Hei te yli 30v äidiksi tulleet!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksi te yli 30v äidiksi tulleet perustelette lastentekoikäänne aina sillä että "juoksut on juostu ja baarit sekä viinakset koettu". Oletteko te sitten ennen sitä maagista kolmeakymppiä olleet jotain kauheita deekuja vai häh? Mä sain lapseni 23v, enkä kyllä ennen sitäkään juossut baareissa kuin ehkä 2krt vuodessa...Eikä muuten juossut kukaan tuttavanikaan ainakaan siinä määrin että baarissa juokseminen olisi jotenkin ollut haitaksi perhe elämälle (lue: useammin kuin kerran parissa kuussa)...Että kysymys kuuluu: notkuitteko te sitten baareissa harvase ilta ennen äidiksi tulemistanne? oliko teidän elämänne jotenkin köyhää kun ei muuta tekemistä ollut?
 
Mä tulin kans äidiksi 23-vuotiaana, mutta siihen mennessä mun menot on menty. Olisiko ollut hyvä jatkaa dokaamista kolmikymppiseksi.. Jos oisin jatkanut samaa menoa, olisin varmaan vainaa 30-vuotiaana.

Mä juoksin baareissa kyllä varmaan 2 krt viikossa ennen lasta, joten mulle ainakin on turha sanoa etten "ole kerennyt nähdä elämää ja bilettää".
 
"Riksu"
En mä ole ainakaan tuollaisella koskaan lapsentekoikääni perustellut... Niille harvoille kyseöijöille olen sanonut juuri niinkuin asia on: aikaisemmin en halunnut lasta, eikä vahinkoa käynyt ennemmin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
"Jotain"
No muiden perusteluista en tiedä (miks muuten pitäis perustella), mut mua ei yhtään kiinnostanut lastenteon, ennen kuin yks kaks naksahti päässä noin kolmivitosena.
 
Oon 36 v, nuorimmaiseni on pian 4 kk, eikä mun juoksut aikakaan ole vielä juostu, eikä baareja & viinaksia loppuun asti koettu. Kyllä mä yhä haluan kokea niitä lisää. Mikään doku en ole, enkä oo koskaan ollutkaan, mutta sekä minä että samaa ikäluokkaa olevat kaverini tykätään kyllä edelleen aika ajoin käydä viihteellä ja ottaa alkomahoolia. Ei ole iän karttuminen meistä absolutisti-kotihiiriä tehnyt, olosuhteet kyllä aika ajoin (pikkuvauva-ajat esim.).

Ts. mun teoriani mukaan on joko "juoksutyyppiä" tai sitten ei ole, iästä viis.

Ja siltä pohjalta en oikein ymmärrä "juoksut on juostu"-perustelua. Kun ei kaikilla ole mitään juostavaa edes.
 
  • Tykkää
Reactions: Labran täti
Aapeelle
[QUOTE="aapee";27378146]no pitääkö sitä sitten perustella sillä että "vasta kolmekymppisenä on juoksut juostu ja baarit nähty"?[/QUOTE]

Sulla tuntuu olevan huikea elämä! Hahahaa.
 
kyllä
Kävin joka viikko ja monesti kahdestikin. Deeku en ole ollut koskaan. Mut sain juosta niin paljon, että nykyisin jo pikkujouluun lähteminen on ponnistus:). Mulle ihan sama milloin muut lapsensa saa. Mä halusin lapset oikean miehen kanssa, naimisissa ja vakaassa taloudellisessa tilanteessa. Se oli itsellä mahdollista vasta 30+
 
"vieras"
Mä tulin kans äidiksi 23-vuotiaana, mutta siihen mennessä mun menot on menty. Olisiko ollut hyvä jatkaa dokaamista kolmikymppiseksi.. Jos oisin jatkanut samaa menoa, olisin varmaan vainaa 30-vuotiaana.

Mä juoksin baareissa kyllä varmaan 2 krt viikossa ennen lasta, joten mulle ainakin on turha sanoa etten "ole kerennyt nähdä elämää ja bilettää".
Niin, tuo "elämän näkeminen" on myös aika yleinen....Että se baarissa notkuminenko on joku meriitti ja asia joka jokaisen pitää kokea ollakseen täyspainoinen aikuinen?
 
"vieras"
Mun sisko sai lapsensa melkein nelikymppisenä. Perusteli vanhempaa ikäänsä äidiksi sillä että on ainakin saanut juosta omat menonsa!
Juoksut jatkuu edelleen ja perustelee nyt että on niin vanha äidiksi ettei jaksa olla lasten kanssa kokoajan...

Minusta tuli äiti alle 20v ja mulla ei ole juoksuja ollut ennen eikä pahemmin jälkeenkään, vaan silloin tällöin :)
 
howe
[QUOTE="vieras";27378119]Miksi te yli 30v äidiksi tulleet perustelette lastentekoikäänne aina sillä että "juoksut on juostu ja baarit sekä viinakset koettu". Oletteko te sitten ennen sitä maagista kolmeakymppiä olleet jotain kauheita deekuja vai häh? Mä sain lapseni 23v, enkä kyllä ennen sitäkään juossut baareissa kuin ehkä 2krt vuodessa...Eikä muuten juossut kukaan tuttavanikaan ainakaan siinä määrin että baarissa juokseminen olisi jotenkin ollut haitaksi perhe elämälle (lue: useammin kuin kerran parissa kuussa)...Että kysymys kuuluu: notkuitteko te sitten baareissa harvase ilta ennen äidiksi tulemistanne? oliko teidän elämänne jotenkin köyhää kun ei muuta tekemistä ollut?[/QUOTE]

Tekstistä päätellen sinunkin olisi kannattanut odottaa pari vuotta ennen kuin äidiksi ryhdyit. En oikeasti usko, että suurin osa yli 30v äideistä perustelisi valintaansa noin kuin kuvailit. Ketkä näin tekevät?
 
Emmä tiedä ketään joka perustelis sitä pelkästään baareissa käymisellä :D

Itse perustelen silää, etten halunnut perhettä aiemmin vaan halusin mennä ja tulla vapaasti, matkustella, opiskella, hengailla kavereiden kanssa, olla vastuussa vain itsestäni jne.
Toki kävin myös baareissa ja bilettämässä.

Mun mielestä noilla samoilla perusteilla voi halutessaan olla myös lapseton.
 
dah
[QUOTE="aapee";27378197]Ahaa, outo näkemys sulla. Miksi olisi helpointa vastata, kun nimenomaan kyseenalaistan tuon vastauksen?[/QUOTE]

Juuri tuosta syystä, että yksinkertaiseen vänkyttäjään ei jaksa paukkuja juuri tuhlata
 
"Tiinuliini"
Minä olen perustellut sillä, että a) lapsen tekoon ja avioliittoon sopiva mies löytyi myöhään, b) ehdin opiskella yhden korkeakoulututkinnon ja tehdä oman alan töitä. Suurin syy siihen, että esikoinen syntyi samana vuonna kun täytin 30 löytyy kohdasta a. Näin on ollut myös muilla tuttavapiirissäni. Toki myös niitä mukavia spontaaneja ja lapsivapaita baari-iltoja ja ulkomaanmatkoja on ollut mukava aina välillä tämän lapsiarjen keskellä muistella :)
 

Yhteistyössä