Hägglund ei hyväksy läskejä naisia

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
No ei toi mustakaan ihan kovin älykästä kommentointia ole hänen taholtaan, mutta toisaalta...minkä takia niitä laihoja ihmisiä saa naisetkin ihan sumeilematta haukkua anorektikoiksi ym. mutta lihavia ei saa arvostella negatiiviseen sävyyn mitenkään? Aina nousee häly, jos joku uskaltaa sanoa ettei tykkää lihavista...mutta laihoja kohtaan saa olla vaikka kuinka karkea.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";23653440]Tuo loukkaa naisia enemmän kuin häglundin puhe. Samalla onnistuit korottamaan miehet moraalisesti ylivertaisiksi naisiin verrattuna.[/QUOTE]

Sarkasmia hyvä ihminen ;)
Miehiä mihinkään korottamatta, Häglund antoi ymmärtää että naisellinen nainen on hoikka ja läskit naiset siis...kenties miehekkäitä?!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja komea äijä;23653464:
Mitä jos Hägglund olisi tunnustanut pitävänsä erityisesti pitkistä vaaleista hiuksista? Tokaissut vielä perään, että tatuoitua päänahkaa ei hyväksy. Olisiko siitä tullut samanlainen kohu?
On eri asia kertoa mistä pitää/ei pidä, kuin että ei hyväksy sellaista mistä ei pidä. En minäkään pidä miehellä viiksistä mutta en silti toitota että en hyväksy viiksekkäitä miehiä.
 
ruma äijä nauraa
Alkuperäinen kirjoittaja komea äijä;23653434:
Poltappa se olkinukkesi muiden roskien mukana ulkona, ja lue se juttu ihan rauhassa. Häneltä kysyttiin naisista, mistä pitää ja mistä ei. Hän luetteli erilaisia asioita, mm. ominaisuuksia joista ei pidä. Mitä merkitystä sillä on, käyttääkö verbiä "pitää" vai "hyväksyä".

"En hyväksy myöhästelyä" vai "En pidä myöhästelystä". Joku ei hyväksy pettämistä, joku ei läskiä.
Opetteleppa sä suomenkiletä paremmin sen olkinukkes kanssa, "hyväksyä jotakin" ja "pitää jostakin" on kyllä täysin erilaisia merkitykseltään. :D
 
[QUOTE="...";23653474]No ei toi mustakaan ihan kovin älykästä kommentointia ole hänen taholtaan, mutta toisaalta...minkä takia niitä laihoja ihmisiä saa naisetkin ihan sumeilematta haukkua anorektikoiksi ym. mutta lihavia ei saa arvostella negatiiviseen sävyyn mitenkään? Aina nousee häly, jos joku uskaltaa sanoa ettei tykkää lihavista...mutta laihoja kohtaan saa olla vaikka kuinka karkea.[/QUOTE]

Ei se ihan noinkaan mene. Totta kai jokainen näkee sen omasta näkökulmastaan, jos on laiha kiinnittää huomiota enemmän siihen, miten laihoja kommentoidaan. Jos on lihava, huomaa enemmän sen miten lihavia kommentoidaan. Veikkaisin, että kummassakin ääripäässä saa kuulla ihan yhtä paljon niitä loukkaavia kommentteja.
 
"Horuksen silmä"
Alkuperäinen kirjoittaja komea äijä;23653464:
Mitä jos Hägglund olisi tunnustanut pitävänsä erityisesti pitkistä vaaleista hiuksista? Tokaissut vielä perään, että tatuoitua päänahkaa ei hyväksy. Olisiko siitä tullut samanlainen kohu?
Jos mies toteaa että hänestä pitkät vaaleat hiukset/hoikkuus/isot rinnat/pyöreä peppu tai mitä näitä perinteisiä naisellisuuden merkkejä nyt on iskostunut vanhojen äijien mieliin on naisellista, niin silloin hän syyllistyy seksistiseen ja objektiiviseen ajatusmalliin siitä mikä on naisellista.
Naisellisuus kuitenkin on sisäinen olemus, ei ulkoinen.
Toki jos on sovinisti voi päästellä suustaan vaikka mitä sontaa.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23653510:
Ei se ihan noinkaan mene. Totta kai jokainen näkee sen omasta näkökulmastaan, jos on laiha kiinnittää huomiota enemmän siihen, miten laihoja kommentoidaan. Jos on lihava, huomaa enemmän sen miten lihavia kommentoidaan. Veikkaisin, että kummassakin ääripäässä saa kuulla ihan yhtä paljon niitä loukkaavia kommentteja.
Juu varmaan saa, mutta on yleisesti hyväksytympää haukkua laihoja kuin lihavia. Minun mielestäni siis näin.
 
komea äijä
Alkuperäinen kirjoittaja ruma äijä nauraa;23653481:
Opetteleppa sä suomenkiletä paremmin sen olkinukkes kanssa, "hyväksyä jotakin" ja "pitää jostakin" on kyllä täysin erilaisia merkitykseltään. :D
Miten ne tässä tapauksessa eroavat toisistaan? Hägglund ei ole hyväksymässä naisia mihinkään, vaan kertoo omista mielipiteistään sen suhteen, minkälainen nainen häntä kiinnostaa, ilmeisesti parisuhdemielessä.
 
"emmaleena"
Mun mielestä lihavuus itsessään on jo sairaus: ihmisellä on silloin joko henkisiä tai fyysisiä ongelmia. Lohtussyömistä, masennusta jne. Kaikki ylipainoiset jotka tiedän, ovat ainakin henkisesti jollain tavalla vammautuneita ja siksi lohduttavat itseään ruualla.
 
[QUOTE="...";23653519]Juu varmaan saa, mutta on yleisesti hyväksytympää haukkua laihoja kuin lihavia. Minun mielestäni siis näin.[/QUOTE]

Mä taas en koe, että olisi näin. Kyllä ihmiset (tuntemattomat tai tutut) hyvin estottomasti haukkuu lihavan ihmisen ulkonäköä.

Sinänsä mun mielestä on aivan sama, että mistä syystä toista haukkuu, normaalijärkinen ihminen tajuaa ettei se ole viisasta.
 
[QUOTE="emmaleena";23653537]Mun mielestä lihavuus itsessään on jo sairaus: ihmisellä on silloin joko henkisiä tai fyysisiä ongelmia. Lohtussyömistä, masennusta jne. Kaikki ylipainoiset jotka tiedän, ovat ainakin henkisesti jollain tavalla vammautuneita ja siksi lohduttavat itseään ruualla.[/QUOTE]

Mä olen kyllä aika paljon samaa mieltä kuin sinä.

Tosin ymmärrän, ettei Hägglund ihan tätä tarkoittanut, kun sanoi että sairaudesta aiheutuva lihavuus erikseen :D
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja ruma äijä;23653408:
Nimenomaan näin! Se mua sieppas, ettei HYVÄKSY läskejä naisia. Ihan kuin olisi päätösvaltaa hyväksyä tai olla hyväksymättä jonkunlaisia ihmisiä. On eri asia sanoa, ettei henkilökohtaisesti pidä lihavista naisista, kuin ettei hyväksy heitä. Antaa kuvan, että aina kun näkee lihavan naisen, aattelee et hyi, kamalaa saastaa. kyllä ihmisten pitäs kyetä tuleen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, oli lihava tai ei.

Ja paskaako väliä, jos tolta äijältä katoo halut lihavan nähdessään. Vai kulkeeko se tanko pystyssä aina tua pitkin, ja aina kun tulee lihava vastaan, tanko lerpahtaa hetkeks. omaa vaimoonsahan sen pitäs haluta, eikä kenenkään vieraan naisen pitäs sen haluja herättää tai kadottaa...
Toimittajalla on sormensa pelissä tässä asian muotoilussa, todennäköisesti.
 
komeä äijä
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23653478:
Onko tämä nyt joku kohu, yksi artikkeli jossain iltapäivälehdessä? En minä siihen ainakaan olisi edes törmännyt, jos en olisi käynyt tällä palstalla.
Toisen iltapäivälehden lööppiin ei mitään muuta mahtunutkaan, kuin tämä. Lisäksi se on siteraattu lähes kaikkiin nettiuutisiin. Noteerattu paljon laajemmin kuin esimerkiksi Tarja Halosen DDR-kytkennät tai monen ihmisen kuolema.

Yhden eläkeläisen henkilökohtainen mielipide. Hän ei vaatinut lihavia naisia poistettavaksi maapallolta, vaan kertoi ettei itse pidä läskistä. Mielestäni voidaan puhua kohusta, aiheettomasta kohusta.
 
"vieras"
[QUOTE="emmaleena";23653537]Mun mielestä lihavuus itsessään on jo sairaus: ihmisellä on silloin joko henkisiä tai fyysisiä ongelmia. Lohtussyömistä, masennusta jne. Kaikki ylipainoiset jotka tiedän, ovat ainakin henkisesti jollain tavalla vammautuneita ja siksi lohduttavat itseään ruualla.[/QUOTE]

Kannattaa tämä pitää mielessä siinä vaiheessa, kun itse aikoo palkita tai lohduttaa omaa lastaan makealla.
 
Lisäyksenä vielä se, että vaikka ajattelen että lihavuus on oire fyysisestä tai henkisestä sairaudesta, en ajattele niin etteikö sille lihavuudelle voisi mitään. Mutta uskon siihen, että oleellisinta on ensin hoitaa se syy (esim masennus, kyvyttömyys käsitellä tunteita, ahdistus) kuin se seuraus. En siis ajattele niin, että jos jokin johtuu sairaudesta tai on sairaus, että sille ei voisi tehdä mitään. Monissa sairauksissa kun itsekin pystyy siihen paranemiseen vaikuttamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23653585]Kannattaa tämä pitää mielessä siinä vaiheessa, kun itse aikoo palkita tai lohduttaa omaa lastaan makealla.[/QUOTE]

??? Niin? Sanoohan tuo nimi, lohtusyöminenkin, jo sen, ettei siinä ajatella mikä on hyväksi ja mikä ei. Vaikka tietää, ettei pitäisi lohduttaa itseään ruualla tms., niin sen tekee silti.

Helpommin tupakasta pääsee eroon, jos sitä polttaa vaikkapa lepuuttaakseen hermojaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23653609]??? Niin? Sanoohan tuo nimi, lohtusyöminenkin, jo sen, ettei siinä ajatella mikä on hyväksi ja mikä ei. Vaikka tietää, ettei pitäisi lohduttaa itseään ruualla tms., niin sen tekee silti.
[/QUOTE]

Tarkoitin sitä, että ei itse tekisi omalle lapselleen samaan karhunpalvelusta. Jokuhan näille nykyisille ylipainoisille lohtusyöjille on aikanaan (lapsuudessa) opettanut tämän tunteen ja syömisen välisen yhteyden.
 
"vieras"
Jos asia olisi itsekurista kiinni, olisin lihava. Mutta ei, syön mitä haluan ja siihen sisältyy paljon suklaata, mutta olen normaalipainoinen (174/72). En kuntoile juuri ollenkaan koska minulla ei ole siihen halua ja itsekurini ei siihen riitä. Välillä saatan unohtaa syödä ruuan ja korvaan tilanteen leivoskahvilla.
 
"mutsi"
Olen hyvin pitkälle samaa mieltä. Itselläni on ylimääräistä 20kg ja tämä lehtijuttu oli minulle piste iin päälle...olen jo kauan AIKONUT laihduttaa, mutta nyt tuli se olo, et perrrrtse vieköön, jos ei läskit lähde! Olen raskaana, mutta jätän kaikki makeat näin aluksi ja siitä sitten sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Omaa velttouttani olen lihonut ja nyt riittää. :flower:
 
"vieras"
Siis pitäisihän nyt julkisuudessa olevan henkilön sanoa pitävänsä kaikista naisista ja miehistä. Suoraan vaan kertoisi kuinka kyrpä kovana katsoo jokaista ihmistä! Vain juntti ei ajattele näin!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23653661]Tarkoitin sitä, että ei itse tekisi omalle lapselleen samaan karhunpalvelusta. Jokuhan näille nykyisille ylipainoisille lohtusyöjille on aikanaan (lapsuudessa) opettanut tämän tunteen ja syömisen välisen yhteyden.[/QUOTE]

Ok, onhan se valitettavasti näinkin. Itse olen lohtusyöjä, mutta en lihava. En muista, että lapsuudessani olisin tällaista nähnyt, mutta tietenkään varma en voi olla.

Voi kun pääsisin tästäkin eroon, kuten tupakasta aikoinaan. Tosin vaatihan sekin useamman yrityskerran :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23653739]on meillä lihavilla onneksi se etu että meillä on sentään mahdollisuus päästä eroon läskeistämme mutta tuo Gustav-parka on ja tulee ikuisesti olemaan tyhmä :)[/QUOTE]

Kyllä hänkin voi sivistää itseään vielä lisää ja ottaa selvää asioista. Se että ihminen on väärässä jossain asiassa ei tee hänestä tyhmää.
 

Yhteistyössä