Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

nelHM: Oletko kysynyt lääkäriltä, mitä mieltä tuosta vuodosta? Mulla oli keskenmenon tyhjennysvuoto kans todella runsasta. Parissa tunnissa meni 7 paksua yösidettä ja Tenaa. Soitin naisten polille ja käskivät sinne tarkistukseen. Ilmoittautuessa olin jo niin heikolla hapella, että meinasin pyörtyä. Toki olin vuotanut reilun viikon ennen keskenmenoa ja hb oli jo laskenut muutenkin. Polilla sitten ultrasivat, että kohtu tyhjä hyytymää lukuunottamatta ja sain vielä niitä tabuja (nimeä en koskaan muista), jotka aiheuttaa kohdun supistelua ja nopeuttaa tyhjentymistä. Mutta kuulostaa tosi runsaalta tuo sinun vuoto... Kysyisin kyllä sairaalasta onko ihan normaalia.
 
Täällä taas!

Ekana nelHM:ille lämpöinen hali. Oon niin pahoillani!! :(

On: Epäsäännöllisestä kierrosta johtuen (19-28 päivää) dpo ois nyt jotain 5-10 välillä. Tein pc:n. Kuivassa ei näy noinkaan hyvin enää. Alla kuvat on n. 5 ja 10 min kohdilta.

 
Mymosa ei se tosiaan vahva ollutkaan ja nyt kuivassa testissä ei näy mitään. Mun kännykällä erotan noista kummastakin kuvasta kuitenkin noi viivat jo pikkukuvissa huonoista kuvista huolimatta. Parin päivän päästä sit uudelleen. (Tai tänään illalla :D )
 
hopess Viivasta näkyy =). toivottavasti vahvistuu!
mullinmalli Vitsi, vähän huono kuva.. en oikein kyllä näe mitään :(

Mä soittelin neuvolaan, kun vuoto meni aamulla taas klönttiseks ja alamahaan, varsinkin vasemmalle ikävästi juilii koko ajan. Käski heti päivystykseen. No menin kun jouduin.. kaikki siellä sen lääkärin mukaan oli ihan kunnossa, kohtu tuntui pieneltä ja sisätutkimuksessä näkynyt mitään hälyyttävää. Kohdunsuu oli takana eikä meinannut saada sitä käsiin.. hmm.. eiks se ole vuodon aikana aina alhaalla? Sano vaan että hyvin tyhjenee itelleen pois. Koskee nyt vaa jostain syystä. sisätutkimus ei ole koskaa sattunut niin paljoa muute. Vuoto kuitenkin yhtäkkiä hyytyi ja on nyt suht niukkaa ollu jo useamman tunnin. Alamahakipu ja tuo vasen puoli eritoten vaan ikävän tuntuinen. Oon tosi nuhjunen ja väsynyt, mä en jaksa mitään eikä kyllä huvitakkaan tehdä mitään.. Toivottavasti huomenna jo helpompi päivä, menee viikko ihan hukkaan.

Kaikista kamalinta oli kuitenkin, kun luukulla hoitaja totesi, kun menin ja sanoin, että äitysneuvolsta kehoittivat tulemaan: "joo, et sä kuule ole raskaana ollutkaan, että se on sellanen kysta mikä siellä vuotaa ja ne apteekin testit ei ole luotettavia. Mut mee nyt sinne lääkärille näytille". Siis :O. Oli todella nöyryyttävää, kuin lyötyä ois lyöty. Että mä keksin itse olleeni raskaana ja sit saanu keskenmenon. Hyvä ettei itku tullut ja lähteny sieltä pois. Kauheesti ei se lääkäriköän vakuuttanut, mutta jos tuo toispuoleinen kipu ois vakavaa, ois kuulemma pitänyt tutkiessa sattua enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
nelHM Siis voi perkule mitä touhua! Päivystyksessä on aina tollasta piruilua ihan kaikesta! Ikäänkuin tyyliin "helvettiäkö tänne tulit, kun meillä on kädet täynnä töitä". Koskaan ei oo tullu päivystyksessä oloa, että siellä olis hoitajat sua ittees varten! Pistää vihaksi! Toivottavasti olos paranee ja jaksat sitten entistäkin tomerampana uuteen yritykseen jolloin kaikki kolahtelee paikoilleen. Tämä on raskasta! Kaikki tämä odottaminen ja testaaminenkin, vaikka ei sitä voi ollenkaan keskenmenoon tms verrata, mutta sen tiedän ainakin, että me jokainen täällä varmasti yhtä paljon halutaan sitä plussaa tikkuun ja vauveliinia massuun...

Tää on kyllä melkonen "hermoparantola" osittain tämäkin ketju ollut! En mää voi oikeen kellekkään kaverille saati miehellenikään kertoa, kuinka paljon niitä testejä on tullu jo tuhlattua tässä malttamattomana... Täällä silti joku jotain noteeraa eikä heti ala sättimään, että mitä oikeen hosut noin aikaisin tms...
 
nelHM: No helvetti sentään, mikä ääliö hoitaja siellä on ollut... :O En tiedä olisinko itse purskahtanut itkuun vai antanut sen kuulla kunniansa. Ei ole eka kerta, kun kuulen tällaisesta... Että siis väitetään naisen kuvitelleen raskautensa ja siten myös keskenmenonsa. Nuohan on just sellaisia pikkujuttuja, joita jokainen nainen tahtookin kohdalleen osuvan ja jos ei muuten, niin sitten vaikka keksitään. Tsiisös sentään. Mutta hyvä, että kaikki oli kuitenkin kunnossa. Tarkistihan se lekuri myös munasarjat?
 
^^ mä en tiiä miten ne tarkistetaan. Palpoiden päältä päin koplas alamahan. Sisätutkimus iha perus, eipä muuta.

Mä sanoin sille lääkärille, että oli todella nöyryyttävä kokemus. Itsekin olen hoitoalalla enkö vois kuvitella puhuvani pt:lle noin, ikinä. Tuossa taas kohtaamisen tärkeys ja ammattietikka hakusessa sillä hoitajalla.
 
miss_piggy
Kyllä mä nään molempien testeissä viivanalkua. =)


Mulla ei vuoda eikä ole kipujakaan sen kummemmin. Millon sen pitäs alkaa tyhjentyä? Mä oon niin hullu että teen sen digin tuolta vielä jls ei aamuun mennessä vuoda.. huvikseen vaan. Verikoe on satavarma mut silti kaivelee se eilinen positiivinen testi.. mite se yön aikana laski nolliin se arvo. En elättele toivoa, mutta ärsyttää kun ei tääkään nyt voi vaan kunnolla loppua. Pakko oli vanhimmille lapsille kertoa (tytöt 9&10v) koska olivat jo huolissaan ku äiti vaa itkee..
Kommentoin myös tuolta odottajien puolelta, että mulla oli keskeytynyt keskenmeno viime helmikuussa, ja vuoto ei koskaan alkanut itsestään, vaan kohtu jouduttiin tyhjentämään lääkkeellisesti (kotona onneksi), heti kun tyhjennyslääkkeet sai otettua niin parin tunnin päästä alkoi vuoto ja olo helpotti saman tien. Mulla kylläkin keskenmeno todettiin vasta rv 11+1 (oli mennyt kesken rv8), mutta toisinaanhan vuoto ei syystä tai toisesta ala itsestään..

Haluan silti tsempata, että uusi raskaus voi alkaa piankin tuon keskeytyneen jälkeen. Mulla uuteen plussaan meni vain 3 kuukautta. Toivoa ei kannata heittää missään vaiheessa ja kannattaa ajatella niin, että jostain syystä tuo alkio ei ollut elinkelpoinen vaan luonto puuttui asiaan, ja parempi noin aikaisessa vaiheessa kuin myöhemmin :heart: Silti en omaa keskenmenoani ole unohtanut vaikka uusi raskaus alkoikin, vaan kyllä se on mielessä vieläkin, vaikka tuostakin kohta vuosi.
 
Miss Piggy Kiitos. Ja pahoillani sinun, kuten niin monen muunkin puolesta, ketkä joutuneen kokemaan kemiallisen, km:n ja niiden tuoman surun. Eipähän sitä tiedä, miltä tuntuu, ennen kun omalle kohdalle sattuu. Niin vaan sattui, vaikka alussa olinkin.. sydämessäni sisälläni oli jo mun vauva!

Mulla tosiaan alkoi se vuoto eilen aamulla ja ikinä en ole sillai vuotanut. Vuorokauden vähän reilu kesti jatkuva vuotaminen ja mukana oli paljon hyytynyttä verta.. tänä aamulla tosi paljon. Ja sit se hyyty :O. Ei ole tullut ip:n jälkeen kun lusikallinen siteesen.. Alamaha ja tuo vasen puoli edelleen todellat arat.. sillai hellänä eikä tee mieli mitään äkkiliikkeitä tehdä. Jospa tää tästä alkas helpottaa, että jaksas ulos vaikka vähä kävelee jo huomenna. On mun mieli jo parempi. Meille tulee vauva, kun niin on tarkoitettu, jos tulee. Onnellinen ja kiitollinen noista neljästä murusta :heart:

Joku kirjoitti tämän palstan tärkeydestä. Olen samaa mieltä. Ei sitä ihan jokaiselle voi kertoa, kuinka hurjasti sitä haluaa vauvaa aj mitä kaikkea sitä sen eteen tekee.. vaikka nuo testailut. Ja koville se ottaa sekin.. tikuttelet monta päivää, näet ehkä haamun, joka ei sit ehkä koskaan vahvistukkaan.. ja taas sama uudestaan. Kyllä näistä on hyvä jakaa ajatuksiaan täällä yhdessä. Ihanaiset!! :heart:
 
nelHM: Mulle tehtiin silloin tavallinen tutkimus ja katsottiin vielä ultralla. Sillä ultralla tarkistettiin munasarjatkin. Ei ollut mitenkään kiva kokemus, kun sitä kapulaa yritettiin saada mahdollisimman viistoon ja sivuun, jotta munasarjat näkyy kunnolla. Mietin tuota sinun toispuoleista kipua ja vuotoa, että mättääkö joku toisessa munasarjassa... Mulla muuten meni kans niin, että ensin holisi ja solisi suunnilleen litroittain, mutta sitten se vuoto asettui ihan yhtäkkiä ja muuttui melko vähäiseksi. Odotin koko ajan, että jälkivuoto loppuu kohta, kun meni niin niukaksi. Eikä sitä kestänytkään yhtäjaksoisena kuin 1,5 viikkoa.
 
Mulla pitäs nuo paikat olla ihan kunnossa, ellei nyt ole tullu ihan viime kuukausina vaurioita. Gynellä kävin 3kk sitten ultrassa ja kaikki siistit, munasarjat myös, ei mitään poikkeavaa. Tuolloin vain olivat täysin lepotilassa, kun täysimetin vielä. Mutta kyllä minuakin toispuoleinen kipu mietityttää. Siksi se neuvolantäti käski miun lähtee just että sulkeevat kohdunulkoisen pois..
 
nelHM ja muutkin epäammatillista kohtelua saaneet, jos vain jaksatte niin tehkää reklamaatio potilasasiamiehen kautta. Itsekkin 2 km kokeneena ja hoitoalalla työssä, en voisi koskaan sanoa toiselle niin julmasti kun mulle on sanottu :'( vaikka kuinka asia ei tuntuisi hoitajasta miltään tai olisi arkipäiväinen asia, pitää osata kohdata asiakas asiallisesti! Ehkäpä joskus, kun jaksamme tästä asiasta pitää meteliä, tulee se päivä kun km kohdannutta ihmistä/perhettä ei enää vähätellä... :hug:


Voimia! koskaan menetetyt ei unohdu, vaikka haavat paranee ajan kanssa...
 
olipa törkeää neIHM! :/ Mulla kans neukkutäti sillon kemiallisessa kierrossa sano ettet sä raskaana oo,olis jo syytä uskoa! kun ei hänen tekemään pissatestiin mitään tullu enää.. mun pojan neuvolatäti sano et oli varmaan kemiallinen,ja lääkärikin sit niin sano.. valitin noita oloja ja särkyjä ja se sano että vaikka sun hartiat särkee ni ei sulla mitään kohdunulkoista oo, eikä siis edes sit suostunut sitä varmistamaan.. siinä km kierrossa en suostunut sille menemään,soitin suoraan ajanvaraukseen ja sanoin että vaikka pitäs neuvolan kautta mennä ni en suostu, se ei tee mitään. ja sit todettiin km ja kohtutulehdus ku sain ajan..
tää palsta tosiaan on tärkeä,ikinä en vois kellekkään myöntää paljonko tulee testattua,pimeenä ne pitäis.. mutta eiköhän se plussa jokaiselle toivonmukaan jossain kohtaa suoda <3
nyt muuten oli fb:n vauvakuumeryhmässä juttua,että moni oli raskautunut ekasta kierrosta kun alotto greippimehu ja punaviinikuurin.. pari kolme lasia greippimehua päivässä ja illalla lasi punkkua.. lähtee mulla kokeiluun,vaikka vihaanki molempia! :)
 
Mä oon greippimehun koittanu. Oli niin voimakas ovulaatio siinä kierrossa että en voinut urheillla lainkaan oviksen aikaan, tuskaa. En kyllä rasksutunutkaan siitä.. mut oviksen juu löysin =). Se pitää alotta kp1 alkaen ;)

Hopess: on viiva, onks väriä? Kuva vähö epätarkka niin en huomaa.
 
Hopess selkeä viiva, mut väristä en tiedä :)

Mä olen koittanut kreippi ja punkkukuuria, ei vaikutusta tulokseen.

Mulla ei tässä kemiallisessa raskaudessa ollut eroa verenvuodossa. Mun menkat on aina jäätävän runsaat. Kämmenen kokoisia hyytymiä ja neljä tampaxia + side päivällä pahimpina päivinä... jep, aika heikoksi vetää.

Eilen tuli postissa kutsu lapsettomuustutkimuksiin.
 
Vai voisi greippimehu auttaa... Tykkään greipeistä ja mehusta, mutta mulla on närästys pahentunut nyt potenssiin sata, joten ei passaa greippi ruokavalioon. Toki toivon, että olisi jo tärpännyt, niin mehua ei tarvitsisi edes harkita. Eilen illalla taas nipisteli alavatsassa... En ole miehelle puhunut näistä tuntemuksista mitään, ettei innostu. Eilen sain todella haalean viivan testiin ja tänään vielä haaleamman. Aloin sitten miettiin, että tässä varmaan kävi niin, että alkio tipahti matkasta ja siksi nipisteli. Ei olisi pitänyt testata vielä... Eikä pitäisi bongailla omia olotiloja ja nipistelyjä. Niin, eikä pitäisi stressata (meillä on remontti menossa) niin ei närästäisi. Ja tuo stressi on kyllä omiaan pitämään huolen siitä, ettei tärppää. Valivali ja voi masennus sentään. Plussauutisia odotellessa...
 
orm
täällä taas tää yks hätähousu! viime kierrossa hengailin päivät pitkät täällä... nyt oon taas. bongasin (mielestäni) oviksen maanantaina, eli nyt menossa dpo2 ja pitäs venata vielä aika monta päivää! töitäkään ei oo tiedossa viikkoon! mitähän ihmettä mä keksin etten mieti koko ajan raskautumista...... :headwall:
 
Täällä on greippiä vedelty ihan greippinä sellasenaan ja mehunakin puolilitraa melkein päivittäin niin onkohan sitten joku greipin yliannostus kun ei vaan tärpänny vielä :D Mää tykkään kyllä greipistä ja voisin sitä vetää vaikka ja kuin. Pitänee sitä viiniä alkaa lipittää sitte :D
 

Yhteistyössä