~Heinäkuiset 2020~

Tänään 7+1 ja väsyttää niiiin paljon. :sleep: Olin eilen jo klo 21 nukkumassa ja tulihan siinä yhtä yöllistä ruokataukoa lukuunottamatta joku 9h unta. Silti oon ihan loppu! Jännä toi nälkä, jos en heräis niin pärjäisin varmaan aamuun asti mutta sit olis huono olo. Nyt heräsin ku 1 v. heräs ja sit en saanu unta ennen kuin kävin syömässä.

Oon tilannu toukokuuksi matkan Kreetalle, silloin jos kaikki menee hyvin on rv 30-31 ja tarvii tietty Finskille todistuksen sitten lääkäriltä että saa vielä lentää. Ootan reissua niin paljon! :love:

Mini + Sirpa 7+1:love:
 
Tänään 7+1 ja väsyttää niiiin paljon. :sleep: Olin eilen jo klo 21 nukkumassa ja tulihan siinä yhtä yöllistä ruokataukoa lukuunottamatta joku 9h unta. Silti oon ihan loppu! Jännä toi nälkä, jos en heräis niin pärjäisin varmaan aamuun asti mutta sit olis huono olo. Nyt heräsin ku 1 v. heräs ja sit en saanu unta ennen kuin kävin syömässä.

Oon tilannu toukokuuksi matkan Kreetalle, silloin jos kaikki menee hyvin on rv 30-31 ja tarvii tietty Finskille todistuksen sitten lääkäriltä että saa vielä lentää. Ootan reissua niin paljon! :love:

Mini + Sirpa 7+1:love:
Me ollaan kans varattu touko-kesäkuun vaihteeseen huvila Kroatiasta. Ehdittiin tosin varata jo ennen raskautta, mutta nyt viikot olisi sillon just noin 30-31 :) Ihanaa, et on reissu tiedossa mitä odottaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Neuvolassa käyty maanantaina. Terveydenhoitajan mukaan la 3.7. eli aikaistu kahdella päivällä. Viikkoja nyt siis 7+5. Toki voi muuttua vielä kun ultrataan, kai (n) mut nii, neuvolassa täyteltiin papereita ja käytiin asioita läpi, mm. ruokailuun ja liikuntaan liittyen. Sydänääniä ei kuunneltu. Eka ultra just ennen jouluviikkoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Liisa85
Kai se minäkin uskallan todeksi tämän uskoa
Pahoinvointi liittynyt kuvioihin 24/7 pöntölle ei tarvii mennä mut etoo koko ajan, väsymys on aivan järkyttävää. Huimausta reilulla kädellä. Ja aivan järkyttävä jano koko ajan.
Nyt olis laskujen mukaan 7+5.
Eka neuvola vasta 9+3 tää onkin mulle jo tuttu juttu ni varmaan siksi

Baby Boom! /36/viides/3.7.
 
Moikka kaikki! Oon täällä käyny lueskelemassa jo tovin ku toivoin kovasti että tästä kierrosta tärppäis ja näin kävi. Eilen sain roskishaamun ja tänään sitte liuskassa haalea viiva ja digillä raskaana 1-2 viikkoa. Meillä yritys alkoi maaliskuussa. Voisin liittyä sinne FB-ryhmään myös! Laitan @Mini-n-n sulle yksärii :)

Tosiaan LA nyt laskurin mukaan olis 27.7 ja menossa 4+3.
 
@SwanDeSol
Onneks olkoon!!! :love: ihanaa saada sut tänne! :)

Niinkun tietysti kaikki muutkin :) tervetuloa ja ilmotelkaahan jos en ole älynny lisätä listaan. Olis kiva jos siinä ois kaikki tiedot tähän tyyliin: Baby Boom!/36/viides/3.7
(sori @Baby Boom! kun jouduit esimerkiksi mut olin kopioinu sun tekstin valmiiks)

7+0 täällä :rolleyes: toisaalta kuluu hitaasti aika.. mut toisaalta vastahan oli 3+2 :ROFLMAO:
 
@SwanDeSol
Onneks olkoon!!! :love: ihanaa saada sut tänne! :)

Niinkun tietysti kaikki muutkin :) tervetuloa ja ilmotelkaahan jos en ole älynny lisätä listaan. Olis kiva jos siinä ois kaikki tiedot tähän tyyliin: Baby Boom!/36/viides/3.7
(sori @Baby Boom! kun jouduit esimerkiksi mut olin kopioinu sun tekstin valmiiks)

7+0 täällä :rolleyes: toisaalta kuluu hitaasti aika.. mut toisaalta vastahan oli 3+2 :ROFLMAO:

Kiitos! <3 ja joo mutkin voi lisätä:

SwanDeSol/31/ensimmäinen/27.7

Ja katsotaan nyt koska varailen ultra-aikaa. Silloinhan saa sitte sen oikean lasketunajan tietää. Mulla on yksityinen terveydenhoitovakuutushommeli joten voin käydä ilmaiseksi lääkärillä ja ultrissa. Täällähän ei neuvolaa varsinaisesti ole.
 
Tää väsymys on kyllä ihan hullua :eek: tuntuu ettei mitään jaksa tehä. Myös tää suussa/kurkussa oleva etova olo joka tuntuu koko ajan jos ei nuku tai syö niin ei innosta pysymään hereillä :ROFLMAO::ROFLMAO: tekis vaan mieli nukkua. Nyt pitää yrittää ryhdistäytyä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
Onko kellään kokemusta saako yhdistelmäseulonnan tulokset tietää heti samalla käynnillä kun se niskapoimu ultra on? (Verikoehan otetaan jo aiemmin) vai kestääkö siinä vielä kun nämä tulokset jotenkin yhdistetään?

Ajattelin jos oltas vasta tän seulonnan tuloksien jälkeen kerrottu läheisille raskaudesta mutta jos laskin oikein olisi np ultra joulua edeltävällä viikolla ja jos tuloksia ei kerrota heti niin... :oops: joulusta tulee tosi hankala ilman että esim mun vanhempani tietäisi. Haluaisin kertoa ennen joulua. Rakastan graavilohia ja mätiä ja he tietävät sen niin jopas ihmetyttää sitten jos en noita syö.

Voishan sitä ennen tota seulaakin kertoa mutta en tiiä, jos siellä onkin jotain hälyttävää.

Ootteko te jo kertonut omille vanhemmillenne/millon kerrotte?
 
Mä hain tänään nää pahoinvointirannekkeet, kylläpä helpottaa oloa mun pää ei kestä tätä etovaa oloa 24/7 ni nyt on kyllä parempi fiilis. Ei tää kokonaan oloa Poista mutta pahimman ja kykenee selviytymään normaalista elämästä.
Pääsenköhän mä ultraan ennen joulua 2.12 on neuvola ja sillon 9+3 näillä laskuilla pitäis kyllä ennen joulua päästä, toivottavasti ni saa varmuuden et tuolla joku oikeesti hengailee.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Mulla kans iha jäätävä väsy koko ajan. Vois vaa nukkua aamusta iltaan. Aamulla ku herää aikaste, nii pakko nukkua päikkärit ennen iltavuoroon menoa, ku muuten ei pysy hereillä. Tänäänki nukkunut hyvät päikkärit ja tuntuu siltä, että vois mennä uuestaa päikkäreille.
Etova olo melkee koko ajan ja pakko syödä vähä väliä, muuten tulee niin huono olo että oksentaa.. :sick:

Ainiin. Mutki saa lisätä listalle. Eli
Pistaasikäpy/36/neljäs/7.7
 
Me ajateltiin kertoa vanhemmille jouluna. Rakastan myös kaikkia kaloja ja juustoja, mitä jouluna on tarjolla ni olis aika vaikea olla syömättä ilman ihmetyksiä :LOL: Eka neuvola on 2.12 joten ultra varmaan myös sitä joulua edeltävällä viikolla. Välillä on aamupahoinvoinnin kanssa ollut semmosia oloja että on tehnyt mieli kertoa äitille jo aiemmin ja kysellä sen odotusajoista, että sais sieltä vähän tukea mut toistaiseksi olen pysynyt hiljaa.

Mitenkäs oliko täällä jo sellaisia, jotka on selvinnyt pikkujouluista? Itsellä ne on vielä edessä:D
 
Moikka!
Täällä keskusteluun liittyy uusi jäsen. Plussasin maanantaina, nyt olisi menossa rv 4+3. Taustalla km 06/19, jonka jälkeen vihdoin raskauduin nyt uudelleen. Varovaisin mielin nyt odotellaan heinäkuista. Laskettu aika 27.7. Meillä ennestään poika 01/18.

Liittyisin mielelläni fb-ryhmään. Laitan siihen liittyen viestiä.
 
Moikka! Olen ihan uusi jäsen täällä. Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa, ja heti sen jälkeen varasin ajan nt-ultraan. Joulun pyhien vuoksi en saanut aikaa siihen mihin halusin/neuvolassa suositeltiin, koska lähes kaikki ajat oli jo menneet, ja jouduin ottamaan ajan 5pv myöhemmäksi, eli siten, että viikkoja on täynnä jo 13+3. Onko muita joilla näin pitkällä tuo ultra? "Turvallisintahan" olisi, jos se olisi n. puolessa välissä tuota 11+0 ja 13+6, mutta sellainen ei nyt mitenkään onnistunut
 
Moikka! Täällä kans uusi, tänään plussattu ja nyt kai 4+0. Ennestään mulla on jo teini-ikäinen, sain hänet nuorena yksin ja nyt tuntuu et kaikki on jotenkin uutta kun pitää ottaa mieskin huomioon tässä odotuksessa. :LOL: Yritystä on takana jo vuosi, et ei tää mitenkään yllätys ollut.
Närästää, hengästyttää ja tissit kipeet. Ei muuta. Esikoisesta ei ollut myöskään muuta ku närästys. Toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin ku silloin!
Minic/34/toinen/31.7.2020
 
Pieni päivitys kuulumisiin, eli eilen oli varhaisultra ja suureksi yllätykseksi saimme kuulla odottavamme kaksosia :love::love: molemmat omilla istukoillaan ja molempien sydämmenlyönnit näkyivät hienosti. Raskauden kesto olikin noin viikon vähemmän kuin oli arvio viimeisten kuukautisten perusteella, eli nyt olisi 6+3.

Yllätys tämä monikkoraskaus tosiaan on, kun kummankaan suvussa ei suuremmin kaksosia ole, joten emme yhtään ajatelleet sen mahdollisuutta. Tuntuikin hetken kuin olisin jossain piilokamerassa ollut :LOL: Mutta lääkärin mukaan ikä lisää monikkoraskauden todennäköisyyttä, ja ikäähän on nyt 38 v.

Täällä taisi olla aiemmin keskutelua puolison mukana olosta ultrissa ja neuvolassa. Nyt ainakin meidän kokemus oli, että ihanaa kun isäkin sai tämän uutisen ja kokemuksen samanlaisena kuin minä itse. Toki raskaus on molemmille ensimmäinen ja siten molemmille kaikki on uutta ja ihmeellistä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut tunteikas aamu töissä. Työkaverin kanssa ollut klikkiä niin joutui ihan esimies puuttua siihen. Saatiin kuitenkin asiat puhuttua selviksi. Raskasta tämmöinen! Mulla kun on masennustaustaa ja nyt ollut taas kaikenlaista ikävääkin aika ajoin (mun isällä epäillään nyt syöpää yms) niin ei jaksais töissä mitään ylimääräistä kyykytystä. :(

Muuten menee hyvin, tulee tosin ihan kauheita heikotuskohtauksia jos menee muutama tunti syömättä, nousee tuskanhiki päälle ja rupee ihan tärisyttämään. Siinä vaiheessa on pakko saada heti jotain syömistä ja oonkin kulkenut töissä joku pieni välipalapatukka taskussa. Väsymys on aika ankaraa ja iltaisin onneksi pääsen aikaisin nukkumaan. Ens viikonloppuna lähdetään koko perheen kanssa Helsinkiin jouluostoksille, mennään junalla niin on lasten kanssa helpompi. :)
Eka neuvola 3.12. ja NT ultra tulee ennen joulua.
Mini + Sirpa 7+3:love:
 
@Hubbis mä oon selviytynyt nyt pikkujouluista 1/3. Nää oli työporukan ja isolla porukalla mallia illallinen ravintolassa (ruoat kaikille samat ja tilattu etukäteen) ja jatko baarissa. Selviydyin tosi hyvin, kun olin etukäteen ravintolaan yhteydessä. Olivat sit juonessa mukana ja toivat esim. lihan mulle automaattisesti kypsänä. Saivat myös vaivihkaa kaadettua mulle alkoholitonta viiniä. Jatkoilla sitten join pari 0 % siideriä ja muistin vaan nauraa vähän äänekkäämmin ja jorata mukana niin eipä kukaan epäillyt mitään. Isossa porukassa oli aika helppo olla herättämättä huomiota. Jos olisin kieltäytynyt alkoholista niin huomio olisi ollut taattu eli helpompi näin. Tietty siinäkin mielessä helppoa, kun ei oo vielä juuri oireita.

Mun oli pakko tehdä itse asiassa vielä yksi testi, että onhan vahvistunut, kun tää oireettomuus mietityttää. Testiin tuli tasavahvat viivat eli on vahvistunut hyvin (edellinen testi dpo 17). Tänään 5+6, että ehtiihän niitä oireita vielä tulla vaikka millä mitalla. Kaipa se on aika tavallista, että esim. pahoinvointi alkaa vasta vähän myöhemmin. Miksei tästä nyt voisi vaan yrittää nauttia ilman tätä murehtimista :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
Hei kaikille! Liityin myös mukaan kahlattuani aiemmat sivut. Olipa ihanaa lukea, että muilla on ollut vastaavia mietteitä ja oireita (tai niiden puutetta) kuin itselläni on. En siis ole yksin! :p Paljon onnea kaikille kanssaodottajille!

Itsellä menossa 5+1 ja kyseessä ensimmäinen raskaus. Olen tosiaan stressaavaa sorttia ja kaikki mahdollinen on googletettu. Siksi varasin varhaisultran kahden viikon päähän ja 17.12. olisi sitten neuvola. Oireita on todella vähän, mutta toivottavasti kaikki on silti kunnossa. Alussa oli kova nälkä, nyt on tullut väsymystä ja menkkamaisia oireita on myös ollut. Yllätykseksi painoa on tullut lisää reilut kaksi kiloa jo nyt. Onko muilla ollut vastaavaa?

Laitoin yksityisviestin, josko FB-ryhmään vielä mahtuisi ja minut voi toki lisätä myös tänne listalle, eli:

Mikujami/32v./esikoinen/la 23.7.
 
Onko kellään kokemusta saako yhdistelmäseulonnan tulokset tietää heti samalla käynnillä kun se niskapoimu ultra on? (Verikoehan otetaan jo aiemmin) vai kestääkö siinä vielä kun nämä tulokset jotenkin yhdistetään?

Ajattelin jos oltas vasta tän seulonnan tuloksien jälkeen kerrottu läheisille raskaudesta mutta jos laskin oikein olisi np ultra joulua edeltävällä viikolla ja jos tuloksia ei kerrota heti niin... :oops: joulusta tulee tosi hankala ilman että esim mun vanhempani tietäisi. Haluaisin kertoa ennen joulua. Rakastan graavilohia ja mätiä ja he tietävät sen niin jopas ihmetyttää sitten jos en noita syö.

Voishan sitä ennen tota seulaakin kertoa mutta en tiiä, jos siellä onkin jotain hälyttävää.

Ootteko te jo kertonut omille vanhemmillenne/millon kerrotte?
Jos olen ymmärtänyt oikein niin Naistenklinikan sikiötutkimusyksiköstä soitetaan samana tai seuraavana päivänä jos on jotain hälyyttävää/tarvitaan lisätutkimuksia. Sen saa siis neuvolassa valita otatko kirjeen kummassakin tapauksessa (hyvät ja huonot uutiset) vai otatko soiton jos on jotain ongelmia. En sitten tiedä soittaako ne sitten ollenkaan jos kaikki on ok. Jokatapauksessa, tuloksia ei käsittääkseni tarvitse odotella paria päivää pidempään. Tämä siis Vihdissä / Lohjalla.

Osaisikohan joku muu teistä selventää tätä? :D

Meillä on se niskapoimu ultra vasta 31.12 enkä tiedä miten nyt selviän joulun yli kertomatta kenellekään tai varsinkin meidän molempien perheille..
 

Yhteistyössä