Esikoista kuumeilevien :))

miss_piggy
Täällä taitaapi alkaa yk 10 kohta vaikka oon kuvitellukki kaikkia raskausoireita, närästää, mahaa nippailee, äsken etoi jotenkin erikoisesti...on vain yksi mutta, nyt on dpo 12, ja ruskeaa tuhrua tullu aamusta asti :( Eiköhän nuo hanat kohta aukea kunnolla.
 
Toivotaan vielä Miss-Piggy parasta, että ei alkais menkat. Toivoisin kovasti, että teille tulis jo vauva. Mutta jos menkat alkaa, niin sit pitää yrittää aatella se niin, että on hyvä, että kroppa kuitenkin toimii keskenmenon jälkeen taas. Vaikka eihän se lohduta yhtään tietty.

Kertoisko joku, joka on käyttänyt noita Pregcheckin ovistestejä, että tuleeko siihen koko kierron ajan haalea testiviiva? Kun edellisessä kierrossa käytin noita Perhosen testejä ja niissä se testiviiva tuli vasta, kun oli oikeesti ovis. Sitä ennen testissä ei näkynyt mitään. (Siksi epäilin pitkään, että ne ei toimi..) Aloin nimittäin eilen testailla Pregcheckeillä ja heti tuli haalea viiva. Tarkottaako toi nyt sitä, että ovis on lähellä vai sitä, että ne näyttää koko ajan tollasta haaleaa ja viiva vahvistuu sitten vasta ihan oviksen kohdalla?

Ihmettelisin nimittäin jos ovis olis lähellä, koska edellisessä kierrossa se oli vasta kp 20-21 päivien kohdalla. Nyt meneillään vasta kp 8.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy harmi tiputelusta.. mutta eikös tuolla himotestaajat pinossa ollut jokunen haamu kuva? :rolleyes:

Arrrvatkaaas mitä??? minä, joka olen polttanut tupakkaa ihan pkkusesta tytöntylleröstä, lopein tupakoinnin !!!!!!!! tänään vasta eka pv ja laastari kädessä kärvistelen :mad: toivotaan että aika menisi nopeasti ja pääsisin mahd. helposti tästä yli... ja toivottavasti mulla on vielä mies lopetuksen "jälkeen" :D olen aika impulsiivinen ja tempperamenttinen ihminen muutenkin.. huhhuh :D

kp 5 ja alkaa menkat loppua.. Jippiii!!!!!!!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paloma84 ja Mayinka
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**


>> TORSTAI 18.4 <<

nimimerkki ja ikä..............kp.............yk/ya

miss_piggy, 32v..............55/?...........YK9,YA2/12
Lauriska, 27v................30/32............YK6
Shroomcake, 19v..........31/27-30.......YK2
Paloma84, 28v.............26/28-35........YK2,YA2/13
Kiharapää, 29v............25/28-35...........?
pirpana2013, 23v...........23/28....... ....YK1,YA3/13
Asklepios, 23v................17/30..........YA8/12
Mijau, 23v...................11/30..............YK2,YA3/13
Hilda-Maaria, 27v.........10/21-33........YK2,YA3/13
Fujin, 24v.....................10/?............YK2, YA4/13
-KITTY-, 21v...............5/28............YK13


PLUSSANNEET:
Kaislanen




KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS :kiss:
 
Voi ei, toivotaan ettei menkat alkaisi miss_piggy!

Mä olen myös alottanut taas röökin vähentämisen. Viimeksi se yhtäkkiä huomaamatta lähti taas lapasesta ja vedin samaan malliin körssiä ku aina ennenkin :( Tupakoimatta onnistuin olemaan kaksi päivää eli aika surkea saldo. Tänä aamuna päätin etten töissä polta ollenkaan enää ja kotonakin yritän viimeiseen asti olla polttamatta. Jospa nyt tällä kertaa onnistuisin kunnolla vähentämään pysyvästi, viimeksi tosiaan poltin vähemmän pari-kolme viikkoa.

Neulomisesta vielä: Itse ajattelin myös aluksi etten varmasti hommaa millään muotoa yhtään vauvanvaatetta ennen plussaa, juurikin siksi että sitten en varmasti ikinä tule raskaaksi kun on kaapit pulollaan pikkusia nuttuja. Nyt jostain syystä haluan kuitenkin tehdä niitä, ostaminen on jollakin tavalla olevinaan huonompi vaihtoehto :D Ja luulenpa että mun tapauksessa on ihan hyväkin aloittaa ajoissa harjoittelu koska en ole tehnyt kuin villasukkia ja äidin vanhalle nukelle yhden mekon. Olen siis tosi uusi näissä jutuissa, mutta harjoitteluhan tekee mestarin ? :D

Plussaonnea kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Olenkohan ainut joka saa joskus hetkellisesti tunteen että olenkohan valmis tähän?

Eilen illalla mietin kovin ja miehellekkin juttelin asiasta. Mietin että olisiko sittenkin parempi odotella.. Tänä aamuna mieli ei kuitenkaan enää ole niin ahdistunut. Olen muutenkin kyllä hyvin ailahtelevainen ihminen..
 
miss_piggy
Täällä on kyllä niin luovuttajafiilis, aamulla taas tuhrua, nyt taas ei mitään :( Ja testit niin negaa ku olla ja voi! Enhän tässä niitä menkkojakaan oo ootellu VASTA ku 7 vkoa, että vois tulla jo jos on tullakseen. R-testejä tässä nyt on kuitenki turha enää tehdä ku ei oo mitään oloja mihinkään suuntaan.
 
miss_piggy, koita jaksella :hug: Tosi inhottava toi sun tilanne mutta ei kai muuta oikein voi kun vain odotella vaikka p*skaahan se on.

pirpana: mä olen kyllä välillä miettinyt olenko valmis tähän. Näissä vauvakeskusteluissa on se huono puoli että täältä saa ties minkälaisia tarinoita tietoonsa ja tietenkin alan maalailla piruja seinille että meillekin käy jotain kamalaa... Välillä taas mietityttää että mitäs jos meille tuleekin todella hankala ja vaativa vauva, jaksanko tunnin välein öisin nousta ja elää ilman kunnollisia unia ties kuinka pitkään.
Sitten taas mietin että onneksi meillä asuu molempien äidit todella lähellä ja he aivan varmasti auttavat jos tarvitsemme lepohetkeä. Ja eihän sitä muutenkaan voi ikinä tietää mitä elämä tuo tullessaan, täytyy vaan uskoa parhaaseen ja taistella pirusti jos kaikki meneekin päin helvettiä :LOL:
 
pirpana samoja mietteitä täälläkin! Varsiinkin kun mielenterveyskään ei ole ihan priima.. pelottaa et miten se raskauden aikana heittelehtii/ vauvan synnyttyä :s
onneksi mulla on ihana ja tukeva mies +muu tukiverkosto <3

Tää tupakoimattomuus on ihan hanurista!!!!!!!!!!!! kokoajan pakko tehdä jotain ettei teemieli polttaa !!! nytkin mokkapalat uunissa ja kämppä onkiillotettu seiniä myöten :D tuleepahan puhdasta ainakin ! ;)
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**


>> PERJANTAI 19.4 <<

nimimerkki ja ikä..............kp.............yk/ya

miss_piggy, 32v..............56/?...........YK9,YA2/12
Lauriska, 27v................31/32............YK6
Shroomcake, 19v..........32/27-30.......YK2
Paloma84, 28v.............27/28-35........YK2,YA2/13
Kiharapää, 29v............26/28-35...........?
pirpana2013, 23v...........24/28....... ....YK1,YA3/13
Asklepios, 23v................18/30..........YA8/12
Mijau, 23v...................12/29..............YK2,YA3/13
Hilda-Maaria, 27v.........11/21-33........YK2,YA3/13
Fujin, 24v.....................11/?............YK2, YA4/13
-KITTY-, 21v...............6/28............YK13


PLUSSANNEET:
Kaislanen




KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Hilda-Maaria, samaa mäkin ihmettelen! PregCheckin ovistestit käytössä, testailen ensimmäistä kertaa joten kokemusta ei ole kuin tästä kierrosta ja noista tikuista. Aloitin testaamisen sunnuntaina kp9 ja siitä lähtien joka jumalan tikkuun on tullut kaksi viivaa! Osa tosi haaleita, osa vahvempia ja nyt eilen ja tänään kontrolliviivan väriset mutta ei sen paksuisia. Että tulkitse tässä :D
 
Jospa tännekin mukaan...?

Mayinka, 30v., kp 14/??? (kierto törkeän epäsäännöllinen, ihan mitä tahansa välillä 30-100 päivää :(), yk1, ya 09/2011

Jospa sen pikkuisen pian saisi... edes pikkuisen plussan näin aluksi :heart:
 
Hei, mikä täällä on tilanne Shroomcakella ja Miss Piggyllä? Onko alkanut kunnolla menkat vai onko vielä toivoa?

Neulomisesta: Mä en ole tehnyt tulevalle vauvalle vielä mitään valmiiksi. Tykkään kyllä neulomisesta, mutta en jotenkin osaa oikein alottaa vielä ennen, kun asia on oikeasti ihan konkreettinen. Eli odotellaan raskautumista ja sitten puikot viuhumaan.

Sitten tuosta olenko valmis vauvaan: Musta tuntuu, että olen enemmän kuin valmis vauvan saamiseen. Oon aina halunnut vauvan. Ei pelota sillai yhtään asia ja elämäntilanne on kohdillaan kyllä vauvalle. Se ehkä joskus vähän jännittää, että miten parisuhteen käy vauvan myötä. Että kun sen tietää, että vauvan jälkeen ei pystytä enää touhuilemaan kaikkea kivaa kahdestaan sillon kun halutaan. Mutta en mä tuotakaan asiaa liikaa mieti, vaan se on sen ajan murhe. Ja sitten mietitään miten sitä aikaa järjestetään.

Noista Pregcheckeistä: Mä luulen, että noi on sellaisia ovistikkuja, että niissä näkyy se haalea viiva koko testaamisen ajan. Se varmaan sitten tummuu oviksen hetkellä. Pitänee tarkkailla varmaan omaa kehoa tikkujen lisäksi. Jos ei vauva oo tärpännyt noiden kolmen paketin jälkeen, niin siirryn kyllä takaisin niihin Perhosen testeihin. Aluksi epäilin niiden toimivuutta, kun niissä ei näkynyt yhtään mitään, mutta nyt tykkäänkin niistä enemmän. Niissä on hyvää se, että ne näyttää mitään viivaa vasta, kun ovis on oikeesti käsillä. Toivotaan, että ei tarvis siirtyä Perhosiin ja jäis näistä kolmesta Pregcheck-pakkauksesta kaksi käyttämättä :)

Mulla on nyt kp 12 ja ovis alkaa lähestyä. Odotettavissa noin 5-7 päivän sisällä, jos vertaa edellisiin kiertoihin. Jänskää aikaa!
 
18.4 muuttuikin sitten yllättäen kp1 joten kierto jäi melko lyhyeksi. ei ihmekkään että luulin ovikseen olleen jossain kp 8 tietämillä... no se oli sitten ensimmäinen luomukierto. nyt meinattiin et popsisin pillereitä jouluun asti kun olisi matka silloin edessä, mutta unohdimpa ne aloittaa joten saas nähdä miten käy :D Elikkäs nyt vois sunnuntaille päivittää 3/22-28 kai? :D katsotaan siirrynkö kohta tuonne taka-alalle..
 
Huomenta :)

Kp16 ja dpo2, nyt ei voi kuin odottaa. Tosin en satu olemaan hirveän pitkäjänteinen ihminen, joten pitäisi keksiä nyt joku projekti millä saisi edes viikon kulumaan niin etten pahemmin arpoisi olenko raskaana vai en ja oliko tuokin vatsassa pyörähtänyt kupla alkio vai vaan se kupla :rolleyes: Omille fiiliksille superherkistyneenä olen tuntenut ovulaatiokipuja nyt jo neljättä päivää, aiemmista kierroista muistan tunteneeni jomotusta ja joskus vihlontaa jommalla kummalla puolella alavatsaa mutta c'mon, yhtäkkiä päivätolkulla? :| Ihanaahan se olisi että tämä kierto olisikin erilainen kuin muut ja plussaisin dpo28 kun menkkoja ei tulekaan... On vain niin typerän varma olo ettei tästä kierrosta tärpännyt. Mulla on ihan selvä menkkadownari jo kaksi viikkoa etukäteen :D

Nyt sormet, varpaat ja matonhapsutkin ristiin että mahdollisimman moni plussaisi tästä kierrosta ja tulisi monta tammivauvaa :heart:
 
miss_piggy
Niin joo, täällä on tilanne se, että mulla oli eilen TAAS ovulaatio! :D Ja nyt ihan oikea sellanen :p Aamulla eilen tuli vessassa kauheesti valkkaria ja oikein semmonen kananmunalima mistä moni on puhunu mutta jota mulla ei oo koskaan ennen ollu, ja sitte aattelin huvikseni että teenpäs ovistestin niin liuskaan tuli testiviiva näkyviin jo ennen kontrollia ja oli toooosi vahva, sitte cb:n digi hymyili myös, ja siinäki oli kyllä niin vahvat viivat :D Lisäks oli kauheeta nippailua mahassa ja ku olin sillon pe-yönä yövuorossa, niin sielläki tuntu sitte välillä oikein niinku joku ois puukolla viiltäny munasarjoja.
Onneks mies tuli eilen sopivasti kotiin oltuaan pari päivää toisella paikkakunnalla, niin tottakai piti tilanne hyödyntää, ja yöllä vielä toisen kerran ja ihan miehen alotteesta :LOL: En tajua mikä se mun edellinen ovis sitte oli, mutta ilmeisesti jostain syystä ovistestit sillon reagoi ja näytti myös jonkunlaista plussaa. Eli nyt on dpo 1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
kiharapää: Mulla varmaan tyssää tohon ateriarytmiin.. Oon törkeän huono syömään mitään aamuisin tai aamupäivisin. Oikeastaan en syö kyllä yhtään mitään ennen kello 15 ja mun kalorimäärät on tosi pieniä :ashamed:. Sekin on varmaan paha tapa, joka alkanut elää ja jäänyt päälle silloin kun aamupahoinvointi oli kamalimmillaan, eikä yksinkertaisesti kyennyt syömään mitään. Liikuntapuolen kuvittelisin olevan semikunnossa, täälläkin noita koiria on pari (krhm.. neljä..), joiden kanssa harrastellaan kyllä enemmän tai vähemmän aktiivisesti mitä kenenkin kanssa, mutta jokaisen kanssa lenkkeillään pitkiä matkoja monta kertaa viikossa. Lisäks nyt oon siis onneks ruvennut juoksemaan noita duunimatkoja, että tulee siitäkin jo ihan kivasti kilsoja.
Kuitenkin, sun innoittamana huomenna starttaa mun aamupalaviikko, ei hajuakaan miten siitä selviän, mutta yritetään!

Täällä ainakin ollaan enemmän kuin valmiita vanhemmuuteen, siitä selviäminen kunnialla kyllä välillä arvelluttaa. KKM kyllä hyvin surullisella tavalla konkretisoi meille molemmille sen, että vauva me halutaan ja toivotaan tietysti saavamme. Mies just eilen sanoi (ennenkuin sammuin väsymyksestä), että toivottavasti tärppää pian. Kuulemma koko raskausaika tuntui niin oikealta ja siltähän se tietysti tuntuikin niin kauan kun sitä kesti. Sen jälkeen koko homma tuntui lähinnä julmalta pilalta, mutta parina se on meitä lähentänyt tosi paljon ja nyt ainakin on täysin varmaa, että vauva on enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: kiharapää
Fujin: kyllä kannattaa, sillä saat aineenvaihdunnan liikkeelle. Muista pitää ravinnossa riittävästi proteiinia.

Mulla liikuntaa on nyt aika paljon ja pyrin sitä koko ajan lisäämään jos vain mahdollista. Muista tehdä myös ihan lihaskuntoa.

Nyt on ollut kovin kiireistä, joten palaan taas keskusteluun ajan kanssa.
 
Voisikohan joukkoon liittyä?

Mie oon 25v, naimissa oleva ja kahden elukan omistaja. Ensimmäinen oma muru ois toiveissa, on ollut jo jonkun aikaa.

Pillerit lopetin viime lokakuussa, eikä vieläkään mitään kuulu. Ovistestit tein ekan kerran tässä kierrossa, eikä niistä oikein ottanut tolkkua. Huomenna pitäisi menkkojen alkaa, jos alkavat. Pahimpaan varaudun, jälleen. Kierto tällä hetkellä 28, ennen edellistä kiertoa kroppa oli ihan sekasin, eikä menkat tullu yhtään sillon ku ois pitäny. Näillä mennään ja huomenna viisaampia...
 
**ESIKOISTA KUUMEILEVAT**


>> MAANANTAI 22.4 <<

nimimerkki ja ikä..............kp.............yk/ya

miss_piggy, 32v..............59/?...........YK9,YA2/12
Shroomcake, 19v..........35/27-30.......YK2
Paloma84, 28v.............30/28-35........YK2,YA2/13
Kiharapää, 29v............29/28-35...........?
Myyttynen, 25v...........29/?................?
Asklepios, 23v................21/30..........YA8/12
Mayinka, 30v................17/?.............YK1, YA9/2011
Mijau, 23v...................15/29..............YK2,YA3/13
Hilda-Maaria, 27v.........14/21-33........YK2,YA3/13
Fujin, 24v.....................14/?............YK2, YA4/13
-KITTY-, 21v...............9/28............YK13
pirpana2013, 23v...........4/28....... ....YK2,YA3/13
Lauriska, 27v................3/32............YK7


PLUSSANNEET:
Kaislanen




KIRJOITATHAN LISTAAN TULEVAT MUUTOKSET KOROSTETUSTI, KIITOS :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Voimia uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Unohdin sitten kokonaan ostaa niitä ovilaatiotestejä! Hieman ketuttaa, nyt alkaa varmaan olla jo vähän myöhäistä tikuttaa. Enkä haluaisi varastoon ostaa jos vaikka kävisi niin hyvä tuuri että tärppäisi tästä kierrosta. Kävin lukemassa luomupimun blogista valkovuotoasiaa ja nyt alkoi sitten stressaamaan vuodon koostumus. Mietin vaan että onkohan mulla minkäänlaista vaihtelua koostumuksessa ollutkaan kun en ole asiaa tarkkaillut. Kiva tajuta tämmösiä puolessavälissä kiertoa... :( Koitan nyt tarkkailla loppukierron jos vaikka limailu muuttuisi, ei tosin mitään ovistyyppistä ole tullut tähän mennessä ainakaan niin että olisin huomannut. Mutta onhan tässä vielä pari viikkoa kiertoa jäljellä, eli ovis saattaisi vasta olla tapahtumassa, hmm.....

miss_piggyllä alkaa siis nyt vasta virallisesti olla jännät ajat käsillä :) Mikähän vaihe sulla sitten aiemmin on ollut jos ovulaatio vasta äsken tapahtui. Kyllä naisen kroppa on ihmeellinen.
Meilläkin touhuiltiin viikonloppuna ahkerasti eli vaikken limoja ole tajunnut seuraillakaan niin ainakin on kylvön osalta asiat kunnossa :LOL:

Mites muut alkulistan naiset? Onko testailtu? :)
 

Yhteistyössä