*Esikoista yrittämään 2013!*

Future mum paljon onnea plussauksesta! :flower: Minkämoista YK:ta sulle sais tuohon merkkailla? :)

Mary Ann, pahoittelut uudesta kierrosta, tiedän niin tunteen... Mutta kyllä mekin vielä ne kaksi viivaa saadaan tikkuun joku päivä! :) :heart:

P.s. Tunnin verran pyörittelin tuota listaa uuteen uskoon, sain kaiken tehtyä ja sit tää kaksplussan foorumi pissi sen päälle mitä olin tehnyt. -.- Argh! Tein siis hieman ulkoasumuutoksia tuohon vanhaan listaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:



NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria 21 20 09/2011
Nea86 26 01/2012
Tarana 25 14 03/2012
Minttu-Lilja 27 12 09/2012
miss_piggy 31 10 02/2012
haaveuni 27 07/2012
LilyAlice 33 9 08/2012
Milya 21 9 10/2012
Mary Ann 29 9 08/2012
-jennica- 26 8 11/2012
Memmo 26 7 08/2012
mamiksi 27 7
Välli 21 5
annsuli 23 5
Neyski 20 01/2013
pienitiikeri 26 3 12/2012
pippuri85 28 3
Paloma84 28 2
Tyttötiikeri 26 1 01/2013
enn1e 23 1
Tiivis 27 1 03/2013
Yksinkaksin 25 1
Lama 29 1
Laurina 28 1
pixy 21 1 06/2013



Taustalla:

annab, *Stiina, Evangelina, Sennay



Plussanneet:
Mayinka 06/2013 (YK 3/YA 09/2011)
maamis 06/2013 (YK 3)
Future Mum 06/2013 (YK 11)
Mallatti 05/2013 (YK 3)
jjennaa- 05/2013 (YK 8)
Meewi 04/2013 (YK 2)
Clavel 04/2013 (YK 11)
Alexandra89 04/2013 (YK 4)
Helena2013 04/2013 (YK 3)
ralliruutu 04/2013 (YK 7)
Mopsukka 04/2013 (YK 1)
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)




Plussanneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Milya
 
Viimeksi muokattu:
Huh, täällähän alkaa plussauksia sadella! Se on tämä kevään ja kesän aurinko mikä varmasti vaikuttaa ;)

Omat yritykset harmittaa tässä kierrossa. Yritykset jäi kahteen kertaan ja viimeisin oli keskiviikko-iltana. Ovulaatio oli aika varmasti to-pe-välillä kivuista, limoista ja lämmöistä päätellen. Eli enpä usko, että simpat olis hereillä sinne asti pysyneet, kun ei ole tärppi ennenkään käynyt, jos ollaan parin tai kolmen päivän väleillä yritetty. Harmittaa tietty, kun mies joutuu olemaan just aina sillon matkalla, kun mulla olis parhaat päivät ;)
Jotenkin niin toivoisin, että nyt kesällä viimeistään tärppäis, alkaa muuten epätoivo jo hiipiä...

Millaisilla väleillä te muut ootte touhuilleet ovulaation lähestyessä?
 
Kiitos onnitteluista Milya! Mulle vois laittaa yk 11.. Toikin aivan arvio kun viime kesäinen raskaus sekoittaa pakkaa.
Joku kyseli miten tärppikierrossa on seksin harrastamisen ajoitettu.. Meillä ainakin on koko tän vuoden ajan ollut vaan todella aktiivista, ennen ja jälkeen oletetun oviksen. Joissain kierroissa noudatettu joka toinen päivä- taktiikkaa ja nyt tärppikierrossa ei paljon välitetty määristä. Ajateltiin että kyllä se tärppää jos on niin tehdäkseen. Muutenkin aika rento meininki ollu..
Mun oli tosi vaikea uskoa että ikinä enää raskautuisin km jälkeen, mut niin vaan kävi! Tsemppiä kaikille hirveästi!!!! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee! Hyvää kannattaa jaksaa odottaa. Ja muistatte yrittää ainakin nauttia kesästä! <3
 
Tervetuloa mukaan -jennica- ! Meillä harrastellaan melko lailla fiiliksen mukaan, mut ovisviikolla vähintään 2-3päivän välein. Täällä nyt menossa 27/28-30 ja tissit on toista päivää kipeenä. Ja päänsärkyä on lievää ollut tässä viime aikoina. Mut menkkoja odotellessa mennään.

Hauskaa ja rentouttavaa juhannusta vaan jokaiselle!! Muistetaan myös nauttia elämästä, eiks vaan.
 
täällä on edellisissä kierroissa hommailtu sillon kun on mieli tehnyt, n. 4-5 kertaa viikossa.. Mutta nyt tässä kierrossa sovittiin että joka toinen päivä hommaillaan, vähintään siis, kun nyt on niin paljon kesämenoa :D

hyvää juhannusta teille kaikille ihanaisille! <3
 
Täällähän on hiljaista. Mutta ollaan nyt sitte itse äänessä taas =). Menkat myöhässä 31/27-30 meneillään, ja kaks negatiivistä testiä tehty. Viimeks tänä aamuna testasin. Olo on kyllä kovinkin raskautunut, mut míssä plussa.. Vähän ihmeissäni täällä ollaan. Ei kai se auta, ku odotella tätiä kylään, ja jos sitä ei näy testata taas parin päivän päästä uudelleen.
 
Toivotaan, että Minttu-Liljalla on tärppi käynyt! Monestihan testit saattavat näyttää plussaa vasta viikonkin kuluttua, kun menkat on myöhässä. Näin olen moneltakin kuullut. Eli toivoa on, niin kauan kun menkkoja ei tule ;)

Itsellä on menossa kp 25/28-32. Ei niin mitään tuntemuksia ole ollut tässä kierrossa, ei edes rinnat kipeänä vaikka normaalisti alkavat aristaa jo viikkoa ennen menkkoja. Eilen ja tänäaamuna tosin juili hetken oik. munasarjaa, mutta luulenpa että keltarauhanen se siellä tuikkailee. Ei kyllä edes minkäänlaisia odotuksia raskautumisen suhteen ole ollut tässä kierrossa, kun yritykset tosiaan jäi vain kahteen kertaan. Mies oli harrastuksensa takia paljon poissa kotoa juuri parhaimpina päivinä tai sitten oltiin muuten vaan niin väsyneitä ja äksyjä rempasta johtuen, ettei huvittanut illalla tehdä mitään. Noh, ensi kierrossa ollaan jo uudessa kodissa ja yritetään tämänkin kierron edestä :D
 
Minttu-Lilja, toivottavasti se olisi nyt sitä itseään! :heart:

-jennica-, oireettomuuskin voi olla oire, niin kauan on toivoa kun vuoto ei ala! :D

(.) Tänään kp36 ja eilen dpo14 testattu plussa :heart: Mitään muita oireita ei ole kuin alavatsan pinkeys/ahdistava olo, jota luulin menkkakivuksi ja joka alkoi jo dpo7. Ryntämys tuli kipeäksi tavallista myöhemmin mutta samalla lailla arat kuin ennen menkkojakin. Mistään ei tietäisi että siellä joku pikkuinen tekee pesää ellei olisi tikkuun lirauttanut :LOL: En kuitenkaan vielä halua siirtyä plussanneisiin, haluan vahvistella viivoja kaikessa rauhassa vaikka PregCheck näyttikin jo melkein tasavahvaa. One Stepin herkkä (vaikka on herkempi, aika outoa :confused:) näyttää haaleampaa, ihan selvästi erottuvaa ja punaista muttei vielä tasavahvaa. Mieskin näki sen :D Eilen kyllä meinasi lähteä jalat alta kun tajusin että siihen tikkuun alkoi muodostua toinenkin viiva! CB:n digi ilmoitti "Raskaana 2-3" :heart:

Muoks. oli ihan pakko :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Mayinka!

Täällä aamulämmöt laskussa ja menkkakipuja alkanut ilmestymään, joten eiköhän ne menkatkin tule parin päivän sisällä. Ja alkaahan ne, muuta vaihtoehtoa ei ole. Joten se alkaisi sitten yk 9 jo!! Ei enää edes harmita tai tule mitään pettymyksen tunteita, kun tähän on jo tottunut. Jotenkin on vahvasti sellainen olo, että minä en ilman apuja varmasti raskaudu, jos se endokin vielä siellä taustalla on. Mutta vielä on yritettävä muutama kuukausi ja sitten pääsisi siihen laparoskopiaan, jossa aikovat samalla tehdä munatorvien aukiolotutkimuksenkin.

Nautitaan kuitenkin nyt tästä ihanasta kesästä ja lämmöstä! :)
 
Hei vaan kaikille!

Täälä yksi ilmottautuu joukkoon mukaan! Olen 29 vuotias esikoista yrittävä, juurikin rouvviintunut nainen :)

Lopetin e-pillerit toukokuun lopulla. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja "menkat" kestivät sen normi 6 päivää. Pupuilimme jatkuvasti ahkeraan, koska pillerien lopettamisen vuoksi halut normalisoituivat yllättävän nopeasti :D Tunnistin selkeästi heti ekassa luomukierrossa oviksen. Se käytettiin hyväksi :) Ovis oli siis 17.6 ja 8 päivää siitä tunsin mielestäni kiinnittymisen (25.6). Mahaa juili ja siihen sattui. Tämä loppui kuitenkin kuin seinään seuraavana päivänä. Seuraavana päivänä alkoi pienen pieni tiputtelu, jota on kestänyt tähän päivään saakka. Veri on kirkasta, mutta sitä tulee vain joskus pyyhittäessä, en tarvitse mitään suojaa. Muutoin pieninä oireina olen huomannut ajoittaista huimausta, nännipihojen suurentumista. Ja ajoittaista menkkamaista kipua vatsassa. Kuukautiskiertoni pituutta en tiedä, koska pillereiden jälkeen tämä on ensimmäinen luomukierto. Oviksesta päättelen se olisi kuitenkin n. 35 päivää. Joten menkkojen pitäisi alkaa suunnilleen ensi maanantaina (1.7). Nyt mietinkin, voisimmeko olla tosiaan niin onnekkaita, että olisimme heti ensimmäisestä luomukierrosta raskautuneet?

Eilen sitten ostin apteekin raskaustestipakkauksen, jossa on kaksi testiä. Tein eilen aamupäivällä (en siis aamupissasta) testin, jossa ei näkynyt yhtään mitään. Ei edes viivanpaikkaa. Meinasin säästää toisen testin maanantaille, mutta en aamulla malttanut. Tänä aamuna aamupissasta tuli selkeä haamujen haamu. Ei tarvitse edes valoa vasten katsoa, kun se näkyy, mutta todella haalea on. Mieheni ei varmaan näkisi siinä mitään :D Mutta tosiaan, en vielä oikein uskalla uskoa.. Katson miten tilanne etenee, ja testaan vielä maanantaina uudelleen, josko paremmalla onnella? :) Lähinnä huolestuttaa vaan tämä jatkuva tiputteluvuoto. Ajattelin kiinnittymisvuodon olevan ohi jo. Mutta toki olen lukenut, että alkuraskaudessa erinäiset vuodot ovat ihan normaalia, jollei kipuja ole.

Huh, että sellaista :) Olipas ihana saada tämä kaikki ulos kirjoitettua, kun itsekseni olen täälä kaikkea pähkäillyt ja omaa kroppaani seuraillut :) Mies kun ei näistä asioista sitäkään vähää ymmärrä (mitä minäkään :D ) niin hän epäilee että minulla on vaan menkat alkaneet ja en ole raskaana. Tuosta haamusta en vielä meinaa puhua mitään. Testataan sitten maanantai aamuna yhdessä, ja jos tosiaan on plussa, niin saadaan jakaa hetki yhdessä :)

*muoks* sen verran vielä, että lämpöjä olen koittanut seurailla, tosin en ole mittaillut samaan aikaan :/ Ne ovat olleet reippaasti yli 36. Eilen pyörivät 37 paikkeilla. Nyt kun aamulla heräsin ja tuota vuotoa oli myös vähän enemmän, näytti mittari tasan 36 astetta. Eli aiemmin on nuo lämmötkin puhuneet sen puolesta että paksuna oltaisiin, mutta tuo asteen lasku vähän säikäytti.. että jos nämä tosiaan ovatkin menkat päällä ja haamu olikin vaan kemiallinen raskaus tms.. On tämä jännää ja pelottavaa. Huoh.

Terkuin Lama =)
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa, plussanneille hirveästi onnea ja jännäilijöille tsemppiä ! :)

En oo yhtään ehtinyt kirjotella oikeestaan mihinkään ketjuun, työkiireet on ollu melkoisia. Oon kyllä lueskellu aina ko oon ehtinyt. Mutta nyt tännekkin on pakko tulla ilmoittamaan, että täällä on plussattu :heart: Ensin PC:llä keskiviikkoiltapäivällä ja eilen aamulla kaksi viivaa. Tänään aamulla myös CB:n digi ilmoitti "Raskaana 2-3".
 
Moi taas! Mitä hulluja, menkathan ne vaan oli tuloillaan. Nyt siis yk 12 ja kp 4 meneillään. Jospa tämä kierto olis parempi. Kohtahan tässä jo lähennellään sitä vuoden rajaa, pelottavaa... Mutta yritys jatkuu ja kesäfiiliksillä mennään. Reilun viikon päässä on jo lomakin. Tsemppiä kaikille! Ja onnea Maamis!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maamis
onnittelut mayinka ja maamis! :) <3 ilmoita mayinka kun haluat että siirrän sut plussanneisiin :)

-jennica-lle tsemppiä piinapäiviin! :)

minttu-liljalle pahoittelut uudesta kierrosta.. :/

lamalle tervetuloa listoille ja toivotaan sinulle vain pikaista visiittiä tällä puolella. :)

ON: täällä meni tää kierto täysin päin prinkkalaa.. Oon tällä hetkellä sängynpohjille keuhkoputken häikkien ja korvatulehduksen kaatamana.. Kuume on ollut parhaimmillaan 39 asteessa.. Just pari päivää ennen oletettua ovista alko tää tauti.. Mut aina ei mee kaikki niinku on suunniteltu.. :/

mutta jotain hyvääkin, me muutetaan omaan kotiin heinäkuun aikana! Kaupat tehdään heinäkuun alussa :) sit alkaa pitkä remontoimisaika, joten luulen että joku muu saa alkaa päivittelemään listaa..? Tai sitten voin päivitellä silloin kun kerkiän, jos ketään vapaaehtoista ei löydy?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maamis
Onnittelut plussanneille!! :)

Täällä mennään kohti ovista... On viime aikoina pupuiltu useammin kuin yleensä, jo ennen ovista... Ensi viikolla pitäis sit viel jaksaa, kun on tosi kyseessä :D

Ei mitään järisyttävämpää muuta ku taasen yksi kaveri on raskautunu... ja ekasta yrityksestä. Se sai mut masentumaan kamalasti ku meillä alkaa jo kohta tulla vuosi vastaan siitä ku päätettiin et vauva saa tulla jos on tullakseen.. onhan tää meidän yrittäminen ollu vaikeeta, pari kiertoo on jääny täysin välistä ja miehellä ollu vaikeuksia ja paineita. Mut hampaat irvessä eteenpäin, eiköhän se tästä.... :LOL:
 
Heippa!
Täällä yksi 28-vuotias esikoista toivova ilmottautuu! Pillerit jätetty pois huhtikuussa mutta alettiin nyt vasta pari viikkoa sitten yrittämään lasta. Kierto pillereiden jälkeen on heti alkanut rullaamaan hyvin. Kierron pituus noin 30 päivää mutta ovulaation ajankohtaa en vielä osaa tunnistaa. Huolimatta limojen seuraamisesta yms. :D Ovulaatiotestejä en vielä kuitenkaan meinannut tehdä, ettei tule liikaa stressiä. Nytkin jo otan ehkä liikaa paineita ja mieskin stressaantuu. :D

Yritetään katsoa rauhassa miten käy....
 
Mayinka päivitelty listoille plussanneisiin. :)

Laurinalle tervetuloa ryhmään, kuten muillekin olen toivotellut, niin toivotaan sinullekin pikaista käyntiä täällä! :)

ON: Eipä oikeastaan mitään uutta.. Harmitusta hirmuisesti, kun ovis meni todennäköisesti ohi tämän flunssan takia.. Nyt ollaan oltu miehen vanhemmilla käymässä..
 
Meikä ilmottautuu mukaan tännekin ja ihan mielelläni haluisin listoille mukaan :) Elikkäs oon 21-vuotias ja ihan vasta vajaa viikko sitten aloitettiin yrittäminen eli tällä hetkellä meneillään yk 1 ja ya 6/2013

Oikein paljon plussatuulia kaikille! :)
 
Moi kaikki! Ja tervetuloa uusille. Mukavaa saada lisää kuumeilijoita meidän mukavaan joukkoomme. Pikavisiittiä toivottelen!! Niin, ja kaikille plussanneille oikein tuhannesti Onnea!!! En oo kaikkia muistanu erikseen onnitella.

Omaa napaa. Täällä mennään ovista odotellessa. Greippimehukuuri on päällä ja kalaöljykapselit sekä monivitamiini. Yritän nyt keskittyä pitämään itsestäni mahdollisimman hyvää huolta. Äsken kyllä jo itku pääsi, ku katsoin erilaiset äidit ohjelmaa, jossa pariskunta oli yrittänyt lasta jo seitsemän vuotta ennen ku viimein plussa oli napsahtanut. Avas jotenki itellekki tunteet pintaan, et miks toiset vaan tulee heti raskaaks ja itellä se vaan kestää ja kestää.. Mut kyllä se tästä. Lomaan enää kaks työvuoroo jäljellä. Ihanaa, et välillä saa jotain muutaki ajateltavaa, ku tää lapsen hankkiminen. Tsemppiä ja voimia kaikille!!
 
Huomenia kaikille!

Viimeinen päivä töissä ennen lomaa, jee! Josko lomalla ajattelisi vähän jotain muutakin kuin raskautumista. Ajatukset on muutaman viikon pyörinyt ainoastaan siinä. :) Nyt odottelen malttamattomana, että alkaako menkat ensi viikolla. Nyt menossa kp 22/28-30. Olossa en oikein ole mitään muutoksia ainakaan huomannut - jos oikein itseään huijaa, niin ehkä hiukan väsyneempi olen ollut. :D

Tsempit kaikille ja hyvää viikonloppua! :flower:
 
pixy lisätty listalle, tervetuloa ja toivotaan pikaista käyntiä sinulle täällä. :)

täällä lähdettiin pienelle lomareissulle pohjanmaalle sukulaisia moikkaamaan, joten ensi viikolla vasta päivittelen listaa seuraavan kerran. Ja tosiaan tästä eteenpäin päivittelen kännykälläni, koska meiltä katkeaa netti todennäköisesti ensi viikolla kun muutto alkaa lähestymään. :) joten älkää ihmetelkö jos listan päivittäminen kestää, päivitän kun ehdin :)
 
Minulla menossa yk 9! Mens alkoivat kuin alkoivatkin viikko sitten. Nyt siis menossa kp 8 ja alavatsaa nipistelee aivan kuin ovis olisi jo nyt! Limat ja halut myös kohdillaan, mutta taitaa kroppa vaan huijata. Todennäköisesti munarakkula vasta kypsymässä, mikä noita nippailuja aiheuttaa. Ajattelin tilata ensi kiertoon muutaman ovistikun, jos sitten ehtisi taas paremmin tikuttelemaan.
Nyt muutto onnellisesti ohi ja asumme jo uudessa kodissa, pientä remppaa riittää kuitenkin vielä muutamaksi viikoksi.

Olen ollut aivan järkyttävän väsynyt nämä pari viikkoa tään muuton ja rempan vuoksi. Tein kuitenkin miehelle hyvin selväksi, että tänä iltana ei anneta väsymykselle liian aikaisin periksi ;) Voi mies parkaa! :D

Tekisi mieli juoda pari sidukkaa tänä iltana. Millä linjoilla te muut olette olleet alkoholin käytön suhteen nyt yrityksen aikaan? Itse olen muutaman siiderin tai lonkeron juonut kuukaudessa, mies saattaa juoda 2-5 saunaolutta/vko_Olen kyllä vähän vihjaillut, että voitaisiin molemmat yrittää vielä tuostakin vähentää alkoholimäärää, ainakin kokeilumielessä. Muutenhan meillä on terveelliset elämäntavat. :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Heipä hei kaikille! Tulin kuulumisia kertomaan, toivottelemaan uudet tyypit tervetulleiksi ja tsemppaamaan teitä jotka vielä plussaa metsästelette.
Täällä porskutellaan viikolla 9 jo! Pientä pahoinvointia on ilmaantunut, lähinnä kyllä iltaisin. Muuten samat oireet kuin plussauksen tienoilla; rinnat aristaa ja kovin ovat turvoksissa. (Miestä ei tunnu haittaavan :) Mahaa vihloo välillä ja jomottelee, kohtu siis kasvaa kovaa vauhtia. Maha hirveän turvoksissa ja ruuansulatus on kyllä hidastunut. Ja vessassa saa rampata ainakin 4-5 kertaa yössä. Että sellaista! :) Eka ultra takana ja siellä se minisydän jyskytti kovasti. <3
Raskaus tuntuu vieläkin aina välillä epätodelliselta. Olin jo menettänyt täysin toivoni raskautumisen suhteen.. Mutta niin vaan kävi! Eli kyllä te muutkin, silloin kun sitä vähiten odottaa se tapahtuu! Ei saa luopua toivosta!!!!
Tästä alkuraskaudesta on ollut vaikea nauttia kun koko ajan pelkää että jokin menee pieleen. Mutta ehkä sitä vähitellen alkaa uskaltaa nauttia kun viikot vain vierähtävät ja kaikki on edelleen hyvin. Ekaa neuvolaa ja kesälomaa odotellessa!
 
  • Tykkää
Reactions: Milya
Semmoinen olo, kuin jotain ois tapahtumassa... Mittasin tuossa lämmön ja 36,9 näyttää suusta mitattaessa. Janottaa kokoajan... Krapulainen olo. Eilen teki mieli suolapähkinöitä, mitä harvemmin tulee ostettua ja vedinkin sitten puol pussia yhdeltä istumalta. Överithin sitä tuli vedettyä ja sit oli huono olo. Ja tuli taas juotua :D
Että kattellaan, onko tämä taas toiveajattelua. Väsyttää kauheasti, kun viime yön nukuin tosi levottomasti, tässä ois ilta- ja aamuvuoro tulossa.. Kunhan ei ala töissä tulla mitään hirveempiä oireita, kuten pahoinvointia (orastavaa sellaista öklötystä ilmassa...). Aaapuuuva.
 

Yhteistyössä