Heinäkuiset 2019

Sen verran vinkkaan, että kannattaa pyytää pvk ja ferritiini pyynnöt, jotta voit käydä tyhjennyksen jälkeen testauttaa rautavarastot, ainakin, jos vuodat paljon! Mulla oli kaiken jälkeen ferritiini reilusti alle alarajan.

Mä otin panacodin ohjeiden mukaan heti aluksi enkä ollut juuri kipeä, mutta mulla alkoikin tyhjeneen melko pian lääkkeiden oton jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Medvind
Tervehdys kaikille. Varovasti liityn mukaan. Menossa rv7 ja pari lasta entuudestaan kotona. Alkua varjostanut ajoittaiset vatsakivut ja kevyt vuoto. Fb-ryhmään liityn mielelläni, mutta vasta muutaman viikon päästä. Aiemmista vauvaryhmistä paljon positiivisia kokemuksia.
 
@Tassu86 minä imetän myös esikoista. Käytiin just 1v neuvolassa ja vaikka vielä ei ollut uuden raskauden ensi aika niin neuvolantäti sanoi että heidän suositus on että raskaana ei imetettäisi. Mietin että mihinköhän tää perustuu? En tiedä johtuuko pelkästään raskaudesta, vai raskaus-imetys-taapero kuviosta, mutta olen ihan pirun väsynyt koko ajan. Pahenee päivän mittaan ja illalla pilkin vaan sohvalla. Ja paleltaa ihan älyttömästi, eniten illalla.

Poppy Honey 6+5

Mä imetin edellisellä kerralla vielä alkuraskaudessa johonkin rv8 asti. Sitten lopetin, koska olin jo ennen raskautta päättänyt siinä vaiheessa lopettaa. Mulla se ei ainakaan aiheuttanut mitään merkittäviä supisteluja tms. eikä neuvolasta kielletty, koska ei ollut mitään vuotoja tai muuta normaalista poikkeavaa. Kehottivat vaan syömään tosi hyvin, että jaksaa.
 
Huh, viikonloppuna löytyi ne kivut taas luokseni, mitkä oli jo esikoisen aikaan. Nyt vaan toivon, et niitä tulisi vähemmän. Mulla on uusi ultra 10.12, joten jos siellä on kaikki ok, nii voisin ajatella liittyä ryhmään ehkä :unsure::cautious: mä kun en täysin luota siihen, et jos siel on tuttu, ettei se ala levitä se tieto :whistle:

Viikonloppu meni reissatessa ja nyt vaan väsyttää ja paleltaa koko ajan :sleep::confused:
 
Meillä oli tänään varhaisultra ja saatiin pelkästään iloisia uutisia :love::love:
Yksi vauva, vastasi viikkoa 7+6, kun neuvolan laskukaavalla nyt 7+3. Sykekin saatiin kuulla :love::love:

@iK, laitoin yksityisviestin faceryhmään liittymisestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neer
Huhhuh, meillä oli kans eilen varhaisultra ja kaikki kunnossa! :3 Olinki ennättäny jo kuumotella pari viikkoa, kun oireet hävisi yhdessä yössä ja jätti jäljelle vain pahoinvointia. Ehkäpä minäki uskaltaisin liittyä faceryhmään nyt sitten...

Dams / esikoinen / 16.7. / HYS

Dams 7+2
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja saatiin myös sydänäänet kuuluviin! Ei käyty siis varhaisultrassa, joten piti tähän asti odottaa, että onko tuulimuna vai oikeasti joku tyyppi kasvamassa. Väsymys alkaa vähitellen vähentyä, samoin jatkuva nälkä. Pahaolo on ja pysyy..

Neer 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Marlen
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja saatiin myös sydänäänet kuuluviin! Ei käyty siis varhaisultrassa, joten piti tähän asti odottaa, että onko tuulimuna vai oikeasti joku tyyppi kasvamassa. Väsymys alkaa vähitellen vähentyä, samoin jatkuva nälkä. Pahaolo on ja pysyy..

Neer 9+3
Oho ai teillä kuunnellaan sydän ääniä jo ekalla kerralla. Mulla oli kans eka neuvila, mutta ihan vaan semmonen höpö höpö keeta. 19.12 vasta varmisyuu onko raskaus oikeassa paikassa jne.

Tassu 9+2
 
Oho ai teillä kuunnellaan sydän ääniä jo ekalla kerralla. Mulla oli kans eka neuvila, mutta ihan vaan semmonen höpö höpö keeta. 19.12 vasta varmisyuu onko raskaus oikeassa paikassa jne.

Tassu 9+2
Joo, oli niin innokas neuvolatäti :LOL: Hän kyllä muutaman kerran varoitti, että vielä ei välttämättä kuulu, mutta niin vaan löytyi :love: Olin etukäteen lukenut, että ensimmäinen käynti kestäisi noin 1,5h, mutta meillä meni lähes 3h! Alkuun höpö höpö valistusta, mutta loppuun jo oikeasti hyödyllistä asiaa :LOL:

Neer 9+4
 
Joo, oli niin innokas neuvolatäti :LOL: Hän kyllä muutaman kerran varoitti, että vielä ei välttämättä kuulu, mutta niin vaan löytyi :love: Olin etukäteen lukenut, että ensimmäinen käynti kestäisi noin 1,5h, mutta meillä meni lähes 3h! Alkuun höpö höpö valistusta, mutta loppuun jo oikeasti hyödyllistä asiaa :LOL:

Neer 9+4
Oho kunnon maratooni. Mulla tais mennä tunti . Mut viime kerrasta on niin vähän et kaikki tiedotkin oli jo ajantasalla
 
Tuun tänne kurkkii ja höpisee kun vielä ei uskalla kertoa muille kuin miehelle
Toivottu pienokainen ilmoittelee tulostaan ja minuu väsyttää ja palelee järkyttävän paljon. Pahoinvointi alkoi tällä viikolla ja uskalsin varata neuvolankin

Cloudy / viides / 27.7? / P-HKS tai KOKS
 
  • Tykkää
Reactions: Pompulam
Jatkuukohan tää palelu pitkään...
Kellään muulla koko ajan kylmä?
Eilen illalla oli nukkumaan mennessä peitto, päiväpeitto ja kaksi vilttiä, niin tarkeni en ole aiemmista kokenut moista (tai en ainakaan muista), mutta en nyt mihinkään muuhunkaan osaa tätä palelua yhdistää kuin tähän raskauteen.

Cloudy 6+0
 
Viimeksi muokattu:
@Luumupuu_ mie varasin varhaisultran. Ollaan lähdössä miehen perheen kanssa reissuun just ennen joulua ja miulla alkaa olla sellaset olot et en reilua viikkoa pysty salaamaan raskautta. Halutaan sen takia käydä ultrassa vähän varmistelemassa et olis nyt ainakin suunnilleen kaikki ihan hyvin ennenkuin kerrotaan.

Cloudy 6+2
 
@Cloudy Mua kanssa on paleltanut ihan hirveesti tässä raskaudessa. Nyt se on alkanut vähenemään. (y)

Käytiin viime keskiviikkona varhaisultrassa sittenkin. Yksi siellä köllötteli ja hyvät sydänäänet kuului :love: :love:Neuvolan laskelmien mukaan olisi ollut 7+6, mutta tarkentui 7+2. Ensi viikolla eka neuvola (y)

Edelleen on närästystä, mutta onneksi etova olo hieman vähentynyt(y)

Alviita 8+3
 
Heippa! Minäkin uskaltaudun nyt mukaan porukkaan, tänään aamulla oli varhaisultra, ja siellä täsmällisesti päiviä 8+3 vastannut pieni pyöri hienosti. Mikä helpotus se oli!

Facebook ryhmä kiinnostaa, laitoin viestiä @Pompulam ! :)

Orvokki90 / ensimmäinen / 12.7. / NKL
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pompulam
Liityn joukkoon. Yllärikolmonen tulossa, aiemmat lapset 7/15 ja 2/18. Pieni ikäero jännittää, tai lähinnä se miten selviää mahan ja taaperon kanssa kesästä edellinen loppuraskaus jäi mieleen aika tuskaisena.

Facebook ryhmä kiinnostaisi, en oikein osaa näitä foorumeita käyttää

Kolmonen3 / 3 / 5.7 / Jorvi
 
@Tassu86 Mä imetin silloin kun aloin odottaa toista lastani, eikä siitä ollut haittaa missään vaiheessa, imetin siis ihan raskauden loppuun asti ja vauvan synnyttyä molempia kunnes esikoinen vieroittui. :)

Mulla on kamala närästys, jo näin alussa. Aina kun syön, mitä tahansa, ja kun syömisestä on pari tuntia.

kisulimisuli 6+3
 
@Tassu86 Mä imetin silloin kun aloin odottaa toista lastani, eikä siitä ollut haittaa missään vaiheessa, imetin siis ihan raskauden loppuun asti ja vauvan synnyttyä molempia kunnes esikoinen vieroittui. :)

Mulla on kamala närästys, jo näin alussa. Aina kun syön, mitä tahansa, ja kun syömisestä on pari tuntia.

kisulimisuli 6+3
Okei teillä on menny niin kivasti. Mulle sanottiin nyt et jotkut lapset voi vieroittaa itse itsensä tässä kohtaa kun maito voi kuulemma maistua kummalta...

Pahin väsymys alkaa voittaa vissiin, mutta pahaolo ja nälkä on jäljellä. Toivottavasti eivät vainoa koko raskautta. 2 viikkoa enää pahimpia riskiviikkoja jäljellä.

Tassu86 10+0
 
iK
Hei kaikki!

Koska fb-ryhmässä on jo 70 osallistujaa, olemme päättäneet piakkoin sulkea tämän ryhmän ovet. Jos haluat kuitenkin vielä ryhmään, pyydän laittamaan viestiä viikonlopun aikana täällä yksityisesti, kenties vielä alkuviikosta jos silloin satut vasta huomaamaan. Jos kuitenkin haluat myöhemmin ryhmään ja sellaisia halukkaita varmasti on useita, niin tällöin sitten toistakin ryhmää perustamaan vaan rohkeasti. Nyt olemassa olevassa ryhmässä koetaan tärkeäksi ettei ryhmä kasva liikaa, sillä keskustelu on hyvin henkilökohtaista.
 

Yhteistyössä