Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Kiitos onnitteluista, olo on vieläkin sellanen et mitä on tapahtunut? :LOL: ehkä siihen sit tottuu kun maha kasvaa. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin, on inhottavaa kun joutuu huolehtimaan.. Mutta kyllä mä aika innoissani oon! :D

Ärsyttää vaan toi mies. Mur. kun se on nyt kipeenä ja senkin piti mennä kouluun tänään. no kun tulin kotiin niin oli lappu ovessa et hän on tytön kanssa nukkumassa et ei mee kouluun.. okei, sinällään pieni juttu mutta kun se ei ota muutenkaan vastuuta opiskeluistaan.. Ei o ilmottautunut kursseille, tehnyt tehtäviä yms.. Mä ymmärrän et masennus vie voimia mut silti! :headwall: |O Mä suunnittelin jo et pakkaan tavarat ja lähen evakkoon tytön kans ja sanon et tullaan sit takas ku se osaa ottaa vastuun omasta elämästäs. Tää ei o siis mikään yksittäinen juttu vaan ihan kriisinpaikka meille nyt varsinkin kun toinen tulossa ja miehen opinnot menny alust alkae huonosti. Voipi olla et siltä opinto-oikeus loppuu kesken, joten siinäpä sitten ollaan.. :kieh: ja kun on yhteiset rahat yms niin kaikki kaatuu lopulta mun päälleni :/

anteeks valitus, on vaan nyt vähän kriisiä tosta asiasta.. :ashamed:

Jee, koulu jatku tänään! Olipa kiva mennä kouluun vaikka ihan samanlaista epäjärjestelmällisyyttä oli vieläkin havaittavissa opettajien keskuudessa :headwall: B) Lukujärjestykset ei vieläkään valmiita, opet ei tiedä mistään ryhmäjaoista tai tiloista, ilmottautumiset hukassa.. mutta kai se on vaan koulun tehtävä olla niin sekavaa, et sit ku opiskelija selviää sieltä niin se selvii mistä tahansa! :LOL:

sukupuolesta sen verran, että mä toivoisin tyttö.. vaikka on jo yks tyttö niin ois kiva päästä käyttämään uudelleen kaikkia prinsessaihanuuksia, mä olen ihan prinsessaihminen! :D Ja sit se, et meen suvuissa on pelkkiä poikia lapsenlapsina, ois kiva saada vähän enemmän tyttömeininkiä :) :saint: Mutta toisaalta poikakin ois sit rakastettu.

Odotan kauhulla raskauspahoinvointia, tytöstä voin pahoin 17.viikolle asti aika rankastikkin välillä. Koko päivän. Nyt vielä ei ole tehnyt pahaa kuin muutaman kerran aina pienen hetken (kunnes oon saanut syötyä) mutta toisaalta, nyt on vasta 32.päivä kuukautisten alusta eli ei raskaus vielä kauhean pitkällä joten se ehtii vielä iskeä koko voimallaan just kun mä uskon ettei mitään tuukkaan :x :x Pitää varustautua ja ottaa eväitä kouluun roppakaupalla :D
 
Haukkuva hiiri, kuulostais siltä että miehes kyllä opiskelee ihan väärää alaa. Ja jos se on ihan väärä ala, niin luultavasti työkin on semmosta mitä ei utle jaksamaan, kun se ei kiinnosta. Eli melkee suosittelisin opiskelupaikan vaihtoa. Se on nimettäin ihan hirveetä yrittää opiskella jotain semmosta, mikä ei pätkääkään kiinnosta..ja ivelä turhauttavampaa olis varmasti valmistua siitä, jos ne alan työt ei innosta yhtään. Tuo vie hirveesti elämän iloa sitten..

Ootteko kattoneet tuota Martinan ja Eskon vauvakuumetta? Ite just katoin uusinnan ja kivasti oli tuota treenaamista kuvattu, aika rankkoja vatsoja teki noihin viikkoihin nähden. Jotenki kun se siinä kertoi siitä ekasta neuvolakäynnistä murheellisesti että hänen käsityksen mukaan neuvolan täti piti tätä kykenemättömänä äidiksi jne..niin kyllä nyt tuosta ohjelmasta ite voisin sanoa, että ihan selkeesti pitää itsestään tosi hyvää huolta. En sitten elämäntavoista muista tiedä, kun ei tuo juhliminen+lapset oikeen sovi yhteen, että se pitää kyllä jotenki eri tavalla siten jatkossa järjestää (kun joku kuvaili että kummatki tykkää juhlia jne). Että ainakin kropasta jne pitää huolta raskausaikana, jos ei muuta. Vaikee vähän totakin, että kun ei tiedä onko vaan vähän ymmärtänyt jotain väärin..ainahan näissä tulee tämmösiä katkoksia B) Ja katkoksista vielä, että ei muuten saanu kaikista kommenteista oikeen selvää, että jotenkin mikki huonosti oli kyllä.

Ja ihan kamaluutta..repesin totaalisesti tänään syödessä kun huomasin, että Vauva-lehden raskaustestissä ollut nainen oli mun unessa :LOL: Mulla unessa joku kaveri päivitti fb:tä ja laitto, että kummina tälle ja tälle nimelle..ja se nimi oli tuon pariskunnan lapsen nimi. Sit siinä kommentoin, että tais olla uusimmassa Vauva-lehdessä :LOL: Ei hyvänen aika tämän mun pääkopan ja vauvakuumeen kanssa..jotenki tuo nimi jäi mieleen, kun oli sen verran erikoinen että jäin sitä siihen tavaamaan..nyt en kyllä enää muista että mikä lie olikaan.
 
kääkkis
Metsätähtönen: Onpa ollut hauska uni :LOL: Ihan kummallista kun välillä uniin tulee just jotain tuollaista ja mulla aika usein jostain tv-ohjelmasta jota on katsonut ennen nukkumaanmenoa.
ONNEA HAUKKUVA HIIRI :flower: Toivottavasti sun mies saa noi opiskeluhommansa järjestykseen, ei ole hyvä sinun stressata toisen puolesta, varsinkaan nyt.
Tsemppiä Unikeiju torstaille :) Täällä jatketaa odottelua...kp 48.
 
Ansis, se on muuten jännä että jos näen veljenpojan (vauveli), niin sillon on oikeen semmonen euforinen vauvakuume päällä :LOL: Mutta mitä pitempään siitä näkemisestä on, niin sitten saattaa tulla joskus esmmonen tunne, että onkohan se ihan hullua yrittää lasta kun siinähän on hirveä homma. Ja sitten taas kun näkee veljenpojan, niin unohtaa koko epäilyt hirveästä hommasta :D

Hauskaa puuhaa tämä vauvakuumeilu, kyllä tässä taitaa itsestään oppia aika paljon ja saa tämmönen kärsimätönkin luonne vähän opetella parempaa sietokykyä.
 
Milas
Haukkuva hiiri valtaisat onnittelut ja kaikkea hyvää odotukseen =)
Meillä kun on jo sekä poika että tyttö niin toisaalta on sama kumpaa sukupuolta seuraava on. Mutta minä tykkään jostain syystä enemmän poikalapsista, tuntuu että ne on helpompia, vaikkakin rämäpäisempiä :D Tytöt on semmoisia kitisijöitä.... mutta mieheni taas on sitä mieltä, että pojat on hankalampia ja tytöt isin prinsessoja ;) Eli taitaa riippua ihan miltä kantilta katsoo. Meillä on pojan nimi jo valmiiksi mietitty ja jotenkin en osaa ajatella että tyttöä tulisi. Tytöltä on kyllä jäänyt kauheesti kaikkee ihanaa tyttöjen vaaleenpunaista unelmaa, pojan kamppeet on jo mennyt kiertoon nuoremmille serkkupojille. Kun nyt jompi kumpi tulisi :heart:
Katoin sen Martinan ja Eskon vauvakuumetta-ohjelman, mut olin vähän pettynyt kun siitä odotuksesta oli loppujen lopuks tosi vähän ja enemmän sitä muuta sälää. Mutta se siitä ohjelmasta välittyi, että Esko rakastaa sitä Martinaa kovasti, vaikka vaikuttaa olevan aika hankala luonne naisella B)
 
Milas, semmonen vaikutelma mullakin jäi. Sitä katsoessa tuli mieleen, etät onneksi mun mies on lähellä paljon ja meiläl on just tosi paljon haleja ja puseja ja muutenki istutaan vierekkäin jne..siis läheisyyttä. Tosin tuo on vähän eri, kun on kamerat ja kaikki, mutta jotneki jäi vähän semmonen että aika etäästi ovat. Oli muuten huvittavaa, kun siinä oli tämä bbstä tuttu naikkonen, mikähän se nimi olikaan..no se kikkarapäinen blondi, tais olla virolaistaustaa..sukunimi oli joku Kalju tai tämmönen. Noh, anyway..tässä se oliki nnyt sitten ystävä, mutta ihan tasan tarkkaan siinä bbssä kyllä haukku Martinan lyttyyn kun oli tämä jalkapallosalarakas ja oli siis hänen ystävänsä poikaystävä tämä ollut tällöin. Niin nyt olikin sitten ihan ystävä nykyään. On vielä jäänyt mieleen, koska oli viimeinen bb-kausi mitä jaksoin enää joten kuten kattoa. Noh, semmosta sattuu. Sais olla mielestäni enemmän mukana tota kuntosalitreenausta ja muuta odotukseen liittyvää. Saapa nähä, voihan se olla että katon seuraavanki -uusintana ku ei jaksa valvoa B)

Pitänee lähteä syömään ja kouluhommia jatkamaan :wave:
 
Metsätähtönen on se juu kumma juttu, kun pääsee jotain tooosi läheistä vauvaa hellimään, niin heti tulee semmonen "heti mulle tällänen"-fiilis :kieh: Ei niinkään naapurin lapset, mutta noi siskojen lapset yhtä tärkeitä, kuin omatkin :heart:

Minä en katsonut sitä Martinan ja Eskon ohjelmaa...Ei oikein jaksa kiinnostaa noi julkkikset...Onhan se Esko ihan kivaa kateltavaa, mutta mutta...

Minulle (ja ukolleni) on oikeastaan ihan sama kumpi lapsi on, jos ja kun semmoinen yhteinen saadaan...Itse kyllä "pelkään", että tulisi poika, koska en osaa semmoista hoitaa!! :whistle: Tytöt on jotenkin helpostu hoidettavia...vaikka aikamoisia kitisijöitä välillä, niin kuin Milas sanoi... :whistle:
Mutta oli ihanaa tänäaamuna saattaa kumpikin lapsi puoleenväliin koulutietä...Idyllinen luminen metsäpururata ja kunnolla valaistu eikä liian kylmä...Sitten kun siinä halittiin ja pusuteltiin, kun erottiin ja kumpikin vielä pitkään kulki takaperin ja heiluteltiin :) Snif! ne on edelleen mun vauvoja :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa! En ookkaan ehtinyt tänne kirjoittamaan vielä tänä vuonna. ;)

Mä katsoin sen Martinan ja Eskon ekan jakson, vaikka en tykkää ko henkilöistä yhtään. Mutta kun on vauvasta puhe niin mulle kelpaa. Voisivat vaan jättää ne muut asiat vähemmälle... :)

Mä vähän toivon kakkosesta tyttöä, kun esikoinen on poika, mutta totta kai toinen poikakin on tervetullut. Pitää sitten tehdä kolmas vauva, että saa tytön. ;)

On kyllä ollu nyt aivan ihanat ilmat. Oli ihanaa käydä pojan kanssa kävelyllä päivällä, kun oli niin kaunista kun puut on kuurassa. :heart:
Mulla on nyt kuntokuuri meneillään. Osaksi siksi, että olisin hyvässä kunnossa toisen raskauden aikana. Jospa sitten ei tulisi selkä kipeäksi. :)

Nyt esikko kaipaa huomiota. :heart:
 
Milas
Töissä epäilivät mun olevan raskaana kun on niin herkkänä hajuaisti :x En oo, en! Joskus nenä vaan tosi tarkka, haistaa ihan olematontakin. Mutta joo-o, raskaana ollessa se vasta tarkka onkin....
ystävä pyöräytti pikkuisen pojan muutama päivä sitten, todella pienen. onneksi kaikki hyvin :heart:
Eilen annoin itselleni luvan hiplata sieviä pieniä bodyja kaupassa, mutta hyllyyn jäivät vielä...annetaan kuumeen kasvaa :whistle:
 
jenkkivaimo
Hei vaan taalta Suomen kamaralta! Ollaan takaisin kotona, mutta taa uusi lappari ostettiin sielta Jenkeista joten siks puuttuu skandit. Mun matkalaukku on tosin edelleen reissussa... Oon niin raivona British Airwaysille! Ne vaan myohastelee ja havittaa laukkuja ja asiakaspalvelu on todella surkeeta. Siina laukussa on yli puolet pojan kestovaipoista (plus yhta lukuun ottamatta kaikki kuorivaipat), puolet mun vaatteista (sis. kaikki sielta ostamani vaatteet), yhta paria lukuun ottamatta kaikki mun talvikengat, kaikki tuliaiset, mun uudet Lushin rasvat...!! MURRRR!! :kieh:

Eipa muuten sen ihmeempia, alotin tyoharjottelun 3 pv viikossa, tuntuu kuin kavis lomalla siella kun paasee arkirutiineista irti! :LOL: Nyt oottelen ens tiistaita ja kp 29:ia etta paasee testailemaan. Tosin voi menna yli viikon pidempaan ennen kuin tulee luotettava tulos, koska edellinen kierto oli tosi pitka (37 pv). Katellaan. :)

Haukkuva hiiri: Toivottavasti miehes saa motivaation takaisin, kylla perhe-elama ja parisuhde vaatii vastuuta ja kompromisseja molemmilta vanhemmilta onnistuakseen. Me ollaan onneks pystytty tekemaan sellasia ratkaisuja etta molemmat on saaneet kayda koulunsa kunnialla. Tai mullahan on viela jonkun verran jaljella.

Tuohon liittyen, ihana kun mies sanoi tanaan etta "Kerro sitten jos sulle tulee joskus sellanen fiilis etta sa et pysty perheen hoivaamiselta luomaan menestyksellisesti uraa. Ma en halua olla esteena sun urakehitykselle. Jaan sitten kotiin hoitamaan lapsia." :heart: :) Hyva tietaa, mutta ei mua kylla ainakaan toistaiseksi haittaa olla kotona pojan kanssa. Tai no, itse asiassa se on mies joka on talla hetkella hitusen enemman kotivanhempana kuin mina. :D
 
Jenkkivaimo toivotaan plussaa :heart: ja että saat laukkusi takaisin =)

Ultrassa käyty ja huonoja sekä hyviä uutisia saatu. Maanantaina sain siis keskenmenon :'( ja tänään ultrassa varmistettu että ei mitään ylimääräisiä juttuja ole kohtuun jäänyt.
Keskusteltiin lääkärin kanssa myös uudesta alkion siirrosta ja siihen on mahdollisuus tuolla keväämmällä eli maalis-huhtikuussa.
Nyt annetaan kropan ja mielen palautua :heart:

 
Unikeiju :hug: Kovasti voimia sinne päin. Kova paikka! Toivotaan, että keväällä onnistuu!

jenkkivaimolla on kovin mukavan tuntuinen mies :) Toivottavasti laukku palautuu oikealle omistajalle pian!
Meillä lomalle (aikuisten kesken) lähtö lähenee ja jännitetään jo etukäteen, että mahtaako laukut jäädä Helsinki-Vantaalle...sais ainakin sit kotiin mennessä ottaa ne sielt matkaan :kieh:
 
kääkkis
Unikeijulle iso :hug: Voi harmi :(
Joo, munkin ystävän matkalaukku katosi sekä meno, että paluu matkalla jonnekin, kun oli reissussa, et kylläpä pelittää hyvin nuo lentoyhtiöt.
Onnea Jenkkikselle testailuun :heart: Mulla täällä kp 52 huomenna ja antibioottikuuri päällä kun virtsatietulehdus iski ja lisäksi vielä flunssa :| Täytyis itsekin kohta taas testailla, mut en jaksa uskoa siihen positiiviseen, kun tää kierto venyy ihan pimeeks.
 
Unikeiju, jaksamista vielä tältäkin puolelta :hug: Onneksi keväällä sitten aurinko paistaa hankea vasten, niin eiköhän mielikin piristy ja jospa sitten tärppi kävisi ja pysyisi sen 9kk.

Ihana mies, Jenkkis! =) Itseä kans jännittää jo valmiiksi häämatka, että jääköhän laukut matkan varrelle..

Täällä on selkeesit migreeniä pukkaamassa, onneks kävin eilen hakee reseptillä kunnon panadol-pakkauksen B) Taino oli jotain samaa versiota, mutta anyway. En oo uskaltanu enää noita ibuprofeiineja kaiken varalta ottaa, jos se vaikuttais vaikka jotenki ovulaation. Tiosaalta en tiedä, vaikuttaisko panadolki..muttako en jaksa tutkia asiaa suoraan sanottuna.

Mulla on tosiaan 21 päivää minien jätöstä ja pari päivää oon ollut vähän jotenki masentunu tähän mun kiertoon. Jotain tässä kehossa selkeesti tapahtuu, että jospa sitä heräilis sekin sitten joku päivä. Inhottavia pillereidenjättöoireita on tuo rintojen kipeys, on siis tosi kipeet. Mulla aiemminki tuli e-pillereiden jätöstä sama kamala kipeys. Onneksi tiedän, että se menee parissa viikossa ohi.

Milas, mun on pakko sanoa kans että hajut on ottanu viime aikoina nenään. Luulen vähän, että liittyy tohon lähestyvään migreeniin. Musta tuntuu, että oon sillon ihan vainukoira =) Koirat nimettäin haisee ihan hirveelle, että mietin et pesen ne tässä kuhan ei ois pakkasta niin paljon ja jotenki viikonloppuna yötä myöten, että ehtii turkki kuivua.
 
Heipä hei! :wave: Joskos minäkin pääsisin mukaan tähän pinoon.

Meillä toiveissa kolmas kullanmuru, alle vuoden ikäisillä kaksosilla meitä on jo siunattu. :heart: Minulla on kauhea vauvakuume jo nyt päällä. Yritys alkanee vasta syksyllä, että ikäeroa saadaan vähän enemmän. Ihan näin pienellä erolla ei kolmea vauvaa uskalleta edes ajatella. :whistle: ;)
Mulla on pco ja tuolla siihen liittyvässä pinossa olen jo mukana keskustelemassa. Kierrot on mitä sattuu ja niitä yritän tässä alkuvuoden kartoittaa. Tänään kp 31, epäilin oviksen jo olevan tuloillaan, mutta tänään alkoi tulla outoa tuhrua, ihan erilaista kuin menkat yleensä. Kaksoset sai aikanaan aikansa joskus kp80+, joten aika hurjia kiertoja on ollut ennenkin.

Jo yrityksen aloittaneille kaikille paljon plussaisia tuulia. Muille muuten vaan ihanaa kuumeiluaikaa! :heart:
 
Unikeiju :hug: :heart:

Onnea paljon plussanneille :heart:

Tuntuu olevan niin kiirus elämässä, että kerkeen hyvin lukemaan teidän juttuja, mutta millään en muka kerkee kirjottamaan mitään.
Nyt tyttö nukkuu ja tänään ajattelin pitää laiskottelupäivän, niin kerkeä kirjottaa =) Normaalisti teen kotityöt kun Saara nukkuu, mutta tänään jätän väliin ja kerään voimia taas ens viikkoon. Ainoostaan ruokaa pitäis jossain kohtaa väsätä.

Saara oppi pari päivää sitten kääntymään selältään masulleen, nyt tuntuu että siitä tuli niin iso tyttö jo. Eilen ostettiin isompia vaippoja, jo 7-14kg tarkoitettuja. Kolmoskoon vaipat rupes jättää hirmu vekkejä jo. Ja onhan Saara varmaan tuon 7kg jo. 3kk neuvolassa oli painoa 6595g ja viikon päästä tulee jo 4kk täyteen. Myös 62cm vaatteet rupee käymään pieniksi, mutta käytän loppuun saakka, niin kauan siis kun vaan menevät, en millään raaskis pistää niitä vielä pois, onhan ne just vasta ostettu :D

Vieläkään ei oo kaikki laatikot purettuja, vaikka muutettiin jo pari viikkoa sitten, on hirvee homma tää purkaminen.
Mutta sellasta täällä tänään.
 
Unikeijulle voimia. :hug:

Täällä kans tuntuu, ettei mitään oikein ehdi tekemään. Joskus ehtii tänne lukemaan, mutta harvoin sitten tulee kirjoitettua.

Ihanan kuulosta Saara09 tuo kääntyilyn opettelu ja nuo 62 senttiset vaatteet. :) Oma poika opettelee jo kävelemään ja käyttää pääasiassa 80 senttisiä vaatteita niin ei enää tunnu vauvalta. Taaperohan tuo kohta virallisesti onki.

Nyt pitää lähtä taas hommiin. Ei jaksa yhdessä kohti kauaa istua, kun tuli eilen rakennuksella hommattua niin meinaa olla vähän selkä hellänä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Meillä toiveissa kolmas kullanmuru, alle vuoden ikäisillä kaksosilla meitä on jo siunattu. :heart: Minulla on kauhea vauvakuume jo nyt päällä. Yritys alkanee vasta syksyllä, että ikäeroa saadaan vähän enemmän. Ihan näin pienellä erolla ei kolmea vauvaa uskalleta edes ajatella. :whistle: ;)

Eipä se sitten tainnutkaan olla ovis, mikä minun oireitani aiheutti. Tein tänään raskaustestin, joka olikin positiivinen. Aika näyttää, joudutaanko väkisinkin alkaa sulattelemaan ajatusta kolmesta reippaasti alle 2 v lapsesta... :D
 

Yhteistyössä