+1
 
Sanja, juu. Olen vanhainkodissa töissä.. Tai siis tehostetun palveluasumisen yksikkö, mut kuitennii.. Nniih, teillä on matalat sängyt kotihoidossa ja raskaat asukit muuten sitte. Mulla maha ainakin tiellä ollu kyykistymisissä ni jo joku kuukauden, pitää sillai kummallisessa sammakko asennossa kyykistyy :D Tosin kai toi selkäkipukin siihen vaikuttaa.. Tsemppiä töihin! :)
..mä oon ainaki miettiny, et missä kohtaa tulee se raja, et saa / täytyy hakea saikkea, mut itte henk.koht en oo sitä vielä fyysisesti ainakaan kokenu. Ehkä pikemminkin toi henkinen puoli tökkii vastaan..

syysmyrsky, niih : / Mutko oon niiiiiin herkkä suinen / kurkkunen, et aivan varmana lentää laatta ja tulee kamala olo ja hyi helvetti. Ja just se, et löytyykö sieltä sit mitää :( Ihan hirvittää teiän puolesta, joille todettu rd :(
Noh, torstaina neuvola, siellä sitä aikaa kattellaan.. :( ..ja sitko vielä pelottaa se näin paljon, ni aivan satavarmasti lentää purjo. Hienoo.

Emby^ ja nökö 25+1 :heart:
 

Yhteistyössä