Haaveena vauva 2020

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja Purrri, 07.03.2019.

1. haaveilija-31

haaveilija-31 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    526
    Tervetuloa uudet :love:
    Pahoittelut keskenmenoista ja menkoista!

Oli paljon tekstiä, en muista mitä piti kirjottaa. Tsemppiä meille kaikille tasapuolisesti yrityksen pituudesta huolimatta :love:

Voiko dpo 5 olla oikeesti oireita?!? o_O

2. hej91

hej91 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Täällähän on tapahtunut, hirveästi viestejä!

Pahoittelut @Wintersun, @nieve30 ja muut uuteen kiertoon joutuneet.

@Helmiina1978 hyvä että hcg nyt kuitenkin itsestään laskussa vaikka harmillinen tilanne onkin. Ystäväsi oli aika tiukkasanainen kyllä, eihän asia kuulu hänelle mitenkään! Paha mieli tulee sun puolesta että joudut tollasta kuuntelee. :(

3. rainbowdream

rainbowdream Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    48
    Meni kesken huhtikuussa eli 3 vuotoa tullut. Ei aikaa niin kauaa ole mennyt mutta itsestä se tuntuu ikuisuudelta, helmikuussa jätimme ehkäisyn. Yritän olla mahdollisimman optimistinen:)Sehän on hyvä että raskaus on onnistunut aikaisemmin alkamaan, eiköhän se sieltäkin tule!(y):giggle: :love:kerro sitten kun oot testaillu aamulla

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  4. KukkaSosuli

KukkaSosuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    150
    Tänään muuten lääkäri sanoi sivulauseessa että miesten siemennestetutkimukset tehtäisiin yksityisellä. Millaisia kokemuksia muilla on? Tässä on nyt tämä päivä mennyt analysoidessa tuota aamuista lääkäriaikaa :whistle:

Laskeskelin että 2kk päästä tulee vuosi yritystä ja seitsemäs yrityskierto lähti käyntiin viime viikolla. :unsure: Meitä tais olla useampi joilla tapahtuu jotain tässä syksyn aikana. Tsempit kaikille! Onpahan sitten vertaistukea täällä.

Viimeksi muokattu: 19.07.2019
  5. Eevee1

Eevee1 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Täälläkin ilmoittautuu uusi haaveilija. Minulla km viime syksynä ja sen jälkeen tosissamme yritetty vauvaa.

Olisi minun ensimmäinen ja mieheni toinen.

Siis @Purrri jos voit laittaa listalle: Eevee1 / 32 v / 1. / 10/2018

Minulla on riesana pcos ja tooodella epäsäännöllinen ja usein hyvin pitkä kierto. Tällä kierrolla olen yrittänyt tikuttaa ovista. Käytössä minulla on one stepin tikut. Saan heti kp 11 ja haalean viivan joka ei ainakaan vielä ole mielestäni vahvistunut. Miten olette huomanneet tai todenneet että ovista ei tapahtunut?

Minulla nyt kp14/31-98

Olen jo melko pitkään taustalla lueskellut ja toivon, että saan lukea vielä monia plussa-uutisia!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. em85

em85 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    70
    @Tammityttö haha, kuulostaa niin multa :LOL: vaikka oman kroppansa toiminnan on oppinut tuntemaan, niin silti välillä pitää googlettaa samoja oireita kierrosta toiseen, jos ne vaikka tällä kertaa tarkoittaisi jotain muuta :ROFLMAO:
    ja silloin 2007 kun mä aloin kuumeilla oli jo palstat :whistle:

Terolutin käyttäjät, en tiedä kuinka nykyään ohjeistetaan niitä käyttämään, mutta pelkästään terot käytössä olleena käytin niitä 3kk jaksoissa jotta kierto pysyisi tasaisena ja 3kk niitä syötyäni ja viimeisen kerran ne otettuani vasta aina ovuloin, eli siinä kierrossa missä en enää aloittanut uudestaan. Ne missä alotin terot kp15 en ovulaatiota saanut tikutettua kp20 mennessä. Mutta tosiaan siinä kierrossa missä en enää aloittanut kp15 tikutin oviksen kp 18-21.
    Toki en tiedä johtuiko tämä vain omasta kropastani vai miksi näin (n)
    mutta ainakin silloin vuosia sitten suositeltiin käytettävän tuo 3kk ja sitten 1-2kk tauko ja taas uudestaan..

Ja kyllähän näihin ketjuihin usein monet kirjoittelee kauan, kun ne jotka plussaa heti ei ehkä edes ehdi aloittaa palstailua, kun jo plussaa ja me jotka tahkotaan kuukaudesta toiseen jämähdetään tänne :poop:
    Että tässä kyllä huomaa sen, ettei se lasten teko käy ihan niinkuin aikanaan biologian tunnilla annettiin ymmärtää :LOL:

Meillä sentään ajasta ja vastoinkäymisistä huolimatta on jo kolme lasta :love: joten tämä kuumeilu on jo "helpompaa"
    En voi edes kuvitella miltä ensimmäistä haaveilevasta tuntuu pettyä kierrosta toiseen, saatika km yms :cry:

• Tykkään Tykkään x 3
    • Ihana! Ihana! x 2
    • List
  7. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

20.7.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Persikka123...........kp 49/30-34
    Kolava.....................kp 45/28
    Haaveilija-31..........Kp 32/39
    Vauvameille............kp 31/28-35
    Amadecasa.............kp 30/34-55
    VernaMaria.............kp 29/28-30
    Purrri........................kp 28/28
    Mylove93................kp 27/29-34
    Hipposka................kp 26/30
    mimmik..................kp 22/28-32
    Naarassusi.............kp 22/33
    taikinatonttu..........kp 21/28
    Keltasirkku-............kp 19/27-29
    Ilonetsijä.................kp 19/28-30
    -Brita-......................kp 19/31
    Pilvinentaivas.........kp 18/28-30
    W.we.......................kp 17/25
    Minic.......................kp 16/28
    rainbowdream........kp 16/26-30
    Veevavi...................kp 16/28-30
    FaBuu.....................kp 16/28
    Eevee1....................kp 15/31-98
    Helmiina1978.........kp 14/29
    Mammakatri..........kp 11/22-41
    Apustaja.................kp 11/30-35
    Satsuma13.............kp 11/29-31
    Haavejuttu..............kp 10/33
    hej91.......................kp 9/26
    Tingeli.....................kp 9/34-36
    Lapseton87............kp 8/26-27
    mom_89..................kp 6/32-38
    Hellu__.....................kp 3/28
    nieve30....................kp 2/28
    Karvakorvat.............kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

VernaMaria........dpo 12
    Haaveilija-31.....dpo 6
    W.we..................dpo 4
    Kiemura.............dpo 3
    Keltasirkku-........dpo 3
    rainbowdream..dpo 2
    FaBuu................dpo 2
    Minic.................dpo 1
    Ilonetsijä...........dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu: 20.07.2019
  8. Tammityttö

Tammityttö Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    @em85 keltarauhashormonithan tulee aloittaa vasta kun ovis on varmuudella ohi. Olisko se syy jos et saanu ovista niissä kierroissa kii(jos oikein ymmärsin) Ne muuttaa limat epäsuotusiks ja estää osin ovulaatiota. Ne kerrat ku itse niitä otin piti tikuttaa ovis ja ultralla varmistettiin et ovis oli tullu ennenku sai alkaa käyttää. Lääkärit kirjottaa useim et aloitetaan tyyliin kp 15 mut se on yleisohje kierron tasaamiseksi.. Mun ovikset on siis pääsääntöisesti vasta tyyliin kp21 jne. Alkuun meillä meni paljo kiertoja pieleen kun kuvittelin kiertojen olevan laskureiden mukaisia mutta metsään meni (mulla siis kierrot ollu iänpäivät 28-31 päivää vaik ovis siis vasta myöhään)

9. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    Pahoittelut @nieve30 uudesta kierrosta!

Tervetuloa @Eevee1

Mä poistin nyt itseni listalta! Tulen sitten piinailijaksi sit joskus kun on mahdollisesti alkio siirretty!

10. Owlet

Owlet Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    54
    Onko muitakin, jotka kyttäävät alushousuja joka vessareissulla ja analysoivat jokaisen pienen kostean pisteen?!:cautious:

• Hauska Hauska x 5
    • Tykkään Tykkään x 3
    • List
  11. em85

em85 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    70
    @Tammityttö joo siis jotenki näin mäkin sen sitten päättelin, kun Googletin kaikkea, että vois johtua tästä. Teroluttia kun kirjoittaa tavalliset lääkärit ainakin täällä meillä, niin ei silloin paljoa lääkärit kertonut mitään, eikä ultrattu.
    Niin niitä syötiin kun paketin kyljessä luki :LOL:
    Toki joo mulla ei olis ilman niitä kk tulleet ollenkaan, että niillä ylläpidettiin kiertoa ylipäätäänkin.
    Enempi lääkkeitä kun tuli mukaan, tuli vasta plussatkin.

12. em85

em85 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2019
    Saadut tykkäykset:
    70
  13. KukkaSosuli

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    150
    @em85 mulla on terolutit käytössä. Mulla on myös metformiini PCOhon käytössä. Mulle annettiin ohjeeksi ottaa terolutit kp 30 lähtien jos kuukautiset ei ole alkanut. Näin olen mennyt nyt kolme kiertoa, joista toisen aikana menkat alkoi kp 36. Mulla on kans käsitys että terolutit voi estää sen ovulaation. Ja siis tää ohje on annettu kevättalvesta tänä vuonna

14. Eevee1

Eevee1 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Mullekin määrätty terolutit, mutta ei ollut puhetta miten vaikuttaa ovulaatioon, ainoastaan kierron pituuteen. Nyt pitäisi huomenna ottaa ensimmäinen, mutta en usko että olisin jo ovuloinut. One step ovulaatio -testit näyttävät haaleaa viivaa koko ajan ja pelkään että pcos:n takia testattava hormoni on koko ajan koholla.

15. KukkaSosuli

Rekisteröitynyt:
    26.04.2019
    Saadut tykkäykset:
    150
    @Eevee1 Juu, mulle ne on ainakin määrätty ihan kiertoa tasaamaan perhesuunnittelun lääkärin toimesta. Enpä minäkään ole niiltä kuullut mitää ovulaatioon liittyvistä.

16. Sarzu

Sarzu Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Jep mulla sama, yksityiseltä gyneltä teroihin reseptin sain silloin talvella koska menkkoja ei muuten tuu ollenkaan ja hänkään ei mitään puhunu siitä että estäisi ovulaation. Ohjeena mulla niissä se kierron 15.-24. päivä ja sanoi että voin syödä niitä hyvin vaikka puolvuotta ja tulla sitten uudestaa jos raskautta ei kuulu.. no ei ole kuulunut :cautious:

17. Millimetrii

Millimetrii Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    38
    Mä täällä tuskailen myös tuon aloittamisen kaa, pääsispä jo touhuihin!

Ja @Wintersun oon niin pahoillani! Mä niin jännäsin tuota sun tilannetta. Pahoittelut muillekin menkoista. Toivotaan että pian sais mahdollisimman moni plussata! :love:

18. Millimetrii

Millimetrii Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    38
    Tuolla aiemmin kirjotin, että en aatellu heti alkaa tikuttaan ovista ku alotetaan yritys (tod.näk. syys-/lokakuussa). Mutta siis tilannehan on nyt se, että aloin näin jo etukäteen tikuttelemaan ovista, koska hei eihän siitä mitään haittaa ole. :ROFLMAO: kai joku muukin täällä on tikutellut jo ennen yrityksen alkamista? :LOL:

Ja siis aattelin, että nyt tässä lähipäivinä ovuloin ja sainkin tikkuun ihan ok viivan(ei ollu plussa mun mielestä kuitenkaan). Ja samalla havahduin siihen, että mun luteaali on alle 10 päivää. Mutta mulla on ollu kuparikierukka neljä vuotta, joka on pidentänyt mun vuotoja ja se multa otettiin nyt viimisten menkkojen aikaan pois. Mun luomumenkat oli lyhyemmät ja nyt jännitän, että piteneekö tuo mun luteaalivaihe tuosta vai ei, kun kierukka on otettu pois. Sillon ku olin luomuna ni mua ei vielä kauheesti ovulaatiot sun muut kiinnostaneet, niin en edes muista kuinka monta päivää vuosin(n) että sinänsä ihan kiva nyt tietää että tuo saattaa aiheuttaa ongelmaa sitten kun on meidän aika alkaa yrittämään. Ja siis niin lohdullista kuulla, että täällä on paljon muita keillä on luteaali lyhyt:love: Onko jollain pidentynyt menkat ja niin ollen luteaali lyhentynyt kuparikierukan vaikutuksesta?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    Nuo on vähän kökköjä juttuja. Kun. Periaatteessa terolut on ns keinotekoista keltarauhashormonia. Osa klinikoista ja virallinen suositus sanoo ettei sitä voi raskauden aikana käyttää. No näinhän se periaattees on, kaikkien keltsien kohdalla, siltti niitä käytetään. Euroopassa myös terojen kaltaista ihan käypähoitona laps.hoidoissa. Täällä vähän nihkeemmin, lugea ne käskee käyttää. Lugella taitaa (plus pari muuta merkiiä jossa luonnollista progea) olla ainoa misssä myös on virallisesti ohjeet keltarauhasen tukemiseen. Kierron tasaamiseen tai vuotohäiriöihin myös se aloitetaan kp 15, mutta keltarauhasen vajaatoiminnassa ohje sanoo että aloitetaan kolmannesta oviksen jäljeisestä päivästä. Ja näin omalla kohdallakin on täsmennetty valmisteesta riippumatta
    Tätä kannattaa kysyä ja tarkentaa lääkärissä, että jos ette oo saanu tikutettua ovista ennen lääkkeen alkua. Tai jos tiedätte et ovis ei tuu kp15 mennessä.
    En tietenkää ole virallinen lääkäri ja vaikka olisin nii kenenkään ohjeistus netissä on toki kielletty :love:
    Muok ja kaikella rakkaudella ja kunnoituksella, ainakaan normi terkkarissa lääkärit ei yleensä näitä tiedä kun eivät työkseen hoida. Aivan ymmärrettävää. Pääsääntöisesti naiset hakee sieltä apua vuotohäröihin tai menkkojen siirtoon jolloin valmiste on primot tai terot ja perus ohjella mennään.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  20. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    Jos et oo tikuttanu ovista se voi sulla olla paljon aiemmin kuin ”kp14”. Aika harvalla se tuntuu olevan klassinen oppikirjamalnen. Se on nii yksilöllistä ja silti normaalia! Monella on ovis jo esim kp10 tai niinku itsellä usein vasta kp21-23 vaikkka kierto 29-31 pv eli tosiaan lyhyt luteaali. Mutta olen raskautunut.
    Ja voi olla et kierto hakee osalla X aikaa paikkaansa ehkäisyn jälkeen tai voi napata samantien! Peukut!!

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  21. Tammityttö

Rekisteröitynyt:
    26.01.2013
    Saadut tykkäykset:
    531
    Mun pitäs kai virallisesti esittäytyy kun täällä kuikin. En vaan haluais lipsua tänne minnekään kirjottelemaan mut näin näköjään meinaa käydä (n)
    Oon siis palstavanhus, laps taustaa 2001 alkaen ja ainaakin 2009 kirjottelin tääl aktiivisesti sekä sen jälkeen X kertaa raskauksien ja menetysten kera. Sit päätin et pysyn pois.
    Ongelmia on kasa, yksi on jo vuosikausia vaivannu munasarjojen hiipuminen, alhainen amh ja kohonnu fsh. Olen saanu jo 10v sitten tuomion etten luomuna raskaudu. Plus miehen simpoissa vähän vikaa. Nooo luomuraskauksia on jo takana erinäinen määrä ja toki menetyksiä (näihin syynä on mun kantama piilevänä periytyvä vika eli vaikka raskaudun niin isolla todnäk menetän vauvan) Hoitoja on tehty kasa, niin kevyesti ku raskaalla linjalla, omilla ja lahja. No nyt ikäkin jo painaa. 43 mittarissa.
    Mut joo. Puskista luomuna tullut pienokainen on about vuoden :love: imetän ja en tiedä miks mä en osaa pysyä pois tikuista ja haaveista. Imetys sotkee viel kiertoa. Kahdet menkat olleet ja luteaali 4-5päivää ja ovis myöhään. Nyt jännään ku menossa jo 7/8 dpo. Lämmöt edelleen taivaissa eikä vuoda. Tilanne vähä sama ku @Wintersunilla (n) väkisin meinaa mielikuvitus laukata.
    Mut jop. Yritän pysyä pois täältä tyhmine kommentteineni :ROFLMAO:

22. haaveilija-31

haaveilija-31 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    526
    @Tammityttö tervetuloa ja rankka on teilläkin historia/nykyhetki yrityksen kanssa. Toivottaan plussaa teille kovasti kaikesta huolimatta :love:

Aika mateleeee..dpo 6... Pääsis jo testailee :ninja::ROFLMAO:

23. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    @Tammityttö älä nyt pois täältä pysy! Tietosi on kultaa mulle :love: pitkä tie tiellä takana!

Noista teroista ja primoista mulla tosiaan käsitys et lääkäri määrää kierron tasaamiseen just kp 15-24 tms. Mut minä ottaisin vasta oviksen jälkeen myös, koska tosiaan voi estää ovulaation.

Ei ole vielä kp 1 mut ehkä se tänään runsastuu. Tai sitten vielä tiputtelee tänään. Mut kun pikkuhousunsuojalla pärjää niin..

Vitsit. Kun mulla on aika tosi runsas vuoto, tekis mieli runsaimpina päivinä käyttää kuppia siteen kanssa (koska muuten vaihda paksuinta yösidettä tunnin välein..) mut en oo uskaltanut käyttää sen jälkeen kun kohdunsuulta löytyi solu muutoksia. (n)

24. Kiemura

Kiemura Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.11.2013
    Saadut tykkäykset:
    181
    @Tammityttö kiitos esittäytymisestä. Pitkä "ura" teilläkin takana. Toivottavasti pian tärppää!

Omaa napaa: miten mulla on nännit ihan kosketusherkät? Siis en muista tällästä ennen. Nyt siis dpo3 eli ei voi todennäköisesti vielä mikään raskausoire olla.. Onks muilla heti oviksen jälkeen nännit kunnolla kipeät?

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Wintersun

Wintersun Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2018
    Saadut tykkäykset:
    1 317
    Joo. Tässä kierrossa oli, normaalisti mulla on rinnat kokonaan kipeät eikä pysty olla ilman liivejä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri