Haaveena vauva 2020

Anteeks tää omanapailu. Mut mitähän v***a(n)o_O Mulla oli kp6 niin kauheet kivut ja vuodot että hakeuduin päivystykseen. Kuumetta oli mutta muuten arvot oli normaalit. Ei ultrattu mutta tekivät raskaustestin virtsasta mikä oli nega.
Ihan outo olo ollu! Vuoto loppui vasta eilen kokonaisuudessa kun tuli vaan hyvin haaleaa pyyhkiessä. Kp7 ja kp8 ei tullut enää siteeseen asti.
Nyt siis ovulaatio varmaankin vai häh..tein huvikseni pcn raskaustestin ja mikä viiva:eek:
Kellään tällasesta kokemusta? Oonko voinu menkoista huolimatta raskautua vai onko nyt vaan ovulaatio käynnissä.. voiko se ovulaatio mukamas näyttää hcgtä kun sitähän tuo raskaustesti mittaa eikä LHta..
Vai pitääkö huolestuu nyt jostain kohdun ulkosesta:(
20190829_144311.jpg
 
@Tammityttö @Wintersun Joo itekki mietin tuon pcn viivan vahvuutta, niin selkee pinkki ku olla ja voi eikä normaalia ollenkaa.
@Mahaotus oli niin runsaat ettei ikinä ollu ja hyytymiä, kivut sitä luokkaa ettei jalat kantanu ja kuume eli tuskinpa mitään hyvää tässä tiedossa..

Kiitos teille vastauksistanne:)

Taas vuotelee vähäsen, alavatsassa ihme paineen tunne ja jomottelee..
varasin tai no mies kyllä pakotti, niin nyt on gyneaika huomiselle. Mies lähtee mukaan. Oivoi tätä..murhetta kerrakseen..
 
@poreilevalimu kuten muut sanoneet - ei normaalia ollenkaan. Jos kipu toispuoleista, ovismaista ja tummaa vuotoa, niin ku;n mahdollisuus. Herkästi näytille, varsinkin jos kuumetta ja tollasia oireita. Vaadi hcg verestä. Niillähän on aika ei-herkät testit siellä tk:ssa.
Hyvä että sait jo huomiselle gynen. (y) päivystykseen sitten jos olo huononee.
 
@poreilevalimu kuten muut sanoneet - ei normaalia ollenkaan. Jos kipu toispuoleista, ovismaista ja tummaa vuotoa, niin ku;n mahdollisuus. Herkästi näytille, varsinkin jos kuumetta ja tollasia oireita. Vaadi hcg verestä. Niillähän on aika ei-herkät testit siellä tk:ssa.
Hyvä että sait jo huomiselle gynen. (y) päivystykseen sitten jos olo huononee.
Ollaan reissussa niin varattiin ihan yksityiselle gynelle aika ja sinne sit huomenna..jos jotain jatkojuttui tulisi niin sit hakeudun kunnalliseen mutta näillä mennään. Ja vuoto ollut kp7 jälkeen sellasta haalean punaista, välillä kirkasta mutta ei tummaa eikä enää hyytymiä.
 
@poreilevalimu hyvä että varasit ajan. Raskaana voi olla vuotoja mut harvoin ne on kovin runsaita tai kivuliaita. Toki maailmassa kaikki mahdollista.

@Wintersun kiitos :love: luinkin tässä ketjua taaksepäin. Uskomatonta että teillä asiat ei etene edelleenkään :unsure: kuulostaa käsittämättömälle :oops:
Eipä mulle. Alkukierrossa mennään. Roikun tääl ajankuluksi kun pienimmäisen kans kotona olen. Haaveethan on haudattu aika pitkälti. Vaikea sulattaa asiaa mut en halua uhmata miehen toiveita. Eriasia jos lapsia ei olis yhtään niin pitäs miettiä näitä asioita. Mut nyt ymmärrän kyllä tavallaan miehen pointtia ja jossain kohti elämän pitää edetä ja järkikin sanoo että näin on ihan hyvä. Sitä vaan vaikea luopua ”tästä elämävaiheesta” ja raskausasioista ja kaikesta. Niinku kaikessa muussakin muutokset on vaikeita:( siks varmaan osa jää jumiin lapsihaaveisiin :whistle:niinku itsekin.
 
@poreilevalimu Tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

Sellainen kysymys ovulaatiosta teille tietävämmille: Jos en tässä kierrossa ole saanut tikutettua ovulaatiota (alkuun viiva vahveni mutta nyt on ollut vaaleampi taas) mutta kuukautiset silti tulisi normaalisti niin tarkoittaisko se silloin että ovulaatio on kuitenkin tapahtunut? Toki mulla ovis voinut myös tän sairastelun takia siirtyä myöhemmäksi. Mut siis: Onko suht säännölliset kuukautiset varma merkki ovulaatiosta? Ja kuinka varma merkki?
 
@poreilevalimu Tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

Sellainen kysymys ovulaatiosta teille tietävämmille: Jos en tässä kierrossa ole saanut tikutettua ovulaatiota (alkuun viiva vahveni mutta nyt on ollut vaaleampi taas) mutta kuukautiset silti tulisi normaalisti niin tarkoittaisko se silloin että ovulaatio on kuitenkin tapahtunut? Toki mulla ovis voinut myös tän sairastelun takia siirtyä myöhemmäksi. Mut siis: Onko suht säännölliset kuukautiset varma merkki ovulaatiosta? Ja kuinka varma merkki?
Ei ole :unsure:. Periaatteessa säännöllinen kuukautiskierto kielii että asiat on mallillaan mutta ei sitä että ovis aukotta tapahtuu. Ihan kaikilla (siis nuorillakin) naisilla on vuodessa 1-2 ovuloimatonta kiertoa ja silti kk tulee ihan ok. Pääsääntöisesti totaalinen ovuloimattomuus kyllä pidentää kiertoa, mutta kierto voi olla myös ihan normaalin mittainen tai jopa lyhyempi. Samoin ns huono munasolu irrotessaan aikaansaa huonon keltarauhasen jonka toiminta ns surkastuu ennen aikojaan ja vuoto tulee normi ajallaan, mut raskauden mahku on nolla. Eli käytännösssä mikään merkki ei ole tyystin 100% tae oviksesta paitsi ehkä ultralla ja verikokeella todettu kunnollinen keltarauhanen.
MUTTA sitten. Se ettei tikkuun saa ovista kiinni ei taas tarkoita sitä ettei ovista ollut. Eri merkit esim reagoi eri määriin LHta. Esim mulla rfsu ei saa LH piikkiä kiinni mutta PC saa. Esim vikassa raskaudessa rfsu ei koskaan vahvistunu kuin aavistuksen haamua vahvemmaksi. Vaikka olot ja limat tuli. Tein sit ainoan PCn joka löytyi kaapista ja se oli silti plus. Ja raskauduin. Samoin osalla LH piikki voi olla todella nopea. Eli aamussa nega, päivällä plus ja illalla jo nega. Eli jos tekee vain aamulla ei saa sitä kiinni.
Täällä on montakin esimerkkiä viime ajoilta kellä tikut ei menny plussille ja ajattelivat et mahkut meni. Mut sit raskaana!
Tsemmppii :love:
 
Ei ole :unsure:. Periaatteessa säännöllinen kuukautiskierto kielii että asiat on mallillaan mutta ei sitä että ovis aukotta tapahtuu. Ihan kaikilla (siis nuorillakin) naisilla on vuodessa 1-2 ovuloimatonta kiertoa ja silti kk tulee ihan ok. Pääsääntöisesti totaalinen ovuloimattomuus kyllä pidentää kiertoa, mutta kierto voi olla myös ihan normaalin mittainen tai jopa lyhyempi. Samoin ns huono munasolu irrotessaan aikaansaa huonon keltarauhasen jonka toiminta ns surkastuu ennen aikojaan ja vuoto tulee normi ajallaan, mut raskauden mahku on nolla. Eli käytännösssä mikään merkki ei ole tyystin 100% tae oviksesta paitsi ehkä ultralla ja verikokeella todettu kunnollinen keltarauhanen.
MUTTA sitten. Se ettei tikkuun saa ovista kiinni ei taas tarkoita sitä ettei ovista ollut. Eri merkit esim reagoi eri määriin LHta. Esim mulla rfsu ei saa LH piikkiä kiinni mutta PC saa. Esim vikassa raskaudessa rfsu ei koskaan vahvistunu kuin aavistuksen haamua vahvemmaksi. Vaikka olot ja limat tuli. Tein sit ainoan PCn joka löytyi kaapista ja se oli silti plus. Ja raskauduin. Samoin osalla LH piikki voi olla todella nopea. Eli aamussa nega, päivällä plus ja illalla jo nega. Eli jos tekee vain aamulla ei saa sitä kiinni.
Täällä on montakin esimerkkiä viime ajoilta kellä tikut ei menny plussille ja ajattelivat et mahkut meni. Mut sit raskaana!
Tsemmppii :love:
Kiitos neuvoista! En tajua juuri mitään naisen anatomiasta. Kun alettiin yrittää tätä raskautta, laskin eka kertaa kuukautiskiertoanikin. Mä oon siis saanut tikutettua ovulaation aiemmin Pregcheckin tikuilla joka kerta kun oon tikuttanut (kp14-kp17 välillä noin, en ole tarkasti ottanut ylös). Nyt ekaa kertaa käytän eri tikkuja (onestep) tässä kierrossa. Nyt tosiaan ensin ma asti vahveni viiva mut ei plussaan asti (huolimatta siitä et oon ollut la asti keuhkokuumeessa) ja nyt sitten yhtäkkiä viiva onkin ihan vaalea. Mut en mä nyt sairastelun takia oikein tätä kiertoa potentiaalisena muutenkaan pidä. Voihan se ovis vielä tullakin myöhemminkin, kun nyt kp16 ja vikat kierrot olleet n. 30 pv. Kun eiks se ollut niin että sairastelu voi siirtää.

Mut hyvä tietää ettei suht säännölliset kuukautisetkaan ole tae ovuloinnista. Mulla on ollut nyt ihan liikaa aikaa sairauden takia lukea kaikkea ja tulin siihen tulokseen että nyt aloitetaan ensitilassa terveellisempi elämä ja mun on laihdutettava ennen mahdollisten hoitojen alkua kyllä 5-10 kg. Ja jatkaa senkin jälkeen. Juuri ja juuri päästään tälläkin painolla hoitoihin mut ihan liikaa sitä silti on. Todennäköisesti se on yksi isoimmista esteistä kuitenkin tässä raskautumisessa. Mies on suht normipainossa mut hänkin kyllä syö epäterveellisesti. Tilitin hänelle tänään koko ahdistukseni heti kun tuli töistä ja hän alkuun ärsyyntyi että ei kyllä jaksa mitään elämäntaparemppaa vielä tähän kodin rempan ja muuton ym. päälle mut oli sit kuitenkin hakenut kaupasta ison kasan vitamiineja sun muita joiden oli lukenut auttavan raskaaksi tulemisessa (miehen ja naisen).

Nyt taas rauha maassa ja silleen. Jospa se tästä joku päivä helpottaisi tämäkin asia suuntaan tai toiseen. Oon vielä sen verran kipeä myös ettei tästä ainakaan pariin viikkoon saa olla kovaa rasitusta ja voi mennä jopa 2 kk että keho palautuu kokonaan keuhkokuumeesta. Mut ruokaan alan kiinnittää huomiota nyt alkuun.
 
Täällä uusi vauvasta haaveileva liittyy joukkoon :whistle: meillä aletaan yrittämään vasta lokakuussa ku pillerit loppuu, jäätävä kuume ollu viimiset puol vuotta o_O
Onks täällä porukkaa pk seudulta, ois kiva joku wa ryhmä perustaa missä vois jutella (lähipiiri varmaa jo ihan kypsä mun ainaselle vauvapuheelle) ja mahollisesti sit joskus tavatakki vauvamerkeissä :)
 
Täällä uusi vauvasta haaveileva liittyy joukkoon :whistle: meillä aletaan yrittämään vasta lokakuussa ku pillerit loppuu, jäätävä kuume ollu viimiset puol vuotta o_O
Onks täällä porukkaa pk seudulta, ois kiva joku wa ryhmä perustaa missä vois jutella (lähipiiri varmaa jo ihan kypsä mun ainaselle vauvapuheelle) ja mahollisesti sit joskus tavatakki vauvamerkeissä :)
Tervetuloa :) me asustellaan Helsingissä (y)
 
@Wintersun jos tossa sun kuvassa alempi on onestep ja ylempi pc ja molemmat plussia niin kyl mulla sitten luultavasti on ovulaatio ollut. Koska kyllä se onestepin tikku tuohon asti tummeni kuin mitä sulla kuvassa näyttää, pari päivää sitten. Tallettelut hoidettiin koti-inssin kautta ainakin oikeaan aikaan silloin. Tosin yksilöllisiä juttuhan nää on eli vaikea sanoa onko ovulaatiota ollut vai ei. Mut hyvä tietää et toivoa on että se ois kuitenkin ehkä ollut. :)

Voi kyllä olla et vaihdan tikut takaisin Pregcheckiin kun ne näytti plussan niin selvästi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Nyt on pakko liittyä mukaan joukkoon. Taustalla teitä hetken seuraillut.
En uskonut enää esikoisen vaikean raskauden ja vauva-ajan jälkeen tätä kokevani, mutta nyt on 3v jälkeen vauvakuume! :giggle:

Eli Lennis/34v/2.lapsi/ya loppukesä 2019.
Nyt menossa yk1/kp13/28-34.

Ensimmäistä yrittäessä raskauduin nopeasti (4.yk), mutta se olikin ultrassa tuulimuna. Aivan järkyttävä pettymys ja käsittelin sitä pitkään. Varsinkin kun vauvaa ei kuulunut. Terot ja promolutit syöty välissä, sillä km sekoitti kierron. Vuosi yritettiin ja päästiin lapsettomuuspolille, jossa jo ultrassa todettiin pcos tyyppisiä muutoksia. Lääkäri vaan totesi, että ei täällä kyllä ole ovulaatiota tapahtunut.o_O Olin niin pettynyt koko käyntiin. Mutta yllätys, yllätys! Siitä ei sit mennytkään kuin reilu viikko, tein positiivisen testin :barefoot:

Tän taustan takia nyt jännään, kauanko saadaan yrittää kakkosta ja mitähän pettymyksiä tielle tulee. :poop: Toisaalta sitä toivoo, että tärppäis mahdollisimman nopeasti :ROFLMAO:

Mitään kikkakolmosia en aio tehdä, ekaa yrittäessä oli macat, geleet, vitamiinit ym ja tikuttelin ovista ilman tuloksia, jalat ylhäällä seksin jälkeen ja kalenterin kanssa tallettelua. Euroja senkun ropisi roskiin, kun pissasin vuorotellen ovis ja raskaustesteihin,paljon! :LOL: Eikä mitään hyötyä! Sitä en tule kyllä lupaamaan, raskaustestejä teen varmaan tässäkin kierrossa himona, ja tutkiskelen ikkunan ääressä oispa viiva! :whistle:

@poreilevalimu jännään täällä huomista, tuuthan sitten kirjoittamaan mitä gyne sanoi! Toivon todella, että oiskin yllätys plussa ja vain vanhoja limakalvoja poistunut. :giggle:
 
Ihana kuulla sinustakin välillä @Tammityttö :love: Vaikkakin harmillinen tilanne teillä :unsure:

Pakko vielä omanapailla. Kohdunnapukka on aivan kivikova ja ylhäällä, jos en nyt ole raskaana niin sitten saa loppua tämä kn tutkailu. Ikinä missään kierron vaiheessa ei ole ollut näin kova, siis ihan kivikova, ihan kuin olisi ollut porkkanan pää tuolla vastassa o_O:ROFLMAO: Apua. Mitenköhän sitä nyt uskaltaa elää. Eihän tämä nyt mikään 100% varmuus raskaudesta ole, mutta silti mietityttää uskaltaako esim alkoholia käyttää (n) Harvoin alkoholia juon, mutta nyt juuri olisi viikonloppuna juhlat ja juhlien jatkot joissa olisi "pakko" juoda. Eihän tässä vaiheessa voi olla mitään vaaraa tai haittaa jos olen raskaana ja juon esim 6 annosta? :confused: Toisaalta haluaisin elää mahdollisimman normaalisti ja stressaamatta plussaan asti, mutta mietin aivan liikaa asioita... :notworthy:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Mahaotus
Ihana kuulla sinustakin välillä @Tammityttö :love: Vaikkakin harmillinen tilanne teillä :unsure:

Pakko vielä omanapailla. Kohdunnapukka on aivan kivikova ja ylhäällä, jos en nyt ole raskaana niin sitten saa loppua tämä kn tutkailu. Ikinä missään kierron vaiheessa ei ole ollut näin kova, siis ihan kivikova, ihan kuin olisi ollut porkkanan pää tuolla vastassa o_O:ROFLMAO: Apua. Mitenköhän sitä nyt uskaltaa elää. Eihän tämä nyt mikään 100% varmuus raskaudesta ole, mutta silti mietityttää uskaltaako esim alkoholia käyttää (n) Harvoin alkoholia juon, mutta nyt juuri olisi viikonloppuna juhlat ja juhlien jatkot joissa olisi "pakko" juoda. Eihän tässä vaiheessa voi olla mitään vaaraa tai haittaa jos olen raskaana ja juon esim 6 annosta? :confused: Toisaalta haluaisin elää mahdollisimman normaalisti ja stressaamatta plussaan asti, mutta mietin aivan liikaa asioita... :notworthy:
Pähkäilin samaa viikko sitten ja päädyin siihen, että join 5 annosta dpo 2. Ei sen pitäisi noin alussa vaikuttaa. Kesken menneessä raskaudessa join dpo 4 vähän reilummin, ehkä 7 annosta, enkä usko että se oli km:n syy, vaikka toki sekin on mielessä käynyt. Katoin netistäkin jostain tohtoripalstalta missä lääkäri oli vastannut samaa asiaa pohtivalle, että voi maltillisesti juoda. Ja kyllähän monet sanoo että ennen plussaa voi elää ihan normaalia elämää.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

30.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 42/28-30
Amadecasa..................kp 39/34-55
Haaveilija-31.................kp 37/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 35/28-30
Keltasirkku-...................kp 33/27-32
Hope91......................... Kp 31/30-32
Pilvinentaivas...............kp 31/28-30
Addison.........................kp 29/xx
Minic..............................kp 29/28
Ilonetsijä........................kp 29/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 28/xx
Millimetrii...................... kp 27/28-29
Veevavi.........................kp 27/28-30
Ehka2020......................kp 27/28
Mammakatri..................kp 26/22-41
Helmiina1978...............kp 25/32
Apustaja......................kp 24/30-35
Persikka123.................kp 23/34
Haavejuttu....................kp 22/29
Titi-Love.......................kp 22/28-30
Nyyyti...........................Kp 21/24
EnkeliRinkeli.................kp 21/28
satsuma13....................kp 18/29-31
Mahaotus.....................kp 17/23
Greeneye......................kp 17/29-34
Wintersun..................... kp 17/26
FaBuu...........................kp 16/28
Tiukuliina89.................. kp 15/31
Tingeli...........................kp 15/34-36
nieve30.........................kp 13/28
Karvakorvat..................kp 13/28
Lennis...........................kp13/28-34
Poreilevalimu................Kp 10/25-26
Hipposka.......................kp 10/30
W.we.............................kp 8/25
Lastunen.......................kp 7/xx
Daana........................... kp 7/23
taikinatonttu...................kp 6/28
mimmik..........................kp 5/28-32
vauvahaaveilija2396......kp4/28-30
Vauvameille..................kp 3/28-35

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Keltasirkku-................. dpo 15
veevavi........................dpo 13
Haaveilija-31...............dpo 12
Helmiina78..................dpo 7
Haavejuttu...................dpo 6
Tilliina..........................dpo 5
Titi-Love.......................dpo 4
Greeneye.....................dpo 4
Mahaotus....................dpo 3
Nieve30.......................dpo 3
FaBuu......................... dpo 3
pallomaha123.............dpo 2
Wintersun.................... dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
One stepit ei myöskään anna kaikille oikeaoppista plussaa.
Mulla ei ainakaan, rfsu ja onestep yleensä on paljon haaleampia vrt. Pc. Joskus kyllä. Varmaan riippuu milloin sattuu testaamaan. Tässä yksi esimerkki.

katso liitettä 7747
Joo vastaava kokemus. Tai rfsu oli vieläkin haalumpo kuon tuo onestep (y) on ollu myös kiertoja et rfsu on tumma mut se ei oo ollu raskautumisem tae

@Haavejuttu toiv napukka kertoo jotain:D
:love:! Mä oon tutkinu sitä kans liikaa ja mulla (no, oon synnyttäny monesti niin en tiedä vaikuttaako) se seilaa kyl ei raskaana ja raskaana. Vikat kierrot ollu kova ja korkealla ja menkat tullu. Raskaana oli dpo7 kova ja korkea ja dpo9 ihan löllö ja alhaalla ja dpo10 nousi taas :rolleyes:
 
Odotan pelolla menkkaoireita joita sitten luulen raskausoireiksi :whistle: pitäs tehä ittensä niin kiireiseksi ettei ehtis mitään aatellakaan siihen asti kunnes pääsee testaamaan. Mutta jos joka kuukausi tekis niin niin aika vaan heiluis ohi silmien edessä samalla kun ei ikinä tiedä koska tärppää? :oops: jäitä siis hattuun ja ihmettä ootellessa. Helpommin sanottu kun tehty :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

30.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


VernaMaria...................kp 42/28-30
Amadecasa..................kp 39/34-55
Haaveilija-31.................kp 37/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 35/28-30
Keltasirkku-...................kp 33/27-32
Hope91......................... Kp 31/30-32
Pilvinentaivas...............kp 31/28-30
Addison.........................kp 29/xx
Minic..............................kp 29/28
Ilonetsijä........................kp 29/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 28/xx
Millimetrii...................... kp 27/28-29
Veevavi.........................kp 27/28-30
Ehka2020......................kp 27/28
Mammakatri..................kp 26/22-41
Helmiina1978...............kp 25/32
Apustaja......................kp 24/30-35
Persikka123.................kp 23/34
Haavejuttu....................kp 22/29
Titi-Love.......................kp 22/28-30
Nyyyti...........................Kp 21/24
EnkeliRinkeli.................kp 21/28
satsuma13....................kp 18/29-31
Mahaotus.....................kp 17/23
Greeneye......................kp 17/29-34
FaBuu...........................kp 16/28
Tiukuliina89.................. kp 15/31
Tingeli..........................kp 15/34-36
nieve30.........................kp 13/28
Karvakorvat..................kp 13/28
Poreilevalimu................Kp 10/25-26
Hipposka.......................kp 10/30
W.we.............................kp 8/25
Lastunen.......................kp 7/xx
Daana........................... kp 7/23
taikinatonttu...................kp 6/28
mimmik..........................kp 5/28-32
vauvahaaveilija2396......kp4/28-30
Vauvameille..................kp 3/28-35

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Keltasirkku-................. dpo 15
veevavi........................dpo 13
Haaveilija-31...............dpo 12
Helmiina78..................dpo 7
Haavejuttu...................dpo 6
Tilliina..........................dpo 5
Titi-Love.......................dpo 4
Greeneye.....................dpo 4
Mahaotus....................dpo 3
Nieve30.......................dpo 3
FaBuu......................... dpo 3
pallomaha123.............dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★
Laitatko minut vielä listalle, kun ehdit. Tiedot tuossa hiukan edellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä