**Esikoishaaveista plussanneet**

itse juon kahvia aamulla kupin, tänään otin kyllä kaksi. Päivän saanti suositusta en ylitä
On sitä ihmiset ennekin kahvia juonut ja terveitä vauvoja tullut, eks niin? Aiankin vielä toistaiserksi mulle maistuu

Mun käsittääkseni, jos on pastoroidusta maidosta tehty, niin saa syödä. esim valion aura pitäs olla pastoroitua ja siksi saisi syödä. Tarkista Heipa neuvolasta. Tuntuu vaan oudolta, et ei saisi syödä jos on pasturoitu. ja sitten ainakin saa jos kuumennat itse uunissa. ja suomalaisissa pienempi riski kun ulkolaisissa, eli itse olen ainakin suosinut suomalaisia tuorejuustoja nytten.
Itse pähkäilin toissa päiväni sillin suhteen ja googletin ja päätin sitten nauttia silliä pari palaa.

Itse syön raskausajan vitamiinia ja sit mulla on kalaöljyä, vahingossa nyt sellasta jossa vain omega 3 ja maistuu pahalle, ensi kerralla otan sellasen jos omega 6 mukana, nyt menin vaan apteekissa sekasin, kun etin hieman halvempaa kun efalex aj komea mies myyjä.
Talvella alkaa taa d-vitamiinin syönti. Viime talvena söin n 120µg/ vrk. PCO-laisilla d-vitamiinin puutetta.

Itse pidän jo Bolaa kaulassa ja helkkyy aivan ihanasti. Näyttää ihan tavalliselta korulta. Mieheni kanssa ollaan meksiko ja brasilia faneja, joten hän sulatti asian liiankin hyvin, no onhan rakkaani kyl musikaalinenkin.

Eillen ideaparkissa käydessäni sorruin sitten pariin vauvaliikkeeseen ja löysin ihanan pinnasängyn. Nyt taas fiilis et kaikki masussa hyvin, kun vaan muistuttaa itselleen koko ajan, et kaikki on hyvin :LOL:
No en sitten kuitenkaan ostanut vielä mitään tai no tokmannilta Ainu ensipupun, pakko sitäjotain pientä oli ostaa!!!! =)
Kun ultrasta löytyy sydämensyke, niin sitten mopo lähtee käsistä, jos nyt sinne asti sais säästeltyä vimmaansa

sane ja toivo rv 4+6
 
Sane, mietin tota ihan samaa että miksi ei muka sais syödä pastöroitujakaan pehmeitä juustoja. No rakas googlemme kertoi, että listeriabakteeri elää hanakammin pehmeissä, kypsentämättömissä juustoissa, vaikka ne olisi pastöroitu. Mutta joku taas väitti että suurten suomalaisten meijerien tuotteita voi syödä, kun laadunvalvonta on tiukkaa. Kyllä mä vähän luulen että riski saada bakteeri kotimaisesta juustosta on hyvin pieni, luultavasti sen saa jostain muualta, jos on siis saadakseen.

Toihan onkin hyvä idea perustella miehelle bola-korua, sillä myös mun mies on musiikkimiehiä :D Se katsoi joku aika sitten dokumentin, jossa kerrottiin musikaalisuuden lähtevän jo mahasta, joten oon aika varma että sitten kun mun masu rupeaa kasvamaan niin se alkaa pommittaa vauvaa kaikella mahdollisella musiikilla :LOL:
 
Kyllä mä ainakin olen fetaa syönyt!! :eek: :eek: Ja aion kyllä syödä jatkossakin.

Neuvolassa mulle sanottiin, että tyhjiöpakattua kalaa ei suositella, mutta olen mä sitäkin maistanut kun teki ihan julmetusti mieli :p Yleensäkin olen muutenkin mennyt siten, että syön sitä mitä tekee mieli. Eilen teki taas mieli metwurstileipiä kun mies teki itselleen,joten vetäisin pari sellaista. Onhan se aika outoa näin 15 vuotta kasvissyöjänä, mutta mä uskon, että omat himot kertoo myös mistä on puutostilaa.

Itse syön multitabsin raskausvitamiinia, omega3 kalaöljykapseleita ja kalkki+D vitskulisää. Neuvolasta käskivät, kun en juuri syö maitotuotteita. Niin ja sitten sitä rautalisää tulee vedettyä, mutta sekin vain lääkärin määräyksestä. Mulla on aamuisin aikamoinen lääkesarja mitä vedän, olenkin miehelle pitkään vinkannut, että sen pitäisi ostaa mulle se sellainen lääkeannostelija :LOL:

neulainen ja klöntti 11+1
 
Juustot Siis mä oon niin juustoihminen kuin vaan olla ja voi ja kauhuissani luin niitä juustokieltoja. Itse päätin, että syön pästoroitua tuorejuustoa (creme bonjour) silloin tällöin jos mieli tekee. Mutta korkeintaan muutaman päivän auki olleesta paketista. Aurajuustoa (aitoa) hyvillä mielin pizzassa tai piirakassa. Fetan ja mozzarellan taidan jättää, kun ne ei oo mulle ihan must.

Vitamiinit Olen syönyt befoli-nimistä b-vitamiini ja foolihappovalmistetta n. puoli vuotta. Söin muitakin luontaistuotteita limakalvojen hyvinvointiin sekä hormonitoiminnan tasapainottamiseen, mutta jätin ne nyt pois ainakin siihen saakka kun pääsen juttelemaan asiasta neuvolassa, että voiko niitä syödä. Kalaa syön todella vähän, joten mietin d-vitamiinilisän hankkimista. Syön maitotuotteita mutta suositusmäärä oli niin korkea, että mietin myös kalsiumlisää. Niitä on muistaakseni samassa tuotteessa kalsium+d-vitamiini.

Skitsous Tuttua on.. Ensin ajattelin että järki mukana kaikessa, mutta kummasti sitä tulee vauhkoiltua asiasta jos toisesta. Eiköhän se kuulu naiset asiaan (",)

Mä yritän kans hillitä itseni siihen ekaan ultraan ennen kuin alan osteleen mitään. Sen jälkeen voi tosiaan riistäytyä homma käsistä :LOL:

Mariaana 5+0
 
ruokavaliosta: en syö punaista lihaa joten aika hyvin siinä menee paljon noita "kieltoja". Rakastan juustoja ja aion syödä edelleen pästöroituja sellaisia. Itse juon aamukahvin (1 kuppi), töissä vaihdoin teehen jo alkuvuonna, sitä juon kupin tai kaksi. Tosin se on vihreää teetä, täytyynee vaihtaa muuhun nyt kun palaan takaisin töihin. Muuten syön perusterveellisesti, suosin kaikkia täysjyvätuotteita. Herkkujakin toki menee, nyt kun taas loma loppuu, niin palaan takaisin siihen "vain viikonloppuisin herkkua" -metodiin. Ei mene kauheaksi mässäilyksi ;) Muuten syön kyllä mitä mieli tekee (tietysti vältän juuri niitä tyhjiöpakattuja kaloja ja kypsentämättömiä lihoja esim. katkarapuja ja kraavilohta). Järki kädessä mennään vielä ;)

vitamiineista
: itse söin jo yritysaikana multivitan raskausvitamiineja ja jatkan niiden popsimista,että tulee ainakin foolihapot täyteen. Muista vitamiineista en ole huolissani kun syön paljon hedelmiä ja kasviksia. Täytyy katsoa jos täytyy lisätä jossain vaiheessa nappivalikoimaan rasvahapot, tosin syön kyllä kalaa ainakin kerran viikkoon.

Mulla alkaa muuten nyt vasta ruoka maistua, alkaa olla nälkä koko ajan :eek: Ja samoin huomasin eilen, että kun venyttelee esim. sängyssä, niin vatsalihakset tuntuu vähän kipeiltä, niinkuin treenin jälkeen, vaikka en oo treenannu kohta kuukauteen! Taidanpa mennä tästä ruoanlaittoon, kun kerta nyt tuli nälkä :D

pokemoni & myttynen 7+2

ps. mäkin nukuin pitkästä aikaa hyvin, kun oli vähän viileämpää yöllä :)
 
Heipa Itse en juo teetä mutta etsiskelin netistä tuosta teen juonnista raskausaikana ja löysin tällaisen tiedon http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,2260,3437,26266 . Lähde ainakin on luotettava.

Mun särki eilen ja sitä edellisenä iltana päätä. Ei niin paljon, että olisin ottanut särkylääkettä, mutta sillai ärsyttävästi kuitenkin. Sitten taas googlaamaan, että onko sekin alkuraskauden oire. Löysin sitten Perhekerhon sivulta tämän listan:

YLEISIMMÄT RASKAUDEN OIREET RASKAUDEN ALUSSA
Pahoinvointi
Rintojen aristelu
Alavatsan nipistely
Voimakas väsymys
Lämmön nousu
Päänsärky
Mielialojen vaihtelut
Tihentynyt tarve käydä vessassa

Mulla on nää kaikki :LOL: Noh, toiset vähän lievempinä mutta kuitenkin. Ei tarvitse ainakaan miettiä, että onko raskaana vai ei. Rintojen turvotus kaikkein pahin. Tänään täytyy kyllä mennä liivikauppaan kun vanhat ei mahdu päälle.

Illalla mittasin lämmön niin se näytti 37.2 mikä mulle olis jo normaalisti kuumetta. Välillä ällöttää ruoka, aamulla pitää nousta aikaisin vessan, alavatsasta vihlaisee silloin tällöin vähän kuin oviskipua ja miehelle ja miehen pojalle räiskähtelen vähän väliä.. Voi niitä ressuja...

Mitä me muuten tehtäis ilman googlee??! :eek:

Mariaana 5+1
 
Ilman googlea me oltais tyhmempiä mutta huolettomampia :whistle: Olis jäänyt kaikki kauhujutut väliin eikä ehkä tarkkailisi itseään niin paljon...

Mutta kiitti mariaana tosta linkistä! Vähän virallisempi lista kuin monet muut ja selvästi myös seuraa aikaansa.

Mä en voi kuitata tosta listasta kuin osan... rintoja aristaa, alavatsaa nipistelee, lämmöt on ylhäällä ja pissattaa useammin, mutta muita ei ole. Pahoinvoinnin jätän ainakin ihan mielellään kokonaan väliin ;) En ole myöskään yhtään väsynyt, päinvastoin. Ja päänsärystä: kärsin migreenistä ja syön siihen täsmälääkkeitä. Yleensä migreeni pukkaa päälle kerran viikossa, vähintään joka toinen viikko, mutta nyt ei ole särkenyt päätä melkein kuukauteen!! *koputtaa puuta* Toisilla kai raskaus pitää migreenin poissa, toivon todellakin että kuulun tähän joukkoon, sillä täsmälääkkeitä ei paljon raskaana nappailla...

Heipa 5+3
 
Aaapua... tänään olis sitten yhdet synttärit, saunabileet tyttöjen (=äiti-ihmisten) kesken. Pieniä haasteita, etten "jää kiinni", mutta en todellakaan halua vielä kertoa tässä vaiheessa :x Rinnat on niiiin turvoksissa kuin olla ja voi ja maha turpoo aina iltaa kohti. Onneks en sauno niiden kans kovin usein, mutta silti pelkään tarkkailevia katseita.

Mariaana 5+2
 
mariaana: omat mehut vaan pulloon, mulla ei kukaan oo koskaan huomannut mun juovan alkoholitonta siideriä (tosin suurin osa seurasta on ollut miespuolista, ne mistään mitään tajua :D ) ja otat vaan rennosti älä huoli liikoja, jos mietit koko ajan että huomaakohan ne niin kyllä ne huomaa ;)
 
Mä oon samaa mieltä kuin Pokemoni, rennosti vaan, ei sun otsassa oikeasti lue "RASKAANA!!!" vaikka se siltä ittestä tuntuukin :) Ainut mistä tarkat naiset voi asian huomata on tosiaan toi juomattomuus. Viime viikonloppuna meillä oli grillivieraita ja mä kaadoin alkoholitonta olutta lasiin, täydestä meni :) (ei kyllä maistu läheskään niin hyvältä kuin oikea olut...) Tässä vaiheessa ei kyllä jaksa yhtään ihmisten kyttäilyjä, ei halua että mitään paljastuu ennen kuin on sydämen lyönnit nähty ja ollaan turvallisemmilla vesillä.

Heipa 5+4
 
MORO

tääl on nautittu kuumasta kesästä ja rannoista.
Aloin nyt uimaan matkaa ja tarkotus joka päivä käydä uimassa 1-2km hitaalla sykkeellä.
Mun ongelma on et syke nousee nopeeta 150-160 ja mulla on ihan hyvä olo, mut nyt vauvan vuoksi haluisin pitää 120 tuntumassa.

Edelleen ainoona oireena tissien täyteläisyys ja kuumotus, mutta nekin vain ajoittain oireilee.
Ruokahalu pysynyt hyvänä ja suht terveellisellä linjallakin.
Miestä kyselin mukaan ensiviikon neuvolaan, saa nähä pääseekö tuleen.

Pikku-siskoni ilmoitti saavansa tammikuussa esikoisensa, eli musta tulee vihosta viimein tätikin.
Oma varmuus raskauden pysyvyydestä oikeestaan lisäänty, koska mulla on aina ollut tunne, että vartoon siskoni kanssa samaan aikaan. Saadaan serkuksille mukava ikäero ja kun asummekin 15 km säteellä toisistamme, niin ihan mukavaa.
Vanhempani on onnesta ihan sekasin ja kovin huolissaan miten minä suhtaudun uutiseen, kun raskautuminen ollut vaikeaa ja koko raskaus aika tulee oleen tietyllä tavalla hankala. No oli siskoni saanut kans yrittää 2 vuotta ennen tulosta. Ei taida lasten saanti mun perheessä olevan helppoo.

Tein varmuuden vuoksi toissapäivänä cearblun viikkotestin ja näytti raskaana 3+, eli kyl tää raskaus näyttää hyvin etenevän :heart:

Bola-korusta, se pitää ihanaa helinää, pidän meinaan jo nyt kaulassa :LOL: rauhoittaa mua.

Kaikille rentouttavia kesäpäiviä.

sane & Toivo rv 5+1
 
Ongelma olikin siinä, kun niiden juhlien idea oli, että sankari tarjoo kaikki juomat. Olis ollu aika outoa sitten vielä omia. Olin sitten autolla ja sanoin, että pitää mennä huomenna töihin (=ja siis olen nyt töissä ) Äänenpainoista päätellen käry kyllä kävi, kun toivotettiin hyvää "työpäivää", mutta ei sentään kellään ollu pokkaa kysyä suoraan. Kai ne jäi sitten sinne pohtimaan, että onkohan se...??? :) Toivottavasti saan 25 päivän päästä vahvistaa niiden epäilyt. Eeeenhän mä päiviä TAYS-käyntiin laske, een... :whistle:

sane Tosi kiva, kun ootatte sun siskon kans samaan aikaan! Mulla ei oo toistaseks yhtään "odotuskaveria" tiedossa, mut ehtiihän niitä vielä ilmoittautuun. Mun veljillä on yhteensä 4 tyttöä. Saa nähdä, tuleeko siihen tyttö jononjatkoks vai poika sekottaan pakkaa :) Se veli, jonka nuorimpaan olis pienin ikäero asuu sen verran kaukana, että ei varmaan saa oikein serkuista leikkikavereita.

Mariaana 5+3
 
mariaana, hah, siinähän pohtivat :D Ollaan me naiset kyllä semmosia tarkkailijoita... pakko myöntää, että kyllä itsekin vauvakuumeisena laittaa heti epäilykannalle, jos joku naispuolinen on vesilinjalla. Ite siis ihan samanlainen mikä muissa ärsyttää :p

Mulla ei myöskään ole odotuskavereita eikä oikeastaan muitakaan "lapsellisia" ystäväpiirissä (eikä sisaruksissa eikä serkuksissa...) Yhdellä hyvällä ystävällä on kyllä yritys päällä ja ollaan asiasta keskusteltukin. Peukut siis pystyssä että niilläkin tärppäisi!!

Näittekö muuten Iltalehden uutisen raskaana olevista tupakoitsijoista? Mä luin sen ihan suu auki :O Ihan oikeesti, 15% naisista polttaa raskaana :eek: En olisi ikinä uskonut että suomalaisista naisista löytyy noin paljon puupäitä. Olin ihan pöyristynyt joku aika sitten kun näin meidän rivarin pihassa viimeisillään olevan naisen rööki suussa, ei pysty ymmärtämään.

Heipa 5+5
 
Täälläkään ei löydy odotuskaveria, mutta onhan tässä aikaa :) Yhdellä ystävällä on yritys päällä kyllä. Mulla on kyllä niitä "lapsellisia" kavereita, kaksi asuu muutaman sadan kilometrin päässä, yksi muutaman kymmenen kilometrin päässä ja vain yksi tässä samassa kaupungissa. Tosin en tunne vielä kovin montaa tästä kaupungista kun vasta kaksi vuotta sitten muutettiin tänne.

Heipa: mä kans pöyristyin tosta lukemasta, ihan uskomatonta vastuuttomuuta! En vaan voi ymmärtää...

ON: Mies eilen huomasi, että mun nännit on tummentuneet aika paljon (se tosin luuli ensin, että nännit on kasvaneet :D). Tänään aamulla tuli pyyhkäistessä (ällövaroitus!) aika iso rusehtava valkovuotoklöntti. Aiemmin tuli samanlaista vähän pienemmässä skaalassa kun oltiin puuhailtu pedissä, nyt en osaa sanoa syytä tuohon... No, eikös nämä vuodot ole onneksi ihan tavallisia raskauden aikana? Niin kauan en huolehdi kun se ei ylly, vaikka mielen perukoilla pelkäänkin keskenmenoa. En koskaan ole joutunut kokemaan sitä, ja toivottavasti en joudukaan. Jotenkin haluan suhtautua tähän vielä naiivin hyväuskoisesti, kaikki menee hyvin.

Neuvola tiistaina!

pokemoni & myttynen 7+5
 
:wave: Huh hellettä!! Onneksi on töissä ilmastointi, muuten varmaan pyörtyisin...

Tupakointi raskauden aikana on jotain, mitä mä en pysty käsittään lainkaan. Olen itse joskus polttanut eikä edellisestä "biletupakasta" ole kauaakaan aikaa, mutta onneksi olen pääasiassa päässyt koko tavasta ja nyt raskausaikana ei kyllä tulis pieneen mieleenkään tupakkaa suuhun laittaa.. yäk!!

Siis mun rinnat varmaan räjähtää kohta. Ne on niin painavat ja turvoksissa ja arat, että mä en enää tiedä, mihin mä ne tungen :LOL: Kohta käryän kyllä pelkästään niiden takia... Oletteko muuten ajatellut hankkia jotain "ihmerasvoja" ehkäistäksenne raskausarpia? Mä oon ainakin rasvannu itseäni ihan dovella mut nyt ajattelin mennä ostaan jotain poppavoidetta. Ainakin rintojen iho on mulla jo tässä vaiheessa tosi kovilla. Tässä http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=29063 keskustelua aiheesta, jos teitä kiinnostaa. Tiedän, että ei niistä varmaan mitään apua ole, mutta ihon kosteutus ei koskaan ole huono asia.

Mariaana 5+4
 
mariaana: olispa täälläkin ilmastointi kunnossa, tänään palasin töihin ja innoissani ajattelin et olis edes vähän viielämpää, mut vielä mitä :kieh: no, ei tähän nyt kuole mutta ei tää niin miellyttävääkään oo... Mullakin on rinnat turvonneet mutta ne ei tähän mennessä oo häirinneet "kuin" öisin asentoa vaihtaessa, ja pissalla käydessä. Tuntuu että ne on turpeimmillaan öisin ja kun nousee pystyyn, ihan koskee! :eek: Onhan ne muutenkin kosketusarat mutta eipä tartte näpläillä niitä ;)

rasvoista: itse ajattelin ottaa kaikki keinot käyttöön, joustaahan se iho paremmin kun on kosteutettu jos ei muuta :)

pokemoni & myttynen 7+6
 
Mulla olisi täällä ilmastointia vaikka muille jakaa :D Ihan kuin jääkaapissa istuisi... Onhan se hyvä että ilmastointi pelaa, mutta kirjoitushommia ei ole silti kiva tehdä liian kylmässä ja toisaalta ärsyttää kun ulkona on hellevaatesää, niin toimistolle täytyy pistää villapaita päälle :|

Oon kade, määkin haluan isot tissit :LOL: Olen pienirintainen ja tässä odottelen, koska mulle kasvaisi jättitissit ;) Vaikka on niihin kai vähän tullut lisää täytettä, ainakin mies on kovasti fiilistellyt :whistle: Rinnat on jonkun verran arat, mutta ei kuitenkaan niin että kosketus tai liikkuminen sattuisi. Mutta hyvä vaan että vähän arastaa kun muuten näitä raskausoireita ei ole niin kauheasti.

Rasvaus täytyisi kyllä munkin aloittaa. Olen aina ollut vähän huono rasvailemaan, mutta nyt olisi kyllä viimeistään hyvä syy ottaa se tavaksi, jos ei kerran kuivan ihon takia niin sitten arpia estämään.

Heipa 5+6
 
Heipa Juu, se tässä onkin se probleemi, kun oon itekin normaalisti pienirintainen ja hoikka niin on vähän vaikea peitellä niiden yhtäkkistä kasvua. On tässä kyllä totutteleminen näihin kropan muutoksiin. Muutenkin pelottaa että kuinka sitä kestää kaikki venymiset ja millaiselta sitä näyttää raskauden jälkeen... :/ Ne huolet saa kyllä kivasti pois mielestä, kun sitten ajattelee sitä ihanaa nyyttiä sylissä =)
 
Hellou leidit ja helteistä tiistaita! :)

Kyllähän se vähän mietityttää miten kroppa muuttuu raskauden jälkeen. Tai oikeastaan eniten juuri tämä rintavarustus. Onko pienirintaisen kohtalo tyhjät lapaset imetyksen jälkeen vai onko meillä toivoa? :D

Kuinka paljon te muuten mietitte oireitanne? Täällä ei tainnut kenelläkään olla mitään hurjaa pahoinvointia tms.? Mua ihan vähän stressaa tää "hyvä olo", niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mistä mä voin tietää kasvaako mun masussa oikeasti joku?! Ainoat oireet ovat rintojen arastus ja mahavaivat (turvotus ja välillä särky + nipistelyt). Niin ja kai se suurin "oire" on kuukautisvuodon puuttuminen :)

Niin ja pissattaako teitä yhtä paljon kuin ihan alussakin? Mun ei tarvitse enää ravata niin usein pissalla kuin heti plussattuani. Toisaalta mietin johtuuko se tästä helteestä, voi olla että kroppaa kuivattaa tämä kuumuus.

Äh, mietin nyt ihan liikaa, raivostuttavaa :/ Minkäs sitä luonteelleen mahtaa... en millään malttaisi odottaa vielä yli kahta viikkoa ultraan! (enkä ole soittanut neuvolaankaan vielä...) Sanokaa mulle että ota rennosti Heipa! :LOL:

Heipa 6+0, anyway jo kaksi viikkoa plussauksesta! ;)
 
Heipa: ota rennosti :D

Alkuöklötyksen ja mahakipujen loputtua ei ole ollut mitään maata järisyttäviä oireita, kaikkea mutta mietona. Niin kauan kun verenvuotoa ei ole, olen naiivin hyväuskoinen, kaikki on hyvin. Helpottaa kun antaa itselleen luvan, ettei tartte stressata :)

Tänään eka neuvola, tosin vasta iltapäivällä, mitenkähän sitä malttaisi odottaa sinne asti :D

pokemoni & myttynen 8+0
 
Ota rennosti Heipa ! ! ! :D

Mun oireet: Nää ihmeen jättitissit, varsinkin aamuisin hyvin kipeät ja turvonneet, vähän helpottaa iltaa kohti. Aina syömisen jälkeen tulee hetkeksi huono olo, en ole vielä oksentanut, mutta ei ole kaukana ollut. Maha turpoo päivän mittaan aika palloksi, housut kiristää ikävästi. Päätä (otsalohkoa) särkee, ei mitenkään hirmuisesti mutta jatkuvasti kuitenkin. Lämmöt on ollut iltaisin 37,2 ja mieskin sanoi, että mun iho tuntuu tosi kuumalta. Oon iltaisin tosi väsynyt. Tietysti tää ilmakin vaikuttaa varmaan kaikkeen näihin, mutta yleisesti mulla on aika vetämätön olo.

Mä en oo myöskään joutunu käymään kauheesti pissalla. Voi olla tosiaan, että johtuu tästä helteestä.

Mä odotan ihan hirveesti sitä 5.8. lääkäriä. Ja sitä että voi kertoa lähimmilleen, että kyllä siellä pieni masuasukki köllöttelee. Ehkä tästä odotuksestakin tulee sitten konkreettisempaa. Vielä on välillä vähän epätodellinen olo...

Eilen ostin ensimmäisen humpuukituotteen :LOL: Apteekista Vichyn anti-stretch-voiteen.

Mariaana 5+5
 
Kiitti pokemoni ja mariaana :D

Kai mun ajatukset johtuvat vähän siitäkin että kuulin jokin aika sitten että mun äidillä todettiin tuulimuna ennen kuin minä ja mun kolme sisarusta synnyttiin. Jotenkin tm:n mahdollisuus tuntuu niin pahalta, sitä ei ole edes oikeasti ollut raskaana vaikka niin on luullut. No mutta edelleen, turhaanhan sitä etukäteen stressaa. Ja monesti kai tm:kin varoittelee itsestään pienellä vuodolla, jota mulla ei ole ollut *koputetaan jälleen puuta*

Noni, nyt mä alan ottaa rennosti ja nauttimaan tästä!

Mitäs sanelle ja neulaselle kuuluu?

Ja ps. muutkin esikoisen odottajat ovat tervetulleita, kuitenkin käytte salaa täällä kurkkimassa ;)

Heipa 6+0
 
Heipa: oon miettinyt tm:sta ihan samaa :)

Ainii, ja pissaamisesta, tuntuu että tahti on täälläkin hiipunut, tai sitten se johtuu siitä että siihen on jo tottunut, tai että se ylimääräinen neste haihtuu tällä hetkellä hikenä...
 
se on nääs MORO

Tääl iski sit ekaa kertaa kunnon pahoinvointi. Aamulla heräsin oksettavaan oloon ja nyt vasta alkaa helpottaan. Tiesi et pitää saada syötyä, mut kun ei meinaa pystyä. No oksua ei kuiteskaan tullut. Ja pakko myöntää, oon niin onnellinen kun kerrankin kunnon oire, kun kovasti pelottaa ettei masussa mitään ole.
Rinnat on ajoittain edelleen turpeet ja hieman arat.
Väsymystä on entiseen malliin, eli illalla ajoissa maateen ja aamusta nukkuu pitkään. Nyt on yöt saanut nukkua paremmin kun ei ole tarvinnut herätä klo 3 syömään yöpalaa. No toisaalta ei mikään ihme et aamusta oli niin huono olo.

Mulla toi pissalla käynti vaihtelee ihan hirveesti. Välillä n 5 min välein ja sit taas aikoja et mitään ei tule.
Juoda saa kyllä urakalla tällä helteellä ja tätä hien määrää.

No tämä hullu lupautu meneen 5 viikon lomallaan 2 viikoksi tekeen keikkatöitä, katsotaan miten jaksan. Meen mun vanhaan työpaikkaan, eli tiedossa kyl millasta siel tulee oleen. Mut jos en jaksa, niin sitten en mene.

Mulla noita odotus kavereita on enemmänkin, eli yksi saa nyt elokuun lopussa, yksi jouluna ja sitten toi sisko-kulta. Muutama ystävä jolla ihan pienet lapset ja miehen siskon lapset kohta 4 ja 2 v, eli kyl leikki seuraa löytyy.

Raskausarvista, no jos alan rasvaileen, niin en kuitenkaan jaksa sitä 2 viikkoa kauempaa. Toiseksi, mulla on jo nyt ns. raskausarpia rinnoissa ja hieman mahassakin. Tissikoko ei ole isontunut, onneksi, muutenkin jo vaikea löytää tarpeeksi isoja liivejä. En ole mikään E kuppi, mut varustusta jonkin verran ja kun "hieman" pullukkakin, niin lisää hankaluutta

Viime päivät on mennyt taas raksa hommissa ja tänään sain toimitettua rakennusluvanmuutoshakemuksen. Toivotaan et pikku mökki olis valmis maaliskuussa.

Äitini kovasti yrittää houkutella vauvatavara ostoksille, mut oon hyvin saanut itteni hillittyä toistaiseksi. Jotenkin ei vaan uskolla shoppailla, niin kuin viimekerralla. On sit kova pettymys taas pakkailla niitä varastoon. Mut pakko myöntää, et paljon positiivisempi asenne nyt tän raskauden aikana ollut.

Huomenna onkin eka neuvola ja vielä viikko ar uä:n.


Helle päivien jaksamisia

sane & Toivo rv 5+4
 

Yhteistyössä