Haaveena vauva 2020

Halusin vaan sanoo @W.we että täällä pidän peukkuja kovasti että kaikki hyvin ens viikon tutkimuksissa ja kyseessä joku harmiton juttu (y):love: uskon kyllä siihen, kun nuo on yllättävänkin yleisiä nuo harmittomat patit
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa @W.we kun pääset näin äkkiä röntgeniin! Mulla on semmonen patti joka tulee ja katoaa aina kierron vaiheiden mukaan :alien:

Kiitti @Alinna86 jooo miehän hätähousuilin ja tein puhtaan negan nyt dpo7 tuolla rfsulla :LOL: En oo saanu koskaan plussaa tuolla! Pitäisköhän tilata niitä muita...... Mikä ois sit hyvä merkki :poop:
 
Onkohan jollain tietoo et jos haluis ite testata keltarauhashormonipitoisuuden että millon se kannattas tehä, missä vaiheessa kiertoo? Mulla siis takana kkm ja mietin et voiko olla ongelmaa keltarauhashormonin suhteen ku sitähän tarvitaan et raskaus jatkuu normaalisti. Ja bongasin et Puhdilla vois tutkii sen suht edullisesti niin pähkäilen täs pitäskö käydä tutkii varmuuden vuoks...
 
@W.we hyvä, että nopeasti pääset tutkimukseen. En muista kirjoitinko, mut mullaki on niitä kierron mukaan kasvavia ja pieneneviä patteja, mutta myös yksi hyvälaatuinen patti, joka on ja pysyy. Toivottavasti on ihan harmiton juttu sinullakin. Mitä ne ruiskut maksaa? Koti-inssiä kiinnostaisi testata.

@Haavejuttu mulla oli viime kierrossa myös sellainen verinen limavuoto, kylläkin tuli myös hyytymiä. Vähän huolestutti minuakin se limaisuus :alien:

@Alinna86 kiitos raskauskeiju-vinkistä, taidan tilata sieltä ovistikkuja, jos nyt starttaa uusi kierto (y)

Tänään ollut ihan ärsyyntynyt olo. Harmittaa, kun muka lupaavat oireet poistuu ja tilalle tulee tutut menkkatuntemukset. Ja kuinkahan lyhyeksi tämä kierto meinaa jäädä. Toki olen lukenut, että ihan hyvin voi nämä tuntemukset olla merkki raskaudesta. Vai johtuuko ärsytys töiden jatkumisesta, onko selkäkipu töissä istumisesta? Aamulla etova olo ennen aamupalaa, työmatkat oksetti. Kun tulin töistä äsken, mies kokeili mahaa ja kysyi, onko siellä joku. Hellyyttävää, mutta jouduin kyllä sanomaan, että ehkä ei vielä innostuta. Lähtee nyt työmatkalle, joten tulen varmaan täällä sit kirjoittelemaan näistä jännistä piinapäivistä :rolleyes:
 
@W.we tsemppiä tutkimukseen! Toivotaan ettei olis mitään vakavaa

Täällä odotellaan edelleen menkkoja. Eilen piti alkaa, kun olen Terolutit syönyt sen 10pv verran. Ikinä ei oo mennyt yli kahta päivää odotellessa (n) Ajoittaisia vatsakramppeja on ja tuntuu et jotain tulee, mut ei verta. Ja rinnat aristaa ja nännit on välillä niin isoja et pitää kattoa tarkemmin mitä vaatetta laittaa töihin :LOL: Hitto soikoon! Mä haluan jo soittaa lapsettomuushoitajalle ja sopia labra-aikoja. Kaikki aikataulu niiden ja letrojen kans menee ihan uusiksi.
 
Vau @Hypsy !! Siis vaikuttaa kyllä ihan oikealta plussalta!

ON: Ultra ennen viimeistä inssiä käyty. Taas oikealla möllötti kaksi follia ja inssi tehdään torstaina. Näköjään ovuloin lähes aina oikealta ja Letrozol saa aikaa kaksi follia. Toivottavasti tällä kertaa jompi kumpi tärppäisi ja päästäisiin raskaudessakin loppuun asti (y)

Myös gelee royalen otin käyttöön. Oliko jollain vinkkejä kuinka tuota tuli käyttää? Koko kierto?
 
@Shibali keltarauhasarvon testaamisesta en tiedä, mut voisitkohan saada keltarauhaslääkityksen kuitenkin tueksi? Mulla siis käytössä lugesteron, joka on samaa luonnollista ainetta kuin kehon oma keltarauhashormoni, eli voi käyttää huoletta tukena loppukierrossa. Mulla ei ole todettua ongelmaa keltarauhasessa mut lapsettomuusgyne meinas ettei siitä ainakaan haittaa ole, vaan auttaa varmuuden vuoksi pitämään limakalvon hyvänä. Ainoat miinukset on se mömmö joka valuu alapäästä ulos, ja toinen se että mulla ainakaan ei tule menkkoja lugesteron kuurin aikana. Eli menkat pysyy pois niin kauan kuin lugeja laitan ja vielä useita päiviä jälkeenkin, vaikka ei ookkaan raskaana. Eli kun oon varma ettei oo tärpänny niin lopetan ne että uusi kierto voi alkaa. Jos ois tärpänny niin sitten jatkaisin lugeja varmuuden vuoksi.

Menkoista kun oli puhetta niin mulla oli nuorena runsahkot menkat ja kesti aina 6-7 päivää. Kahden raskauden jälkeen muuttuivat niukemmiksi ja kestävät 2-3 päivää. Limakalvoa ja munarakkuloita on ultrattu letrojen takia viime aikoina neljässä kierrossa, ja limakalvo on lääkärin mukaan ollut erittäin hyvä ja sopivan paksuinen raskautumista ajatellen. Joten en tiedä onko vuodon määrä ja limakalvon kunto mitenkään yhteydessä.
 
@Hypsy toivotaan että on oikea plussa :love:Itse en ole saanut tässä yrityksessä raskaustestiin yhtään mitään, joten vaikea kuvitella että voisi tulla testiin kaksi viivaa vaikkei ole raskaana.

Tsemppiä tutkimuksiin @W.we ja kaikille muillekin kaikkiin kierroin vaiheisiin (y) Mulla onneksi tänään loma loppui niin josko menisi tämä loppukierron piinailu nyt nopeammin kun ei ehdi kokoaikaa tätä miettiä. Ensi kierto tosin stressaa jo hieman valmiiksi kun mies luultavasti oviksen aikoihin viikon poissa :(
 
Onkohan jollain tietoo et jos haluis ite testata keltarauhashormonipitoisuuden että millon se kannattas tehä, missä vaiheessa kiertoo? Mulla siis takana kkm ja mietin et voiko olla ongelmaa keltarauhashormonin suhteen ku sitähän tarvitaan et raskaus jatkuu normaalisti. Ja bongasin et Puhdilla vois tutkii sen suht edullisesti niin pähkäilen täs pitäskö käydä tutkii varmuuden vuoks...
Hiljattain tätä selvittelin:
https://huslab.fi/ohjekirja/2502.html
Naisten viitearvot puberteetin jälkeen: Follikulaarivaihe 0.2-2.8 nmol/L, luteaalivaihe 5.8-76 nmol/l. Menopaussin jälkeen alle 0.4 nmol/l.

"Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua. Luteaalivaiheessa 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua mitattu kohonnut progesteronipitoisuus osoittaa ovulaation tapahtuneen."

Varmaan jos n. viikkoa ennen kuukautisia arvo on jo kovin matala, voisi luteaalituesta olla apua. Mitään haittaa siitä ei käsittääkseni pitäisi olla, paitsi tietysti tuo pidentynyt kierto jos ei tärpännyt.
 
@Hypsy jännää!!

Vuodon määrästä, oon kanssa kupin avulla mitannut. Tosin mulla kanssa ekat pöivät on tosi runsaita ja vaikka kuinka ois ajoissa tyhjentämässä, vuotaa kuppi yli. Eli tarkkaa määrää en oo saanu mitattua. Mutta siis lähin arvio on jotain 100-160ml välillä mitä oon mitannu kuukautisten aikana :rolleyes: ja vuodosta se 3/4 määrästä tulee just 2-3 pv aikana
Kuukuppi on kyllä ihana kun on niin paljon mukavampi olo niinä runsaina päivinä
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Paljon onnea plussanneille! :love:

Kokemuksia kotitestin sofi 25 liuska raskaustestistä? Tuleeko viivanpaikkaa/turhia haaleita värillisiä viivoja?
Sellaisella ja myös ovistestillä huomenna dpo 9 (tai 8) tarkoitus testata.
Ihmeen pitkään malttanut olla koskematta testeihin. Mitään oireita ei ole, mikä on vaan ihan hyvä kun kaikkea kuviteltua yleensä on :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
Hei te terolutien käyttäjät!

onko teillä vaihdellut minä päivänä vuoto alkaa kuurin jälkeen? Mulla on nyt kolmesti vaihdellut se, minä päivänä aloitan kuurin, mutta aina kaks päivää kuurin loputtua alkaa menkat. Mulla piti siis alkaa eilen, eikä mulla ole ikinä kestänyt näin monta päivää että alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
@KukkaSosuli Mulla vasta ensimmäinen kuuri takana ja sen jälkeen meni kaks päivää, että alkoi vuoto. Tää ei kyllä nyt oikein vastannut sun kysymykseen. :LOL:

Mä putosin iltatestillä one step-pilvestä maan pinnalle: puhdas nega. :whistle::LOL:
Jotain onnellista kuitenkin tähän päivään eli siemenneste on priimaa puuttuvasta kiveksestä ja syöpähoidoista huolimatta ja kierron vaihtumiskohdassa gynelle kuulemaan hoitosuunnitelma. (y)
 
@KukkaSosuli Mulla vasta ensimmäinen kuuri takana ja sen jälkeen meni kaks päivää, että alkoi vuoto. Tää ei kyllä nyt oikein vastannut sun kysymykseen. :LOL:

Mä putosin iltatestillä one step-pilvestä maan pinnalle: puhdas nega. :whistle::LOL:
Jotain onnellista kuitenkin tähän päivään eli siemenneste on priimaa puuttuvasta kiveksestä ja syöpähoidoista huolimatta ja kierron vaihtumiskohdassa gynelle kuulemaan hoitosuunnitelma. (y)
No ei ihan hirveästi kyllä :LOL:
 
Hei kaikille! Pitäisiköhän minun taas liittyä listoille. Olen ollut parina vuonna jo mukana ja kesällä taisin saada muka tarpeekseni tästä ketjusta ja vauva hommista, enkä jaksanut enää kirjoitella tänne. Nyt sitte olen taas marraskuusta asti tätä ketjua seurannut säännöllisen epäsäännöllisesti.

Ensinnäkin @Wintersun aivan ihania uutisia sulla, oikein paljon onnea! Oot kyllä ihan mahtavasti täällä jaksanut kaikkia aina kannustaa ja tukea matkalla, vaikka sun tai teidän matka se vasta pitkä onkin :love: Kyyneleet tais silmistä tulla, kun seurasi sun testien vahvistumista.

@W.we hyvä kun pääset tutkituttamaan itseäsi, sinullekkin toivon sydämmestäni plussatuulia! :):love:

Itsellä sellainen tilanne että kaksi inssiä takana, ensimmäisessä selvisi etten ovuloinut ollenkaan, vaikka ovitrellekin pistin. Toisessa meinasi jo tärpätä, tai tärppäsikin kunnes ei jaksanut enää pysyä matkassa ja vähän enne joulua vuoto alkoi. Takana on myös keskenmeno kesällä 2018.
Nyt sitten menossa "välikierto" joulusulkujen takia. Ihan en oo vielä varma et Lähdetäänkö jo koeputkihoitoihin, vai yritetäänkö vielä yhdesti inseminaatioilla, jonoja ei ilmeisesti pitäisi olla.. (n)

Tietoja siis Persikka123 ya 5/17 kp21/32. Piinailemaan en tässä kierrossa lähde, koska en saanut tikutettua ovista tai no viivat eivät koskaa aivan tasa vahvoiksi muuttuneet ja rupesivat jo haallistumaa, eli taisi olla ovuloimaton kierto.

Ihanaa vuoden alkua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Hypsy mikä dpo sulla nyt olikaan?? Äh unohtui jo!

Ootteko muuten kertonu kellekkäään yrityksestä??
Siis kun en oo varma koko oviksesta, ei ollut silloin vielä testejä. Jos oli silloin, kun kuvittelin, niin dpo9 eli varhaista on kyllä testailuille. :LOL:

Mä olen kertonut kahdelle kaverille ja mies ei varmasti kenellekään. Periaatteessa voisin kertoa koko lähipiirille, mutta en halua luoda odotuksia, jotka ei huonolla tuurilla edes toteudu.
 
Ei olla kerrottu eikä kerrota. Meillä on jo lapsia eikä tästä yrityksestä välttämättä lisää tule, joten voi olla ettei ole mitään kerrottavaa :unsure:
Muoks. Me kun ei hakeuduta mihinkään tutkimuksiin tai hoitoihin enää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä