G: Mitä puolia miehissä inhoatte/pidätte epäviehättävinä?

  • Viestiketjun aloittaja Maiya
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
No tiiän yhdellä aika lyhyellä miehellä 120. Musta se ei oo mikään oudon näköinen. Vaatteet päällä ainakin ihan normaalin näköinen mies. Se kyllä on semmonen bodari, mutta mun mielestä sopusuhtainen.
No jos lyhyellä miehellä rinnanympärys on 120 cm, niin se on joko lihava tai bodari. Eli jos ei ole lihava, niin kyllä se silloin bodarilta näyttää. Tai siis mun mielestäni näyttää.
 
Ensin ajattelin tässä moralisoida, että ei pidä tarttua pilkkuun, eikä listata ihmisten huonoja puolia yksipuolisesti. Tarkoitan, että aina on kyse kokonaisuudesta. Kuitenkin täytyy sanoa, että mua vähän ällöttää pukumiehet arkena - juhlissa ok - ja miehet, jotka panostaa liikaa pukeutumiseen, eli esim joku huivi kaulassa tai Burberryn paita on ihan tajuton turn off.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28426796:
No jos lyhyellä miehellä rinnanympärys on 120 cm, niin se on joko lihava tai bodari. Eli jos ei ole lihava, niin kyllä se silloin bodarilta näyttää. Tai siis mun mielestäni näyttää.
No joo. Musta se näyttää ihan kivalta, ei mitenkään miltään kaamealta ainakaan. :D Ei kumminkaan niin isolta, kuin miltä tuo pelkkä mitta kuulostaa.
 
Ensin ajattelin tässä moralisoida, että ei pidä tarttua pilkkuun, eikä listata ihmisten huonoja puolia yksipuolisesti. Tarkoitan, että aina on kyse kokonaisuudesta. Kuitenkin täytyy sanoa, että mua vähän ällöttää pukumiehet arkena - juhlissa ok - ja miehet, jotka panostaa liikaa pukeutumiseen, eli esim joku huivi kaulassa tai Burberryn paita on ihan tajuton turn off.
jotku joutuu pitämään pukua työn takia vaikka ei erityisemmin huvitakkaan
 
Alkuperäiseen kysymykseen:

- pullistelu (miehekkyyden kuvitellaan tulevan pelkästään salilla käymällä)
- terveysintoilu (arvostellaan muiden valintoja "kun minä en syö muuta kuin raejuustoa ja palautusjuomia")
- muiden syytteleminen turhista tai omista valinnoista johtuvista asioista ("olisin muuten ihan varmasti NHL-pelaaja, mutta isi ei vienyt joka päivä jäkistreeneihin")
- sovinismi
- rasismi
- äidin palvominen ja muu mammanpoikuus
- kouluttamattomuus, mikäli siihen liittyy koulutuksen halveksunta
- rahoilla rehentely ja materialismi
- sivistyssanoilla brassailu, kun ei ole mitään oikeaa sanottavaa
- sukupuolierojen korostaminen (naisen pitää olla perhekeskeinen, epälooginen ja tunteellinen)
- laasaslaisuus

Aika moni noista on varsin epäviehättäviä ominaisuuksia myös naisissa.
 
"mies"
Alkuperäiseen kysymykseen:

- pullistelu (miehekkyyden kuvitellaan tulevan pelkästään salilla käymällä)
No kyl tuohon yhä sanoisin, että ihmettelen kauhiasti, jos se teinin näköinen mies on oikeasti jostain miehekkäämpi kuin kukaan salilla vähänkin enemmän käynyt mies. Jos joku on oikeasti sitä mieltä, ei siinä mitään ja saa olla. Mutta perusteluja näin näkevältä olisi kiinnostava lukea.
 
[QUOTE="mies";28427003]No kyl tuohon yhä sanoisin, että ihmettelen kauhiasti, jos se teinin näköinen mies on oikeasti jostain miehekkäämpi kuin kukaan salilla vähänkin enemmän käynyt mies. Jos joku on oikeasti sitä mieltä, ei siinä mitään ja saa olla. Mutta perusteluja näin näkevältä olisi kiinnostava lukea.[/QUOTE]

Pari kertaa jo mainittiin että miehekkyys on enemmän henkinen kuin fyysinen ominaisuus niin siihenkö viitattaneen tässäkin?

Muoks. Ja vielä sen verran että vaikkapa minun ikäiseni (39) mies ei näytä teiniltä itkemälläkään vaikka olisi kuinka vähän lihasta.
 
Viimeksi muokattu:
Lieneekö yleinenkin tällainen käsitys miesten keskuudessa, että miehekkyyttä saa salilta siinä määrin, että bodaaminen riittää tekemään miehestä miehekkään? Rohkenisin olla eri mieltä. Miehekkyys on paljon muutakin kuin lihaksikas kroppa.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="mies";28427003]No kyl tuohon yhä sanoisin, että ihmettelen kauhiasti, jos se teinin näköinen mies on oikeasti jostain miehekkäämpi kuin kukaan salilla vähänkin enemmän käynyt mies.[/QUOTE]

En pidä teinin näköisistä miehistä ja voinet lukea lauseeni loppuun: Miehekkyyden luullaan tulevan pelkästään salilla käymällä.
 
"mies"
Pari kertaa jo mainittiin että miehekkyys on enemmän henkinen kuin fyysinen ominaisuus niin siihenkö viitattaneen tässäkin?
Näkyikö kuvassa jotain henkisesti miehistä? :D

Esimerkiksi jos mä näen naisen kadulla, niin kyllä mä katon ensin sen kroppaa ja muuta fyysistä, onko se naiseksi tunnistettava. Ja sitten vasta tulee "henkinen naiseus", joka toki tärkeää sekin, mutta jossa ehkä miehillä ja naisilla on enemmän samaa (tunteet, etiikka...). Eikö naisilla homma mene samoin: nähdään kropasta ja olemuksesta ensin se mieheys, sitten tulee henkiset jutut. Mielestäni tämä kaveri vaan näytti fyysisesti samaan tapaan naismaiselta kuin esim. Bieber.
 
Peyote
Lieneekö yleinenkin tällainen käsitys miesten keskuudessa, että miehekkyyttä saa salilta siinä määrin, että bodaaminen riittää tekemään miehestä miehekkään? Rohkenisin olla eri mieltä. Miehekkyys on paljon muutakin kuin lihaksikas kroppa.

Miehekkyys on minun mielestä sitä, kun on selkäranka, kun on rohkea ja vastuuntuntoinen ja hyväsydäminen. Ulkoinen on ulkoista, vaikka kivaa sekin on.
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28426706:
Kun mietin miehiä, joiden kanssa olen ollut ja joiden rinnanympärys on ollut pienempi kuin omani, niin tuo 115 cm kuullostaa heihin nähden aika suurelta. Tulee mieleen joku bodarityyppi.
Minä en tiedä yhdenkään miehen rinnanympärystä. Eipä ole tullut mieleenkään mitata. Eikä kenelläkään miehellä ole ollut tarvetta kertoa sitä, tuskin ovat itsekään mitanneet sitä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";28427003]No kyl tuohon yhä sanoisin, että ihmettelen kauhiasti, jos se teinin näköinen mies on oikeasti jostain miehekkäämpi kuin kukaan salilla vähänkin enemmän käynyt mies. Jos joku on oikeasti sitä mieltä, ei siinä mitään ja saa olla. Mutta perusteluja näin näkevältä olisi kiinnostava lukea.[/QUOTE]

Minä pidän monista ei-salilla käyvistä miehistä. Eivät he silti teinin näköisiä ole. :)
 
Peyote
[QUOTE="mies";28427124]Näkyikö kuvassa jotain henkisesti miehistä? :D

Esimerkiksi jos mä näen naisen kadulla, niin kyllä mä katon ensin sen kroppaa ja muuta fyysistä, onko se naiseksi tunnistettava. Ja sitten vasta tulee "henkinen naiseus", joka toki tärkeää sekin, mutta jossa ehkä miehillä ja naisilla on enemmän samaa (tunteet, etiikka...). Eikö naisilla homma mene samoin: nähdään kropasta ja olemuksesta ensin se mieheys, sitten tulee henkiset jutut. Mielestäni tämä kaveri vaan näytti fyysisesti samaan tapaan naismaiselta kuin esim. Bieber.[/QUOTE]

Mutta on siinä Bieberissä jotain. Parinmuodostukseen liittyy vähän hoivaaminenkin ja hoivavietti voi herätä. Ajattele, miten vahva hoivavietti naisilla on!

Mä tykkään hoivavietistä miehillä, varmaan, koska sitten mulle jää vähemmän hoivaamista ja mua hoivataan enemmän, mutta, kyllä tuollainen juuri aikuistunut poika herättää hoivavietin, ehdottomasti. Ja on samanlainen kuin hevosenvarsa, isot lihakset raakileina tulossa. Ei Bieber naismainen ole, vaan raakile mies.
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";28427003]No kyl tuohon yhä sanoisin, että ihmettelen kauhiasti, jos se teinin näköinen mies on oikeasti jostain miehekkäämpi kuin kukaan salilla vähänkin enemmän käynyt mies. Jos joku on oikeasti sitä mieltä, ei siinä mitään ja saa olla. Mutta perusteluja näin näkevältä olisi kiinnostava lukea.[/QUOTE]

Ulkonäkö ei tee miestä, vaan asenne. Usko pois, se teinin näköinen voi olla huomattavasti miehekkäämpi kuin joku bodariukko.

Kerran tutustuin mieheen, jolla oli selvästi salilla treenattu kroppa ja muutenkin oli hyvännäköinen kasvoiltaan. Mutta kun mies avasi suunsa, niin hänestä tuli täysi neiti.
 
"mies"
Lieneekö yleinenkin tällainen käsitys miesten keskuudessa, että miehekkyyttä saa salilta siinä määrin, että bodaaminen riittää tekemään miehestä miehekkään? Rohkenisin olla eri mieltä. Miehekkyys on paljon muutakin kuin lihaksikas kroppa.
No joo, otetaan lihaksikas mies A ja nk. narukätinen mies B. Mikä saisi B:n jyräämään äijämäisyydessä A:n, olettaen että B ei ole mikään pelkuri, heikkoluonteinen tai "neiti"?

Musta henkisellä tasolla mieheys ja naiseus eivät ole niin hirveän erilaisia, että B voisi helposti olla A:ta miehekkäämpi. Mutta A on kiistämättä fyysisesti B:tä miehekkäämpi lihasten takia ja tää on mielestäni ainakin 50 % koko asiasta, koska kestävä ensivaikutelma ihmisestä tulee fyysisestä olemuksesta.
 
[QUOTE="Mie";28424259]Pessimisti. Sama pätee myös naisissa. Inhoan sitä kun aina pitää joka asiasta ajatella niitä huonoja puolia tai ajatella että "mitä jos.." Mieheni valitettavasti on tällainen tapaus :|[/QUOTE]

Mun myös. Kieltämättä välillä tuntuu että pää räjähtää..
 

Yhteistyössä