Haaveena vauva 2020

@Helmiina1978 jäikin huomaamatta sun uusin viesti.
Hienoa, että on laskenut. Toivotaan, että jatkaa laskuaan.

Mua niin jännittää miten tässä käy tällä kertaa.
Nyt on ainakin luget apuna.
Tuossa ohjeessa, kun on että jatketaan viikolle 9.
Eli jos tämä plussa nyt vahvistuu ja ei kemialliseksi jää, niin lopetanko luget 8+0 vai 9+0?
 
Mä en oo kyl lugeja noin kauan käyttänyt kummassakaan ivf - hoidossa aikanaan. Ehkä pari viikkoa plussan jälkeen? Mut kai joku tuoreempi käyttäjä sulle vastaa.
 
@Helmiina1978 hyvä että on laskenut! :love: kauankohan sillä kestäisi palata normaaliksi.. (n) siihenkö ei oo mitään syytä löytynyt miksi on koholla?

Oma tilanne: tänään tein vahvimman ovistestin mitä oon tehny tähän mennessä, melkein kontrolliviivan vahvunen testiviiva :ROFLMAO: ostin myös rfsu ovistestejä kaupasta ja testasin samaan kuin onestepin niin se rfsu oli kyllä heikompi viiva. Jännäää :whistle:
 
@Mahaotus ei ole syytä löytynyt; johonkin väärään paikkaan se alkio meni. En tiedä kauanko kestää hcg laskea. Se on niin yksilöllistä; joillakin 3-4 viikkoa - joillakin 3kk. Periaatteessa viikossa pitäisi puolittua. Eli tuo lasku eilisestä oli hurja, mutta kai voi vielä olla vaihtelua jos joka päivä ottaisi hcg-arvon. Paljon ei saisi kyllä takaisin nousta.
 
Onnittelut kaikille plussanneille!

Otin pari päivää sitten viimeisen minipillerin ja nyt odotellaan vaan sitten niitä kuukautisia. Jännä tunne ollut kyllä varsinkin tän päivän alavatsassa, mutta oletan niiden olevan jotain enteileviä kuukautiskipuja. Ei ole mitään selkeetä polttelua, nipistelyä tai muutakaan, mutta jotenkin vaan erikoinen tunne, en osaa oikeen selittää :LOL:

Kyselinkin aiemmin ovulaatiota pillereiden (desogestrel) aikana ja siihen sainkin vastauksen. Tänään googlettelin, että jossain oli sanottu, jos on pillereiden aikanakin ovulaatio, olisi myös todennäköistä tulla lopettamisen jälkeen heti raskaaksi. Täytyisi vaan malttaa odottaa :confused:
 
@Lastunen jee! jännitys alkakoon. mä siis kans vajaa kk sitten jätin samaiset. edelleen menkkoja (tai site ihmeplussaa) odottelen. oireita jos jonkulaisia mutta plussaa ei tuu! tutkiskelin kyseisen pillerin tutkimuksia tässä taannoin ja löysin jonkun tutkimuksen joka liittyi siihen kuinka pian ovulaatio oli ollut pillereiden lopettamisen jälkeen. tutkimuksessa niitä oli kyllä käytetty vaan parisen kuukautta. en muista enää aivan tarkalleen, mutta vaihteluväli oli 7-30 päivää ja keskimäärä jotain siltä väliltä. eli ei muutako aivan hurjaa tallettelua!;) toivotaan ettei meille tulis niitä menkkoja ollenkaan...?:whistle:(y);)
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
@addison ooh, kohtalontovereita! Oliko sulla pillereiden aikana menkkoja? Mitä oireita sulla on? Muistan lukeneeni tosta tutkimuksesta, se lupaa meille hyvää (y)

Ootko tehnyt R-testiä tai missä vaiheessa aattelit tehdä? Tallettelua onkin nyt tehty ahkerasti parin päivän välein, enemmän kuin normaalisti :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
@Lastunen
mä olin ehkä 3v vuodoton ja sit niitä alko tulee kuukausittain. nyt on jo jotain 45 päivää edellisten alkamisesta, mut näitä ei vissiin voi sillälailla kierroiksi laskea. mulla on rinnat tosi kipeet, alamahassa jotain menkkamaisia tuntemuksia, on nenän tukkosuutta yms viluja. outo maku suussa. oon tehny muutamia testejä.. aina välillä ku oireet on niin uudet ja oudot. :whistle: oliko sulla menkkoja ja kauanko söitkää pilsuja?
 
  • Tykkää
Reactions: Lastunen
@addison Okei! Mulla ei oo ollu näiden aikana ollenkaan vuotoa. Oon pillereitä syöny noin 10v, mutta näihin mineihin siirryin joku 4-5v sitten. Nyt tosiaan viime kuukausina pistin merkille ovulaation tyyliset oireet, joita sit oon laittanu flohun ylös. Aattelin kans, et tekisin tossa loppukuusta tai syyskuusta testin, jos ei oo menkat vielä alkanu.

Mulla vielä on kilpirauhasen vajaatoiminta sekoittamassa pakkaa, mut ilmeisesti hoidettuna sen ei pitäisi vaikuttaa. Ens viikolla meenkin työterveyteen kontrollilabroihin ja lääkärillä käymään, kun siirryn yths:n piiristä työterveyteen.

On tää kyllä hullua, kun tulee varmaa jo kuviteltua kaikenlaisia oireita ja joka vessakäynnillä pitää kattoo, tuleeko paperiin jotain :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Mä tein tänään päivällä jo ekan raskaustestin. :ROFLMAO: Tuloksen varmaan arvaattekin... Ovistestikin oli lähes valkoinen. Harmitti kun Preg Checkit oli loppuneet Prismasta jossa niitä yleensä aina on, olisin halunnut lauantaina testata sillä ennen juhlimaan lähtöä. Ehkä käyn huomenna metsästämässä niitä jostain toisesta isommasta kaupasta. Täällä kaupoissa on enimmäkseen vaan rfsu:n testejä. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Mahaotus
Heipä hei, mulla on meneillään kp20 ja dpo 10. Jälkimmäinen täysin arvio. En testaillut kunnolla ovulaatiota tässä kierrossa kun tikut loppui enkä ole muistanut ja ehtinyt ostaa uusia. Muutenkin hirveän hektistä ollut jo tosi pitkään, kun kesäkuussa muutettiin omakotitaloon ja vanha asunto myymättä yhä, ja sitä nyt vuokrataan Airbnb kautta. Remppaa tehdään samalla omakotitalossa ja mulla vaihtuu nyt vielä työpaikkakin ensi viikon jälkeen, kun sain vakkarityön. Stressiä siis liikaakin ollut.

Viime yönä en saanut nukuttua, kun oli niin huono olo ja vihloi vatsaa ja oksetti. Tai oikeastaan vaan se jännitys onko nää oireet nyt raskautta jne. oli se mikä piti hereillä. Mä oon kuitenkin niin jotenkin täynnä näitä oireiden arvailuja, että yritän antaa niiden oireiden tai "oireiden" vaan olla. Tosi todennäköisesti en ole raskaana. Oon luonteeltani aika järki-ihminen, ja mulle tää tunteiden sekamelska mikä näihin oireisiin ja arvailuihin ja odottamiseen liittyy, on tosi raskasta. Uskon toki että monelle muullekin on. Noh, oli syy mikä tahansa, olen ollut todella väsynyt jo monta päivää ja eilin ja toissapäivänä nukuin pitkät päikkärit. Unirytmi ihan sekaisin. Koko ajan voisin vaan nukkua. Luulen silti oikeasti, että olen vaan erittäin väsynyt tähän säätöön muuton ym. kanssa sekä lapsen 7 viikon kesäloman järjestelyyn ja raskaaksi tulon jännittämiseen. Jotenkin ihan puhki kulunut olo.

Oli tarkoitus varata aika siemennesteanalyysiin ja ensikäyntiin yksityisellä tänään kun avasivat kesätauon jälkeen, mut päätin sit, et ehkä odotan eka alkaako kuukautiset. Niiden pitäisi viimeisiään 11.8. alkaa. Ja uskon myös että alkaa. Toisaalta haluaisin varata ajan jo nyt, voihan sen sitten perua jos jotenkin kummasti oisin raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Apustaja
Onko ovis yleensä ovisplussasta seuraava päivä?

Eilen ja tänään tuli sit kuitenki talleteltua ja tänään sain vahvimman viivan mitä oon saanu ovistestiin. En oo kyllä ihan varma onko se plussa tai tapahtuuko ovulaatiota. Lima muuttui tänään venyväksi ja eilen ja tänään on ollut märkä olo. Vähän on nippaillut oikealta mahasta. Mahista saattaa olla :love: en malta odottaa että pääsen ajamaan itteni taas hulluuden partaalle raskaus testailun kanssa... :ROFLMAO::whistle::ROFLMAO:
 
@addison Okei! Mulla ei oo ollu näiden aikana ollenkaan vuotoa. Oon pillereitä syöny noin 10v, mutta näihin mineihin siirryin joku 4-5v sitten. Nyt tosiaan viime kuukausina pistin merkille ovulaation tyyliset oireet, joita sit oon laittanu flohun ylös. Aattelin kans, et tekisin tossa loppukuusta tai syyskuusta testin, jos ei oo menkat vielä alkanu.

Mulla vielä on kilpirauhasen vajaatoiminta sekoittamassa pakkaa, mut ilmeisesti hoidettuna sen ei pitäisi vaikuttaa. Ens viikolla meenkin työterveyteen kontrollilabroihin ja lääkärillä käymään, kun siirryn yths:n piiristä työterveyteen.

On tää kyllä hullua, kun tulee varmaa jo kuviteltua kaikenlaisia oireita ja joka vessakäynnillä pitää kattoo, tuleeko paperiin jotain :ROFLMAO:
Tuttua tää kun vessassa kattoo aina tuleeko jotain paperiin :D hei onko muuten niin että noi desogestrel ja cerazette on samat pillerit? Itellä oli cerazette ja välillä söin ns korvaavaa joka oli samaa mutta eri nimellä (n)
 
Näin vahvaa viivaa en oo ennen saanut, tein aiemman päivällä ja on nyt selkeästi tummempi. Tänään kp 18. Eli ovulaatio tänään? Isoimmat limat oli eilen ja nippailutkin tunsin vaan eilen. Yleensä ollut enemmän tuntemuksia oviksen aikaan... talletuksia viimeksi eilen illalla, varmaan pitää vielä tänään yrittää. Ihan kiva kyllä että sai edes näin vahvan viivan kun aiemmin nää testailut ollut mitä sattuu, vaikkakin plussa onkin tullut.
Mut voi siis lisätä piinailijoihin, huomenna pe dpo 1.
 

Attachments

Tuttua tää kun vessassa kattoo aina tuleeko jotain paperiin :D hei onko muuten niin että noi desogestrel ja cerazette on samat pillerit? Itellä oli cerazette ja välillä söin ns korvaavaa joka oli samaa mutta eri nimellä (n)
Oon käsittänyt, että olisi sama tuote eri nimellä. Mulla oli kanssa muistaakseni ensin cerazette, mutta saatavuusongelmien takia vaihdettiin desogestreliin. Tosin desogestrelissä on tosi huono saatavuus ollut jo pitkään, joten vauvapuuhat tulee hyvään saumaan :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: addison ja Mahaotus
@Helmiina1978 hyvä kuulla, että on lähtenyt laskuun! Toivottavasti jatkaa alaspäin menoaan eikä enää nousisi!

ON: tää oireettomuus ajaa mut hulluksi :unsure: Ainoita oireita on ollut tuo nännikipu, joka on huomattavasti vähentynyt tässä tän viikon aikana. Sitten alku viikosta oli hieman kuvottavaa oloa, mutta se on kadonnut!
 
Näyttääkö apteekin ultra viiva paikkaa vai onko tuo haamujen esiäiti :ROFLMAO: en oo ikinä viiva paikkoja saanu ni en tie miltä näyttää. Oireet kyllä viittais ja luotto olis kova et olis raskaana. Aamulla uutta testiä. Tää on siis ihan päiväpissasta. Näkyykö se ees tosta kuvasta (n)
Minun tietääkseni ei näyttäisi viivanpaikkoja, tietääkö joku muu?

@Mammakatri Testasitko ekan kerran dpo 10?
 
Dpo 9 ja alakerrassa heräämisestä asti kihelmöinyt ja ollut märkä olo. Yleensä tällänen olo on päivää paria ennen menkkoja hetken aikaa, mutta mun menkat pitäs alkaa vasta n. Viikon päästä oviksesta laskettuna (n)
Rinnat on vähän arat, välillä vihloo, mutta nännit on herkät. Muistan plussa kierrossa olleen rinnat jo tässä vaiheessa tosi tosi kipeät. Ehkä mielessä pohjustan jo nega testiä tulevan niin vertailen oireita plussa kiertoon, vaikka kaikki raskaudet on erilaisia, ja esikoisesta en saanut oireita, kerran ehkä rv 7 - 8 illalla meinas tulla oksennus, mutta ei tullut. Se oli mun ainut oire menkkojen puuttumisen lisäksi. Tai no selkäkivut alkoi aika aikaisin, ehkä rv 8, mut onneks loppuivatkin ennen puoliväliä, eikä palannut. Mulla on siis lievä skolioosi selässä ja olin varma että raskaus tuhoo mun selän sillon :ROFLMAO: ei käynyt kuinkaan, kun mun vauvamasu oli sillon tosi pieni.
 
Minun tietääkseni ei näyttäisi viivanpaikkoja, tietääkö joku muu?

@Mammakatri Testasitko ekan kerran dpo 10?
Testasin dpo 9 jo, mutta silloin ei näyttänyt mitään.

Siinä kemialisessahan sain selvän viivan jo dpo 9 ja haamusen dpo 8 pc:n testillä.
Varmaan joku muistaa miten mulla pc:t käyttäytyi silloin. Vahvistui, haaleni, vahvistui, haaleni ja viiva pysyi aika pitkään. Otettiin sit vereitestikin.
 

Yhteistyössä