Heinäkuiset 2018

Huomenia!

Täällä edelleen kovin oireetonta. Eilen alkoi jo niin ahdistaa, että tein päiväpissasta parin tunnin pidätyksellä digin, joka näytti 3+ --> eli varmaan tässä voisi ainakin noi testailut lopettaa :D Reilun viikon päästä on varhaisultra, kovasti se jännittää. Haluaisin luottaa oloon, että kaikki on kunnossa, mutta tää oireettomuus ahdistaa - tosin niin oli esikoisenkin aikaan et enempi oireilu oli siellä 8+ viikoilla. Odotan myös lasketun ajan vahvistumista siellä ultrassa, tai ainakin jotain suuntaa :)

@Emmeli94 - mulla sekä tässä, esikoisen ja keskenmenneessä raskaudessa on tyypillistä TOSI sekavat ja vauhdikkaat unet, jotka sitten ekan kolmanneksen jälkeen ainaki esikosesta rauhottui!

6+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emmeli94
Tervetuloa ja onnittelut plussauksista kaikille ketjuun liittyneille!

@miniminimini - mullakaan ei oo kauheesti oireita, ja oon samoilla viikoilla kun sä. Pientä kuvotusta lähinnä iltapäivisin ja iltaisin, ja rinnat vaihtelevasti arkana. Yritän helpottaa huonoa oloa napostelemalla jatkuvasti jotain. Omena ja ruisleipä tuntuu auttavan.

Mulla on varhaisultra jo tämän viikon perjantaina, kun sen jälkeen oon matkoilla. Jännittää, mitä siellä näkyy. Mä en oo testannut ekan plussan jälkeen, jossa viiva oli vahva, vaikkei kyllä ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva.

6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Emmeli94
Mäkin nyt päätin, että kai nuo tikut sitten asian tietää ja varasin varhaisultran (en osaa laskea, oiskohan 7+4) ja eka neuvola on siitä viikon päästä. Mitenhän mä nyt pysyn housuissani tän asian kanssa tuonne ekaan ultraan asti:D
 
  • Tykkää
Reactions: lhm00
22.7/Elisia89/kolmas/KYS

Täällä yksi heinäkuinen varovasti ilmoittautuu..plussan tein 1.5 viikkoa sitten, mutta menkkajomotusta on koko ajan, enkä uskalla oikein vielä huokaista. Koko ajan tuntuu, että kohta ne kuitenkin alkaa

Tänään neuvolaan soittelin ja varhaisultran sai maanantaille 4.12..ensimmäinen neuvolakäynti sitten 19.12..iik nyt siis viikkoja ehken 5+1 ♡
 
Paljon onnea kaikille plussanneille!
Oon tämän tainnut jo aiemmin tuolla päivitellä mutta laitetaan nyt uudestaan eli
11.7 / Pilvilinna91 / ensimmäinen / NKL
Aiemmin tuolla vähän harmittelin vähäisiä oireita ja nyt niitä sitten olen saanut enemmän :LOL:
Paha olo on aamusta iltaan KOKO ajan, aaltoilevasti pahenee ja hieman helpottaa välillä. Vielä ei ole pönttöä tarvinnut halailla, mutta lähellä on ollut monta kertaa... Sit oon joku makeusyliherkkä nykyää, mikään makee ei oikeen maistu ja kaikki maistuu makealta, jopa ihan perus paprika on niin makeaa, että pahentaa oloa :eek:
Rinnat on todella kipeät ja turvonneet. Samoin alavatsan turvotusta on. Ajoittain huolettaa kovatkin menkkamaiset alavatsa kivut, mutta uskon ja toivon, että ovat vain asiaan kuuluvia "kasvukipuja"...

Hirveesti houkuttelis kertoa omalle äidille etenkin ja muutamille läheisimmille kavereille, mutta ei vielä uskalla, vaikka kovasti tekisikin mieli :whistle:

Ekaa neuvolaa pitäis malttaa oottaa vielä joulukuun alkuun, miten jaksan nää pari viikkoa :eek: Aika tuntuu kuluvan niin hitaasti kun sitä odottaa :D

Täällä meneillään 6+5 :love:
 
Rix
Heippa!

Täällä uus heinäkuinen ilmottautuu. Positiivisen testin tein 1.5viikkoa sitten, nyt ois laskureiden mukaan 6+2. Samalla viikolla alotin uudessa työpaikassa

Kolmatta lasta tosiaan odotan muksut täyttää alkuvuodesta jo 4v ja 6v, aiemmat raskaudet ollu tosi vaikeita ni pelon ja ilon sekaisin tuntein mennään. Mulla perussairauksia ni eka oyssin aika jo tällä viikolla eka neuvola sit ens viikolla.

Eli 6+2 ehkä nyt

15.7 /Rix/ kolmas / OYS
 
Rix
Täällä myös välillä menkkamaista kipua, toso kovaa väsymystä ja välillä tulee hetkellisesti huono olo. Tissit toki kans kipiät ja mieli melko herkillä helposti itkettää ja sit taas pinna palaa sekunnin sadas osassa.

Mää oon läheisimmille kavereille kertonu ja oli pakko paljastaa myös mun vanhemmille. Tässä iän ja lastenki myötä oon tullu siihen tulokseen, että jos jotain käy ni tarvin läheisten tukea varsinki sillon. Muksujen välissä oon kokenu keskenmenon, muksuilla silti alle 2v ikäeroa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirggunen
Huolestuttaa tämä oireettomuus, kun kahdesta ensimmäisestä on heti iskenyt päälle pahoinvointi. Kaksi edellistä syntynyt kiireellisellä sektiolla, joten seuraavat menevät suoraan sektioon. Sekin rassaa jo valmiiksi :( lisäksi krooninen anemia vaivannut ja pari viikkoa sitten hb ollut edelleen todella huono. Kolmonen on kuitenkin hyvin toivottu ja haluttu ja suunniteltu, joten toivon että kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun saakka :):love:
 
Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun sakki lisääntyy, toivottavasti keskustelukäy kiivaana. Näitä on kiva lukea!

@miniminimini, mulla kanssa suunnilleen samat viikot ja oireena vain arat rinnat, jos niitä painaa.. Ja minunkin oli pakko vielä eilen testi tehdä. Kaksi viikkoa sitten oli jatkuva nälkä ja alavatsatuntemuksia,joten niitten loppumisen jälkeen oli pakko varmistaa tilanne testillä. Plussa tuli.

Soitin tänään neuvolaan. Hämmästyksekseni sain ajan jo ens maanantaille, kun on uus terkkari mulle. Ja eka lääkärikäynti on 2 viikon päästä, siellä ultrataan. Jee!

Vuuti 6+0 (neuvolan mukaan 6+2, mutta epäilen myöhäisempää ovista)
 
Täällä myös yksi 5.11 plussan saanut 3 vuotta yritetty ja nyt vihdoin tärppäsi Toinen lapsi olisi molemmille ja ensimmäinen yhteinen ❤ Haluaisin myös fb ryhmään joten jos paikkoja vapaina niin saa liittää Oireina super kipeät tissit, väsymys, päänsärky, ja pientä etovaa oloa hajuista, mielitekoja, turvotusta ja menkkakipujrn tapaista vihlontaa. Ihan innoissaan ollaan, ja toivotaan että tää pysyis mukana
 
  • Tykkää
Reactions: eevas ja Rix
Rix
Huolestuttaa tämä oireettomuus, kun kahdesta ensimmäisestä on heti iskenyt päälle pahoinvointi. Kaksi edellistä syntynyt kiireellisellä sektiolla, joten seuraavat menevät suoraan sektioon. Sekin rassaa jo valmiiksi :( lisäksi krooninen anemia vaivannut ja pari viikkoa sitten hb ollut edelleen todella huono. Kolmonen on kuitenkin hyvin toivottu ja haluttu ja suunniteltu, joten toivon että kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun saakka :):love:

Mulla raskaudet ollu vaikeita, molemmissa ollu toksemia ja oon ollu osastolla synnytykseen asti rv32–> eka synnytys käynnistettiin 37+1 ja toka 36+1. Nyt alotettiin heti plussan jälkeen primaspan 100mg ja myöhemmin mietitään myös klexanea. Eli verenohennuslääkkeillä yritetään estää toksemian syntyä. Kauhia pelko vaikka todellakin toivottu raskaus. Kävi vaan nopiampaa tämä raskautuminen mitä olin varautunu, ehkäsykapseli poistettiin 28.9 eli yhet menkat kerkes vaan tulla.
 
Rix
Ja fb ryhmään haluaisin myös jos sinne mahtuu

Onnea Krisuliinille, teillä pitkän yrityksen tulos ❤ Ite olin varautunu henkisesti pidempään yritykseen, kun kuitenki viime viikolla täytin jo 30v ja kuitenki raskauksista hetki aikaa. Täällä myös mies vaihtunu, mulle kolmas lapsi mut miehelle vasta ensimmäinen. Vaikka toki meillä puhutaan meijän muksuista ku suurimmaksi osaksi meillä ovat ❤
 
Ja fb ryhmään haluaisin myös jos sinne mahtuu

Onnea Krisuliinille, teillä pitkän yrityksen tulos ❤ Ite olin varautunu henkisesti pidempään yritykseen, kun kuitenki viime viikolla täytin jo 30v ja kuitenki raskauksista hetki aikaa. Täällä myös mies vaihtunu, mulle kolmas lapsi mut miehelle vasta ensimmäinen. Vaikka toki meillä puhutaan meijän muksuista ku suurimmaksi osaksi meillä ovat ❤
Joo mulla kans 29 mittariss ja edellisestä odotuksesta 9 vuotta. Ei ollu helpporaskaus laskimoveritulpan ja liitoskipujen takia, mutta toivottavasti tää menis helpommin. Kiitos onnitteluista ja onnea myös sulle Rix
 
Mää kävin aamusta varhaisultrassa kun oli aikasemmin pientä tiputteluvuotoo. Ultrassa oli kaikki hyvin ja yks pieni siellä oli oikeessa paikassa sydän pampattaen. Viikkoja ultran mukaan 7+4 ja aika lähelle osuu kun omien laskujen mukaan 7+3. Ny2r pitäs soitella neuvola aikaa ku oon siirtäny sitä koko ajan ajatuksella et kesken menee kuitenkin (ei sillä ettäkö sitä vieläkään turvallisilla vesillä olis)
 
Mää kävin aamusta varhaisultrassa kun oli aikasemmin pientä tiputteluvuotoo. Ultrassa oli kaikki hyvin ja yks pieni siellä oli oikeessa paikassa sydän pampattaen. Viikkoja ultran mukaan 7+4 ja aika lähelle osuu kun omien laskujen mukaan 7+3. Ny2r pitäs soitella neuvola aikaa ku oon siirtäny sitä koko ajan ajatuksella et kesken menee kuitenkin (ei sillä ettäkö sitä vieläkään turvallisilla vesillä olis)
Ihanaa!
 
Moikkamoi! Mieki uskaltaudun tänne anonyymisti kirjoittelee
5.7/hilzzzuuu/ensimmäinen/l-pks
Mulla ei ainakaan vielä oo ollu muita oireita kun väsymystä, kylmiä väreitä ja hirveä kuuma välillä. Sekä mulla on koko ajan hirveä nälkä miten muilla onko tullu tuosta multivita mama vitamiineista mitääb oireita? Mulla alkaa aina huimaan ko otan niitäja viikkoja mulla nyt 7+6. Mie voisin kans liittyä siihen FB ryhmään jos mahtuu!
 
Onnea @satutytti hyvistä ultra kuulumisista (y)

Täällä ollut tosi rankka viikonloppu takana, lähinnä tuon pahoinvoinnin takia, mutta tänään onneksi ollut paljon parempi päivä. Ehkä tämä vielä tästä!

Mulla olisi ensi viikon keskiviikkona eka neuvolakäynti, mutta joudun siirtämään sen työkiireiden takia. Toivottavasti saisin helposti uuden ajan. Meillä päin tuntuu tuo koko neuvola olevan todella ruuhkautunut ja soittoajatkin ovat naurettavat, kun päivässä pystyy yhden tunnin aikana yrittää tavoittaa ja jonotusaika on pitkä.. tuntuu sellaiselta liukuhihna meiningiltä ja vähän kyllä ärsyttää. Tosin tietenkin arvostan että Suomessa tällainen mahdollisuus ylipäätänsä on, mutta silti.. saa nähdä muuttuko mieli ensimmäisen käynnin jälkeen.

Onko täällä jo neuvolassa käyneitä? Mitä mieltä olette olleet käynnistä?

8+1
 
Tänään oli vielä pakko tehdä yks testi ja todeta että kaks selvää viivaa siinä oli. Niinpä soitin neuvolaan ja sain soittoajan terkkarille jo parin tunnin päähän. Terkkari kyseli perusjutut ja varattiin eka neuvola-aika joka olis 7.12. Äsken täytin netissä tollasen esitietokaavakkeen ja lähetin sen neuvolaan.
Mäkin oon ollut aika oireeton ja välillä tuntuu että kuvittelenko vaan nää oireet. Mutta toisaalta tiesin jo ennen plussaa että oon raskaana vaikka tää on eka kerta joten on kai se vaan luotettava omiin tuntemuksiinsa. :D Nyt oon huomannut kuvottavaa oloa aamulla ja päivällä. Siihen auttaa kun muistaa pupeltaa jotain pientä vähän väliä. Rinnat on kyllä välillä tosi kipeät ja pinkeät! Mullakin on alavatsassa koko ajan menkkamaista tuntemusta, onneks moni muukin oli kirjottanut samasta niin uskaltaa luottaa että tää kuuluu asiaan. Mitään verenvuotojakaan ei oo ollut. Aika kovat tuntemukset oli viime perjantaina kun jouduin tekemään raskaan potilasnoston ja säikähdin vähän sitä. Mutta mitä nyt oon lueskellut niin alkuraskaudessa ei kuitenkaan tarviis erityisesti vältellä noita nostoja? Myös väsymys on ollut kovaa, ei oo jaksanut käydä treenaamassa juuri yhtään...

Meillä tietää mun parhaan kaverin perhe ja miehen muutama ystävä. Varmaan viimeistään jouluna täytys kertoa lähisuvulle - sukulaiset nimittäin hommaa yleensä mua varten graavilohta ja erilaisia juustoja sekä viiniä koska niistä tykkään - vähän ihmettelis kun kieltäytyisin kaikesta noista :ROFLMAO:. Mun laskujen mukaan eka ultra menee kuitenkin joulun jälkeisille viikoille joten ei valitettavasti pääse kertomaan asiaa kuvien kera.
 
Väsyneet huomenet. Pitkältä tuntuu taas työpäivä kun aamusta asti olisi valmis nukkumaan. Silmät ei tahdo pysyä millään auki. Nyt vähän aamupala tökkinyt, tuntuu kuin olisi pala kurkussa eikä saisi nielastua leipää. Pitänee kokeilla huomenna puuroa.

Mitään ideoita, miten tätä väsymystä vois helpottaa? Se ei ainakaan auta et yöllä pitää ravata jopa kolme kertaa vessassa!
 
Väsyneet huomenet. Pitkältä tuntuu taas työpäivä kun aamusta asti olisi valmis nukkumaan. Silmät ei tahdo pysyä millään auki. Nyt vähän aamupala tökkinyt, tuntuu kuin olisi pala kurkussa eikä saisi nielastua leipää. Pitänee kokeilla huomenna puuroa.

Mitään ideoita, miten tätä väsymystä vois helpottaa? Se ei ainakaan auta et yöllä pitää ravata jopa kolme kertaa vessassa!
Tuntuu kuin itsekin eläisin sumussa. Vessaravaamista myös täällä :sleep: tsemppiä, toivottavasti väsymys hellittää jossain vaiheessa edes hieman ! Varasin tänään varhaisultran parin viikon päähän. Jospa silloin saisi konkretisoitua asian että edes on raskaana. Tänään 5+0, edelleen menkkamaisia tuntemuksia ja väsymystä. Palelee hyvin herkästä. Jotenkin edelleen päässä jyskyttää ajatus ettei kaikki olisi hyvin, mutta ei auta kun odotella päivä kerrallaan (n)
 
Täällä yks uus heinäkuinen, hei vaan kaikille.

Plussatesti tehty muutama päivä sitten. Nyt viikot 4+2. Vähän vielä epäluuloinen siitä että jatkuuko tämä, mutta en malttanut enää odottaa että johonkin pääsee kertomaan raskaudesta.

Olen 34v ja 2 lasta ennestään, 5v tyttö ja 2v poika. Lapset saaneet alkunsa lapsettomuushoidoissa. Kolmannesta lapsesta on haaveiltu, mutta en uskonut sen olevan mahdollista kun lapsettomuushoitoihin en enää halunnut lähteä. Niin vain tämä kolmas sai alkunsa ihan ilman hoitoja tai varsinaista yrittämistä.
Hoitovapaalla olen vielä kesäkuuhun asti ja sit mahdollisesti saakin heti jäädä äitiyslomalle, kyl varmaan työnantaja tykkää .
Fb ryhmään pääsystä laitettu viesti.
 
  • Tykkää
Reactions: charleene

Yhteistyössä