Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

jenkkivaimo
Mulla nyt kp 38, ei näy menkkoja. Tein negan kp 34 mutta se saattaa johtua ihan myöhäisestä oviksestakin. Oottelen pari päivää ja testaan uusiks. On kyllä vahva fiilis että olisin raskaana mutta niin oli ennen negaakin ja oon ollut väärässä aiemminkin joten katotaan.... Tsemppiä sulle kääkkis, varmasti pännii toi odottelu!

Metsis, Hyvin pärjää ilman rumpua! :) Mä henkilökohtaisesti vihaan kuivausrumpuja, ne vaan kutistaa ja sähköistää vaatteet. Narukuivatan kaiken pyykin vaikka neliöitä on se 50 eikä yhtään ylimääräistä tilaa. Kesällä on helpompaa kun voi kuivattaa kaiken partsilla. Kestovaipat on maailman helpoimmat, suosittelen lämpimästi! Olis tietty kaikkein paras tilanne jos sulla olis joku jo kestoja käyttänyt lähipiirissä, joka vois oikein kädestä pitäen näyttää miten niiden kanssa toimitaan niin näkisit omin silmin miten helppoa se on. :) Mä aattelin ennen lasta että varmasti oksennan kun joudun niitä maitokakkoja huuhtelemaan veke vaipoista, mutta eihän se pienen vauvan kakka edes haise millekään (vasta kiinteiden alottamisen jälkeen meillä ainakin), eikä oman vauvan kakka muutenkaan juuri hetkauta. Kaikkeen tottuu. ;)
 
Aika pitkä aika Kääkkisellä odotella puuttuvia menkkoja :/

Meillä kans kuivatetaan pyykit telineessä...Itseasiassa kahdessa telineessä ;) Joku kk sitten meillä saatiin vanhasta kylmiöstä tehty wc:n jatke valmiiksi ja pesukone saatiin siirrettyä sinne...Paikka olis kyllä sille kuivausrummulle, mutta en ainakaan ihan heti ole siihen innostunut. Josko sitten, kun uuden pesukoneen hankinta on aiheellista... :whistle:

Kun odotin esikoista, niin olin päättänyt käyttää vain ja ainoastaan kestovaippoja...Oli niitä valmiinakin, mutta eipä niitä tullut sit käytettyä :ashamed: Kertakäyttöiset oli niin helppoja! Vatsataudin yhteydessä sit kyl käytin kestoja...
 
Milas
Minä taas puolestani vannon kuivausrummun nimeen :D Pölyn määrä asunnossa vähentynyt sen myötä. telineissä kuivattelun jälkeen joka paikassa pyörii pölypalleroita. Ja kissan karvat saa ihanasti pyykeistä pois, kun kuivaa rummussa. Suurimman osan lasten vaatteista ja liinavaatteet kuivaan aina rummussa. Ostan numeroa isompia vaatteita muksuille niin ei haittaa kitistyminen. Myös paljon aikuisten vaatteita pystyy kuivaamaan rummussa kun valitsee miedomman lämmön. Kesällä kuivaan kaiken pihalla kun on monen metrin narut siellä.
Kestoja ei meillä päästy käyttään, on ollut vaativat vauvat, joten voimat ei vaippapyykkiin riittäneet. Mutta toiveissa olis, että seuraavan kanssa sitten aloitan sen homman.
 
Täällä kanssa yksi kuivausrummun nimeen vannova! :wave: Ja samanlailla Milaksen kanssa käytän kuivuria lähinnä liinavaatteiden ja lasten vaatteiden kuivaamiseen. Omat vaatteet menee kuivaustelineeseen.
Meillä mies on allerginen eikä kesälläkään voi esim. liinavaatteita viedä pihalle. Kuivausrummussa niistä poistuu ihan järkyttävä määrä nukkaa/pölyä (tai mitä se nöyhtä sitten lieneekään) ja tämän myötä on miehenkin allergiset oireet suuresti helpottaneet. Kaksosten vauva-ajan pyykkimäärä oli niin tähtitaivaallinen, että silloinkin rumpu oli omiaan. Muuten olisi pitänyt varmaan viritellä olohuone täyteen pyykkinaruja... :whistle: Saatika sitten jos oltaisiin kestoiltu ja sekin ilo pitäisi jossain vaiheessa aloittaa, vaatehuoneessa odottaa muutama kassillinen tuttavan vanhoja vaippoja. :)
 
kääkkis
Juu, en tiedä odottelenko todellakaan sitä paria kuukautta vielä |O Täytyy katsella ensi kuussa, jos kävisi ihan normaalilla lekurilla pyytämässä gynelle lähetettä niin ei tarvisi sinne yksityiselle mennä. Täytyy nyt hetki vielä seurailla, jos tässä jotain tapahtuisi, kun nyt on vihlonut vasenta puolta alavatsasta...jospa se tästä ;)

Meillä ei ole kuivausrumpua kun se ei mahtuisi mihinkään. Päivisin on ollut meidän lapsilla vanhanajan harsovaipat käytössä ja olen saanut nopeasti kuivaksi pesun jälkeen, kun olen vienyt lämpimän takan eteen telineeseen kuivumaan. Öisin olen pitänyt kertakäyttövaippaa ja samoin pidemmillä reissuilla.

Metsätähtönen: Meidän audi on vm -93 ja hyvin on pelittänyt =)
 
kääkkis: Inhottavaa vain odotella menkkoja. Itse odottelen, että ne loppus tältä erää...

Meillä ei ole kuivausrumpua, kun tänne asuntoon ei sellaista mahdu. Mutta uuteen taloon sellainen tulee. Tosin kesäisin kuivatan varmasti pyykit ulkona. =)

Mulla oli tarkoitus esikoiselle jo edes kokeilla kestovaippoja, mutta niin se vain jäi. Saas nähdä saako kakkoselle niitä sitten kokeiltua.
 
Meillä tänne mahtuis rumpu, joten sillä vähän mietityttää. Tosiaan oon just tuosta lukenut ja tuttavat sanoneet kans, että paljon lähtee sitä vaatenukkaa ja pölyä..niin ottaishan semmoset turhat tietysti mielellään pois petivaatteista varsinkin (meillä koiria nii väkisinki niissä on vaikkeivat sängyssä koskaan olekaan). Mutta sitte taas mietin, että kuluttaakohan se kamalasti vaatteita ja kaikkea.

Mulla tosiaan on noitten kestovaippojen kans semmonen juttu, että mulla oma äiti on ihan hörähtäny niihin ja sitten ystävä kans tekee niitä. Niin noh..mulla suoraan sanottuna äiti varsinkin oottaa varmaan ompelukoneen poljinta huudattaen, että millos pääsee ompelee mulle vaippoja :D En siis ite tiiä, ihastunko niihin ollenkaan, mutta voinhan minä yrittää kun kerta niin ihanasti ovat mulle noita tekemässä :heart: Kyllä mua vähän se vaippavuori ahdistaa, vaikken mikään mahdoton ympäristöfriikki olekaan. Ja toinen on se, että viehän se vaipparoskiskin tilaa ja pitää tyhjennellä jne=vaivaa. Ja voin vaikkapa veljenvaimon ja pari kaveria on kans, jotka kestoilee, niin näyttämään mulle pyytää. Vaikka asuvat eri kaupungissa, niin tän hommanhan voi hoitaa vaikka webbikameran kautta jos hätä tulee :LOL: Pitäsköhän alkaa kirjottelemaan jotain sarjaa Uusavuttomat mammat! :LOL:

En kyllä ota tosta kestoilusta mitään paineita, aattelin hankkia jo ihan etukäteen noita kertiksiä myös varalle kotiin, jos vaikka kiire/väsy iskee. Ja sitten kans en tiedä kuinka hyvin kestoilu onnistuu, jos lähtee vaikka kaupungille jne. Että oisko kertis kätevämpi jossain hoitolaukussa. Noh, onpa taas mulla pitkälle tähtäävät suunnitelmat. Eilen oli farkkuauton pohdintaa viimesen päälle ja tänään oon jo menossa vauvan kanssa kaupungille B)

Ei kait tätä vauvakuumetta voi muun kautta ottaa ku huumorilla! :LOL:
 
white gold, kiitos! Mähän itseasiassa taisin olla jo tietämättäni siunatussa tilassa, kun tulin tänne kuumeilemaan. :ashamed: Toivottavasti teillä suunnitelmat selvenee! :hug:

:heart: Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
jenkkivaimo
Eilen kp 38 ja nega. Plääh. :( Mutta niin kauan kun ei näy menkkoja, on toivoa, right? ;) Nyt pidän kyllä kunnolla taukoa testaamisessa, viikon päästä vasta seuraavan kerran. Alkaa todella ärsyttää nää negat... Lopetan tässä imetyksen kokonaan varmaan kahden viikon sisään, joten sekin saattaa helpottaa raskautumista. En voi uskoa, että mun vauva on viikon päästä jo vuoden! Mitä näillä tisseillä kuuluu muka tehdä kun ei oo vauvaa niissä riippumassa?! :LOL:

Mulle taas kestot oli ehdoton ykkösvalinta. Muistan kyllä, miten raskaana sain kuulla tutuilta äideiltä että "Oota vaan niin kyllästyt siihen rumbaan nopeasti" ja "Ei ne toimi niin kuin pitäis". Mitä siihen nyt voi sanoa kun ei ole omaa lasta eikä kokemusta? Myötäilin vaan. Ainoastaan mun äitipuoli joka kestoili mun siskon kanssa jo vuonna 1992, oli innoissaan mun suunnitelmista ja kutoi villahousuja. Alettiin kestoilu heti kotiuduttuamme ja se on oikeesti todella iisiä hommaa, samalla tavallahan ne menee pesukoneeseen pyörimään kuin muukin pyykki. Mekin kyllä käytetään (biohajoavia) kertiksiä öisin ja matkoilla, usein myös kaupunkireissuilla yms, mutta olen mä käynyt pojan kanssa shoppailemassa myös kestovaippa päällä. Pistää vaan likasen pussiin, sulkee sen hyvin ja pesee kotona. Seuraavan kanssa etsin kyllä hyvän yökeston, harmittaa etten jaksanut tän ekan kanssa sitä sen enempää miettiä.

Mä vaan jaksan ihmetellä, miksei suuret vaippamerkit kuten Pampers ja Libero oo ollenkaan lähteneet kehittämään maatuvia vaippoja. Kun se kerta on jo ihan mahdollista. Luulis niiden ymmärtävän, että se tois lisää asiakkaita... Senkin takia haluun ostaa niitä biohajoavia, ihan vaan tukeakseni kompostoitavien kertiksien kehitystä.
 
kääkkis
Jenkkivaimo: samassa veneessä kuljetaan...
Mulla nyt kai kp 60, oon mennyt jo ihan sekasin päivistä. Testejä mennyt jo jotain 10, en niitäkään tarkkaan muista. Yritän todellakin tsempata juuri tuota, että niin kauan kun ei ole menkkoja voi olla raskaana, mutta oikeasti salaa toivon, että alkaisi ne menkat :ashamed: Tuntuu aika turhalta testailla ( olen suunnilleen viikon välein testaillut)...Esikoisen kohdalla, kun lopetin pillerit, niin pamahdin samantien raskaaksi, niin miten ihmeessä tää on nyt näin vaikeaa.
Odottelen vielä muutaman viikon, jos tuo vatsannippailu tarkoittaisikin jotain.

Metsätähtönen: Tykkään lukea noita sun juttuja ihan älyttömän paljon :heart: Tulen aina tosi hyvälle tuulelle =)
 
Kääkkis, musta taas tuntuu että kirjotan ihan liikaa eikä niitä kukaan viitti ees lukee :LOL:

Mulla on kp 29 eikä ole vielä edes tyhjennysvuotoa tullu. Tänään osaan ottaa ton taas kevyesti, saapa nähhä miten huomenna ;)

On kyllä hemmetin kylmää! Tuntuu, että nenäraukka jäätyy tuonne kun koiria käyttelee. En tiiä miten ne sit tarkenee, mutta kovasti tunkevat kuonoa hankeen =) Oon saanu kunnon siivousvimman tänään, siis kaiken muun puolesta paitsi ite perussiivouksen. Että liesi ja uuni sekä tausta sai kyytiä muun muassa B) Kaiken lisäksi miehen kaveri on huomenna tulsosa kylään, että pakko kait se on imuroida ja mopata vielä että on kulissit kunnossa! :D

Noh, eipä tässä..mukavaa lauantaita!
 
Milas
Mä mietiskelin kesää ja sitä kun voi alkaa yritteleen raskautumista....se on varmaan heinäkuu sitten =) Kun ollaan kesälomareissut tehty. En halua edes ennen niitä tulla raskaaksi koska sitten ne suunnitelmat peruuntuis pahoinvoinnin takia. Tuhansien kilometrien reissut autossa matkustaen pahoinvoivana..ei onnistuisi ikinä. Suunnitelmissa on tosiaan käydä kesällä sekä ihan pohjoisessa että ihan etelässä ja kun täältä suomineidon vyötäröltä liikkeelle lähtee niin kilometrejä kertyy :D Eli, puolivuotta aikaa. Perhosia lentelee vatsassa vaikka siihen on noin pitkä aika ja vaikka tietää, että yrittämistä voi olla toiset puolivuotta ennen kuin tärppää, tai kauemminkin.
Hyvää sunnuntain jatkoa.
 
Milas, tosiaan automatkailu pitkästi ei kuulosta kyllä hyvältä alkuraskaudessa..paitsi jos ei ole pahoinvointia :D Toinen on se pissahätä, että jos isitä kärsii..

Meilläkin kyllä tulee aina noissa pohjosen reissuilla kilometrejä ihan reippaasti, yli 1000 ainakin..mutta ollaan aika totuttu tohon. Joten seki on vähän eri. Ja se, että sinne ei ole pakko lähteä jos on paha olo. Kun taas kesäloma on vaan kesälomalla rajoitettuna aikana B)

Kysynpä täälläkin, että ootteko tutustuneet noihin bola-koruihin ja muihin raskausajan koruihin? Ite kattlein noita komsiokoruja ja semmosen voisi pinniksen lähelle tuolta lapista hankkia. Silleen, ettei tietenkään mitenkään pääse sinne pinniksen sisään tippumaan jne. Mutta nuo bola-korut tai oisko vielä muita kivoja? Nuo ois mukavia minusta, paitsi että aika lailla samat valikoimat on, mutta en tiiä heliseekö se häiritsevästi koko ajan? Näin myös kivoja puusta tehtyjä koruja, vähän niinku raskaus/imetyskoruja..neki oli ihan nättejä. Ja olivat jotain myrkyttömiä B)

Mukavaa sunnuntaita minunki puolesta! Täällä on ehditty jo siivoukset tehdä loppuun ja pelattu lautapelit loppuun (pelataan vähän tommosia pidempikestosia) sekä koirat pesin. Haisivat niin kamalalle, että vihdoin sain aikaseksi. En tiiä mistä ovat tollast aromit itseensä vetäneet :LOL: Nyt onki hyvä, ku ei tartte olla ulos menossa kun pitkän käytin jo tossa. Nyt voiski rennosti sitten juoda kahvia ja odotella, että kaveri käy kylässä..sitten vois vaikka vähän pelata lisää lautapeliä B) Tajusin äsken, että nämä on niitä hetkiä kun tollasista jutuistakin voi oikeasti nauttia..kun jossakin vaiheessa noita pitkiä pelejä tuskin ehtii enää..tai ehkä pystyy jos on pieniä lapsia. Vievät myös tilaa ihan kivasti.
 
White gold, mulla on menossa vielä yk0 eli ei ole tullut koko tyhjennysvuotoa ollenkaan. Minit oli. Jätin ne joulukuun lopussa, nyt ois kp30 tai no eihän nää mitään varsinaisia kiertopäiviä ole kun ei ole edes käynnistynyt.

Sen verran olen ajatellut, että sinä hetkenä kun se tyhjennysvuoto tulee, niin voisi olla kuohuviini paikallaan =)

Ja aiemmin kun olen joutunut pari kertaa vaihtamaan pillereitä ja ollut tauko (e-pillerit siis), niin sillon on alkanut kolmanetena päivänä tyhjennysvuoto. Että aika erikoista näillä mineillä. Oon yllä lukenut, että kierto voi lähteä suoraankin käyntiin..ta isitten ei. Vaikea tietää vastako sitten jälkeenpäin. Sen verran olen ajatellut, että kp50 soitan tasan tarkkaan lääkärille ja kinuan lääkäriajan ja jotku apuaineet tähän.
 
Kun muut odottaa, että menkat alkais, niin minä odotan että vuoto loppuis. Aloitin vuoden vaihteessa minipillerit, ja siitä asti on vuotanu enemmän tai vähemmän. Aina välillä on näyttänyt, että nyt se loppui, mutta sitten on taas alkanut uudelleen. Ensi viikolla olen syönyt tuon ensimmäisen liuskan ja jos ei vuoto ole varmasti sitten loppunut, niin en aloita enää uutta liuskaa. Nyt vaan sitten pähkäilen, kokeilenko toisia e-pillereitä vai mentäiskö kumeilla sinne kesään asti, kun yritys on tarkoitus aloittaa... Toisaalta ei jaksaisi kumien kanssa häslätä, mutta toisaalta jos nuo pillerit sekoittaa kiertoa... :ashamed:

Eilen näin ystävääni, joka odottaa kaksosia ja hänellä alkaa olla kuukauden päästä h-hetki lähellä. Oma kuume nosti niin taas päätään. Hiukan kyllä se rauhoitti, että esikoinen päätti taas heräillä monta kertaa yössä... Että kuume on mutta vielä ainakin jaksaa itse yrittämistä odotella. =)
 
Meep, mulla toimi tosi hyvin nuo minit muuten. Mutta nyt en sitten tiiä, että mikä on tilanne. Se on joskus aika vaikea löytää soppeli ratkaisu itelle, varsinkin jos on rajoituksia..mulla on just, ettei voi noita kaikkia käyttää aurallisen migreenin tähen. Jospa sieltä joku hyvä ratkaisu teillekki löytyis.

Mulla ei ole lähipiirissä missään kaksosia jne. Jännä, että täällä tuntuu joka odotusketjussa olevan useampikin tapaus. Oli muuten Vauva-lehdessä kolmoset synnyttänyt nuori pari...eikä suvussa jne yhtään monikkoraskauksia, jos oikein muistan. Että oikein kiva ylläri :LOL:
 
Lapseni kummitäti sai pari päivää takaperin tyttö-vauvan :heart: Ihanaa! :) Tahtoo päästä nyt joivaamaan pieniä vauvoja...Ja omat lapset oli tänään käyneet serkkuvauvaa katsomassa, ja tietenkin olivat kuvia ottaneet...Oih! Paha paha... :ashamed: Tahtoo oman...

Itsellä ei ole ikinä ollut ongelmia kiertojen kanssa...Ja toivottavasti ei tulekaan, kun tän kierukan täältä värkistä joskus saa pois...Kovasti on kyl kuullut tutuilta, et menee tosi pitkään, kunnes kierto normaalia...Noh! Se on sitten ensi syksyn murheita...
 
jenkkivaimo
Pakko tulla jonnekin kertomaan, miten harmittaa yhden vanhan työkaverin puolesta, jolla viikkoja yli 37 ja vasta viime viikolla huomattiin, että vauva on perätilassa. Nyt on sit joutunut pähkäilemään hullun lailla, että yrittääkö alatiesynnytystä vai meneeko suunniteltuun sektioon. Tässä sitä taas näkee, miten asiat ei aina mene niin kuin toivoisi ja suunnittelisi. Tääkin kaveri todella halusi alatiesynnytystä, ja nyt sit varmaan kuitenkin valitsee sektion tarkan harkinnan jälkeen. Mäkin ehkä päätyisin tähän, jos olisi eka lapsi kyseessä (kuten kaverilla). Jos toka sattuisi olemaan perätilassa eikä saatais käännettyä niin yrittäisin varmaan kuitenkin alateitse synnyttää mikäli ei ihan peppu edellä olis tulossa. Joka tapauksessa yrittäisin välttää sektiota viimeiseen asti. Harmittaa kaverin puolesta. :/

Mulla kp 42, ei näy menkkoja ja eilen taas nega (en näköjään osaa lopettaa testien tekoa...). Kääkkis, perässä siis tullaan. Sais jo ne menkat tulla... TOSIN, luulen että bongasin oviksen viikko sitten lauantaina eli TEORIASSA on vielä mahdollisuus että se ei vaan näy vielä. Toivossa on turhauttavaa elää.

Kaksoset ois kivat... ehkä. :LOL: Toisaalta siinä sais kaks kärpästä yhellä iskulla, mut nahka venyis varmaan aika järkyttävän näköiseksi ja onhan niissä tuplasti hoidettavaa.

Meillä oli pitkästä aikaa kesto kokeilussa yökäytössä ja vihdoinkin löysin yhdistelmän, joka piti ihan tajuttoman hyvin! :) Sellanen fleece-pintainen, kosteussuojallinen taskuvaippa, jossa imuina mikrokuitua, froteeta ja puuvillaa. Päällä villikset, joita ei olis edes tarvittu, koska kosteussuoja piti jopa meidän isopissaisen pojan pissat sisällä. Ja fleece tuntui melkein täysin kuivalta! Poika oli kerrankin tosi hyväntuulinen herätessään, ei kai mikään ihme kun ei ollut sitä inhottavaa tahmaista kertispintaa vasten ihoa. Sit käytiin aamupissalla pöntöllä (meillä on supistaja käytössä pojalla) ja alotettiin päivä. Mahtavaa, en tosiaankaan enää käytä pojalla yökertistä ellei ole aivan pakko! :)

Ainiin, ja Matka-messuilta tarttui lentoliput mukaan! Lennot kesäkuussa New Yorkiin, pysähdytään Reykjavikiin kolmeksi päiväksi. Oon halunnut käydä Islannissa ikuisuuden ja vihdoinkin päästää, ihanaa! :) Saatetaan siis muuttaa nyt sit jo kesäkuussa, viisumi pitää hakee mulle tässä pikkuhiljaa...

Sellasia tänne tänään. :) Ainiin, ja matkalaukku löysi vihdoinkin kotiin melkein kahden viikon jälkeen!
 
Ihana paikka, muaki kiinnostais käydä Islannissa =) Pitää joskus mies puhua sinne. Meillä on vaan, kun läheisiä ystäviä asuu Espanjassa..niin kaipa sitä sinne päin sitten aika paljon matkat suuntaa. REissataan tosi vähän, ei kumpikaan tykätä siitä :LOL: Paitsi kotimaassa, mutta kotimaassaki reissataan vaan kotipaikkakunnille jne..ei mitään oikee reissausta. Sit kun on vielä noita koiria, niin ei niitä ihan pienestä viitti mihinkään hoitolaan laittaa. Ainakaan ennen ku hyvä löytyy, viimeks oli huono ja onneks olivat vaan 1vrk. Nyt jännittää häämatkan puolesta kyllä, laitan eri paikkaan.

Minäki testasin tänään negan, ois kp31 ja tosiaan se yk0 ilman tyhjennysvuotoa siis. Ei ollu kyllä yllätys, joten ei jotenkin hetkauttanut. Jännäsin hirveesti testata, kun ajattelin että sittne petyn. Mutta jotenki onki vaan hyvä fiilis. Näin tosin unta aivan mahtavasta plussasta, muuten en ois varmaan testannukkaa :D Että ei ollu enneuni, mutta jospa se oli enneuni jonkun toisen puolesta =)

Mun on pakko sanoa että toivon kovasti plussaa mun miehen siskolle ja sitten veljen vaimolle. Mulla on semmonen käsitys rivien välistä, että kumpasillakin yritys on päällä. Toisilla tosin vielä imetys, joten se..oon jopa mielessäni miettinyt, että en tiedä yhtään miten tuolla miehen siskolla on yritys ollu päällä. Että toivon melkeen heille sitä plussaa ensiksi, vaikka eihän sitä tolleen sais ajatella. Mutta jotenki tossa viikonloppuna tuli sellanen olo, että niillä taitaa ainakin nykyään olla yritystä =)

Miten tuo villahousupolitiikka? Käytetäänkö sitä aina noiden kestovaippojen kans, vai mikä se tarina on..vai vaan jos ei muita pöksyjä ole. Kun oon törmännyt niihin ja noita on lähipiirilläkin, mutta enpä oo oikeestaan viittiny kysyä. Mutta ei kait ne joka kerta päällä oo, tai en minä tiedä B) Sen tiiän, että noita saa vaikka millä kivoilla kuvilla tilattua netistäki ihan kivaan hintaanki kyllä =)

Itekki kyllä haluaisin alakautta synnyttää..muuten nyt silleen mulle on ihan sama, mutta tuo sektio taitaa olla aika pitkäaikainen kipu ja vaiva..että ois yksinkertaisesti itelle ja koko perheelle parempi, että tulis alakautta. Sitten nuo kääntymishommat jne on vähän ongelmallisia, kun eikös osassa voi se napanuorakin sittne olla miten sattuu. Ei viittis toista kuristella kovasti sielä, ettei tule mitään..mut voihan se muutenki olla kääntymisen jälkeen miten sattuu.
 
kääkkis
Jenkkivaimo: ISLANTIIN :heart: Arvaa haluisinko itsekin käydä siellä joskus :) Tällä hetkellä ei mitään reissukuumetta ole, en jaksa sitä pakkaamista ja purkamista :whistle: Koirille kyllä löytyisi hoitopaikka, mutta muuten ei niin hirmusti tällä hetkellä innosta. Toinen paikka missä haluan joskus tulevaisuudessa käydä, on Australia.

Jos mun vauva olisi perätilassa, niin valitsisin ehdottomasti sektion. Olen kuullut, että perätilasynnytyksessä ei pahemmin liikuta ja mulla on ollut kummassakin synnytyksessä niin hirveät kivut, että en varmasti kykenisi olla liikkumatta ja maata. Nuorempi kääntyi päätarjontaan aika myöhään, että oltiin jo miettimässä sitä kääntämistä.
Kokemustahan on sekä sektiosta, että alakautta synnyttämisestä: Eka käynnistettiin rv 41+6 niillä kohdunsuulle asetettavilla pillereillä ja oli kaikinpuolin järkyttävä kokemus...yrjöä ja ulostetta lensi kun oli niin kovat kivut ja yöllä sitten ennen ponnistusta tehtiin päätös hätäsektiosta, kun vauvan sydänäänet melkein katosivat. Mut nukutettiin ja 8 min.päästä tyttö syntyi. Olin aivan varma että pieni kuoli, kun kukaan ei heräämössä puhunut siitä mitään :( Olivat vain minun voinnistani huolissaan. Napanuora oli ollut niin sotkussa, että alakautta ei ollut mitään mahdollisuutta syntyä...laskeutumisen aikana oli kuristua ja sen takia sydänäänet hävisivät.
Toisen synnytys alkoikin spontaanisti rv 40+2 ja synnytys meni periaatteessa oppikirjojen mukaan, paitsi ponnistustusta vauhditettiin imukupilla kun (yllätys) sydänäänet heikkeni. Ponnistus kesti 20min. ja jaksoin erittäin hyvin koko ruljanssin. Leikkasivat siinä tietenkin välilihan, mutta kyllä mä jälkimmäisestä paranin nopeammin kun sektiosta. Kävely tuntui vain 2kk vähän vaikealta :/
Ekaan synnytykseen merkittiin 4,5h kestoksi ja toiseen 6h.

Viimeyönä näin sitten unta, että synnytin istukan, josta roikkui napanuora :eek: Ajattelin, että olikohan se nyt sitten merkki, että nyt ei ole kolmannelle se aika. Olen niin turhautunut ja tuskainen, kun keho ei toimi ja ajattelin että tälle on kyllä syynsä että nyt on näin. Meinasin, jos hakisin maaliskuussa opiskelemaan. Suututtaa, jos jää tämän projektin takia hakematta ( ajattelin jo vuosi sitten jos olisin hakenut ), kun ei tiedä mitä tästä tulee. Jos sattuukin napsahtamaan, niin voihan sen sitten perua, jos käy niin hyvä säkä että valitsevat.
Tänään on varmaan kp 62, en ole jaksanut enää niin tarkkaan laskea.
 
Täällä alkoi yk1! Kääntyi tämä mun kp31 suoraan kp1seksi! Oon niin tyytyväinen, että ei mitään tolkkua =) Tuntuu koko ajan, että vois viakka tanssia ja kiljua riemusta :LOL:

Kääkkis, ainahan sitä voi opiskelupaikkaa hakea ja laittaa ittensä vaikkapa poissaolevaksi jne. Aika monissa oppilaitoksissa tuo on mahdollista. Sitten taas jatkaa, kun se on mahdollista.
 
jenkkivaimo
kääkkis, Käynnistetty synnytyshän usein on kivuliaampi, enpä sitäkään haluais kokea (tää eka syntyi 41+4 että ei ollut kauheen kaukana käynnistys). Muutenkin toivon, että saan synnytyksen, johon ei puututa ollenkaan. Mutta kuten todettu, sitähän ei koskaan tiedä miten käy. Joskus perätilavauva voi olla suhteellisen helppo synnyttää alateitse, mutta sitten on tapauksia, joissa se on oikeasti vaarallista. Ja kun meille tuskin syntyy kovin pieniä lapsia (minä 4,3 kg, mies 4,5 kg, poika 3,9 kg) niin voi olla että mäkin joutuisin sektioon. Mulle se olis kyllä kova paikka. Pitäis tehdä kolmas ihan sen takia että pääsee vielä kokemaan alatiesynnytyksen. :LOL: Mun synnytyksen kestoksi merkittiin 12 h ja ihan hyvin jaksoin. Menetin verta vaan sen verran paljon että pyörryin aika pian synnytyksen jälkeen. Muutenkin päällimmäisenä jäi mieleen sellanen utuinen olo, ilokaasu pisti pollan aika sekaisin. Ens kerralla ilman mitään, kiitos.

Metsis, onnittelut kierron starttaamisesta! :D Niin joo ja ei niitä villahousuja tartte käyttää ollenkaan jos ei niistä tykkää. Musta ne on todella hyvät vastasyntyneellä, kun sitä maitokakkaa tulee niin paljon. Villikset pitää sen pois vaatteilta. Mutta kuorena voi käyttää myös vaikka sellasta "muovista" pul-kuorta. Me käytetään niitä lähes pelkästään nykyään. :)
 
Metsis onnea yk1:lle! Toivottavasti niitä ei tarvita useampaa. :)
Mullakin näyttää nyt tuo vuoto lakanneen, joten näillänäkymin syön nuo minipillerit pois ja sitten kohta alkaa yritys. :)

Jos mulle tulis perätilavauva, niin harkitsisin kyllä varmasti sektiota. Esikoinen syntyi imukupin avulla, sillä mulla oli häntäluu jotenkin hänen tiellään. En tiedä olisko se nyt vääntynyt pois edestä, joten en taitaisi uskaltaa perätilasynnytystä lähtä kokeilemaan. Ellei sitten vauva olisi varmasti alle 4kg.

Eka synnytys oli kokonaiskestoltaan 5 tuntia, josta ponnistusvaihe 1h 47min. :$ Kunto meinasi loppua kesken, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :)

 
Aivan, nyt ymmärsin noiden villahousujen tarkoituksen..ja sen miks niitä ei aina ole B)

Tuli näistä synnytyksistä mieleen, että pitäis varmaan ostaa ne jotkut kuulat ja alkaa treenaileen. Ei vaan jotenki alkais jaksaa selaileen mitään pornokauppoja netistä, en kyllä tasan lähe liikkeeseen niitä hakee :D Varsinki ku muutenki tykkään tuotteita tilata netistä, kun ne tulee kotiin eikä tarvi lähteä kylmään ulos ettiin jotain himputin parkkipaikkaa+liikettä. Onko hyviä kokemuksia noista verkkokaupoista, mistä ois hyvä tilata noita? Kaalimatoa on ainaki radiossa mainostettu.

Ja kiitos, on kyllä tosi hyvä mieli lähteäkki nyt tähän ekaan kiertoon :heart:
 
jenkkivaimo
Hihii, en mä mitään kuulia käyttäny. :D Sellasta jotain öljyä mun piti käyttää välilihan venyttämiseen mutta jäi sit kuitenkin... Olis varmaan ollut ihan hyödyllistä. Epparihan mullekin tosiaan tehtiin. Ehkä seuraavan kanssa olis jo paikat valmiiks venyneet. ;)
 

Yhteistyössä