Haaveena vauva 2020

Mulla oli joskus pari vuotta sitten suuret suunnitelmat kuinka kertoisin miehelle raskaudesta, mutta hoidoissa se on ollu liian tietoinen siitä koska mitäkin tapahtuu et sen olis voinu yllättää... Tää, mitä sitten onkaan, oli itsellekin niin mysteeri et oli pakko tutkia sitä ekaa testiä monessa valossa et ei siinä salailu. Eilen sen digin kanssa olin vaan näyttämässä et siin on oma laskuri niin sit se plussa siihen päätähti, että... Se niistä yllättämisistä :cautious:

Nyt ei nännit oo enään kipeet :( se oli se mun ainoo "oire". Tai on ne vähän kun painaa, mutta ei nii paljon ku aikasemmin.

@Karvakorvat oon ollu julkisella niissä hoidoissa, joten siellä lääkäri sanoi et luultavasti haluavat tarkistaa vaikka luomuna tulisikin plussa. Lähinnä kun on ne ivf-suunnitelmat. Ajattelin maanantaina ottaa niihin yhteyttä.
Halaus. Mä ymmärrän ton niiiiin hyvin. Kyllähän näissä hetkissä on karissu se ”yllätysmomentti” mitä joskus itsekin haaveili. Hoidoissakin mies aina sit todennu että no, ultrassa vasta uskoo mihinkään. Et joo. Yleensä vastaus plussatestiin on ollu semmonen ”jaha”..

Ja joo ei ne oireet sano aina mitään. Kuten oon Ennenki sanonu mulla on 8 raskautta takana ja kaikissa eri oireet ja oireettomuudet. Missä tissit kipeet missä tyhjät nahkapussit, missä oireita jo oviksesta ja missä vasta rv6 pieni pahanolon aalto. Mitään oksenteluja ei ainoassakaan ja ihan oikeita vauvallisia raskauksia olleet. Halaus.
 
@Wintersun ei mun mielestä oo koskaan yrittänyt kiinnittyä. Toisaalta lääkäri epäili vikassa inssissä et on ollu ne aikaisemmat liian aikaisin, et en sit tiedä. Oon uskossa et ei oo ollut kiinnittymis yritystä.

@Tammityttö juu, mieskin on ollut sitä mieltä ettei liikaa innostusta. Varmaan sit ehkä uskon et on totta, jos ultrassa näkyy jotain ja oikeessa paikassa. Oon aika vakuuttunut et vähintään on väärässä paikassa (n)
 
@haaveilija-31 ikävä kuulla että ei tärpännyt, mutta hienoa, että katse on jo uudessa yrityksessä :)

@Apustaja ja @Minic ihana kuulla kunnon oviksesta ja hyvästä filiksestä - olen iloinen ja toiveikas teidän puolesta! (y)

Hmm, pitäisiköhän minunkin yrittää saada mieheni ottamaan foolihappoa tai jotain monivitamiinia. Hän täyttää juuri 40. Elintavat ovat ihan ok, mutta jonnin verran olisi parannettavaakin - tosin mieheni jos lukisi tämän niin olisi varmasti jyrkästi eri mieltä :D Pitääpä joka tapauksessa ottaa asia puheeksi :)
Mulla mies ei ollut kovin innostunut ottaa vitskuja aamuisin, mut kun näki et ne on varmaan auttanut niin nyt ihan itse kaivaa purkit kaapista :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Tänne on tullut niin paljon viestejä parissa päivässä. Tsemppiä kaikille tilanteisiin ja plussatuulia!

Mä syön niinkuin normaalistikin syön siihen plussaan asti. Syön toki metformiinia ja mammavitskuja joka päivä. Macaa en oo aloittanut tässä kierrossa kun on ollut niin paljon reissuja. Terot on sit käytössä joka kierron lopussa. Painoa on tullut lisää kesän aikana, että nyt on kyl pakko ottaa itteä niskasta kiinni kun se painonpudotus on tehokas keino PCOSää kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Omanapainen asia mutta yhtäkkiä masentaa:cry: Tuleeko tästä koskaan yhtään mitään... Alkoi vatsaa turvottaa ja vatsalihaksia kramppaamaan illalla ihan niinkun sillon kun spontaani keskenmeno alkoi. Jos tämäkin on hetki ettei keho anna mahdollisen alkion kiinnittyä/lähteä kasvamaan. Mulla on vaan olo että miten mulle vois käydä niin hyvin että saisin joskus olla raskaana ja elävän vauvan syliin.:(
Mä allekirjoitan tän, vaikka meillä on vasta 3yk menossa. Epäilyttää, että voiko mulle niin hyvin käydä, että vauva saataisiin juurikin elävänä syliin. Oon ihan vakuuttunut että ongelmia tulee oleen yhtä sun toista. Meillä on kyllä selvät sävelet että lähetään hoitoihin jos ei luomuna koti-insseillä onnistu ja sit viimeisenä hakeudutaan adoptioon jos ei hoidoillakaan onnistu. Meillä on myös tiedossa, että jos on munissa tai simpoissa niin vikaa ettei niillä onnistu niin sit lahjasoluilla (sisko on luvannut jo heti yrityksen alussa, että häneltä saa jos ikinä tarve tulee ;___; <3). Eli me on keskusteltu hommat selväksi ja jollain lailla meille lapsi tulee kyllä aikanaan :).

Huh hoijakkaa tulipa kauhean pitkä teksi taas, sori

Olen nyt yrittänyt käydä ahkerammin lukemassa niin pysyn kärryillä mikä tilanne on kenelläkin. Muutenkin toki piinaviikkoina on vaikeampi pysyä täältä poissa kun ajatukset on jatkuvasti mahassa, että entäs jos siellä joku olisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
Pahottelut kp1 kohdanneille ja negan tehneille.

Muutamat jännittää, tsemppiä piinapäiviin!

@Kiemura lla jännät päivät!!

@Owlet saatko kunnan kautta heti ultraa vai meinaatko mennä yksityisesti? Toivon niin todella, että on ihan "oikea" raskaus.:love:

Mun "pakko" tulla raskaaks vaan pahenee ja pahenee. Viime kierrossa oli jo pakottava tarve. Nyt on vaan pahempi. En kestä.
@Karvakorvat tuttu tunne itsekin koen pakottavaa tarvetta asialle, kumpa plussia kuuluisi kaikille sitä toivoville pian:love:
 
Mä allekirjoitan tän, vaikka meillä on vasta 3yk menossa. Epäilyttää, että voiko mulle niin hyvin käydä, että vauva saataisiin juurikin elävänä syliin. Oon ihan vakuuttunut että ongelmia tulee oleen yhtä sun toista. Meillä on kyllä selvät sävelet että lähetään hoitoihin jos ei luomuna koti-insseillä onnistu ja sit viimeisenä hakeudutaan adoptioon jos ei hoidoillakaan onnistu. Meillä on myös tiedossa, että jos on munissa tai simpoissa niin vikaa ettei niillä onnistu niin sit lahjasoluilla (sisko on luvannut jo heti yrityksen alussa, että häneltä saa jos ikinä tarve tulee ;___; <3). Eli me on keskusteltu hommat selväksi ja jollain lailla meille lapsi tulee kyllä aikanaan :).

Huh hoijakkaa tulipa kauhean pitkä teksi taas, sori

Olen nyt yrittänyt käydä ahkerammin lukemassa niin pysyn kärryillä mikä tilanne on kenelläkin. Muutenkin toki piinaviikkoina on vaikeampi pysyä täältä poissa kun ajatukset on jatkuvasti mahassa, että entäs jos siellä joku olisikin.
@Keltasirkku ihana kuulla kun muutkin painivat samojen ajatusten kanssa. Ei tämä helppoa ole. Olen niin monesti ystäville jotka tietävät ja miehelle sanonut että jos nyt joku sanoisi päivän kun lapsen elävänä syliin saan, niin mua ei murehduttaisi asia ollenkaan! Voisin hyvin odottaa vaikka seuraavat 5 vuotta koska tietäisin että saisin oman lapsen. Mullakin on plan b suunniteltuna jos kävisi niin että ei tästä hoitojenkaan jälkeen mitään tulisi. Mutta ihan liian aikaista mun vielä miettiä kun puoli vuotta yritetty ja vaikka meni kesken niin se eka nappasi heti. Kuitenkin en voi kertoa edes sanoin pelon sekaisia tunteita jota asia minussa herättää... Uskon silti syvällä sisimmässä että meille vielä lapset suodaan:love:

Aivan ihana tuo sun siskoasia<3
 
Kp 7, eilen jo luulin että loppuu vuoto, kun illalla tuli enää rusehtavaa. Mut tänään taas kirkasta verta. :poop:

Mäkin haluaisin tietää että saadaanko vaiko eikö saada. Epätietoisuus on pahinta. Just niinku noiden mun koepalojen ja muiden tuloksia odottaessa, se epätietoisuus on pahinta.
@Wintersun se on kauheaa, suoraan sanottuna. Mutta jotkut asiat vievät vain enemmän aikaa ja ovat vaivalloisempia kuin yleensä. Arvostus ja kiitollisuus lapsia kohtaan ja elämää yleensäkin vaikean matkan jälkeen on varmasti suuri.

Ehkä sieltä tuli vielä viimenen jäänyt veri pois. Mulla tulee yleensä noin, menkat loppuu ihan rusehtavaan ja vielä kerran viimeset veret tulee pois ja sit ohi. Toivotaan että sulla lakkaa siihen vuoto.<3
 
Varmasti, tosin arvostaisin sitä vauvaa vaikka olis plussa tullut vuotta sitten. Tai 8.

Mä pelkään pahoin et tää vuoto ei vielä lopu. Lääkkeen kans ollu just sen 6pvä mut nyt kun sitä ei oo ni en osaa sanoa. Vuoden (reilu) sitä käytin. Kyllä se helpotti elämää kun vuoto väheni ja kestokin. Joskus mun menkat on kestäneet 10-12 päivää. Se varsinkin kiva jossain 24 päivän kierrossa kun alkaa 2 päivää ennen tiputtelee... Ni vuodotonta aikaa ei paljoa ole..
Ääh aivan... kumpa nyt sulla lähtis järjestymään nämä jutut. Kovasti puhallan vauvapölyä ja helpotusta vuotoon<3
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Omaa napaa: täällä herää toiveet ovulaation suhteen. Tuntuu edelleen pientä kipua alavatsassa, enempi oikealla. Yökkiminen on helpottanut. Lisäksi olkapäähän kerkes tulla helteessä vähä vesirakkulaa jo valmiiksi ruskettuneelle iholle. Jostain luin tänä kesänä että ovuloidessa ruskettuu paremmin. En tiedä onko tää toiveikkuus enää järkevää melkein vuoden yrityksen jälkeen ja diagnoosin kanssa :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Minic ja Apustaja
@Wintersun ja @rainbowdream juu viivahan se siinä, mutta se mitä se tarkoittaa onkin eriasia :cautious: Aika räikeitä viivanpaikkoja noihin testeihin tulee, eli täytyy odotella.
Mutta siis joo olisi suoraan tyhjennys vuodosta.
4vk tyhjennyksestä veri testi nega ja 5vk tyhjennyksestä raskaustesti nega. Ja tänään tosiaan 6vk tyhjennyksestä.
Joten oviskin on tapahtunut aika myöhään (jos tää nyt sitä olis) Eli senkin takia täytyy vähän varauksella tähän suhtautua.
 
@rainbowdream no sepä se, vaikeaa on tämä odotus kun ei voi tietää miten loppupeleissä käy! Pahoittelut vielä keskenmenosta, se ei kyllä yhtään helpota tätä asiaa kun joutuu vielä miettimään, että olis nyt siinä ja siinä vaiheessa jos ei olis mennyt kesken. Jaksamisia <3. Kyllä meille ne vauvat vielä jotenkin suodaan, pakko jaksaa uskoa! Ties vaikka tästä kierrosta jo tarttuisi mukaan. Me ollaan mun siskon kanssa niin läheisiä, että hänelle kerron heti ensimmäisenä tai viimeistään toisena aina kaikki asiat. Mun oireitakin arvuutellaan yhdessä usein kun ensin oon miehelle kertonut. Yritän sentään pitää sen linjan, että tulevan isän kuuluu ensin saada tietää. Vaikka oletti se kun vauvakuumeesta kerroin, että oon koko suvun ehtinyt jo päästää salaisuuteen mukaan vaikka hän oli ensimmäinen x). Ollaan molempien äideille kerrottu yrityksestä mun siskon lisäksi, mutta muille ei olla puhuttu. Tästä aiheutuu välillä hankalia tilanteita joidenkin kavereiden kanssa jotka ottaa asiat puheeksi ja kysyy, että meinataanko me tehdä. Oon vaan vastaillut samaa kuin ennenkin, että mies haluaisi ainakin yhden ja sen oon luvannu, mutta ei oo vielä aika.

@Wintersun olisipa vain joku loppulorahdus eikä jatkuisi vuoto enää. Teillä ollaan niin lähellä hoitoja jo, että melkein sitä alkaa jo valmiiksi jännätä koska plussan saatte.

@em85 ompa jännä tilanne sielläkin, toivottavasti lähtisi viiva vahvistumaan!

@KukkaSosuli eipä sitä toiveikkuutta poiskaan saa päältä käännettyä. Eikä sitä tiedä, jospa se tärppi vaikka tulisi teillekin nyt tästä kierrosta! Tai kun on hoitoaina varattuna, voi kun en yhtään muista että mitä olit teidän suunnitelmien suhteen sanonut, että lähdettekö heti tutkimuksiin ja hoitoihin vai jatkatteko vielä luomuna yritystä.
 
@rainbowdream no sepä se, vaikeaa on tämä odotus kun ei voi tietää miten loppupeleissä käy! Pahoittelut vielä keskenmenosta, se ei kyllä yhtään helpota tätä asiaa kun joutuu vielä miettimään, että olis nyt siinä ja siinä vaiheessa jos ei olis mennyt kesken. Jaksamisia <3. Kyllä meille ne vauvat vielä jotenkin suodaan, pakko jaksaa uskoa! Ties vaikka tästä kierrosta jo tarttuisi mukaan. Me ollaan mun siskon kanssa niin läheisiä, että hänelle kerron heti ensimmäisenä tai viimeistään toisena aina kaikki asiat. Mun oireitakin arvuutellaan yhdessä usein kun ensin oon miehelle kertonut. Yritän sentään pitää sen linjan, että tulevan isän kuuluu ensin saada tietää. Vaikka oletti se kun vauvakuumeesta kerroin, että oon koko suvun ehtinyt jo päästää salaisuuteen mukaan vaikka hän oli ensimmäinen x). Ollaan molempien äideille kerrottu yrityksestä mun siskon lisäksi, mutta muille ei olla puhuttu. Tästä aiheutuu välillä hankalia tilanteita joidenkin kavereiden kanssa jotka ottaa asiat puheeksi ja kysyy, että meinataanko me tehdä. Oon vaan vastaillut samaa kuin ennenkin, että mies haluaisi ainakin yhden ja sen oon luvannu, mutta ei oo vielä aika.

@Wintersun olisipa vain joku loppulorahdus eikä jatkuisi vuoto enää. Teillä ollaan niin lähellä hoitoja jo, että melkein sitä alkaa jo valmiiksi jännätä koska plussan saatte.

@em85 ompa jännä tilanne sielläkin, toivottavasti lähtisi viiva vahvistumaan!

@KukkaSosuli eipä sitä toiveikkuutta poiskaan saa päältä käännettyä. Eikä sitä tiedä, jospa se tärppi vaikka tulisi teillekin nyt tästä kierrosta! Tai kun on hoitoaina varattuna, voi kun en yhtään muista että mitä olit teidän suunnitelmien suhteen sanonut, että lähdettekö heti tutkimuksiin ja hoitoihin vai jatkatteko vielä luomuna yritystä.
@Keltasirkku- kiitos pahoitteluista. Säkin pääset ihan kohta testaamaan vai joko oot jo testannut?!
 
Kp 7, eilen jo luulin että loppuu vuoto, kun illalla tuli enää rusehtavaa. Mut tänään taas kirkasta verta. :poop:

Mäkin haluaisin tietää että saadaanko vaiko eikö saada. Epätietoisuus on pahinta. Just niinku noiden mun koepalojen ja muiden tuloksia odottaessa, se epätietoisuus on pahinta.
I feel you. Meillä samat kp menossa. Mullakin jo tavallaan loppu mut taas lorahtelee vessassa punaista :mad: ei oo tällasta ollukaan kahdessa ed.kierrossa. Vuotanu kyl sen 7pv mut loppunu aika siististi sit ”seinään”. Nyt tätä vanhanaikaista eli ei periaattees enää tarviis suojaa mut sit kuitenki lorisee ihan punaista. Ärsyttää!!!!

@em85 voihan pahus tota tilannetta. No, eikähän se siitä selviä pian (y) jospa se ny olis vaan ihan kunnollinen tilanne!!

@KukkaSosuli kaikki toiveikkuus on plussaa :love: niin kauan on toivoa ja joka kerta voi olla se the kerta.

Sepä se oliskin kun näkis sen lopputuleman. Mut lienee tämän elämän tarkoitus olla tällasta. Ja toisaalta kun ikuisestikaan ei jaksais toivoa. En mäkään kyl koskasn uskomu et omalle kohdalle sattuis mitään ihmeitä. Niin monta vuotta meni (lähes10) saada esikoinen aikaan. Ja sit oli niin paljo menetyksiä. Tuntu et muut on niitä ketkä saa niitä ihme tarinoita. Vaan sit se elämä yllätti minutkin juuri kun olin pari vuotta ”jumpannu” itseni kuntoon, alottanu uuden työn ja olin jo irrottautunu kaikesta vauva-asiasta.
 
Oma napa myös kipuilee :cautious: ihan kunno. menkkakipuja tai oviskipua vastaavaa alamahassa ja nivusissa. Ei oo ennen ollu sitten menkkojen alun jälkeen. Kait tässä vielä joku muu vika on saatu kaupan päälle :X3: tai sit se on vaan että ikä alkaa näkyä. Pitäs varmaan otattaa verikokeet mut pelottaa tosiaan et hormonit on pamahtanu vaihdevuositasolle. En halua vielä tietää sitä :cry:
 
Viimeksi muokattu:
@Keltasirkku- kiitos pahoitteluista. Säkin pääset ihan kohta testaamaan vai joko oot jo testannut?!
En oo vielä testannut! Me alunperin on sovittu että sitten kun on menkat myöhässä 2 päivää ja edellisissä kierrossa tämä on pitänyt. MUTTA nyt vähän luulen, että en jaksa sinne asti odottaa varsinkin kun ei voi kierron pituudesta olla ihan varma. Mullahan heti piteni 3-4 päivää kierto kun yritys alkoi. Ajattelin, että jos maanantaina testaisi ennen mökille lähtöä. Noi PC testit on niin halpojakin kaikenlisäksi, että taloudellinen menetys ei ole iso vaikka vähän ylimääräistä testailisi jo etukäteen
 
Nyt ootte taas kirjottanu niin ahkerasti että pää ihan pyörällä :D

Monella jännät paikat, plussaa puhkun ja viivoille vahvistumista toivon :love::love:

Noi epätoivon tunteet on kyllä kamalia, itse niitä koen myös vähän väliä. Epätietoisuus, juuri se, huoh. Ei tosiaan voi olla varma raskaudesta tai että ovuloiko edes :oops:
Jotenkin niistä pääsee sitten yli ja jaksaa taas yrittää, eihän tässä oikein muuta voi :unsure:


Kumpia digi ovistestejä kannattaa hankkia, niitä normi vai se joku tuplahormoni? Aattelin jos tikkujen lisäks kokeilis yhdessä kierrossa digejäkin. Ainaki kiinnostais tietää näyttääkö ne miten :whistle:
 
Nyt ootte taas kirjottanu niin ahkerasti että pää ihan pyörällä :D

Monella jännät paikat, plussaa puhkun ja viivoille vahvistumista toivon :love::love:

Noi epätoivon tunteet on kyllä kamalia, itse niitä koen myös vähän väliä. Epätietoisuus, juuri se, huoh. Ei tosiaan voi olla varma raskaudesta tai että ovuloiko edes :oops:
Jotenkin niistä pääsee sitten yli ja jaksaa taas yrittää, eihän tässä oikein muuta voi :unsure:


Kumpia digi ovistestejä kannattaa hankkia, niitä normi vai se joku tuplahormoni? Aattelin jos tikkujen lisäks kokeilis yhdessä kierrossa digejäkin. Ainaki kiinnostais tietää näyttääkö ne miten :whistle:
Mulla ollu noita molempia. Se kaksois vilkutti sitä hedelmällistä hymyä yli 10pv ennen plussaa o_O Ensin innostuin mut sit alko ärsyttää :ROFLMAO: mut sit tajusin et turhaa alotin ylipäätää nii aikaisin. Jatkossa tein sit silleen et ensin tikutin tavan liuskalla ja sit varmistin digillä. Joskus sain plussan liuskaan mut en koskaan hymynaamaa digiin. En oo enää sit aikoihin tehny niitä.
Osalla ne kaksoisjuttu on toimiva, näyttää pari päivää ennen et se estrogeeni alkaa nousta ja tietää alkaa ahkerammin hommailla.
 
@Veevavi kiitos sinulle, tosin ei me enää hoitoihin mennä. Lapset on ny tässä mut tämä on tätä keski-ikäisen naisen tjottailua vielä :love:
Peukkuja! Jospa se nyt pinnistäis kunnon munis ja terot riittäis. Montako pv sä niitä otat?
Muoks siinähän se luki et 10pv. Höpö minä
 
En oo vielä testannut! Me alunperin on sovittu että sitten kun on menkat myöhässä 2 päivää ja edellisissä kierrossa tämä on pitänyt. MUTTA nyt vähän luulen, että en jaksa sinne asti odottaa varsinkin kun ei voi kierron pituudesta olla ihan varma. Mullahan heti piteni 3-4 päivää kierto kun yritys alkoi. Ajattelin, että jos maanantaina testaisi ennen mökille lähtöä. Noi PC testit on niin halpojakin kaikenlisäksi, että taloudellinen menetys ei ole iso vaikka vähän ylimääräistä testailisi jo etukäteen
Uu jännää nyt odotella sitten sun tuloksia plussan suhteen:giggle:
 
Anteeksi omanapa. Ovistesti tehty, samanlainen viiva tuli kuin eilenkin, ehkä jopa hintsun haaleampi. Eli se siitä. "Oireet" (tissit särkee sivuilta ja mahaolot) nyt ofcourse jatkuu mutta niillä ei ole juuri merkitystä. Nyt mulla loppukin onneks ovistestit niin teen raskaustestin vasta jos menkat ei ala.
 

Yhteistyössä