**Esikoishaaveista plussanneet**

Kiitos heipa kysymästä =) Meillä menee klöntin kanssa hyvin, mitä nyt vieläkin olen ihan väsynyt koko ajan. Se on mukava yhdistelmä tästä helteestä, raskaudesta ja raudan puutoksesta.

Eilen käytiin miehen kanssa niskapoimu-ultrassa. Ja siellähän se klöntti oli, kasvaneena ja ihan väärässä asennossa :D Se oli siis nukkumassa, eikä herännyt vaikka miten yritettiin tökkiä. Mun piti kaksi kertaa jopa nousta ylös hyppimään, mutta ei sekään auttanut. Kerran se liikahti vähän, ja kätilö sai onneksi sen niskapoimumitan otettua. Kaikki näytti hyvältä, sydän pomppi ja aivotkin näkyi yllättävän tarkasti.

Täällä tampereella noi ultrat on kaikki keskitetty keskusäitiysneuvolaan. Nyt meidät ultrasi kätilö, mutta rakenneultra laitettiin lääkärille yhden mun lääkkeen takia. Ultralaitteet oli uusinta uutta, ja katossa oli iso telkkari, mistä näkyi koko ajan se sama ultrakuva, kuin mitä kätilön koneelta. Tosi ihana kokemus siis, ja mieskin oli aidosti onnessaan.



Seuraava neuvola mulla onkin sitten elokuussa, ja rakenneultra syyskuun alussa. Painoa tai mitään ei mittailtu nyt, mutta veikkaisin ettei nyt ole mitään tullutkaan. iltaisin turvotus on yhä edelleen kova, ja kai tuo kumpu alkaa muutenkin pikkuhiljaa näkyä. Nyt on myös kaikille sukulaisille vihdoin kerrottu, mies soitti eilen äidilleenkin.

Fecebookiin en ole asiasta vielä mitään laittanut, saa nähdä milloin uskallan. Ajattelin odottaa jos vaikka meidän kissan maha vähän kasvaisi, ja näkisi onko se tiineenä vai ei. Jos on tiineenä (on meillä sijoituksessa, pennut syntyy kasvattajan nimiin), niin sitten voisi laittaa kuvat mun ja kissan mahoista vierekkäin, katsotaan josko joku tajuaisi jutun :D

Onnea muillekin neuvoloihin ja ultriin! :heart:

neulainen ja klöntti 11+6
 
Oi ihanaa neulanen!! :heart: Mikä pikku mussukka siellä köllötteleekin :) Odotan niin innolla että näkisin tuon saman :)

Mä olen tässä ajatellut, että jos/kun mun masussa kaikki on hyvin, niin siellä pitäisi jo pienen sydämen pompotella... on se elämä ihmeellistä :)

Nyt pois töistä haaveilemasta... mukavaa loppupäivää odottelijat!

Heipa 6+0
 
Samat sanat Heipan kanssa. Onpa neulainen ihanan selkeä kuva! Mulle kans ;) Millä tässä malttaa oikein oottaa... kaikki mulle heti nyt! :LOL:

Mä kans just sanoin miehelle, että nyt pitäisi sitten sen pikkusen sydän jo lyödä. Nyt kun sais jostain sellaisen superdopplerin...

Mua alkaa jo suututtaan tää "kuume". Koko ajan heittelee lämmöt päälle 37:n. Mitään ei jaksa tehdä töiden jälkeen ja töissäkin on teho aika heikko. No, ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa. Onpa ainakin oireita, mitä kuulostella.

Mariaana 5+5
 
Ihanaa neulanen :heart:

Täällä kotiuduin juuri neuvolasta, ei mitään ihmeellistä, paljon sai papereita mukaan. Hemoglobiini ja paineet oli ihan hyvät, elokuussa sitten lääkäri, labranäytteet ja ultrat.

Mieskin oli mukana ja oli kyllä mukavaa.

Mutta nyt lähden jumpalle venyttelyyn!
 
Ounou mariaana, pahoittelut lähikontaktista pöntön kanssa :( Toivottavasti oli vain kertaluonteista!

Mulla on myös tota "kuumeen" tuntua, en ole kyllä mitannut lämpöjä, mutta kyllä sen olosta huomaa, varsinkin aamuisin. Vähän veto pois :/ Samaa oloa on ollut monesti loppukierroissa ennen menkkoja, nyt se on vaan jäänyt päälle tän raskauden takia kun hormonitasot eivät tippuneetkaan.

Mulla oli tänään vähän ankea aamufiilis. Paha olo ei ole (siis oksettava), mutta olen ihan puhki ja jotenkin turvoksissa, sormetkin ihan nakit. Ja heti hiki päällä kun on niin pirun kuuma sisällä. Tissit kipeemmät kuin yleensä ja mahakin yrittää kipuilla. Ensimmäisen kerran olin tyytyväinen tähän jääkausi-ilmastoon toimistolla ;)

Heipa 6+1
 
Täällä kans on kuuma, mies totesi eilen et oon ihan tulikuuma, ja olihan mulla "lämpöä". Olo vaan ei ole yhtään kipeä, normaalisti näillä lämmöillä olisin sängyn/sohvan pohjalla. Normaalisti 36,5C ja nyt 37,2C. Ei ihme kun hikoiluttaa koko ajan ja on niin kuuma öisin!

Ja aamu oli täälläkin aika vaikea, olo on ihan tööt ja tukkoinen, kiitos tämän kuumuuden. Tulin töissä piipahtamaan, onneksi voin lähteä kotiin sitten kun olen muutaman pakollisen asian saanut hoitoon täällä. Kotona voi olla edes alasti!

Ja mariaanalle pahoittelut lähemmästä suhteesta pöntön kanssa. Toivottavasti pian helpottaa! :hug:

pokemoni & myttynen 8+1
 
Hejsan tytsyt! :wave:

Sanotaan, että ei sais valittaa kun kerrankin Suomessa on lämmin, mut tää on vaan mulle tässä "tilassa" vähän liikaa. Aamulla tuntuu, kun ei olis levännytkään kun yö menee vaan sängyssä hikisenä pyöriskelyyn. Täytyy sanoa, että oon ihan tyytyväinen että oon nyt töissä kun täällä on sentään viileää. En tiedä mitä mä kotona tekisin. Makaisin varmaan alasti suihkun lattialla...

Aamulla mun rinnat oli niin kipeet että niitä oikein särki. Jotenkin helpottaa sitten kun saa rintsikat päälle niitä tukemaan ja muutenkin helpottaa aina iltaa myöten. Mut sitten tulee taas se pahoinvointi. En oikeastaan pysty syömään ku leipää, viiliä ja jogurttia.

Meillä tuntuu muuten olevan aika samanlaisia oireita. Ettei vaan oltais raskaana :LOL:

Mariaana 5+6 (jee huomenna uuteen viikkoon!!!)
 
neulainen Aivan ihana kuva!

Täällä käytiin ekassa neuvolassa. RR oli ihanteellinen, kerrankin. Hb 136, ja pissakin puhdas
:whistle:

Seuraava aika onkin vasta elokuun lopussa ja lääkärille. rv 13 tehdään jo sokerirasitus, kun PCO:ssa raskaus dm riski suurempi.

Muutamia lippuja ja lappuja sain mukaan ja osan jätin vielä neuvolaan, kun ne löytyy entuudestaan tuost hyllystä.
Ensiviikon uä:n jälkeen lähen sit varaan seulonta ultraa.

Tänään on taas ollut pahoinvointia, se helpottaa aina puolen päivän jälkeen ja rupee sit iltapäivällä hiipiin takaisin päin :headwall: vielä ei ole tarvinnut onneksi pönttöä halata.

Täällä nautitaan kunnon ukonilmasta ja mukavasti kastuin neuvolareissulla.
Itsellä ihanan positiivine asenne, et tämä raskaus menee loppuun asti. Olihan se ihanaa neuvolassa kun valot räpsy ja jyrisi oikein kunnolla

Sane & Toivo 5+5
 
Jospa minäkin siirryn tännekin puolelle, vaikka Helmiäisissäkin olen =)
neulasella aivan ihana kuva! :heart: Tuli ensimmäistä kertaa sellanen sydämentykytysolo, että jospa mullakin on tuollainen masussa kasvamassa :heart:

Mä olen myös ollut tosi epäuskoinen tämän raskauden suhteen, ensimmäinen kerta kun on ikinä (ei siis tm:iä tai km:iä, ei edes raskauden yritystä koskaan) ja kaikki on niin uutta. Mulla on koko ajan ollut sellainen olo, että "ei tää oo totta, ei VOI olla" :D Jospa toi eka neukkukäynti vaikka auttaa konkretisoimaan asiaa, toivoisin vaan että olisi se eka ultra jo, en millään malttaisi odottaa, mutta varhaisultraan menokin tuntuu jo tässä vaiheessa vähän hölmöltä, kun on jo "niin pitkällä" ja neukkukin tosiaan jo kohta. Jos pyytää, niin kuunteleekohan ne ekassa neukussa (Helsingissä) sydänäänet?

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, kun mä en halua, mies on kuin kissa kuumalla katolla aina kun käydään sen äidin luona :LOL: Haluan oikeasti olla varma, että siellä ylipäätään elämää on ja että kaikki on kunnossa ennenkuin aletaan hehkuttamaan yhtään mitään. Ehkä jotenkin ylivarovaista, kun mitään syytä/oireita siihen, että joku EI olisi kunnossa, ei ole, mutta silti.

Naneni ja vauveli 8+2
 
Naneni, tervetuloa!! Epäuskoa on varmaan kaikilla vähän ilmassa, on tää niin jännää :) Onko sun eka ultra sitten np-ultra? Mä menen varhaisultraan sitten kun olen tasan yhtä pitkällä kuin sinä nyt :)

Huh, mä sain tänään soitettua neuvolaan, hyvä minä :D Eka neuvola olisi sitten 10.8. (10+0) ja meille varattiin jo aika kaupungin tarjoamaan ekaan ultraankin, se on 25.8. (12+1). Ultra tarjotaan vaikkei haluisikaan osallistua seulontoihin, mutta kyllä me halutaan. Siinä tapauksessa verikokeessa pitää käydä viikkoa ennen ultraa ja ultrassa sitten mittaillaan niskaturvotusta. Mutta eipä näitä vielä viitsi ajatella, ensin odotellaan varhaisultran tuomiota tasan kahden viikon päästä :)

Mutta kovasti se neuvolan terkka jutteli vaikkei olekaan meidän "oma" neuvolantäti. Lupasi lähettää kotiin postissa infoa luettavaksi ja jotain lippulappusia täytettäväksi.

Heipa 6+2
 
Tervetuloa Naneni tännekin :)

Itse en myöskään mene varhaisultraan, kun ei ole syytä epäillä mitään (kaikki tapahtuu täälläkin ihan ekaa kertaa). Jotenkin mä alan nyt vasta päivä päivältä tajuamaan enempi, että olen raskaana. Mutta en vieläkään uskalla ihan oikeasti alkaa odottaa kun ei ole ultrattu tai kuunneltu sydänääniä vielä...

Musta tuntuu että mun vatsa on pömpsähtänyt nyt esiin! :eek: tai sit kuvittelen vaan tän turvotuksen+lomakilot raskausmasuksi :D

pokemoni & myttynen 8+2
 
Tervetuloa Naneni !

Mä ajattelin soittaa ens viikolla omaan neuvolaan ja varailla jo aikaa ekaan käyntiin. Se TAYS-käynti kun on jo 9+0 niin musta on hyvä, että olis jo oma neuvolakin jo tietoinen raskaudesta. Ei ne varmaan siellä TAYSissa kuitenkaan mitään "ensikäyntiasioita" hoida. Mutta niiiin toivon että ultraisivat!

Eilen kysyin mieheltä että saisinko kertoa jo mun äidille. Ollaan menossa nyt mun lomalla äidin kans käymään IKEAssa niin vois sit sen kans vähän katsella siellä vauvatarvikkeita. En kyllä vieläkään ole uskaltanut ostaa mitään. Ja sain siis luvan kertoa. Että mä ootan ilmettä meidän äidin naamalla kun ainoo tytär oottaa esikoistaan... ;)

Oireista Vessanpöntön halaus jäi toistaiseksi ainoaksi kerraksi ja eilen oli muutenkin paljon parempi olo. Tänään on ollut taas sellasta normiäklötystä aina syönnin jälkeen. Jättitissit on ennallaan. Nyt nukuin yön sellaiset urheiluliivit päällä niin ne ei tuntunu ihan niin kipeiltä aamulla. Kai se maan vetovoima vaan aiheuttaa sen kivun kun ne on niin raskaat.

Huomenna viiminen työpäivä ennen lomaa!

Mariaana rv 6+0 *poks* jee, seiskaviikko alkaa
 
Hellou,

Mitkäs on rouvien perjantaifiilikset?

Meidän pino oli ihan päässyt tipahtamaan! Toivottavasti jaksatte rustailla tännekin ja uusiakin mahtuisi joukkoon. Olen ihan tipahtanut kärryiltä tuolla maaliskuisissa kun siellä on niin paljon toisen tai kolmannen odottajia. Jutut on kääntyneet edellisten lasten synnytyksiin ja mulla ei oo kyllä mitään kommentoitavaa asiaan ;) Vaikka tokihan se on mukava lukea mitä ehkä on vastassa 9kk:n päästä...

Mulla on ollut nyt pari päivää vähän semmoinen etova olo. Toivottavasti ei muutu kunnon pahoinvoinniksi!! Yritän uskotella että tämä on jotain muuta, ehkä olen vain syönyt väärää ruokaa tms. :D

Mariaanalle mukavaa lomaa! Oon vähän kade kun kaikki jää nyt viimeistään lomille, toimistollakin ihan hiljaista. Mutta omapa on valintani, olin jo pari viikkoa lomalla kesäkuussa ja en millään raaskisi käyttää lomapäiviä nyt kun haluan säästää niitä myös talvelle. Nyt olisi aivan upeat ilmat mutta toisaalta kököttäisin kuitenkin vaan yksin kotona ja tylsistyisin, kun mieskään ei pidä nyt lomaa.

Huh, näin viime yönä unta että tuhrutti verta, onneksi se oli vaan unta! :eek:

Heipa 6+3
 
Heips!

Kiitos Heipa lomatoivotuksista. Mä oon kyl neiti vielä ;) mut tosiaan nyt on oikeinkin perjantaifiilis kun loma alkaa. Vielä muutama tunti ja sitten pääsee kesälaitumille :) Ihanaa kun on kesäloma kun vaihdoin 1,5 vuotta sitten työpaikkaa niin viime kesänä ei paljon lomailtu. Nyt onkin sitten täydet ja kaikki vielä edessä. Tykkään pitää niitä aina vähän enemmän loppukesästä.

Kyllä tää pino pystyssä pysyy kun pidetään!! Mä ainakin tykkään kirjotella pienemmässä porukassa. Luovutin jo tuolla maaliskuisissa... Käyn kyllä lukemassa mutta en viitsi kirjottaa, kun ei millään pysy enää mukana nimimerkeissä ja mitkä taustat kelläkin jne.

Mua yököttää kyllä enemmän tai vähemmän koko ajan ja syön ihan väkipakolla. Tuo kuuma ilma rasittaa mua aika paljon. Lämmöt on korkeella ja päätä särkee. (Miten musta tuntuu että vaan valitan koko ajan...) Miestä harmittaa, kun mulla on huono olo. Siis harmittaa mun puolesta. En sit viitti koko ajan näyttää hapanta naamaa kotona vaan skarppaan aina välillä. Toivon että tää tästä vähän helpottaa.

Ootteko muuten lukeneet, että miten alkio kehittyy näinä alkuviikoilla? Mä seuraan ainakin joka viikko, että mitä tuolla masussa tapahtuu ja on se kehitys niin ihmeellistä! Ja se tapahtuu tuolla mun masussa. Ihanaa! Tässä linkkejä:
http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/453/raskaus_viikko
_viikolta
http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/

Mariaana 6+1
 
naneni tervetuloa

Joo, miekin tykkään pienemmästä porukasta, pysyy kärryillä paremmin. Maaliskuisissa muutama ensikertalainen joita vois houkutella tänne kans.

Viime yö meni hyvin nukkuessa ja olisin halunnut nukkua pidempäänkin, mut pahoinvointi nosti syömään. pönttöä ei ole tarvinnut kertaakan halata, pikemminkin sellasta, kun syö helpottaa hetkeksi.
Söin oikein ison aamupalan ja lähdin äidille mustikkaan. Matkaa n 10km ja perille päästyä kaamea nälkä ja huono-olo. No ei muuta kun ruokaa syömään ja sitten mustikkaan.
Huono-olo sitten ajoikin takas kotio.

Meillä oli raksalla kääntötie valunut talonpohjaan ja rakennusluvanmuutos mennyt läpi, niin on täs ollut taas muutakin ajateltavaa välillä, onneksi.

Tänään pitäs mennä serkulle grillaamaan, onneksi on hyvä syy mennä autolla, niin ei tarvitse selitellä, vaik en kyl muutenkaan usein ota.

Tänään äitin kanssa suunniteltiin mummolan sänkyä ja syöttätuolia ja mökille pinnasänkyä. Äidillä pikku paniikki kun kaksi tulossa ja kaikkee pitää hommata. Ihana suunnitella kaikkea ja pohtia nimeä pikuselle valmiiksi.

Nyt ajattelin ruveta leipoon suklaamuffinseja kun toi makeen nälkä niin vaivaa. Onneksi jäätelöä ei luokitella makeiseksi vaan maitotuotteeksi :LOL:

sane ja toivo rv 6+0 *poks*
 
Jäi plikat sitten ekaa kertaa mun elämässä taikina kippo ja vatkaimet nuoleskelematta :LOL: kaikkeen sitä joutuu elämänsä aikana, kun välttelee raakaa kanamunaa.

Mut tuoksu on aivan ihana ja toivottavasti onnitu, koska vain hullu leipoo näillä helteillä!! :kieh:
 
Perjantaitoivotukset siis tasapuolisesti myös neiti-ihmisille ;)

mariaana, mä oon kans seurannut noita kehitysvaiheita vau.fi:stä. Mielenkiintoista! Mulla tuppaa vaan ajatus karata ja tuun kauhean kärsimättömäksi kun ollaan vasta näin alussa :LOL:

Nam sane, sulla on siis herkkuperjantai! Ja Hervannassa (missä oon töissä ) ainakin ripottelee vettä, joten hyvä syy leipoa... ;) Tarttis varmaan itsekin leipoa joku päivä kun on viimevuotisia mustikoita pakkasessa ja uudethan kohta tuppaa päälle.
 
Mä asun heipa tässä ihan vieressä, Hallilassa nimittäin :D

Täällä pahaolo palasi, ja pitkästä aikaa lähdin töistä pois kesken päivän. Olen työharjoittelussa, joten onneksi sillä ei ole niin väliä, lähdenkö töistä kesken vai en. Enää muutenkaan kaksi viikkoa töitä, ja taidan sen jälkeen saada työttömäksi. Teen nyt ulkotöitä, ja ne tuntuu taas raskaammilta enemmän ja enemmän. Eikä mulla ole voimia tehdä tätä kokopäiväisesti, ei ainakaan nyt. Sairastuin siis viime syksynä työuupumukseen, ja siitä toipuminen on tavallaan vieläkin käynnissä. On vähän ristiriitainen olo, että mitä oikein tekisin...

neulainen ja klöntti 12+2
 
neulainen, no aika lähellä oot kyllä! Mä oon joskus opiskeluaikoina asunut hetken Hallilassa :) Ja toki Hervannassa on tullut asuttua enemmän kuin tarpeeksi. Tällä hetkellä asustellaankin sitten itä-Tampesterissa.

Ja vielä neulainen, nyt sulla on erittäin hyvä syy ottaa vähän rennommin ja lähteä hyvällä omalla tunnolla kotiin jos heikottaa. Liika työnteko ja raskaus ei varmastikaan ole hyvä kombo...

Mä muuten nyt vasta tajusin, että tän ketjun nimi varmaan viittaa vauvakuumeilijoiden puolen ketjuun? Toivon ettei haittaa että tänne liittyy muitakin esikoisesta haaveilleita, jotka ei tuossa ketjussa jutelleetkaan (kuten minä ) :)

Jaahas, jospa sitä alkais kohtapuoliin lähteä töistä viikonlopun viettoon...

Heipa 6+3
 
Oikein hyvää perjantai-iltapäivää niin neideille kun rouvillekin ;)

Ensimmäinen viikko lomanjälkeistä elämää takana, viikonloppu on kyllä tervetullut, vaikka olenkin ottanut melkoisen iisisti. Tänään löysin kirjaston viileyden ja vietin siellä suuren osan päivästä töitä tekemässä, oli paljon parempi olla ja jaksoi ajatella!

Heipa: mäkin oon nähnyt vuotounia... ja muutenkin mun unet on muuttuneet tosi omituisiksi! Nään paljon seksiin liittyviä unia! :eek:

mariaana: mä oon kans lukenu noita, ihan paras on toi kirjanen jonka saa neuvolasta :) Yritän malttaa mieltäni ja lukea vain niille viikoille asti kuin itse olen, etten ihan pimahda tähän odotuksen odotukseen :D

sane: muffinssit kelpaisi täälläkin, mutta on niin kuuma etten jaksa... Taidan tyytyä maitotuotteisiin, eli jäätelöön ;)

neulainen: otat vaan aikaa toipumiseen, työuupumuksesta ei toivuta ihan hetkessä ja se uhkaa nopeastikin jos on vielä edellisetkin väsymykset alla! Etenkin nyt! :hug:

Mäpäs taidan mennä makailemaan taas sohvalle, huomaa että ollut koko päivän niin, ettei ole päässyt välillä makailemaan. Yleensä en makoile mutta nyt pitäisi päästä aina ruuan päälle vähän löffimään!!

Tänne luvattiin viime yöksi sadetta, eipä tullut. Luvattiin päiväksikin, mutta ei tullut. Missä se viipyy???

pokemoni & myttynen 8+3
 
Heipä hei!

Saako tulla mukaan? Tuolta maaliskuista bongasin Heipan maininneen tästä pinosta ja ajattelin, että sopisi hyvin minullekin.
Esikoista siis odotan ja raskaaksi tulo ei ole ollut ihan itsestäänselvyys. Tammikuussa tärppäsi ensimmäisen kerran vuoden yrityksen jälkeen, mutta se meni kesken jo alussa. Sen jälkeen sain pco-diagnoosin ja aloitin metformiinit painonpudotuksen tueksi...Nyt sit juhannuksen jälkeen tein positiivisen testin ja tänään olin ensimmäisen kerran ultrassa :heart: Siellä se pienen sydän pomppi ja sain kuulla sydänäänet kahteenkin otteeseen :heart: :heart:

Onpas kiva ku Heipa vihjaisit tästä, kun täällä kuitenkin kaikki ehkä "samalla tasolla" ja pohtii asioita toisella tavalla kun kaikki on uutta ja ihmeellistä. Ei sen puoleen, on tuolla maaliskuisissakin tosi mukavaa ja oppiipahan "vanhoilta konkareilta" tällanen keltanokkakin joitain juttuja.

Nyt kuitenkin lähden mökille viikonlopun viettoon. Rentouttavia vapaa/lomapäiviä ja pitäkäähän itsestänne ja masuistanne huolta!! :heart:

Moumou ja makarooni 6+2 (tai 7+0 jos menkoista lasketaan)
 
Tervetuloa moumou tähänkin pinoon! Onhan se vähän eri kirjotella täällä kun ollaan samalla viivalla tän odotuksen kanssa. Käyn aina vaan lukasemassa tuolla maaliskuisissa, kun sielläkin on mielenkiintoisia juttuja.

Täällä näyttää neulainen ja pokemoni mukavasti tietä ja me muut tullaan sit aika samoissa perässä. Musta tää palsta on tosi kiva olla olemassa. Ainakin mulle varsinkin tässä vaiheessa vielä kun ei olla kerrottu kenellekään. Pääsee hyvin purkaileen tuntojaan. Mieskin toki saa osansa... :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mariaana 6+1
 
Taidan minäkin uskaltautua tänne maaliskuisista, kun kerran moneen kertaan toivoteltu uudet tervetulleeksi :)

Elikkäs ihka ensimmäistä odotellaan, ei ole km:ja tai tm:ia takana, ja tämä plussa tuli suunnittelemattomana iloisena yllätyksenä. La viimeisistä menkoista 15.3. ja tarkentuupi sitten ultrassa. Pieni mahis on että raskaus oiskin kuukautta pidemmällä kun luulisi, ei edelliset menkat niin selkeät olleet.

Oireita:Tissit vaihtelevasti turvonneet ja arat, masua nippailee ja vihloskelee, viikonloppuna tuli ruskeaa vuotoa, joka kyllä säikäytti, pissalla saa ravata, huono olo tulee jos ehtii tulla nälkä, väsyttää, itkettää, turvottaa, pierettää ja on niin kuuma! On tää hehkeää olla raskaana :)

Tänään, jos viikot pitää paikkansa ja kaikki ok, niin SYDÄN lyö :heart:

Neuvolaan soittelin melki heti plussan jälkeen (piti jollekulle kertoa :D ) ja ensikäynti 2.8. Rakkaan aviomiehen lisäksi muutama työkaveri tietää, kun itkin töissä ihan typeristä jutuista ja sanoin ottavani rauhallisemmin, kun vuoteli. Ja purkkiin on pissitty jo ensimmäistä kertaa, pyysin laittamaan labralähetteen kun oli epämääräisiä oireita, ettei vain olisi raskausajan salakavala oireeton tulehdus. Eli viikonlopun yli tuloksia odotellen.

Hyviä viikonloppuja,
tupunen 5+4

*muoks: Ja ikää siis 22, ja Jyväskylästä :)
 

Yhteistyössä