GALLUP: Ylempi korkeakoulututkinto ja kuukausipalkka

  • Viestiketjun aloittaja AP ja AP
  • Ensimmäinen viesti
"Paula"
Mä olen fm ja opetan AMK:ssa ja yliopistossa. Riippuu ihan paljonko kursseja vedän, mutta 4000e ja joskus vähän päälle kuukaudessa on aikalailla sitä, mitä tienaan.
 
"Vieras"
Yksityisellä eläinlääkäriklinikalla työskentelen eläinlääkärinä. Töitä on niin paljon, kuin jaksaa tehdä. Teen keskimäärin 40-50h/viikko ja palkka on piirun vajaa viisi tonnia.
 
"eee"
Täällä ei ole se KTM-tutkinto ihan valmis vielä :) Opiskelija siis olen, ja opintojani sivuavassa duunissa, kk-palkka ruhtinaalliset 2200. Valmistuttuani en kyllä tuollaisella summalla nouse aamuisin sängystä ;)
 
Aika pieneltä kuulostaa, jos 4000e olisi ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneiden keskipalkka.
Mulla on AMK-tutkinto (tai no oppari on vielä kesken, eli melkein tutkinto;) ) Teen sosionomin töitä. Oma kuukaispalkkani on 2500e.
Mieheni ja suurin osa ystävistäni, perheestäni yms ovat ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita. Eipä taida kukaan alle 4000e tienata. AMK:n käyneistä (insinöörejä, tradenomeja suurin osa) melkein kaikki tienaavat tuon 4000e.
Liekö sitten omassa tuttavapiirissäni erityisen suuripalkkaisia :D
 
Duunari
Yksityinen sektori:
"Ylemmän korkeakouluasteen tutkinnon suorittaneiden mediaaniansio oli 4 081 euroa"
Lähde Tilastokeskus - Palkat ja työvoimakustannukset

Oma palkkani on 2 200 €. Kuinka suuri kuukausipalkka teillä, joilla ylempi korkeakoulututkinto ja työskenteletty yksityisellä sektorilla, on? Yli neljän tuhannen mediaanipalkka kuulostaa tosi isolle.
Mä olen lähihoitaja ja mun kuukausipalkkani on 2500e. Teen tosin kolivuorotyötä.
 
"Linda"
Mä teen kaikenlaisia perustoimistotöitä ja olen koulutukseltani merkonomi. Ikää vasta 25v. Mun kuukausipalkka on 2450.
Olisi kiva siis kuulla, mitä ihmettä ap. tekee noin pienellä palkalla?
 
"hmh"
Minkä takia tänne tunkee joku lähäri tai merkonomi???? Onko niilläkin mielestään ylempi korkeakoulututkinto...???

Mulla 6000 ja risat. Ylempi korkeakoulututkinto ja vastuullinen työ.
 
Opiskeleva yh
[QUOTE="hmh";27895565]Minkä takia tänne tunkee joku lähäri tai merkonomi???? Onko niilläkin mielestään ylempi korkeakoulututkinto...???

[/QUOTE]

Ehkä sen takia, että ihmettelevät ap:n pientä palkkaa. Mä olen itse lähes valmis lähihoitaja ja kyllä mäkin ihmettelen missä ap saa noin huonoa palkkaa koulutukseen nähden.
 
amis itse
[QUOTE="vieras";27895613]Käypä kaupan kassoilla kyselemässä, tai hyllyjen täyttelijöiltä. Niillä on nuo koulutukset yleensä, tosin ne on vuokrafirmojen kautta töissä useimmiten. :)[/QUOTE]

Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneista 96% työllistyy vuoden sisällä valmistumisestaan oman alansa töihin. Alemman korkeakoulututkinnon suorittaneista 94%.

Suomessa parhaiten työlistettyjä ovat korkeakolutetut.
 

Yhteistyössä