*Esikoista yrittämään 2013!*

NYT TARVII APUA/ MIELIPIDETTÄ, MITÄ VAAN :O
Eli tilanne on siis se et tehtiin "talletus" keskiviikkona, plussan tein ovistestiin torstaina (kävin ostaa niitä vasta silloin) ja ajatuksena (siis mun ajatuksena) olisi ollut tehdä taas "talletus" tänään eli perjantaina. Nyt just sain viestin mieheltä, että hänpä meneekin viihteelle ja ite oon illan töissä. Mä vaan rupesin nyt hyperventiloimaan ja panikoimaan et riittäiskö jos "talletuksen" tekee huomenna vai onko nyt toivo menny tän kierron osalta :(
 
Annab eikö siittiöt elä noin 1-4 vrk:tta elimistössä. Ja ohje lasta yrittävälle on monissa lähteissä, että on hyvä harrastaa seksiä 2-3 päivän välein. Älä siis turhaan panikoi, vaan ota rennosti. Voihan se sun ovulaatiokin olla ollut esim. vasta eilen tain tänään. Rennosti vaan ja positiivisella mielellä. Tsemppiä koitokseen !
 
Eilen jäi sit "talletukset" tekemättä joten asia korjataan tänään :D Mut toivotaan nyt parasta...ja "talletusten" teko jatkuu kierron loppuun asti, sit on ainakin varman päälle. Toivoo niin hirmu kovasti plussaa et ihan sydän pakahtuu. Ja kiitos Minttu-Lilja tsemppauksesta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mut saa poistaa listoilta. Oon tullut siihen pisteeseen, ettei tää tulokseton kuumeilu enää nappaa. En jaksa laskea yk:ita tai kp:ita enkä innostua oviksista tai "raskausoireista", joten ei mun kantsi enää roikkua listoillakaan. Ehkä meilläkin joskus tärppää, mut nyt en jaksa miettiä koko asiaa.

Kaikesta negatiivisuudestani huolimatta toivotan teille kaikille paljon onnea yritykseen!
 
Böö!

Tääl tehtiin tänään negatiivinen raskaustesti... Joo, tiedän et oon vähän kahjo mut aina sitä toivoo et ois mahdollista, ettei vaan ne aikaisemmat ole viel näyttäny totuutta. Mut mul on kyl näihin aikoihin ollu myös jos jonkinnäköistä turvotusta ja häpykummulla ties minkälaisia kipuiluita... Ja oltiin yksissä ylioppilasjuhlissa ni mua tultiin oikein onnittelemaan vauvasta... olin ihan hölmistyny ja sanoin et ei kyl ole tulossa perheenlisäystä, se on vain turvotusta... Täytyy siis alkaa vissiin pukeutumaan johonkin kaapuihin ettei kukaan enää tuu kyselemään :,( Oli kyllä tämä täti aika nolona siitä möläytyksestään... Mut ei ehkä tajunnutkaan miten paljon tämä sattui muhun... Seuraavana päivänä kaveri kysy et koska tulee lapsi. Sanoin suoraan et sen kun tietäis, eipä sitä niin vaan tilata.
Ei ne ihmiset näitä möläyttele varmaan tahallaan mut silti... AARGH!

Tässäpä nää päällimmäiset kuulumiset. Mut siis noi tuntemukset plus selkeät limat ja sen jälkeiset valkkarit housuissa kertonee et mul on ollu ainakin ovis. En tiedä onko edelleen.. Tissejäkin on välillä pakottanu vähäisen... Talletuksiakin on tehty tässä viime aikoina muutama et täytyy toivoo et siel ois ollu hereillä olevia siimahäntiä joukossa ja joku niistä ois löytäny tiensä oikeaan paikkaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Omaa napaa: Tällä kierrolla oon ottanut käyttöön ekaa kertaa ovistestit. Kierron alkuvaiheessa testasin niiden toimintaa ja hyvin haalean toisen viivan sain. Eilen testasin ja viivat oli lähes yhtä tummat, mut ei ihan. Nooh tänään sit testasin ja ei löytyny ku hyvin haalee viiva enää. Siis pitäiskö tässä nyt tulkita, et ovulaatio on menossa tällä hetkellä ku Lh-taso on romahtanut. Aattelin vielä varmistaa yhdellä testillä, et onko nyt tosissaan se taso laskenu, vai oliko pisu vaan liian laimeeta. Kiertopäivä 12 kuitenkin vasta menossa. Ja mun kierto yleensä sen 28-29 päivää.

Tää on vähän vaikeeta. Mut eilen näin unta et näin unta et olin raskaana ja hereillä tein jotain tod. hämäriä pissatestejä, joihin tarvi jos jonkinmoista vispilää ja puukapuloita
 
Moro, täällä taitaa päivtykset nyt vähän laahata jälkijunassa...se heti kyllä hiljentää ketjua...

Jos joku päivittää niin mulla on jo yk9 meneillään ja piinapäiviä laskeskellaan, dpo5 tänään.

Minttu-Lilja jatkahan vaan tikutusta, ne saattaa hyvinkin välillä laimentua ja sitte tärähtää kunnon plussa. Toisilla ei kuitenkaan tule koskaan vahvempaa viivaa kuin kontrolli, ja ite oon nyt viime kierrot varmistanu hymynaamalla oikean päivän, kun vahvaa viivaa voi olla useampikin päivä. Mulla ovisplussa on vaihdellut vuoden aikana kp 14-27 :D

Mary Annille laitan kaikki sormet ja varpaat ja ihokarvatkin ristiin, että sieltä plussa pärähtäis :heart:

annab, sehän on hyvä juttu, että tallettelitte etukäteen, silloin on suurin mahdollisuus raskautua. Tuolla toisessa ketjussa oli tosi mielenkiintoinen tutkimus jenkkilästä, joka osoitti että 6 päivää ennen ovulaatiota ja itse ovispäivä on ne kaikkein parraat päivät pupuilla :D silloin on siimahännät huudeilla hengailemassa ja ovis ei mee vahingossakaan ohitse :D aika hurjaa, että ne voi kestää elossa jopa 6 päivää! No, toisaalta en ymmärrä sitäkään, että munasolut herää henkiin pakastuksesta..on se vaan ihmisen solut aikamoisia härveleitä :D
 
LilyAlice, kiitti, sitä todellakin täälläkin toivotaan! Viikonloppuna tulee taas juopoteltua, viime viikonloppunakin otin mut hyvin vähäsen.. Jospa sit ens viikonlopun jälkeen tulis vähennettyä. Aina tuntuu olevan pirskeitä ja kun oon varovaisesti juonu tai en ollenkaan tulee aina uteliaita kysymyksiä et ollaanko pieniin päin. On tää Suomi vaan sellainen maa et jos ei ota alkoholia ni heti pitää sekin selitellä miksi ei ota...
Ovistestejä en oo tehny tässä kierrossa, katotaan sitten seuraavassa...
Minttu-Lilja, raskausunia on tullu nähtyy usein...
Yks juttu mua ihmetyttää: raskaustestit näyttäneet negatiivista, mutta silti mahallaan makaaminen tuntuu inhalta... Ehkä kuvittelen vain... Mähän oon varmaan ollu tän koko kevään "raskaana", kuvitellut vaikka mitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria212009/2011
Nea86 2601/2012
tarana251403/2012
Minttu-Lilja271109/2012
miss_piggy311002/2012
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33908/2012
Milya 21910/2012
Mary Ann29908/2012
-jennica- 26811/2012
Memmo26708/2012
mamiksi 217
Välli215
annsuli235
Neyski2001/2013
pienitiikeri 26312/2012
pippuri85 283
Mayinka30309/2011
maamis213
Paloma84 282
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
annab
*Stiina
Evangelina
Sennay




Plussanneet:

Future Mum 06/2013 (YK ?)
Mallatti 05/2013 (YK 3)
jjennaa- 05/2013 (YK 8)
Meewi 04/2013 (YK 2)
Clavel 04/2013 (YK 11)
Alexandra89 04/2013 (YK 4)
Helena2013 04/2013 (YK 3)
ralliruutu 04/2013 (YK 7)
Mopsukka 04/2013 (YK 1)
Na-dene 03/2013 (YK 2)
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Milya
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille, listan päivittelijä täällä ilmoittautuu.

Olen ollut sängynomana viitisen päivää issiaksen takia, niin en ole päässyt listaa päivittelemään, anteeksi. Tuntuu hyvin epämukavalta, että täällä laitetaan samantien minun syykseni se, että ketju on hieman hiljentynyt.. Noh, eipä siinä mitään.

Hyvää hyvyyttäni tuota listaa aloin päivittelemään Alexandran plussaamisen jälkeen, annsuli yritti kyllä alkaa päivittämään listaa, muttei onnistunut ja minä sitten ajattelin kokeilla sen päivittelyä, kun kukaan muu ei siitä tuntunut olevan kiinnostunut.

Mutta toki jos esim LilyAlice haluat alkaa listausta päivittelemään, niin se sopii minulle oikein hyvin? :) Tai ihan kuka tahansa muukin saa alkaa sitä päivittelemään? Anyone? :)

jjennaa- onnittelut :flower: siirsin sut tuonne plussanneisiin, onhan tiedot oikein? :) Ja tämä siirto tapahtui vasta nyt, koska se on mennyt minulta jotenkin ihan ohi, anteeksi.

Loppuun ON: menkat pitäis alkaa nyt viikonloppuna.
 
Milya pahoitteluni, valitsin sanani väärin, en missään nimessä tarkoittanut syyllistää sinua. :ashamed: Ketjun hiljentyminen ei ole todellakaan vikasi, ja mahtavaa että olet viitsinyt päivitellä. Kirjoitin vauhdilla, ja ymmärrän että tuosta voi saada ikävän kuvan. Listan päivittäjän rooli on kuitenkin tärkeä - hienoa jos sinä tai joku muu jaksaisi pitää päivittelyä yllä? Itse en pysty sitoutumaan joka päivä päivittelyyn, joten upeeta jos jollain on viitseliäisyyttä enemmän! Ja jaksamista issiaksen kanssa, saman vaivan kanssa painineena, se on todella koko elämää vaikeuttava vaiva. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Milya
Tsemppiä Mary Ann, LilyAlice ja muut vanhat tutut yritykseen! :) Täällä yhä käyn teidän kuulumisia silloin tällöin lukemassa.

Me ollaan siirrytty julkiselle hoitoihin kustannussyistä. Toivonmukaan ennen kesätaukoa on vielä yksi inssi edessä ja syksyllä aletaan suunnittelemaan IVF-hoitoja.
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Päivitystä omaan tilaan...
Tuntemuksia (taas kerran) hiukan :LOL: Oviksesta lähtien päivittäin enemmän tai vähemmän alavatsatuntemuksia/ välillä kipuja. Ilmestyy etenkin kovan rasituksen jälkeen (mm. pyöräilyn). Mene ja tiedä sitten... Ja en tiiä että liittyykö tämä mihinkään mutta eilisestä lähtien on ollut silmässä elohiiri (uusi juttu mulle). Jostan palstalta luin että sekin saattaa olla oire, harvemmin tosin...??? Tänään ilmestynyt huippausta aamusta lähtien, ruoka ja juomapuolesta on pidetty kyl huolta joten ei voi siitä johtua...
 
Onnea Mallatti!

Täällä odotellaan tädin kurvausta tulevaksi... Pitäisi tulla viikonloppuna, näin oon laskeskellu. Eilen tuntui siltä illalla et menkat alkaa, pistin siteen mut eipä ole ainakaan vielä alkaneet..
Mitään ihmeellisiä oireita ei nyt oo ilmaantunu. Maha on turvoksissa, näytti tänään ihan vauvamahalta :D
Jos ei mitään kummallista ilmaannu ni tuun huutelee loppuviikosta onko tätiä näkyny :wave:
 
Heips.
Mut voi siirtää taustalle, täti kurvas eilen kylään ja fiilikset maassa. Yritys tauolla ja yritetään täällä nauttia kesästä. Plussatuulia kaikille <3 seuraan kyllä teidän kuulumisia täällä :)
 
Hei kaikki! Ajattelin tulla ilmoittamaan, että olen plussannut!!:heart: Nyt on viikkoja 4+2 kasassa, joten varovaisin mielin eteen päin :) :heart:
Ajattelin myös ilmoittaa, että minua ei tarvi tämän ketjun plussanneisiin siirtää. Koen saavani enemmän tukea keskenmenon jälkeen plussanneiden puolelta.
Mutta oikein paljon plussatuulia tänne ja syntyköön pienokaiset vasta, kun laskettuaika on lähellä!!! :heart::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milya
Muokkauksia tehty taas listaan. :)

Mallatille ja kukkurukuulle onnittelut plussauksista! :flower:

Annab, siirsin sinut taustailemaan. Toivottavasti et listoille palaisikaan, vaan saisitte plussan tämän tauon aikana! :) Mutta tervetuloa takaisin listoille tottakai, jos niikseen on. :)

On: Täällä pyörähti tiistaina YK 9 käyntiin.. :/ Ehdin jo elätellä toiveita, kun menkat oli pari päivää myöhässä, mutta pyhpah.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Täällä yksi kuumeilija liittyisi joukkoonne, jonka saa lisätä listalle. Olen käynyt silloin tällöin lukemassa keskustelujanne, mutta nyt päätin itsekin liittyä. :)
Meillä on yk 8 nyt menossa. Taustalla varjostaa endo-epäily, jota itse olen tosin epäillyt jo vuosia, mutta vasta nyt lääkärit ottivat asian tosissaan ja olen jonossa tähystystutkimukseen.
Olemme molemmat miehen kanssa vähän alle 30-vuotiaita ja omaamme terveelliset elämäntavat. Varsinkin mies on fyysisesti erittäin hyvässä kunnossa, kun urheilee niin paljon, itsellä olisi siinä vielä parantamisen varaa. :D Tuntuu, että nämä 8 kuukautta ovat menneet kuin hujauksessa. Pelottaa, että huomamme kohta yrittäneemme vauvaa jo vuoden ilman tuloksia. Tiedän, että monet endoa sairastaneet ovat tulleet raskaaksi, mutta siitäkin huolimatta se on mielessä koko ajan... Varsinkin kun suvussa naisilla on ollut ongelmaa raskaaksi tulemisessa, mutta omalla äidillä raskaaksi tulo oli suhteellisen helppoa.

Täällä nyt siis yk 8 menossa. Ovis juuri meneillään ja muutamat yritykset jo tehty. Meillä ei vaan miehen urheiluharrastuksen vuoksi voida joka ilta yrittää, kun on taas tämänkin illan pelimatkalla. :(
Ovistikkuja käytin aikaisemmissa kierroissa, mutta en ole niitä nyt enää ostanut. Joka kierrossa kyllä mielestäni selkeät ovikset sain. Myös lämpöjä ja limoja olen seuraillut ja mielestäni toimivat minulla hyvin ovulaation tunnistamiseen.
Itselläni vaan on ongelmana se, ettei tee oikein mieli muuna aikana kuin lähellä ovulaatiota ja ovulaation aikaan. Olenkin sitten miestä aina patistellut välillä tyhjentelemään pussejaan omatoimisesti, että simpat olisivat parempia juuri ovishetkellä. :p Mutta en sitten tiedä, olisiko parempi tuuri, jos harrastettaisiin seksiä säännöllisesti läpi kierron, kun nyt seksielämä on rajoittunut lähinnä kierron puoliväliin n. 1,5 viikon ajalle. Kuulostaa vähälle, mutta tässä remontin ja muuton huiskeessa ei oikein jaksaisi itseään enää motivoidakaan ylimääräisiin suorituksiin. :LOL:

Tulipas pitkä avaus itsestäni, mutta en oikein osaa asioita lyhyemminkään kirjoittaa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Milya ja annab
Niin ja jos joku minut listalle lisää, niin iäksi voi laittaa vielä 26v ja yritys aloitettu 11/2012.

Onnittelut muuten kaikille plussainneille! Toivotaan, että myös me muut täällä olijat pääsisimme kesän aikaan kokemaan sen ihmeellisen tunteen, kun ne kaksi viivaa tulee raskaustestiin :)
 
Tervetuloa -jennica- !
Olipas pakko tulla taas tänne purkamaan paineita... Mua ärsyttää, kun ei oo mitään vaatetta, mitä vois laittaa päällensä, ettei toi mun maha näkyis tommoiselta isolta... En haluu enää yhtään kyselyä mahdollisesta perheenlisäyksestä...Mut en sit toisaalta haluis pukeutuu mihinkään kaapuunkaan. AARGH!
Ollaan siis lähdössä miehen kotipuoleen käymään ja nähdään myös sen/yhteisiä kavereita. Koska ei oo aikomustakaan ottaa alkomahoolia ni en aatellu tehdä testiäkään. Odottelen rauhassa (tai vähemmän rauhassa) eteenpäin tätiä... Tällä hetkellä jotain pieniä tuntemuksia mut eipähän ne menkat oo enää nykyisin juuri antanut itsestään ennakkovarauksia, ne vaan tulee ihan puskista...

Ja ettei tää päättyisi vuodatukseen: Onnea kukkurukuulle hirrrrmuisesti! Toivotaan et pienokainen ois tiukasti mukana loppuun saakka :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Heippa kaikille! Ajattelin tulla ilmoittamaan että plussasin tänään kp 35. Oireina oli heti oviksen jälkeen kipeät rinnat, vatsa sekaisin/ilmavaivat :), näppyjen lisääntyminen, pään jomottelu. Huonoja oloja ei vielä ole ilmaantunut mut tänään rv vasta tasan 5.. Oon Superonnellinen!!!! Pieni pelko kun km takana mut aion silti nauttia tästä täysillä! :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: annab ja kukkurukuu

Yhteistyössä