Haaveena vauva 2020

@Tammityttö juu mulla on pcos, ennen kuopuksen tärppiä kokeilin geleetä mutta sain siitä järkyt vatsakivut jätin sen sit pois. Tästä inositolista en oo ikinä kuulukaan, kerros siitä lisää?
Inositolin tai myoinositolin ajatellaan vaikuttavan ns insuliiniherkistäjänä, tavallaan metformiinin ”lääkkeetömänä” korvikkeena. Kamaa on apteekeissa myoinosiotoli-foolihappo yhdistetelmävalmisteena (sika kallis) ja sit esim solgarilla on puhdas inositoli 500mg. En tosin oo täysin löytäny mistään kuinka näiden kahden pitoisuutta vois verrata. Solgar on meinaan miedompi mut halvempi. Tuon ajatellaan vaikuttavan muutenki ”hermostoon”@ jne niin olen sit popsinu. Lumetta tai ei niin jotenki oon energisempi :ROFLMAO:
 
Miehen simpoista.
Kyllähän ne 4-kympin jälkeen alkaa huonontua. Mun mies 47 ja tuli isäksi tosiaan pari vuotta sitten 3. kierrosta ja nyt kaksi kertaa helmikuun jälkeen tärpännyt, vaikka raskaudet ei jatkuneet. Mies polttaa ku korsteeni ja on stressiä. Syötin hänelle tässä kesäkuussa hetken royal gelee ja myo-inositol sekä sinkkiä, macaa. Hän ei ole innokas niitä ottamaan, koska viimeksikin nappasi niin nopeasti. Olkoot. Tästä ku:sta kun päästään niin ehkä syötän hänelle macaa ja royal gelee... Mut nää mun munikset ja värkit tässä ehkä oleellisemmat on... (n)

Teen joka aamu pc:n, rsfu:n ja one stepin liuskat. Ihan kuin tänään kaikki olis vähän haalentuneet eiliseen verrattuna. o_O parempi ois niin.
Mitään oireita mulle ei oo tullut siitä metotreksaatista(annettu ke) ; eiooo kipuja ei vuotoa. Koko ajan kuitenkin tuntuu et olisin kävelevä aikapommi.
Meil on kylpyläreissu 140km päässä la-ma. Vähän kauhulla odotan et jos tuleekin jotain. Onhan siellä yliopistotasoinen Sairaala, mut mies ei oo mukana joten mihin nuorimman laitan...
 
@haaveilija-31 sotasuunnitelma kuulostaa hyvältä! Ihana kun puhallatte miehen kanssa yhteen hiileen.

@Helmiina1978 ompas kinkkinen tilanne. Osaisiko ne terveyskeskuksessa sanoa että onko turvallista lähteä reissuun? Itseä kanssa kyllä hirvittäisi tuossa tilanteessa lähteä, vaikka eihän se 140km nyt ihan hirveän pitkällä ole. Sen voi ajaa kotiin jos ei ole tulipalohätä. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mulla on huomenna dpo 1, ei 2 (y)

On kyllä aika kovat oviskivut tässä kierrossa, ei oo epäilystäkään mistä on kyse. Haluaisin vielä nyt illalla varmistella. Liekö mies jaksaa, tossa se vieressä haukottelee. :D Edelliset talletukset on -2, -3, -4.

Tervetuloa @Mary3!

Ja oon tosi pahoillani @haaveilija-31 :cry: Ootin sulta huomenna jo vahvempaa haamutestiä... Toivottavasti ensi kierrossa tärppäisi! ❤

Oon miettinyt ja yrittänyt selvittää, miten miesten siittiöille käy, kun miehet vanhenevat. Onko teillä tietoa asiasta? Onko siittiöitä spermassa vähemmän ja elävätkö vähemmän aikaa kohdussa? Googlesta kun etsin niin tuli lähinnä sellaisia vastauksia, että kromosomivirheisiä siittiöitä on vanhemmilla miehillä enemmän, ja yleisesti että miehen hedelmällisyys laskee 40 ikävuoden jälkeen. Mun mies on jo ylittänyt sen iän. Hän alkoi syödä foolihappoa tällä viikolla mun pyynnöstä, sen pitäisi vaikuttaa tohon kromosomihäiriöjuttuun. (y)
Mun mies on vanhempi, kävi jo siinä vaiheessa kun yritystä takana 8kk testeissä. Eka vajaasta näytemäärästä oli hitaat siittiöt, meni ihan mieli maahan. Mutta sit mies alkoi syömään monivitamiinia missä foolihappo ja sitten lykopeenia. Ja kolmen kk päästä tulos: hedelmällisyyskyky hyvä(y) ei suositeltu jatko tutkimuksia miehelle. Eli vannon vitamiinien nimeen:ROFLMAO:
Tsempit teille:p
 
Mun mies on vanhempi, kävi jo siinä vaiheessa kun yritystä takana 8kk testeissä. Eka vajaasta näytemäärästä oli hitaat siittiöt, meni ihan mieli maahan. Mutta sit mies alkoi syömään monivitamiinia missä foolihappo ja sitten lykopeenia. Ja kolmen kk päästä tulos: hedelmällisyyskyky hyvä(y) ei suositeltu jatko tutkimuksia miehelle. Eli vannon vitamiinien nimeen:ROFLMAO:
Tsempit teille:p
Kiitos vastauksesta ja tsempistä! Tsemppiä myös teille! Kiitos myös @Tammityttö ja @Helmiina1978 vastauksistanne.

Mun mies ei tykkää syödä mitään lisäravinteita ja tuota lykopeenia en viitsi tässä vaiheessa edes ehdottaa, mutta foolihapon aloitti niin se on jo erävoitto. ;) En tiedä paljonko (luumu)tomaatissa itsessään on lykopeenia ja paljonko sitä pitäisi syödä, että sillä olisi sperman laatuun vaikutusta. Miehellä on huomattavasti terveemmät elintavat kuin minulla, ja hän saa varmasti ruuasta enemmän vitamiineja ym kuin minä. Ei ole koskaan tupakoinut ja alkoholia käyttää hyvin kohtuudella ja herkkuja syö aika vähän. Että miehen osalta en ole huolissaan muusta kuin iän tuomasta siittiöiden laadun/määrän heikkenemisestä. Mun elintavoissa ja ruokavaliossa on enemmänkin petrattavaa.

Hieno juttu @Minic! Toivottavasti stressin helpottuminen toisi plussan myös sinulle! :love:❤
 
Tein tänään testin, koska tyhjennyksestä nyt 6vk. Viikko sitten oli nega. Ja nyt :eek: ehkä jotain, toki testi on tuo sofin one step, joten katsotaan :cautious: voipi olla vain viivan paikkakin, kun niitä tuntuu niihin tulevan.
Tilasin raskauskeijulta ovistestejä ja otin pari noitakin, joten testailen niillä nyt pari pv ja katson tilannetta ja ehkä haen sit apteekin oman myös, se on mun luottotesti :D

Mutta jos tämä nyt olisi näin, niin onko kukaan palauttanut raskauskeijun tuotteita? tai siis lähinnä koskeeko palautus testejäkin (n) Tilasin niitä clearbluen kalliita, niin en niitä viitsisi jättää kaappiinkaan, jos niille sitten ei olekaan tarvetta

Kuvaa en siitä osaa ottaa, viiva on siis selkeästi nähtävillä ja hetikun testissa väri alkoi kulkea tajusin, että siihen tulee toinenkin viiva (n) Mutta mun kamera on niin huono, ettei sillä saa selvää kuvaa :rolleyes:
Mutta tämä toki selittäis sen ettei kk vieläkään ole alkanut ja olisko ne alkuviikon tuhrut/limat voineet olla kiinnittymistä (n) Koskaan ennen ei kyllä oo ollu mitään kiinnittymisvuotoa.
On tässä nyt mietittävää viikonlopulle, kyllästän teidät tällä asialla nyt viikonlopun,en taida vielä miehelle kertoa ennenkun tulee kunnon viiva, jos tulee :love:

Anteeksi omanapailu :oops:
 
Mun mies on vanhempi, kävi jo siinä vaiheessa kun yritystä takana 8kk testeissä. Eka vajaasta näytemäärästä oli hitaat siittiöt, meni ihan mieli maahan. Mutta sit mies alkoi syömään monivitamiinia missä foolihappo ja sitten lykopeenia. Ja kolmen kk päästä tulos: hedelmällisyyskyky hyvä(y) ei suositeltu jatko tutkimuksia miehelle. Eli vannon vitamiinien nimeen:ROFLMAO:
Tsempit teille:p
Vähän tähän aiheeseen myös: meillä mies sai aavistuksen hitaasti liikkuvan tuomion, mutta inseminaatioerässä liikkuvia olikin yli 40% mikä on hyvin yli sen normaalin 34% (y)

Kaikki oireet viittaa menkkoihin, mutta pakko käydä yksi testi ostamassa jotta uskaltaa huomenna ottaa pari lasia viiniä :rolleyes:
 
@em85 ehkä kantsii hakee ny toinen testi. Esim pc. Eiks tääl joku saanu pelkällä vedellä punaisen viivan noihin. Näkyi kuvassakin. Ja toisaalta taas sit osa ei saa juur mitään raskaanakaan? Tai sit koska sulla taustalla km niin pyydä lähete verikokeeseen
 
Pahottelut kp1 kohdanneille ja negan tehneille.

Muutamat jännittää, tsemppiä piinapäiviin!

@Kiemura lla jännät päivät!!

@Owlet saatko kunnan kautta heti ultraa vai meinaatko mennä yksityisesti? Toivon niin todella, että on ihan "oikea" raskaus.:love:

Mun "pakko" tulla raskaaks vaan pahenee ja pahenee. Viime kierrossa oli jo pakottava tarve. Nyt on vaan pahempi. En kestä.
 
Tein tänään testin, koska tyhjennyksestä nyt 6vk. Viikko sitten oli nega. Ja nyt :eek: ehkä jotain, toki testi on tuo sofin one step, joten katsotaan :cautious: voipi olla vain viivan paikkakin, kun niitä tuntuu niihin tulevan.
Tilasin raskauskeijulta ovistestejä ja otin pari noitakin, joten testailen niillä nyt pari pv ja katson tilannetta ja ehkä haen sit apteekin oman myös, se on mun luottotesti :D

Mutta jos tämä nyt olisi näin, niin onko kukaan palauttanut raskauskeijun tuotteita? tai siis lähinnä koskeeko palautus testejäkin (n) Tilasin niitä clearbluen kalliita, niin en niitä viitsisi jättää kaappiinkaan, jos niille sitten ei olekaan tarvetta

Kuvaa en siitä osaa ottaa, viiva on siis selkeästi nähtävillä ja hetikun testissa väri alkoi kulkea tajusin, että siihen tulee toinenkin viiva (n) Mutta mun kamera on niin huono, ettei sillä saa selvää kuvaa :rolleyes:
Mutta tämä toki selittäis sen ettei kk vieläkään ole alkanut ja olisko ne alkuviikon tuhrut/limat voineet olla kiinnittymistä (n) Koskaan ennen ei kyllä oo ollu mitään kiinnittymisvuotoa.
On tässä nyt mietittävää viikonlopulle, kyllästän teidät tällä asialla nyt viikonlopun,en taida vielä miehelle kertoa ennenkun tulee kunnon viiva, jos tulee :love:

Anteeksi omanapailu :oops:
Toivottavasti viiva vahvistuisi! :):love: ehkä noi oli sulla kiinnittymisvuotoa! mulla sama että en aio kertoa miehelle jos jossain vaiheessa saan haalean viivan ennen kuin se on ihan selkeä viivanoloinen. En haluaisi lannistaa/innostaa jos se sitten katoaisikin :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: em85
@haaveilija-31 ikävä kuulla että ei tärpännyt, mutta hienoa, että katse on jo uudessa yrityksessä :)

@Apustaja ja @Minic ihana kuulla kunnon oviksesta ja hyvästä filiksestä - olen iloinen ja toiveikas teidän puolesta! (y)

Hmm, pitäisiköhän minunkin yrittää saada mieheni ottamaan foolihappoa tai jotain monivitamiinia. Hän täyttää juuri 40. Elintavat ovat ihan ok, mutta jonnin verran olisi parannettavaakin - tosin mieheni jos lukisi tämän niin olisi varmasti jyrkästi eri mieltä :D Pitääpä joka tapauksessa ottaa asia puheeksi :)
 
@Karvakorvat tuttua tunnette menneiltä ajoilta :oops: tuntui et ku menkat aina alkoi mä melkein ”oksensin” ahdistuksesta ja vihasta elämää kohtaan. Tuntu et kukaan muu ei oo samassa tilanteessa :( ihan :poop: fiiliksiä

@Kiemura okei(y)

@em85 ja niin siis mulla on kans yhdessä raskaudessa tullu (?) kaiketi kiinnittymisvuotoa tai mitä lie olikaan. Dpo6 alko niukka ruskea limailu jota tuli pari päivää kupin pohjalle ja sit loppu ku seinään. Dpo9/10 tuli plus (y) eihän se mikää mahottomuus oo raskautua suoraan!

Joo ei ne miehet yleensä helpolla myönnä et kantsis mitään lisäravinnetta ottaa. Se on kova isku ”miehisyydelle”. Mulla on mies kans yli 40 ja elintavat priimaa. Liikkuu, on lihasta ja ei läskiä, syö enemmän kasvista kun itse ikinä. Ei polta ei juur juo punkkua kummempaa. Silti simppoissa oli ”jotain pientä” aikanaan hoidoissa jo 10v sitten, mutta ei se silti suostunu myöntää et pari nappia päivään vois olla ok :oops: kyllähän se ketutti kun itse oli kaiken rääkin kohteena ja toinen olis voinu vaivautua popsimaan pari viitamiinia. Ok, eihän ne tietysti välttis olis mitää muuttanu kun syö kaikkee terveellistä mutta silti :mad: No saman ukon kans luomuraskauksiakin joten riittävän hyvät lienee :LOL:
 
Digitaalisesta tuli äsken negativiinen. Tänään kp 49/32-38 Alan vahvasti epäillä, että olen joko omassa päässäni kuvitellut raskausoireita tai sitten erittäin alkuvaiheessa on tapahtunut keskenmeno, joka ei ole vain tullut ulos..
 
Omanapainen asia mutta yhtäkkiä masentaa:cry: Tuleeko tästä koskaan yhtään mitään... Alkoi vatsaa turvottaa ja vatsalihaksia kramppaamaan illalla ihan niinkun sillon kun spontaani keskenmeno alkoi. Jos tämäkin on hetki ettei keho anna mahdollisen alkion kiinnittyä/lähteä kasvamaan. Mulla on vaan olo että miten mulle vois käydä niin hyvin että saisin joskus olla raskaana ja elävän vauvan syliin.:(
 
Mun miehellä taas on ihan kauhee ruokavalio, jota oon onnistunut omalla aktiivisuudella kohentaa. Teen joka aamu sille smoothiet ja teen ruoat ite. Mut heti kun se on töissä, vetää kaikkee kökköä napaan ja öisin herkuttelee salaa. Mua ärsyttää ihan sikana se. Hän on nuori kylläkin, mut jos elintavat on tommoset niin alkaa mietityttää et vika ei varmaan oo pelkästään mussa, vaikka oonkin jo 34.
Pidin kyllä semmosen saarnan tossa joskus hänelle asiasta, et ainakin jotain meni perille. On ottanut sen jälkeen vitamiinit ihan kiltisti ja salaattia lautaselle ilman käskemistä. Limuakaan ei (tietääkseni) mee joka päivä. Toi smoothie on siitä hyvä et sinne voi piilottaa macat yms poppakonstit :LOL: Ei oo huomannut mitään :ROFLMAO:


Kiva ku pääsi piinailee oikeesti pitkästä aikaa, kaikki on mennyt nappiin täälläkin ja eilen oli jäätävät vv:t:eek: vaihdoin pikkarit kahdesti eilen.:whistle:
Toivottavasti se meinaa jotain. Toisaalta ei haittaa jos ei, nimittäin meillä on hyviä reissuja tiedossa syksyyn ja muitakin isoja muutoksia. Ihanat muutama kk edessä!:love:

@haaveilija-31 pahoittelut uudesta kierrosta:(
 
Joku kysyi miten syö ja juo raskautta yrittäessä. Itse pyrin syömään mahdollisimman monipuolisesti mutta en vielä niin kuin raskauden aikana pitäisi. Silloin pitää vältellä joitakin mieliruokia ja kun sitä ei ikinä tiedä meneekö raskautumiseen vaikka vuosia vai tapahtuuko se ikinä niin ei viitsi elää turhaan liian rajotteisesti. Syön mama vitamiinejä jo tai oon syönyt jo useamman kuukauden kun yrityksen aloitus alkuun vähän venyi :D miehelle tyrkytän monivitamiinitablettia... Alkoholia käytän nykyään hyvin harvoin muutenkin ja viime aikoina en oo tykännyt korkeintaan paria enempää juoda jos on jotkut juhlat. Tulee välteltyä semmosta "ryyppäämismeininkiä".

Jes tänään kp7 ja vaikuttaa kun vuotoa ei enää tulisi... näin jotain seksiuntakin ja halut vaikuttaa olevan heräämään päin :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Jaa olisiko kuitenkin viivanpaikka vain testissäni. Ehdin jo pienen hetken innostua,mutta tosiaan nuo testit on niin tunnettuja tuosta viivanpaikasta,joten miksi omanikaan olisi muuta.
Taidanpa vertailun vuoksi kotiin päästyä dipata sellaisen veteen ja vertailla aamulliseen testiini :ROFLMAO:
En nyt löytänyt sitä vesitikkua täältä ketjusta..

Toki ehkä haen vielä tuon apteekin oman ja teen sen, niin voin ainakin olla aivan varma.
Pc antaa mulle yleensä tosi myöhään minkäänlaista viivaa, niin sillä en tykkää käyttää niitä.
 
A83D4646-0036-4AA3-8907-B5907F05F4DA.jpeg
Jaa olisiko kuitenkin viivanpaikka vain testissäni. Ehdin jo pienen hetken innostua,mutta tosiaan nuo testit on niin tunnettuja tuosta viivanpaikasta,joten miksi omanikaan olisi muuta.
Taidanpa vertailun vuoksi kotiin päästyä dipata sellaisen veteen ja vertailla aamulliseen testiini :ROFLMAO:
En nyt löytänyt sitä vesitikkua täältä ketjusta..

Toki ehkä haen vielä tuon apteekin oman ja teen sen, niin voin ainakin olla aivan varma.
Pc antaa mulle yleensä tosi myöhään minkäänlaista viivaa, niin sillä en tykkää käyttää niitä.
En mäkään tähän hätään mut tässä on netist löytyny vastaava kuvaA83D4646-0036-4AA3-8907-B5907F05F4DA.jpeg
 
Mulla oli joskus pari vuotta sitten suuret suunnitelmat kuinka kertoisin miehelle raskaudesta, mutta hoidoissa se on ollu liian tietoinen siitä koska mitäkin tapahtuu et sen olis voinu yllättää... Tää, mitä sitten onkaan, oli itsellekin niin mysteeri et oli pakko tutkia sitä ekaa testiä monessa valossa et ei siinä salailu. Eilen sen digin kanssa olin vaan näyttämässä et siin on oma laskuri niin sit se plussa siihen päätähti, että... Se niistä yllättämisistä :cautious:

Nyt ei nännit oo enään kipeet :( se oli se mun ainoo "oire". Tai on ne vähän kun painaa, mutta ei nii paljon ku aikasemmin.

@Karvakorvat oon ollu julkisella niissä hoidoissa, joten siellä lääkäri sanoi et luultavasti haluavat tarkistaa vaikka luomuna tulisikin plussa. Lähinnä kun on ne ivf-suunnitelmat. Ajattelin maanantaina ottaa niihin yhteyttä.
 

Yhteistyössä