Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Hienoa, jenkkivaimo =) Voi tosin olla, että saa aika tarkkana olla kotona kun toinen vipeltää kahta nopeampaa :saint: Mukavaa loppulomaa!

Kääkkis, toivotaan että tilanne selkenee. Ehkä se itseäkin helpottaa, varsinkin jos sais jotain lisäpalveluita tai terapioita. Siinä mielessä hyvä tapaus, että on niin lievä cp-vamma, että ei lääkäritkään/terapeutit huomaa oikein..mutta toisaalta sitten jos oma lapsi tarvitsisikin jotain tukea joissakin asioissa, niin olisi kyllä hyvä tietää etukäteen. Onneksi on tämä netin ihmeellinen maailma, että voi itekki vähä tutkia, jos tuntuu ettei muuten vastauksia saa.

 
Tervetuloa mami-pojat03-06! (meniköhän nikki oikein?) =)

Meillä tyttö 9 kk kävelee vasta tukia pitkin ja kaatumisia sattuu. en usko sen ihan vielä lähtevän ilman tukea tassuttelemaan.

Kääkkis, ikäviä nuo pitkät kierrot!

Jenkkis, miten sinä olet edes eksynyt mammavaate osastolle? :LOL:
 
jenkkivaimo
Leli, mahan oikein etsimalla etsin aina kaikki mammavaateosastot! :LOL: Kavin jopa yhessa aitiysvaatteiden erikoisliikkeessa ja oisin voinu ostaa sen tyhjaks, onneks sain pidettya itteni kurissa. :LOL:

Oon yhdella vauvafoorumilla jutellu muiden 01/09 syntyiden vauvojen aitien kanssa, ja nyt siella putkahtelee plussia joka toinen paiva. Myyyh, makin haluun!!
 
Tervetuloa minunkin puolesta Mami-pojat03-06! :)

Minä kun odotin lapsia, niin minulla ei ollut mitään äitiysvaatetta! Asia täytyy korjata ensi kerralla :D Äitini kehui tässä pari kk sitten, että on ostanut minulle ihanan tunikan! No sain sen sitten ja ihmettelin eka, et kuinka se on niin hassun mallinen päälläni...No se oli äitiystunika :LOL: Hyvin oli mamma katsonut mitä kaupasta ostaa!

Meillä esikoinen läksi kävelemään naistenpäivän kunniaksi 8kk vanhana!! Ja sen jälkeen ei kontannut! Ei ollut edes yrittänyt (minun silmissä ainaskaan) aiemmin sitä...Esikoinen oli 11kk kun lähti kävelemään...

Näin tässä toissa yönä unta, että sain tyttövauvan! Ainoa hassu juttu siinä unessa oli se, että lapsi oli jo syntyessään 44kk vanha :kieh:
 
Ansis taitais olla kiva synnyttää sen ikäistä lasta! :LOL:

Jenkkivaimo mä utelias: ootko vain lomalla jenkeissä ja mistä sun nimimerkki tulee? :D Mä kaipaisin kans vähän ulkomaan lomaa! Mä oon jotenkin ruvennut haaveilemaan Jenkeistä, vaikka ennen en o erityisemmin niistä ollut kiinnostunut.

Mullakaan ei ollu edellises raskaudes äitiysvaatteita, ja oonki miettinyt et sit seuraavaks kyllä panostan enemmän siihe, oli rasittavaa istua tunneille epämukavissa vaatteissa!
Saa vain nyt sit nähdä, et oonko raskaana nyt vai en. Jos en ole niin yritys alkaa vasta sit vuoden päästä, mut jos oonki nii sit tulee ekaks paniikki ja kovaa :D Ehkä suurin huolenaiheeni on että mihin me saadaan ne kaksostenrattaat mahtumaan!? Kun esikoinen on vast 1½v. sitte ku seuraava syntyy (siis jos nyt oon raskaana) eli meen täytyy ostaa kaksostenrattaat..

Mä kyllä oon aika varma et oon raskaana. :eek: mulla on tiistaista asti ollut sellasia kipuja ku menkoissa on, mut ne vaan ei ole vieläkään alkaneet. Ainoa kerta, kun on ollut reilusti ennen tädin tuloa kipuja, on sillon kun aloin odottaa esikoista. Testasin aamulla Clearbluella (nyt on kp29/28-34) ja siihen tuli haamu tai viivanpaikka. Ihan testiajan sisään, mutta en mä nyt ton perusteella uskaltais kertoa kelleen et oon raskaana. Pari päivää odotusta taas ja sit uus apteekin oma joka on odottamassa jo.
Vaikka toisaalta kovin luotan olevani raskaana, en silti olekkaan yhtään varma! :headwall: :kieh: JA vähän pelottaa kyllä se ajatus et oisin raskaana, kun ei tosiaan ollut vielä tarkoitus niin tapahuta.. (ei se kyllä mua oikeasti haittaa, sitten kun vaan ehtii sopeutua ajatukseen et se on taas vain ½vuotta koulua ja äitiyslomalle. Saisinpahan saman äitiyspäivärahan ku tytöstäkin :LOL: )
 
Haukkuva hiiri, onnea testaukseen :heart: Aika jännittävää tuo, kun toisaalta panikoiduttaa ja toisaalta sitä on onnellinen :saint:

Mulla on jotenki ikävä olo, että kun eilen tuntui että oon sairaana ja piti ihan oksentamassa käydä. Ja koko yö oli sitten semmonen levoton, kun kolotti niveliä ja polvia. Sitten vielä mulla heijastuu tuosta häntäluun tienoilta tonne pakaraan ja koko vasempaan jalkaan inhottava kipu! Töissä kuitenki ihan hyvin pystyin olemaan. Aattelin, että onkohan tässä tietokoneella jotenkin turhan kylmä mulle..vaikka on tässä 24 astetta, mutta että käykö tosta jotenkin huikka sitten. Pistin vähän lämpöä lisää pattereista tulemaan ja istun viltti päällä :LOL: Nyt ei ole enää Panadoliakaan, kun unohtu eilen se resepti kotiin (edullisesti 100kpl, ei ihan heti lopu)..joten en viittiny ostaa sitten turhaan smemosta pikkupakettia. Inhoan just tämmösiä kolotuksia ja muita, että vois olla vaikka pari astetta lämpimämpää.

On muuten niin kylmä, että meiläl tytön tylleröiden tassuja palelee ulkona ja pitää palata takas aika nopeesti! Eli pitänee ostaa jotkut tossut noille..onko kokemuksia? Joku mainitsi, oliko Kääkkis, noista tossuista? Vai oonko ihan horiskoksi tullut.
 
kääkkis
Haukkuva Hiiri: onnea :heart: Toivottavasti olet nyt raskaana, eikä käy niinkuin mulle :flower: Nyt huidellaan kp 45:ssä. Mulla oli jonkinaikaakin menkka jomotusta, mikä huipentui nyt tiistaihin, jolloin koko kohtuun sattui varsinkin kun kävi istumaan. Nyt taas ei ole tuntunut miltään :( Testailen uudestaan varmaan viikon kuluttua, mutta mulla ne on olleet ihan puhtaita negatiivisia tähän päivään saakka.

Metsätähtönen: Voi olla, että olen tossuista jotain maininnut, koska varsinkin tuolla kääkkä-nartulla täytyy pitää näillä pakkasilla, että pystyy pissimään. Meillä on fleecetossuja, jotka on tosi hyvät: pysyvät paikallaan, eivätkä luista. Osoitteessa www.dogwear.fi on tarjolla niitä, mitkä meillä on käytössä ja lisäksi on hirveän hyviä kotimaisia koiranvaatteita :) Kannattaa käydä katselemassa.

Pidän todella peukkuja sulle Haukkuva Hiiri, ilmoittelethan mitä testiin ilmestyy :heart:
 
jenkkivaimo
Haukkuva hiiri: Mun mies on amerikkalainen. Kaydaan taalla vahintaan kerran vuodessa ja ollaan nyt muuttamassa tanne ens vuonna pariksi vuodeksi. Haluaisin synnyttaa Suomessa ennen muuttoa, koska taalla lapsen hankkiminen on aivan uskomattoman kallista, ja kaiken lisaksi sektioita tehdaan liukuhihnalla kaikkein pienimmastakin syysta, koska laakari saa silla enemman rahaa sairaalalle kuin alatiesynnytyksesta. Ja saastaahan se tietty aikaakin... :| Taalla myos kaynnistetaan hyvin yleisesti jo rv 39, ja sehan nyt pitais olla yleista tietoa, etta mita enemman synnytykseen puututaan, sita suuremmalla todennakoisyydella sen aikana vaaditaan aina vaan lisaa toimenpiteita, mika taas nostaa sektion riskia. Mutta taalla luonnollisesti kaikki on liiketoimintaa, jonka taytyy olla tuottavaa. Aidit uskoo usein laakareita aivan sokeesti luottaen, ettei sektioon liity mitaan riskeja. Jos haluaa mahdollisimaan luonnonmukaisen alatiesynnytyksen, johon puututaan mahdollisimman vahan (niin kuin mina), ei oikeastaan voi kuvitellakaan synnyttavansa sairaalassa vaan birth centerissa, jota vetaa katilot eika laakarit (laakari toki vahintaan puhelinsoiton paassa). Kotisynnytykset on myos suosiossa taalla, mutta ma en valttamatta haluais ihan sellasta kuitenkaan. Suomen sairaalat on edistyksillisia tassa asiassa. Tosin viime synnytyksesta poiketen en halua seuraavalla kerralla edes ilokaasua (tuli vaan pohnainen olo) tai oksitosiinia (oli ihan turha kun omat supistukset oli aivan riittavia, katilo halusi vaan vauhdittaa synnytysta jostain syysta).

Mutta onhan taa muuten aika mahtava maa, etenkin matkailullisesti. New York ei kylla oo mun lemppari ollenkaan, toki onhan taa nahtava kerran elamassa. Viidennella kerralla alkaa vaan tuntua pelkastaan likaiselta ja meluisalta. :whistle: :D

Jaaha, sit lounaspaikkaa etsimaan!
 
Milas
Nyt on mun ystäväpiirissä alkanut satelemaan raskausuutisia...viis ystävääni saa tässä puolen vuoden sisään vauvan!!! Voi voi, ei helpota kuumetta ei, vaikka kuinka he kertovat kaikista pahoinvoinneistaan ja muista vaivoista. On kai sitä jotenkin masokisti kun haluaa nekin =)
Miten minäkin olen eksynyt äitiysvaatesivuille netissä!!!! En sentään kaupassa vielä....
Haukkuva hiiri varovaiset onnittelut!
 
Oliko suositella vauvanvaateostopaikkoja netissä? Ei siis mitään semmosia 50e yksi pieni vaateparsi, vaan semmosia tavallisen hintaisia. Ilmeisesti ellos myy ainakin? Onko kokemusta? Ja h&mllä oli aika surkea valikoima netissä, tai sitten en vaan osaa.

Mietin ihan kuumeisesti, että ei yhtään huvittais kaupungissa niitä ostella, kun tietysti sillon joku tuttu tulee vastaan! Että tämmöstä.
 
Milas
metsätähtönen elloksen vauvan vaatteet on aika pientä kokoa joten kannattaa huomioida se kun tilaa. h&m:n vaatteet on hyviä ja kestää käyttöä, hinta laatusuhde kohdallaan mut liikkeissä tosiaan parempi valikoima. linus&lotta, sielä löytyy monen hintaista, mut name it on ainakin hyvä, sillä myös nettiliike, mut ei suomessa. Muuten en edullisia tiedä, joku muu varmaan voi auttaa =)
 
Milas, ok. Just katoin,että uusimmassa Vauva-lehdessä houkuteltiin -50% (kalleimmasta tuotteesta) alea Elloksen uusille asiakkaille.

Pitänee kaiketi uskaltautua liikkeeseen sitten, kattelee vaan eka ettei kukaan näkis. Se olisikin vasta kiva, kun kävis jo ennen mitään plussia shoppaileen omaksi huviksi ja joku koulukaveri tmv bongais :LOL:
 
Siis se vauva unessa oli 4kk vanha :xmas:

Onko kaikki, joilla jo on lapsia, kärsinyt raskausaikana pahoinvoinnista? Minulla ei tullut kummastakaan lainkaan. Kummipoikani äiti on oksentanut poikaraskauksissa 9kk putkeen :x
 
jenkkivaimo
Ansis, mulla oli lievaa pahoinvointia noin rv 8-12. Sellasta etovaa oloa vaan, en oksentanut kertaakaan. Se oli oudointa, etta nalka tuli ihan parissa sekunnissa ja se oli heti KOVA, ja jos en syonyt samantien jotain, tuli aivan jarkyttavan paha olo. Ja sit kun ei tehnyt mieli syoda mitaan niin se oli vahan ikava kierre... Mutta kaikki paha olo loppui kuin seinaan rv 12. :) Ja poika tuli.

 
kääkkis
Mullakin on ollut kummankin kanssa pahoinvointia viikolta 7 johonkin viiteentoista. Ensimmäisen kanssa oli vähän helpompaa, ettei ylös asti tullut vaikka etoikin, mutta toisen kohdalla oksentelin useastikin :x Ensimmäisen kohdalla oksentelin sitten loppuraskaudesta, kun oli raskausmyrkytys. Ihan kamalaa oli, kun ei pystynyt alkuraskaudessa juomaan vettä eikä kahvia, kun normaalisti juon aika paljon :( Limua oli pakko juoda, ettei kuivunut ihan kokonaan ja sitruunavesi oli kanssa hyvää :p Mulla siis molemmat tyttöjä.
Mä ostin kaikki vauvanvaatteet kirppareilta ja käytin mun käytössä olleita retropotkareita, jotka äiti oli säästänyt :) Läheiset osteli kanssa aika paljon, ettei itse tarvinut paljon mitään vaatetta hankkia itse, anoppikin on kova kutomaan.
Meillähän kanssa on ollut tuo menetelmä, että vauva on tervetullut kun tulee, eikä mitään oviksen kyttäystä...nyt kuitenkin huidellaan kp 46:ssa eikä mitään tuntemuksia. Pikkasen se kyllä vaivaa, helpottaisi jos tulisi edes ne menkat |O
 
Milas
Mulla on ollut voimakas pahoinvointi joka kerta (kolme raskautta joista yksi mennyt kesken). Sekä tytöltä, että pojalta, pojalta pahoinvointi oli viikoilla 6-16, tytöltä 6-18. En oksennellut, yökkäilin ja ympäri vuorokauden oli etova, vellova olo. Kaikkai hajut ja maut yökötti ja olisin vaan nukkunut kaiken aikaa tai ainakin maannut liikkumatta jossain hajuttomassa paikassa. Eli kauhulla odotan miten käy jos/kun seuraavan kerran odotan.
Mun ei myöskään ole lasten pikkuvauva aikaan tarvinnut pahemmin ostella vaatteita, koska sain paljon käytettynä sisaruksilta ja lainaan ystäviltä. Kirppareita olen aina hanakasti kolunnut ja niiltä löytää vauvoille paljon. Mutta uutenakin olen joutunut ostamaan kun vauvat kasvanut. Vakipaikkoja Lindex ja h&m joista löytyy minun maun mukaisia :)
Minä toivoisin kans että voisin mennä sillä periaatteella, tulee kun on tullakseen. Mutta väkisinkin minä lasken niitä otollisia päiviä :ashamed: Vuorotyötä kun tekee niin ei virtaa oo ihan tasaseen tahtiin touhuilla niin sitte kun on laskujen mukaan sopiva aika niin tulee vähän niin kuin pakko yrittää fiilis.... tai ainakin näin on käynyt aijemmin. ja kuten huomaa, nyt ei vielä ees yritetä ja minä jo lasken...
 
Milas, kyllä voin ainakin sanoa että musta ei ainakaan oo mihinkään tulee jos on tullakseen-yrittelyyn. Toisaalta en mitään sinällään laskeskelekkaan, kun pidetään tota tasaista siittiösaatavuutta tuolla putkistossa yllä..muttamutta B) Kun jotenkin tuntuis tosi turhauttavalta sekin, että ois vaikkapa vuoden yritellyt ja siitä ois mennyt puolet semmoseen että ois vaikka ajotus ollut todella huono jne..el itavallaan hukkaan. Siis sitä oon ajatellu, että jos pitempäänkin menee, niin on sitten ainaki kaikkemme tehneet ettei tarvi mielessä sitäki sitten harmitella.

On muuten nätti ilma. Ja jopa asteen tipahtanu lämpötilaki :D Silti yli 20 ja kyllä se nokassa tuntuu.
 
Meillä ei kyllä laskeskella oviksia...Ainakin näillä sanoin :D se tasainen siittiöiden saatavuus on hyvä keino :whistle: Kuinkas kauan ne muuten elelee tuolla "miehen ulkopuolella"? Oliko jotain 5vrk?

Me saimme kanssa tutuilta ja sukulaisilta kaikki vauvan vaatteet, kun tyttöjä odotin! Ja kaikki muukin tarpeellinen. Lapsi kasvaa niin nopsaan, että aika turhauttavaa ostaa uusia. jotein ihanaisia vaatteita olen tytöiltä säästänyt, mutta mitäs sitten jos tuleekin poika!?! Sit täytyy yrittää uudestaan tyttöä jotta saa kaikki ihanuudet käyttöön! :xmas:
 
kääkkis
Mulla ei ainakaan sen takia ole raskautumisen suhteen hirveitä paineita, kun tuota jälkikasvua jo on. Jos ei vauvaa tule, niin sitten riittää hyvin nuo 2 pikkuista :heart: Raskautumisajankaan suhteen ei ole mitään kiirettä, kun olen kuitenkin aika nuori vielä. Haluasin kuitenkin mahdollisimman peräkkäin nuo mitä saadaan aikaiseksi, että saisin ne joskus aikuisiksikin ja olisin silloinkin vielä itsekin suht vetreän ikäinen :)
Mä kanssa laittelin tyttöjen vauvamekkoja vintille itku kurkussa, mutta nyt ei todellakaan ole mitään merkitystä onko mahdollisesti joskus syntyvä pienoinen tyttö vai poika. Tyttöä olen ensimmäisen kohdalla toivonut ja sen sain nyt sitten toistamiseenkin. Poika voisi toisaalta tuoda oman haasteensa, mutta kyllä minulle kolmaskin tyttö kelpaa. Nyt vain aidosti toivon, ettei tule mitään neurologista vaivaa tms. kun on niistä kokemusta.
 
Mä en muka missään välissä ehdi kirjoittamaan, kun tyttä ei anna mun olla rauhas tietokoneella! Muuten on kyllä yksintouhottaja ja lueskeli tänään yksinään 10min, mutta kun näppäimistö pitää ääntä niin johan tyttö syöksyy tähän :heart:

tein testin ja sieltä se varmistus tuli: oon raskaana. oi voi. :heart: vähän sekava olo, kun toisaalta tottakai toivottu juttu, mutta toisaalta tarkoitus oli vasta 2011 kesällä.. mutta onnellinen silti olen! ahdostaa vaan ilmoittaa miehen porukoille ja molempien sisaruksille. Arvostelu on kovaa, kun ollaan tälläisiä opiskelijoita.. (vaikka mä oonki vahvasti sitä mieltä et opiskeluaikana on parempi hommata lapsia ainakin osa (me halutaan monta :D ) )

Nyt mies vaatii seuraks, hyvää yötä! :wave:
 
Haukkuva hiiri paljon onnea plussasta :heart:

Näin meitä plussanneita alkaa kertymään pikku hiljaa =)

Mulle on kans ihan sama kumpi tulee tyttö vai poika. Kummatkin meillä on ja aina oon vaan toivonu et kuhan olis terve :flower:

Vauvan vaatteita oon kovasti katellut kaupoista kun on tullu käytyä, mut mitään ihmeempiä en oo viel ostanu.
Torstaina olis sitten ultra ja vähän jännittää. Toivottavasti kaikki on kunnossa :heart:

Taidan lähtee nukkumaan, huomenna olis taas pitkä työpäivä edessä =)
Hyvää yötä kaikille :heart:
 
Haukkuva hiiri, onnea hurjasti!! :heart: Heti mieli piristy täälläkin =) Onnea kovasti matkaan!

Ai hei, luitko Haukkuva hiiri kun muutama numero taaksepäin oli yhdestä yliopisto-opiskelijapariskunnasta juttua ja heillä taisi olla ainakin kolme lasta jo. Että näyt äsitä artikkelia vaan muille :LOL: Ymmärrän kyllä, että tuo aihe stressaa (muille kertominen), kun itekki aluksi mietin että mitähän sanovat. Mulla on oma äiti alunperin ollut sitä mieltä, että kesken opintoja ei mitään lapsia oiken ole hyvä saada..mutta toisaalta hänellä on mielipide muuttunut aika rajusti. Ja jotenkin tuntuu, että hän on ajatlelut sen niinpäin että hänen aikansa on rajallinen...varsinkin hyvässä kunnossa olla. Ja mulla äiti tykkää kovasti lapsista. Tosin enemmän mua ahdistaa kertoa melkeen parhaille ystäville, kun toinen on hyvin kaukana siitä että lapsia saisi (ei parisuhdetta eikä mielenkiintoa) ja toinen taas muutenki jo kyseli, että ettehän jätä heti ehkäisyä häiden jälkeen. Ei ees jätetty, kun olihan siinä jotain viikko tai ylikin väliä B) Noh, hän tuskin tarkotti ihan pahalla sitä kysyä, oli vaan tämmöselle vauvakuumeisen mielelle eka pahalta tuntuva =)

Unikeiju, täällä sama. Mulla ei ole tolla sukupuolella oikeen merkitystä. Enemmän toivoin sitä, ettei olisi mikään älytön vaahteramäen eemeli suoraan sanottuna. Mutta tollasia asioitahan ei voi valita ;) Meillä vaatehomma on niin, etten usko että saadaan kovinkaan sukulaisilta ja veljeltäni mitään. Heillä nimettäin kaikilla pieniä lapsia ja kaikilla niitä on varmasti tulossa lisää ihan kohta puoliin B) Mutta ajattelin ehkä osan ostaa kirpparilta, kun olen ymmärtänyt että ne vaatteet eivät kauaa päälle mahdu..joten voisivat olla aika hyväkuntoisia. Mutta osan tietysti haluan ostaa kaupasta. Pitää katsoa vähän minkä kuntoisia tuossa lähikirpparilla myydään. Tuo on onneksi aika laadukas tossa..tietysti joka paikassa on aina huonompia, mutta on siitä jännä kirppari että sielä ei haise semmonen hirveä haju B)

Mjoo, täällä tosiaan on pillereiden jätöstä 16-17 päivää ja iski kyllä vähän epätoivo. Eipä ole tyhjennysvuotoa tullut. Toisaalta luin jostain Cerazetten nettivihkosesta, että keskimäärin on tullut 7-30 päivän sisään ovulaatio kun on testiryhmä syönyt kaksi laattaa putkeen. Mutta toisaalta tuo kaks laattaa on aika vähän..itellä on vähän enemmän takana :LOL: Yhdessä paketissahan on kolme. Ja käsitin, että siinä se hormoni pyrkii pitämään siinä vaiheessa ennen ovulaatiota (jos oikein ymmärsin), joten sinällään sitten ihan loogista jos sitä tyhjennysvuotoa ei kaikille ole tullut ollenkaan. Saa nähdä mikä tästäki tulee :|

Joka tapauksessa tuli kyllä hyvä mieli tuosta Haukkuvan hiiren plussasta =) Ja mies oli aamulla keittäny espressot kun käytin koiria, niin voi että :heart: Jotenki taas rupesin ajattelemaan, kuinka just mulla on maailman paras ja komein mies ja ihanin :LOL: Näin varmaan kaikilla muillaki B)

Unikeijulle jaksamista torstaihin, jos muistan oikein tuon vastaanottopäivän =)
 
Onnea Haukkuva Hiiri! :heart: Ihanaa, lisää plussia ketjuun!

Unikeiju, tulethan sitten kertomaan ultrakuulumisia. =)

Metsätähtönen, Mulla kesti melko tarkkaan kuukauden ennen ku eka vuoto tuli cerazettejen lopettamisen jälkeen.
Mun mies oli tänään tytön kaa aamun, ku se heräs jo kuudelta ja kaatanut kahvia kuppiin valmiiksi kun heräsin. osaa ne joskus olla kultaisia. :heart: Ei ne suuret sanat, vaan ne pienet teot... =)

).( täällä alkaa tänään oviksen testailu. En kyllä usko sen olevan ennen viikonloppua, mutta kierrot on niin sekasin, että pakko pelata varman päälle. Mä taidan olla ainoa oviksen tikuttelija tässä pinossa?
Mukavaa päivänjatkoa kaikille kuumeilijoille ja plussanneille! :wave:
 
Hui, olipa tullut taas nopeaa tahtia tekstiä..

mami-pojat03-06 tervetuloa! :wave: Lisäsin sinut listalle!

Garpalo poistettu listalta ja tilalle siis Haukkuva Hiiri..
Kovasti onnea plussasta ja ihanaa raskausaikaa sinulle!! :heart:

Päivitelkäähän plussanneet noita tietoja vähän kun olette laskeneet esim milloin la jne. :)

Unikeijun ultrakuulumisia odotetaan innolla myös täällä!

Toivottavasti nyt kääkkiksellä jo piina loppuis, tulis se plussa testiin tai edes sitten ne menkat alkais. Kurjia nuo pitkät kierrot!!

Lelille tsempit oviksen etsiskelyyn! bd

Raskauspahoinvointi on mulla ollut onneks lievää, sellaista etovaa oloa lähinnä. Mut ei ole kyllä mitenkään rajoittunut aamuun vaan ollut päällä lähes kokoajan. Semmonen olo että oksettaa ja yökkäillä on saanut, mutta ei kuitenkaa tullut ylös asti.. Ja melkeen kaikki hajut saa yökkimään..
Tuohon jatkuvaan etovaan oloon on helpottanut vain ja ainoastaan "napostelu" eli lähes kokoajan sai olla syömässä jotain mutta onneks kuitenkin kaikkea terveellistä ja raikasta: mandariinit, kurkku, viinirypäleet jne.. Itsellä onneks helpottanut sitten kokonaan jo viikoilla 10-12.

Vauvan sukupuolella ei ole meille mitään väliä. Ei ole aiemminkaan ollut mutta nyt jotenkin kun kummatkin löytyy jo niin ei ole senkään vertaa väliä. Molemmille löytyy kaikenlaista, vaatetta ja poikamaista/tyttömäistä tavaraa.. Ja onhan se kiva ostella niitä ihan omiakin pienelle ettei kaikki ole isommilta perittyä.
Kyllä nyt jo hirmusti tekis mieli kaupoilla niitä pieniä hypistellä, mutta vielä oon saanut mielen maltettua etten ainakaan ole mitään ostanut..
 

Yhteistyössä