Heinäkuun Hellemasut -15 *toukokuussa*

"salla07"
Kyllä on lääkäreillä erilaiset arviot. Neuvolalääkäri tuumi että Max 2,5cm kaulaa, kiinni ja pehmeä. Ei ehdotonta vuodelepoa, saa siis oman voinnin mukaan kotona jaloitella, onneksi.
Painonnousu 285g/vko, ihanaa että on tasaantunut. Jossain vaiheessahan sen oli 500g+ :D mahan mitta 27, sykkeet kuului oikeasta kyljestä
 
Annuulle onnea vauvasta! <3

Enpäs ole täällä hetkeen käynytkään kirjoittelemassa.

Mut apua.. MÄHÄN OLEN RASKAANA JA SAAN VAUVAN! Olen pari viimeistä päivää ollut ihan pihalla. Mä siis ymmärsin nyt olevani oikeasti raskaana. Sen mä ehkä olen aiemmin jo osittain tajunnutkin. Mutta se että mä saan vauvan.... mitä!!? Synnytys, häh, pitääkö mun?? :D

Huomenna on seitsemän viikkoa laskettuun aikaan. Siis seitsemän viikkoa!! Mihin tämä aika on mennyt? Olin tänään neuvolassa, ja sain seuraavan ajan -se onkin sit jo synnytystapa-arvioon. En ymmärrä! :D Ei hitsi.

Tällä viikolla oli eka kerta perhevalmennusta. En tiedä mitä siltä odotin, mut vähän ehkä petyin. Kolme kertaa vielä jäljellä. Ja eilen intouduin lukemaan netistä vauvantain synnytysvalmennusjutun kokonaan, oli kyllä ensikertalaiselle tosi hyvä tietopaketti.

Tän päivän neuvolasta jäi vähän vaisumpi mieli. Sf-mitta kasvanut vaan inan viime kerrasta, ja nyt mennään alakäyrillä (rv 29 sf 26cm, nyt rv 33 sf 27cm). Th ei huolestunut, mut mua jäi huolettaa. Painoa tullut +500g /viikko viime kerrasta, yhteensä 5-6 kg.

Tiedän että mulla tulee kyllä olemaan tätä vatsaa sit aikanaan ikävä, mut muutamat asiat on noussut mieleen mitä mä oikeesti odotan. Mä ootan sitä että pääsen saunomaan mun lemppariasennossa, sitä et voin nukkua mahallani tai ees kääntää kylkeä sen kautta, mulla on ikävä mun lempiseksiasentoa, ja kaipaan sitä kun nenä ei oo koko ajan tukossa :D (+eniten ehkä odotan briejuustoa ja graavikalaa)

Ihana ilma :)

Jammaillen ja tyty 32+6
 
Tuosta jammaillen viestistä tuli mieleen että tosiaan, samaa olen minäkin pohdiskellut jo jonkin aikaa. Synnytys todellakin on lähellä jo kohta ja kyllä, meillekin tulee ihan ihka oikeasti vauva :D Jännittää mutta myös odotan miten elämä muuttuu ja miten kun ei ollakaan enää miehen kanssa kahdestaan vaan kohta meillä on lapsi.
Mä en henkilökohtaisesti usko et mulle tulee tätä mahaa ikävä tai koko raskausaikaa. Odotan vaan oikeasti miltä elämä tuntuukaan ilman jatkuvaa kipua ja vihlontaa ja kolotusta. Mä en mahallaan nuku koskaan muutenkaan mutta se että saa taas jossain vaiheessa oikeesti kääntää kylkeä miten haluaa ilman että tuntuu et koko kroppa räjähtää. Ja tietty seksikin helpottuu :D Ja kaikki muukin varmaan.
 
Ehtoota

Jammaillen Ihana toi sun viesti =)! Tosta mahalleen nukkumisesta.. en menis vannomaan että se onnistuu synnytyksen jälkeenkään. Sanotaanko ihan omasta kokemuksesta noi tissit, ne on valtavat! Siis huget :D ! Ja miten paljon sattuukaan jos pääsee kertymään maitoa yöllä niihin. Että ite ei ole voinu harkita olleskaan imetyksen aikaan mahallaan nukkumista vaikka tykkäisin kyllä.

Salla Noissa k.kaulan mittauksissa voi olla hienoista heittoa riippuen lääkäristä. Ultraten pitäs näyttää suht samaa. Mulla on kokemus että sellasen sentin sisäkautta räplätessä saattaa arvio pituudesta heittää eri lääkäreiden välillä, mutta ei isoa heittoa.
Onko sulla muutes millanen olo ollu nyt? Suppareiden suhteen.

Minä hurja se aamulla päätin sissittää kaupunkiin.. about 2km max. No pääsin kohteeseen kyllä mutta pois en enää päässytkään jalan. Piti soittaa tuleva kummisetä kuskaamaa tää kotia :D. Mies ja kuopus kärrytteli kotiin perästä.Nukuin sit melkeen pari tutuntia päiväunia. Silti ihan raato olo ja prkl kun sattuu koko lantion seudulle! Illasta sit vielä menin imuroimaan (Tyhmä)! Nyt on sit supistellu tässä ihan suht tiuhaan.. kestoltaan kuitenkin suht lyhyitä mutta vihlovia ja kipeetä tekee. Fuuk! Tää olo on huonontunut tällä viikolla kyllä potenssiin sata. Lasken vaan viikkoja ja odotan että tämä saisi syntyä ja todella syntyiskin aiemmin mutta turvallisilla viikoilla.

StaRRin kaa samankaltaista fiilistä että odottaa vain sitä vaivattomampaa elämää, että nää kivut loppus!

Nyt peliä kahtelee ja kuullostelee miksikä tämä oma touhu nyt menee.
 
Pari tuntia tullu 10min tai alle supistukset. Kyllä nämä kestää mutta toki mietityttää säännöllisyys. On aivan sama istunko, seisonko vai makaanko.. Taidan juoda kylmää vettä ja mennä sänkyyn. Jospa ne siitä asettus ja herkeis. Öitä!
 
Huomenet!
Nyt ei uni kyllä ollu mun kaveri viime yönä. Sain unta vasta joskus puoli kahden aikaan ja ennen kuutta ylös. Yöllä vessareissulla tuntui et jalat lähtee irti ja nivuset yksinkertaisesti halkee. Mutta yhdessä kasassa taidan vielä olla :D
Yhdeksältä olis neuvola. Ulkona ihanan rauhallinen lintujen sirkutus ja nyt kahvia =)

Mites Nellin yö meni?

StaRR 32+2
 
Huomenta

Kyllä ne siitä asettu ajallaan. Yli kaksi tuntia tuli säännöllisesti kyllä. Sänkyyn käydessä vähän hiipui teho ja lopulta loppuivat ja nukahdin. Yö oli kyllä iha p*rseestä! Alle kahden tunnin välein heräsin kun on nii tukala olo ja pissattikin koko ajan. Sängyssä ei saa asentoa jajaja valivali. En tiiä mitä hittoa tässä on muuttunut tän viikon aikana että näin vaikeeksi elämä meni?! Nyttenkin todella herkästi meinaa supistaa ja menkkajomototusta on. Tarvii ottaa ehkä iisimmin tänään.. kaupassa kyllä käytävä aamusta. Otan miehen kantamaan tavarat.

Mukavaa päivää kaikille!

Nelli & Timpsu 31+4
 
Huomenta!

Huh, Nelli, nyt lepäät koko viikonlopun! Sulla taisi olla supistuksia aiemmissakin raskauksissa? Jos selvästi on 1vko aikana lisääntynyt, oisko virtsanäyte hyvä tarkastaa? Laita se mies kauppaan keskenään, itse en ole tuossa tilassa pystynyt edes ostoskärryyn nojailemaan.

Ellistiinalla riittää tarmoa ja asennetta hankalassa tilanteessa. Teet ihan oikein, kun tuon rupeaman jälkeen otat rauhallisemmin synnytykseen saakka!

Perhepetiä ei meille tule. Mies nukkuu tosi sikeästi ja joskus olen herännyt siihen, että hän kääntää kylkeä mun päälle.

(.). Supistukset paremmin hallinnassa. Maanantaina olin vielä epätoivoinen. Eilen pääsin neuvolaan kävellen (alle kilsa yhteensä), kävin ihan kevyesti kaupassa ja pystyin yhden ikkunankin pesemään. :) Toki ikkunanpesu supisti, mutta rauhoittui heti levolla. Pää pysyy paremmin kasassa, kun voi edes jotain tehdä. =)

Neuvolassa oli kaikki kunnossa, keskikäyrällä mennään, paineet ja virtsan stixit kunnossa. Painosta (10kg) ei mussutettu, kun on ns. varaakin nousta. Hb-oton saa itse päättää, se on ollut niin monta kuukautta tasainen, että en ole pyytänyt mitata.

Jälkikasvu majailee perätilassa, ja olen nyt lueskellut asiasta. Todennäköisesti ulkokäännöstä ei mulle voi tehdä. Suhtaudun perätilasynnytykseen avoimin mielin. Lantion mitat tutkitaan huolella, synnytystä seurataan tarkasti ja synnyttäjän motivaatio on puuhassa kaiken perusta. Monta viikkoa on aikaa asennon vaihtua, pidän peukkuja!

Jälkikasvu hikkailee joka päivä. :heart: Varmaan häntä ottaa päähän, jos taipumus jatkuu syntymän jälkeen, nythän se vain kuuluu asiaan hengitysharjoitusten jälkeen.

Riittävästi jaksamisia kaikille raskautetuille itse kunkin olotilan mukaan!

-Ninuka h28+
 
Huomenia!

Nelli on tietysti vanha konkari mutta enskertalaiselle noi oireet kuulostaa hurjalta. Mä luultavasti olisin jo vaatinut sairaalaan lähtöä! Koita nyt ottaa koko vkonloppu rennosti!

Jammailen. Mulle tulee välillä kans tuollaisia "kirkkaita hetkiä" ja tajuan että oikeesti vauva tulee ja alan panikoimaan kuinka tästä vastuusta selviää selväjärkisenä. Välillä mietin että tuliko sittenkin virhearvio kun raskauduin, miten tässä pystyy pitämään parisuhteen yllä yms. Meillä kun on vielä kohtuu kehno tukiverkosto johon tukeutua.

Perhepedistä. Epäilen että meillä sitä ei tule. En varmaan saisi nukuttua jos vauva olis samas sängys kun pelkäisin just että käännyn tai huitaisen sen päälle. Vauvan sänky tulee kyllä sängyn viereen mun puolelle hoidon helpottamiseksi.

Hienoa että joillakin on energinen raskaus! Ite oon päässyt vaivoissa vähällä (mitä nyt se pari viikkoa sairaalas) mutta sitä energisyyttä olisin kyllä toivonut. Koko aika mennyt nukkues ja muuten tasaises/lataises mielialas. Jotkut sanoo että hehkun mutta ite en sitä tunne. Toisaalta odotan synnytystä että tapais tämän uuden tyypin mut samalla panikoin miten sen kans pärjään.

Huoh, kuuluuhan nämä epäilyt asiaan, kuuluuhan?!?

Ai joo rv 27+6 (huomenna vaihtuu jo se 28, jei :) )
 
Viimeksi muokattu:
Meillä tulee perhepeti. Kaksi ensimmäistä on nukkunut kolmevuotiaaksi asti välissä :whistle: olen niin laiska yöllä että en viitsi nousta sängystä syöttämään...

Mulla kans kaksi eri lääkäriä tehnyt arvion alakerran tilanteesta perättäisinä päivinä, toinen sanoi että kiinteä ja kiinni ja toinen arvioi hiukan pehmennyt ja en osaa sanoa miten pitkä kaula on. Että kaikista paras tulos on ultralla katottuna.
Mulla oli kk sitten supistuksia ja ne ei onneksi mitään aiheuttanut. Nyt ei ole olllut kun sairauslomalle jäin.

Neuvolassa paineet ok, hemppa oli noussut 132 joten täti käski lopettaa raudan syönnin. Poika on korkealla, kun sitä ihmettelin tätille että kumma ettei paina alas mitenkään...tuumas vaan että ole onnellinen että hän majailee korkealla, kyllä ehtii sieltä vielä laskeutua :)
Sykkeet vauvalla hyvät ja oli tällä hetkellä pää alaspäin. Sf mitta oli 30 joten keskikäyrällä mennään.
Pissa muuten puhdas mutta ketoaineet kahella plussalla : / en saa niitä alas syömällä ja mikä neuvoksi? Ei täti osannut neuvoa...
Lääkäri siinä pyydettäessä kävi poskionteloni mittaamassa kun tuntuu että on niissä tulehdus ollu jo jonkin aikaa. Kahto ja sano että ei näissä mitään ole ja nasoneksia määräsi. Vaikka selitin sokereiden heittelyillä ja sillä että perheessä muut sairastaneet influenssan niin ei ottanut mitään kantaa . Tuohtuneena soitin neuvolan jälkeen äitipolille ja pyysin lääkärille soittoaikaa. Ja sain. Lääkäri soittaessaan kuunteli oireet ja kyseli sokereiden heittelyt arvot ja totesi että antibioottikuuri päälle ja heti. ja ette usko miten paineet poskipäissä, päässä ja korvissa on helpottanut. Sokerit tosin vielä heittää mutta en ota kyllä niistä kovia paineita kun vain aamut heijaa.
Mutta ei taida tässä perheessä kovin helpolla loppua tuo sairastaminen sillä influenssan mentyä ohi on jälkitaudit kuvioissa niin lapsilla kuin isännälläkin. :mad: Milloin tämä helpottaa...

Nukun edelleen heräämättä koko yön ja siitä olen tyytyväinen. Voimia niille jotka joutuvat valvomaan yöllä. Minusta tuntuu että saan sitten vauvan kanssa valvoa kun hän on maailmaan tullut...niin kuin edellistenkin kanssa...

Turvotusta on tullut jalkoihin ja käsiin, onko muilla samaa?

Piiper ja poika 31+3
 
jammaillen mulle tuli samanlainen kirkas heti pari viikkoa sitten kun lauleskelin mahalle Lounatuulen viestiä ja tajusin että kohta mä saan lauleskella omalle vauvalle. Porasin siinä sitten yksinäni keittiössä liikutuksesta. :D Ei sitä varmaan oikeasti tajua kuin vasta sitten kun se vauva on siinä ja sen kanssa pitää lähteä kotiin.

StaRR säkö murehdit sitä ettei pysty liikkumaan? Kokeile vesijuoksua tai jotain yleistä vedessä lillumista. Kävin tiistaina vesijuoksemassa ja jukopliut kun ei sattunut mihinkään! Olin ihan riemuissani että tässä sitä liikutellaan jalkoja eikä satu. Heti kun nousi altaasta täyden painovoiman armoille niin taas oli olo kuin rantautuneella merinorsulla. Ylellä oli keskiviikkona juttua vesijuoksusta ja yleisesti veden vaikutuksesta, kun ihan vaan vedessä oleskelu kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita kuin maalla hengailu kun siinä on se veden paine joka samalla tukee, nostaa ja antaa vastusta. Että vaikka et muuten uimista harrasta niin käy ainakin kokeeks kerran.

Mä sain myös venyteltyä siellä aika kivasti ja tehtyä jotain selkäliikkeitä eli jalan nostoja taakse ja sivulle ja pyörittelyä yms. Hyvin rutisi lantiossa. :D Vesijuoksuvöitä saa hallista lainaks, ota sellainen jossa on venyvä nauha. Sen voi laittaa mahan alle tai mahan päälle, jos tuntuu että ahistaa. Tai ihan hyvin voi juosta ilman vyötäkin. Varsinkin nyt kun on osia jotka kelluttaa ihan omassa kropassakin. Mulle tuli siellä vaan fiilis että tuntuuko vauvastakin tällaiselta kun kelluu mahassa. Ja sitten sain mielikuvan Kakskerran saaresta Turussa, joka on siis saari jossa on järvi. :D

Onneksi on viikonloppu edessä! Ei hetkeäkään liian aikaisin!

Terhitär ja Kaneli 29+4
 
Kai tässä jonki sortin konkari vois sanoa olevansa mutta silti joka kerta on "uudenlaista". Viime rasksus oli todella vaikeampi, tai sitten en enää vaan joka keikahdukseen osaa nyt huolestua. En tiiä? Mä en niitä turhia käyntejä haluis, vaikka itekin neuvosin muille että sellasia ei ole. Nyt mietin että pitäskö ottaa jonnekin yhteyttä? Neuvolaan.. aivan turhaa. Voiko äitipolille olla suoraan yhteydessä jos sinne kontakti jo olemassa? Kun ne sano että jos tulee jotain ennen rv 36, niin saa soitella.. mutta lähetteen sinne taitaa tarvita joka käynille? KYSissä on sit se akuuttiosasto, eli synnäri, minne sit ilman lähettä pääsee. En minä sinne haluis. No jokatapauksessa lähdin koittamaan vointia äsken ja vein pojan eskariin. . Tai pääsin 150m kunnes supisti nii kovaa että ei enää voinu edetä. Oikean puolen sisäreisi oli niin tulessa että jalan nosto yhtä tuskaa. Soitinpa miehen hätiin ja se vei pojan eskariin ja palasin häntä koipien välissä kotiin. Sellanen paine tuolla koko alapäässä on koko ajan ja maha todella kireenä vaikka ei supistas. Eilen alkoi myös sellainen pahaoloöllötys.. ei mahatautia ku mahaan ei koskenu mut huonovointisuus. Näköjään jatkuu.. ja maha toimii ku varpusparvi. Siinä ei kyllä uutta viime aikoihin. Huoh.. kyllä minä vielä tässä seurailen ja mietin sit minne soittas. Ideoita? Hyövyttääkö neuvolaan? Ainut mitä vois ni laittaa lähetteen Kuopioon ä.polille. mutta soittoaika vasta klo12..

Sori omanapaisuus!

Ja Astrea Kyllä noi fiilikset kuuluu asiaan =). Onhan kyseessä elämää mullistava muutos. Mutta hyvin se sujuu. Luonto hoitaa.

Ninuka Hyvä kun sulla asettunut pahemmat supparit. Älä sinäkään liikoja rehki!

Halit ja kiitokset kaikille myötäeläjille. Sitä pyrin itekin ja siksi tää palsta on tärkee <3
 
"salla07"
Eihän mua supistaa, ellen tee mitään :) toki niin harkkareita tulee, mutta ei ne ole kipeitä. Eilinen lääkärin tutkimus sai kyllä suppareita tulemaan tiuhaan, muttei kipeitä. En kyllä jaksa uskoa että syntyy yhtään etukäteen näillä oloilla :) oon kuitenkin noin 400m päiväkotimatkan aamuisin kävellyt 4vn kanssa, ja olo rauhoittuu noin vartissa sen jälkeen.

Nelliä jos noin supistaa, niin lepää nyt vain! Tai minusta ainakaan ei olisi mukava synnyttää vauvaa joka jää viikoiksi sairaalaan, ei osaa syödä ja piuhaa ja letkua jne :(

Tänään poks 30+0, huomenna lapset partiotaitokisoihin, mies töihin ja minä kuopuksen kanssa mummolaan päiväksi :)
 
Nelli, onko teidän sairaalassa synnytysvastaanoton puhelinpäivystys? Alla lainaukset Husin ja PSHP:n sivuilta:

Supistuksia kivuliaina ja/tai säännöllisinä, voimistuvina (5-10 min. välein), eivätkä mene levolla ohi muutamassa tunnissa
Soittakaa oman synnytyssairaalanne synnyttäjien päivystykseen/synnytysosastolle.
Päivystykseen tulee hakeutua, mikäli supistukset alle 35 raskausviikolla ovat poikkeuksellisen kipeitä, tiheästi tai säännöllisesti esiintyviä tai niihin liittyy veristä emätinvuotoa.
Jouduin omaan sairaalaani kerran soittamaan, sain kätilöltä hyvin selkeät ohjeet. 2h ajan jos levossa supistaa 10min välein, pitää mennä näytille. Neuvolasta tuskin on apua tässä tilanteessa.

Mulla tulee välillä samanlaisia oivalluksia kuin Terhittärellä ja jammaillen. Itsellä laskettuun aikaan vielä 2.5kk, mutta vointi on ollut niin hyvä supistuksia lukuunottamatta, ettei aina muistakaan olevansa raskaana. :LOL: Kaikki on valmiina sairaalakassia lukuunottamatta, kun on ollut aikaa pyykätä ja tilailla tavaraa. Kaverin pinnis tosin jää hakematta, jos supistukset eivät lopu. Ja ei me tähän asuntoon enää mahduta näiden tavaroiden kanssa, joten sellainen pieni projekti vielä kesken. :whistle:
 
Ninuka Kiitos. Meillä ei ole kun neuvola täällä. KYSillä ä.pooi ja just tuo akuuttivastaanotto synnärillä. Soitin ä.polin päivystävälle kätilölle. Kehotti seurailemaan oloa ja ottamaan neuvolaan yhteyttä soittotunnilla. Tai sitten suoraan tonne KYSin akuuttiin. Kirjas puhelun. Neuvolaan sillä yhteys että sieltä sais lähetteen tonne. Minä nyt odottelen sinne 12sta ja katon mitä se oma th tuumaa (miten voikaan ahdistaa sille aina soittaa! ). Aina voin sinne akuuttiin soittaa ja pyytäävät kyllä tarvittaessa näytille.
Mulla vähä sama ajatus ku Sallalla että ei tämä täältä mihinkään synny ennenaikaisesti. Siksi ole niin neuroottinen ollu.. toki nyt mietityttää niin iso voinnin muutos ja toi eilisen säännöllinen supistelu. Se ei onneks palannu vielä ainakaan.
 
nelHM hyvä se on kuitenkin tarvittaessa tsekata jos ei itsekseen tosta tokene. Ehkä näillä viikoilla jo pelaisi mielellään varman päälle ja ei ihan normaalilta kuulosta tuo sun meininkin. Että ei se turha käynti/tsekkaus olisi vaikka mikään ei vialla olisikaan. Mieluimmin puuttuu ennakoivasti tilanteeseen kuin vasta kun on hätä päällä. Kerro sitten mitä sanoivat, mutta siihen 12 asti loju lahnana ihan hyvällä omallatunnolla. Muista juoda!

Tsemppiä!
 
Kyllä mä Nelli jonnekin varuilta soittelisin mutta en osaa ikävä kyllä neuvoa et minne. Uskoisin et sun olis ihan hyvä käydä näytillä kaiken varalta.

astrea Mulla samat fiilikset perhepedistä, parempi ottaa ns. varman päälle kuin muuten. Jokainen tosin tietää oman ja lapsensa parhaan mutta mä en varmaan nukkuis ollenkaan jos vauvan viereen ottaisin. Ihan lähekkäin kuiteskin nukutaan kun vauvan sängyn ja meidän sängyn välimatka on joku..öö..alle metri :D
Ja epäilyt ja nuo ajatukset kuuluu varmasti asiaan. Mulla samoja mietteitä. Tottakai uusi asia ja suuri elämänmuutos jännittää ja arveluttaa, jopa pelottaa mutta kyllä me selvitään =)

Terhitär Joo, minä se olin mietteineni. Vesijuoksua tai jotain kahlaamista oon miettinytkin mut en oo saanu aikaseks lähtee hallille. Muunlainen liikunta tuskin tulee kyseeseen ennen synnytystä, sen verran sattuu koko ajan liike ja muutenkin.

Mä tulin just neuvolasta. Samaa vanhaa kuin ennenkin mut nyt terkkari ei ollu yhtä ärsyttävä :D Kysyin et tuleeko mulle toinen neuvolalääkäri vielä ( oli viimeks joskus rv16 ehkä? ) niin ei tule koska hyppään ahkeraan äitipolilla niin se olis turhaa. Oon täysin samaa mieltä. Jätin toki kertomatta mielipiteeni siitä että mun mielestä äitipoli vois korvata neuvolankin.. Hb oli noussu viime kerrasta 117->133 joten jes en tartte rautalisää enää. En sitä muutenkaan ois syöny koska se ummetus tais johtua niistä tabuista kun loppui kun en ottanut enää rautaa..
Synnytyksestä jotain puhuttiin, ei tullu mitään uutta asiaa.
Nyt pitää vähän levätä kun pitäis lähteä shoppailemaan tuossa muutaman tunnin päästä mut kroppa ei oo ihan samaa mieltä.

Hauskaa ja aurinkoista päivää kaikille!

StaRR 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Soitin neuvolaan just ja pyys sinne näytille nyt eka. Meen tosss parin tunnin päästä. Laittanee tarvittaessa eteenpäin? Ei tää olo tästä helpota. Tätä tämä nyt on loppuun asti. Veikkaan vahvasti että vauvan asento/sijainti alhaalla mikä provosoi tän olon nöin kehnoksi. Maha näyttää, ja tuntuu, että se tippuu just.
 
"salla07"
Toivottavasti olisi vain turhia oloja Nelli!
Sanoinko just että olot helpottaa vartissa, nyt katselin kelloa ja liki 3h siitä kun lähdin viemään lasta niin ne kivuttomat supparit loppui. Mutta jossei tule verta, eikä ne tule säännöllisesti, voi vaan levätä. Ällövaroitus, tuolta valuva kama venyy ainakin 15cm.. Nukahdin kesken liikelaskennan, minusta koko aamuna vauva liikkui tyyliin kerran kun värisi jaloista vaikka mun aamupala oli mehua jäätelöä. Heräsin kuitenkin 1 1/2h jälkeen ja sitten liikkui sen 10krt ja sitten taas ei mitään..
 
Omanapaisesti nyt vain kirjottelen ja palaan illasta lisää.

Kävin neuvolassa. Ottautui oikein hyvin ja asiallisesti tällä kertaa ja sen puolesta jäi hyvä mieli. Elikkäs oikeassa oli omat tuntemukset. Vauva on laskeutunut sinne lähtökuoppaansa, eli yläaukeamaan. Todennäköisesti siis se aiheuttaa tätä erittäin hankalaa oloa ja kun ei ole pieni vauva kyseessä. Kehotti tuon laskeutumisen vuoksi seuraamaan oloa ja supistuksia sillä ajatuksella että jos alkaa kipua/säännöllisyyttä olemaan niin näytille, koska vauva alhaalla. Ja Kysille siis akuuttikeskukseen. Sisätutkimusta täällä th ei tee joten siitä en tiiä nyt mitään. Muuten oli kaikki kunnossa, pissa puhdas jne. Painokaan ei ollu noussu ku 200g 1.5viikkoon. Kuten jo aiemmin sanoin, tätä tämä nyt on loppuajan.. huoh! Eikä yhtään lohduta että kaveri vähän isompi. Taitaa jäädä mulla liikkumiset tuohon omaan pihaan sit loppu ajaksi.

Mut palaan myöhemmin taas =)
 
Viimeksi muokattu:
"Ellistiina"
Salla - eihän toi kuvailemasi ole limatulppa jo?

Nelli - hui! Mä olisin varmaan jo eilen mennyt "jonnekin" synnärille väkisin. Tosin multa on omalle synnärille matkaa kävellen vartti, eikä tarvi siis lähtemällä lähteä. Toivottavasti sun olo paranee ja pystyt oleilemaan iisisti.

Vesijuoksua suosittelen lämpimästi kaikille!

Rauhallista viikonloppua
Ellistiina & 30+5
 
Piti tulla katsomaan mitä Nellille oli sanottu. Hyvä että neuvolatäti otti nyt kunnon asenteen! Voi kun nyt helpottais, ettei ainakaan niitä säännöllisiä/kivuliaita supistuksia tulisi!

Tsemppiä kaikille!
 
"salla07"
Ei mun limatulppa ole ollut tuollainen , siinä on aina ollut verta ja joko samana päivänä tai seuraavana aina tullut lähtö. Mutta luulen et nuo valuvat kamat johtuu vaan suppareista jotka kypsyyttää paikkoja, koska nii ei tule jos ei supista.
 
Huomenta

Eilen jäi kommentoimatta paljonkin, mutta jotain jos muistas nyt.

Piiper Jaksamista hurjasti sairastelukierteeseen. Syö kyllä voimia jos aina vaan uutta pukkaa. Toivottavasti kesä veisi pöpöt pois kokonaan!

Salla Mulla limatulppa kans verensekainen ja synnytys sitten käynnistynyt siitä 24h sisällä. Toi setti vois olla jotain kypsymissettiä tosiaan. Itellä kun ei tule vv:a kummempaa niin kaikki outo ja ylimääräinen kävis mietityttää. Aamulla tuliki ekan kerran sellasta ovisliman tapaista, onneksi vain vähän.

(.) Yön nukuin suht hyvin kahdella herätyksellä. Aika herkällä on supistamaan heti aamusta. Polttelee ja kaikkee taas.. sitä menkkajomoa. Onneks ostin tälle päivälle Robinin keikalle liput vain noille isoille kun aluksi ajattelin että mentäs kaikki. En todellakaan ois kyennyt. Mutta kuopioon ajattaa tänään robbailee.. että jos jotain mulle tulis niin apu lähellä tän päivän.

Mukavaa lauantaita kaikille =)
Nelli & Timpsu 31+5
 

Yhteistyössä