**Esikoishaaveista plussanneet**

Heipa Hauskoja nuo työkavereiden kommentit. Mehän ollaan jo kerrottu kaikille (keille siis kerrotaan) ja nyt kun masu on alkanu pyöristymään, odottelen, koska ensimmäinen asiakas huomaa jotain niin että kehtaa kysyä... ;)

Heta Onnea tyttölupauksesta! Mä just kuulin, että täällä ei kaikki lääkärit kerro sukupuolta vaikka näkiskin eli se saadaanko tietää rakenneultrassa voi riippua ihan lääkäristä. Mutta mehän ollaan vähän niin kuin jo päätetty että mennään Hämeenlinnaan 4D:hen. Rakenneultraan on nyt kuukausi aikaa.

Nyt on sit ostettu parit rintsikat kokoa D80, siis järkyttävää, kun normaalikoko on B75... Farkut vielä tungin tänään jalkaani mutta nappi jäi auki :-D Olo on ihan mielettömän hyvä. Uni maistuu 8-9 tuntia yössä ja ruoka kahden tunnin välein ;) Lounaaksi olen nyt tällä viikolla tehnyt salaatteja, ettei ihan riistäydy tuo syöminen käsistä. Mulla ei oo ikinä elämässäni ollut tällainen ruokahalu. Mikään ei oikein tällä hetkellä ällötä sen kummemmin.

Hui, poikkesin tuolla maaliskuisissa lukemassa ja ei ole kyllä minun paikka. Vähän on turhan kärkästä keskustelua. Onneksi meillä on tämä ihan oma "rauhallinen" ketjumme tai multa jäis kyllä palstailut muuten väliin... Kiitos teille siitä! :flower:

Mulla on nyt kahtena seuraavana viikonloppuna tosi kivoja menoja tiedossa! Ihana päästä pitkästä aikaa vähän tuulettuun. Onneksi kaveripiiriin ilmoittautui toinenkin odottaja niin ei tarvitse olla ainoa, joka viihteilee selvistä päin :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Mariaana & Hukka 15+3
 
Jaspis, hienoa että seulan tulokset olivat ok! Juu kerrotaan sitten mammajoogakokemuksia kun sitä pääee kokeilemaan... kurssi alkaa vasta lokakuun lopulla. Ja mä todella toivon ettei siellä edellytetä mitään spagaattimestareita ;) Tuolla joogassa on aina tunti joogaa ja puoli tuntia teema-asiaa raskauteen liittyvistä asioista. Ei paha tällaiselle ensikertalaiselle...

Mä en ole vielä alkanut rasvailemaan raskausarpia vastaan, mutta varmaan pitäisi. Muutaman kerran olen masun rasvannut suihkun jälkeen, mutta olen aina ollut huono muistamaan rasvausta :ashamed:

Hetalle onnittelut tyttövauvasta, ihanaa!! :heart:

Heinähattu, hyvä kuulla että muillakin doppleri houkuttelee tiuhempaan käyttöön :D Jotenkin se on vaan niin ihana kuulla sydänäänet ja olla koko ajan varma siitä että masussa voidaan hyvin. Sopii mun skeptikkoluonteelle! Ja onpas erikoinen toi veriseulakuvio :O Ihmeellistä että tavat vaihtelevat eri kuntien sisällä niin paljon. Täällä Tampereella tosiaan veriseulaan täytyy mennä ehdottomasti ennen nt-ultraa, vähintään viikkoa aikaisemmin että testin tulokset ovat valmiina nt-ultrassa. Siellä sitten heti laskettiin kokonaisriski kun nt on mitattu.

Oli kyllä ihan hauskaa arvuuttelua työkaverilta ja kiva että kysyi suoraan :) Mutta voipi olla ihan hyvin että töissä muut sitten supisevat keskenään ja arvioivat mun profiilia :rolleyes: Meilläkin oikeastaan kaikki ystävät ja sukulaiset tietävät, mutta töissä en ole osannut siitä kertoilla (ei sillä että se mikään salaisuus olisi, ja kohta se väkisinkin hyppää silmille).

mariaana, älä muuta sano, aikamoinen meininki maaliskuisissa :O Olen käynyt siellä lueskelemassa ja välillä melkein itsekin kiehahtanut joistain mielipiteistä kyseisen tupakka-/alkoholikeskustelun suhteen, mutta päätin pitää suuni supussa :D En kaipaa yhtään tuollaista riitelyä ja loukkaantumisia. Mulla oli alusta asti kyseisessä ketjussa ulkopuolinen olo, tuntuu että siellä puhutaan vain omista asioista eikä kommentoida muita. Suru-uutistenkin jälkeen toiset vaan jatkavat oma-napailuaan pahoittelematta... Noh tulipas avautuminen :D Mutta pointtina myös se, että onneksi on tämä ketju, ootte kivoja :heart:

Tämä tuleva mamma suuntaa nyt nokkansa kohti saksanmaata ja serkun häitä. Kotiin vasta sunnuntai-iltana, joten palailen sen jälkeen :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Heipa 15+2

Muoks. En saa kirjoitettua varmaan ikinä viestiä jota en muokkaisi...
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan taas!

Nyt on kurja olla, joten paremmalla ajalla kommentoin. (Miksi aina käy niin, että kun saan luettua niin aika on hurahtanut niin ettei kerkeä kommentoida tms?)

Raskausarpien kimppuun olen myöskin käynyt jo etukäteen, perusvoiteella rasvailen masun, kyljet (niihin tulee helposti mutta monesti unohtuu rasvata), tissit ja reidet. Ainakin tunnen tehneeni jotain.

Täällä tosiaan ihan kamala pahoinvointipäivä. Syypää taitaa olla töissä päivän kiristäneet liian pienet housut, mutta olo kamala ja oksentaminen lähempänä kuin ikinä.

Ja himppu hehkutusta, mää rakastan vauvojen syntymistä <3 Kolme päivää synnäriharkkaa takana ja olo on mitä eufoorisin :D

Heipa ihana lukea arvuuttelukertomusta :) Mää niin ootan että tulisi jo joku kysymään, että tietää sitten että näkyy jo muillekin. Ite niin huono arvioimaan näkyykö masu jo kuinka vai ei.

Ultrakuulumiset on ihania, ja hauska oli Neulainen kun laitoit 4d-kuvankin! Ite ei mennä, kun ei sukupuolta haluta tietää ja rahakin tiukilla, mutta on se varmaan kiva päästä vähän eri muodossa kurkkimaan.

Tyttöjä lupaltu jo monellekin, itse aion nyt uskoa miehen vankkaan poikaoloon. Maaliskuussa katsotaan pitikö paikkansa :D

Maaliskuisissa tosiaan kiivaasti keskustellaan, mielipiteeseen on oikeus kaikilla ja palstaillessa on hyvä omata vähän suodattimia, ei kaikkea tarvitse yrittää rivien välistä lukea tai ottaa itseensä. Itse olen pitänyt parempana olla lusikkaani työntämättä soppaan..

Huh, sainpas kuitenkin kirjoitettua jotakin :D

Nyt jääkaapin kautta sohvalle viltin alle

tupunen ja rymy 14+...3!
 
ehtoota

neulaiselle hurjasti onnea tulevasta tytöstä
Heta samoiten onnea tytöstä

rulla ja tupunen ultra onnittelut

Heipa Tääl kans todella vahva tunne tytöstä ja uhkasin jo, et jos poikana syntyy, niin salista lähtee tyttönä. Oikeasti ihan sama kumpi tulee, on vaan vahva tyttö olo. Siskoni ihan kauhuissaan kun sille hoetaan koko ajan poikaa ja hän alkanut nyt uskoon et se on poika. Luotetaan et saadaan eri sukupuolta niin voimme sitten vaihdella äitimme ostamia vaaleenpunasia ja - sinisä vaatteita. Tosin mä haluun selvittää kumpi tulee, et osaa varustautua.

raskausarvista itse en jaksa rasvailla kuitenkaan viikkoa kauempaa, joten en ajatellut sen enempää tressata. Vielä ei ole arpia näkynyt, muuta kun vanhat lihomisesta johtuvat.

heinähattu mulla piti olla tulokset valmiina nt-ultraan, eli kyl on erilaisia toiminta tapoja. Peukut pystyssä, et kaikki on hyvin.

hiivasta mulla ollut vain muutaman kerran, mutta aina olen hoitanut canesten-puikolla. tokana päivänä oireet helpottaa ja kolmantena ei mitään enään. olen aina ostanut sen missä voidekin, niin saa oireita nopeempaa helpottaan, kun pelkällä puikolla.

mariaana mä toivon, et mun rinna ei isone noin kun sulla. Mulla nyt D90 ja nyt jo vaikee löytää sopivia saati jos mennään F kuppiin.

maaliskuisissa tosiaan kiivasta puhetta. Nyt laitoin kommentia, mut useimmiten tulee tunne laittaa viesti, et poistakaa mut listalta.

ON. saikulla tämä viikkoa kaikista omituisista oireista, jotka johtuvat pääsääntöisesti töistä johtuvasta tressista ja sen aiheuttamasta huolesta vauvalle. maanantaina uusi lääkäri ja pyydän lisää sairaslomaa ja että ei tarvisi tehä iltavuoroja, koska en niitä enään jaksa. Tiistaina neuvola. Olin nyt ylimääräisessä neuvola ja lääkäri käynnillä, kun hajosin ihan kokonaan. Vauvalla onneksi oli kaikki hyvin. Sydän löi ja liikkui. hoitajat oli todella huolissaan mun jaksamisesta ja alan oleen itsekin huolissani. No päivä kerrallaan.Tänään 6 päivä putkeen päänsärkyä, mut enään ei ole tarvinnut oksennella. Rytmihäiriöt ja epämääränen mahakipu loppunut.

Mieheltä kysyin, oletko valmis oikeesti tuleen isäksi? Vastasi miehekkäseen tyyliinsä, no olen ja olen valmistautunut siihen, että seksiä ei saa pitkään aikaa:D hyvin olen saanut peloteltua, et synnytyksen jälkeen ei heru hetkeen.

Olis siskoni kanssa katsomassa erilaisa lastentavaraliikeitä. Kyl oli hintahaitaria ja valikoimaa. ihan meni pää pyörälle, mitä haluu ja mitä oikeesti tarvitsee. No onneksi vielä ei ole pakko tehä hankintoja. Ostin kyl imetystyynyn ja näyttää mies siihen jo ihastuneen kun siinä lepuuttaa niskojaan.

sitten, miten noita kuvia saa liitettyä viestiin, kun ei ikinä onnistu

sane ja toivo rv 14+6
 
Hei tytsät pitkästä aikaa!!

Minäkin ajattelin taas ilmotella ittestäni pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa muiden kirjotuksia, mutta aina oon iltasin niin väsynyt etten millään tahdo jaksaa kirjottaa. Yritän töiden lisäks saada mun gradua tehtyä että se tulis valmiiks tässä syksyn aikaan ja tahtoo kyllä viedä mehut ihan totaalisesti. Muutaman viikon kärsin vielä ihan hirmu huonosta olosta ja jokailtaisesta oksentelustakin, mutta nyt se on vähän helpottanut.

Olikos se Jaspis joka kyseli sitä, että haittaako että onko ku rautakanki ku menee joogaan. Mulla on yks kaveri joka ohjaa joogaa ja mä sille joskus valittelin, että mä en kyllä voi sellaseen tulla mukaan ku oon niin venymätön, mutta se sano että just nimenomaan sellasillehan se on aivan loistavaa harjotusta. Kaikki tekee oman kroppansa mukaan, joten ei siinä mitään, rohkeasti mukaan vaan. Itse en sit koskaan saanut aikaseks ja täällä mun kotikaupungissa on niin huono tarjonta etten sen takia sitten enää tänne palattuani oo edes harkinnut.

Heipa Onpas sulla mukavat työkaverit ku uskaltautuivat kysymään sinulta suoraan. Jollain muullakin oltiin työpaikalla suhtauduttu tosi mukavasti. Meillä on valitettavasti sellanen ilmapiiri työpaikalla, että paskaa puhutaan selän takana niin paljon ku ehditään ja senpä takia menin ja paukautin kaikille naispuolisille työkavereille yksitellen uutiset heti np-ultran jälkeen. Kaikki suhtautui tosi kivasti ja ovat kovasti kannustamassa ja kyselemässä vointia. Tiedän kuitenkin että selän takana puhutaan että "no nyt se taas on noin väsynyt ja ei hoida työtehtäviään samalla teholla ku ennen".

Pomolle kerroin vasta tällä viikolla ja sieltä tulikin aika "kylmää kyytiä". Ensimmäiseksi sanoi että "no olikin sitä jo epäillyt". Mulla on määräaikainen työsuhde joka loppuu joulukuun lopussa, joten tää raskaus ei periaatteessa vaikuta mitenkään mun työsuhteeseen, eli sillä ei oikeestaan oo mitään syytä nurista. No sit ku huomautin siitä, että niin jään kyllä äippälomalle vasta tammikuussa, ettei se vaikuta työhön mitenkään, nii sit vasta onnitteli...mut seuraavassa lauseessa tulikin sitten kommentti, että "toivottavasti tää ei nyt sit tosiaan vaikuta sun työhös mitenkään". Haistakoon paska!! Mä oon nyt sit yrittänyt tsempata tosi kovasti töissä, että jaksaisin pitää samaa tahtia ku ennenkin, mut en kyllä aio ihan loppuun itseäni ajaa vaan haen sit saikkua jos tarve vaatii. Neuvolasta onneks sanottiin että soittaa vaan niin sieltä irtoaa.

Täällä oli muuten monet saaneet kivoja ultrakuulumisia ja olikos se neulaisella ku oli ihan kuvakin vauvasta täällä :heart: Meillä on rakenneultraan vielä kuukausi aikaa ja tuntuu että siihen on ihan hirveen pitkä aika...mutta eiköhän sekin sujahda aika nopsakasti.

Sane Mä kans mieheltä tenttailen, että ootko nyt ymmärtänyt että susta tulee ihan OIKEESTI iskä ja se vaan hymyilee ja sanoo että olen olen. Se on jotenkin niin höppänä ku haluaa iltasin painaa korvan mun massua vasten ja "kuunnella" vauvaa... niinku se nyt mitään kuulis ku mulla tuota rasvakerrosta on aikalailla välissä ja kovasti ilmavaivoja, että taitaapi se vaan ilma kulkea suolistosta jos joku siel masussa kuplii :D Meillä ei täällä mun kotikaupungissa ole oikeastaan yhtäkään lastentavarakauppaa, joten en pääse konkreettisesti hypistelemään ja kattelemaan niitä, mut netistä oon yrittänyt kattella ja huh, tuntuu tosiaan ihan siltä että pää menee sekasin valikoiman kanssa. Mistä sitä tietää mitä valita?

Mut nyt taisinkin sit kirjottaa oikean romaanin...jospa vaikka alkais vetäytyyn yöpuulle. Ai niin joo, se mun piti vielä kommentoida, että maaliskuisia oon minäkin käynyt lukemassa ja voi huh huh mikä meininki siellä välillä on. Parempi olla vaan hiljaa ja pitää mölyt mahassa. Tänne on paljon kivempi tulla lukeen ja kirjottaan, vaikka kovin harvoin kirjotankin. Täältä saa sitä oikeaa vertaistukea ja hyvää mieltä, kiitos arvon naiset, olette ihania!! :heart:

moumou ja bebe 16+0
 
Hip hei :) Nyt palattu kotiin matkoilta :) Liikkeet alkoi tuntumaan kovasti matkan aikana :heart: Ja kämppä saatiin myytyä tänään :) Huomenna olis neuvolakin taas pitkästä aikaa. Tuun kertoo neuvola kuulumiset ja kommentoimaan enemmän huomenna, vielä kovasti väsymystä ilmssa matkan jäljiltä..

piupula ja lilleri 23+6
 
Heissan taas kaikille pitkästä aikaa!

Nyt ihan nopeasti omanapailen ja tulen paremmalla ajalla kommentoimaan teidän kirjoituksia. Eli eilen oltiin vihdoin ja viimein siellä nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. :heart:Sikiön pää-perämitta oli 49,2 mm ja nt oli 0,7 mm. Pari päivää tuli viikkoihin lisää, mutta la saa nyt olla se 4.4.

Almukka ja Tyyppi 11+6 (huomenna poksahtelee)
 
Toivottavasti tupusen pahoinvointi on helpottanut! Itse olen hyvin tyytyväinen, että omat pahoinvoinnit tuntuvat jo loppuneen. Edes iltaisin ei ole ollut lievää pahoinvointia varmaan viikkoon-pariin.

sane toivottavasti saikku helpottaa stressiin ja sen aiheuttamiin ikäviin tuntemuksiin. Nyt vauva on tärkein ja hyvä, ettet epäröi hakea lisää sairaslomaa. Oman jaksamisen mukaan pitää elää. Hyvä, että neuvolakuulumiset oli taas positiivisia =)

moumou Tsemppiä gradun pariin! Itsellä on vielä tuoreessa muistissa keväiset painiskelut sen parissa, joten voin vaan kuvitella kuinka rankkaa se on työn ja pahoinvoinnin keskellä. Itse tein keväällä päivisin gradua opiskelun ohella ja iltaisin kävin toisinaan töissä, pahoinvointi olisi siitä sopasta vielä puuttunutkin.

Piupula onnea talon myynnin johdosta :flower:

Almukalle puolestaan onnittelut hyvistä nt-kuulumisista! Osallistuitteko te veriseulaan ollenkaan?

Itse kävin eilen ihotautilääkärillä, joka kirjoitti kahden viikon sairasloman. Iho oli päässyt siis todella huonoon kuntoon, märkäruven lisäksi iho oli tulehtunut useammasta kohtaa. Nyt päivät pitäisi viettää 4-5 kertaa suihkussa käyden ja muun ajan puuvillapyjamassa. Ja joka välissä tietenkin rasvailua. Antibioottikuurihan minulla loppui juuri, joten tarkastelen tilannetta pari päivää ja katson alkaako iho paranemaan ilman uutta kuuria, mutta resepti uuteenkin kuuriin löytyy. Keskivahvoja (ja olikohan toinen jopa vahva) kortisoneja saa kuulema käyttää nyt ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, kun tärkeimmät elimet ovat jo vauvalle kehittyneet. Vahvempaa vain pienille alueille, mutta keskivahvaa saan laittaa kuulema ihan silmäluomellekin.

Pomolle soitin aamulla ja kerroin sairaslomasta ja ensimmäinen kysymys oli johtuuko tämä raskaudesta. Pomo on siis eläkkeellä enkä näe sitä kuin ohimennen hänen käydessään työpaikalla, joten ei ole päässyt näkemään kuinka huonoon kuntoon iho on päässyt. Nyt hän ihan selvästi pelkää tehneensä virheen valitessaan raskaana olevan ihmisen töihin, koska en usko hänen olleen huolissaan ensimmäisenä tulevasta vauvasta. Aikoi myös selvittää kuinka saikkuajan palkkaus menee, kun olen ollut vain vähän aikaa töissä. Työsopimus on kuitenkin yli kuukauden vanha, joten eikö minun pitäisi saada korvaukset ihan normaalisti? Henkinen helpotus on kuitenkin suuri, kun nyt voi keskittyä vain itsensä hoitoon ja ihonkin suhteen näkyy jo parannusta. Stressitason lasku näkyy varmasti ihollakin =)

Kävin alkuviikolla kirpparilla hypistelemässä vauvan vaatteita, mutta tarjolla oli turhan suuria kokoja. Suurin osa vaatteista oli 86cm lähteviä ja ihan siitä koosta lähtien ei ole tarkoitus ostelua aloittaa. Yhdessä kaupassakin kävin vähän katselemassa, mutta siellä oli huono tarjonta. Mieli tekisi kovasti ostaa jo jotain pientä, kun vauvalle ei ole ostettu vielä mitään, mutta vielä kai tässä ehtii. Nyt ei kehtaa pariin viikkoon paljon kaupungillekaan lähteä, joten voi olla, että nettikaupat saattavat tulla tutuksi, kun sairaslomalla olo alkaa tympiä :D

Itsekin tykkään monen muun maaliskuisen tapaan tästä ketjusta ja tämän hyvästä hengestä :heart:

pMyy 14+6 (täälläkin poksahtelee huomenna =))
 
HEIPS

tääl käyty sienimettässä halaan puita ja lataan akkuja. Vointi jo parempi huomattavasti kun viikonloppuna.

moumou no jo on työnantaja! Tuntuu et pitää raskautta sairautena joka tekee työntekijästä huonon. mut tärkeistähän on oma ja vauvan hyvinvointi ja jaksaminen.

piupula teretuloa takaisin kotiin ja liikkeistä. Tääl kovasti haaveillaan liikkeiden tuntemisesta.

Almukka :heart: hyvästä ultrasta

pmyy jaksamista ihon rasvailuun, ei varmastikaan tunnu mukavalta kun iho ihan rikki. ja jos työsuhde kestänyt 12pv , niin oikeutettu sairaslomarahoihin.

sane ja toivo rv 15+0 ihanaa 16 viikko alkaa
 
Ihanaa Almukka, onnea uutisista!
Myös piupulan kuulumiset oli enemmän kuin ihania. Nimim. malttamattomana liikkeitä odotellen, niistä tosiaan varmaan saa uutta potkua paitsi kirjaimellisesti myös kuvainnollisesti.

Onpas noloa toimintaa pMyyn pomolta tiedustella heti kärkeen, johtuuko tämä raskaudesta! Hienoa että sait aikaa keskittyä kaikista tärkeimpään. :heart:

Myös minä olen maaliskuisten listoilla (ellen ole jo tippunut kirjoittamattomuuteni takia), mutta ei ole tehnyt siellä mieli näppäimistöään sauhuttaa. Komppaan kaikkia: tämä ketju on mahtava!

Tällä hetkellä omaan napaan ei kuulu venymisen lisäksi suuria. Mutta sitä venymistä sentään! Vanhat vaatteet aiheuttaa melkoista päänvaivaa vaatekaapilla aamuisin. Pitäisi kyllä suunnata jo jonnekin mammavaateosastolle tai ihan minne tahansa, missä on tarjolla isompia rytkyjä. Vanhat vaatteet, ja niistä nimenomaan housut ja hameet, on sellaisia, ettei niissä ole kasvuvaraa kyllä juuri nimeksikään. Eli päiväkausia samoissa rytkyissä, nice!

Ai niin, jotain uutisia sentään täälläkin: työsopimukseni uusitaan raskaudesta huolimatta. Joo niinhän se laki tietyin ehdoin edellyttää, mutta yllätyin silti äärimmäisen positiivisesti. :)


Jinda & asia mahassa 14+3
 
pMyy, Jinda ja sane Kiitoksia :) Kyllä noi liikkeiden tuntemiset tuo enemmän raskaana olemisen fiilistä, harmitti kovasti, kun istukka ihan tossa edessä, että meni tosi pitkälle ennen, kun todella kunnolla tunsi liikkeet, nyt näkyy jo vähän vatsankin päältä :p

pMyy Onpas sulla inhottava pomo!!!! *murisee* Todella tylyä, mutta toisaalta onneksi suoraa sano, ettei töissä sitten muille valita... Ja täältä myös ihannoin asennettasi, että osaat asennoitua oikein, etkä muyrehdi turhia :heart: Toivottavasti saat ihon kuntoon nopsasti, niin ei tarvitse kauaa kärvistellä :hug:

Jinda Onnittelut työsopimuksen uusimisesta :heart:

Almukka Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

moumou Sulla kans ihan uskomaton pomo!!! Mistä noita nyt satelee?? Todellakin haet saikkua, jos vaan siltä tuntuu, melkein voisit vaan kettullakses olla viimesen kk saikulla, niin sais maistaa omaa lääkettään pomo.. Aika uskomatonta, ihan vihaks panee sun puolesta :kieh:

neulaselle ja Hetalle onnittelut tyttölupauksesta! :heart:

(.) Neuvolassa kaikki kunnossa, painoa tullut 500g/viikko lisää ja koko raskausaikana 5kg.. Sokerirasitukseen joudun nyt kahden viikon päästä, kun sokerit romahdelleet alas, niin halus vaan tarkistaa, et kaikki kunnossa, raskausdiapeettestä ei kyllä epäillyt, mutta sanoin että voi mennä, niin ei tarvii sit huolehtia. Luulen kyllä, että kaikki on kunnossa :) pissa oli puhdas ja sf-mitta oli 20,5cm, eli keskikäyrillä mennään melkein, vähän alla, mutta pieni vauva meille pitäisikin tulla :) Hmm.. Olikohan sitten muuta, muutetaan noin kk päästä tästä ja kunta vaihtu, niin vaihtuu neuvola, mutta eipä tuo mitään haittaa.

piupula ja lilleri 24+0 *PokS*
 
Viimeksi muokattu:
Plussasin itse 12.9 :) ! Viiva senkun vain vahvistui viikon myötä ja nyt on menossa rv 4+1. Eka neuvola 14.10. Heh, terveydenhoitaja sanoi puhelimessa jo alustavan lasketun ajan 26.5 :). Synnytyssairaala on Keski-Suomen keskussairaala.
 
Kiitos onnitteluista! =)

Sane toivottavasti saat saikulle jatkoa. Tiedän kokemuksesta että tuo ei ole ollenkaan kivaa kun töissä mennään kokoajan tappotahdilla ja stressikäyrä huitelee pilvissä. Nyt huilaat vaan ja hyvällä omalla tunnolla. Itsellä on paha tapa tuntea huonoa omaatuntoa jos on pois töistä kun tietää sen tuovan enemmän töitä muille. Nyt olen päättänyt olla itsekäs ja olinkin kuluneella viikolla kaksi päivää kotona flunssan takia. En rupea nyt riehumaan ja stressaamaan mistään ylimääräisestä, vaikka rivien välistä esimies koitti vähän syyllistää kun ilmoitin olevan toisenkin päivän saikulla.

Moumoulle ja pMyylle samoin jaksamista ja saikulle vaan hyvillä mielin jos tarve vaatii. Tuollaiset pomot on tosi perseestä!

Jindalle onnittelut työsopimuksen uusimisesta, kiva kuulla että edes jollain tuntuu olevan kiva pomo.

Piupula tervetuloa takaisin. Kiva että liikkeetkin jo tuntuu ja toivottavasti sokeriarvojen kanssa kaikki olisi kunnossa.

Almukalle onnittetelut hyvästä nt-ultrasta!

Tiudeliini tervetuloa joukkoon ja onnittelut plussauksesta!

(.) Onneksi sain viime viikonloppuna parilta tutulta äippähousuja lainaan, ei kyllä omat enää mene. Ostin jo sellaisen BellyBelt-pakkauksenkin, että voi omiin farkkuihin laittaa ns. lisäpätkän nappiin/napinläveen ja pitää vetskaria auki. Mutta huomasin että pitää ensin ostaa pitempiä paitoja kun nykyisten paitojen alta näkyy että vetskari on auki...

Rintsikka ostoksille ei ole tarvinnut mennä ja itseasiassa musta ja isännästä näyttää että tissit olisi ehkä vähän pienentyneet? Tai sitten ne vaan näyttää pienemmiltä kun maha on kasvanut niin paljon. Sinäänsä ei kyllä haittaisi jos eivät paljoa kasvaisikaan, nää c-kupit kelpaisi oikein hyvin jatkossakin...

Heta & Hippo 21+1
 
Hui kun on tullut taas tekstiä! :)

Onnea tyttölupauksista, ihanaa :heart:

Sanelle voimia :hug:

Raskausarpia vastaan taistellaan täälläkin ei niin ahkerasti apteekin Vichy-voiteella :)

Tiudeliini: onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

Anteeksi kun en jaksa kommentoida muille, vaikka luinkin kaikki tekstit läpi. Olen vain lomaillut reissun jälkeen ja maanantaina lähden taas reissuun, tällä kertaa Tukholmaan konferenssiin, joten hiljaiselo jatkuu :ashamed:
Olo on ihan hyvä, ei mitään uutta tämän navan ympärillä :)

pokemoni & myttynen 17+4
 
Heippa!

Siirryn tuolta esikoista haaveilevien joukosta tänne plussanneisiin, meinaan tänään tuli vahva plussa testiin kp 36/28-29 yk1! Laskettu aika olisi raskauslaskurin mukaan 21.5.2011 ja viikko 5 alkoi tänään. :) Synnytän Lapin Keskussairaalassa.. Nyt vain toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa mukana!!! :)
 
Huomenta!

Tervetuloa mukaan tiudeliini ja fyssari! Oikein paljon onnea plussauksista! :flower:
Hetalle ja Neulaiselle onnittelut tyttölupauksista! Sekä Almukalle hyvistä nt-ultra kuulumisista!

pomojen käyttäytymisestä oli ollut puhetta, mulla onneks niin ihana pomo (mies) et se oli alussa yhtä innoissaan mun raskaudesta kun minäkin ja kyseli mun vointia ja miehenkin kuulumisia vähän väliä! :D "Jouduin" kertomaan raskaudesta ihan alkumetreillä, koska työskentelin sillon maalaamossa myrkkyjen keskellä.. Ja hyvin siis otettiin uutiset vastaan ja siirrettiin muualle hommiin maalikäryistä.. =) Ja muutenkin työpaikalla (jossa oon siis ainoa nainen tällä hetkellä) ukot suhtautuu tosi ihanasti! Kattoo mun perään etten nostele mitään liian raskasta tms. :LOL:
Moumoulle ja PMyylle jaksamisia omien pomojenne kanssa! :hug:

Kavin eilen hakemassa luontaistutekaupasta Weledan raskausajan hoitoöljyä raskausarpien ehkäisyyn. Sisko (kosmetologi) suositteli sitä mulle (jojobaöljy on kuulemma hyvä) ja myyjäkin kehui (ylläriylläri!) miniällään olevan hyviä kokemuksia tuotteen käytöstä. Ja myyjä tuntui muutenkin tosi asiantuntevalta ja neuvoi aloittamaan maitohappobakteerien syönnin noin kuukautta ennen laksettua-aikaa ja jatkamaan imetyksen ajan, jotta vauva saa paremman vastustuskyvyn.

Ihanaa! Kävin eilen sovittamassa hääpukuja ensikesänä tuleviin häihini!! :heart: Kävin näin aikaisin, koska vielä ei ole massu niin iso että pystyi hyvin kokeilemaan pukuja. Soittelin morsiuspukuliikkeeseen ja kyselin aluksi neuvoa, et kannattaako vielä edes tulla vai odotella synnytyksen jälkeen kevääseen. Meinas että kyllä se varmaan kannatta jo nyt käydä, koska joidenkin pukujen toimitusaika on yli 4 kuukautta ja vois tulla hitusen kiire sitten myöhemmin. No menin sitten sovittamaan pukuja (tosin ei ollut minkäänlaista kuvaa minkälaisen puvun haluaisin) ja löysin aivan täydellisen puvun!! :heart: ja vielä -40% hinnasta pois! :D Oon niin iloinen ja helpottunut että pukuaisa on hoidettu!! =)

No eiköhän siinä ollut tarpeeksi vuodatusta tällä erää! Keskiviikkona rakenneultra! JEE! :heart:

Ninnu ja Hipsu 19+6 (huomenna taas poksuu!)
 
Ihanaa käydä lukemassa muiden uutisia. Melkein kommentoisinkin, mutta muistin kanssa menee koko ajan sekaisin nimet.=) Ja uusiakin on saatu! Suuren suuret onnittelut!!

Jännä miten sitä on alkanut miettiä vanhan kansan uskomuksia, siitä että tyttö vie kauneuden ja pojat kasvaa suoraan eteen. Ja tietenkin asennot ja kaikki. Toiveissahan olisi prinsessa, kun meillä on pojat vallanneet kodin. Meitä on nyt jonkin laskuopin mukaan 7! Kauhia suurperhe karvaisine kavereineen, joista mie olen ainut varma tyttö. Ja kun alkuviikosta ihan aamusta viiden aikaan näytin omasta mielestäni säteilevän ja finnitkin oli vähentynyt, niin tuli niin olo että nyt tulee poika. Miehen kanssa sovittu, että pojalle ei pueta mekkoa, mutta muuten kaikki käy. Kun kuitenkin saadaan varmasti parista eri paikkaa vaatteita, tytön ja pojan. Mutta ei se auta kuin odottaa vielä puolitoista kuukautta rakenneultraa, jospa se siellä näkyisi.

Tietenkin ensin odotellaan np-ultran tuloksia. Täällä käytiin kans viikko ennen ultraa verikokeissa, mutta kaikki lähetetään Helsinkiin laskettavaksi. Mistään ei sitten kerrota mitään, vaan soitetaan jatkotutkimuksiin jos tarve ilmenee. Nyt on mennyt 1,5vko ilman soittoa, joten toivotaan että se niin jatkuu. Ärsyttää odottaa ja hieman ehkä pelätä puhelinta. Sitä vaan punnitsee vaihtoehtoja, että mitä jos.. Vaikka oikeasti ei kannata murehtia sellaista mihin ei voi vaikuttaa, mutta... kun oon syntyjään murehtija niin on.

Kauhea lukea osan pomojen suhtautumisesta. Se on niin väärin!! Ei kai sitä nyt pahaa pahuuttaan kukaan lapsia tee ja vaikeuta Pomon elämää.. On sitä elämässä muutakin kuin työt, vaikka välillä tuntuukin ettei muuta teekään.. Itse en ole vielä sanonut mitään, mutta ensi kuussa kunhan kuulen pienen sydämen niin jos sitä sitten. Meinasin mennä ison pomon pakeille, kun meidän työnjohtaja on eläkeikäinen ja sillä on paha tapa lipsauttaa ja keskustella toisten asioista avoimesti. Kun ei murehtija vielä voi antaa kaiken olla NIIN totta. Mahdollisimman kauan haluaisin kuitenkin salata, ja ptää asian omana. Sitten kun asia on julkinen, niin sitten se on kaikkien yhteinen. Sen jälkeen näyttää olevan vapaus kaikkien kommentoida raskaana olevan ulkomuotoa, ulkonäköä, syömistä ja kosketella mahaa. Ja ainakaan vielä en ole siihen valmis. Saa nähdä onko myöhemminkään ja miten saa ystävällisesti sanottua, että minuun ei saa koskea. Ei ennen, ei nyt. Työkaveri aikoi tarrata vastavuoroisesti koskettelijan jenkkoihin ja todeta että onhan sitä täälläkin jotain.. Mutta ehkä se on vain tätä kuivaa huumoria.. kai...?:p

Millon muuten Kelaan ilmoitus tehdään? Neuvolassahan ne sen kai hoitaa??? EIKS JEAH??? Kun siihen tarvittii todistuksia ja muuta.. Luin että ennen neljättä kuukautta pitäisi ilmoitus tehdä... Ja murehtija sai yllivallan kun kolme kuukautta on jo mennyt.. Entäs jos se unohtuu?? Entäs jos ei saakaan äitiyslomaa???? Tai äitiyspakkausta?? Mutta kai siinä on jokin takaportti. Edellisessä työpaikassa tukevahko nainen luuli saavuttaneensa vaihdevuodet.. Ja lähti aikanaan valtavan mahakivun vuoksi sairaalaan ja sai tytön. Loppuratkaisu meni silloin ohi, kun pääsin tänne töihin. Se on vaan niin omituista, miten kummassa vauva jäi huomaamatta... Mutta varmasti kun ikää oli jo sen verran että raskautta ei pidetty todennäköisenä.

Se oli paahdettu ruisleipä!! Sherlock keksi sen!! Nyt kun jätin paahtamisen pois on kaasutilanne tasaantunut.=)

Joko on mietitty kuinka kauan kotona ollaan? Äitiyslomat, vanhempainvapaat ja vielä niin kauan että pieni on kolme?? Me kävimme sen keskustelun miehen kanssa. Nyt olemme lopulta päässeet yhteisymmärrykseen. Kun pöytään lyötiin kummankin luonteet ja palkat niin mie sain äitiysloman ja hän ottaa kaikki loput. En uskonut että mies voisi olla niinkin halukas jäämään kotiin. Itse olen aina hieman skeptinen oman kotiin jäämisen kanssa. Kun kuitenkin on pelko että alkaa seinät kaatua päälle. Serkutkin on palanneet alta kolmen kuukauden töihin ja toinen vielä kouluun+töihin, en ikinä ymmärtänyt miten hänellä voimat riitti. Mutta en kuitenkaan halua lapsen joutuvan liian aikaisin pöpöpesäpäiväkotiin.. Oli ihanaa huomata, miten oikein olen mieheni valinnut ja kuinka suuri hänen halunsa on jäädä kotiin. Voihan se vielä mieli muuttua kun arki astuu kuvaan ja kotiiin tulee maailman suloisin käärö... tai koliikkivauva.. Mutta ainahan asiat voi punnita uudelleen.

Rulla ja Toukka 13+4 (piti käydä vauvalaskurilla laskee, kun tämänkin unohdin..:ashamed:)
 
tervetuloa uusille! Ja onnittelut plussasta =)

(pitäisi varmaan kommentoida tänne useammin, kun ehtii mennä nimet sekaisin)Työpaikoista ja pomoista oli puhetta Eli saikkua hakemaan vaan, jos yhtään siltä tuntuu ettei töissä jaksa. Toiset pomot voi olla tosi veemäisiä, ajattelevat toki heti vain miten töissä pärjätään jos sulle tuleekin vaikea raskaus ja olet paljon saikulla. Mutta ei siitä todellakaan saisi ottaa itseensä, vaan pitää muistaa ajatella tärkeintä, eli sun ja vauvan hyvinvointia! :whistle:

Kelan laput saa neuvolasta, kun raskautta on kestänyt tietyn aikaa. Usein siis kun ollaan yli 20 rv menossa. Itse saan ne torstaina seuraavassa neuvolassa. Voin kertoa sitten tarkemmin kun saan ne käsiini, mutta tosiaan ei neuvola niitä unohda, ole Rulla rauhassa =)

Ninnu onnea hääpuvun löytämisestä! Itsellä tulee kohta yksivuotishääpäivä, ja tuntuu todella oudolta että ollaan oltu jo vuoden naimisissa. Ja varmaan rentouttavaa löytää puku jo nyt, niin ei tarvitse murehtia sitä sitten myöhemmin! :)

rintsikoista Itsellä on pahentunut noi ylävatsakivut, ja nyt en ole varmaan pariin viikkoon pystynyt pitämään rintrikoita kotona ollenkaan. Tiedän, että osaksi ne painaa varmaan siitä syystä kun on liian pieniä, mutta toisekseen mun pitäisi varmaan ostaa sellaisia kaarituettomia. Ennen raskautta olin 80A, nyt varmaan 80C. Ei vaan ole tällä hetkellä juurikaan varaa mihinkään rintsikkaostoksille, joten olen sitten ilman, kun niinkin pärjään :D

kotiin jäämisestä Meille on selvää, että mä jään kotiin, ja seuraava lapsikin tehdään varmaan aikalailla tähän putkeen, niin ei tarvitse jäädä sitten taas heti uudestaan kotiin jos pääsisinkin siinä välissä töihin. Olen nyt siis työttömänä ja tavallaan ammatinvaihto olisi edessä, joten ei mulla ole edes työpaikkaa mihin palata äitiyslomalta. Mieskin varmaan vaihtaa työpaikkaa (on nyt yliopistolla tutkijana) vuoden sisään, joten mä hoidan sitten ne lapset, koska olen niitä halunnutkin. Ja mä haluan olla kotona, tosin en sitten tiedä mitä mieltä olen enää kolmen vuoden päästä :p

tyttölupauksesta meille siis tosiaan lupailtiin tyttöä, ja olen ihan mykistynyt siitä tiedosta vieläkin. Mä jotenkin toivoin poikaa, ja siihen olin asennoitunut. Nyt olen joutunut muuttamaan asennettani aika paljonkin, ja nyt ajatus tuntuu jo kivalle. Pelkään vain, että tyttö tulee muhun, eli siitä tulee hankala :p :whistle:

vauvalle hankintoja mulla on ihme pesänrakennusvietti menossa, ja viikonloppuna työhuone ja makuuhuone saivat molemmat ihan uudet ilmeet. Makkari sai vihdoin vauvansängyn ja hoitopöydän, ostin ne molemmat käytettyinä, ja kuvia löytyy mun blogista Odotuksellinen elämä

Pahoittelen, kun itsellä on kommentointi jäänyt täällä vähän vajaalle :ashamed: Meillä on noiden tammikuisten kanssa vaan oma ryhmä facebookissa, ja olen vähän jumittunut sille puolelle. Jos te haluatte, voin perustaa sellaisen myös meille? Se olisi siis ihan salattu ryhmä, eikä muut edes näe jos siihen liittyy.

Itse olen tuntenut liikkeitä kunnolla jostain viikolta 17-19, ja nyt mieskin tuntee niitä, varsinkin jos potku on kovia. Eilen Klöntti kääntyili mahassa siihen malliin, että se näkyi kyllä päällekin päin. Ne potkut on todella ihania :heart:

neulis ja klöntti 21+5
 
Jinda onnea työsopimuksen uusimisesta =) Mukavaa, että näitäkin uutisia tulee raskaana oleville!

Tiudeliini ja fyssari tervetuloa mukaan ja paljon onnea tulevasta nyytistä =)

Rulla Neuvolasta saa todistuksen KELAa varten, kun on raskautta on kestänyt vähintään 154 päivää. Äitiysrahaa ja muita avustuksia pitää hakea viimeistään kahta kuukautta ennen laskettua aikaa eli sinulla ei ole vielä mitään hätää. Meille sanottiin ainakin heti alkuun neuvolassa, että he kertovat sitten näistä, kun ovat ajankohtaisia.

Kotiin meillä jään minä. Kun vauva syntyy, puolisolla on vielä opinnot kesken, ensi vuoden loppuun mennessä olisi sitten tarkoitus valmistua. Luulen, että siitäkin eteenpäin kotona olen minä, koska puoliso tulee todennäköisesti tienaamaan minua enemmän. Kun työhön palaaminen on itselle ajankohtaista ja siten myös lapsen hoitoonmeno, ei lapsen tarvitse olla niin pitkiä päiviä hoidossa. Olen siis opetusalalla, joten lapsen synnyttyä en varmaankaan edes hae päiväkodin puolelle töihin, jotta voin tehdä lyhyempiä päiviä.

neulainen Pakko kommentoida tänne, kun tuonne blogiin ei jotenkin tule kommenttia jätettyä. Ihana on siis lueskella vauvan tarvikkeiden hankinnoista ja muista projekteista. Tykkään kovasti kurkistella aina silloin tällöin tekstejäs ja ennen kaikkea kuvia =)

Minä kerkesin käymään tälle aamulle jo neuvolassa. Oli omituista käydä yksinään, kun tänään näin vielä ensimmäistä kertaa meidän oikean terveydenhoitajan. Mukava nainen oli, vaikka hänen tuuraajansa olikin ehkä mukavampi puheliaisuutensa ja pirtsakkuutensa vuoksi. Verenpaineet edelleen hyvät, hemoglobiini edelleen huono, joten rautakuuri jatkuu. Pissat ok, mutta sokerirasitus on silti edessä. Mitään riskitekijöitä ei minulta tai lähisuvusta löydy, mutta kuulema tasan 25-vuotiaat joutuvat rasituksessa käymään.

Paino oli päässyt laskemaan jopa aloituspainon alle! Alkupaino oli minulle tavallista vähemmän pahoinvoinnin takia, seuraavaan neuvolaan se ehti nousta vähän. Nyt olen ollut kotona sairaslomalla, joten en ole liikkunut, minkä vuoksi ruokahalukaan ei ole entisellään. Lisäksi flunssan alkuoireita on ollut viikonloppuna, joten ruoka ei ole maistunut senkään vertaa. Ruokahalua on voinut verottaa puolison kanssa viikonloppuna käydyt vakavahkot keskustelutkin. Viimeisestä syystä en neuvolassa puhunut, mutta terveydenhoitaja kehotti kovasti syömään. Tälle kerralle piti täyttää ruokailua, päihteiden käyttöä ja liikuntaa koskeva moniste, jonka pohjalta sainkin kehotuksen syödä useammin välipaloja (kahden tunnin välein pitäisi syödä jotain) ja muistaa kasvikset ja vihannekset. Muuten ilmeisesti asiat ovat mallillaan.

Sykettäkin pääsin kuuntelemaan, kun doppleria ei siis kotoa löydy. Terveydenhoitaja ei ehtinyt varoitella edes loppuun siitä, että joskus sykettä saa etsiä pitkäänkin, kun jumputus alkoi jo kuulua. Vahva ja hyvä syke kuulema, 150 :heart:

Viime päivinä on ollut aiempaa enemmän vatsakipuja. En oikein osaa eritellä missä kivut tuntuvat ja millaisia ovat. Myös sairaslomasta johtuva liikkumattomuus (puuvillayöpaidassa kun ei urheilemaan tule lähdettyä) on alkanut vaikuttaa negatiivisesti omaan vointiin. Selkä ja hartiat tuntuvat jumittuvan, kun aikaa tulee vietettyä entistä enemmän sohvalla ja tietokoneella. Muuten on tehnyt hyvää latailla akkuja kotona, nyt huomaa miten oli jo ehtinyt väsyä.

pMyy 15+2 (vaikka neuvolassa th töppäilikin ja merkkasi korttiin 15+1)
 
Hei!

Ihan ekana mäkin vielä haluan suitsuttaa tätä meidän ketjua. Maaliskuisissa, joita seurailen myös, keskustelu menee ihan jatkuvasti sellaiseksi toisten ärsyttämiseksi. Viimeksi aiheena oli tupakka ja nyt päivähoitoon vieminen... Ehkä rumasti sanottu, mutta täällä olevat kirjoittelijat vaikuttavat jotenkin tasapainoisemmilta - siis keskimäärin. Kyllähän maaliskuisiinkin mukavia kirjoittelijoita mahtuu :)

Mutta, sulla oli Neulis ihan kiva idea tehdä tästäkin pinosta suljettu keskusteluryhmä. Mun ystävä oli aikoinaan sellaisessa odotuspinossa, joiden jäsenet perustivat oman suljetun ryhmän. Nyt he ovat keskustelleet samalla porukalla jo vuosia ja tuntuu olevan tärkeä juttuporukka, vaikka elämäntilanteet ovatkin nykyään erilaisia. He jopa tapaavat aina kesäisin jossain kaupungissa - lapset ovat mukana. Monet myös tapaavat toisiaan muutenkin.

On siis itsellänikin käynyt joskus mielessä ehdottaa suljetumpaa ryhmää, jossa voisi keskustella avoimemmin omalla nimelläkin. Laittaa enemmän kuvia jne. Tällöin ryhmä pysyisi myös sopivan pienenä ja lasketut ajat olisivat muutaman kuukauden sisällä toisistaan. Mitäs olette mieltä?

HEIPA: Mitenkäs matka meni? Oliko hankaluuksia ruokien kanssa? Mulla tuli viikonloppuna hirveä morkkis, kun oltiin leffan jälkeen istuskelemassa iltaa kavereiden kanssa ja sit lopuksi syötiin jossain kebab -paikassa. Tuli ihan sellainen olo, että eivät varmasti olleet kunnolla pesseet ruuanlaittovälineitä ja ruuan mukana ollutta salaattia. Ylireagointiahan tämä tietty on, mutta ehkäpä tuttu tunne muillekin??

Piupula: Onnea kämpän myynnistä! Oletteko siis jo ostaneet uuden?


moumou ja pMyy: Harmi, että tuollaisia pomoja on olemassa :( Ei munkaan pomo mikään unelma ole, mutta on sentään aina osannut onnitella aidosti raskaudesta. Vaikka tällä hetkellä meidän työpaikalta 5/ 12 on raskaana tai äitiyslomalla ...opetusala;)


Ninnu83: Onnea hääpuvun löytämisestä. Itsekin ehdin ostaa valmiiksi, kun oli alustavasti puhuttu ens kesästä. Noh.. kesällä ei kyllä vielä mitään häitä pidetä. Saas nähdä mahdunko siihen pukuun enää muutenkaan ens vuonna. On aika tiukkaa mallia vyötäröltä.

Rulla82: Kiva, että sun mies on sitten halukas olemaan kotona! Kaikkien miehistä ei siihen varmasti olisikaan - ei kyllä munkaan miehestä ;) Meillä on aika selviö, että kotona olen minä. Mies tienaa yli puolet enemmän ja itse taas odotan kotonaoloa kuin kuuta nousevaa! Aion olla ainakin 1,5 vuotta. Meillä opettajilla on se hyvä puoli, että kesällä voi ``palata töihin``ja nostaa palkkaa, vaikka oliskin kotona. Tästä kärsii sijaisina olevat (itsekin olin aikoinaan yhden kesän palkatta), ikävää kyllä. Mutta vaikka en ottaisikaan kesäloman palkkaa vastaan, kaupunki jättäisi silti todennäköisesti sijiaisen palkatta, koska se on lain mukaan mahdollista. Mielummin otan rahat itselleni, kuin annan kaupungin säästää sillä tavoin...

Montako lasta muuten haluaisitte? Mä haluaisin kolme, mutta menisin mielelläni hetkeksi töihin ennen toisen tulemista. Tosin musta tuntuu, ettei me ruveta imetyksen loputtuakaan mitään ehkäisyä käyttämään. Tämän ekankin alullesaamiseen meni lähes 3 vuotta, joten toinen saa luultavasti tulla kun tulee... ellei sitten taas tarvita hieman tablettien avustusta. Jos tarvitaan, niin uskon että niitä aletaan harkita, kun esikko täyttää pari vuotta.

Ja sitten vielä omaa napaa - tai oikeastaan mahaa: En vieläkään huomaa vatsan kasvua aamuisin :( Selällä maatessa kyllä tuntee kohdun ja iltaisin on turvotusta.

Mukavaa maanantaita kaikille ja tervetuloa uusille!

Heinis 15+3
(mullakin neuvolassa töppäillään, merkkaavat aina päivän lisää, nyt heidän mukaan 15+4, vaikka la 10.3)
 
Heipä hei ja terveisiä Saksasta! Kiitos heinis kysymästä, matka meni oikein hyvin ja oli ihanat häät :heart: Serkkupoika on nyt onnellisesti naimissa rankan talven jälkeen (sairasti syöpää). Ruokien kanssa ei ollut muuta ongelmaa kuin mun omatunto... vitsi kun sitä osaa piiskata itseään, mutta ei sitä voi syömättäkään ulkomailla olla. Pahin morkkis tuli kun söin vadelmapiirakkaa ja aloin miettimään, että onkohan nämä vadelmat nyt sitten kiehutettu :rolleyes: Parin viikon päästä lähden työmatkalle Espanjaan, voikohan siellä syödä kasviksiakaan, huhhuh...

Tiudeliinille ja fyssarille tervetuloa! :flower: Almukalle onnea ultrakuulumisista ja Jindalle työsopimuksesta!

Listapäivityksistä, neulainen huomasin, että listalla on vielä Anna-79 ja InnoM, jotka menettivät pienen vauvanalun jokin aika sitten :(

Huh, on tullut niin paljon tekstiä että olen ihan hukassa... pahoittelut jos jotain tärkeää jää huomioimatta. Mutta kaikille joka tapauksessa vilkutukset :wave:

Facebook-/privaryhmästä: mun mielestä olisi kanssa hyvä idea!! Voisi vähän vielä vapaammin jutella ja laittaa tosiaan kuvia yms. Oppisi tuntemaan teitä vähän paremmin! :)

Kotiinjäämisestä: Meillä jään minä, mutta mieskin kyllä olisi varmaan halukas. Ainakin hän aikoo ymmärtääkseni pitää kaikki mahdolliset isyyslomat, eli 3 viikkoa heti vauvan synnyttyä ja isyyskuukauden sitten kun minä palaan töihin. Ajatus tällä hetkellä olisi se, että vauva olisi vähintään vuoden vanha ennen päiväkotiin laittoa. Pidempää kotiäitiyttä en oikein pidä meillä mahdollisena, kun lainat on kuitenkin maksettavana ja tällä hetkellä minä tienaan paremmin kuin mieheni. Tietysti kaikki on prioriteetti- ja järjestelykysymyksiä, mutta tällä hetkellä fiilis on tämä.

Lapsien määrästä: Tällä hetkellä tuntuu, että kaksi lasta voisi olla sopiva. Mutta katsotaan!

Mun vähän hehkuttaa teille: kuulin eilen, että yksi mun parhaista ystävistä on myös raskaana!! Tämä on aivan ihanaa, sillä lähipiirissäni ei ole vielä kenelläkään lapsia ja nyt saa hyvästä ystävästä mammakaverin :) Laskettu aika on pari kuukautta minun jälkeeni.

Ja kahvipöytäsupinat edelleen jatkuvat, nyt ei vaan uskallettu tulla kysymään suoraan :p Työkaverit kysyivät toiselta työkaverilta joka asiasta tiesi, sen jälkeen tuli onnitteluja :) Nyt siis täällä on asia selvillä kun juorut pikkuhiljaa leviävät. Ja kyllähän sen nyt näkee jos ottaa silmän käteen. Hauskinta oli, että yksi hiljainen keski-ikäinen mies oli todennut, että "no onhan se nyt jo näkynyt monta viikkoa!" :LOL: Ei ne miehetkään ihan puusilmiä ole :)

Heipa ja vauva 16+0 *poksis*
 
^Kiitos heipa kun huomasit, oli jäänyt tältä puusilmältä korjaamatta :headwall:

Niin tosiaan, mä voin perustaa sellaisen facebook ryhmän, salaisen sellaisen. Sinne kun lisää kuvia, niin muut ei näe niitäkään, ja siellä voidaan keskustella vapaammin. laittakaa mulle yksityisviestillä oma sähköpostinne ja nimenne millä olette facebookissa, niin saan kutsuttua teidät sinne! :wave:

Mikäs laitetaan nimeksi? Erikoisen hyvät esikoiset? :p

Itse ainakin viihdyn facebookin puolella paljon paremmin kuin täällä tämän uudistuksen jälkeen. Toki voidaan jatkaa täälläkin jos ihmiset sitä haluavat =)
 
Kaikki nimet käy, esim. tuo neulaisen ehdottama :) Itse olen huono keksimään mitään järkevää :p

Katsotaan miten facebook-ryhmä lähtee käyntiin, en ole aiemmin tällaista kokeillut! Jos kaikki siirtyy sinne, niin turhahan sitä kahteen paikkaan on kirjoitella :)

Laitanpa heti yksäriä tulemaan (jos osaan)!
 
Heippa kaikille tasapuolisesti :wave:

Täälä ois yksi esikoista odottava pyrkimässä mukaan pinoon! Toukokuussa sain keskenmenon viikolla 6+1 ja uuden plussan sain pari viikkoa sitten. Toi keskenmeno oli henkisesti aika rankka juttu, kun kerkesi jo innostua raskaudesta ja kuvitella ties mitä, niin sitten kun tippui kovaa ja korkealta, niin se kyllä satutti... Mutta nyt siis epäuskoisen onnellisissa fiiliksissä tämän uuden raskauden kanssa. Iloita en vielä kauheasti ole uskaltanut. Perjantaina olis yksityisellä varhaisultra ja jos sieltä saan hyviä uutisia, niin sitten uskon tähän jo enemmän. Neuvolankin jo varasin, se ois 14.10. =)

Ikää 28v, LA ois 19.5. ja synnärinä KOS tai NKL.
 

Yhteistyössä