Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

jenkkivaimo
Voi ihanaa Unikeiju, paljon onnea!! :flower: Nyt meilla on sit eka plussa bongattu! :)

Mulla loppui menkat, joten tanaan alkaa superpupuilu. ;) :LOL: Oltiin eilen yhdessa juhlimassa ja viela uutenavuotena kaydaan yksissa bileissa mutta sitten vahennan alkoholin minimiin. Eipa sita muutenkaan tuu paljon otettua mutta nyt jaa varmaan kokonaan pois.
 
Jenkkis, ite ajattelin kans samalla tavalla, että uutena vuotena kuoharit ja täts it. Ainakin johonkin asit. Sitten jos yritys kestää ja kestää, niin varmasti pitää jossain vaiheessa vähän jotain maistella. VArsinkin jos on jotain juhannuksia ja tämmösiä. Mutta jospa ei "tarttis".

Muistaakseni jostain luin, että tuo alkoholi vois vaikuttaa tuohon ovulointiin. Enpä muista mistä luin, että kuinka luotettava lähde, mutta tosiaan ei kyllä innosta yhtään häiriköidä ovulointeja :saint:
 
:flower: Paljon paljon onnea Unikeijulle :flower:

Täältä ei mitään uutta, paitsi et menkat on kadoksissa :eek: vaikka on hormonikierukka niin mulla on ollu säännölliset ja kunnon menkat, johtunee joulun stressistä ja muutenkin kun on ollu tässä kaikkee. Pääsis vaan eroon tosta kierukasta ja oikeesti toivomaan ettei niit menkkoi tuliskaa :D
 
Onnea Unikeijulle :flower:

Melkein tässä alkaa toivomaan, että oma keho alkaisi "hylkimään" kierukkaa, jotta sais alkaa jo yrittämään :kieh: No pakko se vain on odotella :D Ja olla muiden yrityksessä mukana :whistle:
 
Kiitos White gold ja onnea sinnekin yritykseen. Ootteko muuten miten kirjanneet noita ylös? Joka päivä jotain vai sitten siinä jos jotain tapahtuu? Oon itekki miettiny, että pitääköhän lähteä raapustamaan jotain vähän..

ZiiliZeija, mulla meni kans pipariksi kierrot tässä joulun ja häiden alla, oli sen verran stressiä. Eikä sitten ehtiny "palautuakkaan" ennen ku heitin pillerit nurkkaan. Mulla harvoin stressistä tommosta on tapahtunut, musitaakseni ei koskaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

 
Onnea Unikeijulle! :flower: toi sun ilouutinen ei yhtään helpottanut mun vauvakuumetta :p

Te joilla on kierukka, sattuiko sen laitto? Mä en jotenkaan pysty ees kuvittelemaan et laittaisin sen, mut ehkä munkin on harkittava sitä kun tulee pillereistä ja renkaista paha olo, ihan jatkuva sellanen. Enkä halua niiden vaikuttavan mun mielialaani.. ja tää kondomi ehkäsynä on nyt vähän niin ja näin :LOL:

Mä niin toivoisin että ois käynyt vahinko ja mä oisinkin nyt jo raskaana.. Mut en mä jotenkaan usko sitä, vaan kuvittelen taas kaikenlaista omaani.. Mulla on ollut tänään pahaolo (kuten edellisessäki raskaudessa..) mut luultavasti johtuu vaan nälästä :D :kieh:
Miten nopeasti voi raskausoireita tulla edes? Mä en muista enää viime raskaudesta, kun sillon en ees odottanut olevani raskaana, odotin vaan menkkojen alkavan kun mahaa vihlo ihan samalla tavalla viikon verran . Ajattelin sillon et "hei, kerrankin mä oon fiksu ja otan särkylääket menkkakipuihin jo sillon, kun ne kivut on ihan lieviä, etten odota sitä ku ne menkat ja kivut oikeesti alkaa. " :LOL: no, niitä kuukautisia sit ooteltiinki reilu vuosi :heart:
 
Kiitoksia onnitteluista :flower: Yritän pitää jalat maassa ainakin sinne asti kun pääsen (toivottavasti) ens viikolla klinikalle ultraan :heart:
Vaikka olisin kovasti halunnut tänään lähteä shoppailemaan kaiken näköisiä vauvan tarvikkeita ja vaatteita, kun kaikkien niiden hommaaminen on vielä edessä. Mutta ei nyt kuitenkaan vielä kun koskaan ei tiedä miten kaikki etenee :ashamed:

Jenkkivaimolle voimia pupuiluun ja uuteen kiertoon =) toivotaan plussa tärppiä :heart:

Saara muuttoon paljon voimia ja yrityskin pääsee sitten kohta alkamaan :heart:

Mukavaa viikon jatkoa kaikille :wave:
 
kääkkis
Onnea Unikeiju :flower: IHANAA!!

Kääkkis sai aikaiseksi tänään negan :( Mutta ei paniikkia, testejä on kaapissa valmiina lisää :D Mulla olis huomenna kp 35/32-34, mutta en tiedä miten tuo kierto nyt menee kun on ensimmäinen pillereiden lopetuksen jälkeen. Ennen on ollut tuo 32-34. Ajattelin testailla torstai-aamuna uudelleen, just tuon uudenvuoden takia, jos tulee maisteltua vähän enemmän :whistle:

Muakin kiinnostaisi tuo kierukka-asia, jos joku viitsisi laittaa kokemuksia...?
 
Mulla on kokemusta sekä kupari- että hormonikierukasta, molempien kanssa sama juttu, menkkakivut aivan kamalata ja menkat runsaat :kieh: Hormonikierukan kanssa ehkei niin hirveet kun tol kuparikierukalla. Laittaminen ei sattunut yhtään ja poistokaan ei tuntunut missään.

Ja tutuilta tuli uutisia että tyttö syntyi aamulla :heart:

Ittelle iskeny taas vaihteeksi flunssakin :snotty: Ja Uutta Vuotta pitäs viettää jotenkin kivasti, vanhempi tyttö tulee mummolasta vasta lauantaina ja nuorempi menee tuohon mun vanhemmille yökyläilemään.
 
Garbalo, itekki ajattelin että voisin laitattaa sen kierukan sitten kun joskus ois se esikoinen. Niin ei tarttis koko ajan huolehtia. Tykkäsin esim nuvaringistä, kun sen sai muistaakseni 3 viikoksi täysin unohtaa. Toisaalta sitten kun piti vaihtaa mineihin migreenin tähen, niin ei se muutos silleen muistamiseen yhtään vaikuttanu. Mutta siinä kyllä huomas, että kuinka paljon enemmän pitää ajatella sitä juttua..oon kuitenki tosi tarkka noiden juttujen kans, niin olis ehkä kiva kuitenki ku ei tarttis ajatella ollenkaan B)

Niin, niitä kokemuksia? Kuparikierukasta ja hormoni? En tiedä uskaltaako tota hormonikierukkaa laittaa, vaikka sanoivat että vois munki migreenillä kun niin vähän..mutta toisaalta ahdistaa, kun mulle tekee ärtyisyyttä jostain syystä jopa tuo Nuvaring. Silleen salakavalasti vielä nuo pienihormoniset, että ei tule heti, vaan esim yli puolen vuoden päästä. Pikku hiljaa kertyy se ärsytysy :LOL: Ja vieläpä osaan tunnistaa sen!

ZiiliZeija, jännä juttu. Tuota hormonikierukkaahan mainostetaan vähän, että ois niukat menkat ja ei niin kipuja. Huh..tosiaan, jos on hirveet kivut niin semmosia ei kyllä jaksa katella.

Meillä päin ei ole ollu vauvauutisia vähään aikaan, syksyllä ja kesällä oli, muttei sen kummemmin. Taino raskausuutisia on ollut. Se on muuten jännä, jos aattelee joskus ehkä vähän huonostikin, että jollekin pariskunnalle on tulossa lapsi..jotka eivät ehkä nyt ois semmosta vanhempainainesta..niin miten he kuitenki muuttuu jopa tosi nopeesti kun se uutinen tulee. Siis positiivisessa mielessä. Että kyllähän tuo vastuu kasvattaa -jos ylipäänsä on sitten semmonen kaveri että kehittyy henkisesti B) Nyt oli jännä kun on yks tuttavapariskunta (aika etäinen) raskaana ja kyllä siinä ite vähän ahdisti sen naisen puolesta, kun se mies on ollut aika kova pelimies ennen. Toiset siinä onnellisena raskaudesta ja minä ahdistun heidän puolesta, nauratti jotenki :heart: Ehkä se onki hyvä, että joku toinen kärsii nämä ahdistukset, niin saa se ite pari olla sitten ilman niitä. Mutta joskus vaan jännittää toisten puolesta pirusti.

On muuten huomannu, että on alkanut tätä ikää niin sanotusti tulemaan, kun alkaa ystävä- ja tuttavapiirissä olemaan raskauksia ja lapsia. Vaikka oonki vielä alle 25 kuitenki. Joskus neljä vuotta sitten ei ollu yhtään. Että josp ameilläki ois tässä joskus niitä uutisia :heart:

Kääkkis, toivotaan sullekki noita hyviä uutisia. Kun ei kerta menkkoja näy, niin eihän siinä silleen ole hätäpäiviä (paitsi jos turhaan venyvät ja vanuvat). Ja kun on kerta testivarastotki täynnä niin :heart:

Mulla ei ole muuten yhtään testiä. En uskalla ostaa, kun ihan nakilla käytän sen sillon kun ei ole edes mitään mahdollisuuksia näkyä mitään. Joten parempi ostaa vasta sitten lähempänä, kun vois jotain uskallusta olla edes testata..mitenkähän sitä saa mielensä maltettua?

Uuden vuoden suunnitelmia? Mimmosia? =) Ite tykkään jotenki uudesta vuodesta aina hirveesti, tosin tänä vuonna ei olla mökillä, mutta kuitenki. Meillä piskit pelkää noita raketteja sikana, mutta minkäs teet. Kuitenki sisällä on kivaa..uutena vuotena on aina niin lämmin tunnelma. Me ajateltiin semmonen laatuaikauusivuosi pitää, kuohuviiniä ja hyvää ruokaa. Voisinpa vaikka laittaa nuo hääalusvaatteet jajaja :xmas:
 
Moikka!

Mun vauvakuumeeseen ei kuulu tällä hetkellä mitään uutta, niin ei ole tullut tännekkään kirjoiteltua. Lukemassa olen käynyt muutaman kerran. Uusia kuumeilijoita on tullut mukaan. Tervetuloa munkin puolesta! Kiva, että keskustelu on näin vilkasta. Ja plussiakin oli tullut, mahtavaa! :heart:

Oon ihan onnessani, kun Sairaala-jaksot alkoivat taas. Oon niin pipi päästäni, että tykkään katsoa synnytyksiä ja muistella samalla omaani. Oon vähän haaveillu, että jos joskus on saumaa opiskella vielä, niin voisin opiskella kätilöksi. Sitten olis joko koko ajan ihan mieletön vauvakuume tai sitten ei enää haluttas itsellä synnyttämään, varsinkin jos on paljon hankalia synnytyksiä...

Uusi vuosi menee meillä rauhallisissa tunnelmissa maalla. Toivottavasti esikoinen ei säikähdä kovin ilotulitteita. Mies kuitenkin haluaa pamautella niitä...

Hyvää uutta vuotta kaikille! Voi olla, että seuraavan kerran kirjoittaa tänne ensi vuonna. ;)
 
Hei Garbalo ja muut jotka kysyivät kierukasta...
Minä laitatutin hormonikierukan yksityisellä lääkärillä ja ei sattunut lainkaan! En sitten tiedä olisko tk-lekurin laittamana tuntunut enempi...
Minulla loppui menkat siihen, ei ollut edes tiputtelu vuotoa alkuun...Tämän vuoden alussa oli verenvuotoa aina seksin jälkeen ja kaikki mahdollinen tutkittiin raskaudesta sukupuolitauteihin yms. mutta ainoa syy oli sairaalalääkärin mukaan se, että kun on ollut jo yli kolme vuotta, niin hormonitaso muuttuu ja seksin aikana se on voinu liikkua niin, että on aiheuttanut vuodon! Nyt ennen joulua oli ekat "menkat" sen laiton jälkeen! Kestivät jopa kolme päivää ja pikkuhousunsuojalla pärjäsi loistavasti.
Olen itse (ja mies myös) ollut TODELLA tyytyväinen!! :) mutta varmaankin sitten kun yhteinen lapsi joskus kenties syntyy, niin toinen saa laittaa piuhat kiinni...Ja jos siihen ei raaskita, niin otan uudestaan kierukan!
Kuparikierukasta en osaa sanoa mitään...Oletan, että jos hormonivalmisteiset ehkäisyt ovat aiheuttaneet ongelmia, niin kannattais sit kai ottaa kuparinen. Isosiskollani on kuparikierukka ja hänellä loppui siitä menkat kokonaan ja hän onkin ollut tyytyväinen käyttäjä jo parikymmentä vuotta!
Mutta minä liputan hormonikierukalle :attn:
 
Ihania uutisia Unikeiju-79!!!!
Hurjan paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle! :heart:

Piti ihan lisätä tuommoinen uusi "osio" plussanneille ja lisäsin sinut ensimmäisenä sinne! Hienoa!!

Tervetuloa kaikille uusille! :wave: Kyllä on niin vilkastunut tämä meidän ketju ettei meinaa perässä pysyä. Mutta kivaahan se vaan on, että poppoo kasvaa ja juttua tulee paljon! :)

Metsätähtöselle paljonpaljon onnea yritykseen! :heart:
 
Kiitoksia teille kaikille onnitteluista :heart:

On vieläkin niin epätodellinen ja pelottava olo et toivottavasti ens viikolla pääsen ultraan ja saadaan varmuus et siel ihan oikeesti on jotain =)
Vauvan vaatteita on tullu katottua kaupassa, mut vielä ovat kauppaan jäänneet :heart:

Huomenna päästää sit raketteja ampumaan, mut ensin käydään pikkuveljen synttäreillä :flower:
 
Milas
Hei! Tuossa pläräilin pinoja ja voisin tännekin liittyä kun sopivalta vaikuttaa :) olen ollut kuvioista poissa (eri nimimerkki oli aikaisemmin) yli puoli vuotta, mutta nyt alkais taas kuumetta nostaa. Täällä näyttää olevan vanhoja tuttujakin. Onnea unikeiju-79 vihdoin hyviä uutisia =)
Eli meillä olis kolmas toiveissa ja yritys aloitetaan fiiliksen mukaan kevään tai kesän aikana.
 
Ulkona satoi lunta, näinkö unta? Pieni hiutale taivaalla lenteli, selässään taikaenkeli. Kädessään onnea kantoi, uudeksi vuodeksi sen sinulle antoi.
Silitti hiljaa enkelinsiipi, kauneinta kaikista käytti. Onnen ovesta sisään hiipi, toiveet todeksi täytti.
Hyvää uutta vuotta kaikille! Toivottavasti kaikilla tärppää sitten, kun yritys alkaa! :heart:
 
Ollaankin jo tiputtu toiselle sivulle, joten pitää käydä nostelemassa.

Jännä, kun nyt on tullu semmonen kumma fiilis. Siis tulee tarkkailtua näitä lapsiperheitä aika paljon kaupassa jne. Ja kylläpä ne näyttää väsyneiltä ja kireiltä B) Jotenki tuli aateltua, että tuleekohan sitä ittekki sitte tuon näköseks ja kireeks. Toivottavasti ei sentääs, vaikka tietysti kaikki vaiheet elämään kuuluukin.
 
kääkkis
Mä kun käyn lasten kanssa kaupassa, niin heitän ne kärryyn ja sitten käydään nopeasti hakemassa tarpeelliset ostokset ja äkkiä pihalle, etteivät ärsyynny ja kuumennu :LOL: Ei ehdi itsekään sitten kiristellä. Yleensä mies käy tyttöjen kanssa ostoksilla, jos mulla on kotona joku projekti ja hyvin sen hermot kestää =) Aika harvoin käydään isommilla ostoksilla koko perhe.

Mulla täällä menossa kp 39 ja negaa näyttää. Taitaa mennä mielenkiintoiseksi...

Ainiin, tervetuloa Milas minunkin puolestani =)
 
Tervetuloa Milas :flower:

Me käydään kaupassa poikien kanssa, tyttö jo sen verran isompi ettei halua enää mukaan tulla. Pojat ovat tottuneita shoppaajia, mutta tottakai aina välillä niilläkin hermot menee jos on kuuma tai paljon ihmisiä ympärillä.
Välillä taas jätetään kaikki kotiin ja käydään miehen kanssa kaksistaan kaupassa =)

Kääkkis jaksamista kierron kanssa :heart:

Mua alko jännittää se ens viikon klinikalle meno. Näin ihan kamalia painajaisiakin viime yönä ja toissa yönä. No, huomenna saa soitettua sinne.

Sunnuntai aamun jatkoa :heart:
 
Meillä on sairastettu oikein urakalla koko viime viikko ja sama meininki jatkuu. huh että sairas lapsi osaa olaa vaativa ja kärttyinen! Ulos ei voi mennä kun pakkasta pukkaa liikaa ja seinät kaatuu päälle.
Äsken alkoi tuhruttelu vuoto, joten eipä tule meille toista vauvaa vieläkään. :'( kierto on edelleen normaalia lyhkäsempi. :/ Eipä siis kauheasti hurraamista tässä vuosikymmenen alussa...
kauheeta valitusta! :LOL: sori pakko kiukutella jonnekkin kun ei tota miestäkään viitti koko ajan kiusata.
 
Kääkkis, joo meillä on tosiaan itellä se etu, että käydään kaupassa jossa ei tartte juuri jonotella. Inhoan nimettäin jonottamista. Ja jonottamisessa on kauheinta aina ne lapsiperheet :xmas: Joten enpä kai ite haluais olla se lapsiperheen emäntä, hirveessä jonossa ja sitten kiukuttais :LOL:

Unikeiju, varmaan moni muukin näkee noita painajaisia, taitaa olla melkosen luonnollista..voi itteeki jännittää joskus, jos on näitä ultria ja muita. En oo ees tutustunu niihin hirveesti B) Itekki näin viime yönä unta, että olin viimeisillään raskaana ja oli kyllä niin iso maha (!!) että oli melkosa lyllerrystä :LOL: Muistan vaan, kun oli koko ajan tukala olo ja ootti vaan, että pääsis synnyttämään. Sitten mulla oli siinä unessa myös valmiina hienot uudet Emmaljungan vaunut :LOL: Kattelin nimettäin eilen niitä värejä, joten johtuneisko siitä...

Tuli muuten vaunuista vähän höntsä kysymys, mutta ootteko ajatelleet sitä, että mistä ite tykkäätte..vai vähän lapsen sukupuolen mukaan, et vaunutki ois neutraalit? Kun ite vaan aattelin, että taidan täräyttää noi pink checkit tosta emmaljungan vaunuväreistä ja mietin että mitäpä jos onki poika...mutta toisaalta ne vaunut toivottavasti kestää toisenki lapsen (jos niitä nyt sitten tulee)..että siinä on aika monta kertaa se värikysymys..joten aattlein, että taidan ihan ittelleni ottaa ne ku tykkäsin niistä eniten. Toinen oli joku titanium tai joku tämmöne, mutta joo. Ehkä jotain pirteetä siis haluais.

Kyllä, täällä ollaan siis jo vaunuostoksia miettimässä, vaikka ei ole edes eka tyhjennysvuoto tullut :xmas:

Leli, toivotaan tästä uudesta kierrosta sitten tuottoisaa =)
 
Milas
moi vaan! Ja hyvää uutta vuotta =) Jännää, nyt voi sanoa, että tänä vuonna meillä aloitellaan vauvantekoa...
Tässä viikon sisään olen nähnyt kahden ystäväni pikkuiset vauvat ja kuumetta nostaa ihan hirveesti. On ne niin pieniä, niin suloisia. Tuntuvat niin sopivilta ja lämpöisiltä syliin...tahtoo oman, pian :heart:
Minä haluan tällä kertaa uudet vaunut, ruskeat, harmaat tai mustat. Mutta sellaiset, jotka on enemmän minun kuin vauvan näköiset :D aikaisemmat moneen kertaan kierrätetyt vaunut ja rattaat on myyty aikaa sitten, kun eihän meille pitänyt enää lapsia tulla. Mutta ehdottomasti niiden pitää olla meidän tarpeisiin hyvin toimivat, mutta vertailu alkakoon kun hankinta aika on kohdalla. Ei vielä. Eilen kun kävin alennusmyynneissä meinasin ostaa jonkun pienen vauvan vaatteen, ihan vaan odottamaan...mutta sitten järki tuli päähän ja totesin sen olevan aivan liian aikaista ja hullua minulle yleensä ihan järkevälle ihmiselle :whistle:
 
Jes! Meilläkin alkaa siis lapsen yrittäminen alle vuoden kuluttua :D Ja toivottavsti aika menis tooosi nopsaan...

Enpäs ole kyllä ikinä ajatellut vaunujen väriä...Meillä oli tytöillä ekat vaunut semmoset valko-sini raidalliset ja niissä oli pieniä nalleja (innokas mummo osti ne)...Sitten tosiaan kun toinen tyttö syntyi (ikäeroa vuosi ja 3vko:a) ostettiin kaksostenrattaat semmoset peräkkäin istuttavat! Ne oli mustanharmaat jossa oli limen vihreää =) Ihanat rattaat!

Nyt joskus kun tulee tarvetta ostaa rattaat, niin ostaisin varmastikin jotkut ruskea sävytteiset! Kun en oikein tykää, että vauvat laitetaan "värimuotteihin"!
 

Yhteistyössä