**Esikoishaaveista plussanneet**

sane ihania ultrakuulumisia :heart:

Mä ihmettelin tänään kaupassa fetajuustoja (tai mitä salaattijuustoja lienevätkään) tarkastellessa, että minkähän takia kaikki fetat on kiellettyjä. Osa on valmistettu lehmänmaidosta, mutta osassa lukee ihan selkeästi, että pastoroitu maito. Ostin pastöroituun maitoon tehtyjä ja ajattelin laittaa pitsan päälle, jotta pääsee pahimmista fetahimoista :D

Liikunta on jäänyt täällä aivan minimiin raskauden alettua. Alkuun oli niin huono olo, ettei mitään ylimääräistä liikkumista voinut kuvitellakaan. Nyt pari viikkoa sitten aloitetut työt veroittavat voimia edelleen sen verran, ettei iltaisin voi kuvitellakaan lähtevänsä liikkeelle. Työmatkan n. 3-4km suuntaansa kuljen sentään pyörällä ja koko päivän töissä on jalkojensa päällä ja kävelee ympäriinsä. Jos on oikein reipas ja hyvävointinen, tulee välillä osallistuttua lasten leikkeihin, jotta pääsee vähän juoksemaankin =)

Tänään olisi ihana aurinkoinen kävelysää, mutta koska eilinen päivä meni muuttoapuna ollessa (vaikka juuri mitään en uskaltanutkaan kantaa), täytyy tänään paneutua tulevan työviikon suunnitteluun. Jospa tässä vielä saa jossain vaiheessa innostuksen liikkumiseen.

pMyy 11+3
 
pMyy Kiitoksia :) Kyllähän tässä työttömyydessä on NIIN puolensa.. Aika varmaankin köy aika piiitkäksi, kun ei oikein tällähetkellä voi oikein tehdä mitään, ennen kun saadaan oma kämppä myytyä, kun ei voi pakata, eikä voi laittaa vauvajuttuja valmiiksi yms... Eli ainoo, mitä voi tehdä, niin on siivota ja tehdä ruokaa ja keskittyä olemiseen :p

sane Onnea ultrakuulumisista :heart:

(.)Tänne ei mitään sen kummempia.. Tässä möllötellessä ja odotellessa.. Keskiviikkona lähdetään kahdeksi viikoksi lomailemaan :) Maha on alkanut painamaan ja syykin selvisi, kun uus kuva otettiin, mahan on vähän laskeutunut :D Tässä teille kuvaa :p

vertailunvuoksi eka rv 20+0


ja sitten rv 21+2


Mutta eipä tänne kummempia

piupula ja hmm.. uusi nimi pitäs keksiä kun tyttöö ei voi enää leeviksi kutsua :D.. 21+2
 
pMyy: kyllä mä olen syönyt ihan hyvällä omallatunnolla pästöroituja juustoja.

Piupulalla on komea masu :heart:

ON: Oma masu on pysähtynyt kasvussaan, tuntuu että on jo kolmatta viikkoa samoissa mitoissa. Mutta eipä tuo mittään haittaa :) On se iltaa myöten aikamoinen pallo jo eikä normihousut mene enää mitenkään päin päälle. Saatoin myös eilen tuntea ekat vauva liikkeet! Vähän kuin elohiiri olisi ollut masussa mutta ei kuitenkaan. Täytyy nyt alkaa hiljentyä kuulostelemaan josko ne siitä voimistuisi ja tulisi säännöllisiksi :)
Tämä viikko ollaan kissojen kanssa kolmistaan kotona, mies lähti työreissuun. On se aina vaan niin kummallista olla kotona ilman toista. Kissat onneksi on ihan hellyydenkipeinä jos molemmat ei olla kotona, vähän pääsee purkamaan hellyydenpuuskia ;D
Lenssukin meinaa vähän vaivata, nyt ei passaisi tulla kipeäksi kun viikon päästä lähdetään reissuun!

pokemoni & myttynen 14+6
 
Hei vaan arvon leidit ! :wave:

Vinkkinä kaikki linkit kannattaa avata painamalla hiiren oikeaa ja valitsemalla "Avaa uudessa välilehdessä". Silloin säilyy muuttumattomana se sivu, josta linkin avaa.

pokemoni Voi! Tunnet jo liikkeitä :flower: Nyt mulla on juuri vuorossa "tylsät" viikot, kun seuraavaan neuvolaan on vielä yli kolme viikkoa ja liikkeet ei vielä tunnu. Kasvais ees tää pieni pömppis vähän lisää ;)

Piupula Sulla on komia massu :flower: Millä viikoilla ajattelit sitä 3/4D:tä ja mihin ajattelitte mennä? Me ollaan varmaan kanssa menossa sitten Hämeenlinnaan kun se on ajankohtaista. Oikein mukavaa ja rentouttavaa lomaa!!

Liikunta Olen käynyt nyt muutamana viikkona kiertoharjoittelujumpalla ja tänään olen menossa ensimmäistä kertaa vesijumppaan. Liikkuminen on toistaiseksi ainakin tuntunut hyvältä vaikka hyppyjä en pysty tekemään, koska rinnat ovat niin arat ja raskaat hölskymiselle : / Ihan kun olis imettävän naisen rinnat :D Tuo turpoaminen saisi jo riittää...

Nenän tukkoisuus En ole neljään yöhön saanut kunnolla nukuttua, kun nenä on niin tukossa. Kuvittelin, että se olisi ihan alkuraskauden oire, mutta se onkin alkanut minulla nyt. Jos pitkään jatkuu niin täytyy kyllä ottaa selville, saako jotain nenäsumutteita käyttää..

Täällä poksutaan, poksista poks! :heart:

Mariaana & papu 13+0
 
pokemoni ja marjaana Kiitoksia :heart:

marjaana Just varasin Hämeenlinnan Läääkärikulmaan ajan :) Sain ajan 12.10 ja maksettavaa kelakorvauksen jälkeen jää 162€, kestää noin tunnin ja sieltä saa sitten DVD:n mukaan ja kuvia :heart: Ja kiitoksia linkkivinkistä ja lomatoivotuksista :heart:

(.) oon aina ihmetellyt noita raskaustyynyjä yms, mitä käytetään nukkkuessa, mutta NYT ymmärrän :D Toi mahan vetää sivuilta inhottavasti, kun nukkuu... Nyt oon tukenut mahaa toisella tyynyllä tai peitolla, niin ei oo ihan vinkkelissä :p *huokaus* Nyt on saatu kaikki käytännön asiat hoidettua ennen matkaa ja huomenna olis vielä eläinlääkäri keikka tiedossa, kun nuorempi kissa alkanut pissailemaan ihme paikkoihin, en tiedä onko virtsakiviä tai pissatulehdus vai joku kriisi päällä.. Feliway on ollut jo 2viikkoa seinässä, eikä mitään oo tapahtunut, mutta viimeyönä taas pissas tuolille :confused: Varasin sitten ennen matkaa ajan, niin ei pahemmaksi mene, jos joku vaivaa.. :/ Samalla poistetaan toiselta hammaskivi ja rokotetaan, nuorempi kissa rokotetaan sitten myöhemmin :)

Hups, tulipas taas stoori :D

piupula ja lilleri 21+4
 
Ihana masu Piupula!:heart:

ON: Huono olo yllätti taas ja väsymys on aivan totaalisen lamaannuttava. Iltaisin saattaa kuitenkin mennä myöhään nukkumaanmeno vaikka koko päivän väsyttäisi enkä nukkuisi päikkäreitä. Lisäksi joudun joka aamuyö noin klo 4 käymään vessassa.

Neuvola on vihdoinkin huomenna ja ensimmäinen ultra sitten perjantaina. Mielenkiinnolla odotan, että onko hb laskenut, kun yleensä se huitelee jossain 170 pinnassa:D

Almukka ja Tyyppi 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi Anna, voimia! Paljon jaksamista. :hug:

Täällä on edelleen kiirettä on pukannut, eikä meinaa ehtiä edes ajatella näitä juttuja. Mut ehkä ihan voi tehdä hyvää.. Sitä paitsi pahin kiire loppui nyt, ja nyt taas ehtii!

Heipa olikin jo täällä ultrakuulumisia odotellut, kiitos siitä. Kummasti lämmittää!

Perjantaina tosiaan ultrattiin, ja siellähän sitten nukkui ja välillä myös liikkui aika lailla viikkoja vastaava tapaus. Neuvolan laskujen mukaan neljä päivää pienempi, omista laskuistani heitti vain yhdellä päivällä. Vetistelyksihän se meni. Ja hyppimiseksi myös, kun sintti ei meinannut kääntyä sopivaan asentoon uniltaan mittausta varten. Eipä se tasajalkaa hyppiminen juuri auttanut, sitten vain odoteltiin lisää. Miehelle kaikesta tuli ilmiselvästi konkreettisempaa siellä. Innoissaan se on ollut koko ajan, mutta nyt se on mahassa kiinni. Sekoileva labratäti (joka mm. hukkasi asioita eikä tiennyt miten ja koska tulokset saa) vaan huvitti, mutta vähän jäi harmittamaan se, ettei niskaturvotuksen määrää sanottu, enkä tajunnut sitä itse rekisteröidä kun se näytöllä vilahti. Eivät kuulemma kommentoi mitenkään ennen kuin veriseulakin on tehty. Toisena asiana harmittamaan jäi se, että kuvia sai vain yhden. Ultrassa se ei vielä häirinnyt, mutta kotona alkoi ajatella, pidettiinkö ne loput kuvat äippäpolilla esim. jonkin huolestuttavan asian vuoksi... No, ultrakokemus oli itsessään oikein hyvä ja kätilö ihana. Ja kaikki on kuitenkin tähän saakka hyvin. =)

Ihana masu piupulalla!


Jinda & mahahenkilö 11+6
pian kriittinen poks! (lasketun mukaan huomenna, omien laskujeni mukaan loppuviikosta)

Ai niin, listaan voisi päivittää uudeksi lasketuksi ajaksi 15.3, vaikka eihän tuo paljon heitä. Kiitos!

muoks: boldauksia
 
Viimeksi muokattu:
Almukka ja Jinda Kiitoksia :heart: itestä toi näyttää kyllä aika röllykältä :LOL:

Anna :'( Voi olen niin pahoillani :hug: Paljon voimia ja jaksuja sinne :hug: :heart:

Jinda Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Harmi, että tulokset jäi vielä saamatta, toivotaan, että kaikki kuitenkion hyvin :heart: Meillä otettiin kans kamala kasa kuvia ja kaksi saatiin, sama oli rakenneultrassa (tosin sieltä saatiin 3kuvaa mukaan). Kait ne jää sinne sitten jotain varten, että on sitten todistaa, että on katsottu, jos jotain kuitenkin ilmenee sitten synnytyksen jälkeen tai jotain.. en mä tiedä :p

piupula ja lilleri 21+4
 
Nopiasti vaan:

Anna, pahoittelut pikkuisen menetyksestä ja oikein paljon voimia ja iso tsemppihali :hug:

Ultrakuvista, sen vuoksi niitä ainakin säilytetään, että on mihin verrata. Jos myöhemmin mietitään jotain rakennetta tai turvotusta tms, niin voidaan verrata että näillä viikoilla se on näyttänyt tältä ja nyt se näyttää tältä.

Piupulalla ihana masu!

Viikonloppu meni reissussa ristiäisten merkeissä ja nyt väännetään hiki hatussa opparia.. Eli paremmalla ajalla kuulumisia :)

tupunen ja rymy 12+0 POKSPOKS kriittiset viikot takana :heart:
 
Annalle paljon voimia :hug:

Piupula Aivan ihana maha kuva ja kylläpä on viikossa muuttunut.

Jinda Paljon onnea hyvästä ultrasta

Ultrasta me saatiin 6 kuvaa, joista 2 4D kuvaa, mut kyl todella epäselviä.
Muakin himottas tunnin 4d ultraus, mut katotaan mitä mies sanoo. oli ainakin nt ultrassa ihan täpinöissää, hyvä ettei nenä kiinni ruudussa. Itellä meni keskittyminen siihen, etten ala itkeen.

Nenävuotaa ja aavistuksen flunssanen olo. toivotaan ettei ainakaan pahana tule. Pelottaa kaikki ylimääräiset sairaudet, vaikka ollaankin jo toisella kolmanneksella.

Maha mulle on muutama sanonut et mahasta huomaa et vartoon. No minä en kyllä huomaa mitään, samaa vanhaa ihraa!!!! täytyy kyl odotella kauemmin, et näkyy mitään konkreettista. Lempi farkut tosin ei mene enään jalkaan, mut painokin nousuut paljon.

Tänään iltavuoroon töihin ja pohdituttaa miten selviin kun loppuu 22,00 ja mä usein 21 jo nukkumassa. Sit pitää vielä autolla suhata töiden jälkeen äitille, kun oma auto huollossa ja hän tarvii autonsa takas aamuun mennessä.

sane & toivo rv 12+4
 
Jinda, ihania ultrauutisia, onnea :heart: Ja olet varmasti turhaan huolissasi, se on vaan kyseisen neuvolan tapa toimia :) Me saatiin kolme ultrakuvaa mukaan, mutta mulla ei ole mitään aavistusta kuinka monta se niitä otti. Tampereella saa tietää heti seulonnan tulokset, sillä veriseulassa käydään viikkoa ennen ja tulokset ovat valmiina nt-ultrassa. Siihen sitten ynnätään niskaturvotuksen lukema ja saadaan trisomian riskiluvut :)

Nenän tukkoisuudesta: mulla on ollut oikeestaan koko raskausajan nenä aamuisin tukossa ja muutenkin hieman kipeä olo. Lämpöjä en ole mittaillut, mutta kuvittelisin niiden pysyneen ylhäällä ovulaatiosta lähtien.

Täällä kärsitään taas päänsärystä... tai siis joka ilta, mutta eilen alkoi jo puolen päivän aikaan töissä ja illalla olikin sitten jo ihan kauhea hedari. Tällä kertaa ei yöunet auttaneet ja aamullakin päätä kolotti, joten jäin kotiin... nyt on vähän parempi, mutta pitää välttää tätä koneella istumista ettei taas ylly. Ärsyttävää :/

neulainen, katselin niitä napapiirin sivuja ja itse asiassa ilmoittauduin siellä alkavaan äitiysjoogaan! :) Alkaa kylläkin vasta lokakuun lopulla, mutta kuulosti kivalta!

Tilasin myös hetken mielijohteesta Vauva-lehden... en ole ikinä kyseistä lehteä selannut, mutta oli aika halpa tarjous (24e 6kk + pussilakanasetti vauvalle kaupan päälle). Ja tykkään tilailla lehtiä, sitä paitsi pitäähän sitä tutustua siihen mitä on tuloillaan ;)

Hauskaa tiistaita kaikille ja hyviä vointeja,

Heipa 13+0 *riks raks poks*
 
Jinda Onnea kivoista ultrauutisista! :flower: Me saatiin ultrasta yksi kuva mukaan. Sitä en tiedä, montako lääkäri tulosti. Kuva on mulla kännykässä taustakuvana :heart:

Heipa Äitiysjooga kuulostaa mahtavalta. Täällä päin ei ole erikseen jumppia odottaville, mutta eilinen vesijumppa oli kyllä ihan mukava. Siellä varmaan on ihan kiva käydä sittenkin kun alkaa maha painamaan.

Nenän tukkoisuudesta vielä sen verran, että nyt mulle kyllä tais iskeä ihan flunssa eikä eilinen vesijumppa varmaan yhtään parantanut tilannetta. Ostin eilen apteekista Nozoil-nenäöljyä, joka minulla ainakin auttoi ärtyneisiin limakalvoihin ja tukkoisuuteen. Se sopii myös raskaana oleville.

Mukavaa päivää kaikille!

Mariaana & papu 13+1

*muoks* niin ja mä tilasin kans Vauva-lehden jo muutama viikko sitten, mutta ei ole näkynyt. Tai oikeastaan mun äiti tilas niin siihen sai tilaajalahjaks kivan varrellisen rikkaimurin. Voi olla käyttöä varsinkin ruokailutilassa myöhemmässä vaiheessa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Annalle! :hug: Jaksamista!

Nyt suoraan omaan napaan :x Kohta pitäisi lähteä pyörällä neuvolaan ja mä olen ravannut oksentamassa jo ties miten monta kertaa tälle aamulle... Pahoinvointia ei ole pahasti ollut, tai on sitä vähän ja viime viikolla piti oksennella useana iltana. Mutta nyt iski joku järkyttävä oksetus. Mä en sinänsä pidä tätä pahoinvointia pahana, ärsyttää vaan kun se vaikuttaa pakollisiin menoihin.

Miten muut ovat selvinneet neuvolakäynneistä tms. kamalan oksetuksen kourissa? Ja vielä pitää pyörällä lähteä... :headwall:
 
sane ja tupunen Kiitoksia :heart: Kait se maha tosta nousee taas jossin vaiheessa :D ihan kiva seuraa :p ei noita eroja muuten kyllä huomais :lauhg:

(.) Tänään yöllä olis sitten lähtö portugaliin kahdeksi viikoksi :heart: Eli sen aikaa elelen varmaan aika hiljaiseloa, yritän käydä lukemassa juttuja, mutta riippuu nyt ihan millanen yhteys siellä on :) Kissat vietiin tänään eläinlääkäriin, piti toiselle olla ihan normi hammaskivenpoisto, mutta löytykin 3hammasta, joissa reiät ihan hampaan läpi :'( itkuhan siinä sitten tuli, ei mitään ole toinen oireillut ja nyt pitää sitten jättää mihen siskon hellään hoivaan toinen kahdeksi viikoksi.. Mitenhän sitä osaa olla huolehtimatta? Noh, eiköhän se siitä, oli vaan aika ylläri ja kalliiksi tulee, 102€ hammaskivenpoisto ja 50€ per hampaanpoisto.. toivottavasti ei nyt sitten löydy enempää reikiä :'( pääasia, että saadaan rakas karvalapsi kuntoon :heart:

piupula ja lilleri 21+4
 
Annalle paljon voimia :'( :hug:

Liikkeitä ei ole tuntunut sitten ekan kerran, olen vähän koittanut rauhoitella iltoja kuuntelulle. Jotain poksumista on tuntunut ennen nukahtamista mutten osaa mieltää niitä liikkeiksi. Vaikka eihän sitä tiedä :)
Täällä on kans tylsät viikot tulossa neuvoloiden suhteen, tosin viikon päästä lähdetään viikon reissulle ja lähes heti perään lähden viikon työmatkalle, ja sitten onkin vuorossa seuraava neuvola, että eiköhän se aika mene nopeasti :)

Täälläkin on nenä tukossa, tosin vähän lenssua pukkaa päälle.

Olen kans miettinyt Vauva-lehteä, ajattelin pyytää joululahjaksi tai jotain :) Kertokaahan ne joille se tulee, onko se hyvä? Mitenkäs KaksPlus? Onkohan jälkimmäinen nimensä mukaisesti parempi sitten myöhemmin...

pokemoni & myttynen 15+0 (pokspoks!)
 
Lehdistä Mulle on tullut vauva ja kasplus ja ehdottamasti vauva on parempi ja menee kepeesti vauvan syntymänkin jälkeen- Vauva keskittyy enemmän raskaus aikaan ja pienen vauvan hoitoon. Kaksplus menee jo hieman isomman lapsen puolelle. Muutenkin lakkasin kaksplussasta tykkäämästä kun se viimeksi uudistu. Mut makunsa, toiveensa kullakin. Olen tutustunut myön 9 kk lehteen ja se vasta tylsä olikin!!!!! ei tarvi toista irto numeroa ostaa.

Olen nyt lukenut nainen hoitotyön asiakkaana, oli kurssi kirjani joskus sairaanhoitajaksi lukiessani. Moni omituinen asia palautunut mieleen ja mielenkiintoista lukemista omasta kehostaan raskauden alusta loppuun asti. ( saa kirjastosta, jos jota kuta kiinnostaa eskola, hytönen)

Liikkeistä mä en ainakaan tunne mitään, mut sellanen koohottaja olen, et varmaan sitten vasta tunnen kun kunnolla potkii. Mut sitä aikaa odotellessa.

Kylkikipu Mulla on alusta asti ollut ajoittain vasemmassa kyljessä kipua, mut menee välillä ohi. Nyt eillen oli oikein kovaa kipua ja pelästyinkin. Työn tohimassa se sitten hävis. Pelästyin kyllä et mitä kipua nyt? soitanko neuvolaan? onneksi meni ohi, mut pitää kysästä asiasta, ettei vaan olis suoli täynnä ilmaa:LOL:

Ruuasta Nyt on ihana vaihe, melkein kaikki ruoka mitä tarjotaan maistuu ja ei ole närästystä. Eillen tilasin jopa rullakebabin töihin ja että oli hyvää.:p

Miehestä Me ei ikinä olla toisillemme viestitelty tai soiteltu, jos toinen muualla esim töissä tai ystävien kanssa. Nyt rakas laittaa töistä viestiä, et pidä pikkusesta huolta ja mites te kaksi jakselette jne. Ihanan hellyyttävää.
Ostin meille bermudanmunkit kun miehellä oli hiljan syntymäpäivä, totesi ihanasti, tietkö, tää munkki on isompi kun meidän vauva, et mä repesin:D

nyt arkiaskareiden pariin ja illaksi töihin. Ei enään jaksain töissä hillua klo 22 asti, mut vielä pitää yrittää

Sane ja toivo rv 12+5
 
Täältä pikainen kuittaus, että hengissä ollaan ja kaikki on hyvin! :) Tää alkaa nyt pakkaamaan kamoja kasaan, illalla pitäisi muuttaa, mutta ei ole vielä tietoa että mihin! :D Ei näin, ei todellakaan näin... Tulen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää.

Anna Olen tosi pahoillani :'( Kovasti voimia.

Nanski ja toukka 13+6 (huomenna POKSPOKS! :heart: )
 
Piupula, ihanaa lomamatkaa! :heart: Vaikka menit kyllä jo :)

Plink, no miten meni neuvolareissu?! Tuliko ykä vai selvisitkö ilman?

Vauva-lehdestä: mä kävin eilen kävelyllä ja ostin kaupasta elokuun numeron, niin pääsi tutustumaan ;) Mun mielestä oli aika kiva lehti, varsinkin kun siinä oli pitkä raskausosio, eli ei pelkkää vauva-asiaa (kun ei ole ihan vielä ajankohtaista). Seuraava numero ilmestyy muistaakseni 3.9. eli mariaana luulis että saisit silloin postiluukkuun lehden. Saas nähdä onko mun tilaus mennyt niin nopeasti perille, vai tarviiko odotella lokakuuhun...

sane, kuulostaa mielenkiintoiselta kirjalta, mua kiinnostaa paljon mitä kaikkea kropassa tapahtuu milloinkin raskauden aikana.

Almukka, onnea sykkeen kuulumisesta :heart:

Jaahas, nanenilla säätö päällä ;) Tulepa kertomaan uteliaille lisää kun ehdit :)

(.) Mä odottelen malttamattomana doppleria... luulisi jo tulevan, murr :D Tänään kerroin raskaudesta yhdelle läheiselle työkaverille. Nyt täällä tietää kolme työkaveria ja esimies. Edelleen löysät paidat päällä, ettei pömppis hyppää silmille... :)

Heipa 13+1 (*muoks jälkikäteen, luulin että tänään on jo torstai joten olin yhtä päivää edellä ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Piupula Rentouttavaa reissua! Ja mieletöntä ajatella, että jollakin on jo tiedossa, että tyttö on kyydissä =) Ihanaa!

Anna pahoittelut minunkin puolesta! Ei voi kuvitellakaan sitä surua :halaus:

Mäkin mietin jossain vaiheessa jotain lehtiä, mutta luulen, ettei tule tilattua. Jotenkin oon tullut niin laiskaksi lehden lukijaksi, ettei entisiäkään tilauksia meinaa saada luettua. Tietenkin jos erehtyisin ostamaan irtonumeron, niin saattaisin jopa innostua tilaamaankin jotain. Nyt kun täällä on puhuttu siitä Vauva-lehdestä, niin on varmaan pakko ostaa joskus itselle näytelehti :D

Eilen oli nt-ultra ja vaikka verikokeessa kävin jo toissa viikolla, saan odotella tuloksia vielä viikon. Arvojen laskeminen tapahtuu toisella paikkakunnalla, minkä vuoksi tuloksia ei siis saanut saman tien. Turvotusta oli 1,5mm ja ultraaja ei kuulema voinut sanoa onko määrä normaali vai ei, koska siihen vaikuttaa niin moni asia. Itse olin hieman hämmästynyt, koska kaikkihan ei anna edes verinäytettä, ja varmaan silti niille jotain arviota annetaan. Mies oli tutkinut heti netistä (kun itse jouduin palaamaan töihin), että tuo turvotuksen määrä on normaali. Kolme kuvaa saatiin mukaan, yksi "kokonaiskuva", yksi "profiilikuva" ja yksi, jossa näkyy pääasiassa pienen pystyssä olevat jalat :heart: Ultraus tehtiin vatsan päältä tyhjällä virtsarakolla, jos näkyvyys olisi ollut huono, olisi yritetty uudestaan sisäkautta. Olin hyvin tyytyväinen, että vauva löytyi päältä =) Edellisellä kerralla lääkäri sanoi, ettei raskaus menisi kuukautisten mukaan, mutta nyt palattiin jälleen laskemaan menkoista. Luulin siis olevani eilen 11+5, mutta koko vastasi 12+0 ja papereissa lukee, että eilen oli 12+3. Mennään sitten noiden mukaan. Lasketuksi ajaksi voisi päivittää 13.3. En tiedä missä vaiheessa se on päivällä vaihtunut, mutta mennään nyt samaa laskua papereiden kanssa.

Kun yhtäkkiä päästiinkin suurimmista riskiviikoista, piti eilen alkaa ilmoittelemaan ystäville ja sisaruksille tulevasta yllätyksestä. Iloisia reaktioita tuli, jotenkin niin hyvällä mielellä nyt mennään, kun lähipiiri suhtautuu niin myönteisesti :heart: Yksi ystävä sanoi, että ehkä näkeekin jo vatsasta, että on kasvanut. Itse olen lähinnä miettinyt, että näkyykö vai eikö näy, mutta pitänee uskoa rehellistä kaveria :D

Toki ensi viikon tulokset jännittävät hieman, mutta koitan olla murehtimatta niitä. Ahdistaa vain valmiiksi se, että pitää alkaa miettimään jo valmiiksi, mitä tehdään, jos jotain onkin vialla. Meille siis kätilö antoi jonkin esitteen jatkotutkimuksista ja heti soiton tullessa pitäisi osata sanoa haluaako varata aikaa lisätutkimuksiin. Toivon kovasti, ettei puhelua tulekaan, vaan posti toisi pelkän kirjeen, jossa todetaan kaiken olevan kunnossa.

Mä olen täällä aivan tuskissani, kun paikkakunnan syysmarkkinat lähestyvät. Aina kaikilta markkinoilta olen hakenut melkoisen pussillisen metrilakuja, mutta nyt pitänee jättää väliin, kun en kuitenkaan osaa syödä niitä kohtuudella :ashamed:

Huhhuh, tuleepa tätä tekstiä aina, kun malttaa niin harvoin istumaan ja kirjoittamaan, vaikka joka päivä täällä yritänkin käydä lueskelemassa.

pMyy 12+4
 

Yhteistyössä