Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    16
    @Helmiina1978 ei siinä minun silmään näkyny mitään.. Pitää varmaan tehä vielä yks testi aamulla jos ei sitä ennen vuoto ala kunnolla. Tässä vaan on kaikki oireet taas ehtiny kokea/kuvitella taas ja toivo alko nousemaan kun menkkoja ei kuulunu.. Tässä on hankalaa sekin että en tiiä ollenkaan millon ovulaatio on ollut, jos sitä on edes ollut, kun en sitä tikkuihin saanut. (n) tietääkö joku, että jos ei oo ollu ovulaatiota ollenkaan ja kierto sen takia pitenee, että mistä semmosen ovuloimattoman kierron voi tunnistaa? Kun en oo vielä oppinu selkeitä oireita tunnistamaan, mutta viime kierrossa ajattelin että oisin sen tunnistanut kp 17, mutta tikkuun en sitä saanut. (n) ja jos tässä menkkojen viivästymisessä ei oo kyse siitä etten oo ovuloinu, niin mistähän tässä on sitten kyse:unsure:

2. Unimaa

Unimaa Jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    38
    Oon kyllä ihan liian hätänen:D pitäis vaan pitää mielessä että on liian aikasta vielä oirebongailuun. Ja siis tänäänhän oon ollu tosi väsynyt ja viluinen, mitkä vois olla oireita. Mutta palelen koko ajan muutenkin ja perusmaanantaiväsymys..:ROFLMAO:

Onnea @JenniSyys :love:

3. amadecasa

amadecasa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    138
    Onnea @JenniSyys ♥️

@Hope91 ei kai siihen muuta varmaa tunnistuskeinoa ole, kuin ultraaminen? Ultrassa näkee, onko ovulaatio tapahtunut.

Mulla loppui menkat, nyt pitäis alkaa viritteleen hyvää ja aktiivista kiertoa petihommissa :ROFLMAO: Ovistakin tikutan, kun jäi vielä niitä kaksoishormonitikkuja jäljelle. Liian aikaisin ei vaan passaa alkaa tikuttaa, että tuo paketti riittää. Uusia en ajatellut tilata. Isänpäivänä ois kiva plussata.

4. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    16
    @amadecasa sitä mietin että poikkeaako esim. vuoto tai pms-oireet sellaisessa kierrossa missä on ovuloinut tai ei ole ovuloinut..

5. Effis

Effis Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    118
    @Hope91 epätietoisuus on aina pahi ta, varsinkin jos epäilee oman kropan toimintaa. Oman mieleni rauhan vuoksi kävisin itse tsekkaamassa lääkärillä, että kaikki on ok. Ja jos ei oo, niin saa sit apuja siihenkin (y)

Kyllä mutkin tosiaan voi jo laittaa plussanneisiin, vuoto loppui viime perjantaina ja on toistaiseksi pysynyt poissa. Niin on oireeton. Raskaus, että vaikea uskoa todeksi, mutta palaan sitten tänne takaisin jos jotain ilmenee :)

Meillä siis ya 3/19, 2. Lapsi, la 19.6.

• Tykkään Tykkään x 11
    • List
  6. Hope91

Hope91 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    16
    @Effis näin on ja täytyy miettiä, oman mielenrauhan asian suhteen haluaisin kyllä saada.. Onnellista odotusta sinulle:love:

7. KirJoh89

KirJoh89 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.12.2018
    Saadut tykkäykset:
    54
    Moikka
    Hieman omanapailua.
    Mulla nyt kp 23/28. Ovulaatio oli todennäköisesti kp 14. Mutta ihmettelen, ettei valkovuoto ole lopettanut tulemisesta tässä kierrossa ollenkaan. Heti menkkojen loppumisen jälkeen (kp 3), alkoi valkovuoto ja ovulaation aikaan paksuuntui ja kirkastui huomattavasti, mutta ei lähtenyt erityisen voimakkaasti vähenemään. Ei mitään hiivan tai muun vastaavan oireita.

Dpo 4-6 oli nippailuja ja tuntemuksia vasemmalla puolella, siellä tapahtui oikeesti jotain jännä ja outoa, ja ylös noustessa tuntui repäisyiltä. Nyt sit parina päivänä ollut päänsärkyä ja eilen oli pahoinvointia ja kuvotusta, jonka vuoksi jouduin oksentamaan. Tarvis mennä nukkumaan, että olo helpottui. Tänäänkin kuvotus ja päänsärky jatkui koko päivän (en tosin ottanut särkylääkettä).

Jotenkin joka toinen päivä tuntuu siltä, et vois olla vaikka raskaana ja välillä ei oo mitään oireita. Lauantaina 19.10 voi testata, jos menkat ei ole alkaneet, silloin on kp 28/28. Jännityksellä nämä muutamat päivät ➕

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  8. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    401
    Mitä kaikkea olette kokeilleet yrityksen aiheuttaman stressin poistamiseksi ?

9. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    340
    TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

15.10.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Hipposka.......................kp 55/30
    taikinatonttu...................kp 52/28
    vauvahaaveilija2396......kp 50/28-30
    Pilvinentaivas................kp 46/28-30
    Millimetrii...................... kp 41/28-29
    Hope91.........................kp 40/32-37
    Amadecasa..................kp 39/34-55
    Tingeli...........................kp 32/34-36
    Daana.......................... kp 32/23
    FaBuu...........................kp 29/28
    nieve30.........................kp 29/28
    Tiukuliina89.................. kp 29/31
    Marrrsipaani..................kp 26/28
    Mape19........................ kp 24/25
    Lumihiutale_................. kp 23/28
    Koodikissa.....................kp 21/24
    Veevavi..........................kp 21/26-28
    Keltasirkku.................... kp 20/28-32
    mimmik..........................kp 20/28-32
    Vaniljapulla....................kp 19/30-32
    Mahaotus......................kp 17/24-26
    nessu87........................kp 17/28
    rosemarie......................kp 16/xx
    Vauvameille...................kp xx/28-35
    Snanniska.....................kp 15/28
    HMami..........................kp 15/28
    Jjenn.............................kp 15/30-31
    Mirkkuli26.....................kp 12/23-28
    poreilevalimu.................kp 9/25-26
    Shibali.......................... kp 9/23-26
    Marilainen.....................kp 8/28
    Helmiina1978...............kp 8/32
    Mirella92.......................kp 7/34
    Kasikuus.......................kp 7/28-31
    W.we.............................kp 6/25
    Ilona Eloisa...................kp 6/30
    Titi-Love.......................kp 5/28-30
    Haavejuttu....................kp 4/29

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

marrrsipaani.................dpo 11
    Lumihiutale_................ dpo 8
    nessu87.......................dpo 3
    Vaniljapulla..................dpo 2
    Keltasirkku................... dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu: 15.10.2019
  10. Helmiina1978

Helmiina1978 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    340
    Mä oon tietysti eri asemassa niiden, kanssa, joilla ei vielä lapsia. Alkaahan tässä jo vähän stressaantumaan, kun ikää on jo mitä on...

Yleisesti stressiä poistaa kaikki toiminta, josta nouseee oksitosiini kehossa. Sellaisia voi olla ulkoilu luonnossa, ystävien kanssa oleskelu, seksi (no.. lasta yrittäessä ehkä menee vähän suoritukseksi), meditaatio/hiljaisuus, hyvä yöuni sekä positiivistenasioiden ajattelu. Nämä siis ihan tieteellisesti tutkittu.
    Lisäravinteista voisin mainita KSM66, joka parantaa yöunta ja vaikuttaa positiivisesti hormooneihin, jotka taas vaikuttaa stressiin. Onhan niitä muitakin, ja ravinto tietysti yhtenä suurimpana.

11. Keltasirkku-

Keltasirkku- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.05.2019
    Saadut tykkäykset:
    56
    Voi kun nyt saataisiin taas kunnon plussa-aalto tänne! Hyvin olisi mahdollisuuksia, siellä on aika paljon väkeä sopivilla päivillä taas. Jännityksellä seurailen tilannetta!

Minut voi lisätä tällä kertaa vaikka ihan piinailijoihin, tänään on dpo 1.
    Mä saan aina yhtenä iltana n. klo 19 (jolloin testin töiden jälkeen pääsen tekemään) plussan pregcheckin ovistikkuihin, mutta seuraavana iltana on jo haalistumaan päin. Riittää kumminkin mulle, siitähän sen plussan jo tunnistaa x).

Tässä kierrossa on nyt ovulaatiota odotellessa talleteltu joka yö. Aloitettiin talletukset 4 päivää ennen plussaa ja vielä jatketaan seuraavana yönä kans, sitten lähden itse toiselle paikkakunnalle työkeikalle joten siihen jää tämän kuun tallettelut.

12. pikkuhaave

pikkuhaave Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    Mulla ei nyt oo ehkä niinkään vielä yrityksestä johtuvaa stressiä, mut mä teen bullet journalia eli bujoa. Siihen saa kivasti purettua kaiken ahdistelun pienen näpertelyn muodossa (y)

13. Purrri

Purrri Jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    75
    @Daana ja @Lastunen onko teillä myös lasketut ajat kesäkuussa jos siirrän teidät plussanneisiin :love:

14. Sailor82

Sailor82 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    9

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Sailor82

Sailor82 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Moi vaan kaikille, ei oo ihan tekniikka hallussa. Ilmeisesti jotenki lisäsin itseni tonne listalle, missä on noi tiedot, et koska yritys alkanut jne.??

Oon ihan kertaa elämässäni yrittämässä raskautta ja aika pihalla koko asiasta. Nyt 4 kierto menossa ja vielä ei mitään... Oma ikä mietityttää, et onko jo liian vanha eukko ja mitenköhän kauan tää projekti sen takia kestää...

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  16. Sailor82

Sailor82 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Mä olen pitänyt itseni kiinni harrastuksissa ja tekemisissä, välillä unohtunut koko asia hyvällä tavalla. Olen myös ajatellut tilastoja, ei ehkä kannata olla ainakaan niin pettynyt, jos ei ole tullutkaan raskaaksi, sillä se helposti kestääkin. Vaikka tekisi kaiken oikein. Järkeily on itseäni auttanut.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    151
    Mulla viel yritys alotus alussa (yk 2) mutta ressanu silti, ikää 32v eikä se pitäs olla mikään hurja este. Mut elämäs välil stressaavii aikoja, tää pikku lapsi arki kans uuvuttava stressiä välil :oops::ROFLMAO::whistle: toki hirveesti nyt miettiny sitä että mitäs jos en saiskaan lasta enään? Nykysellä ei omia ole joten olis kurjaa jos "mun takia" ei niitä saisi... :unsure::sick:
    Mut aattelen suurel todenäkösyydel tuun raskaaksi :)

toisinaan koitan saada muuta tekemista ja mietittävää kun ajatukset alkaa stressaan. Mut ei niin helppoa ku aattelee...

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  18. Lumihiutale_

Lumihiutale_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Mulla ainakin tää arki ja työ stressaa niin etten ihmettelisi jos ei plussaa tulisi...

19. Nessu87

Nessu87 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    151
    Mut toisaalt ku alan miettii ni oon tainnu raskautuu ain just melkee stressi kierrois o_O:LOL:esim. Esikoinen sai alkunsa mun yhes elämän pahimis stressi aikoina, oli hirveet unettomuudet, ahistukset jne.. . Ja edellinen raskaus myös stressi kautena . Tokan kohalla oltiinki lasten isänkaa jo eron partaalla, ja erohan tulikin ja pari vko siit plussa :D voitte kuvitella pariskuntien vikat ajat eron lähestyes :alien::whistle:

toinen minkä oon huomannu ni oon raskautunu ainki 3sti niin että Oon muutama kilon tiputtanu just,( en ole yli painonen) kyl pienikin muutos kuulemma voi vaikuttaa hormoni muutoksiin hyväl tai huonol. Ehkä sattumaakin nää who knows, mut tuskin se ressi hyvästäkään on siltikään... Itekin kova ylianalysoimaan että huhu:oops:

20. Lumihiutale_

Lumihiutale_ Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    43
    Voiskohan olla, että tämä stressikierto olis sittenkin poikinut plussan o_O

https://aijaa.com/FZWzNx
    Tuossa olis dpo 8 ilta, testiajan sisällä. Ihan ku näkyis pinkkiä :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 6
    • List
  21. Mirella92

Mirella92 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    26
    Noh, vielä ei yrittämisessä ole syntynyt mitenkään järkyttävää stressiä. Toki välillä tulee sellasia hetkiä, että apua jos ei omaa lasta saa ja sitä kun on kauan halunnut. Vaikeaa on myös kun asiaa ei niinkään voi kontrolloida eli hallinnan menettämisen tunne on vaikea. Yritän ajatella koko ajan, että tämä asia ei ole minun hallinnassa enkä juurikaan voi sen enempää raskautumiseen vaikuttaa. Teen sen minkä pystyn ja pippaskonstit, jotka haluan ottaa käyttöön.

Yritän siis elää mahdollisimman normaalia elämää, arki on kiireistä joten se vie ajatuksia. Yritän miettiä, mitä kaikkea hyvää elämässäni jo on ja miten voisin pitää psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia yllä. Yleisesti oon kyllä stressaavaa tyyppiä, että eiköhän sekin pamahda kunnolla jossain vaiheessa jos ei ala kuulua. Nyt yritän ajatella, että se tapahtuu sittenkun on tarkoitettu. Pitää vaan löytää ne omat stressinhallintakeinot, jotka vois auttaa tilanteessa. Oli ne sitten jotain luovaa tekemistä tai urheilua :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  22. Disco Volante

Disco Volante Jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    32
    Itsellä auttoi se, että elämässä vaan tuli hurjan kiireinen ja tapahtumatäyteinen ajanjakso, ilman että näihin menoihin pystyi itse vaikuttamaan. Ja kliseisesti siis raskauduin näistä kiireistä johtuvalla lapsettomuushoitotauolla, vaikka raskaus olikin vaan biokemiallinen ja kesti viisi päivää.

Samalla 2kk hoitotauolla kuitenkin myös ryhdistäydyin liikunnan kanssa, tein aika raskaita punttitreenejä ja painoakin lähti kilo tai kaksi. Tiedä sitten kumpi vaikutti enemmän, mulla on PCO ja siihen kai liikakilot vaikuttaa paljonkin (mulla on niitä muutama). Menkat jäi viime vuonna yrityksen alettua kokonaan pois, enkä keksi tälle muuta syytä kuin stressin koska ehkäisynä oli ollut kuparikierukka, ja kierto tätä ennen päiväntarkka 60pv.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  23. Daana

Daana Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.08.2019
    Saadut tykkäykset:
    28
    Minut saa siirtää plussanneisiin ja laskettu aika 06/20. Roppakaupalla plussaonnea kaikille ryhmäläisille(y)

• Tykkään Tykkään x 5
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  24. W.we

W.we Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.09.2018
    Saadut tykkäykset:
    401
    Kiitos vastauksista :love:
    @Sailor82 meillä yritystä neljä vuotta takana, niin alkaa se pelko ettei omaa lasta koskaan saa vallata mielen hiljaa:unsure:

25. Unimaa

Unimaa Jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    38
    Jotain kyllä näkyy tihrustamattakin, oispa sitä itseään:) testaatko aamulla uusiks?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri