Haaveena vauva 2020

Pahoittelut menkoista ja tsemppiä piinailijat!

Mulla oli nyt 2 edellistä päivää taas todella varma olo raskaudesta mutta nyt taas vähän epävarmempi olo. Mun oireet tällä viikolla on ollut voimakkaita, niitä oon tuolla piinailijoiden oireissa listannut tarkemmin mutta pistän tänne myös pääoireet:

-kipua, painetta ja juilintaa kohdussa
-kylmät väreilyt ja kylmä
-lämpö koholla
-venyvä lima eilen
-varma olo raskaudesta

Mä oon ihan hoidon tarpeessa jos nyt en ole raskaana. Niin selkeä raskaana oleva olo. Testaan pe tai la. :oops:
 
@Irene_4 onko sulla yleensäkin noi lyhyt tai vaihdellut jotenkin? onpa harmi jos noin lyhyt. toivotaan et jotain muuta.

@Kiemura mikä dpo? en jaksa mennä ed sivulle. kuulostaa hyvälle nuo oireet!!! tottakai testaat huomenna, jos dpo10+ :whistle:
 
@KukkaSosuli Hei! Mitä ketjua yritit herätellä? Mua kiinnostaa. o_O Ja joo.. Täällä mä taustalla heilun edelleen ja jännitän teidän muiden puolesta. :ROFLMAO:
Terolut-mimmit ja clomittaret
Siellä oli paljon keskustelua PCOsta ja sit mitä keilläki on siihen hoitona. Itse kaipaisin siihen vähän vertaistukea enempi (n)

Nyt kun taas katosin tota keskustelua, niin eihän se keskustelu pcon ympärillä pyöri, mut oli varmaan lähin mitä löysin :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Helmiina1978 mulla nyt vasta dpo8. Kiinnittymisen olin tuntevani dpo5 tylppänä jomotuksena, ja nyt on menkkamaista kipua ja painetta ollut, varsinkin iltaisin. En uskalla vielä testata. Perjantaina varmaan jo kun su pitäisi menkat alkaa.:eek:
Hei! Jee! Mulla vasta Dpo6 ja samoin tunsin eilen jotain pientä kipujomotusta yhdessä kohdassa tuolla jossain alhaalla. Ja tänään paineen tunnetta koko alavatsalla.. Mut näitä nyt oli viime kierrossakin.
 
Hei! Jee! Mulla vasta Dpo6 ja samoin tunsin eilen jotain pientä kipujomotusta yhdessä kohdassa tuolla jossain alhaalla. Ja tänään paineen tunnetta koko alavatsalla.. Mut näitä nyt oli viime kierrossakin.
Mulla oli eri oireet viime kierrossa ja olin välillä ihan varma kanssa raskaudesta mut nyt on kyllä aika erilaiset oireet! Mutta ainahan sitä saa kuviteltua varmaan millon mitäkin... Nyt jos en ole raskaana, pidän itseäni ihan umpihulluna tästeteenpäin. :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Toivottavasti meillä molemmilla nyt tälläkertaa ois ihan oikeat raskausoireet. :whistle:(y)
 
@Kiemura no, toki mulla on eri oireita ku viimekierrossa. mut silti viimekierrossakin olin muka raskaana, ainakin pari päivää. :sneaky:
Tää paineen tunne tässä vaiheesa on varmaan erilainen kuin viime kierrossa.ovis mullatoki turvottaa koko alavatsan, mut ehkä tää on enemmän kohdun kohdalla.
 
Tiedättekö mikä on ärsyttävää? Se kun miettii että jos JOS on raskaana, voiko tehdä sitä tai tätä. Ja kun silleen ei toisaalta voi elää. Toki sen raskauden mahdollisuus on hyvä vaikuttaa elintapoihin positiivisesti, mutta kai liika on liikaa....
Huomasin että mulla on huomenna hieronta,, enkä todellakaan voi sanoa että mä ehkä olen raskaana, joten ota se huomioon. :X3:
Pakko vaan mennä ja ajatella ettei sillä voi olla mitään vaikutusta tähän EHKÄ ALKANEESEEN raskauteen. Toisaalta pelkään että jos hän hierookin just niitä akupisteitä, joissa on jotain raskauteen vaikuttavaa. :ninja:
Mut kyl te tiedätte; voinko juoda alkoholia kun raskaus ei vielä näy testissä mutta huomenna voisi jo ehkä näkyä. Tai jotain muuta ..
Maali-huhtikuun kemiallisessa kävin hieronnasa just ku olin plussannut. Mun mies oli laittanut viestiä hierojalle, kun ovat kavereita.. Ja se raskaus sitten päättyi ennen kuin kunnolla alkoikaan.
Huominen hieroja on vähän oudompi ihminen mutta meil on yhteisiä tuttuja. Toki heitä sitoo vaitiolovelvollisuus, mut en silti kehtaa edes mainita asiasta.
 
@Kiemura hirmu lupaavat raskaus oireet! Toivottavasti olisi paikkaan pitäviä! Hirmu jännää! :love:

@Sennay tsemppiä painon pudotukseen! Ei olisi enään hirveästi tavoitteeseen, pääsisi asiassa eteenpäin!
Olen pahoillani lisääntyneistä kystistä :( mitä tämä käytännössä merkitsee? Vaikeutuu entisestään? Lähteekö pienenemään millään? En tosissaan tiedä tästä mitään, siksi kyselen :whistle:

@Helmiina1978 hierontahan ei ole vaarallista raskaana olevalle.
En ole kuullutkaan, että olisi vaaroja o_O onko tästä paljon tutkimuksia/faktaa?
Itseasiassa hierojalla ei ole vaitiolovelvollisuutta, mutta aika tyhmä saa hieroja olla jos lörppää toisten asioita muille (y)

Oma napa ei oireita, ei uskoa plussaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
@Amore- kyllähän hierojalle aina pitäisi sanoa raskaudesta, ja olen käynyt raskauksien aikana hieronnassa. Mut jotenkin nyt vaan oon niin ahdistunut asiasta,ku en voi sanoa siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: kirpsakka
Nega testattu one stepin 10 herkkyydellä.. :cry: Eli varmaan kuvittelen vaan kaiken taas. Onhan tässä vielä 4 päivää menkkoihin mutta ois nyt herkkään voinut jotain tulla.:devil:
Älä vielä vajoa epätoivoon! Mä sain joulukuussa vasta dpo 10 ekan haaleaakin haaleamman haamun varjon jota en edes pitänyt minään ku oli varjo vain, ja vasta dpo 11 oli sitten sellanen haalea haamu jota ei tarvinnut enää valoa vasten käännellä mutta mies ei nähnyt silloin vielä mitään ja dpo 12 testissä mieskin vihdoin näki haamun. Raskauskeijun herkkiä liuskoja käytin.

Mulla kp 15 ja tuntuu mahatuntemusten perusteella että kyllä se ovis varmaan oli silloin muutama päivä sitten niinku testikin antoi olettaa. Tänään varmaan tulee lisää testejä niin katson kuitenkin vielä kun mun normi ovulaatioaika lähenee. Ei oo yhtään raskautunut olo mutta eipä sitä dpo 3 vielä tarvi ollakaan.

Mulla on enää tämä päivä ja perjantai töitä, sitten alkaa kesä"loma" eli olen pari kuukautta työtön. Elokuussa sitten jatkuu työt nykyisessä työpaikassa, joulukuun loppuun asti tehdään sopimus ja jos raskaudun ennen joulukuuta niin tammikuusta eteenpäin olisin työtön kun sopimusta ei jatkettaisi. Tosin voi olla, ettei töitä ois muutenkaan enää tammikuussa. Toivottavasti kesäloma olisi mahdollisimman stressitön ja edesauttaisi raskautumista!(y) Tosin kämpän tyhjennystä ja muittohommia on tiedossa kyllä, mutta yritän löytää sellasen asenteen että en tee turhaa kiirettä itselleni vaan pikkuhiljaa hoidan asioita kunnes kämppä on tyhjä.

Mukavaa kesää kaikille ja toivottavasti moni meistä plussaisi kesän aikana!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hmk2020
Paljon Tsemppiä kaikille ja toivottavasti tulee paljon plussia :love::barefoot:

@Helmiina1978 Ei oo yleensä näin lyhyt (n)Vaihdellut 25-31pv välillä nyt elokuusta - 18 alkaen. Pari vuotta sitten oli myös lyhyt kierto, jonka laitoin uusien elämäntapojen piikkiin. Silloin vaihdoin ruokavalion aika radikaalisti + lisäsin todella paljon liikuntaa. Nyt ei ole kyllä sellaistakaan.. Outo juttu. Kivutkin tosi voimakkaat o_O(n) ehkä se tästä taas..
 
@Kiemura voih :unsure: ymmärrän että olet pettynyt; niin olisin minäkin. Toivotaan että seuraavaksi näyttää jo jotain kun testaat. Sama mulla, että nyt on toiveet aika korkealla ja kyl tipun lujaa. Oon testannut jo eilen ja tänään; Mul on raskauskeiju 10 ja 25. Eilen tuli taas tosi selkeä viivanpaikka 25een. Tänään oli puhtaat testit. Eihän niissä voi vielä mitään näkyäkään mut seuraan niitä et millaisia on, ku viime kierrossa tuli noita viivanpaikkoja..

Ärsyttää kun taas (toivottavasti ei) täytyy kärsiä tästä pahoinvoinnista turhaan; mitään ruokaa ei tee mieli ja paha olo velloo. Näin oli viime oviksesta myös.
Viime kierrosta poikkeavia oireita odottelen myös; aamuvirkkuutta ja seksihimoja, joita oli kemiallisessa. (ja myös kuopuksen odotuksen alusta asti) kauheen eläviä unia oon kyl nähnyt, mut liekö sattumaa. Ja kuukautismainen särky eilen oli vähän outoa tässä vaiheessa kiertoa. Sekin alkoi kemiallisessa varhain, mut liekö sit kuitenkin siihen viittaava et meni kesken.
Kylläpä sitä taas analysoi liikaa. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
@Amore- Kertoo mun kohdalla lähinnä vain siitä, että diagnoosi on ainakin varma, kun on PCOS-diagnoosiin vaadittavat oireet ja tuollainen määrä rakkuloita. :giggle: No joo. Vaikeuttanee raskaaksi tulemista entisestään, mutta toisaalta on sitten vanhempana vielä reserviä. Painonpudotus on ilmeisesti vähentävä tekijä, joskin myös normaalipainoisillakin esiintyy PCO-tyyppisyyttä munasarjoissa. PCO ja PCOS ovat kuitenkin hieman eri juttu. Mulla on kaikki klassiset oireet veren testosteroni-arvojen kohoamista lukuunottamatta. Lääkityksenä tosiaan Metforem sokeritasapainoa tukemaan ja Terolut kuukautisia tekemään. Kun saan painoa pois, aloitetaan vielä Letrozol ovulaation saamiseksi.

Terveyskirjaston artikkeli avaa hyvin asiaa.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686

@Wintersun :love: Täällä mä tosiaan painoa pudottelen huonolla menestyksellä. Yritän tänään taas aloitella uudestaan metuja, josko maha niitä kestäisi. (y) Lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Sen verran ollaan siis saatu asioita miehen kanssa järjestykseen, että edelleen on lupa lapsen tulla. En tosin usko, että mun tilanteessa koskaan tulee ilman apuja, mutta olen kuitenkin sen asian kanssa sinut. Kunhan nyt saisi sen 10kg pois, niin pääsisi jatkamaan noita kevyitä hoitoja.

Minusta tuli viikonloppuna pienen pojan täti. :love: Tuntuu hyvältä, vaikka vähän pelkäsin katkeruuden pistävän jossain välissä. Näin ei kuitenkaan käynyt. :)

Tsempit kaikille kuumeiluun ja piinailuun ja onnittelut plussanneille. :love:
 
Kp15 ja ovista odotan. Pitäisi olla parin päivän sisään, tänään ja eilen vähän ennakoivia tuntemuksia ollut :) Miehen spermatestin tulokset tuli tänään ja näytemäärä oli normaalia pienempi. Se ei yllättänyt miestä, hän sanoi aina miettineensä, että määrä on melko vähäinen. Siittiöitä oli tosi hyvä määrä määrä, mutta liikkuvuus alentunut hieman. Ei kuitenkaan niin paljoa, etteikö luomuplussa olis hyvinki mahdollinen siltä osin. Lisäks siinä luki, että siittiöt oli tosiinsa takertuvaisia tms.

Aluks suhtauduin tietysti, että voi hitto ja tästä ei tuu mitää jne mut hetken ku mietti, googlaili ja kävi lenkillä niin fiilis aivan eri ja tuo tulos ei masentavan huono ole vaikka onkin viitteiden alapuolella hieman :) Positiiviset fiilikset kuitenkin :) Elokuussa saadaan vasta lääkärin kommentti asiaan kun on lapsettomuuspolin ensikäynti.
 
Heippa kaikille, olen uusi tässä ketjussa ja viimein sain parin päivän lukemisella ketjun kaikki viestit luettua :) Ihanaa kun jo monet ovat voineet iloita niistä ihanista plussista. Pidän kaikille peukkuja ylhäällä, jotta plussat heillekin tulisi(y)

Ja sitten vähän omaa
24v, 1. lapsi toiveissa, yritys aloitettu 03/19

Käytin yaz pillereitä n. 6 vuotta ja lopetin niiden käytön 17.2. Tyhjennysvuoto tuli heti seuraavalla viikolla ja ekat luomumenkat eli viime kuukautiset alkoivat 11.4. Kierto oli tyhjennysvuodosta alkaen siis 50, joten nyt tänään on kp49/50 kiertoni oli epäsäännöllinen jo ennen pillereiden aloittamista, joten menen tuon viimeisimmän kiertoni mukaan(y) Tänä aamuna heräsin etovaan oloon, joka kesti vain hetken, väsymystä on reilusti, tänään on ollut vatsassa tunne kuin menkat olisivat alkamassa, tämänaamuinen R-testi negatiivinen, toisen testin säästän varmaan viikonlopulle. Ensi viikolla minulla terveystarkastus ja tarkoituksena katsoa verikokeilla kilpirauhasarvot ja taidanpa myös mainita että miehen kanssa yritämme, ja olisihan se mukavaa jos joku pieni olisi tarrautunut:love: mutta en nosta toivoani liian korkealle :) jännäilyä siis luvassa.
 
Tervetuloa @Lapintyär :).

Mua täällä stressaa ku tänään ollut tosi oireeton päivä. Vähän niinkun rintoja ois kivistellyt ja muutama haalea tuntemus kohdulla mutta muuten ei enää mitään. Just ruinasin jos mies toisi kaupasta ovistestejä, mut hän on nii tylsä että ei kuulema halua kun vasta sitten kun menkat myöhässä. No sehän ei tiedä et olen jo 2x testannut raskaustestillä. :censored: Siks oisin sen ovistestin halunnut.. No pitää käydä ite huomenna jos se ei nyt tuo niitä.:D

Muoks: kummassakin lähikaupassa oli loppu ovistestit! :(
 
Viimeksi muokattu:
@Haavejuttu Oletko testaillut vielä? Entä muut piinailijalistan yläpäässä olevat?

Mä tein tänään ovulaatiotestin ja tosi haalea viiva enää tuli. Seurailen edelleen tilannetta ihan mielenkiinnosta, että alkaako testi vielä uudelleen vahvistua mulle tavanomaisen ovulaatioajankohdan lähestyessä. Mut en usko!
 
Tais tulla kyllä tuo tikuttelu tarpeeseen. Täällä kp 17 ja olisin omien vähäisten oireiden perusteella sanonut että meni vkl mutta vasta ma sain vähän väriä tikkuun ja eilen olikin vanhempi kuin testiviiva ja tänään aika tasavahva eli on varmaan näillä näppäimillä. Kävin myös eilen gynellä perustatkastuksessa ja siellä näkyi että tuloillaan olisi.. meillä kun ei ole kovin säännöllistä tuo touhuilu ja nyt ollaan aika kalenterin mukaan menty niin oon oikeesti saattanut vaan tulkita myös omaa kroppaa kokoajan väärin toki viime kierto venyy myös joten tiedä häntä. no nyt yrittetään hyödyntää tämä ja jos ei onnistu niin sitten hän kyllä lisää tikkuja ensi kiertoon (n)


Kävin siis eilen gynellä ja kaikki päällisin puolin ok, sanoi että syksyllä voi sitten halutessaan miettiä tarkempia tutkimuksia jos ei tärppää ennen sitä.

Älyttömintä tässä on se että mulla on edelleen ihme tuntemuksia joten olisin sanonut että olen raskaana menkoista huolimatta mutta tosiaan koska menkat ja eilen gyne (joka myös ultrasi pikaisesti), ja äsken tehty mielenrauha testi puhdas nega niin jostain muusta on kyllä kyse :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä