Gallup: Pelkäätkö lastensuojeluviranomaisia?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Kyllä, koska en pidä ihmisistä joilla on valtaa tehdä omavaltaisesti ihmisten elämästä helvettiä. täysin ilman mitään perusteita!

Tästä ketjusta huomaa hyvin kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovat, mutta eipä se ollut ylläri kun tietää kuinka moni otti sikis piikinkin, kun luottivat sokeasti siihen mitä ylhäältä tarjottiin..
meillä on käyneet sosut kotona sen takia kun tytär yritti itsemurhaa. Siltikään ei meiltä viety lapsia pois, koska jos teini.-ikäisellä 15-16 vuotiaalla on masennus, ei johdu kyllä vanhemmista.
Silloinkin uskalsin päästää avoimin mielin sossut kotiini. Eikä heitä oikeasti kiinnostanut meidän asunto sen eenmpää kuin tytän huone, jonne vilakisvat. Myös se että saivat kahvit muovikupeista ei haitannut, koska kahviahan heille ei edes ole pakko tarjota.
Lastensuojelun aiakkaita meistä ei tullut, tytär kävi psykologilla muutaman kerran ja siinä se oli.
 
"Siiri"
Kyllä, koska en pidä ihmisistä joilla on valtaa tehdä omavaltaisesti ihmisten elämästä helvettiä. täysin ilman mitään perusteita!

Tästä ketjusta huomaa hyvin kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovat, mutta eipä se ollut ylläri kun tietää kuinka moni otti sikis piikinkin, kun luottivat sokeasti siihen mitä ylhäältä tarjottiin..
Minäkään en tiedä yhtään turhaa huostaanottoa.

Mä en ole sinisilmäinen, enkä muuten ottanut sitä sikapiikkiäkään. Se, että mun elämäni on mallillaan ei tarkoita sitä, että mä olisin sinisilmäinen. Joillakin ihmisillä on vaan niin tasapainoinen ja kunnollinen elämä, ettei käy mielen vieressäkään pelätä jotain lastensuojelua :O
 
ingalina
Ellet vielä pelkää, olisi syytä alkaa pelkäämään. Lapsia viedään mitättömistä syistä, väärien ilmiantojen perusteella ja vaikkapa vain siksi että perhekodit saavat rahaa.
 
no huh
[QUOTE="Siiri";29465035]Minäkään en tiedä yhtään turhaa huostaanottoa.

Mä en ole sinisilmäinen, enkä muuten ottanut sitä sikapiikkiäkään. Se, että mun elämäni on mallillaan ei tarkoita sitä, että mä olisin sinisilmäinen. Joillakin ihmisillä on vaan niin tasapainoinen ja kunnollinen elämä, ettei käy mielen vieressäkään pelätä jotain lastensuojelua :O[/QUOTE]

Kyllä sä vaikutat todella sinisilmäiseltä. Etkö ole lukenut tai kuullut yhtään oikeaa tosikertomusta turhasta huostaanotosta, siis sellaisesta, jossa lapsi on jouduttu palauttamaan kotiin siksi, kun huostaanotto on tehty aiheetta?
 
"Siiri"
Ellet vielä pelkää, olisi syytä alkaa pelkäämään. Lapsia viedään mitättömistä syistä, väärien ilmiantojen perusteella ja vaikkapa vain siksi että perhekodit saavat rahaa.
Höpö, höpö.

Mä en keksi yhtään keksittyä syytä, minkä vuoksi esimerkiksi meiltä voisi lapsia kukaan viedä. Meistä ei voisi mitään väärää ilmiantoa tehdä, enkä mä tiedä tai tunne sellaisia ihmisiä, jotka vääriä ilmiantoja edes tekisivät. Ei asu naapurustossa, eikä ole tuttavissa sellaisia.

Kuulostaa ihan vainoharhaiselta nuo puheet ja kirjoitukset. Millainen ihminen pelkää tuollaista ja miksi?
 
Kyllä sä vaikutat todella sinisilmäiseltä. Etkö ole lukenut tai kuullut yhtään oikeaa tosikertomusta turhasta huostaanotosta, siis sellaisesta, jossa lapsi on jouduttu palauttamaan kotiin siksi, kun huostaanotto on tehty aiheetta?
harvemmin ne sossut lapsia tuosta vaan tulee hakemaan, eiköhän jokaisen lapsen kohdalla ole ensin joku tehnyt ilmoituksen ja sen perusteella sit toimitaan..
et eikös olis loogisempaa pelätä niitä vatipäitä joka rustailee niitä turhia ja perusteettomia ilmoituksia, ku viranomaisia jotka yrittävät tehdä työtään..
 
photo77
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29465073:
harvemmin ne sossut lapsia tuosta vaan tulee hakemaan, eiköhän jokaisen lapsen kohdalla ole ensin joku tehnyt ilmoituksen ja sen perusteella sit toimitaan..
et eikös olis loogisempaa pelätä niitä vatipäitä joka rustailee niitä turhia ja perusteettomia ilmoituksia, ku viranomaisia jotka yrittävät tehdä työtään..
mutta aika pieneks tunnet ihtes jos lastensuojeluviranomaiset naureskelee palaverissa!
Se että lapset mukana se kertoo miten aikuisia ihmiset voi olla.
 
"Moi"
Pelkää, vaikka ei ole mitään syytä siihen. Epäilen että miehen ex tai hänen eräs vanha kaverinsa voi tehä perättömiä ilmiantoja. Tämä oli levitellyt mm. kaupungilla että mieheni lyö minua vaikka sellaista ei ole koskaan sattunut.
 
[QUOTE="Siiri";29465035]Minäkään en tiedä yhtään turhaa huostaanottoa.

Mä en ole sinisilmäinen, enkä muuten ottanut sitä sikapiikkiäkään. Se, että mun elämäni on mallillaan ei tarkoita sitä, että mä olisin sinisilmäinen. Joillakin ihmisillä on vaan niin tasapainoinen ja kunnollinen elämä, ettei käy mielen vieressäkään pelätä jotain lastensuojelua :O[/QUOTE]

Montako huostaanottoa tiedät?

Mutta tarkoitin siis myös muita toimia kuin huostaanottoa. Esim. meille riitti kun neuvola tarjosi perhetyöntekijää avuksi, johon suostuttiin (meillä oli vastasyntynyt ja 2 isompaa). Yli vuosi myöhemmin tuli ilmoitus että nyt olisi perhetyöntekijä saatavilla, josta kieltäydyttiin kun olin jo menossa takas töihin ja lapset tarhaan jne. tällä perusteella sossu totesi "huolen" (3min puhelu) ja siitä alkoi taistelu. 4 vuotta tarvi niiden kanssa vääntää, ennenkuin asiat meni jakeluun ja syy oli vain se että me ei enää tarvittu sitä perhetyöntekijää... Eli asiat voi olla todella hyvin ja sitten käsittämättömistä syistä mennä päin persettä...
 
"hahhah"
En pelkää koska täällä on niin saamaton lastenvalvoja ettei se sais mitään aikaiseksi vaikka ois tarviskin. Toisekseen meillä on lapsilla hyvät oltavat. Plus että tiedän oikeuteni :D
 
Apua, kääk. Se ihminen on lapseton :( Ja ei sillä ole miestäkään. Jassoo, välit sitten vaan poikki oman perheen suojelemiseksi.
Juuri näin, ei sillä voi puhtaat jauhot olla pussissa. Yhdessä noista naamakirjan ryhmistä, mainittiin nimeltä lasu-työntekijä, oli kuva hänen profiilisivuilta löytyneestä kuvasta, jossa oli kyltti, ja siinä luki englanniksi "löytyneet lapset myydään sirkukseen" tms. Niin nämä hourupäät tulkitsi asian niin, että lasut myy lapsia sijaisperheille jne.
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29465073:
harvemmin ne sossut lapsia tuosta vaan tulee hakemaan, eiköhän jokaisen lapsen kohdalla ole ensin joku tehnyt ilmoituksen ja sen perusteella sit toimitaan..
et eikös olis loogisempaa pelätä niitä vatipäitä joka rustailee niitä turhia ja perusteettomia ilmoituksia, ku viranomaisia jotka yrittävät tehdä työtään..
Onneksi harvemmin hakevat, mutta jos sellainen sattuisi omalle kohdalle, niin en tiedä, mitä tekisin. Ja sossuthan niitä toimeenpanijoita on, joten kyllä on syytä pelätä, jos mielivaltainen tyyppi osuisi kohdalle. Turhia huostaanottoja on, se on ihan fakta.
 
Onneksi harvemmin hakevat, mutta jos sellainen sattuisi omalle kohdalle, niin en tiedä, mitä tekisin. Ja sossuthan niitä toimeenpanijoita on, joten kyllä on syytä pelätä, jos mielivaltainen tyyppi osuisi kohdalle. Turhia huostaanottoja on, se on ihan fakta.
MIssä olosuhteissa? Ihan oikeasti, kun on vaikeeta saada aiheellinenkin huostaanotto aikaan niin mistä ne aiheettomat tulee? EI KUKAAN tee huostaanottoa niin että "naapurin leila on sitä mieltä että teidän lapsilla ei mee hyvin" Kyllä ne asiast aika juurta jaksain tutkitaan ja todisteita pitää olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;29465248:
Juuri näin, ei sillä voi puhtaat jauhot olla pussissa. Yhdessä noista naamakirjan ryhmistä, mainittiin nimeltä lasu-työntekijä, oli kuva hänen profiilisivuilta löytyneestä kuvasta, jossa oli kyltti, ja siinä luki englanniksi "löytyneet lapset myydään sirkukseen" tms. Niin nämä hourupäät tulkitsi asian niin, että lasut myy lapsia sijaisperheille jne.
Sisäpiirivitsi :)
 
Onneksi harvemmin hakevat, mutta jos sellainen sattuisi omalle kohdalle, niin en tiedä, mitä tekisin. Ja sossuthan niitä toimeenpanijoita on, joten kyllä on syytä pelätä, jos mielivaltainen tyyppi osuisi kohdalle. Turhia huostaanottoja on, se on ihan fakta.
Fakta on, että siellä missä on ihmisiä niin siellä on inhimillisiä virheitä. Voit jankuttaa tuota "turhia huostaanottoja on" vaikka kuinka paljon, se ei mitenkään poista sitä 99% hyvää työtä jota sossut tekevät tämän maan lasten hyväksi.
 

Yhteistyössä