Haaveena vauva 2020

Noniin nyt on gelee royalet ostettu ja ensimmäinen syöty :D Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi tai ostaisi, greippimehua jossain kierrossa kokeilin juoda mutta oli niin kamalan makuista etten pystynyt jatkamaan sen juontia :sick: Kaikki aina sanoo että "lopeta yrittäminen, kyllä se sitten tulee" mutta jos ei olla tosissaan yritetty yhdeksään kuukauteen niin nyt sitten meinattiin yrittää ihan tosissaan ja käydä läpi kaikki poppaskonstit ja huuhaa jutut :LOL: Minua ei ainakaan yrittämällä yritys nyt stressaa, päinvastoin - olen intoa täynnä että nyt yritetään. Tosin saattaa pettymys tulla siinä vaiheessa jos ei plussaa yrittämisestä huolimatta tule.
 
Noniin nyt on gelee royalet ostettu ja ensimmäinen syöty :D Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi tai ostaisi, greippimehua jossain kierrossa kokeilin juoda mutta oli niin kamalan makuista etten pystynyt jatkamaan sen juontia :sick: Kaikki aina sanoo että "lopeta yrittäminen, kyllä se sitten tulee" mutta jos ei olla tosissaan yritetty yhdeksään kuukauteen niin nyt sitten meinattiin yrittää ihan tosissaan ja käydä läpi kaikki poppaskonstit ja huuhaa jutut :LOL: Minua ei ainakaan yrittämällä yritys nyt stressaa, päinvastoin - olen intoa täynnä että nyt yritetään. Tosin saattaa pettymys tulla siinä vaiheessa jos ei plussaa yrittämisestä huolimatta tule.
Mä lantraan sitä greippimehua vedellä, ei sitä muuten saa alas. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Jaahas, tää ei ollutkaan ilmotellut viesteistä, mutta eipä mulla oikeen oo ollu mitään asiaakaan :ROFLMAO:

Lukasin viestit läpi ja toivotaan plussia oireileville (okei, ihan kaikille)!

@peanut_butter toivotaan ja uskotaan kaiken olevan hyvin! :love:

Täällä aikalailla samat tuntemukset kun joulukuun plussakierrossa. Tosin viime plussakierrossa olin hyvin oireeton, eli tiedä tuosta taas. Menkkojen alku vaan sitten harmittaa, kun oireet ehtii toivoa nostaa. Mulla alko dpo 3 tai 4 oviskivut uudestaan ja ne vaan jatkuu ja jatkuu. Jatkuvasti kipua vasemmalla munasarjalla. Valkovuotoa tulee ja ajoittain paljonkin. Ei toivettakaan nukkua alasti :ROFLMAO:

Noh, tilanteen näkee n. Viikon päästä :)
 
Hei, täällä yks uusi kommentoija, sivusta seuraillu keskustelua kuitenkin jo jonkin aikaa! Oon siis 25-vuotias "ensikertalainen", elikkä esikoisen yritys aloitettu :) mies täyttää 25 tänä vuonna, yhteistä taivalta takana 5,5 vuotta ja meillä yhteinen omakotitalo, jossa ois huone vapaana yhdelle pienelle :p Lasten hankkimisesta ollaan keskusteltu jonkun aikaa, mies olis halunut alottaa jo aiemmin, mutta itsellä työ ja varsinkin opiskelut jarrutti aloittamista.

Nyt huhtikuun alussa aloitettu yritys, eli luovuttiin ehkäisystä. Minipillerit oli käytössä yhteensä 6 vuotta, joskus 16-vuotiaana ne aloitettiin ja välissä mentiin kolmen vuoden verran hormonikierukalla, kunnes vaihdoin taas pillereihin. Kuukautiset tulleet pillereiden takia silloin tällöin, viimeisten kolmen kuukautisten kierrot kestäneen 45, 50 ja 72 päivää, eli ei mitään käsitystä siitä, millaiseksi kierto nyt pillereiden jälkeen tasaantuu. Olin muutenkin aivan varma, ettei kuukautiset edes ala piiiitkään aikaan pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta onneksi meni vain kuukausi, kunnes alkoi vuoto ja tuli normaalina viiden päivän ajan. :) Omalla äidillä ollut paljon ongelmia kuukautisten ja raskautumisten kanssa, joten sen takia pelko ollut persauksissa.

En aiemmin viitsinyt kommentoida tänne mitään, mutta nyt päätin, että haluan päästä avautumaan tästä asiasta johonkin! Perheelle ja ystäville ei ole mitään mainittu, ainoastaan pari ihmistä tietää tästä yrittämisestä.

Wilme / 25v. / 1. / ya 4/19
 
 (y)(y):love:
Paljon plussia tosiaan toivotaan toukokuussa!
Hyviä oireita jo monilla ja plussiakin jo tälle kuulle.

Itsellä tylsä vaihe. Kuukautiset vielä runsaimmillaan.
Itsellä käytössä greippimehu n. 1dl päivittäin, inositol sekä folaatti isoina annoksina. (myo-) inositolia saa ottaa jopa 4000mg ja folaattia menee 1000mg. Lisäksi vetelen kourallisen muita lisäravinteita, jotka kuuluu aina mun käyttöön. Pidän niitä tärkeinä ja välttämättöminä.
Miten niin välineurheilua? :ROFLMAO::ROFLMAO:
Punaviini tulee sitten oviksen jälkeen käyttöön. Oon kyl miettinyt että oon varmaan ihan turhaan juomatta pisaraakaan ennen ovista. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin jatkan punaviinin nauttimista kuten aina ja yleensä. Mua se vaan rentouttaa, kun määrä pysyy vähäisenä.
 
@Helmiina1978 joo punaviini on parasta :ROFLMAO:
Raskaudessa huonon juttu on ettei saa sushii, juustoja ja punkkua. Onneks niitä ei sillon usein tee mielikään.

Ei oo vielä täällä päästy uuteen kiertoon, mut enhän mä löytänyt ovistakaan niin veikkaan et jotain tapahtuu nyt kropassa ja kierto venyy. Yleensä on kyl kellontarkka niin kyllähän se ihmetyttää, mut en kyl ennen sunnuntaita testaa. Enkä usko et tarviikaan. Ei mitään uskoa raskautumiseen vieläkään:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Päätin testata huomenna eli dpo 9 aamulla:rolleyes:. Katsoin sieltä countdown to pregnancy-sivulta että noin puolet saa positiivisen tuloksen jos on raskaana. Mulla on kaapissa vaan apteekin oma testi. Todellisia tai kuviteltuja oireita on:
- rinnat kipeät
- munasarjojen kohdalla polttelua/tuikkimista
- palelua
- väsymystä, erilaista kuin yleensä
- tänään ajoittaisia pahoinvoinnin tunteita

Taas mitään vuotoja ei ole ollut. Tulen infoamaan mitä näytti. Kertokaas muutkin piinailijat tämänhetkiset oireet (y).
 
Mullahan siis oli sitä ovuloimattomuutta ja monirakkulaisuutta, kp tänään 13 ja alkuviikosta pohdin et oliko ovulaatiota. Mut nyt viime päivät on tuntunut kipua munasarjojen kohdassa, eilen tuli kauhea määrä finnejä kasvoille ja vuotoa on tullut vielä jonkun verran päivittäin. Nyt on vaan sellainen fiilis ettei se mitää ovulaatiota ollut ja ne kivut pelkästään pcota.. Ei tässä kyl voi olla mistään varma :ROFLMAO:
 
minttumarr / 24 / 2. / lokakuussa 2019

Heippa! Ilmoittaudun uutena mukaan. Meillä on toinen vauva haaveissa kesäksi/syksyksi/talveksi 2020. Oon tällähetkellä vielä 2-vuotiaan esikoiseni kanssa kotona ja tarkoitus on syksyllä jatkaa opintoja (1v jäljellä). Taustalla myös keskenmeno ja kemiallinen raskaus ennen esikoista.

Meillä on tällä hetkellä vähän hassu tilanne: tarkoitus olisi valmistua ennen seuraavaa vauvaa, eikä yritystä vielä ole aloitettu. Tässä kierrossa miulla on kumminkin ollut tosi vahva tunne/oireet raskaudesta ja tänä aamuna päätinkin hätähousuna testata huvinvuoksi: sain selvän viivanpaikan testiin (sofi one step) aamupissasta. Iltapäivällä satuin katsomaan testiä vielä uudelleen, ja se oli selkeä haamuviiva. En kumminkaan tiedä luottaakko tähän "roskishaamuun" vai ei. Huomenna ajattelin testata uusiksi. :rolleyes:
 
Varovaiset onnittelut Hemppanen. :love: Mä sain esikoisen odotuksessa myös dpo 14 tollasen tosi haalean viivan. Liuskatestillä tein.

Haavejuttu mä oon nyt kaks kiertoa tikuttanu ovista, vaikka yritys alkaa vasta ens kuussa ja mulla menee kans noin! En saa koskaan kirkuvanpunaista viivaa. Mulla tosin ovulaatio ilmoittelee selkeesti kivuilla/jomotuksilla nii tiiän kyllä, koska se on. Se on justii silloin ku se toinen viiva on selkeesti tummentunu (vaikkakaan ei kirkuvan punanen ookaan :sneaky:).
 
@Haavejuttu joo sama mulla ku wintersunilla, tasaisesti tummeni viimekierrossakin ja sit yhtäkkiä ei mitään ja sit plussa. Nyt tässä kierrossa oli joka toinen jonkinnäköinen viiva, mutta ei yhtäkään testiajalla ja sit meni hermo. Oireista päätellen ovuloin kuitenki, et kyllä se oli mutta tikkuun ei todellakaan löytynyt. Hyvin sekavaa, mut voi johtua kyllä vuorotyön haasteista myös. Tikutan millon sattuu sopimaan.
 
Tänään oli mun eka "sallittu" testauspäivä. Kaks raskaustestiä ehdin tehdä ennen tätä. :ROFLMAO: Negatiivinen tulos tuli tänäänkin. Ovistesti oli myös lähes blanco.

Tämä mun väsymys on jotain ihan järkyttävää. Stressi aiheuttaa mulla just tämmöstä väsymystä, ja stressiä tällä hetkellä riittää. Eilen itkeä vollotin miehelle uupumustani, kun mies ihmetteli, miks oon koko tämän viikon illat maannu sängyssä enkä oo ollu sen kans olkkarissa niinku normaalisti. Kauhea aivosumu myös ja töissä on vaikea hallita tilanteita ja muistaa tehtäviä ku päässä suttaa niin pahasti. Jalkeilla olokin hikoiluttaa ja heikottaa. Muutenkin tosi hermostunut olo.

Onneksi päivä on kuitenkin aurinkoinen, ja töissä lähdetään kevätretkelle tänään. ❤ Mukavaa päivää kaikille.
 
Mä jätin tammikuiset taakseni ja palaan taas tänne. Oon ihan satavarma, että raskaus on keskeytynyt ja vuotoa odottelen. Ens to pääsen sinne lapsettomuuspolille ultraan jos ei oo vuoto vielä alkanut, ja sitten varataan uusi ensikäynti.

Toisaalta on aivan lohduton olo, miten tätä kestää? Aina mä nostan toiveita ja huonosti se päättyy joka kerta. Olin niin tyhmä kun peruin sen ensikäynnin ja varasin neuvolat ja kaikki. Pitää nyt jotenkin asennoitua tähän yrittämiseen uudelleen, koittaa keksittyä muihin asioihin ja hyväksyä että tässä mennään nyt vaikeamman kautta.

Sori tämä omanapainen vuodatus, on vaan aivan hirveä olo. Varmaan taustailen nyt jonkun aikaa, seurailen teidän kuulumisia ja palailen sitten taas.

Plussatuulia kaikille teille <3
 
@peanut_butter suuri voima Tsemppi täältä <3:( on toi tosi kurjaa, ehkä lievästi sanottuna. Mulla on kuitenkin semmonen fiilis, että kun teillä näyttää hedelmöittyminen tapahtuvan hyvin, mut sit toi kiinnittyminen ei kanna, niin voisko olla että jollain pikku hoidolla saisitte sen onnistuu. Näin toivon, että teille se pikkunen tulee syliin asti:love:
 
Täällä tapahtuu niin vauhdilla, ettei ihan kaikkea ehdi edes seurata! @peanut_butter hurjasti tsemppiä kurjan olon keskelle! Toivottavasti lopulta kaikki menee hyvin <3 @Wintersun teille kans jaksamista, kun se vauva lopulta on sylissä niin kaikki odottaminen toivottavasti tuntuu sen arvoiselta. Tai ei toivottavasti, vaan ihan varmasti! Ja kaikille aikaisin testaajille pitkää pinnaa. Mulla eka raskaus näkyi testissä vasta sitten kun testin kyljessä luvattiinkin että näkyy, eli etukäteen testailu ei paljon auttanut. Aluksi toki näkyi silloin luvattunakin aikana hyvin heikosti, mutta siitä se vahvistui ja onhan tuo tyyppi jo kovasti leikki-ikäinen nyt.

@KukkaSosuli sulla oli siis PCO? Ja siihen sait noita lääkkeitä? Kävitkö ihan terveyskeskuksessa vai yksityisellä? Oon tosi kiinnostunut kuulemaan lääkkeiden vaikutuksista. Itse kävin yksityisellä ja todettiin PCO myös, mutta ei aloitettu vielä mitään lääkettä vaan sovittiin että ensin koitan ihan vaan sokeritonta ruokavaliota muutaman kuukauden.

Nyt lopulta taas tapahtunut kropassa jotain mainitsemisen arvoista, eli tänään kp1/34-55. Tämä kierto 47 päivää, eikä vissiin mitään toivoa että ois raskaaksi voinut tulla vaikka kuin paljon ois yrittänyt. Yritettiin kumminkin. Ens kiertoon on kovasti toiveita, sokeri ei enää maistu, mut liikuntaa oon lisännyt, motivaatio tästä lisääntyy kun kevätvauvan mahdollisuus lähestyy! Pitkiä viikkoja vaan nämä odottelut!
 
Kävin eilen akupunktiossa:) homma lähti siitä, kun tuli netissä vastaan joku kirjoitus aiheesta ( ylipäätään akupunktion hyödyistä) ja rupesin kiinnostumaan voisko se myös auttaa lapsettomuuteen. Soitin paikkakuntani hierojalle, kun tiesin että hän tekee myös muita hoitoja. Hän sanoi että on saanut hyviä tuloksia näissä akupunktio hoidoissa ja sain ajan nopeesti. Tosiaan kävin eilen ja ens viikolla vielä yhden kerran. Joskos ois apua (y)
tiedän että saattaa jakaa mielipiteitä, mut näin meillä;)

Hyvää kevät päivää kaikki:)
Hei muakin kiinnostaa tuo akupunktio! Kuulitko tältä hoitajalta mitään lisätietoja, mihin se mahdollinen hyöty perustuis? Haluan ehdottomasti kuulla raporttia että oliko apua!
 
  • Tykkää
Reactions: Ilonetsijä
@Wintersun Olen niin pahoillani teidän puolesta! Miten yhdelle ihmiselle sattuukin vastoinkäymisiä peräjälkeen.. Onneksi pystytte miehen kanssa keskustelemaan asiasta. Lopulta se kesäkin menee yllättäen ohi, pian on syksy ja pääsette aloittamaan hoidot. Voimahaleja! <3

@peanut_butter Voiei, ompas kamalan piinaava tilanne! Mutta toisaalta jos testit on näyttäneet edelleen vahvaa plussaa, niin pystyisikö niihin vähän luottamaan. Helppo täältä huudella, että yritä ottaa rennosti.. Tsemppiä sinne myös paljon! <3

Täällä taas tänään alotan Terolutit ja alan valmiiksi pelkäämään menkkoja jotka tulee sitten aikalailla 2 viikon päästä. Sitten ensimmäinen Letrozol kierto, kontrolliultra kesäkuun alussa. En ole tähän juurikaan toiveita nostanut, sillä ymmärtääkseni aika harvalla tuo pienin määrä Letroja vielä kauheasti tekee. Olen asennoitunut jo syksyyn ja IVF hoitoihin.
 

Yhteistyössä