Haaveena vauva 2020

Varovaiset onnittelut @Lennis :love:

Täällä dpo 12 ja negat testattu. Kuten myös dpo 10. Eiköhän se dpo 9 haamulainen ollut joku viallinen testi tai jotain, tai sitten joku hyvin epätoivoinen kiinnittymisyritys. Itku pääsi kun aamulla tuli nega, jotenkin olin 100% varma että tässä kierrossa tärppää, tallettelutkin osui juuri nappiin :cry: Tää on tosi raastavaa, miksi toisilla tärppää heti ja toisilla kestää vuosia, miksi tämän pitää olla niin vaikeaa :unsure:
Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon! Niin olin itsekin luopunut toivosta, että mitään testissä näkyisi. Eli mahdollisuus on, kunnes toisin todistetaan! Eli kun menkat alkaa. :poop:

Oon yllättänyt aamun viivasta, sillä oletin et joudutaan yrittää pitkään, kuten esikoisen kohdalla. Se on niin raastavaa se kuukaudesta toiseen pettyminen :(
 
Mä en oo työkiireiden takia tänne ehtinytkään päivitellä, mut nyt on niin jännät paikat ettei pysty töihin keskittymään. Luulin, etten ovuloinut tässä kierrossa, eikä oikeen mikään oire loppukierrosta tuntunut raskausoireelta, joten en elätellyt mitään toiveita raskauden suhteen. Menkat kuitenkin loistaa poissaolollaan ja tänä aamuna pregcheckin tikkuun piirtyi aika selkeesti punainen testiviiva. En tiedä mitä ajatella, pelottaa että se onkin vaan törkee haamu tai muuten viallinen tikku, täälläkin nähny niin monia selkeitä viivoja jotka ei sit merkanneetkaan raskautta. Itse en oo kyllä ikinä saanu haamun haamua tikkuun. En millään malttais odottaa huomisaamuun uutta testimahdollisuutta, näkyisköhän raskaus iltapissasta tehdyssä testissä jos yrittäisin pidätellä riittävän kauan?
 
Miten paljon sulla sitä verta tulee ?
Pyyhkiessä, pikkuhousunsuojaan vai ihan jo terveyssiteen tarvitsevasti ?
Onhan se alkukierron vuoto normaalia kuulemman, mutta miten sun jatkosuunnitelmat ? (Gyne/verikokeet tms.)
Verta tulee (aivan tuoretta, kirkkaan punaista tai välillä vähemmän ja vaaleanpunaista) pyyhkiessä erityisesti aamuisin ja iltaa kohden vähentyen. Olen pitänyt pikkuhousunsuojaa, sillä kyllä sitä sen verran tulis että suttais alushousut. Ei valumalla kuitenkaan, vaan no.. Voisko sanoa, että tipoittain. Mutta outoa tosiaan, kun vaihtelee myös vuorokaudenajan mukaan.

Tätä mutkistaa nyt se, että mulla olis puolentoistaviikon kuluttua magneettikuvaus, joka on mulle tärkeä. Mutta sitä kun ei saa raskaana ollessa tehdä, ja mikäli olisin raskaana, mielelläni sen kuitenkin peruisinkin. Mutta nyt koko ajan mietin, että jos perun ajan ja tää yltyykin ihan kunnon vuodoksi, niin harmittaa ihan älyttömästi. Aika on yliopistosairaalaan, ja siellä on ennenkin nihkeilty hirveästi kuvausaikojen siirtojen tai perumisen suhteen, joten en usko että sieltä joustavat vaan ratkaisu pitää tulla itseltäni.

Olenkin sitten miettinyt, että voinko käydä gynellä, voisiko heillä olla jotain sanottavaa tähän.. Mutta kaikki googlailut kertoo vain, että 4+ viikolla ei ultrassakaan nähdä vielä yhtään mitään. Verikokeessa voisin toki käydä, mutta olen tehnyt omaa tutkimusta täällä sen verran testeillä, että tiedän hormonipitoisuuden nousseen ihan ok. Eihän se tietty mitään tarkkaa kerro.

Mutta varmaan pitäisi odottaa edes ensi viikon alkuun, kun menkat on "kunnolla" myöhässä? Tänään tai huomenna olisi oletettu alkupäivä (dpo13-14).

Kauhean pitkä selostus, anteeksi. Mutta ärsyttävän monimutkainen ja stressaava tilanne.

Muoks vielä sen verran,että täsmennän: magneettia ei suositella ennen rv17
 
Verta tulee (aivan tuoretta, kirkkaan punaista tai välillä vähemmän ja vaaleanpunaista) pyyhkiessä erityisesti aamuisin ja iltaa kohden vähentyen. Olen pitänyt pikkuhousunsuojaa, sillä kyllä sitä sen verran tulis että suttais alushousut. Ei valumalla kuitenkaan, vaan no.. Voisko sanoa, että tipoittain. Mutta outoa tosiaan, kun vaihtelee myös vuorokaudenajan mukaan.

Tätä mutkistaa nyt se, että mulla olis puolentoistaviikon kuluttua magneettikuvaus, joka on mulle tärkeä. Mutta sitä kun ei saa raskaana ollessa tehdä, ja mikäli olisin raskaana, mielelläni sen kuitenkin peruisinkin. Mutta nyt koko ajan mietin, että jos perun ajan ja tää yltyykin ihan kunnon vuodoksi, niin harmittaa ihan älyttömästi. Aika on yliopistosairaalaan, ja siellä on ennenkin nihkeilty hirveästi kuvausaikojen siirtojen tai perumisen suhteen, joten en usko että sieltä joustavat vaan ratkaisu pitää tulla itseltäni.

Olenkin sitten miettinyt, että voinko käydä gynellä, voisiko heillä olla jotain sanottavaa tähän.. Mutta kaikki googlailut kertoo vain, että 4+ viikolla ei ultrassakaan nähdä vielä yhtään mitään. Verikokeessa voisin toki käydä, mutta olen tehnyt omaa tutkimusta täällä sen verran testeillä, että tiedän hormonipitoisuuden nousseen ihan ok. Eihän se tietty mitään tarkkaa kerro.

Mutta varmaan pitäisi odottaa edes ensi viikon alkuun, kun menkat on "kunnolla" myöhässä? Tänään tai huomenna olisi oletettu alkupäivä (dpo13-14).

Kauhean pitkä selostus, anteeksi. Mutta ärsyttävän monimutkainen ja stressaava tilanne.

Muoks vielä sen verran,että täsmennän: magneettia ei suositella ennen rv17

Ehkä tekisin juuri noin, että odottaisin menkkojen olevan kunnolla myöhässä. Sit ehkä jo osaa sanoa suuntaan tai toiseen tuon vuodon suhteen. Ultrallahan ei oikein tässä kohtaa voi sanoa mitään :(
 
@Effis pelkkä puhelin aika gynellekin voisi avata tilannetta ? Ei se varmaan mitään tutkimuksia tee jos vuodat.
Voisit sille selittää tuosta magneettikuvauksesta ja että testit vahvistuu tasaisesti, niin osaa ehkä kertoa miten kannattaa seuraavaksi toimia (y)
Saisit vähän stressiä pois, eikä kyytiläinen kuormitu :love:
 
Onnea paljon plussaneille :) ja tärppionnea yrittäville! Mä oon nyt nähnyt kolmena yönä selkeitä unia, normaalisti nään tosi harvoin unta! Ja viimeyönä oli kova nippaus oikealla alamahalla.. tosin nyt vasta dpo 3 mut tässä nyt seuraa kaikenmaailman oireet tietty kun oikein tarkkailee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@Effis pelkkä puhelin aika gynellekin voisi avata tilannetta ? Ei se varmaan mitään tutkimuksia tee jos vuodat.
Voisit sille selittää tuosta magneettikuvauksesta ja että testit vahvistuu tasaisesti, niin osaa ehkä kertoa miten kannattaa seuraavaksi toimia (y)
Saisit vähän stressiä pois, eikä kyytiläinen kuormitu :love:
@W.we @Lennis kiitos ehdotuksista, yksin on inhottava pähkinä näitä :love:

Katson nyt ainakin huomiseen ja mieluiten maanantaihin asti, mutta sitten voisi tosiaan vaikka puhelimitse kysäistä niin oma pää saisi lepoa (y)
 
@Effis
Tälleen kannustukseksi ni kun odotin esikoista niin mulla oli kolme ekaa kuuta vähäistä vuotoa aina kun olisi ollut menkat.
Ja kolmatta kun odotin niin vuosin ihan ”saavista kaatamalla” rv9-17 kun oli kohdussa hematooma. Eli kaikki voi olla ja mennä ihan hyvinkin vuodoista huolimatta.:love:
 
Oi, onnea plussista kaikille :) ihanaa, @Lennis mahtavaa! Ja oikein paljon jaksamista ja onnea matkaan @W.we . Täällä yritetään pitää positiivista mieltä yllä pettymyksen jälkeen, miehestä ei oikein ollut lohduttajaksi mutta jospa tämä tästä :D yritystä miettiä muita asioita taas viikon verran :cool:
 
Minä sain työterveydestä lähetteen sairaalan gynelle. Ultrasivat ja kaikki oli. Kohtu nätti ja limakalvo kuulemma täydellinen. Sektioarpi aiheuttaa runsaat menkat ja sektioarpi tällä hetkellä myös ilman muita tutkimuksia suurin syy miksi kiinnittyminen ei tapahdu kovin helposti :cautious::unsure:
 
Kp1 tänään. Kierto venyi ekaa kertaa 33 päiväiseksi. Tähän asti kierto ollut yleensä 30 pv mutta myös välillä vaihtelua 24-33 taitaa olla nyt virallinen kierto sitten. Hyvä puoli se että koska ovis oli nyt vasta kp 20 niin luteaali tosiaan tuntuu pysyvän 12-14 päivässä kuten tähän asti.

Ahdistavaksi tilanne muuttui siksi, koska vaikka olen todella pitänyt pään kylmänä oireiden analysoinnissa eli olen ajatellut vain että raskaana en ole ja en ole uskonut oireisiin, niin la 5.10. ja tällä viikolla ti aamulla oksensin spontaanisti ilman mitään ennakkovaroitusta lavuaariin kun pesin hampaita. Ja kun kierto sitten vielä venyi niin luonnollisesti sitä toivoi vaikka mitä.

Mutta ei tärppiä meille. Aika vähän uskoa seuraavaankaan kiertoon. Marraskuun lopussa on sitten ensikäynti hoitoihin.

Jotenkin hirvittää millainen prosessi noista hoidoista tulee kun muutenkin arki kiireinen ja uudehko työ... Mutta ei tässä auta kuin yrittää uskoa että ehkä joku päivä tärppää meilläkin.

Tsempit edelleen kaikille. Olen yrittänyt nyt pitää hiljaiseloa ja en ole seurannut tätä ketjua vähään aikaan. Jotenkin välillä vahvoja tunteita että en tiedä miten nuo hoidot tulen jaksamaan ja tekee mieli luovuttaa mutta sitten sekin tuntuu väärältä päätökseltä.
 
Terve terve. Onnea plussaneille. Oon ite ollu ni kiireinen ettei paljoo oo tullu tääl kommentoituu, toki käyn lukeen välil juttuja. @Kasikuus mun äijä osti jotain superman+ tohori tolosen vitamiineja, huomattiin sit jälkeenpäin et niissä luki et edistää siittiön normaali tuotantoo ym ym (y)

mulla pitäs la olla oletettu ovis, toistaseks ovistikut näyttää haleet viivaa. Talleteltu kuitenkin hyvin viimeeks tänään,. Tämän kierron aijon ottaa iisimmin vähennän oireiden analysointia ja kropan joka hetkist tulkitsemista :ninja:

tääl puhuttu kotain unista, mulle tuli mieleen et kun tein plussan testiin pari vko sitten, ja näin unen että mun la oli elokuun alussa. Vaik sillon plussast laskettu aika ois ollu toukokuussa. Koska olen vähä taikauskonen ja muuta hömppää, niin elättelen toiveit et sillon viimestään tärppäis :geek::ROFLMAO::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
Hurjan paljon onnea plussanneille! :love:

Tässä vähän omanapailen ja päivittelen omaa tilannettani. Niin kuin aiemmin hämmästelin, niin en saanut bongattua ovista tältä kierrolta laisinkaan. Käytössä oli ensimmäistä kertaa clearbluen digit ja kyllähän sitä joka päivä odotti hymynaamaa tikkuun. Sinne meni ne hintavat testit. Onko muilla ollut ongelmaa oviksen bongauksen kanssa?:unsure:

Täti kuitenkin tuli päivää myöhässä kylään ja tästä starttaa sitten kolmas yrityskierto. Joka kerta sitä on harmissaan vaikka yritystä kuitenkin vielä niin lyhyt aika takana. Nyt kalvaa tuo ovulaation uupuminen/heikkous ja sitä kuvittelee jo kaikenlaisia ongelmia. Mietityttää, että milloin kannattaisi jo käydä yksityisellä tsekkaamassa tilannetta.
Oon nyt 2 viimesessä kierrossa kokeillut ensimmäistä kertaa ovistikkuja ja eka kierroksella bongasin myöhäisen oviksen kp 25, mutta toisella kierroksella en saanut aivan tasavahvaa/vahvempaa viivaa bongattua, luulen oireiden ja himojen puolesta että ovis oli joskus kp 17-18 mutta tikkuun sitä en saanut kp 17 ja kp 18 testin tein reissussa joka epäonnistui:( ja kp 19 jälkeen oli jo tosi haaleaita viivoja testeissä.. Testejä tein kp 27 asti, en ostanut niitä sitten enää lisää koska ajattelin että ovis on jo luultavasti mennyt.

Nyt jo kp 36 ja toivon että kierto ei pitentyis entisestään aiemmasta, jos en oo ovuloinu.. Vähän on lämmöt ollu koholla ja vv ollut nyt yli viikon, rinnat ollu myös kipeät.. Tein siis kp 31 negatiivisen testin kun flo ennusti menkkojen alkavan sillon ja eivät sillon alkaneetkaan, ajattelin nyt testailla taas huomenna tai viimeistään sunnuntaina jos ei menkat oo tullu..
 
Viimeksi muokattu:
Minä en tilannut raskauskeijulta, mutta muualta. Nyt on 30 ovulaatiotestiä ja 30 raskaustestiä vielä tulossa :LOL: Viime yrityksessä kävi samoin, tilasin kasan testejä niin plussasin. Tai en nyt omasta mielestä ole ihan vielä varmasti plussannut. Kamalat kemialliset kummittelee mielessä.

Illan 2h pidätyksellä viiva. Huomenna sit digi. Mies ei usko, ennen kuin näkee digistä :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Mullakin vielä tänään illalla tehtyyn testiin piirtyi selkeät viivat, joten kai se on uskottava :love:. Aika epätodellinen olo. Yrityksen piti alkaa vasta nyt lokakuussa joten tuli otettua varaslähtö :D. Sekä minä että mies ollaan ihan pähkinöinä ja toivotaan että pieni pysyy matkassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_

Yhteistyössä