G: Voisitko elää onnellista elämää sossupummina?

  • Viestiketjun aloittaja Galluppi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28219331]Niitä palkkatöitä kun ei vaan yksinkertaisesti riitä kaikille. Perheettömänä annan mielelläni nekin vähät työpaikat lapsellisille, kuin itselleni. En sillä rahalla niin hirveästi mitään tee.[/QUOTE]

Sama täällä.
 
[QUOTE="vieras";28219508]Oikean mallin? Ai vaikkapa niinkuin Tyrnävän polttomurhaaja. Hienoja työssäkäyviä ihmisiä, lol![/QUOTE]

Kolahtiko? Mä mistään polttomurhaajista tiedä, mutta tiedän sen että tässä elämässä on opiskeltava ja tehtävä töitä jos haluaa pärjätä. Ole vaan tyytyväinen että jotkut niitä töitäkin tekee.
Jos omilla lapsillani joskus menee heikommin, mieluusti itse autan heitä minkä voin, kuin että heidän pitäisi turvautua sossuun, jos sitä järjestelmää enää on tuolloin olemassakaan nykymuodossaan.
 
"vieras"
Voisin. Ei onni ole rahasta riippuvainen.

Olimme muutaman kuukauden hyvin huonossa tilanteessa ja haimme toimeentulotukea. Toisin kuin monia tähänkin ketjuun kommentoineita, ei meitä hävettänyt. Toimeentulotuki on juuri sitä varten, että sitä voi hakea jos ei muuten saa rahaa. Miksi pitäisi hävetä sitä, että käyttää olemassaolevaa systeemiä ja sen tarjoamia tukia? Ei minua hävetä äänestää tai hakea Kelan asumistukeakaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28219537:
Kolahtiko? Mä mistään polttomurhaajista tiedä, mutta tiedän sen että tässä elämässä on opiskeltava ja tehtävä töitä jos haluaa pärjätä. Ole vaan tyytyväinen että jotkut niitä töitäkin tekee.
Jos omilla lapsillani joskus menee heikommin, mieluusti itse autan heitä minkä voin, kuin että heidän pitäisi turvautua sossuun, jos sitä järjestelmää enää on tuolloin olemassakaan nykymuodossaan.
Ei kaikki työ ole arvokasta, saatika hyödyllistä. Päinvastoin. Suuriosa töistä vain tuhoaa.
 
"jeah"
[QUOTE="vieras";28219703]Töihinsä sairastuvat juntit luulee, että jos työttömät laitetaan ilmaiseksi roskia keräämään, he paranevat.[/QUOTE]

Ja sekin unohtuu, että roskienkerääjiltä menee työt alta, kun tuhatpäiset siivousarmeijat marssivat ilmaiseksi puistoihin ja kadunvarsille. :D
 
"vieras"
Se on muuten jännä, että eniten oikealle kallellaan olevat kannattavat toimenpiteitä, jotka siirtävät meitä kokoajan enemmän vasemmalle. Tässä menee monen pää solmuun, ja tulevat vaan huutamaan, että pummit töihin.

Onneksi itsellä on ollut aikaa (muide raholla, lol) ajatella nämäkin asiat suoriksi.
 
Niinku moni jo on sanonukkin ni ei se raha tee onnelliseks.. Oon nyt varmaan kauhee ku oon tuommone "sossupummi" ja oon erittäin onnellinen. En mie tarvii rahaa mihinkää muuhun ku ruokaan ja muihin perus elämiseen tarvittaviin juttuihin, ja oon kiitollinen siitä että sukulaiset on auttanu ostamalla tavaroita, mitä ei välttämättä oltas muuten saatu ja ihan silleen että ei olla mitää etes sanottu että pitäs ostaa.. ja miulle riittää se että miulla on perhe, eli mies ja miun lapsi ja se tekee miusta riittävän onnellisen :)
 
"jaaha"
En tiedä. Olisin luultavasti sen verran vihainen siitä, että minua ei muka tarvita, että hyvitykseksi ottaisin mieluusti ne muutamat sataset pysyäkseni hengissä. Ihan piruuttani pärjäilisin sillä myös komeasti, ja leventäisin leipää kaikessa hiljaisuudessa miten parhaaksi näkisin. Mutta olen myös taipuvainen inhoamaan sitä, että minua pidettäisiin roskana, ja aktivoitumaan muiden puolesta, jotka saavat samaa kohtelua. Ja siksi luultavasti en olisi onnellinen, vaan erittäin vihainen.
 
En. Eikä sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa.

Jännä käsitys että jos olet sossupummi, olet tietty vähävarainen ja ylpeästi onnellinen siitä vähästä mitä sulla on, kun taas kaikki työssäkäyvät porskuttaa sikarikkaina audeilla ja bemareilla menemään ja rahaa on kuin roskaa eikä mitään osaa arvostaa :D
Joo-o, mikäköhän se palstan keskitulo olis :D
 
"vieras"
Jos olisi sellainen työ jossa viihtyisi, sinne olisi kiva mennä, palkka olisi ok ja siitä saisi henkisestikin jotakin, kävisin tietysti mieluummin töissä.
Jos taas työnteosta ei aiheutuisi kuin stressiä ja vitutusta ja palkkakin olisi niin huono että se ei edes rahallisesti juurikaan kannattaisi, niin ihan taatusti olisin mieluummin sossupummina.
 

Yhteistyössä