Haaveena vauva 2020

Dpo 7 ehkäpä tänään ja kovasti toivoo vaan järki sanoo et tuskin näin nopsaan on uudestaan tärpännyt. Minkäänlaisia oireita ei ole. Ei yhtikäs mitään. Ei edes niitä menkkoja edeltäviä mitkä minulla yleensä alkanut väh.vkoa ennen. Keväällä ennen plussaa kun oli nännit arat,palelti ihan kuin olisi kipeäksi ollut tulossa ja väsytti ja menkka olo. Joten..joo omanapailuksi meni.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Hei, jos mukaan mahtuu vielä, niin täällä olisi yksi haaveilija.
Olen 33v ja 3 lasta yritämme ja ehkäisy lopetimme 4/19
Kuukautiset Alko kesäkuun lopulla, eli niiden pitäis kaiken järjen mukaan alkaa kohta, ellei sitten..
En uskalla toivoa mitään, koska olen ylipainoinen mikäli-sikäli se vaikuttaa..
Raskaustesti odottaa kaapissa, koska rinnat on arat, turvottaa, väsyttää kokoajan ym
Mut nää nyt voi olla niitä kk oireitakin.
Ja kun ei tiedä tosta kierrosta, ku se on aina ollu niin sekalainen.
 
Hitsi nää olis niin paljo halvempia testejä. En vaan viitti tilata kun en halua selitellä näitä testailuja miehelle (n) se ei ymmärrä miks panna rahaa tämmöseen kun ei oo hoidot tms kyseessä eikä muutenkaa mitään ratkaisevaa iloa etsiä mitään ovulaatiota:unsure: toisaalta ihan typerää puoli ”salaa” kaupasta ostaa tikkujakaan. Plääh.
Mut nääkin tulee tavallisessa kirjekuoressa eikä siinä oo mitään mainintaa raskauskeijusta. ;) Eli voit ihan hyvin tilata! :ROFLMAO:
 
@Mary3 tervetuloo! Millos meinasit testailla?

@Binky niinhän ne taitaa tulla vaan tulee taatusti kysymys et mitä tilasit kun kuori kuitenkin on ”täynnä” jotain (n) mies yleensä ehtii noutaa postit ennen mua :cautious:

@Pilvinentaivas peukut testiin! Ei niitä oireita aina ookaan.. :rolleyes:

Ei vitsi mikä juttu. Valitin joskus ikiaika sitten joistain ovistikuista jotka jäi melkein blankoiksi (molemmat viivat siis). Oli joku virhe erä. Olin jo unohtanu koko asian kun siitä siis on aikaa. Enkä mä kaivannu mitään ”hyvitystä”, mut ajattelin sit et olishan se kiva tietysti saada ovistikut kun 10kpl meni melkein hukkaan. Mitä sieltä tuli.. 6kpl raskaustestejä :eek::confused: niinku mit vit :ROFLMAO: Okei. Mä olen (ollu) himotestaaja...jos olis noinniinku ”vanhat ajat” mut mitä ns normaali ( :ROFLMAO:) ihminen tekis 6 raskaustestillä o_O:D ja toinen kysymys MITÄ MÄ niillä teen :geek: jotenkin en usko et niitä ikinä tuun tarvii saati tekisin enää kuutta kappaletta.
Tästäkin joutui hieman taiteilemaan, onneks olin kotona ja hain postit ennen miestä:D. Tuli semmoinen jäätävä kirjekuori oriolan leimalla :LOL:
 
@Mary3 tervetuloo! Millos meinasit testailla?

@Binky niinhän ne taitaa tulla vaan tulee taatusti kysymys et mitä tilasit kun kuori kuitenkin on ”täynnä” jotain (n) mies yleensä ehtii noutaa postit ennen mua :cautious:

@Pilvinentaivas peukut testiin! Ei niitä oireita aina ookaan.. :rolleyes:

Ei vitsi mikä juttu. Valitin joskus ikiaika sitten joistain ovistikuista jotka jäi melkein blankoiksi (molemmat viivat siis). Oli joku virhe erä. Olin jo unohtanu koko asian kun siitä siis on aikaa. Enkä mä kaivannu mitään ”hyvitystä”, mut ajattelin sit et olishan se kiva tietysti saada ovistikut kun 10kpl meni melkein hukkaan. Mitä sieltä tuli.. 6kpl raskaustestejä :eek::confused: niinku mit vit :ROFLMAO: Okei. Mä olen (ollu) himotestaaja...jos olis noinniinku ”vanhat ajat” mut mitä ns normaali ( :ROFLMAO:) ihminen tekis 6 raskaustestillä o_O:D ja toinen kysymys MITÄ MÄ niillä teen :geek: jotenkin en usko et niitä ikinä tuun tarvii saati tekisin enää kuutta kappaletta.
Tästäkin joutui hieman taiteilemaan, onneks olin kotona ja hain postit ennen miestä:D. Tuli semmoinen jäätävä kirjekuori oriolan leimalla :LOL:
No johan oli juttu:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL: mitä rtestejä sit sait?:LOL:
 
@Pilvinentaivas kyllä se plussa oireettakin voi tulla. Nimimerkillä täysin puskista tein positiivisen testin, ilmat mitään oireita tai hajua et sellasen voisi tehdä.

Paljon kiitos onnitteluista kaikille. En edelleenkään usko et on oikee juttu, enemmänkin et tein sen aamun testin unessa en oikeesti... Nyt pohdin tuorejuuston syömistä, kun sitä tuntuu olevan kaikkialla ja periaatteessa on kielletty mut ei periaatteessa ole...

Testinhän eilen tein oikeesti sillä et voin hakee ne lääkkeet valmiiksi. Samalla tavalla kun tietäen sen olevan nega mutta testi on tehtävä et voi alkaa ottaa lääkkeitä/ jatkaa hoitoa... Sekava olo siis...
 
@Owlet ootko tehny ny muita testejä?

@rainbowdream PCn liuskoja ja puikkoja :LOL: sikäli hauskinta et aikanaan tein aina varmaa 10 testiä per raskaus/epäily.. tästä vikasta ylläristä tein yhden ainoan joka olikin sit kunnon plus. Siihen jäi kun koin ettei jotenkaan saanu enää ”kiksejä” niistä testeistä. No. Ainahan noi toki saa eteenpäin jos tosiaan näyttää ettei tarvetta tuu. Kai se joku aikaraja pitäs itsellee laittaa.. en mä enää ala vuosia kyttäilee olotiloja :oops:

Onko muuten muilla mitään semmosta fiilistä, te ketkä vuosia ootte jo yrittäny, että milloin sit tulis se ”stoppi” tälle kaikelle tikutukselle ja yritykselle.. siis jos kuvittelis ettei raskaus alkas? Mikä olis se ratkaiseva hetki?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mulla on huomenna dpo 1, ei 2 (y)

On kyllä aika kovat oviskivut tässä kierrossa, ei oo epäilystäkään mistä on kyse. Haluaisin vielä nyt illalla varmistella. Liekö mies jaksaa, tossa se vieressä haukottelee. :D Edelliset talletukset on -2, -3, -4.

Tervetuloa @Mary3!

Ja oon tosi pahoillani @haaveilija-31 :cry: Ootin sulta huomenna jo vahvempaa haamutestiä... Toivottavasti ensi kierrossa tärppäisi! ❤

Oon miettinyt ja yrittänyt selvittää, miten miesten siittiöille käy, kun miehet vanhenevat. Onko teillä tietoa asiasta? Onko siittiöitä spermassa vähemmän ja elävätkö vähemmän aikaa kohdussa? Googlesta kun etsin niin tuli lähinnä sellaisia vastauksia, että kromosomivirheisiä siittiöitä on vanhemmilla miehillä enemmän, ja yleisesti että miehen hedelmällisyys laskee 40 ikävuoden jälkeen. Mun mies on jo ylittänyt sen iän. Hän alkoi syödä foolihappoa tällä viikolla mun pyynnöstä, sen pitäisi vaikuttaa tohon kromosomihäiriöjuttuun. (y)
 
Omanapailen vielä vähän tuosta ovulaatiosta. Olen kaks päivää ihmetellyt kun tuntuu menkkakipujen tapaista kipua alamahalla ja piti sanoa asiasta tänään gynellä mutta unohtui. Kun tuli tuo ovisplussa niin tajusin että ovulaatiokipujahan ne on ollut! :LOL: Ei ole ennen ollut näin selviä kipuja eikä kyllä noin selvää plussaakaan. Voikohan olla että ovulaatio on ollut edellisissä kierroissa jotenkin heikompi kun viiva ollut vain hieman kontrolliviivaa tummempi eikä kipuja (n) Kohta kellistän miehen ja sitten saakin jännätä pari viikkoa että joko vihdoin tärppäisi tästä kierrosta (y)
 
@Pilvinentaivas kyllä se plussa oireettakin voi tulla. Nimimerkillä täysin puskista tein positiivisen testin, ilmat mitään oireita tai hajua et sellasen voisi tehdä.

Paljon kiitos onnitteluista kaikille. En edelleenkään usko et on oikee juttu, enemmänkin et tein sen aamun testin unessa en oikeesti... Nyt pohdin tuorejuuston syömistä, kun sitä tuntuu olevan kaikkialla ja periaatteessa on kielletty mut ei periaatteessa ole...

Testinhän eilen tein oikeesti sillä et voin hakee ne lääkkeet valmiiksi. Samalla tavalla kun tietäen sen olevan nega mutta testi on tehtävä et voi alkaa ottaa lääkkeitä/ jatkaa hoitoa... Sekava olo siis...
Mulla oli oireeton lähes koko raskaus. Ei tarkoita mitään! Toivon sulle kaikkea hyvää :love:
ja kato vaan et on pastöroidusta maidosta tehty tuote. Kotimaiset vissiin pitäis olla (y)
 
@Apustaja kyllähän ikä vaikuttaa hieman simppoihin omalla tavallaan.. Mutta ei samalla tavalla kuin munasoluihin. Tämä on kovin yksilöllistä ja elintavat voi vaikuttaa jopa enemmän kuin ikä. Ja siittiöihin vaikuttaa jopa miehen oman äidin elämäntavat raskausaikana. Eli nuorella voi olla jopa huonommat kuin terveillä elintavoilla olevalla ”nelikymppisellä”. Mieshän voi tulla koko ikänsä isäksi toisin kuin nainen...äidiksi..
Se et sun mies on yli 40v ei välttis vaikuta mitenkään. Jos simpoissa olisi vikaa niin voi olla vaikea sanoa onko vika tullut nyt vai olisiko se ollut jo 30v. Toisekseen (kokemusta!!) simppojen ”laatu” hoitomielesdä voi vaihdella jopa kerrasta ja näytteestä Toiseen

@Wintersun ymmärrän. Mun mielestä pistettä on ollut vaikea laittaa ylipäätään vaikka mielenterveys ja jopa parisuhde meinasi romuttua aikanaan. Ja vieläkin mä tässä elättelen toiveita :oops: mut kaippa se oman pään kannalta pitäs sit joskus vaan sulkea tämä kirja ja nauttia muista asioista :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Omanapailen vielä vähän tuosta ovulaatiosta. Olen kaks päivää ihmetellyt kun tuntuu menkkakipujen tapaista kipua alamahalla ja piti sanoa asiasta tänään gynellä mutta unohtui. Kun tuli tuo ovisplussa niin tajusin että ovulaatiokipujahan ne on ollut! :LOL: Ei ole ennen ollut näin selviä kipuja eikä kyllä noin selvää plussaakaan. Voikohan olla että ovulaatio on ollut edellisissä kierroissa jotenkin heikompi kun viiva ollut vain hieman kontrolliviivaa tummempi eikä kipuja (n) Kohta kellistän miehen ja sitten saakin jännätä pari viikkoa että joko vihdoin tärppäisi tästä kierrosta (y)
Haavejuttu. Hmm. Vaikee sanoa. Musta tuntuu etten oo ku kerran elämässä kokenu semmoisen klassisen kivun tai en oo osannu kuulostella :LOL: mut aina kannatta kellistellä nyt olan takaa :rolleyes::love:
 
Onko muuten muilla mitään semmosta fiilistä, te ketkä vuosia ootte jo yrittäny, että milloin sit tulis se ”stoppi” tälle kaikelle tikutukselle ja yritykselle.. siis jos kuvittelis ettei raskaus alkas? Mikä olis se ratkaiseva hetki?
Seuraa avautuminen. Olemme siis yrittäneet vasta reilun vuoden, en todennäköisesti ovuloi luomuna juurikaan (PCO) ja Letrozoleilla on saatu nyt heinäkuussa ekaa kertaa ⁸ovulaatio aikaan. Jokunen raskaustesti tuli toiveikkaana tehtyä viime vuonna, mutta luovuin siitä nopeasti koska se on niin raskasta. Olen myös huomannut että oireita on aina jos niitä haluaa olevan, en pidä niistäkään enää kirjaa.

Lapsettomuustutkimukset ja -hoidot ovat olleet henkisesti ja välillä fyysisestikin yllättävän rankkoja. Jo tässä vaiheessa! Ajoittain joutuu luopumaan oman kehonsa autonomiasta täysin, on määrätty kaikenlaisia nappeja ja piikkejä joista en kaikista edes tiedä miksi tai "varmuuden vuoksi". Ja lähinnä siis kuitenkin vain syön erilaisia pillereitä. En muuten halua kuulostaa siltä, että valitan hoidoista. Päin vastoin, hoito on pääosin ollut loistavaa ja olen niin iloinen asuessani Suomessa, jossa saan nämä hoidot lähes ilmaiseksi. Kyseessä on omassa päässä oleva ongelma.

Tunnen IVF-hoidot läpikäyneitä henkilöitä ja olen lueskellut jonkin verran blogeista, ja täytyy sanoa ettei minusta olisi siihen. Olemme siis tulleet siihen lopputulemaan että yritys loppuu näihin ovulaation induktiohoitoihin, suunnilleen vuodenvaihteessa. Sitten tämä ajanjakso päättyy, ja keskityn elämässä muihin asioihin. Luomuraskaus ei toki ole poissuljettu.
 
IMG_20190725_225015__01.jpg

Äsken tein vielä ovulaatiotestin. Vasemmalla tiistaina tehty, keskellä päivällä tehty ja oikealla äsken tehty. Äsken tehty on juuri sen näkönen mitä aiemmissa kierroissa olen saanut ja pitänyt plussana, eli tasavahvat tai aavistuksen vahvempi viiva. Muutamassa tunnissa viiva muuttuu noin radikaalisti, joten ehkä edellisissä kierroissa olen testannut esim pari tuntia liian myöhään. No mutta eiköhän riitä jo nämä mun ovulaatiotesteistä jaarittelu, nyt pitää lähteä se mies kellistämään ennen kuin on liian myöhäistä! :LOL:
 
Kiitos teille, ootte ihania :love:

Nyt aiotaan tehdä kaikkemme raskautumisen eteen. Mä jatkan painon pudotusta, otan nyt greipin käyttöön että saisin paremmat ovislimat aikaseks, talletellaan 2 päivän välein about kp10-ovulaation väli. Mies alkaa myös syömään foolihappoa, ottaa monivitamiinit käyttöön ja menee lähiaikoina lääkäriin pyytämään päästä verikokeisiin kattomaan missä testosteronit yms seilaa.. tää uus kierto otetaan kunnolla haltuun (y):giggle:
Ovista testaan edelleen kuumeisesti ja mietinkin tilaisinko jostain testejä vai jatkanko pregcheckeillä.
Kunhan sais muutaman kilon vielä pois niin sit marssin yksityiselle gynelle jos sais apua luteaalivaiheeseen ja kierron tasaamiseen.

Joku kysyikin luteaalivaiheesta. En tiiä oikeestaan mitä se on ollut, kun en oo ovuloinu kuin kolmesti tän yrityksen (1v2kk) aikana,vai neljästi. Ja näissä ollu primolut käytössä.

Ihan jees fiiliksellä tähän kiertoon, jos nyt ois se meiän kuukaus :love::love:
 
katso liitettä 7407

Äsken tein vielä ovulaatiotestin. Vasemmalla tiistaina tehty, keskellä päivällä tehty ja oikealla äsken tehty. Äsken tehty on juuri sen näkönen mitä aiemmissa kierroissa olen saanut ja pitänyt plussana, eli tasavahvat tai aavistuksen vahvempi viiva. Muutamassa tunnissa viiva muuttuu noin radikaalisti, joten ehkä edellisissä kierroissa olen testannut esim pari tuntia liian myöhään. No mutta eiköhän riitä jo nämä mun ovulaatiotesteistä jaarittelu, nyt pitää lähteä se mies kellistämään ennen kuin on liian myöhäistä! :LOL:
Tärppionnea!

Mulla on tosi hyvä fiilis, kun oli näin selkeä ovulaatio tässä kierrossa limoineen ja maha- ja nännikipuineen ja talletukset osui hyvin kohdilleen. Tuli tärppiä tai ei, niin kiva huomata että kroppa toimii edelleen, vaikka viime kierto oli outo. Lyhyehkö kierto tästäkin on tulossa, 28-päiväinen. Mä oon niin onnellinen, kun sain tänään yhden tosi ison stressin aiheen pois päiväjärjestyksestä (joka on vaivannu mua aika lailla 24/7 viimeiset 14 kuukautta ellei kauemminkin) ja elokuussa päättyy eräs toinen suuri stressin aihe (joka on ollu myös päivittäin läsnä jo neljä vuotta). Voisi sanoa, että on tosi kevyt olo henkisesti pitkästä aikaa. :) Toivottavasti se tietää hyvää myös tämän vauvahaaveen kannalta.
 

Yhteistyössä