´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

SS: kyselepä apteekin henkilökunnalta neuvoja, mitä kaikkia lisiä voi samaan aikaan syödä. eiköhän heil luulis se viimesin tieto olevan =)

SunRise: voi kurjuus miten kenkku tilanne :( toivottavasti ois väärä hälytys! millä viikoilla olet menossa? ( jos saa udella ) hyvä, että sulla se neuvola tiistaina ni saat jotain selvyyttä varmasti siellä. :hug:
 
Zoe oliks noi muut lukemat siis jotai suosituksia, mut et jos enempi saa ni ei haittaa kuha ei mee sinne yli 50 mikrogramman? Mistä noi lukemat otit?

*muoks nii ja kylhää mie su nimen oon jossai nähny ku oot sanona mut en lempinimee kyl ois tienny :D HAA! Paljastuit!
 
kiitos kaikille lohdutuksen sanoista :heart:

johanna laskurien mukaan oisin nyt n. 7. viikolla eli 6+ jotain...

Yön aikana oli vähän vuotanut siteeseen, mutta ei kokonaista siteellistä kuitenkaan. Pyyhkiessä tuli vaaleanpunaista limaa, hmm... tosi hankalaa kun on mahdoton tietää mistä on kyse. Se pelottaa, ettei ollut niitä kunnon raskausoireitakaan missään vaiheessa. On vain mahaa nipistellyt ja tissejä aristellut niitä painaessa.
Viime päivinä ollut myös ummetusta , kunnes eilen rupesi taas suoli toimimaan, jaa naaman näppylöityminen on rauhoittunut. Vähän kuin menkkojen alkaessa siis...

Kohtahan se selviää varmasti.

Mun ravintoterapeutti on mulle suositellut jo viime talvena Bioteekin 25µg D-vitamiinia, ja suositteli sitä edelleen kun ilmoitin olevani raskaana. On nimittäin totta että Suomessa on alhaisimma D:n saantisuositukset ja niitä ollaan nostamassa...
 
Sun Rise toivon kaikkea parasta vauvan puolesta :hug:

vauvis mä näin viime yönä unta tai oikeestaa ku herätyskello soi et sä lähetit mul viestin et nyt ylös ni kerkiit juomaan kahvis ajoissa.. :LOL:

mies oli eilen niin ihana. illalla ku mentiin nukkumaan ni pyörittii sängys yli tunti ku ei tullu uni, mä sanoin et mua jännittää huominen. Puhuttiin pienestä kasvavasta möykystä :LOL: mies koitti ihan innoissaan keksiä pienelle pojan nimiä... yritin välillä toppuutella että jos tuleekin tyttö.. :D vaikka oishan se kiva jos poika tulis kun mies sitä niin kovin toivoo, mut ite ehkä salaa toivon tyttöä... :) kyllähän molemmin päin on tervetullut... :heart:
 
ensimmäinen neuvola-aika varattu... huii! täällä meni silleen myöhäseen toi eka aika (isänpäivän jälkeen vast ), mutta sit samal viikol pääsen jo ultraan =)

kunhan vaan tuo mussukka kyydissä kestäisi. viime yönä oli sen verran napakat alaselkäjomotukset, että kävi jo mielessä lääkkeen ottaminen. helpotti kyllä kun nousi sängystä tepastelemaan ja hieroskeli alaselkää.

Talvis: mukavaa neuvolakäyntiä, tuuhan kertomaan, mitä tapahtui :)
 
Sori nyt naiset, just nyt en osaa katsoa omaa napaa pidemmälle :( En ole lukenut kuin tämän sivun, nopeasti selaten..

Talvikselle tsemppiä neuvolaan, tule kertomaan heti miten kävi! Onko siellä ne kaksi :p

Sun Riselle
voimia kovasti koetukseen ja enkeleitä teidän tielle. Toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Mie tulin juuri ylimääräiseltä lääkärikäynniltä, neuvolasta kun lähettivät. Nyt on sairaslomaa äitiyslomaan asti, ei edes harkinnut lääkäri muuta. Paikat pehmeät, ja tuntuivat hivenen aukinaisilta käsikopelolla. Aamulla oli vuotoakin, joka vaikutti lapsivedeltä. Lääkärille kun kerroin, sanoi ettei voi kyllä sulkea pois mahdollisuutta, että olisi sitä. Teki kiirellisen lähetteen äpolille, vaikka mulla oli torstaina sinne aika kontrolliin muutenkin. Täytyy kuulemma tarkistaa kohdunkaulan tilanne pian, ja nähdä kuinka paljon siellä on vielä suljettua kanavaa ja edetä sen mukaan. Pelottaa :'( Mitä jos ultrallakin sitä kanavaa on liian vähän? Jos joudun sairaalaan, tai kielletään se lentäminen.. Joutuisin synnyttämään vieraassa paikassa ilman tietoa siitä, millon perheeni pääsisi vauvaa katsomaan. Tiedän, ei pidä vielä maalailla piruja seinille, mutta vaikea tässä on rennostikaan ottaa kun supparit valvotti viime yön ja tilanne on tämä :(

DD ja potkurineiti 30+5
 
DaylightDancer kiitos enkeleistä ja samoin enkeleitä teidän tielle :hug:

Kopioin tuolta muualta:
Soitin nevolan tädille, ja kerroin tapahtuneesta. Se oli sitä mieltä, että kesken on mennyt kun tuli jo kiinteetäkin vuodon mukana :/ Nyt kuuluu vain seurailla tilannetta, ja jos kovia kipuja tai järkkyä vuotoa niin päivystykseen vaan. Huominen neuvola-aika siis peruttu :'( Paha mieli, mutta jollain tasolla tiesin tämän. En yllättynyt niin pahasti kuin olisin kuvitellut. Ja huomasinhan muutoksia elimistön toiminnassa jo ennen veren tuloa. Nyt vain miehen kanssa porskutellaan elämässä eteenpäin sinne minne polut vie, pikkuinen siirtyi omille poluilleen, hänen olikin tarkoitus vain tulla tervehtimään hetkeksi.

Opettavaista tässä oli ainakin se, että näki miehessä ja hän varmasti minussa paljon puolia mitä ei aikaisemmin tässä lapsettomassa elämässä olla nähty. Ihania puolia onkin :heart: Nyt tuntuu entistä turvallisemmalta ryhtyä tähän perheen perustamiseen elämäni rakkauden kanssa :saint:

Eli taidan liittyä seuraanne sitten paremmalla ajankohdalla taas, oli ihanaa olla täällä :flower:
 
Älkäähän nyt Sompio ja Suukkis olko niin tarkkoja... :LOL: :ashamed: :whistle:

Lähinnä mä tarkoitin sillä että muutama hedelmä päivässä ja normaali ruokavalio niin kyllä ne täyttyy. :) Ei mulla aina läheskään kyllä, joinain päivinä ei vaan jaksa panostaa. Mutta ajatelkaas nyt; tänään aamulla banaani, äsken mustaviinimarjoista tehtyä vispipuuroa, ruoaksi kasvispaistosta ja kalaa, leivän päällä salaattia ja tomaattia tai kurkkua... kyllähän se tulee tuossa se tarvittava määrä. :) MUTTA syön silti vitamiinilisää. :) Varoiks. ;)

Sun Rise :hug: pidän kovasti peukkuja että kaikki olisi hyvin. Mulla ainakin oli alussa koviakin selkäkipuja ja vaikka mitä.... Toivotaan että kaikki olis hyvin.

Talvis mukavaa neuvolareissua! :wave:

DD :hug: voi surku... toivottavasti nyt pieni jaksaa pitää vielä vähän aikaa kiinni siellä. Ymmärrän että vieraassa paikassa synnyttäminen pelottaa, mutta pikkuisen parastahan se on ajateltava. :| Nyt vaan LEPÄÄT kunnolla!!! :hug:

EM ja Dodo 9+6 :heart:
 
Mullon suuri ongelma.. Ku tänään sain puhelun yhdestä kaupasta että mä pääsisin sinne töihin!! Oon ollu tässä nyt muutaman kuukauden työttömänä ni tietenki yllätyin iloisesti siitä puhelusta. Nyt vaan aloin miettiin et mites tän mun raskauden kanssa. Ku en mä varmaan voi heti sanoo et mä oon raskaana.. lemppaavat mut pihalle sieltä samantien. Mut sit taas jos en sano, ni joudun nostelee kaikkii painavia laatikoita kuormasta, eikä sekää oo hyvä juttu. Äääh hankalaa, mitä mä teen :eek:
 
Raffel, ilmoita raskaudestasi kirjallisesti sähköpostitse esimiehellesi, mutta kannattaa vasta sitten kun jos työ alkaa oikeasti olla vaarallista raskauden kannalta. Edes koeajalla ei saa sanoa irti raskauden vuoksi eli jos olet todistettavasti ilmoittanut raskaudestasi ennen kuin mahd. irtisanominen tapahtuisi se katsotaan automaattisesti johtuneen raskaudestasi, mikä on sitten laitonta koeajallakin. Työnantajan on tosi vaikea tämän jälkeen keksiä mitään tekosyytä ja periaatteessa laki on tässä aina odottajan puolella, eli silloin olet turvassa. Eli ilmoita kirjallisesti tai todistajan läsnäollessa ennen kuin keksivät itse asian laidan. Jos ehtivät sanoa sinut irti ennen kuin olet itse ensin ilmoittanut raskaudesta todistettavsti, niin silloin voi olla hankalampi näyttää irtisanomisen johtuneen raskaudesta.

Mulla vähän sama tilanne, että etsin koko ajan töitä edelleen vaikka sain nyt tietää raskaudesta, mutta tosin vasta kuudes viikko kohta nyt alkamassa omien laskujeni mukaan.
 
la bebe Toi oli hyvä neuvo että ilmottaa kirjallisena sen!! Kiitos :) Enpä olisi tuotakaan tullu ajatelleeksi :eek:

Joo kuudennella tai seitsemännellä viikolla tääläkin vasta mennään, että ihan alussa myös. Paras tietysti olis jos pystyis olee sen koeajan kertomatta asiasta mitään, mutta veikkaanpa ettei onnistu pahoinvoinnin takia. Enkä todellakaan halua riskeerata raskautta työpaikan takia nostelemalla painavia maito ja limukuormia. Ajattelin nyt olla kertomatta niin pitkään kun pystyn ja sit jos semmonen tilanne tulee ni lähettää sähköpostia työnantajalle. Otan mahdollisimman zillisti enkä nostele koko laatikkoa kerralla, vaan vaikka pullon kerrallaan :)
 
Talvis Oot sä kyllä unen nähny :LOL: :LOL:

DD Toivottavasti pikkuinen malttais olla viel jonku viikon masussa :hug:

sun rise...paljon halauksia :hug: :hug:

Tänne ei muuta,just tulin töistä...On nämä aamuvuorot kyllä ihania :D Pääsee sentään ihmisten aikoihin kotiin, eikä tartte olla iltaan asti töissä...

vauvis neiti 29+1 :heart:
 
Zoe-F
Maanantaita!
Suukkis *Nostaa rillit nenälle ja selaa muistiinpanoja* ...
http://www.minisun.fi/saantisuositus.html Tossa yks vastaava, kaikilla niillä sivuilla oli samat
numerot ja ne ei oo maksimeita vaan ne mitä pitäisi saada päivän aikana, enemmänkin voi saada, kunhan ei yli 50myygrammaa. Mutta aika monella sivulla huomasin (googlasin d-vitamiinin yliannostus) että pitää mennä yli 120myygramman päiväannostuksella monta kuukautta että tulisi oireita, mm. huonoa oloa ja sen sellaista, että tuskin se 12,5myygrammaa niin paha on. Varsinkaan kun minullekkin lääkäri määräsi sen annostukseksi. Koska vaikka sen 12,5 vetääkin nappuloista, niin se kaikki ei imeydy.
Hmm.. olikohan siinä nyt selitystä tarpeeksi poliittisen epäselvästi?

Tähän väliin on ihan pakko sanoa että voi jessus te akat juoruutte paljon, ja mä en oo ollu poissa edes koko vuorokautta.

SunRise :hug: Jos nyt meet, niin toivottavast tuut pian takaisin meidän joukkoon :) Mullekkin ne puhu vaikka mistä keskenmenosta ja tuulimunasta, mutta eipäs ollutkaan, toivotaan silti loppuun asti.

ElinaMaria Normaalisti syömällä, ja muutamalla hedelmällä päivässä ei kyllä saa tarpeeksi d-vitamiinia. Nykyistäkin saantisuositusta ollaan nostamassa, eikä ne oo tähänkän päivään mennessä täyttyneet normaali ruualla.

Raffel & La Bebe Itse en raskaudesta kertoisi ennenkuin olen vakkari, ihan vain sillä, että jos on koeajalla, niin kyllä ne keksii syyn olla jatkamatta sopimusta, kun kuulevat raskaudesta, vaikka siitä miten ilmottaisi.
LaBebe Se vuoto voi olla limakalvoiltakin, tai jotain tihkua istukan pienistä ja hennoista suonista. Mutta se nyt ei muuten ollu mun asia sulle vaan se että mullakaan ei kerenny tulla luomuja ollenkaan. Mä unohdan aika näpsäkän nopsaan mitä oon sanomassa ja kenellekin :D
Zoe ja Öttiäinen 17+3
:heart:
 

Yhteistyössä