**Esikoishaaveista plussanneet**

tervetuloa uudet!! :heart: :heart: Mä lisäilen teitä tuohon etusivulle, kertokaa vaan mikä on laskettu aika :)

Muiltakin voisin lisäillä iän, jos vain sopii? Pitäisikö lisätä myös synnytyssairaala?

Me käytiin eilen miehen kanssa katselemassa vaunuja :D Ei nyt ostettu mitään, kunhan katseltiin. Aluksi mä olin kovin innostunut netin perusteella teutonioista, mutta nyt meidän suosikiksi taisi tulla Briot. Niissä se lapsi on korkeammalla, ja mieskin tykkäsi siksi enemmän. Lisäksi mä tykkäsin enemmän väreistä, ja niissä oli paljon enemmän jousitusta, mikä on tarpeen kun tulee talvivauva ja me ulkoillaan paljon muutenkin koiran kanssa erilaisissa maastoissa. Mutta saa nyt nähdä mihin päädytään, eihän tässä kiirettä ole.

väsymys jatkuu, mutta sain mä äsken siivottua.

neulainen ja klöntti 12+4
 
Trevetuloa tupunen :)

Ja kiitos neulainen kun päivittelet :heart:

Tänne ei kuulu omaan napaan ihmeellisiä, suurin osa oireista on helpottaneet ihan tosi paljon, mikä välillä laittaa vähän huolestumaan. Kuitenkin jotain on koko ajan, joten kovasti toivon että kaikki olisi hyvin... Ultraan on vielä niin kovin pitkä aika, mutta eiköhän sen jaksa odottaa :)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

pokemoni & myttynen 8+5
 
Tervetuloa moumou ja tupunen!! :flower:

pokemoni, eikös niiden oireiden kuulu jossain vaiheessa alkaakin helpottaa? Eiköhän kaikki ole oikein hyvin :) Koskas sulla olikaan se ultra? (en nyt näe noita edellisiä sivuja...)

Mä oon kans nähnyt k18-unia. Ne on vaan joka kerta päättynyt huonosti :D Siinä vaiheessa kun paras hetki lähestyy niin herään ihan tuskaiseen mahakipuun :p Sen takia vähän arastelin touhuilla miehenkin kanssa, mutta se ei sitten sattunutkaan. Ties mistä johtuu sitten...

neulanen on jo päässyt vaunujen ihmeelliseen maailmaan :) Hui, mä en vielä edes uskalla ajatella moista :) Mutta sä ootkin tietty jo pidemmällä.

Hmph, hitsi kun tässä ei näe edelliselle sivulle, en nyt muista mitä muut ovat kirjoitelleet... no palaan niihin sitten myöhemmin :)

Mä "jouduin" kertomaan eilen yhdelle ystävälleni tästä siunatusta tilasta. Oltiin rannalla ja kaveri kyseli mua illalla istuskeleen punkkupullon äärelle, enkä sitten halunnut valehdella vaan totesin, että olen vesilinjalla :) Läheisimmät ystäväni kyllä tietävät vauvahaaveista ja pidemmästä yrityksestä joten miksipä sitten keksimään valeita. Miehen kanssa jo juteltiin asiasta perjantaina ja hän sanoi, että saan ihan itse päättää kerronko vai en, hänen puolestaan ei tarvitse asiaa pimitelläkään (aavistin siis että asia tulee puheeksi tavalla tai toisella). Mutta sovittiin kuitenkin, että tuleville mummuille ja vaareille kerrotaan sitten varhaisultran jälkeen kun raskaus varmistuu.

Heipa rv 6+5
 
Täällä olisi yksi esikoistaan odottava tulossa mukaan myös, jos mahtuu :heart:

Eli oon 24-vuotias hämeenlinnalainen tyttönen, ensimmäistä yritettiin 10kk ja sitten saatiin pieni kyytiin pitkien kirtojen ja yhden kemiallisen tai varhaisen km jälkeen :heart: Asustellaan 48 m3 kerrostalo kaksiossa tällähetkellä kahden kissan kanssa :) Avomiehen kanssa olaan seurusteltu vähän yli 2-vuotta, josta yhdessä ollaan asuttu virallisesti 1,5vuotta, mutta täällä mää melkein koko sen ajan ennen muuttoa vietin :LOL:

Kaikille ollaan raskaudesta kerrottu, kun kaikki tiesi, että yritetään vauvaa :) Kerrottiin kaikille heti, kun sain 5 testiin plussan, ajateltiin, että kerrotaan, kun olisin kuitenkin kertonut kaikille, jos jotain olisi sattunutkin tässä alussa, ( vielä pitää koputtaa puuta ) Oon sellanen, että en osaa olla puhumatta, jos jotain tärkeetä tapahtuu :p

Varhaisultrassa käytiin vk 6+4 ja siellä saatiin syke näkyviin ja näkyi vain pienenpieni nuppineulan pään kokoinen pallero :heart: nt-utrassa kaikki olu kunnossa ja kaikki saatiin näkyviin :) riskiluvuksi saatiin 1:11000, eli kaikki pitäsi olla kunnossa.

Nyt on menossa rv 15+2, kolme viikkoa on mennyt ilman pahoinvointia, mutta sitä ennen pahaolo oli 24/7 ja oksentelin ainakin kerran päivässä ja kärsin närästyksestä ja väsymuksestä. Nyt väsymyskin alkaa hellittämään, ainoastaan luultavasti kuumien ilmojen takia tuli supistuksia viimeviikolla ja oli pe niiden takia sairaslomalla ja huomenna menen labraan, jossa multa otetaan streptokokki, hiiva ja pissanäytteestä katsotaan tulehdus.. :)

Hmm.. siinä oli nyt aluksi vähän tietoa musta.. kahlailen tässä läpi teidän tekstit seuraavaksi ja kommentoin niitä sitten hieman myöhemmin..:)

piupula ja leevi 15+2, LA 7.1.2010 :heart:
 
kiva kun piupula löysit tännekin pinoon! :heart: Mä voin vielä päivittää tohon etusivulle sun synnytyssairaalan, jos jo tiedät?

Mäkin muuten olen kertonut jo kaikille, äsken laitoin facebookiin meidän ultrakuvankin. Jos siitä ei sitten ihmiset tajua, niin ei ole enää mun ongelma :D Tosin on ainakin mun kaverit tätä osanneet odottaakin, samoin mun suku. Mutta miehen puolelta on tullut kommentteja, että miten me näin nopeasti yms. Ollaan nyt oltu yhdessä kaksi vuotta, ja viime syksynä mentiin naimisiin. Ja kun ikääkin on 28-30v, niin ei tämä mun mielestä enää mitään nopeaa toimintaa ole. Kummatkin tietää mitä haluaa, ja yhdessä on hyvä olla, joten miksi ihmeessä hidastella? Ja mekin kyllä yritettiin vuoden verran tätä vauvaa, joten oltaisiin me voitu olla vieläkin nopeampia, jos olisi tuuri käynyt :p

Käytiin miehen kanssa tänään kirpparilla, ja tuli ostettua kolme bodya. Itse pidän tosi paljon kaikista kirkkaista väreistä ja isoista kuoseista, joten kun niitä näkee, on pakko ostaa. Nämä oli tosin ekat vauvaostokset, tästä se sitten lähtee :heart:

neulainen ja klöntti 12+4
 
Heipä hei, rouvat & neidit, täältä olisi lisäneiti mukaan tulossa, mikäli mahtuu. =)

Ensimmäistä tässä siis mekin odotellaan, LA olisi nyt omien laskujen ja nettilaskureiden perusteella alustavasti 18.3., eli aivan alussa mennään vasta. Nyt 5+2. Pk-seudulla asustellaan. Minä myös olen tuolla maaliskuisten pinossa, mutta hyvin pianhan siellä vauhdista putosi kakkosiaan, kolmosiaan ja viidensiään odottavien seassa. :) Tämä pino vaikuttaakin ihan mielettömän kivalta, ja kun on moneen otteeseen lukenut tervetulohoukutteluita, niin tänne minäkin!

Ikää mulla on siis 24 ja miehellä saman verran. Meillä oli nyt aika rivakkaa toimintaa, kun tärppikin lopulta kävi yllättävän pian, pari-kolme kuukautta ehdittiin yrittää. Toivottavasti sintti pysyy messissä!

Jinda ja sintti 5+2
 
Kirjoitin pitkän postauksen, mutta jonnekin bittiavaruuteen se katosi..

ELi lyhyemmin, oliko muista kamalaa soittaa neuvolaan eka kertaa?

Ite jännitin jo valmiiks, ja piti vielä töistä soittaa ja yrittää salailla työkavereilta. Aina tuuttasi vain varattua, ja kun lopulta soikin, niin menin ihan paniikkiin ja kipitin lääkevälikköön piiloon puhumaan. Olin ovella vasta kun terkka vastasi, ja olin ihan öö mm niin mää tota eilen sain plussan :D terkka pääsi onneksi heti kärryille ja sain minäkin kasattua itseni...

Kiva kun vastasikin eri terkka kuin luulin, on tuo uusi jo harjoittelusta ennestään tuttu.

Tervetuloa myös muille uusille, kiva on tulla jo näin alussa mukaan niin tulee kaverit tutuksi tässä lukuisten kuukausien aikana :)

tupunen ja vielä nimetön pikkuinen H 5+5
 
Piupulalle ja Jindalle paljon tervetuloa, kiva saada lisää porukkaa :heart:

Piupula onkin hyvässä vauhdissa jo raskauden kanssa :) Kiva kuulla että pahimmat alkuraskausoireet ovat historiaa.

Jinda, meitä maaliskuisia täällä onkin jo useampi, saadaan ihmetellä asioita yhtä matkaa :)

neulainen, oho, hyvä veto laittaa kuva facebookiin :D Ei luulisi jäävän kenellekään epäselväksi! Eikä tarvitse kaikille erikseen kertoa. Ton facebookin kanssa meinaan itse pitää sikäli matalaa profiilia, että en liikaa sinne jauha raskausvaivoista yms. Tämä johtuu siitä, että silloin kun yritimme vauvaa eikä sitä alkanut kuulumaan, niin tuntui pahalta lukea puolituttujen valituksia ja kertomuksia "alakerran asukkaasta" jne. Oli siis arka paikka ja en halua, että kenestäkään muusta tuntuu samalta mun takia, kun koskaan ei voi tietää kenellä on lapsettomuutta takana. Siitä kun ei pidetä meteliä niin kuin vauvojen saannista. Äkkiä tulee sellainen fiilis että niitä vain tehdään ja itse on jotenkin viallinen. Lasten saannin haasteet ja lapsettomuus kun ovat tabuja.
Krhm, pienoinen tilitys, sorry :D Tämä on siis vain mun oma toimintatapani, en aio ketään tuomita vaikka olisikin eri linjoilla :)

tupunen, mä ainakin venytin neuvolaan soittoa parilla viikolla... jotenkin tuntui että murphyn lain mukaan neuvolasoitto kuitenkin johtaisi siihen, että jotain sattuukin ja ajan joutuisi perumaan. "mitäs soitit liian aikaisin, nih!" Tyhmää, tiedän :) Mutta sitten kun sai otettua puhelimen käteen niin kaikki menikin ihan hyvin. Ei jännittänyt kauheasti, neuvolasta vastattiin heti ja luurin päässä oli mukavan oloinen nainen. Ehkä asiaa helpotti se, että olin jo aiemmin soitellut varhaisultrasta pariin eri paikkaan, purin siihen pahimman jännityksen :) Mutta olihan se hurjaa sanoa ekan kerran että on raskaana...

Se olis sitten kuulkaas taas maanantai huomenna, jotenkin ihan työmotivaatio kateissa kun mieluummin miettisi vain näitä vauvajuttuja ;)

Heipa 6+5
 
Kiitos tervetulotoivotteluista!

Tupunen minä soitin neuvolaan muutama päivä testaamisen jälkeen, ja oli kanssa vähän tyhmä olo. "Öö.. hei... tein postiviisen raskaustestin. Tai itse asiassa aika monta". Mitä ootte mieltä, onko 11 monta vai järjettömän monta? :LOL: Nyt kyllä varmaankin on vielä vaihdettava neuvola-aikaa, koska saattaapa tuo asuinkunta vaihtua tässä jopa ennen sitä ensimmäistä käyntiä.
 
Kivaa! Uutta jengiä :) Jos nyt saatais pidettyä pino koko ajan etusivulla... eli tervetuloa tupunen, Piupula ja Jinda !

Neulainen Korjaatko mulle synnytyssairaalaksi K-HKS. Me ollaan oltu lapsettomuushoidoissa TAYSissa, siks nuo TAYS-jutut.

Mä kerroin tänään meidän äidille. Itkuhan siltä pääsi, ja multakin. Tietää, että ollaan kaks vuotta yritetty niin oli niin onnellinen ku vihdoinkin tärppäs. Sit olin tänään kaverin tytön rippijuhlissa. Kirkosta lähtien koko ajan ihan tippa linssissä. Ihan "pieni" herkkyys koko ajan päällä. Koitin vaan niellä ettei ihmiset ihmettele, että mikä tota vaivaa ;) Sit yks kaverin kaveri alko kyseleen, kun juhlissa oli pieni vauva että ei sulla vielä vauvakuumetta? vai onko tilauksessa jo? ehkä meinasin mennä vähän vaikeeks :whistle:

Pahoinvointi tulee ja menee aaltoina. Kun tulin tänään sieltä juhlista niin vessanpönttö sai osansa kakkukahveista... :(

Huomenna mä otan luurin kauniiseen käteen ja soitan neuvolaan!

Mariaana ja katkis 6+3
 
Ja Jinda, mä tein varmaan kans 10, ensin Clearbuen herkän 3 päivää ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa, samana iltana Sofin testillä negan :| seuraavana aamuna CB viikkonäytöllisen 1-2 viikkoa raskaana, sit liuskoja oli kaapissa niin joka päivä katselin vahvistuuks viiva :LOL: jotku pitäis hulluna mut musta se oli vaan joka päivä kivaa nähdä ne kaks viivaa ;) pikkuhiljaa alko meneen tajuntaan että totta se varmaan on...
 
heipa En mäkään meinannut facebookissa hirveesti mainostaa oireita tms, kun tiedän ettei kaikki siitä tykkää. Mä itsekin olin talvella aika toivoton koko asian suhteen, ja nyt onkin ihanaa kun ihmiset ovat ilmeisesti jo aiemmin arvailleet asiaa, mutta kukaan ei ole uskaltanut kysyä. Mutta nyt tuon ultrakuvan myötä ei tartte jokaiselle kertoa erikseen, ja halukkaat saa itse kommentoida.

Tervetuloa Jinda! Lisäsin sut listalle :)

KOhta pitää alkaa ostamaan uusia rintsikoita. Mulla on A-tissit, ja nyt alkaa käydä rintsikat pieniksi. Eniten mua vaivaa nännipihojen kasvaminen, kun olen tottunut sellaisiin pieniin ja siroihin tisseihin. Ja nyt on muutenkin sellainen lihava ja turvonnut olo, haluaisin saada pian sellaisen kunnon raskausvatsan, josta voisi olla ylpeä. Ei tällaista ihme turvotusällötystä... :ashamed:



yhä edelleen 12+4 :D
 
Mää tein yhden ainokaisen, Apteekin raskaustestin, ja unohin selittää miehelle ennen testausta että mikä tarkottaa mitäkin. No siihenhän tuli kirkuvanpunaset viivat melki heti ja tökkäsin sen miehen nenän eteen että kato nyt ja aloin itkemään. Kultaparka oli sitten ihan ulalla, että häh, eli ollaanko raskaana vai ei? :D

Mutta kyllä se testi on edelleen tallessa, ja alussa piti monta kertaa päivässä kaivaa esiin ja katsoa niitä viivoja :) Onneksi ne vieläkin näkyy, eikä ole kulunut pois.

Oon miettiny paljon, että milloinka kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille ja parhaille kavereille, mutta kyllä me ainakin eka neuvolaan pidetään tieto itellämme. Vaikka tekisi jo niin mieli kertoa! Odotettavissa on ehkä kyllä kummasteluja ja huolta, että jääkö koulu nyt kesken ym, mutta eiköhän kertominen silti hyvin mene.
 
Noniin :) Nyt sitten kommentteja :)

vitamiineista itse syön lady vitan raskausvitskuja, omega 3 ja 6 lisää, gefilus tabletteja ja femiflor-kapseleita :) nyt taas pystynyt syömään viikon verran, kun pysyy sisällä :)

ruokavaliosta itse aluksi olin tosi skeptinen, mutta huonolo ja oksentelu aiheutti sen, että söin, mitä alas sain ja teki mieli ja pysy sisällä :) Nyt alkanut taas kiinnittämään enemmän huomiota ja alkanut syömään terveellisemmin.

sane Mukava kyllä odottaa siskon kanssa samaan aikaan ja puida kaikkia asioita yhdessä :heart:

rasvoista itse kävin ostamassa body shopin kaakaorasvaa :) muistanut olen rasvata varmaan 4-5 kertaa, kun on oikein kivistänyt ja kutittanut :ashamed:

ilmasta Teen niin kuolemaa.. Hikoan todella huonosti ja nyt kokoajan sellanen kestohiksa päällä :x Voisin ottaa sellaset 10 astetta pois ja sadetta 2päivää :D kissatkin ihan naatteja täällä :|

neulanen, Heipa, mariaana Kiitoksia :heart:

neulanen Synnytysairaalla meillä on K-HKS :) Ja kiitoksia päivityksistä :flower:

Jinda Tervetuloa :) Itse tein 5 testiä ja kaksi digitestiä samana iltana :p Vaikka toisessa käsessä oli digi testi, missä lukil että raskaana, niin olin ihan varma, että toiseen tulee ei raskaana testi :whistle:

piupula ja leevi 15+2
 
Hei ihanaa, paljon tullut taas uusia, tervetuloa! :flower:

Heipa: Joo, kai niiden kuuluukin helpottaa, ja onnekashan mä olen jos näin helpolla pääsin :D Mutta minkä sitä itelleen voi, kaikkea kun tulee mietittyä...

Uutisten kertomisesta: mekin mietittiin ensin, että oltaisiin kerrottu vasta ultran jälkeen vanhemmille mutta sitten parin viikon jälkeen plussauksesta kerrotiin. Tiedettiin, että uutiset on mieluisia ja jos myttystä ei olekaan, niin tukikin on taattu :) Muutamalle ystävällekin, jotka tiesivät yrityksestä, kerroin, mutta ei vielä muille. Saa nähdä, ehkä sitten ultran jälkeen. Töissä on kerrottava mahdollisimman aikaisin, kun teen töitä erilaisten kemikaalien kanssa... Tosin nyt onneksi hommat on tietokoneella vielä pari viikkoa :)

tupunen: mä en jotenkin kammonnut ollenkaan soittaa neuvolaan. Yleensä mä vihaan soittelemista, mieluummin laittaisin sähköpostia tai kävisin paikan päällä, oli kyseessä mikä tahansa asia. Mutta jotenkin mä olin ihan rento :D Ja mä en myöskään testaillut sataa kertaa, mulle riitti yksi haamu ja kaksi selkeää positiivista :D Otankohan mä tän vähän liiankin lunkisti?? :LOL:

neulainen oli ihana kun laittoi ekan masukuvan :heart: Käyn ite varmaan lähes päivittäin kurkkimassa noita alkupuolen masukuvia kun niin kovasti itelleni oottelen sellaista!
Voisin itekin laittaa tähän loppuun sen saman kuvan, minkä jo innoissani laitoin sinne viikko takaperin :D

Ja tästä tulikin mieleen paino, mulla turvotti ihan tosissaan helteiden aikaan, paino nousi 4 kg, oli ihana huomata, että nyt oli jo tippunut kaksi kiloa pois kun ilmat viileni! Mä en ookaan ihan toivoton läski :D

Kyllä mä kovasti kuvittelen itelleni jo vähän kumpua, ainakin jos vähän kauempaa kattoo :D Taidan olla vähän höpsähtänyt :heart:



Rv 3+6 ja 8+0

Omituiset unet jatkuu, toissayönä olin miespuolinen englanninkielen opettaja :eek: Ja joo, seksiunetkin jatkuu ja huh huh :D

pokemoni & myttynen 8+6
 
Ihania masukuvia täällä :heart: Mä voisin ottaa kuvat aamu- ja iltamahan eroista ;) Iltaisin ihan järjetön pallo! Ja pokemoni "hyvä" kuulla, että muillakin on paino noussut. Punnitsin itseni eilen illalla ja muka 2kg tullut lisää painoa! Aamulla oli kyllä kilo hävinnyt. Oonhan mä syönyt ehkä enemmän kuin yleensä, mutta en ole kauhean lihovaa tyyppiä. Kai nää hormonit pistää sit kaiken uusiksi, vaikka oon kyllä vedonnut siihen, että lisäpaino johtuu vain tästä turvotuksesta ;) Sanoin jo kyllä miehelle että sen vaimosta on tulossa plösö ;(

Jinda, mä tein ekana päivänä kolme testiä, joista kyllä ensimmäinen oli susi (ei tullut edes kontrolliviivaa). Kädet täristen odottelin näkyykö mitään ja kun haalea viiva tuli esiin, niin revin kauhealla rapinalla esiin clearbluen digitestin :D Siihen tulikin nopeasti teksti "raskaana". Kolme päivää myöhemmin tein vielä yhden testin kun halusin nähdä oliko viiva tummunut, ja olihan se :) En uskonut ikinä näkevän positiivista raskaustestiä!

Yhh, tänään on taas vähän etonut heti aamusta... mutta onneksi ei varsinaisesti okseta.

Heipa 6+6
 
Tämä saikkuilee. En tiedä johtuuko tää kaamea päänsärky kipeytyneistä niskoista vai mistä, vaikka kuinka yritän niitä venytellä. Tekisi oikeasti mieli hakea seuraavaksi kahdeksi viikoksi saikkua, mitä on töitä vielä jäljellä. Mutta ensinnäkin meidän arvauskeskus ja neuvola on kummatkin lomilla, joten en edes tiedä mistä mun pitäisi sitä saikkua hakea :D On mennyt työmotivaatiokin ihan täysin, kun ei työnteosta tule enää mitään tän pahan olon ja päänsärkyjen yms takia. Eikä kiinnostakaan.

Mähän itseasiassa söin vielä keväällä mielialalääkkeitä, jotka nyt kesällä sitten lopetettiin tän raskauden takia. Tai itseasiassa söin pientä annosta vielä viimekin viikolla, mutta niin pientä, ettei pitäisi enää auttaa. Joten motivaation puute voi johtua mielialan laskustakin. Muuten mulla menee kyllä hyvin, kunhan ei tarttis töitä tehdä tai miettiä. Ehkä siinä on se, että kun omaa energiaa ei ole ollenkaan, niin niitä pieniäkään energianrippeitä ei haluaisi tuhlata töihin. Mullahan on ollut ongelmia rautavarastojen kanssa, ja näköjään on vieläkin. Ei tämä väsymys muuten näin pahana olisi taas. Pitäisköhän sittenkin hakea saikkua sen varjolla? :whistle:

Toinen "kaamea" asia. Mulla on pieni luomi leuassa, ja nyt siihen on tullut finni. Ennenkin on tullut finni siihen viereen, mutta nyt se on ihan siinä alla/päällä. Koko hökötys on turvonnut kolminkertaiseksi ja se turpoaa vieläkin. Perhana näitä hormooneja :kieh: :LOL: :D

Mullakin muuten nousi paino alussa jotain 2kg. Siis joskus viikoilla 6-9. Nyt tuntuu että se on vähän laskennut turvotuksen mukana, tarkkaa painoa en tiedä. Ajattelin mennä noilla neuvolan painoilla, kun oma vaaka ei kuitenkaan kerro ihan samaa.

nyt koiran kanssa ulos.

neulainen ja klöntti 12+5
 
kuumia helle päiviä
Kaikille uusille tervetuloa, kiva et mennään kaikki hieman eri ajankohdissa.

Täällä on kärsitty pahoinvoinnista läpi viikonlopun, jopa yö unet mennyt. Peruin tän päivän kaveritapaamisenkin, kun haluun olla vaan sohvalla ja saada unta.
Myös keittiön hajut on alkanut tökkiin. Huomenna onkin sitten ensimmäinen ultra, jännittää, mut kyl sieltä on syke löydyttävä näillä oireilla.

Mies eillen totes, et unohti onnitella siskoani ja sen miestä kun nähtiin. Ei kuulemma osaa ajatella niiden perheenlisäystä vielä, kun omakin tuntuu ihan epätodelliselta. Sano et unohtaa vähän väliä, et mun masussa kasvaa pikkunen.
Onneksi mies ymmärtäväinen pahoinvoinnin suhteen, ellenkin hiero masua sit illasta, niin hieman helpotti.


raskaustesteistä, mä tein varhaistestin 4 päivää ennen menkkojen alkua ja siinä sit joka päivä yhen menkka päivään asti ja menkka päivänä heti 3 testiä ja sen jälkeen vielä viikkotestin muutamien päivien kuluttua. Viekin tuol kaapissa olis yksi :LOL: ja neuvolaan soitin ja pyysin hCG kokeeseen lähetteen ja siinä samalla sain ensikäyntiajan. Ei mua se soittaminen jännittänyt, mut tuntu niin hölmöltä mennä sinne ns liian aikasin rv 5 oli vasta kuitenkin menossa.
Pakko sanoa r-testeistä, et olen todennut, et mitä kalliimpi, sen huonommin muodostuu viivat. Noilla halpis testeillä aina vahvat viivat ja jopa 4 päivää aikasemmin kun menkat pitänyt alkaa. Nyt kun tein varhaistestin, niin siinä ihan haalea haamu ja halppis tavis testissä oli selkeä viiva

Nyt pitäs saada raahattua ittensä tuonne ruokakauppaan ja nujertaa pahoinvointi. Kyl töis olo on ankeeta, jos olo tätä luokkaa.

Huomenna ultran jälkeen ajattelin mennä vauvakaupoille jos jaksan

Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja

sane & toivo rv 6+3
 
Minäkin voisin liittyä tähän porukkaan.

Eli TaCa 30v ja laskettu aika on 20.01.2011 niin ja helsingistä olen!! Synnäri on naistenklinikka.

Nyt on hiukka kiirus mut palailen päivemmällä kertomaan lisää!!!

TaCa ja ötökkä 13+4
 
Maanantai päiviä pinoon :)

Laitetaanpa nyt tännekkin mahakuvaa tulemaan :p

Tässäpä mun kaljakeissiäni :)

Eli tässä rv 13+4 ja tässä rv15



paino Mulla tuli ensin lisää 1,3kg ja sen jälkeen seuraavalla neuvola käynnillä olin laihtunut 1,5kg huonon olon takia... Saan nähdä, mikä on seur. ti tuomio :p

neulanen Nyt vaan omalääkärille/työpaikka lääkärille/ neuvolaan tänään soittoa ja sanot, että ei ole voimia ja että et jaksa. Kyllä siellä ymmärretään :heart: 2viikkoa oot ansainnut sairaslomaa, ei kenenkään tarvitse itseään väkisin työntää eteenpäin päivästä toiseeen :hug:

pahoinvointi itsellä hetekellisesti auttoi salmiakki, paras oli ehkä pantterin se pikkulaatikko versio, niin imeskelin niitä ja olo vähän parani, samoin piltit oli eri käteviä, kun ne oli niin pieniä, että sai edes vähän energiaa :) Ja mehujää, ne oli kanssa tosi hyviä, sai nestettä ja sokereita. :) Katsii kokeilla jos yhtään pystyy. Nukkuminen auttoi myös, mitä enemmäin sain unta ja lepoa, sen parempi olo oli. Tsemppiä :heart: Itse olin ihan varma, että ei koskaa lopu jausko loppu kesken, 8viikoa kesti ja sen jälkeen helpotti 2viikoa eteenpäin niin oksentaminen oli historiaa :)

hajuista Oli kyllä alussa vikea tottua kaikkiin voimistuneisiin hajuihin :$ Nykyään kaikki voimakkaat tuokut saa oksennusrefleksin aikaiseksi, esim. kissanruokaa en pysty antamaan ilman kakomista, roskis, viemärinhaju ( töissä yksi vessa haisee välillä ) ja hajuvedet.

(.) Tänään labrassa käyty, streptokokkia ei otettu, otetaan vasta myöhemmin, jos tarvetta, kun ei hoideta kuitenkaan vielä tässävaiheessa raskautta, jos löytyykin, vasta myöhemmin. :) Huomenna pitää tuloksia aamulla soitella pissakokeesta ja hiivasta. Saas nähdä löytyykö mitään vai ei.. oireita ei paljon ole.. Supistelut varmaan tästä helteestä johtuvia :|

piupula ja leevi 15+3

*muoks* TaCa Teretulemasta mukaan :)
 
kommentoin vaan nopeasti. Itkin tänään mun päänsärkyä, ja päätin soittaa itselleni lääkärin huomiseksi. Eli aamulla lekuriin, eivät tunnu olevan töissä oikein innokkaita. Mutta ei haittaa, mä haluan pitää itseni kunnossa.

Tänään oksennettu pari kertaa, kiitos sen päänsäryn. Ja kiitos piupula, mä lähden hakemaan kaupasta salmiakkia sun luvalla :D

neulis
 
Heipä hei ja toivottavasti hyvinvoivaa huomenta!

TaCa, tervetuloa!! :flower:

neulainen, saitko saikkua? Toivottavasti!

Mä ihmettelen miksei hajut (ainakaan vielä ) tee mulla pahaa. Olin ihan varma että se tulee olemaan varma oire, kun muutenkin monet hajut tökkii (kuten toi kissanruoka). Mutta ei ainakaan vielä töki yhtään sen enempää kuin ennenkään.

Onkos muilla muuten elukoita? (piupulalla on mitä ilmeisimmin kissa/kissoja :) ) Oletteko jo ajatelleet tulevaisuutta, että miten eläimet ja vauva sopivat yhteen? Meillä on kaksi kissaa, kovin kilttejä mutta tietty vähän mietityttää, miten estää kissojen hyppiminen vauvan sänkyyn. Mutta eiköhän me jotain keksitä!

Kyl vaan on taas vähän etova olo ja nousin taas yöllä pari kertaa vessaan, niin kuin joka yö. Tätä tää kai sit on. Ja vitsit kun mulla olis ollut eilen v-ultra jos en olisi siirtänyt sitä ensi viikkoon! Tahtoo jo nähdä!

Heipa 7+0 *poks* (hah, pääsinpäs sanomaan ;) )
 
Huomenta tytsyt! Lomalainen täältä ilmoittautuu..

TaCa Oikein paljon tervetuloa!

neulainen Toivottavasti voit jo paremmin, jaksuja sinne :hug:

sane Toivottavasti pärjäilet pahoinvoinnin kanssa. Mulla on huono olo monta kertaa päivässä mut usein se menee aika pian ohi. Pari kertaa oon tosiaan joutunut kohtaamaan pöntön... Tule sitten heti kertomaan ultrauutiset!

Piupula Onpa sulla ihana massu jo! Mulle kans... Mulla on nyt turvotuskin jotenkin vähän helpottanut niin maha on aika littee.

heipa Voi että mäkin haaveilen siitä ekasta ultrasta ja että tietäis että siellä pieni sydän lyö... Sit vasta sitä jotenkin uskoo, että kyllä sieltä vaan pikkuinen on meille tulossa. Ja eläimistä, meillä ei oo mitään lemmikkejä.

).( Mä soitin nyt sitten eilen neuvolaan ja mun ensikäynti on ens maanantaina. Oli kyllä tosi mukavan kuuloinen neuvolantäti ja odotan oikein sinne menoa. Kauheesti tekis mieli kertoa kaikille mut vielä pitää malttaa.

Mariaana ja katkis 6+5
 
neulainen: saikulle vaan, edes viikoksi :) tärkeintä on nyt että pidät itsestäsi huolta :hug:

Ja tervetuloa mukaan TaCa :flower:

piupulalla on ihana masu :heart: Tulisi nyt pian se 12 viikon rajapyykki tännekin, sit saa masukin näkyä jo :heart:

Heipa: mullakaan ei hajut ihan kamalasti töki, toki tuntuu että haisee voimakkaammin mutta ei aiheuta reaktiota. Ja eläimistä, meillä on kaksi kissaa kans :) Meillä sattui vähän ikävästi tuossa vuosi takaperin kun kaveri tuli käymään vauvan kanssa meillä. Kissat eivät koskaan olleet nähneet pientä ihmisenalkua, joten alkuun olivat tosi varovaisia mutta kuitenkin uteliaita. Vähän kävivät haistelemassa, enempi sitten kun vauva ei ollut kopassaan (kävivät kovasti haistelemassa koppaa). Jossain vaiheessa toinen kissoista hyppäsi pöydältä alas ja ilmeisesti vauva säikähti sitä kun oli siinä vieressä ja parahti itkuun. Kissa tietysti säikähti sitä ihan kamalasti ja sähähti. Vauvan äiti syöksyi paikalle ja nappasi vauvan, josta kissa säikähti vielä enempi, ja asiaa ei auttanut se, että meidän toinen kissa tuli paikalle ja luuli että nyt leikitää, ja hyppäsi säikähtäneen kissan päälle :D Ei saisi nauraa mutta oli aikamoinen ketjureaktio! Laitoin kissat pihalle rauhoittumaan. Mutta tämän tapahtumaketjun seurauksena se toinen kissa alkoi pelkäämään pieniä lapsia tosi paljon. Menee aina pakoon ja suhisee jos tulee lähemmäs.
Kuitenkin meillä on nyt käynyt muutamia taaperoita sen jälkeen, ja tämä kissa on alkanut tottua niihin jo. Viime kerralla ei edes suhissut vaikka yksi taapero kävi ihan lähellä :) Toinen kissa taas ei välitä, ei anna koskea mutta ei varsinaisesti välitä. Luotan että kyllä ne kissat tottuu :)

Ja vauvan sänkyyn menemisestä, joskus näin jossain nettikaupassa sellaisen kissaverkon, jonka voi laittaa pinniksen päälle ettei kissat pääse sinne. Ja tietysti reunapehmusteet täytyy laittaa ettei mene pinnojen välistä töpöttelemään.

Mäkin kovasti oottelen ekaa ultraa, vielä kolmisen viikkoa, miten ihmeessä jaksan oottaa sinne asti?! Väillä iskee sellainen epätoivon hetki, pelkään, että jos tää onkin vaan tuulimuna tai menee kesken. Mutta yritän samantien suhtautua asiaan taas positiivisesti, kaikki menee hyvin. Murehtimalla tämä ei ainakaan parane :D

pokemoni & myttynen 9+0 (poks poks täälläkin :) )
 

Yhteistyössä