GALLUP: erikoisin nimi jonka olet kuullut!!!

nikittä nyt
Kastettujen listalta poimittuja:
myrsky-tuuli (ja vielä joku kolmas naisen nimi perässä)
hilma tilda matilda (tai jotain sinne päin...)
ja tiedän lapsen,jonka nimi on millimu (tyttö)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 00:03 beaver kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 23:30 minna80 kirjoitti:
Mun serkun poika on nimeltään Tuura ...
liekö nimi tulee uunoturhapurosta ;) tiedä häntä
Mun pikkuserkun nimi on Tuure...Oma toinen nimeni on sen verran "outo" ettei ole toista vastaan kävellyt,nimittäin Maretta. Ilman sitä koota joka oli kirkonkirjoihinkin laitettu ennen kuin kirjoitusvirhe korjattiin.
Mun kaverin kaveri on Maretta, et on niitä toinenkin ellet se sitten ole sä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 10:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2005 klo 23:12 nipottaja kirjoitti:
Edellämainituista nimistä varmaan ainakin 10 oli sellaisia joita ei ole Väestörekisterikeskuksen mukaan olemassakaan.
voihan nää nimet olla kutsumanimiä, sitä ei tuu huomioitua jos joku äippä lastaan puistossa huutaa näin... tai toisia nimiä, joita ei väestörekisterin kone osaa antaa...

monet kuitenkin käyttää toista nimeä kutsumanimenä taikka huutelee lastaan leikkisästi vaikka pikkuElvikseksi tai kultapipanaksi.

onko muuten missään netissä vuoden aikana kastettuja listana? sieltähän niitä vois kuokkia virallisesti.
Väestörekisteri kyllä laskee ihan kaikki nimet oli sitten toiset nimet tai etunimet!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 10:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2005 klo 23:12 nipottaja kirjoitti:
Edellämainituista nimistä varmaan ainakin 10 oli sellaisia joita ei ole Väestörekisterikeskuksen mukaan olemassakaan.
voihan nää nimet olla kutsumanimiä, sitä ei tuu huomioitua jos joku äippä lastaan puistossa huutaa näin... tai toisia nimiä, joita ei väestörekisterin kone osaa antaa...

monet kuitenkin käyttää toista nimeä kutsumanimenä taikka huutelee lastaan leikkisästi vaikka pikkuElvikseksi tai kultapipanaksi.

onko muuten missään netissä vuoden aikana kastettuja listana? sieltähän niitä vois kuokkia virallisesti.
Niin tosiaan voi olla kutsumanimiä, tai sitten yhdistelmänimiä joita ei tietenkään väliviivan kanssa kuule kun näin puhutaan ja huudellaan. Nuo väliviivalliset nimet on aika suosittuja, varsinkin pehmentämään oudolta kuulostavaa nimeä. Niitä ei sitten näin ulkopuolisena osaa kirjoittaa "oikein" tuohon väestörekisterin hakuun.

Itse en oikein osaa säikähtää enää mistään nimestä. Kyllä mies nimen tekee eikä nimi miestä joten ihan sama siinä suhteessa. Itse tykkään enemmän luonnollisista ja vanhemmista vähän käytetyistä nimistä kuin väkisin väännetyistä ulkolaisen kuuloisista. Mutta kansainvälistyvässä maailmassahan tässä eletään, joten voi olla ihan perusteltua kastaa lapsi kansainväliseen kieliasuun.

Kuitenkin suomalaiset vokaalit on ihania ja erikoisia vierasmaalaisen korvaan. Kaikki monta vokaalia peräkkäin sisältävät nimet on tosi eksoottisia ulkomailla, esimerkiksi joku Teuvo tai Tapio, Teija tai Eerika. Varmasti pehmeydessään HILLA tms olisi aivan hittinimi englanninkielisten mielestä.

Jospa menen asiaan: erikoisin nimi jonka tiedän nykylapsella taitaa olla Simeon. Mutta kaunis se on, kaikilla kielillä :)
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 09:33 täällä taas kirjoitti:
väestörekisterikeskuksessa nimihaussa VAIN ensimmäiset nimet!

Oudoin nimi, Rattana! ...pientä rajaa :)
höpsis...kyllä siellä on ihan kaikki nimet..ei siellä muuten meidän pojan toista nimeä ois...

https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
että siellä vain tarkistamaan..
 
Kun tuo kyseinen ihminen on jo sanonut että kaikki nimet on rekisterissä, pyytänyt anteeksi erhettään niin MIKSI TEIDÄN PITÄÄ MUKA AINA UUDESTAAN JA UUDESTAAN KORJATA asia! Kun se on jo tehty, ainakin viidessä viestissä!!! \|O
 

Yhteistyössä