Haaveena vauva 2020

Aika normia tommoset katkeruus jutut on, eine tietenkään auta mitään mut ihan normi tunnetila, oli yrittänyt sit enempi tai vähempi. Pitää muistaa että ehkä tää vierailia ottanut itsensä tuon "vahinko vauva" ja "kun jotkut sikiää vaikkei tahtois" on kieltämättä aika negatiivisesti kirjoitettu minunkin mielestä ja voi loukkaa joitakin. Ehkä tässä on vastattu tulella tuleen? Pitää nähdä myös kolikon toinen puoli, monesti törmää siihen et vahinko vauvojen äitejä morkataan tämmösis ryhmis, jotenkin niinku ei olis ok että ovat raskautuneet vahingos ja päättäneet pitää lapsen, samaa vähättelyä kokee helposti raskautuvat tai ne joilla on jo lapsia "kun sulla on jo 3 lasta niin ei pitäs olla kauheet vauva kuumetta..." jne
 
Ite muistan kun olin saanu km, ja samaan aikaan kaveri ilmotti että menee tekeen abortin. Olivat yrittäneet lasta ja tuli raskaaksi ja päätti et ei haluakkaan lasta... Kyllä se vähän inhottavalt tuntu siinä sitten olla tukena ja olkapäänä   :unsure::sick:kaveri ei tuolloin tienny mun tilanteest mitän, tuskin ois kertonu muutoin. ... Mutta toisaalt, se ei ollut minulta pois ja selvästi abortti oli niillä oikea valinta loppujen lopuksi. Varmasti tuun itsekin kokeen kateuden pistoksia kun tuun varmaan kuuleen vauva uutisia pian lähi piirist, mut toki oon onnellinen muiden puolest sillonkin oli ne sit vahinkoja tai ei.
 
On kyllä tosi kurjaa, että tänne voi nyt kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Jos loukkaantu jonkun toisen kirjoituksesta sen voisi kyllä mielestäni sanoa ihan omalla nimimerkillä tai sitten jättää sanomatta.
On myös mielestäni ihan normaalia tuntea katkeruutta ja kokea epäreiluna tilanne, jossa itse yrittää ja toivoo lasta ja tekee kaikkensa raskauden edistämiseksi ja sitten toiset tulevat tahtomattaan raskaaksi. En ajattele, että siinä tunteet kohdistuisivat niinkään suoraan vauvaan tai vanhempiin vaan ihan yleisellä tasolla siihen, miten epätasaisesti onni näissä asioissa jakautuu.
 
En yhtään tykkää ilman kirjautumista tapahtuvista kommenteista, juuri siksi että on helpompi lähteä lietsomaan..

Itse tunnen myös suurta katkeruutta, kun sinkkuystävät tulevat yhdestä vahingosta raskaaksi. Mieleni pahoittuu aina hieman, kun nään ystävien vauvoja tai jo toiveena vauva 2019 -ryhmästä joku tulee kertomaan kuulumisiaan...
Työstän tätä ongelmaa jo itseni ja lapsettomuus terapeutin kanssa, enkä tosiaan halua että joku tulee tuntemattomana tahallaan pahoittamaan mieltäni lisää..
Suurin osa meistä painii vaikeiden asioiden kanssa ja haluaa niitä täällä jakaa, oli sitten tilanteena useamman vuoden esikoishaaveet tai toive kahdeksannesta perheenjäsenestä.

Kaikilla on oma tilanteensa ja täällä juuri ollaan jakamassa ahdistusta, keräämässä vertaistukea ja kokemuksia.
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

1.11.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Hipposka.......................kp 72/30
Pilvinentaivas................kp 64/28-30
Millimetrii...................... kp 57/28-29
Tingeli...........................kp 49/34-36
Daana.......................... kp 49/23
FaBuu...........................kp 46/28
Mape19........................ kp 41/25
vauvahaaveilija2396......kp 38/28-30
mimmik..........................kp 37/28-32
Vaniljapulla....................kp 36/30-32
Retkunen......................kp 33/26-29
Vauvameille...................kp xx/28-35
HMami..........................kp 32/28
Jjenn.............................kp 32/30-31
Mirkkuli26.....................kp 29/23-28
Shibali.......................... kp 26/23-26
Amadecasa..................kp 25/34-55
Marilainen.....................kp 25/28
Helmiina1978...............kp 25/29
Mirella92.......................kp 24/34
Kasikuus.......................kp 24/28-31
W.we.............................kp 23/25
Ilona Eloisa...................kp 23/30
Titi-Love.......................kp 2/28-30
Haavejuttu....................kp 21/29
Hope91.........................kp 19/32-37
Tiukuliina89.................. kp 15/31
Marrrsipaani..................kp 14/28
Koodikissa.....................kp 12/24
Veevavi..........................kp 12/26-28
mimmi92........................kp 11/30
taikinatonttu...................kp 10/28
nieve30.........................kp 9/30
Pampula3......................kp 8/22-26
Keltasirkku.................... kp 8/28-32
Minic..............................kp 8/28
Snanniska.....................kp 7/28
rosemarie......................kp 5/xx
nessu87........................kp 3/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Vaniljapulla..................dpo 19
Retkunen.....................dpo 17
W.we............................dpo 11
Helmiina1978...............dpo 10
Mom_89.......................dpo 6
Titi-Love........................dpo 5
Haavejuttu....................dpo 3
Amadecasa.................dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Huh, tää on kyllä aina ihmeellisesti monta sivua pitkä lista lukea, jos ei ole muutamaan päivään käynyt katselemassa mitä teille kuuluu :)
Jos kukaan muistaa mua, niin täällä mennään jo rv 31 ja tyttö potkii hulluna kokoajan.

@Wintersun Ihana kuulla että alkaa etenemään teidän juttu. :love:

Ja tsemppiä kaikille!
 
Negaa itsellä.


Ja mitä tulee tuohon kahteen ovulaatioon; on eri asia, että kaksi munasolua irtoaa ja voi tulla vaikka kahdelle eri miehelle raskaaksi.
Mutta että olisi yleistä ovuloida useiden päivien erolla samassa kierrossa. Olkoonkin että näin tapahtuu, ja olisihan se hienoa, mutta kuinka todennäköistä? Jos sitten vaikka yksi meistä tässä ryhmässä.

Ja mitä katkeruuteen tulee; itse olin joskus katkera ja ymmärrän ne tunteet. Tuttu alkoi heti odottamaan neljättään. Ja me taisteltin hoidoissa. Eikä niistä tunteista niin helposti eroon pääse.
 
Voi ei @Mohan :cry::cry: Olen tosi pahoillani. Niin surullista ja epäreilua :(

Myös @W.we tuntuu niin ikävältä puolestasi. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kun on niin kauan yrittänyt eikä onnea suoda :(

Voimia muillekin vastoinkäymisiä kokeville ❤ Kyllä tämä elämä on niin ihmeellistä ja ennalta-arvaamatonta, hyvässä ja pahassa..

Minäkin olen sitä mieltä, että tuota vierailijana kommentointimahdollisuutta ei tarvitsisi olla. Ikävää jos täällä aletaan sivaltamaan nimimerkin takaa. Sen ymmärrän, että olemme varmasti kaikki enemmän tai vähemmän herkillä tästä yhteisestä aiheestamme, ja monenlaisia tuntemuksia herää, myös minulla. Mutta toivoisi, että aikuisina ihmisinä pystyisimme keskustelemaan asioista reilusti ilman asiattomuuksiin menemistä.

Mie vielä kysyisin semmoista, että onko kellään tietoa tai kokemusta, voiko ratsastaminen estää mahdollisen alkion kiinittymisen?
 
@Helmiina1978 En usko, että ovuloin kahta kertaa. Se vain kävi mielessä oireiden perusteella, koska en usko raskauteen ja halusin vain kuulla onko täällä ketään kellä näin olisi käynyt :) Tiedän kyllä, että se on harvinaista ja tuskin tulee koskaan minulle tapahtumaan. Kunhan pohdin "ääneen" :unsure:
 
Käyn lueskelemassa ketjua edelleen aktiivisesti, ja pakko vaan kommentoida tuohon katkeruus-juttuun. Mun mielestä se on vähintäänkin luonnollinen reaktio, kun sitä omaa plussaa joutuu odottamaan. Siihen liittyy niin paljon tunteita.

Mä en unohda ikinä sitä, kun meillä oli yritys päällä ja olin just saanut varhaisen keskenmenon ja olin siitä ihan hajalla, niin hyvä ystävä kertoi olevansa raskaana ja ekasta oli tärpännyt. Hän kertoili alkuraskaudesta ja musta tuntu että en kestä, pakko päästä johonkin itkemään :unsure: Sain myös vasta myöhemmin kuulla että miehen kaveri puolisoineen odottaa vauvaa, mies ei raaskinut mulle edes kertoa kun tiesi että se on niin kova paikka. Opin kyllä iloitsemaan esim. ystävän puolesta, mutta aluksi se tuntui tosi pahalta.

Nyt mennään täällä rv 31 :love: Toivon niin tänne lisää plussia, ihana kuulla etenkin @Wintersun että pääsette hoitoihin <3
 
Mä pystyn kyllä myös näkeen siltä kannalt et toi sikiää ym kommentti voi loukata jotain sehän on kuitenkin hieman loukkaavaksi muotoiltu sana lisääntymisestä, siksi uskon että tuo vierailijan vasta kommentti ollut puolustus. Sanotaan jos joku tulis tänne sanoon jotain nasevaa esim "kyllä lapsi suodaan niille kelle se on tarkoitettu" niin uskon että melkosen vastareaktion sais aikaan... Ja moni tuskin jäisi tuppi suuksi? Ei, en usko minäkään... Tietysti helppo huudella nimettömänä mut loppujen lopuks meistä kaikki ollaan tääl tuntemattomia nimerkkien takana.

mäkin tykkäsin kun ei päässyt ulkopuoliset kommentoimaan, noh toivotavasti jatkossa opithaan paremmin muotoileen ajatuksia ettei kukaan loukkaannu ja niin ettei liian äkkipikasesti kirjoita takas suutus päissään, kuitenkin tarkotus on olla jonkun sortin tuki ja kannustus ryhmä :)

Ite oon toistaseks välttyny katkeruudelt ym, mut hirveesti ei vauva uutisia oo vielä tullut. Mut kaveri yrittää lasta ja se raskautuu yleensä helpolla joten osaan varautua piakkoin uutisiin :ninja:
 
Täällä vuoto jatkuu nyt kolmatta päivää. Neuvola ja varhaisultra-ajat on nyt peruttu. Neuvolasta sanottiin, ettei mitään kontrollia tarvita, 3vko:n päästä raskaustesti ja toiveena, että se näyttää negaa. Kamalaa toivoa ensimmäistä kertaa, että raskaustesti on nega... Laitoin jo lapsettomuusklinikallekin viestiä, ja sinne sitten viimeiseen inseminaatioon, kunhan hormonit laskee ja menkat alkaa. Kun ihan pakolla mietin jotain positiivista tässä asiassa, niin se että tuolla jonkinlainen hedelmöittyminen on tapahtunut, luo tietenkin toivoa, että joku kerta vielä onnistutaan. Tämä kun oli kuiten ensimmäinen plussa vuoden yrityksessä.

Jotenkin tuntuu, etten ole sisäistänyt tätä menetystä ihan täysin.

Katkeruudesta. Minä ymmärrän kyllä myös hyvin, että toisten ilouutisia voi olla vaikea ottaa ilolla vastaan. Kyllä minäkin monesti ajattelen, että miksi jotku raskautuu sormia napsauttamalla ja menee kerta laakista alusta loppuun onnistuen, ja toisilla on ensin itse raskautuminenkin vaikeaa, ja sitten menee vielä kesken. Ja kyllä minäkin välillä ihmettelen sitä, että tänne tullaan kommentoimaan tyyliin ”hei muistatteko mua, oon nyt rv 30 ja oikein vilkas tyyppi on mahassa kun potkii koko ajan” yms. Eihän kukaan tätä pahalla tarkoita, mutta täällä HAAVEILLAAN siitä omasta lapsesta, ja tuo luo ainakin itselle sen fiiliksen, että saankohan itse koskaan kokea tuota tunnetta. Raskautuneille on sitten omat ryhmät hehkutukseen. Itsellä toki tällä hetkellä tunteet pinnassa, ja nämä kolahtaa erityisen lujaa.
 
Aamun testi. En ehkä kestä:love::barefoot:
Toivon niin että tämä olisi hän joka pysyy matkassa mukana loppuun asti.:love::giggle:
En siirry heinäkuisiin ihan vielä, eli roikun täällä vielä jonkin aikaa kunnes viikkoja hieman kertyy:)

Plussatuulia kaikille! On tää uskomaton tunne.:ROFLMAO::love:

Ja mitä tuohon katkeruuteen tulee, ni totta maar se tuntuu pahalta jos muut saa vauvoja syliinsä ja itellä annetaan odotuttaa kaikkine vastoinkäymisineen. Ollaanhan me ihmisiä! Tunteet on sallittu niin hyvät kuin "pahatkin". Itsellä katkeruus ja onni toisen onnesta, kulkee käsikädessä. Ei sitä silti pahalla tarkoita. Luonnollista tuntea niin. Kyllä se onni on siellä silti päälimmäisenä, vaikka sillä "katkeruuden hetkellä" ei ehkä päällepäin näykään.

20191101_101051.jpg
 
@KukkaSosuli löytyikö sun testeistä mitään erityistä? Voi olla että ootkin kertonut, mutta en nyt muista :) Kävin itse verikokeissa pari viikkoa sitten, ja kaikki oli ihan normaalia. Seuraavaksi ohjelmassa miehen analyysit ja siitä sitten lähete eteenpäin. Edelleen toivon että ihan itsestään tämä kuitenkin onnistuisi.

Ei uskoisi että pieni ihminen voi olla onnellinen kivusta. Mutta ovuloimattomien kiertojen jälkeen ovulaatiokipukin on kyllä oikein tervetullutta, varsinkin kun eilinen testi tän kivun syyn taisi vahvistaa. Ja hommailutkin osui kohdilleen :) Miten ihmeessä saan seuraavat 2 viikkoa kulumaan? Nyt jo koko aamun googletellut ja roikkunut täällä, vaikka töitä pitäisi tehdä.
Verikokeessa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta ultratessa mulla todettiin PCOS ja siihen määrättiin metut ja terot
 
Aamun testi. En ehkä kestä:love::barefoot:
Toivon niin että tämä olisi hän joka pysyy matkassa mukana loppuun asti.:love::giggle:
En siirry heinäkuisiin ihan vielä, eli roikun täällä vielä jonkin aikaa kunnes viikkoja hieman kertyy:)

Plussatuulia kaikille! On tää uskomaton tunne.:ROFLMAO::love:

Ja mitä tuohon katkeruuteen tulee, ni totta maar se tuntuu pahalta jos muut saa vauvoja syliinsä ja itellä annetaan odotuttaa kaikkine vastoinkäymisineen. Ollaanhan me ihmisiä! Tunteet on sallittu niin hyvät kuin "pahatkin". Itsellä katkeruus ja onni toisen onnesta, kulkee käsikädessä. Ei sitä silti pahalla tarkoita. Luonnollista tuntea niin. Kyllä se onni on siellä silti päälimmäisenä, vaikka sillä "katkeruuden hetkellä" ei ehkä päällepäin näykään.

katso liitettä 8515

Ihanaa! Paljon onnea :love: Pitikin sulle eilen vastata, että hormoni ei ehkä vielä riittänyt digiin. Pc kun on niin hirmu herkkä siihen verrattuna.
 
Itse olen ainakin huomannut, et voin hyvin kun tiedän että en ole ainoa joka kamppailee tämän raskaaksituloa vaikeuden kanssa tai en kuule raskausuutisia. Täälläkin on vaikeaa olla onnellinen toisen puolesta jos tärppää ns heti/pian yrittämisen alettua. Mutta mä en oikein voi sille mitään. Sit sitä käsitellään ja opitaan hyväksymään. Mä jatkan näitä omien ajatusten purkua niillä melkein miljoonin keinoin joita olen keksinyt ja meinaa olla vähän hukassa nyt kun jalassa on rasitusvamma eikä voi urheilla niin paljon. Olen aloittanut myös KSM66 syönnin, enkä ole ollenkaan ollut niin ahdistunut! Toki, ahdistusta on ollut vasta parina päivänä tällä viikolla aloittamisen jälkeen.

Onnea kaikille plussasta :love:
 
Minun testi oli tänä aamuna negatiivinen. dpo 9 :/ hööööh. Ihanaa että on tullut hyviä uutisia ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille :( jään oottelemaan vuotoa paitsi jos olen kärsimätön ja testaan vielä ylihuomenna :D minkäänlaisia oireita ei kyllä ole, uskoa ei juuri oo..
 
Ois kyl kätevää ku ois ultra laitteet himas ni vois niitä munasoluja bongailla ruudun takaa :LOL:

Mä ostin greippi mehua, ja syön raskaus vitamiinei, oon kyl miettiny niit gelee royaleita kokeilla myös:) jospa haen niitä kun nuut vitamiinit syöty pois.

Mäkin oon huomannut et ahistus pahentunu yrityksen myötä, eikä periaattees vielä pitäs hätää olla ku yk 3 vast alko. Mut oon kuitenkin vanhempi ku 4v sitten ja mies mua 10v vanhempi niin toki ne pistää miettiin... Mulla ollu aika lail se 6kk kunnes tärpänny viimestään. Jotenkin sinisilmäsesti haluan aatella ettei nytkään pidempään menis:unsure: ens viikol gynelle aika oviksen aikohin mä toivon että ultrais et näkis onko sitä ovista tulos...
 
@Hedvig mä ratsastin aktiivisesti kun aloin odottamaan esikoista. Mulla on myös monia kavereita jotka ratsastaa päivittäin eikä heillä ole ollut ongelmia tän kanssa. Tuskin vaikuttaa. Ratsastin odotusaikanakin vielä aika pitkään, melkein puoleenväliin. Ei nyt mitään maastoesteitä, mut rauhallista mukavaa lähimaastoilua tutulla rauhallisessa heposel.
 
Täällä viiva vahvistuu :) minä siirryn heinäkuisiin. Tuun sitten takaisin jos jotain menee pieleen. Yksi keskenmeno multa ennen esikoista löytyy, mutta optimistisin mielin mennään :)
@Purrri jos päivität etusivua, niin mut voi siirtää plussanneisiin ainakin tällä erää :)
 
  • Tykkää
Reactions: addison
@KukkaSosuli @amadecasa
Mulla myös yritystä takana jo reilu vuosi. Välillä on tosi vaikeaa pitää toivoa yllä ja samaten olla muiden puolesta iloinen.

Mullakin ajatukset meinaa töissäkin harhailla tähän asiaa. Vaikeaa keskittyä. Pitäisi keksiä vapaa-ajalle riittävästi tekemistä, ettei ihan kokoaikaa pyörisi tämä mielessä. Jokin liikunta voisi olla hyvä... Viime keväänä jätin palatailun vähemmälle ja se auttoi. Nyt tätä täytyy jatkuvasti käydä lukemassa.

Me jännitetään parhaillaan miehen simppanäytteen tuloksia.

Oikein paljon tsemppiä!
 

Yhteistyössä